Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JariV

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 57
61
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 16.12.13 - klo: 19.24 »
Ei ollut piikillä, röpötti vähäsen. Oli eilisen lumiajosession säädöissä. Tuli vaan huono tunne tolla kentällä ajamisesta joten lopetin lyhyeen ja kokonaan siis tuolla kaiken ajamisen.

Tarttee vaan odottaa että toi vieressä oleva laskettelukeskus saa rinteet kuntoon. Näin leudolla säällä sinne ei voi mennä vielä pitkään aikaan vaikka ovatkin lumitykeillä pyssyttäneet ahkeraan malliin. Himan vieressä oleva hiekkakenttäkin on nyt ajokelvoton joten siihenkään ei voi mennä. Keli estää nyt tehokkaasti leikkimisen.

62
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 16.12.13 - klo: 18.32 »
Eivät varmaan tykkää. Lopetin ajamisen tuolla, en mene enää. Kukaan ei ole tullut sanomaan mitään mutta se olis varmaan ollut vaan ajan kysymys. Funtsin tänään ajaessani siellä, että jos olis mun kenttä niin en tykkäis. Ajan muualla tästä lähtien.

63
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 16.12.13 - klo: 17.02 »
Tällä viimesimmällä videolla maksimikiekat oli 15.450.

Olisko kenelläkään parannusehdotuksia miten tota päristintä vois tehdä paremmaks? Mulla alkaa olla ideat loppu. Ainoo ajatus mitä mulla tällä hetkellä on että muuttasin putkea aavistuksen ylävireisemmäksi. Vaan vähän. Mitähän muuta vois tehdä? Tarttisin mielipiteitä.

64
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 16.12.13 - klo: 16.35 »
Tollasta 24/50 välityksillä. Täysiä ei pystynyt ajamaan ollenkaan. Vettä oli kentän pinnassa ihan hitosti kuten vesisuihkuista näkyy paikka paikoin.

Nyt sutii lähdössä, sit alkaa keulimaan kun pääsee putkelle. Keuliminen tapahtuu noin 13.500 rpm kohdalla ja motti pyörii 19.000 ajaessa maksimissaan, mutta tällä uudella videolla oli käynyt vaan 15.450. Tää oli piikkirenkailla vaan takana kuten näkyy. Tarttee vieläkin pitempää välläriä kun tota lähtösutimista ja keulimista ei vaan saa aisoihin.

En uskaltanu ajaa enempää ettei kentän pinta rikkoonnu liikaa.

http://youtu.be/Jdpz4lHdOWs

65
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 15.12.13 - klo: 20.42 »
Kiitos.

Itse asiassa oon alkanut miettimään mahdollisuutta josko tätä moottoria koittais kaupallistaa. Oliskohan tälläselle markkinoita oikeesti?

Tää uus 43cc on ollut ainakin itelleni todella vakuuttava ja tänään kun pääs kokeilemaan noita 24/50 välityksiä niin jäin suu auki itekkin ihmettelemään kun ensimmäisen kiihdytyksen tein ja se yritti keulia heti katon kautta ympäri, pakko oli hellittää kaasusta. Alustaakin pehmensin vielä lisää ja madalsin myös, mutta siltikin keulii.

Tarttee varmaan kysellä missä alaa teetätti oman lohkonsa ja mitä kaikkee siinä paikassa vois teetättää. Tuli myöskin juteltua erään suomalaisenkin hepun kanssa asiasta tässä taannoin.

66
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 15.12.13 - klo: 20.14 »
Joo,

sama kytkin. Mutta toi jousi ei kestä, menee poikki. Mä laitoin Daven punasen jousen ja se on kestänyt.

67
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 15.12.13 - klo: 19.17 »
Laita sinne tällänen:

http://www.fs-racingart.com/detail.php?pid=1186

Mulla on ollut toi koko aika. Uutena luistaa vähän mutta kun kengät on asettuneet niin siinä on kytkin moneks vuodeks. Noi on täysmetalliset kengät kuten moottorisahoissa. Muita kytkimiä en käytä. Kytkinkello ei juurikaan kulu, eikä tosin kengätkään.

Kevennysreikiä ei saa olla, niiden kohdista muut kengät murtuu mörkökoneilla. Kitkapinnallisia kenkiä ei voi käyttää silleen että ajaa ne loppuun ja jatkaa käyttämistä. Sitten vaan kytkinkelloon tuuletusta silleen että se ilma oikeesti kiertää siellä. Itsellä on kytkinkopan etu-, taka- ja alareunassa reikiä. Alhaalla isoimmat reiät että sinne menevät pikkukivet pääsee poistumaan.

68
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 15.12.13 - klo: 17.22 »
Tuli testattua lisää tota 43cc Bajaa. 24/50 on melkein täydellinen välitys. En tosin olis uskonut enää mutta näyttäis siltä että melkein tarttis itse tehdä 25/49 tai 26/48 välitykset.  Vieläkin meinaa keulia lähdössä piikkirenkailla ympäri ja kovemmassa vauhdissa nosti etupyöriä ehkä sentin verran ilmaan. Ei siinä paljoo ohjata. Hauskaa kyllä oli  :grin:

69
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.12.13 - klo: 20.00 »
En muista enää mitä se runko ja takalevy -yhdistelmä painoi, mutta huomattavasti vähemmän kuin alumiininen.

70
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.12.13 - klo: 11.24 »
Hiilikuitu kestää. Mun koppa ja runko on vuosimallia 2009.

71
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 13.12.13 - klo: 17.29 »
Sori jos loukkasin mrx-3. Ei ollut tarkoitus ollenkaan jos silleen kävi.

72
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 13.12.13 - klo: 10.24 »
Piikin tärkein ominaisuus mun mielestä olis olla terävä jotta se pääsee puremaan helpommin ajoalustaan. Mitä kovempi alusta, sen terävämpi piikki pitää olla.

Nuo mrx-3:n piikit toimivat varmasti todella hyvin tampatulla ja nuoskalumella. Jäisellä pinnalla ei.

73
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 13.12.13 - klo: 08.19 »
Tää huhu uudesta 41,5cc Zenoah-moottorista oli sittenkin vain uusi valmistuserä vanhaa moottoria. Kelpo moottori mutta ei mun mielestä niin hyvä että yrittäisin siitä mitään alkaa tekemään. Sääli.

http://www.davesmotors.com/Zenoah-G43L-G4LS-GSR40-Complete-Engine.html

74
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 12.12.13 - klo: 20.55 »
Tervetuloa mörkökerhoon  :grin: :grin:

75
Bensa-autot / Vs: pikku monsteri talveksi
« : 12.12.13 - klo: 16.14 »
Kun kerran teet samaan aikaan tollasen muovista ja metallista niin josko se toinen näistä jää joutilaaks sit niin laita mulle privaa sit ku oot päättäny projektin.

76
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 12.12.13 - klo: 15.38 »
No tulihan ne välitykset vihdoinkin. Hienosti tuntus räkivän menemään 24/50 välityksillä. Täytyy toivoo että ei tarttis laittaa yhä vaan harvempaa välläriä, koska sit ne joutuu taas kerran koneistamaan ite. Olis tosin olemassa 28/46 vällärit jotka on tarkotettu siihen 70cc RCMAXiin, mutta ne taitaa olla jo tolle mun pikkumoottorille liikaa.

Nyt on vaan vähän turhan märkää ajella yhtään enempää ku välttämätöntä. Joten tarttee ootella että keli muuttuu josku muuks ku mitä se on nyt.

77
Bensa-autot / Vs: pikku monsteri talveksi
« : 12.12.13 - klo: 15.20 »
Näyttää todella hyvältä. Mun täytyy sit varmaan seurata sua joskus perässä ja tehdä vaikka tyypillisellä Monster Energy -värityksellä tai jotain. Tohon varmaan passais jo isokin moottori. Mitä meinasit?

78
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 11.12.13 - klo: 14.52 »
Pytyn alapinnan reunan ulkohalkaisija kannattaa ilmoittaa. Niitä on erikokoisia. Lohkoja samoin.

79
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.12.13 - klo: 22.05 »
Tein saman kokeilun koldkuttereilla samoille renkaille aikoinaan. Kutterit alko lentelemään pitkin mäkiä jo ensimmäisellä kunnon kaasun avauksella ja ropina vaan kävi. 2 minuuttia ajoa ja toisessa renkaassa oli 2 jäljellä ja toisessa 5. Laitoin niitä itselleni tyypillisesti paljon. Sen jälkeen en ole noihin viitsinyt enää aikaa tuhlata.

80
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 10.12.13 - klo: 21.20 »
Alkaa jo v.tuttamaan. Tilasin pitkät välitykset jo aikaa sitten tohon 43cc Bajaani ja jonnekkin on nyt sit kadonneet kun ei vaan näy eikä kuulu. P.skat!!!

81
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.12.13 - klo: 21.18 »
Helppo tapa millä voi muuttaa tollasta mottia on se, että nostaa sylinteriä ylöspäin laittamalla lohkon ja pytyn väliin 2 tai 3 tiivistettä ja sitten jättää kuparisen kansitiivistysrenkaan pois jos siellä on käytetty sellaista. Jos ei ole niin toisella varakannella voi kokeilla ja sorvata sen matalammaksi että saa ruttua joko lisää tai samaksi kuin aiemmin. Sylkän nostolla saa kaikille kanaville lisää aukioloaikaa.

Sitä kuparista kannentiivistettä ei siellä tarvitse koska sylkkä ja kansi on alsaa ja tiivistyvät toisiinsa. Jos siellä tälle kuparirenkaalle on taas koneistettu ura, niin silloin sitä ei voi jättää pois.

82
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.12.13 - klo: 20.49 »
En mä sitä lyttäämisenä ainakaan ottanut. Kaikki ookoo mun puolesta. Piikkirenkailla ei vaan ilmalennon aikana saa kiljuttaa kaasu pohjassa, se on ehkä ainoo "sääntö".

Ja mitään koldkuttereita ei kannata edes harkita ainakaan mun mielestä jos siis vertaan niitä piikkeihin. Mutta toikin kai on makuasia.

83
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.12.13 - klo: 20.16 »
Mulla on sekä Hostileja ja Rovaneita piikitettynä ja hyvin kestää. Hostilen Mini MX:issä on pitkät piikit takana lumelle ja samoissa eturenkaissa on on lyhyet piikit. Rovanin kumit on Hostile MX Knobby -kopiot ja niissä on lyhyemmät piikit.

Kaikilla noilla kumeilla oon ajanut hiekalla, nurmikolla, lumella ja jäällä. Piikkirenkaat pitää muuten nurtsilla sitten ihan järkyttävästi  :grin: Mulla on koko leveydeltä piikkejä ja mä oon kyllä saanut ne raapimaan koko pinnaltaan. Oon säätänyt alustaa silleen että jousitus siirtää painoa vetäville pyörille mahdollisimman paljon. Mutta toki sitten kun kumit muuttuu vauhdissa pitsaleikkureiksi niin keskeltä ne eniten raapii.

84
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.12.13 - klo: 19.19 »
Älä lyhennä jos meinaat lumessa ajaa. Jos vaan jäällä niin sit anna palaa vaan. Ite olisin laittanut enemmän piikkejä mutta hyvä se tolleen on joka tapauksessa.

85
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 08.12.13 - klo: 11.59 »
Minkäslaista välitystä meinasit laittaa tolle motille jos sen ostat?

86
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.12.13 - klo: 10.34 »
TIG tuottaa kyllä niin paljon lämpöä ja ohkasta paikka hitsatessa hulahtaa todella nopeasti että kannattaa olla erittäin varovainen. Myöskin lämpö vääntää pyttyä ja pinnoitus ei tosta operaatiosta tykkää. Saatko jäähdytettyä pyttyä kunnolla samaan aikaan kun hitsaat? Joskus oon nähnyt jonkun täyteliimanneen noita reikiä, mutteen tiedä miten kestävä ratkaisu sellanen on. Itekkin noita prätkien pyttyjä on tullut korjattua mutta vaan silloin kun halkeama on ollut tarpeeksi kaukana sylkän Nikasilistä.

87
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 05.12.13 - klo: 19.49 »
Ilmeisesti joillain "vähillä" muutoksilla. Aussifoorumilta lukaisin. Joku oli ollut suoraan Zenoon yhteydessä ja sieltä oli tullut vastaus joka oli laitettu foorumille nähtäväksi.

JÄLKIEDITTIÄ:
Jaa, näyttäisi piirususten mukaan toi uusi Zeni olevan kuitenkin potkulautoihin tarkoitettu kone joten saattaa olla ettei siitä sitten kuitenkaan suoraan ole mitään tulossa näihin rc härveleihin ainakaan toistaiseksi. Moottorin mallimerkintä on tosin G430RC....

88
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 05.12.13 - klo: 19.28 »
Kuulitteko jo että Zenoah julkistaa ensi tammikuussa-helmikuussa uuden 41,5cc moottorin?

89
Bensa-autot / Vs: pikku monsteri talveksi
« : 01.12.13 - klo: 16.46 »
Seuraan mielenkiinnolla edistymistäsi.

90
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 29.11.13 - klo: 20.23 »
Pienikantaiset 3x15mm peltiruuvit. Esireiät pitää porata.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 57