Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JariV

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 57
91
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 29.11.13 - klo: 15.45 »
En ollut keventänyt. Niin se vaan teräskin joskus antautuu. Tarttee varmaan laittaa pitempää välitystä kun ei vaan pitoo löydy edes piikkirenkailla. Juutuubista lötyy uus video tältä päivältä, lopussa muistaakseni 1.02 kohdassa välitys mene pskaks.

92
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 28.11.13 - klo: 22.01 »
Kolmas putki menee ajotestiin. Isompi kaasarikin laitettu ja saatu toimimaan. Tollasen ison kaasuttimen kanssa se ensimmäisen kerran käyntiin saaminen on helkutillista tuskaa aina ja meinas iteltäkin jo usko loppua. Muutenkin joutui sit taas tekemään pumpun pulssilinjaa uusiks ja kaikkein pirullisimmaks osottautui kaasutanko. Tein sen varmaan 5 kertaan uusiks ja vaihtelin työntävästä vetäväks ja muuta "kivaa". No nyt sekin toimii niinkuin pitää.

Huomenna täytyy tehdä vielä piikkirenkaat hiekalle lyhyemmillä piikeillä. Noilla millään nappularenkailla ei oikeen tee mitään. Huoh! Alkaa kyllästyttämään jo tää väsääminen tältä kertaa.

JÄLKIEDITTIÄ:

Tälleen kävi kun ajeli piikkirenkailla samaisella hiekkakentällä. Nyt motti laulaa hienosti ja yli 1000rpm korkeemmalle kuin pienemmällä kaasuttimella.




93
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 28.11.13 - klo: 21.54 »
Toivotaan että loputkin onnistuu hyvin. Hienoa että aloit hommaan.

94
Bensa-autot / Vs: pikku monsteri talveksi
« : 28.11.13 - klo: 01.23 »
Toi Axial on kyllä helkutin hyvän näköinen. PRKL, melkein tekis mieli itekkin tehä tollanen mutta sä alotit jo. Ehkä joskus tuun perässä.

Oot varmaan Tonij miettinyt asian jo mutta sanotaan se ääneen: Pidä todellakin huoli, että napalaakerit on simmattu lähes välyksettömiks ja että noi regas-vanne yhdistelmät on tasapainossa. Muutoin kun ne pyörii kovaa ja varsinkin kun pyörii ilmassa kovaa niin noi kun alkaa vipattamaan niin kaikki osat alkaa lennellä eri suuntiin. Noissa on kuitenkin paljon massaa ja laakerit on pienet. Siellä alkaa olkavarret ja tukivarretkin vibraamaan josset oo erittäin tarkka.

95
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 28.11.13 - klo: 01.09 »
Pinnapultit vois olla ylös saakka ulottuvat ja kannenpulttien välissä vois olla tukeva levy, joka painaa tulpan ympäriltä. Toki siellä pinnapulttien juuressa vois olla vielä mutterit ton lisäks. Ei varmasti ratkeis enää eikä löystyis.

96
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 26.11.13 - klo: 13.59 »
Pärtsäilyä uudella putkella.

http://youtu.be/YuBdKlzSW9w

Eka pikkunaarmu tuli jo keulimisesta. Ja tän vessan alusta on löysä ja matala, ei tehty tai säädetty keulimista varten ollenkaan. Vähän oli kylmä mutta hauskaa oli. Uus putki ei vakuuttanu mua. Teen uuden, nyt oman suunnittelun mukaan suorasta pellistä.

97
Bensa-autot / Vs: pikku monsteri talveksi
« : 26.11.13 - klo: 07.50 »
Että mikroauton jäärenkaat. Vai onks noi mini crosskartin? ASIAAAAA !

Onkos vanteet ite tehty vai?

98
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 25.11.13 - klo: 18.09 »
No ku on niin pimeetä ni ajoin vaan hetken tossa tallin edessä pihalla asvaltilla. Keulii kaasusta ihan heti. Outo juttu on se, että puntarin mukaan auto on nyt jopa 200gr kevyempi kuin sillä Big Borella ja pituussuuntanen tasapaino siirtyi taaksepäin vaan 3% ja BB:llä suti vaan ihan saakelisti mutta tällä tulee pitoo lähdössä. Tosin tää oli asvaltilla ajettuna ja samat Mini MX:t alla.

Luulisin että kyse on vaan siitä, että tää putki ei toimi alhaalta vielä juurikaan ollenkaan ja tässä on vähemmän vääntöä heti tyhjäkäynnillä. Tai sit noi Hostilet ei vaan toimi hiekalla sit ollenkaan.

Saas nähdä miten sit toimii ku pääsee luukuttamaan kunnolla.

99
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 25.11.13 - klo: 18.01 »
Joo, se on osa erästä isomman moottorin viriputkea (just sopiva tälle motille) mutta muuteltu rankalla kädellä. Yritin saada tehdastekoista jälkeä aikaseks.

Tollasen helkutin ison taka-pasuunan huono puoli on se, että se ei anna voltteja anteeks vaan on heti ruvella. No, kaikkee ei voi saada. Sivuputkee ei tuu eikä myöskään mitään häkkyröitä. Huollettavuus pitää olla hyvä. Se on vaan mun mielipide eikä muuta.

100
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 25.11.13 - klo: 17.51 »
---

101
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 25.11.13 - klo: 17.48 »
Että sit sellanen patskari tuli väsättyä. Saas nähä miten toimii. Ei sit ihan pieni oo enää.








102
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.11.13 - klo: 15.36 »
Ei tossa ole mitään nauramista. Pari asiaa voisit vielä tehdä:

1. Huuhtelukanavat isommiks sielä yläpäästä saakka. Huuhtelukanava on hyvin loivasti ylöspäin suippeneva ja sulla on nyt alapää liian avara verrattuna yläpäähän. Älä koske kattoihin.

2. Imukanavan muutoksesi sais olla suoraviivaisemmat sinne pytyn reunaan saakka. Imukanavan lattiaa voi ottaa alaspäin enemmänkin tai vastaavasti männän imuhelmaa ylös. Ei yli 1,5 mm vakiosta mutta AINA tapaus- ja moottorikohtaisesti.

Muuten hommasi näytti hyvältä.

103
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 25.11.13 - klo: 00.51 »
Mulla on ollut Oddifiedin boxi jo vuodesta 2010  :grin:

Se on nyt vaan kiinni mun viritetyssä potkulaudassa. Tää Baja ei tartte toistaseks sitä, voimaa on ihan tarpeeks jo nyt  :laugh:

104
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 24.11.13 - klo: 21.45 »
Tonij, mä tein itse taka-alatukivarsien takalevyn. Hiilarilevy jossa on pronssiholkit. Tein squattia siihen 1 asteen. Eli anti squattina tää olis sit -1. Ei vaan päässyt tänään testaamaan kun kenttä oli jäässä. Olis siellä lisääkin tilaa tehdä squattia lisää. Hiilari on vaan loppu joten seuraava varmaan sit vaan alsasta.

Kenblock, tollaset olis ihan jees mutta vaan pirut kuluu heti loppuun ja sopivasti ohjaimen ohjelmoimalla pääsee samaan lopputulokseen. Kiitti kuitenkin kun ehdottelit.

Saattaa ehkä huomeniltana olla ensimmäinen iso patskari valmis. Kokoa on isoimmalta halkasijaltaan jo 70mm. Alkaa jo olla vaikee saada tollasta pasuunaa järkevästi piiloon.

105
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 24.11.13 - klo: 11.46 »
98E:llä ajelen toistaseks ja oon täsmälleen samaa mieltä tosta tulpan väristä mexicon kanssa. Mä oonkin enemmän vaan kuunnellut konetta ja katellut lämpöjä. Ihan täysin puhtaasti se ei vielä kierrä, pystyn kuulemaan pari pientä poksausta siinä kiihdytyksen aikana ja oma epäilys on että keskialue on hieman laihalla. Siihen löytyy lääkkeet modaamalla kaasuläppää osakaasusuutinreikien kohdalta. Tosin en välttämättä tota enää tee tähän nykyiseen kaasariin, koska isompi on tulossa tilalle.

Joo, toi keuliminen ei oo mikään mittari. Mä oon Lerpun kanssa täysin samaa mieltä. Sen saa aikaseks ylikovaks säädetyillä iskareilla. Keulimista mä en tässä hae. Ideaali tilanne olis että täyskaasukiihdytyksessä eturenkaat olis noin 5-10 millin päässä maasta pitkän matkaa eikä yhtään korkeemmalla. Tällöin kaikki paino olis takapyörillä ja sitä pystyis vielä hallitsemaan.

Kenblock oli selkeesti kattonu videon tarkkaan. Se oli just tolleen, pitoo oli niin vähän että se sutiminen oli jo turhauttavaa vaikka se normaalisti hauskaa ja asiaan kuuluvaa onkin. Fiilis oli eilen ajaessa vähän sellanen kun ajais perusrenkailla jäällä ilman piikkejä tai jollain drifterillä mikä ei mee senttiäkään suoraan.

No, tulipahan tehtyä jo uus osa autoon jonka toivon parantavan tilannetta paljon (kiitokset ideasta Riku.F). Toivottavasti ei liian paljon kuitenkaan. En tyytynyt nollaan. Säädin keulaa myös aavistuksen korkeemmaks kun mulla oli etuvarret jo yläviistossa, eli keula liian alhaalla. Nyt ovat vaakatasossa kuten takapää joka on koko ajan ollut vaakatasossa. Jousia en alkanu vielä vaihtelemaan. Niitäkin olis säätösarja hyllyssä käyttämättöminä joka sekin on tullu ostettuu jo varmaan 2 vuotta sitten. Tänään näyttäs kelin puolesta taas siltä, että pääsis vähän leikkimään taas.

JÄLKIEDITTIÄ: No kentän pinta olikin jäässä vielä äsken ja eilen se oli sula. Eipä tullut touhusta yhtään mitään kun vehje vaan pyöri piruetteja kun ees koski kaasuun.

106
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 21.10 »
Ihan nollaan en viiti laittaa, vehjes tulee todella levottomaks. Kokeilin jo ja tulin takasin tohon 1 asteeseen per puoli.

107
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 20.54 »
Aurauskulma takana on nyt 1 aste per puoli. Ite ajattelin attä vähemmällä aurauksella tulee enemmän eteenpäin vievää voimaa. Mutta muuttaako se takanapojen aseman tukivarsiin nähden epäedullisemmaksi?

Mitä juhamatti tarkoitit tolla "pitäs tehä se mitä funtsit"?

108
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 19.20 »
Haen parempaa pitoa kiihdytyksessä. Olettaisin Bajan alustan toimivan painonsiirrolla eli takapää painuu alas kiihdytyksessä. Joissain automallessa taas geometria pakottaa itse akselin alas ja korin ylös. Luulisin että Bajassa perä tippuu alas. Oma ei hirveen paljoo muuta asentoa kiihdytyksessä vaikka alusta on löysä. Enkä oikein tiedä miten painonsiirtoa sais voimakkaammaksi, eli perää alas.

Taka-olkavarsia edemmäksi? Edemmäs alatukivarsiin nähden? Taka-alatukivarsien kulma verrattuna runkoon? Jotain?

109
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 17.25 »
Mitähän tollasen Bajan alustalle takapäässä pitäs tehä että se niiaisi kunnolla tai edes paremmin lähdössä?

110
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 16.59 »
Kiitos kommenteista vihku ja juhamatti. Toi kuva tulpasta ei juurikaan valehtele. Keski- ja sivuelektrodin päällä on sellanen todella aavistuksellinen harmaa pinta joka lähtee sormella pyyhkäisemällä pois. Tulpan reuna oli aavistuksen kostea.

Yritin katsoa ton juhamatin linkin mukaan mihin kategoriaan mun tulppa sopisi, mutta kun bensoissa on maakohtaisesti niin paljon eroa etten oikein tiedä voiko noita linkin kuvia verrata suomalaiseen bensaan. Omalla silmällä katottuja lähinnä omaa olevia oli numerot 19, 23 ja 24.

Omia huomioita tosta videosta itse siitä ohjaimen takaa oli että välitys taitaa olla ehkä liian lyhyt kun sutii ihan järkyttävästi eli alavääntöö on ihan tarpeeks ainakin. Muutenkin toi on vähän outo kombinaatio nyt, siinä ei oo minkäänlaista kuolleempaa aluetta vaan se on sellanen tasapaksu. Se yritti monessa kohtaa keulia ja ainakin yhden kerran tossa videolla se keulan nosti ylös (suunnilleen 5:05 -kohdassa) mutta se tapahtu vaan silloin kun kaasuun koski vaan aavistuksen tai lipsautti sitä eli takafillarit oli vielä pidon puolella. Heti kun kaasuun koski enemmän tai pisti hanat kaakkoon niin sit siellä takana oli vaan hiekkaa ilmassa helkutisti. Parikin kertaa lähetin sitä itestäni poispäin ja melko kaukaa edestä sitä skeidaa ropisi päälleni.

 Ei ainakaan tolla putkella tuu sitä kiskasua missään vaiheessa mutta toi VRC nyt on joka tapauksessa todella pieni tälle motille. Oma putki on vielä työn alla, ei vielä ainakaan lähipäivinä valmistu.

111
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 15.00 »
Vähän videonpätkää ajamisesta. Tollain pärisee 20/54 -välityksillä ja vähän vielä seos rikkaan puolella (kts. tulppa). Tossa on nyt kiinni VRC Big Bore joka on vielä tarkotus tietenkin vaihtaa tälle motille tarkotettuun putkeen. Myös kaasarin vaihdan isommaks.

Ajopaikka on hiekkapintainen jalkapallokenttä, hieman kosteahko, kovapintainen. Renkaina Hostile Mini MX. Nää renkaat oli ehkä väärä valinta tälle päivälle mutta so what.

Kertokaas nyt jannut OIKEESTI mitä näette ja kuulette tossa videossa ja miltä tulppa näyttää. Mä olisin kiinnostunut kaikesta palautteesta, oli se sit huonoo tai hyvää. Josko mielestänne on huono niin kertokaa miksi. Myös jos on hyvä niin kertokaa miksi.

http://youtu.be/ixsSLscJR94


112
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 23.11.13 - klo: 09.40 »
Täytyy miettiä tota. Yritän ensisijaisesti taivutella tangon sinne mutta se isoin kaasutin on ulkoisten yksityiskohtiensa osalta vähän hankalahko.

113
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.11.13 - klo: 13.49 »
Olet oikeassa. Juuri näin itsekin ajattelin. Mutta toistaiseksi tota 100LL -bensaa ei vielä tarvitse kokeilla koska uusi moottori ei ainakaan 98E:llä ja hyvällä öljyllä ole alkanut nakuttamaan. Täytyy kokeilla vielä 95E:llä myös jossain vaiheessa, se kun nakuttaa herkemmin mutta palaa myös nopeammin.

Tota lentobensaa kokeilen vasta sitten kun vaihdan korkeempipuristeisen head buttonin, nyt motissa on 14:1 nappi kiinni. Tosin en sit tiedä onko enää järkee nostaa puristuksia enempää, kun se sutii jo nyt lähdössä pitkällä välityksellä melko holtittomasti ja puristuksilla tulee vaan alavääntöä joka sitten kostautuu hieman alemmilla huippukierroksilla. Saas nähä. Eniten tässä nyt kuitenkin toi jatkuva vesikeli häiritsee ku olis kiva kokeilla kaikenlaisii pikkujuttuja lisää. Toisen putken pistin jo kiinni ja hyvin tuntu silläkin menevän, jopa hieman paremmin kuin ensimmäisellä putkella.

114
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 22.11.13 - klo: 12.57 »
Varmaan erinomaista tavaraa. Itse ehkä kuitenkin sekoittaisin pumppubensaan mutta se on vaan mun mielipide. Jotkut tykkää tosta pienkonekamasta enemmän. Mä tykkään pumppukamasta. Uuden moottorin kanssa tuun kokeilemaan myös 100LL lentobensaa jossain välissä.

115
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 21.11.13 - klo: 18.58 »
No justiinsa toi lisäpituus vie sitä käyttöaluetta alemmaksi. Paljon puuttuu kyllä kiekkoja ja toi putkijuttu ei välttämättä oo se ainoa asia mikä sen tekee. Hyvin ja huonosti toimivan putken ero saattaa huippukierroksissa olla helposti 1500 rundia tai sinne suuntaan.

Vaimentamaton pääty olis parempi tossa putkessa, sen vaimenninosan voi leikata siitä saumastaan irti ja laittaa tilalle samankokoista putkea sinne kartion päähän stingeriksi. Tyypillinen stingeripituus on 3-4 senttiä mutta pitemmällä saa hieman lisää vastapainetta ja siten huipputehoa. Se ei kuitenkaan nosta paljoakaan kierrosaluetta.

116
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 21.11.13 - klo: 18.37 »
Taitaa olla putki sitten syynä kiertämättömyyteen ainakin osaksi.

117
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 21.11.13 - klo: 16.56 »
Miten ja mistä rouhit pyttyä? Kuvia?

118
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 21.11.13 - klo: 13.45 »
Hyvä 30,5 sopivalla putkella portattuna kiertää ilman vastusta vähän yli 20.000.

119
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 21.11.13 - klo: 11.55 »
Noi kenblockin linkkaamat on ollu tiedossa markkinoilla jo pitemmän aikaa. Näyttäis että Losi on lähtenyt klooni-linjalle.

120
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 20.11.13 - klo: 20.11 »
Se olis ihan hauskaa, lumella tarkoittanet kuitenkin. Tosin mä oon aina pitäny löysästä ja responsiivisesta alustasta kuten kasikrosseissa on (niiden puoleltahan mä bensavehkeisiin siirryinkin aikoinaan) ja pehmee jousitus sekä pitkät välitykset ei oo niitä juttuja millä keulan saa nousemaan ja mulla on just tolleen auto laitettu.

Keula nousee jäykällä ja korkeella takapäällä sekä tiheellä välityksellä. Mutta jos vaan voimaa on tarpeeks tossa uudessa koneessa niin ehkä se vois noustakin. Kyllä se jo pari kertaa kuivalla asvaltilla keuli, muttei muutakun silleen että etufillarit oli jotain pari senttiä ilmassa ja ilman kaasun hellittämistä tuli takas tonttiin. Sutii kyllä sit vaan sitäkin herkemmin, eli olis kait noissa takatukivarsien asennoissakin parannettavaa mutten tiedä oikeen mitä pitäs tehä. Anti-squat levy siel on kiinni joka vois olla yks osasyy. Ehkä myös pitäs vähentää takapään aurausta tai jotain. En tiedä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 57