Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RÄPSÄ

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.09.07 - klo: 20.57 »
Kyllä täytyy taas sanoo, että on toi luja kampe, litra tossa päästeltiin menemään. Kerran melkeen täysillä päin seinää, ei mitään jälkee autoon, kerran karkas kun loppu vastarista akku ja täysillä parimetrisestä hiekkakasasta yli ja kivikkoon, ei taaskaan mitään. Pienemmän kasan yli loikkasin ja laskeutui suoraan 20cm syvään lätäkköön, sen jälkeen piti lähtä kuivaileen paikkoja, mutta vielä pelaa täysin kun pihassa kokeilin kuivauksen jälkeen. En ois itse uskonut että kaiken toheloinnin jälkeen se pelaa kuin junan vessa. Ilman putsarin vaihdoin uuteen kun oli kuin uitettu koira. Paineilmaa ja lämpöpuhallinta kuivaukseen nin hyvin pelaa.

62
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.09.07 - klo: 12.00 »
Oiskohan tuollaisista iskaritorneista mitään apua autonsäätöihin? Tulisi aikalailla lisää valinnanvaraa iskarin säätöihin. Tuo moottoripukki olisi kanssa aika hyvä, ainakin omasta mielestäni. Mitä mieltä asioista enemmän tietävät ovat noiden iskaritornien suhteen?

63
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 03.09.07 - klo: 20.35 »
Moi, tuli tilattua pojille sellaset Firelap Nanodragon 2 autot. Onko ne yksi yhteen Mini Infernon kanssa, siis käykö varaosat Ministä Nanoon ja toisinpäin. Luulen että joudun vielä tilaileen osia ennenkuin lumet maahan kerkeää, on pojilla sen verran hakusessa toi ajaminen.

64
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 01.09.07 - klo: 19.00 »
30

65
Vapaa keskustelu / Vs: HAMPURILAISTEN ULKONÄKÖ
« : 30.08.07 - klo: 19.44 »
Ei oo Keskisen Vesa vielä ainakaan alkanut säästeleen hamppareissa, ne on kyllä hyviä, mutta parhaat hinnan, maun ja koon puolesta löytyy Kemistä Jatan City burgerista. Siellä on pakko aina käydä kun kotopuoleen menee kylästeleen. Eikä siellä tartte pettyä hampparin ulkonäköönkään  :p. On se ihanaa kun taas kahden viikon päästä pääsee mässään Jatalle :mrgreen:

66
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 29.08.07 - klo: 19.42 »
Itsekkin nyt 1,5 gallonaa honkkarin läpi päästeltyäni voin sanoo, että lujaa tekoa se kyl on. Buggyni sain kolme kertaa rikki kun naapurin rajatolppa aina jotenkin hyppää eteen. Truggyllä pari kertaa kajauttanut samaan tolppaan, mut mitään ei oo hajonnut, vielä. Alkuperäinen kori tossa on kyllä aika pehmee, itellä vielä hyvässä kunnossa verrattuna Maddiksen koppaan :p.
Nyt pitäis vaan saada aikaiseksi käydä diffit läpi ja laittaa sopivat öljyt sisään, kun eturenkaat on ihan donitsina kun kiihdyttää. Eikö silloin pidä keskidiffiä jäykistää, jos eturenkaat paisuu? Näin olen ainakin ymmärtänyt, vai olenko ymmärtänyt väärin. Onko noi diffi setupit kellään käytössä jotka on tuolla aikasemmin laitettu esille?
Etu 7000
keski 30000
taka 5000
Eli toimiiko nuo hyvin ja kannattaako laittaa itselle samanlailla?

67
Vielä oma vaimo ainakin on hyväksynyt harrastuksen. Kerran on kysynyt aiheesta ja n.15 sec. selityksen jälkeen tuumas vaan että "mulla ei oo hajuakaan mitä sä selität". Ei oo tarvinnu muusta huolehtia, kuin et viimosia rahoja ei näihin vehkeisiin pukkaa, niin hyvä on. Ja lapsetkin tykkää hommasta niin mikäpä vaimon on enää puuttua asiaan mistä ei ymmärrä mitään :)
Vaimo laitto just yli 2500€ olohuoneen ja vaatekomeron remonttiin ja sisustukseen ja hommas 10000€ auton siihen päälle. Eli huvinsa kullakin, minun aikalailla halvempia kui erään toisen :angel:.
Kyllä mä kuitenkin oon kade tyypeille jotka saa mekkailla olohuoneessa tai keittiössä. Mutta kunhan saan yläkerran valmiiksi niin siellä on sit minunkin kamoille nurkka johon ei tuu fiikuksia tai muita sisustus juttuja  :evil:

68
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 25.08.07 - klo: 12.19 »
Onkos kukaan hommannu tollasta Mini-LST2 monsteria. Pojille oisin hankkimassa jotain 1/18 sähkistä, että nitro vehkeen sais pitää itellä. Jos sais vähän tietoo kestävyydestä, kun noi hurjapäät vielä aika moisia kolistelijoita. Ja sit vielä kommentteja ulkoajosta jos kokemuksia löytyy.

69
Onko kukaan muu tilannut tavaraa Ebaystä? Eli onko kokemusta?
Itse tossa tilasin, ja hyvin tuli tavara perille, ja oli ihan oikeet osat. Vähän hirvitti aluksi, mutta kaikki pelasi ihan hyvin. Väliin saa tosi halvalla osia kunhan jaksaa kytätä tarpeeksi.

70
Polttisautot / Vs: Sammuminen, jossain vuoto?
« : 17.08.07 - klo: 20.36 »
Itse löysin vuodot saippuaveden ja pienen pensselin kans. Eli tukit kaasarin esim.peukulla ja sit puhallat polttoaineletkuun, mielellään laita uusi letkunpätkä, samalla kun puhallat levität tuota saippuavettä pensselillä kaasarin ja muiden mahdollisten vuotokohtien ulkopuolelle. Jos jossain kohtaa kuplii, niin vuotokohta löytyi. Tankin saa testattua helposti upottamalla se veteen ja taas puhaltamalla täysillä letkuun, toinen pää tietty tukitaan. Pitäisi kuulemma korkin pitää aikuisen puhalluksen avautumatta. Jos siis kuplii niin sit voi vaihdella tiivistettä ja rimmata jousta. Ja aina voi laittaa uudet polttoaine letkut.

71
Polttisautot / Vs: GXR28 moottori
« : 14.08.07 - klo: 05.07 »
Kannattaa ehkä tarkistaa ilmavuodot polttoaine linjasta, kaasarista ja koneesta. Itselläni vika löytyi ilmavuodosta. Kone oli .21, mutta oireet suunnilleen samat.

72
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 05.08.07 - klo: 11.07 »
Kertokaa mitäs servoja käytätte honkkarin kaasussa? Sais jotain pohjaa mikä kannattaa tilata/ostaa. Ja mikä starttiboksi ois tolle tukille hyvä? Vanha ei oikeen sopinu tälle autolle, oli iso pyörittävä kumiratas ja liian pieni aukko pohjalevyssä :undecided:. Pistäkäähän reippaasti infoo tuleen, niin saahaan taas yksi X1-CRT liikkeelle.

73
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 05.08.07 - klo: 07.14 »
Ruusuja Jankalle ja cardicille nopeasta ja reilusta honkkari kaupasta. Todella mukavaa, kun ilmoitettiin että aamulla laitetaan auto matkahuollolla tuleen, ja kun auto oli matkahuollossa, soitettiin että tulossa on.
Näin minusta pitää toimiakkin, ei ole iso vaiva soittaa ja ilmoitella missä mennään. Eli reiluja kauppamiehiä mielestäni.

74
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 04.08.07 - klo: 21.36 »
Nyt on mullakin honkkari pihassa. Ei voi paljoa enempää ketuttaa. Kolme tankillista ajoin ja sitten multa loppui hermot (servot) kesken. Kaksi kaasu/jarru servoa simahti perätysten.
Edellinen omistaja sanoi että RTR servot tulee mukana. Ja että kannattaa tarkistaa ne kun oli vaan hätäsesti laittanu paikoilleen. No minä sitten ajattelin että laitanpa krossarista paremman kaasu servon paikoilleen (hitec HS-924MG). Ja pakista kaivoin uuden Hitec HS-5945MG digiservon ohjaukseen, vastaria ei ollut autossa olleskaan, joten rosvosin senkin krossarista.
Ensimmäinen servo meni jumiin ja rupes haiseen vanhalta radiolta. Luulin että se meni sen takia, että jarrut oli säädetty tosi kireiksi, aina kun jarrutti niin kaikki pyörät meni suttiin. No siitäpä sitten servon vaihtoon ja jarrujen säätöön. jarruista tuli hyvät, toppaa sopivasti, ainakin minun mielestäni. Ja mietsi naama  :grin: onnesta soikeena ajaan, ekan tankkauksen jälkeen ajoa ja kaasarin säätöä noin viis minuuttia ja taas servo moro (RTR vakio kaasu servo). Siitä ei kuulu pihaustakaan.
Mistähän tuollanen voi johtua, ensin luulin jarrujen takia, mutta kun toinen heti perään laukee niin minä en enää ole varma mistään. Voiko tollanen mitenkään johtua vastarista? Jos vaikka ois ottanu siipeen siirrossa ja tekee noin? Vai onko mulla vaan aivan sairaan huonoo tuuria? Vai voiko se siltikkin johtua jarrun/kaasun säädöistä tai muusta säädöstä? Kertokaa jos on ideoita mistä noi vois johtua. Multa loppui ideat ja kaasuservot, enkä uskalla enää laittaa krossarin ohjausservoo siihen, jos sekin kämähtää heti.

75
Polttisautot / Vs: Polttis auton pesu!
« : 03.08.07 - klo: 08.36 »
Onkos kukaan kokeillut TSL C1 sprayta esim.WD-40 tilalta? valmistajan sivuilla ja purnukassa lukee seuraavaa.

Poistaa kosteuden pinnoilta. Kuivaa hetkessä sähkölaitteet. Tunkeutuu ruosteen läpi irroittaen jumiutuneet osat toimintakuntoisiksi. Pysäyttää korroosion ja hapettumisen etenemisen. Suojaa metallipintoja. Ei sisällä silikonia eikä kloorattuja liuottimia. Vaaratonta kumille, lakoille, maaleille ja muovipinnoille. Läpäisee MIL-C-16173 D Grade 3 normit.

Ei ainakaan minusta kuulosta yhtään huonolta vaihtoehdolta, vaikkakin aikamoista myyntitekstiä taitaa olla. Kertokaa jos kokemusta, tai muita ajatuksia ko. aineesta.

76
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 05.07.07 - klo: 22.06 »
Heh, Meitsin koneet on vissiin kaikki takavuosilta  :undecided: Mutta kyllä ne mulle kelpaa harjoittelu koneiksi. Jos tulee hama, niin eipä ota kauheesti kalloon. Nakkaa vaan uutta eko myllyä kehiin, ja jatkaa harjoittelua  :mrgreen:. Enkä kyllä vielä tänä kesänä kerkeä kisoihin, kun nyt ensin pääsis tampereelle radalle harjoitteleen.

-T-

77
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 05.07.07 - klo: 13.20 »
Aikalailla on samanlainen kone kun tuo mainitsemasi malli. Harmi kun ei tiedä varmasti.

Minkälaisia koneita noi RB CE:t on? Onko jollakin kokemusta, jos on niin voisiko valaista minuakin? Noita RB:n koneita kun on kaksi pakissa. Oma kokemus rajoittuu hyper 21:n, ja siitäkin kokemusta on vasta tosi vähän.

-T-

78
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 05.07.07 - klo: 10.43 »
Mikähän kone tää on. Ja mitenhän tuosta saisi kunnon selville. Akselilta pyörittelin, niin tuntuu kyllä vastusta, mutta ei niin paljoa kuin autossa paikoillaan olevassa koneessa. Tuo tuli mukana kun ostin auton.

-T-

79
Polttisautot / Vs: Kannen puhdistus tulpan vierestä?
« : 01.07.07 - klo: 00.08 »
Enpä ole ajatellut, että laakerit vois kärsiä  :shock:. No onneksi en ole koko autoa sillä aineella putsannut. Vain tosiaankin tulpan ympäriltä, ja tietysti väärinpäin, eihän ne moskat minnekkään lähde jos auto on pystyssä.
Hommasin just uuden, tosi pienen kompuran, on helppo kuskata mukana jos tarvii. Se sopii vaikka kirjahyllyyn, ainoo huono puoli on että se on aika hidas tekeen painetta, mutta voi pojat se on tosi hiljainen vois vaikka keittiön pöydällä antaa puksutella eikä häiritse.   :smiley:
Eipä tarvi enää tovottavasti kliineriä käyttää. Mutta siltikkin käytän jos paineilmaa ei ole saatavilla. Minusta kuitenkin ennemmin kuiva laakeri, kuin sökö kone.

-T-

80
Hobao / Vs: HoBao Hyper 2.0
« : 30.06.07 - klo: 01.19 »
Kiitti vinkistä, en hoksinu kattoo sitä muovi pussia, siellähän oli onneksi yksi iskarinpää, vai mikä se nyt onkaan. Huomenna jatkuu
 harjoittelu  :mrgreen: :afro: :grin:

81
Polttisautot / Vs: Kannen puhdistus tulpan vierestä?
« : 30.06.07 - klo: 01.08 »
Mä käytän siihen usein bräkkliinerä (suomeksi pudistus sprayta). Jos odottaa että kone jäähtyy hetken, niin se ei haisekkaan niin kauheaan pahalta, kuumaan koneeseen jos ruuttaa niin käry on aika kaamee, en ole varma mutta, uskoisin ettei se kansikaan tykkää hyvää jos jäähtyy hetkessä, minkä tuo kliineri tekee (jäähdyttää). Mutta mulla on harvoin kauhee kiire, kun en vielä aja kisaa, joten voin odotella että kone jäähtyy. Toinen pointti on että, pikku purkki kulkee pakissa ihan mukavasti toisin kuin kompura  :p.

-T-

82
Hobao / Vs: HoBao Hyper 2.0
« : 30.06.07 - klo: 00.53 »
Nonniin, nyt sain ensimmäisen osan hyper seiskasta rikki. Komealla sladilla ajoin päin naapurin rajatolppaa :grin: Takaiskarin varsi otti ja katkes. Varren alaosan kierre jäi sen iskarin alapään kiinnitys pallonivelen muoviosan sisään. Tietääkö kukaan miten sen sais sieltä pois helposti? Vai pitääkö hommata uusi nivel/pää?
Toivottavasti selvisi mitä tarkoitin.

83
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 19.06.07 - klo: 10.03 »
Noi voe ryytana, no olkoon mikä letku härdelli tahansa, niin siellä se mukana roikkuu.
Otinpa nyt sitten vielä kuvan koko motista, tässäpä se...

Edit. Kylläpä näyttää kuvassa likaiselta vaikka oon kyllä putsannutkin sitä.

84
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 18.06.07 - klo: 17.15 »
Ei sen käyttö kyllä vaikeeta ole, kun minäkin sain koneen käyntiin heti eka yrityksellä  :p Tuskin olisi onnistunut vetostartilla niin hyvin.

85
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 18.06.07 - klo: 17.13 »
Taas tomppeli kysymys, mutta mitä eroa on tavallisella 8 port- ja pro koneella? :embarrassed:

86
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 18.06.07 - klo: 12.10 »
Ei ainakaan vielä vuotaneet kun viimeksi testasin. Vaan kyllä sekin varmaan vielä vastaan tulee.
Mistähän Ton tietää onko tuo kone 4- vai 8-porttinen, siis muuten kuin avaamalla koneen?

87
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 18.06.07 - klo: 10.38 »
Jaha, että sellanen boost letku tohon on laitettu, jotenkin tuntuu että ei ole kauheasti apua, kun ei taida olla kovin yleinen laitos. Vaan eipä tunnu ainakaan olevan haittaakaan tuosta boost bottlesta.

88
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 17.06.07 - klo: 22.57 »
Kyselen taas varmaan typeriä, mutta tietäisikö joku mikä ja mitä varten tuossa hyper .21 koneessani on tuo letku "imukaulan" ja perän välillä? En ole muiden koneiden kuvissa nähnyt tuollaista, siksi kiinnostaisi tietää. Yritän liittä kuvan omastani, jos vaan osaan  :embarrassed:

Edit: Hahaa takametsien tietokone expertti osasi sittenkin  :grin:

89
Polttisautot / Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« : 16.06.07 - klo: 06.48 »
Doddii, eilen sain koneen käymään kunnolla, on varmaan rikkaalla kun röpöttelee kokoajan, mutta kävi koko tankin sammuilematta. Vikana oli ilmavuoto kaasarin polttoaine nipassa, sekä  tankin korkin tiiviste oli moro, onneksi tuli uusi ton auton mukana. Tuolta löysin hyvän keinon tiiveyden tarkistamiseksi. En tiedä onko joku jo laittanut linkin, mutta lisäänpä sen tähän, jos vaikka auttais jotain toistakin.

http://www.rchobbies.org/engine-tuning.htm

90
Polttisautot / Vs: Uutta kytkintä hankkimassa
« : 16.06.07 - klo: 06.40 »
Joo, pitää taas istahtaa terassille tiputteleen ruuveja lautojen rakoon ja yrittää uusiksi. Eiköhän tää tästä ku sinnikkäästi yrittää.

Sivuja: 1 2 [3] 4