Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Pööki

Sivuja: [1]
1
Hobbyfactory / Palautetta Hobbyfactorylle
« : 05.09.13 - klo: 20.34 »
Oli itse luotava tällainen topic kun ei kaupan sepät ole sitä tehneet (poistakaa ihmeessä jos haluatte).  :wink:

Taas kerran tänään kaupalla käydessäni pääsin toteamaan Artsin ja Hoken erinomaisen palveluasenteen jossa autetaan ja neuvotaan ilman että pääasiana yritetään myydä asiakkaalle jotain. Eipä ole tällaista palvelua ennen kohdalle osunut. Ja kun apua ongelmiin ja neuvoja harrastamiseen saa kerta toisensa jälkeen niin ei voi olla kuin tyytyväinen!

Keep up the good work!


2
Kilpailijoiden kanava / Uusi ajoformaatti kisoihin?
« : 18.08.11 - klo: 22.28 »
Olen aiheesta muussa yhteydessä jo puhunutkin ja nyt kun luin JQ:n raportin EM-kisoista (jossa hän puhui saman asian puolesta), sain kipinän aloittaa tämän keskustelun. Itse olen harrastaja, en tiuhaan kisoja kierrä, mutta yhtä kaikki, seuraan lajia tiiviisti ja erityisesti minua kiinnostaa se, miten laji saataisiin kasvamaan. Eli miten saisimme lisää harrastajia tämän upean lajin pariin.

Asiaan. Nykyinen kisaformaatti on syvältä. Jos siis ajatellaan siltä kannalta että lajin pitäisi innostaa mukaan uusia harrastajia. Miettikääpä jos esim. Lavangon tuleviin kisoihin joku tulee katsomaan kisoja ja tutustumaan lajiin. He ihmettelvät kun autot lähtevät liikkeelle yksi kerrallaan, ajavat tietyn ajan, ei mitään hajua kuka oli nopein, ei mitään hajua mitä siinä alkuerässä oikein tapahtui. Finaalit ajetaan alkuillasta jolloin nämä katsojat ovat jo luultavasti saunan lämmityksestä koska meno vaikutti niin sekavalta ja tylsältä.

Viime vuonna Jyväskylässä WRC rallin yhteydessä käytetty formaatti oli kuuleman mukaan jotain aivan muuta. Ja johan sen voi itsekin todeta jos jokainen alkuerä on mies miestä vastaan kilpa-ajoa jossa on oikea kisalähtö ja katsojankin on helppo seurata tilannetta ja valita oma suosikkinsa jota seurata ja kannustaa.

Miksi tätä formaattia ei käytettäisi ainakin kansallisissa kisoissa? Ja miksi ei muissakin luokissa kuin M-8? Ja miksi ei muutaman vuoden päästä otettaisi se myös SM-kisoihin? Ja miksi ei runnottaisi tätä formaattia läpi EFRA:n jne. kokouksissa?

En odota mitään yhtä vastausta jolla a) minut teilataan faktoilla, b) minut teilataan koska ei tällaista saa läpi maailmalla. Sen sijaan toivoisin aiheesta avointa keskustelua joka parhaassa tapauksessa johtaisi siihen että tämä formaatti nähtäisiin joissain kisoissa, oli se kilpailun taso sitten kyläkisa tai MM-kilpailu.

Tästä on hyvä aloittaa, olkaa hyvät.

 

3
Haluaisin avata keskustelun nyt, kun ensi kauteen on vielä runsaasti aikaa. Ajan itse ns. "pääluokkana" LS-5:sta. Talvikaudelle päätin alkaa ajamaan TSS-10 luokkaa kun tuo ikäraja tälle kaudelle poistettiin. Mutta säännöissä on edelleen tämä pykälä "ei saa olla sijoittunut parhaaseen kolmannekseen muissa luokissa".

LS-5 luokassa ei osallistujamäärä ole hirveän suuri joten on teoriassa mahdollista että ensi kesän jälkeen en ole oikeutettu osallistumaan TSS-10 luokkaan koska olen ollut LS-5:sten lopputuloksissa parhaassa kolmanneksessa.

Tämä ei silti varmasti tarkoittaisi sitä etteikö junnut menisi minusta TSS-10 kisoissa ohi vasemmalta ja oikealta. Enkä myöskään näe tarvetta tai halua siirtyä poroon. Mutta mikäli tämä sääntö pysyy tälläisena, ei minulle anneta mahdollisuutta valita luokkaa.

Mieluusti pysyisin stanussa ja kehittäisin ajoani 17,5:sen antamalla vauhdilla. Olisiko siis mitään mahdollisuutta muuttaa sääntöä ensi kaudeksi ja vapauttaa hieno luokka kokonaan? Jo nyt on nähtävissä että osallistujamäärät ovat kasvaneet huimasti ja varmasti tulisi lisää "kesälajien" kuskeja mukaan mikäli rajaa ei olisi.

4
Bensa-autot / 1/5 rata-autot
« : 26.04.09 - klo: 20.55 »
Hep!

Ajattelinpa aloittaa tällaisen topicin kun tuolla bensa-autoissa tunnutaan puhuvan vain off road peleistä. Jos modet ovat sitä mieltä tämä on turha, ylimääräinen topic, sen saa poistaa.

Anyway, asiaan. Olipa upea ensi kokemus 1/5 autosta tänään! Ekalla ajolla auto karkasi lapasesta vaikka omasta mielestäni ajoin rauhallisesti ja puolella kaasulla. Ripustukset rikki mällin seurauksena. Sitä tajusi että mitä tuhoa tuollainen auto saa aikaiseksi noilla tehoilla.

Omaksi onnekseni muut vitoskuskit auttoivat laittamaan auton kuntoon ja sainpa jopa varaosia heiltä, siitä iso kiitos Marcolle ja Kantasen(?) veljeksille!

Lyhyellä kokemuksella voin todellakin suositella tätä luokkaa! Haastetta riittää auton säätöjen kanssa ja tuntui kun tämän autoluokan kanssa pitäisi opetella hieman erilainen ajotyyli, tätä autoa tarvitsee kunnioittaa ja mennä auton ehdoilla, sitä ei saa "paiskoa". Lisäksi uudet radiot toivat ajoon hieman lisää haastetta, sitä kun oli tottunut vanhoihin radioihin aika hyvin.

Toivottavasti tiistaina ehtisi taas radalle, ajohalut ainakin ovat kovat! Sitä ennen tosin pitäisi ehtiä vielä kerran ilmaamaan jarrut, ne kun eivät ihan vielä ole tikissä.

5
Yleinen keskustelu / Sisähallia crossareille?
« : 29.07.07 - klo: 14.49 »
Löytyykö Etelä-Suomesta sisähallia jossa pääsisi talviaikaan ajamaan etenkin polttiksilla? Ilmeisesti Valkeakoskelle puuhataan M-10 harjoitushallia mutta onko M-8:lle mitään paikkaa? Talvi on pitkä aika olla ajamatta...

Jos tällaista hallia ei ole, olisiko innokkaita ihmisiä lähtemään projektiin jossa kartotettaisiin em. hallin mahdollisuutta jostain päin Suomea? Aina joku tuntee jonkun joka tuntee taas jonkun joka on nähnyt hallin tyhjillään pari vuotta ja ihmetellyt miksei siellä mitään tapahdu jne. Näin ne yleensä löytyvät.

Kuinka hienoa se olisikaan jos ajokausi jatkuisi ympäri vuoden!

Sivuja: [1]