Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13
121
Miltäs sunnuntai näyttää, onko talkoita ja mihin aikaan?

122
Moi,

Viikonloppuna 6.- 8.5

SUURTALKOOT

ohjelmassa mm:

-radan viimeistelyä
-välialueiden mullan levitys
-kaivojen viimeistely
-ohjaajakorokkeen tekoa

aloitellaan
pe klo 17->
la klo 10->
su klo 10->

Mukaan oma lapio, kumisaappaat ja RUKKASET

Remppa

Ei ole minun tapaistani avautua mutta nyt on ihan pakko. Pääsin tänään itse ensimmäisen kerran mukaan talkoisiin . Yllätys oli suuri kun paikalla oli muutama hassu kaveri. Odotin että ratoja rakentamassa olisi ollut moninkertainen määrä jengiä.

On se kumma kun Myyrissä on talvikaudella porukkaa kuin pipoa joka ilta. Ja kun nämäkin radat joskua aukeavat (siihen voi mennä kauan näillä talkooporukan määrillä...) on aivan varma että jengiä radoilla piisaa. Missä ihmeessä on seuran kaikki polttis- ja sähkökrossi kuskit??? Joo, kaikille ei käy kaikki talkoopäivät, kuten sanoin, itsekin pääsin tänään ensimmäisen kerran mukaan, mutta mitä olen ymmärtänyt niin ei näissä ratatalkoissa ole ollut jengiä minään päivänä, ei viime syksynä eikä tänä keväänä.

Painotan edelleen etten itsekään ole talkoisiin päässyt, mutta enpä ole Myyrissäkään ajamaan päässyt kahteen kuukauteen. Ja kun nämä radat aukeavat, en siellä myöskään ehdi käydä ajamassa kuin pari hassua kertaa koko kesänä. Voiko jokainen talkoisiin osallistumaton harrastaja sanoa samaa? Tuskin. Kun Remppa ja Salmela ilmoittavat että radat ovat auki niin johan niitä harrastajia alkaa kaivautumaan kuopistaan esiin ja sitä aikaa alkaa kummasti löytymään.

Te kaikki jotka tämän luettuanne tunnette piston sydämessänne (allekirjoittanut mukaan lukien), ottakaa itseänne niskasta kiinni ja OSALLISTUKAA TALKOISIIN!!! Muuten nuo radat eivät valmistu tänä kesänä. Minulle sillä ei ole niin väliä, kuten sanoin, ajot jäävät joka tapauksessa pariin päivään, mutta teille aktiiveille sillä luulisi olevan väliä.   

Täältä tähän, ei herneitä nenään.

Remppa, Salmela, ja te muut jotka olette talkoissa olleet, iso kumarrus ison työpanoksenne johdosta!

123
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 07.02.11 - klo: 11.34 »
Itsekin olen uudesta luokasta kiinnostunut ja täältä puoltoääni merkkiluokalle eli yksi korimalli. Eikös auto voi edelleen olla minkä merkkinen vain jos kori vaan istuu päälle?

Näen tässä Mikon tavoin vahvan identiteetin luomisen tärkeänä, yhdellä korimallilla se mielestäni toteutuisi hyvin. Ja mikä olisikaan näyttävämpi kuin Mini-luokka. Isojen poikien luokassa on sitten BMW:t, Hondat ja Alfat eli ne nopeammat autot. Ja jos LS-5:iin sallitaan myös lyhyt akseliväli, voi sinne osallistua Porschen tai Viperin korilla.

124
Jatkan siitä aiemmin ehdottamastani osiosta tänne RC10:iin. Eihän sen tarvitse olla keskuteluosio, riittää jos esim. copter (tai joku muu) linkittää sinne AKK:n tiedotteita, kisoihin liittyviä toimitsijatarpeita, markkinointitarpeita jne.

Siitä ei missään nimessä tarvitse tehdä avointa keskustelufoorumia. Mutta ei salattu foorumikaan hyvä ole. Tai siis tarkoitan että on ainakin pieni mahdollisuus saada harrastajia myös tekijä puolelle (itseni mukaanlukien) kun mahdollisuuksista voi lukea täältä. "Mainostetaan" siellä missä ne "kuluttajat" ovat.  :wink:

125
Olisiko tänne RC10:iin hyvä perustaa oma osio jossa kerrottaisiin kaikista koulutuksista, toimihenkilöhausta ja markkinointi ym. tarpeista kisoihin jne?

"Virallinen" kanava josta nämä asiat selviäisivät. Varmasti esim. Neste Rallyn krossikisan kanssa olisi hommaa riittänyt, samoin myös Mäntsälän kisojen (ainakin markkinointi). Samassa osiossa voisi myös huudella toimihenkilöitä järjestettäviin kisoihin?

126
Tuonpa minäkin oman mielipiteeni tähän keskusteluun. En enään tiedä puhummeko otsikon mukaisesta asiasta, sen verran puhe on rönsyillyt joten rohkenen itsekin hieman rönsyillä.

DIY asenne on todella hieno ja etenkin tässä harrastuksessa jopa pakollista jotta harjoittelu- ja kisapaikat saadaan rakennettua ja pidettyä kunnossa. Mutta mitä tulee lajin parempaan esille tuomiseen, näkisin asiassa hieman erilaisen lähestymistavan. Se, kuka/mikä taho tämän maksaisi, onkin sitten eri asia.

Eli mielestäni, jotta laji saisi oikeasti näkyvyyttä, sitä kautta ajan kanssa arvostusta ja sitä kautta johtaisi harrastajamäärien huimaan kasvuun, pitäisi palkata freelancer tiedottaja tekemään töitä lajin eteen. Tämä tiedottaja saisi lehtijutut paljon helpommin läpi, muuallakin kuin paikallisissa lehdissä. Hänellä olisi myös mahdollisuus saada tv-kanavia paikalle esim. Vaasan MM-kisoihin.

Se että joku meistä saa kauhean punnertamisen jälkeen jonkun tv-toimittajan paikalle, on lopullinen juttu yleensä täynnä asiavirheitä, siitä saa kuvan että lasten leikkiähän tämä on jne. ja jutusta ei lajille ole tuon taivaallista hyötyä. Se on nähty moneen kertaan. Ja sitten täällä kitistään kun se toimittaja teki niin huonon jutun. No tottakai se teki kun se ei tajua lajista mitään kun häntä ei ole kukaan perehdyttänyt lajiin. Ja jos onkin, on se perehdyttäjä joku harrastaja joka ei valitettavasti osaa selittää asiaa niin että Matti Meikäläinen ymmärtäisi siitä jotakin. Ainakaan sellaista mitä jutussa voisi käyttää.

Asiaan. Maailmahan pyörii suhteilla. Varmasti joku tuntee jonkun tiedottajan tai toimittajan. Ei tähän hommaan ketään pidä täysipäiväisesti ottaa (eikä voidakaan). Niinpä jos etsimme ihmisen tekemään tätä sivutoimisena hommana. AKK, Lajiliitto, seurat, harrastajat, kuka se maksava taho lieneekään, maksaisi tälle henkilölle könttäsumman ns. keikkapalkkana esim. puolen vuoden työstä (ja tämä ei siis tarkoita 40h työviikkoa vaan pari tuntia viikossa puolen vuoden ajan). Tuon ajanjakson jälkeen voisimme katsoa mitä on saatu aikaiseksi ja päättää jatkosta. Ei varmasti olisi liian kova kuluerä.

Jotta toimittajat ottavat lajin tosissaan, on heitä lähestyvän henkilön oltava kollega jotta uskottavuus on tarpeeksi hyvä. Me voimme keskenämme yrittää mitä yritämme mutta valitettavasti meidän yhteyksillä ei Urheiluruutu lajista innostu. Eikä Ruutulippu kirja. Ei vaikka kuinka punnertaisimme.

Toinen asia johon voisimme kiinnittää huomiota on kisojen seuraaminen. Jos/kun saamme uutta kiinnostunut kansaa seuraamaan kisoja, olisi suotavaa että he voisivat seurata kisoja niin että heillä olisi joku haju mikä auto johtaa. Nythän se on tavalliselle tallaajalle ihan mahdotonta tietää. Korvenmaan Matti on tehnyt hienoa työtä kuuluttajana kisoissa mutta valitettavasti se ei vielä mielestäni riitä. Sen tueksi tarvittaisiin esim. 2kpl 40" näyttöjä joista yleisö näkisi mikä auto (auton numero) ja minkä niminen kuski kisaa johtaa. Varsinkin alkuerät ovat ihan mahdottomat seurata. Myyrinkiin on uteliaita eksynyt kisoja seuraamaan ja itsekin olin touring kisoja poitsun kanssa seuraamassa ja siinä kuulin useasta suusta kysymyksen "kuka johtaa?".

Myös kunnollinen äänentoisto kuuluttajan käyttöön on elintärkeä mutta se onkin jo ihan toinen luku. Ja sitä asiaa tulen itse parantamaan PKSRCA:n osalta tulevaisuudessa.  :wink:

EDIT: Jottei menisi pelkäksi länkyttämiseksi, jos jokin taho haluaa, voin toimia yhdyshenkilönä ja etsiä hyvän tiedottajan/toimittajan tähän työhön. Tunnen alan ihmisiä jo valmiiksi joten homma pitäisi sinällään olla helppo.

Ja jos joku/jotkut seura(t) ovat kiinnostuneita hankkimaan plasmoja itselleen, voin myös niitä kysellä käytettynä. Tosin nehän eivät paljon maksa uutenakaan.

127
Yhtä tärkeää olisi merkata myös kellonajat. Nyt on vähän vaikea arvioida mistä mihin Aake on paikalla.

Tällä en tarkoita haukkua ketään, kunhan vain hieman patistan avaimenhaltijoita tsemppaamaan nimenhuudon kanssa. Kaikkihan eivät myöskään tiedä kenellä kaikilla avain on joten on ensiarvoisen tärkeää että Nimenhuutoon merkattaisiin myös mistä mihin ovet on auki, ei pelkästään omaa osallistumista päivän ajoihin.

128
Oliskos joku avaimenhaltija niin ystävällinen että jaksaisi tulla huomenna maanantaina avaamaan ovia, mieluusti jo aamupäivästä, kerrankin olisi mahdollisuus päästä ajamaan pitkä päivä eikä vain paria hajatuntia. Nimenhuudossa on tällä hetkellä 10 kuskia ilmoittautunut huomiselle mutta toistaiseksi ei yhtään avaimenhaltijaa.

Ja jos kukaan ei ole tulossa ovia avaamaan (ja ymmärrän kyllä jos kukaan ei paikalle pääse), kuulisin mieluusti siitäkin, ehtisi vielä keksimään muuta tekemistä poitsulle.

129
Onko kukaan ottanut talteen n. viikko sitten IMAX laturin virtajohdon? Jos se on jäänyt Myyriin, olen unohtanut sen pöydälle.

Virtajohto on löytynyt.
Nyt vasta muistin että siellähän se oli pitkään pöydällä lojunut.
Johdon talteen ottanut toi sen eilen mulle, eli multa voi tulla kyselemään.

Aivan mahtavaa! Muutenhan tässä ei hätää olisi, normaaleja "euro" johtoja saa kaikkialta mutta kun IMAX:ssa on vähän harvinaisempi liitin, ei ihan joka kaupasta löydy.

Tulen HOKE repimään sua hihasta kun seuraavan kerran radalle ehdin.

130
Onko kukaan ottanut talteen n. viikko sitten IMAX laturin virtajohdon? Jos se on jäänyt Myyriin, olen unohtanut sen pöydälle.

131
Nonni!

Jerzi&kumpp. toivat eilen puolet meille varatuista messumatoista, allekirjoittanut tuo tänään Tomsantommyn kanssa toisen puolikkaan läjästä. Olemme paikalla Myyrissä n. klo 18.30 ja olisi mukava saada hieman roudausapua siellä päässä.

Vastavuoroisesti jään roudauksen jälkeen siivoamaan jos talkoopartiolta on vielä hommat kesken. Tosin bonuksena mukana 3v. apupoika joten saa nähdä kuinka kauan se viihtyy paikalla...

132
HUOM!

Tarvittais kuljetus Metsälästä Myyriin 1000m2 messumattoa. Matot ovat viidessä rullakossa joten mieluummin kuorma-auto kuin paku mutta hätätilanteessa pakukin kelpaa.

Matot pitäisi hakea alkuviikon aikana. Mulle yv:tä jos/kun auto löytyy.



Edelleen autoa vailla, sopivin päivä kuljetukselle on tiistai. Matot menevät jätelavalle jos niitä ei alkuviikosta haeta!

133
HUOM!

Tarvittais kuljetus Metsälästä Myyriin 1000m2 messumattoa. Matot ovat viidessä rullakossa joten mieluummin kuorma-auto kuin paku mutta hätätilanteessa pakukin kelpaa.

Matot pitäisi hakea alkuviikon aikana. Mulle yv:tä jos/kun auto löytyy.


134
Jos messumattoa tarvitaan niin saan hankittua sitä luultavasti ilmaiseksi. Mutta asialla on kiire, tarvitsen tiedon asap! Matto on 3 tuntia käytettyä, leikattu jonkun kokoisiin pätkiin.

Edit: Nyt on 1000m2 mattoa varattuna Isomyyriin. Matot voi ja pitää hakea alkuviikon aikana  toimistoaikaan Metsälästä, osoitteen ja yhteystiedot saa minulta.

Ensi viikolla yritän itsekin ehtiä talkoisiin, toistaiseksi olen vasta pari tuntia ehtinyt apuna olemaan kun touring rataa tehtiin. Tämäkin viikonloppu menee reissussa.

135
Nyt tarvittaisiin joko isoa kuljetuskalustoa ja intoa

tai

Pienempää kuljetuskalustoa ja enemmän intoa!

Eli tarkoitus olisi siirtää ulappatorilla oleva ajajakoroke myyrmäkeen. Jos tarjolla olisi riittävän iso kuljetusauto, kaappiauto tms. Voisi korokkeen kuljettaa yhdessä tai kahdessa osassa.

Jos taas tarjolla olisi pakettiauto niin silloin koroke pitäisi purkaa pienempiin osiin kuljetusta varten.

Eli nyt tarvitaan ilmoituksia mahdollisista kuljetusvälineistä ja sopivan ajan koitessa muutama innokas suorittamaan siirto.

Mä voisin EHKÄ saada ns. pulla-auton lainaan. Eli pienen kuorma-auton. Paloiksi se koroke pitäisi tohonkin autoon laittaa jotta mahtuu kyytiin. Jos tuota autoa onnistuu lainata, tarvitaan vielä c-kortillinen kuski.

136
Tuon mainosplakaatin voi painaa digipainossa isolle julisteelle. Hinta ei päätä huimaa.

Ja jokainen mainostilaa myydessään voi selittää että tila voi lähteä alta milloin vain. Tuskinpa yksikään yritys oikeasti luulee saavansa uusia asiakkuuksia sillä että tukee tätä toimintaa, lähinnä vaikutus on se että yritykset saavat itselleen positiivista mainetta. Eli kaikki varmasti ymmärtävät sen että mainos voi näkyä kuukauden tai vuoden, tukemisestahan tässä on kyse, ei varsinaisesta sponsoroinnista.

Ikkunoiden teippaaminen tms. on kallista ja tässä tapauksessa ehkä liian riskaabelia, tuo iso juliste toimisi mielestäni parhaiten. Toiset julisteet sisälle ajajakoroketta vastapäätä jotta ajoja seuratessa ne osuvat silmään. Meillä on duunissa seinänaapurina digipaino, voin kysyä tarjouksen/sponsorointia julisteista jos tähän päätetään ryhtyä.

137
Mainosikkunat ja niiden hyödyntäminen on hyvä idea.

Jotta sponsorointi saataisiin näyttämään organisoidummalta ja sitä kautta houkuttelevammalta yritysten suuntaan, ehdottaisin että yrityksille tarjottaisiin valmiiksi määritellyn kokoista mainostilaa isossa (koko ikkunan?) kokoisessa mainosjulisteessa jonka yhdistys teettäisi. Julisteen yläreunaan teksti tyyliin: "Toimintaamme tukevat seuraavat yritykset". Tajusitte varmasti idean. Alle sitten firmojen logot.

Näitä voisi olla kahta kokoa. Toiseen ikkunaan pienemmät sposnsorit, toiseen isommat. Pienempi maksaa x euroa, isompi tuplasti sen.

138
Itsekin tuli mukana pyörittyä sen aikaa kun juniori jaksoi paikalla olla.

On kyllä aivan uskomattoman hienot puitteet harrastamiselle. Kunhan radat saadaan valmiiksi niin uskoisin että säpinää radoilla riittää.

Omana toivomuksena krossiradan suunnittelijoille olisi että hyppyrit olisivat myös aloittelijoille helpot ajaa tai että ne voisi ajaa myös rauhallisesti opetellen hyppäämään oikein. Itselläkään ei vielä kauheasti kilsoja takana ole ja olen tuomassa lajiin mukaan kaksi uutta harrastajaa joten olisi kovin toivottavaa että hyppyrit eivät olisi mitään "kuoleman paikkoja" autolle ja sen kestävyydelle. Tokihan hypyissä haastetta saa ja pitää olla, en minä mitään tasamaan rataa ole toivomassa.  :wink:

139
Moneltakos lauantaina olis tarkoitus aloittaa? Mitä aikasemmin, sen parempi mulle, ehtis osallistumaankin. Muuten mukana on apupoika 3v. jonka viihtymisestä talkoissa ei voi mennä takuuseen.  :grin:

Joka tapauksessa tuon mattoteipit tullessani, oli kellonaika mikä vaan.

140
Mä voin tiedustella messumattoa, sitä saa (kerran) käytettynä ilmaiseksi kunhan kohdille sattuu. Myös mattoteippiä, kaksipuolista ns. "heikkoliimateippiä" jonka saa myös irti lattiasta helposti, saa mun kautta ainakin edullisemmin kuin kaupasta. Ilamiseksi en sitä saa mutta ei ihan ovh hintoja tarvitse maksaa.

141
Olen Peitsamon kanssa täysin samaa mieltä. Hyvät harrastuspaikat ovat loppujen lopuksi se tärkein kriteeri kaikille uusille harrastajille. Heti seuraavana tulee ne kokeneet harrastajat jotka menevät juttelemaan ja neuvomaan näitä uusia harrastajia tai lajiin tutustumaan tulleita.

Itse sain viime talvena useaan kertaan todeta kuinka hienosti Jarkko tätä työtä teki Rajatorpan radalla. Aina kun paikalle tuli uusi harrastaja ujona autonsa kanssa tai paikalle tuli isiä poikansa kanssa tutustumaan lajiin, oli Jarkko kertomassa ja neuvomassa. juuri näin pitää toimia.

Nyt kun Isomyyriin rakentuu todellinen pienoisautoilun keidas, hyvän radan suunnittelun lisäksi mielestäni pitäisi suunnitella myös varikko niin että kiinnostuneet ja uudet kuskit pääsevät helposti ja ketään häiritsemättä ihmettelemään konkareiden autoja ja niiden mekkausta ja kysymään niitä heille tärkeitä vinkkejä. Tarkoitan tällä että varikon pitäisi olla avoin niin että pöytien toiselle puolelle pääsee ja uskaltaa mennä niitä autoja ihmettelmään, ei tarvitse olan yli kuikuilla.

Ihmettelen kovasti ettei UAU:n hallituksessa ole yhtäkään pienoisautoilun edustajaa. Itse nuorempana oman seuran hallituksessa istuneena (silloin olin 15v.) huomasin että ainoa tapa saada oman lajin arvostus ja lajin määrärahat seuran sisällä kasvamaan, oli se että lajin edustaja istui hallituksessa, siitäkin huolimatta että olin niin nuori.

142
Polttisautot / Vs: Auton säädöt
« : 09.09.10 - klo: 22.16 »
Tarkennan kysymystäni. Ulkonäkö ja niiden eroavaisuus ovat tuttuja mutta mitä eroa noilla on teoriassa auton käyttäymiseen? Mitä etua on pivot ballista ja mitä etua taas hinge pinista?

143
Polttisautot / Vs: Auton säädöt
« : 09.09.10 - klo: 21.09 »
Ei oikein parempaa topicia löytynyt enkä uuttakaan viitsinyt aloittaa joten kysytään nyt sitten täällä.

Voisiko joku selventää mikä ero on "perinteisellä" pyörän ripustuksella ja pivot ball ripustuksella?

144
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 08.09.10 - klo: 20.41 »
Siitähän tuli hieno! Mittatilauksena ja juuri sellainen kuin asiakas pyysi! :grin:

145
Itse kannattaisin kerrasta poikki yhden viikonlopun aikana. Omat työt verottavat osallistumismahdollisuuksia aika pirusti ja tämä mahdollistaisi tasapäisen mahdollisuuden taistella sijoituksista.

Rinnalle sitten cup-muotoinen kansallinen sarja jotta kokemusta pääsisi kartuttamaan niin kisaajat kuin uudet kisajärjestäjätkin. Ja puhun nyt siis sähköcrossin kesäkisoista.

146
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.09.10 - klo: 17.51 »
Jos jo avasit akun niin pahin on ohi.
Kolvaaminen ei vaadi mitään erikoistemppuja, varo vaan oikosulkemasta akkua. Kennon puhkaiseminen ei myöskään ole suositeltavaa...

Tämänkaltaiset operaaatiot pitäisi tehdä ulkona tai tilassa joka ei ole yhteydessä asuintiloihin. Nokimäärä, joka palavasta akusta tulee, on todella huomattava. Ja se savu ei ole terveellistä.

Jaahas, tutkin tarkemmin syntyneitä vahinkoja. Se putki ei lähtenytkään kolvauksesta vaan se piirilevy olikin siististi haljennut ja puolet siitä oli irronnut putken mukana. Taitaa siis olla entinen akku....

147
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.08.10 - klo: 22.56 »
Kuori piti avata että tuon liittimen sai irti. Kuoren sai irti nätisti kun varovasti irroitti.

Uskallan siis kolvata sen takaisin, ei vaadi mitään erikoistemppuja?

148
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.08.10 - klo: 20.48 »
Nythän kävi niin että liitin jumittui GM:n lipoon kiinni niin lujaa että ensin lähti irti kolvauksestaan se akussa kiinni oleva liittimen "putki" ennen kuin itse liitin. Putki on ilmeisesti kiinni piirilevyssä tai sen tapaisessa, lienee turha yrittää kolvata sitä takaisin?

Onko akulle mitään tehtävissä, latauskertoja takana n. 10 joten harmittaa niin vietävästi heittää kallis akku menemään.

149
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 30.08.10 - klo: 11.46 »
Hei!

Mahtaako olla oika topic tähän mutta jos joku teistä taitelijoista olisi halukas korvausta vastaan maalaamaan 1/10 krossarin korin niin ei muuta kuin yv:tä tulemaan!

150
Tulokset / Vs: M-8 PM 2010 Lavanko, Vantaa
« : 15.08.10 - klo: 21.10 »
Stopteltat ja Kataja Event, siinä pari firmaa jolla isoja telttoja tarjolla. Pienempiä kannattaa kysellä Pågå Oy:sta (www.paga.nu).

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13