Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13
31
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.08.13 - klo: 21.12 »
Pakko vielä tuplavarmistaa... Meillä on siis ollut nämä kolme konetta 10.5t  ja itse luulin että ne ovat ylikuumentuneet sen takia että eivät jaksa viedä corria saviradalla.

Mutta syy ei siis olisi siinä? Vauhdin takia en tiukempaa konetta hankkisikaan, en vaan jaksa ostaa uutta konetta kerran kuukaudessa.  :wink:

32
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.08.13 - klo: 20.10 »
Laitetaan nyt tännekin vaikka ei ihan suoranaisesti autoa koskekaan mutta tarvitsen apua koneen hankintaan ko. autoon. Neuvokaapas siis viisaammat. Meillä on pojalla Durangon DESC410R. Viime talvi Tiksissä ajettiin 10.5t koneella joka tuskin lämpeni ollenkaan akullisella. Epasta oli vauhtia rajoitettu jonkin verran.

Kun kesä tuli, jatkoimme samalla koneella. Saviradalla kone alkoi lämpenemään ja saimme kesähelteillä kaksi konetta rikki. Kone kuumeni ja pysähtyi eikä enää toiminut. Nyt sama tapahtui jo kolmannen kerran. Kolmannen koneen kanssa olemme ajaneet 5 min. akulla ja siinä on nyt ollut kiinni iso tuuletin. Silti se on lämmennyt ja tänään hajosi 2.5 minuutin ajon jälkeen.

Autossa kaikki toimii hyvin ja voimansiirto on herkkä. Kun autoa rullaa pöydällä ja nostaa ilmaan niin pyörät pyörivät vapaasti vielä pitkään. Emme ole käyttäneet sisäkoria sitten ensimmäisen koneen hajoamisen. Välityksiä on vaihdeltu mutta sekään ei auta. Nykyään Epat täysillä joten sekään ei aiheuta tätä. Säätimestä kaikki ennakot ja turbot nollilla. Sensorijohto on ehjä.

Mikä kone meidän kannattaa ostaa? 10.5t on ollut vauhdin puolesta Joelille hyvä. Epalla sitä saa tehokkaammasta koneesta rajoitettua mutta kysyn nyt silti että mikä olisi järkevä kone? Sellainen joka soveltuisi sekä ulko- että sisäradalle.

33
Neuvokaapas viisaammat. Meillä on pojalla Durangon nelkku corri. Viime talvi Tiksissä ajettiin 10.5t koneella joka tuskin lämpeni ollenkaan akullisella. Epasta oli vauhtia rajoitettu jonkin verran.

Kun kesä tuli, jatkoimme samalla koneella. Saviradalla kone alkoi lämpenemään ja saimme kesähelteillä kaksi konetta rikki. Kone kuumeni ja pysähtyi eikä enää toiminut. Nyt sama tapahtui jo kolmannen kerran. Kolmannen koneen kanssa olemme ajaneet 5 min. akulla ja siinä ollut kiinni iso tuuletin. Silti se on lämmennyt ja tänään hajosi 2.5 minuutin ajon jälkeen.

Autossa kaikki toimii hyvin ja voimansiirto on herkkä. Kun autoa rullaa pöydällä ja nostaa ilmaan niin pyörät pyörivät vapaasti vielä pitkään. Emme ole käyttäneet sisäkoria sitten ensimmäisen koneen hajoamisen. Välityksiä on vaihdeltu mutta sekään ei auta. Nykyään Epat täysillä joten sekään ei aiheuta tätä. Säätimestä kaikki ennakot ja turbot nollilla. Sensorijohto on ehjä.

Mikä kone meidän kannattaa ostaa? 10.5t on ollut vauhdin puolesta Joelille hyvä. Epalla sitä saa tehokkaammasta rajoitettua mutta kysyn nyt silti että mikä olisi järkevä kone? Auto on siis Durango Desc 410 joka ei ole niitä painavimpia correja.

34
Ei taida olla tänäänkään rata ajokunnossa?

35
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 07.08.13 - klo: 21.22 »
Latasinpa minäkin tämän koneelle, tuntuu pyörivän erinomaisesti Mac Book Pro:ssa Bootcampin kautta Windows 7:lla.

Vielä odotellaan usb-tikkua, näppiksellä ajo aika hankalaa... Sitä odotellessa, kertokaahan kokeneemmat, onko tästä treenityökaluksi pojalle? Me kun ehdimme niin harvoin oikealle radalle niin ajattelin kokeilla josko tällä pystyisi edes jollain tavalla treenaamaan. Vai meneekö ihan hauskanpidon puolelle?

Entä onko asetuksissa jotain mitä pitäisi tietää/kannattaa tehdä heti?

Yritin multi playeria mutta antoi jonkun vikailmoituksen ja kun luki mitä se tarkoittaa, siinä puhuttiin palomuurista, jostain portista jne. Onko kenelläkään tästä mitään kokemusta?

36
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.08.13 - klo: 10.09 »
Mä hankin meille näitä:http://fi.eurorc.com/product/2175/gens-ace-5100mah-74v-25c-1s3p-hard-case-lipo-battery-pack

Hinta kohdillaan, saat ne parissa päivässä ja ,mikä tärkeintä, suosi Suomalaista kauppiasta.   :wink:


37
Nyt kun lomalainen mokasi ilmoittautumisen kanssa ja Kiti on mennyt kiinni niin vieläkö mahtuu mukaan ja miten toimin asian kanssa?

Edit: nyt jää kisat väliin vaikka jälki-ilmoittautuminen olisikin onnistunut. Ensi kerralla sitten.

38
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 24.06.13 - klo: 20.40 »
Tulipa kaivettua viikko sitten TeamC hyllystä kun poika halusi kokeilla nelkkukorrin jälkeen takatuuppari krossaria. Puoli akkua meni ihmetellessä miten kaasua pitää painaa kun ei voikaan enää mennä talla tiskissä. Mutta sen jälkeen ajo alkoi sujumaan ja taitaapi olla niin että Joel osallistuu autolla Maastosarjan kisaan Lavangossa.   :azn:

Vielä täytyy tilata uudet renkaat, nyt ajettiin viimevuotisilla joissa pito ei ehkä ole paras mahdollinen. Itse auto toimi loistavasti, täälläkin olleita säätöjä kopioiden saatiin helposti säätöihin ja todella hyväksi ajaa.

39
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 14.06.13 - klo: 11.32 »
Laita ihmeessä lappua näkyville, voisi ihan mielenkiinnosta kokeilla meidänkin autossa jotain uutta. Auto on kyllä hyvä nytkin mutta ehkä liian vaikea nuorelle miehelle, saisi olla enemmän vakaa ja helpompi ajaa.

Onko sulla v1 vai v2 iskaritornit? RMP tukivarret?

40
Hieno kisa oli taas meidänkin "tiimillä". Jyväskylän jälkeen ei oltu ajettu yhtään, tultiin suoraan kisoihin, mutta hyvinhän se ajo Joelilla taas meni. Sijoitus oli se sama tuttu eli viimeinen mutta se ei menoa haittaa. Nyt jo otettiin eroa seuraaviin kiinni kierroksen verran eli kehitystä tapahtuu!

Auto toimi hienosti, kun sää lämpeni ja pito radassa parani, muuttui auto vaikeammaksi ajaa. Renkaat olisi pitänyt vaihtaa toisiin mutta valitettavasti tajusin tämän liian myöhään ja Joel joutui ajamaan kaatopidolla finaalit. Mutta silti päivän paras tulos tulos finaaleissa! Huikea kaveri, oppii koko ajan uutta ja nauttii lajista niin paljon.

Pari seuraavaa kisaa jää väliin mutta Vaasaan olisi tarkoitus tulla. Ja ehkäpä kaivamme isukin TeamC tuuppikrossin esiin ja osallistumme tässä välissä pariin krossikisaan.  :azn:

Kiitos järjestäjille, Jerzin jengille puffetista ja kanssakilpailijoille, tunnelma oli koko päivän mitä mahtavin!

41
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 07.06.13 - klo: 12.35 »
Todella hienoa asiakaspalvelua takuuasioissa, tällaista harvoin jos koskaan näkee missään. Ja toimituksethan on totutusti ehkäpä Suomen nopeimmat.

Keep up the good work!

42
Tulokset / Vs: SC SUMMER CUP #1, Jyväskylä
« : 27.05.13 - klo: 10.19 »
Joo hauskaa oli koko rahan edestä! Hieman jännitti miten ajo hauikseen asti ulottuvan kipsin kassa sujuu mutta hyvinhän se meni, radiot kaiteelle ja kun etusormi toimii niin ei hätää.

Durango toimi kuin unelma koko päivän, vähän tehtiin iskareita uusiksi päivän aikana ja auto parani koko ajan. Joel ajoi alkuerät erittäin hienosti, rauhallisesti oikeaa linjaa ajaen ja olipa nuori mies oppinut ajamaan hyppyritkin niin että osasi nähdä milloin voi hypätä seiskoissa ja milloin kannattaa ajaa läpi, tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä.  :azn:

Finaalit menivät taas aika lailla jännnityksen ja yliyrittämisen puolelle, ajolinjat olivat enemmän sitä ulkoreunaa ja puskatkin pölisivät. Mutta sjoitus olisi ollut sama vaikka miten olisi ajanut, sen verran lujempaa vielä muut menevät. Pääasia oli että Joel osasi antaa taas tietä nopeammille.

Hienon kisareissun kruunasi EuroRC:n lahjoittama tsempparipalkinto, Joel oli todella iloinen siitä. Ja nyt päästään hankkimaan yhdet uudet akut pakkiin, vanhat alkaakin olemaan jo tiensä päässä.

Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille, olipa hauskat kisat! Kiitos myös PKSRCA:n jengille, oli kiva mekata kimpassa, ei käynyt päivä tylsäksi. Kiitos myös Martille, ilman sun tinausapua olisi yksi finaali jäänyt ajamatta! Tästä kohti kotikisoja.

43
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.05.13 - klo: 11.49 »
Tässä Joelin uusi kori kesän kisoihin. Design Joel, toteutus Karri Salmela.

44
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 07.05.13 - klo: 19.42 »
Edit. Nyt sain linkin auki.

45
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 07.05.13 - klo: 15.51 »
Tämä taitaa olla sopiva threadi kysyä aiheesta. Eli:

Ollaan poitsun kanssa aloittamassa ensimmäistä kesäkautta Corri/krossikisoissa ja tuli mieleen nuo varikot. Jos olen ymmärtänyt oikein, oikeastaan millään krossiradalla ei ole katettua varikkoa, ainakaan kaikille.

Mistä siis saisi hankittua pienen telttakatoksen? Niitähän löytyy vähän joka puljusta mutta täytyisi löytää sellainen jonka saa helposti tarvittaessa yksin kasaan (ei mikään sadan palan palapeli) ja mahtuu normaalin henkilöauton takakonttiin eli menee kasaan pieneen tilaan. Aika vaikea yhtälö siis. Siksipä päätin kysyä täältä ennen kuin turhaudun kiertämällä Biltemat ym. turhaan.

46
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 01.05.13 - klo: 00.01 »
Kolme kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.  :grin: Ei kysyttävää, sisäkori leikattuna ja odottaa ajoa.

47
Tulokset / Vs: LRP Masters 2013
« : 30.04.13 - klo: 23.20 »
Hieno suoritus Viljami!

48
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 30.04.13 - klo: 11.39 »
Kesä ja kärpäset saapuvat uhkaavasti, niinpä on aika valmistautua savibaanoilla ajoon!

Pari (tyhmää) kysymystä kun edessä on ensimmäinen kesä corrin kanssa:

Oletteko käyttäneet autossa sisäkoria?

Mennänkö ulkoradoilla jostain syystä eri maavaralla kuin sisällä?

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 30.04.13 - klo: 09.13 »
Oliko niin että radalla ei ole sähköä tarjolla? Poitsu olis mahdollisesti tulossa viikonloppuna corrilla ajamaan.

50
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 11.04.13 - klo: 18.59 »
Vielä ei ole kukaan nimenhuutoon ilmoittautunut joten kysellään täällä olisiko joku avaimenhaltija tulossa huomenna aamupäivällä tai päivällä paikalle ja avaamaan ovia?

Olisi oiva mahdollisuus päästä poitsun kanssa trenaamaan koko päiväksi.

51
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 14.25 »
SM-kisojen yhteydessä oleva sunnuntainen kansallinen M2-10 muutettaisiin S2-10-luokaksi. Olenko väärässä vai onko tuo sunnuntain kansallinen ollut tähänkin asti osallistujamäärältään pieni? Ei olisi siis paineita saada isoa porukkaa kisailemaan. Nolla ennakko, 17,5 koneet, RTR-paketeilla pääsee mukaan, myös muilla säätimillä kunhan ennakot, turbot ja muut härpättimet nollilla. Mikäs sen helpompaa? Vai onko? Ei taida täksi kesäksi ehtiä?

Voisi meidänkin poika osallistua.

52
Kerrataanpa meidänkin kisareissua. Perjantaina tulimme hyvissä ajoin treenaamaan, tarkoituksena opetella rata ja sen hypyt ettei vaan pilata muiden ajoa, rata kun näytti aika vaikealta vieoiden perusteella. Ja vaikeaksihan se osoittautui...

Ehdittiin perjantaina ajamaan pari akkua kun tukivarsi meni poikki. Ei auttanut kuin odotella varaosia pari kolme tuntia jonka jälkeen mekaanikko ryssi auton kanssa oikein kunnolla ja niinpä meni iltaan asti kun auto oli taas ajokunnossa. Pienen miehen yöunet jäivät aivan liian lyhyiksi ja pelkäsin lauantaita kauhulla jos väsykiukku iskisi.

Lauantai osoittautuikin vieläkin pahemman onnen päiväksi. Autosta hajosi (taas) tukivarsi, pallokuppi, servo, yhdessä finaalissa servosaver löystyi ja taisi vielä jotain muutakin olla. Koko päivän sai mekata ja ajot kärsivät aika lailla näistä mekaanisista ongelmista. Kuski ei silti valittanut vaan nautti ajamisesta, silloin kun auto pysyi nipussa. Selvästi keskittyminen ajamiseen alkoi herpaantua mitä pidemmälle päivä eteni, johtuen noista lyhyistä yöunista, ja helppoja ja hölmöjä virheitä alkoi tulla koko ajan enemmän. Oli kuitenkin hieno huomata kuinka Joel ihan itse oppi ajamaan hypyt läpi jos huomasi ettei vauhti riitä hyppäämään esim. tuplasta yli. Todella hienoa ajosilmää alkoi pojasta paljastumaan!

Rata oli kyllä todella vaikea näin nuorelle aloittelijalle, eron huomasi hyvin kun Joel halusi tänään Tiksiin ajamaan. Junnu veteli 5min. pätkiä kaatamatta kertaakaan kun Turussa auto oli nurin vähän väliä. Hypyillä ja hypyillä on eroa.

Iso kiitos järjestäjille, tämä on hieno luokkka juniorille tulla mukaan kisailemaan. Kiitos myös Hokelle, isä Mörtille, Maxille, Nickelle, Martille ja P-J:lle säätöavusta, neuvoista ja ohjeista, mekaanikko oppi taas paljon lisää uudesta autosta. Erityiskiitokset myös Hobbylinnalle minitaskulampusta jonka Joel sai lahjaksi lähtiessämme, Joelin omin sanoin, "tää on mun oma palkinto".  :azn: 

Psta: Joel Hallenberg #22

53
Nyt kun itsekin listan katsoin läpi niin löysin sieltä minulle määrätyn epilepsialääkkeen. Jos mennään pykälien mukaan, enkö siis saa toimia alaikäisen poikani mekaanikkona enkä varsinkaan ajaa itse? Vai voinko todistaa jollain tapaa että tarvitsen lääkettä jottei minusta tule sätkyukkoa?

Tuskin kukaan dopingista alkaa syyttämään mutta kun kerran säännöt nyt näin sanovat niin pitäähän niitä noudattaa.


54
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 02.03.13 - klo: 23.41 »
Ensimmäiset ajot uudella-käytetyllä Durangolla takana. Joel tykkäsi autosta kovasti, itsekin sitä pari kierrosta kokeilin ja onpa kyllä hyvä auto. Päivä meni säätäessä sitä Joelin vauhtiin sopivaksi, edellinen isäntä kun pisti menemään vähän eri kierrosaikoja ja siten säädötkin vähän erilaiset kuin meillä.

Iltapäivästä aloin ihmetellä kun auto meni huonommaksi vaikka mitä teki kunnes Ilpo neuvoi vaihtamaan renkaat edestä taakse ja avot, auto oli täydellinen ja ne tehnyt säädötkin alkoivat toimimaan kuten oli kuvitellutkin!

Kiitos avusta Heinosille, Ilpolle ja kisainsinööri Maxille joka tulkitsi dataa etänä (kutsutaan myös tekstiviesteiksi  :wink:) ja antoi omat ohjeensa! Huomenna jatkuu, tästä on hyvä lähteä treenaamaan.

55
Osaavatko järjestäjät jo kertoa mihin aikaan rata aukeaa perjantaina? Ilmeisesti auki niin pitkään kuin joku avaimenhaltija/valvoja jaksaa paikalla olla?

56
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 17.02.13 - klo: 18.47 »
Oolrait! Auto on pojalla ajossa enkä itse ole sillä ehtinyt vielä ajamaan metriäkään.  :grin:

Täytyy opetella vain hyppäämään, takatuuppari krossarin jälkeen oli pojalle selkeästi vähän erilainen auto ajaa.

Auto on kyllä kestävä kuin mikä. Meillä se sai kisoissa aikamoista pommitusta osakseen eikä mitään hajonnut!

57
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 17.02.13 - klo: 14.58 »
Joo kyllä "normaali" meteli on ihan ok, mutta kun tuota vertasi esim. Loseihin joissa tietääkseni sama Mod1 rattaat niin tuntui Hyperissä olevan vielä vähän kovempi ääni. Tai sitten sitä vain oli kuulevinaan pojan auton paljon kovempana.

Äänen kanssa pystyy elämään mutta nuo hyppyominaisuudet pitäisi saada kuntoon. Ideoita?

58
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 17.02.13 - klo: 01.32 »
Pojalla ekat kisat takana, nyt on taas aikaa säätää autoa, kisoissa ei oikein ehtinyt eikä uskaltanut isoja muutoksia tehdä.

Takaiskareiden männät piti porata 1,2mm mutta ne olikin edellinen omistaja jo porannut. En tiedä miksi mutta perä on edelleen todella löysä vaikka öljyt on jo 60wt. Siirsin iskarit niin pystyyn kuin sai jotta perän saisi edes jotenkin toimimaan. Auto tulee hypyistä edelleen nokalleen. Uudet 2- ja 3-reikäiset männät on jo tulossa, saa nähdä auttaako asiaan....

Toinen asia mikä ihmetyttää on se että auto on kohtalaisen kovaääninen. Vaihdoin uuden muovispurrin mutta eipä sen tuntunut oikein asiaan auttavan. Tätäkin asiaa pitää tutkia ajan kanssa, en vain oikein keksi mitä tehdä, kaikki laakerit yms. tuntuvat olevan ehjiä.

Onko kenelläkään ideoita kumpaakaan ongelmaan?

59
Olipas huikea päivä Joelin kanssa! Pojan eka kisa ikinä, auto saatiin kasaan keskiviikkona jolloin poika pääsi ajamaan pari akkua harjoitusradalla, sama juttu torstaina. Perjantaina kaksi akkua krossiradalla ja siitä sitten kisoihin. Ennen kisoja opeteltiin oma numero englanniksi jotta tunnistaa sen koneen kuulutuksista. Ruokapöydässä opeteltiin sääntöjä pitkin viikkoa.

Harjoitusten average lap oli jotain 49sek, viimeisen alkuerän taisi olla 35sek joten vauhti nousi päivän mittaan huimasti vaikka isä ei saanut autoa hypäämään hyvin millään. Suurin osa kaadoista tulikin juuri hypyissä ja niistä ei poikaa voi syyttää, menee mekaanikon piikkin.

Eniten ylpeä olin siitä miten poika osasi antaa tietä nopeammille, todella hienosti osasi lukea tilanteita.

Junnupalkinto oli Joelille TODELLA iso juttu, siitä iso kiitos järjestäjille, jos joskus niin nyt meni oikeaan osoitteseen!  :grin: Kuulemma olemme lähdössä Turkuun ajamaan...

Tässä kohtaa todella iso kiitos Nickelle, Hoffalle, Jerzi&kumppaneille ja kaikille kisajärjestelyissä mukana olleille, olipahan hienot kisat!  Erityiskiitokset Maxxille joka opetti Joelille niksejä ajamiseen, olet Joelin idoli. Ja kiitos myös kanssakilpailijoille jotka otitte Joelin niin hyvin vastaan ja kannustitte poikaa pitkin päivää, tämä oli iso päivä hänelle.

60
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 13.02.13 - klo: 09.53 »
Apua kaivattaisiin. Tuli hankittua otsikon mukainen auto pojalle käytettynä, pitäisi ainakin kestää 6-vuotiaan käsissä.  :grin:

Auto on nyt läpikäyty ja kaikki kiisselit on vaihdettu. Myös ohjauksen modaukset on tehty, vaihdoin samalla CRT.5:sen ohjauslinkistön kun sellainen sattui löytymään, sai klappia pois.

Mutta se mikä ihmetytti kun auton eilen sain valmiiksi että kun sen tiputtaa n. 20-30cm korkeudesta niin perä pohjaa. Autossa on valkoiset jouset ja öljyt 45/40. Etupää tuntuu loogiselta ja vaimennus tuntuu siltä kuin pitääkin mutta takapää on oudon löysä, ihan pöydällä painellessakin.

Onko ratkaisu porata 1,2mm reijät mäntiin ja jäykemmät öljyt vai mikä? Autolla ei siis ole vielä ajettu metriäkään ja voi olla että huoleni on aiheeton mutta jotenkin perä ei tunnu siltä kuin pitäisi. Pelkään että se kolahtaa maahan hyppyyn lähtiessä ja siitä seurauksena auto tulee nokalleen joka hypystä.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13