Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13
301
Polttisautot / Vs: Jose uutisia!!
« : 29.12.07 - klo: 06.47 »
Palataanpa aiheeseen. Jos Josen itsensä mukaan kukaan ei arvaa uutta automerkkiä oikein, on siinä tapauksessa minun veikkaukseni joku "uusi" automerkki. Eli yritys joka on tähän mennessä valmistanut jotain muuta polttiksiin liittyvää, moottoreita, renkaita tms. Ja joka on nyt päättänyt lähteä mukaan leikkiin auton valmistajana. Jos olen oikeasssa, lisään vielä kirsikkana kakkuun että Jose on vahvasti mukana auton suunnittelutiimissä.

Meninkö aivan metsään?  :azn:

302
Täältä löytyy PowerBook G4, vanha kunnon sotaratsu. Vaimollakin uuden karhea Mac. Kahta en vaihda, niinhän siinä mainoksessakin sanottiin  :grin:

Ensi vuoden aikana julkaistaan iPhone:sta 3G versio, sitä odotellessa. Olen ensimmäistä versiota räplännyt ja se on kyllä paras puhelin mihin olen törmännyt! Vihdoinkin jotain uutta ajattelua kännyköihin. Eikä sovi unohtaa koneen ja puhelimen täydellistä yhteentoimivuutta.

303
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 06.12.07 - klo: 14.55 »
Valitettavasti minäkään en paikalle pääse, mutta kirjatkaa joku ylös mitä puhuitte/päätitte ja kertokaa se täällä niin tiedämme me muutkin radan käyttäjät missä mennään!

Hyvää ja hedelmällistä kokousta teille!

304
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 12.05 »
Hävettää myöntää, mutta on näköjään ollut liian kiire radalle uudella autolla... Olen siis onnistunut ohittamaan vaiheen jossa ilmanputsarin kiinnitin kasataan. Eiköhän se sieltä paketin pohjalta löydy.  :laugh:

Kiitos ohjeista, ja Niko oikein kuvan kanssa ohjeisti, näin se toimii! Täytyypi tilata tuo servovarsi.

305
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 10.14 »
Yritin putsaria käännellä mutta ei oikein asentoa löytynyt jossa se ei ottaisi kiinni.

306
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 08.49 »
Kertokaahan viisaammat oikeat ratkaisut ennen kuin menen tekemään jotain typerää/väärää. Ilmanputsari makaa kaasulinkin päällä ja tästä johtuen kaasu ei palaudu tyhjäkäynnille. Jäykempi jousi ei auta sillä linkin pallo todellakin ottaa kiinni putsariin. Eli mikä neuvoksi?

Toinen ongelma on kääntyvyys. Auto ei käänny niin paljon kuin se voisi. Servo on maksimi kääntyvyydellä. Voiko servovarsi olla liian lyhyt/tarkoitettu johonkin muuhun kuin autoon? Servona Sanwan joku ERG-Wrx tai vastaavaa, mallia en nyt muista tarkkaan.

Kiitos jo etukäteen!

307
Tyhjiä teollisuushalleja löytyy yllin kyllin. On olemassa mm. kiinteistövälitys firmoja jota välittävät ainoastaan teollisuushalleja ja toimistotiloja. Eikä noissa mitkään älyttömät vuokratkaan ole. Jos hallin omistaja antaisi luvan saven levitykselle niin tämähän voisi olla se toimiva ratkaisu. Muovipressu saven alle niin säilyy betonilattiakin kunnossa.

308
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 18.11.07 - klo: 14.16 »
Väärin veikattu Mika! Ajamassa oltiin ja hauskaa oli. Kiitos Rempalle ja Peitsamolle hyvästä ajoseurasta ja erityiskiitos Rempalle koneen säätämisestä. Olis jäänyt ajot ajamatta ilman apuasi sillä en olisi konetta saanut edes käyntiin yksin :)

Kuka sanoi ettei talvella voi harrastaa... Hyvinhän se sujui, mitä nyt hiukan liukasta oli!

309
Heh, koska tämä aihe tuntuu hiipuvan eikä kenelläkään ilmeisesti ole sen suurempaa intoa etsiä mahdollista ajopaikkaa talveksi niin ajattelinpa nyt heittää ilmoille ehkä jopa pähkähullun idean. Kenties jonakin päivänä...

En tiedä onko tällainen edes mahdollista (tuuletus) mutta ggoletin kuplahalleja ja eka hitti oli myynti-ilmoitus hallista. Hallin koko 36x37m. Kuinkas iso Lavangon rata on?... Sais katetun radan :)

Tässä muita, myyjän ilmoittamia faktoja:

* Sähköön menee tällä hetkellä 600 e / kk (kun halli pidetään pystyssä). Kesäisin hallia voi pitää matalana, jolloin ulkokenttäkaudella ei mene sähköä.

* Öljyyn (jos pitää päällä vain pakkaspäivinä ja treeniaikoihin) menee n. 3000 e / talvi

Eli lokakuun alusta huhtikuun loppuun asti pystyssä pidettynä, kuukausimaksuksi tulee tasaisesti koko vuoden ajalle jaettuna n. 600 e / kk.


* Hallin purku ja pystytys uuteen paikkaan maksaa firmasta kysyttynä ilman suhteita (molemmissa päissä talkootyövoimaa apuna käyttäen) n. 4000 e. Purkupäähään tarvitaan päiväksi n. 6 ihmistä. Kokoamiseen vähintään saman verran.
* Lyhyen matkaa voi siirtää kuorma-autolla, pidemmälle matkalle rekka, jolloin kaikki mahtuu kyytiin kerralla. Eli kuljetusmaksut sitten vielä päälle.


* Jos halli tulee asfalttialueelle, ei kiinnitys ole ongelma, eikä tule kalliiksi, kun vain isketään raudat maahan, joihin halli kiinnitetään. Mutta jos se laitetaan peltoalueelle, pitää kiinnityskohdat paaluttaa, sillä hallin nostovoima on valtava. Eli silloin tulee kalliimmaksi.


* Ja halli todellakin myydään tarjousten perusteella, mutta laitetaan nyt lähtöhinnaksi näin aluksi 2000 e.

310
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 16.11.07 - klo: 16.45 »
Jos saan auton kasaan ja ajokuntoon niin sitähän voisi tulla "korkkaamaan" uuden pirssin sunnuntaina. Te kun olette ennenkin kylmissä olosuhteissa ajaneet niin kertokaahan märkäkorvalle pitääkö esim. tulpan olla eri arvoinen pakkaskeleillä jotta koneen saa käymään?

311
Nuo TVL:n hallit on hyvä idea! Asiastahan pitää ottaa selvää!

312
Selvitin asiaa vähän alkuun työkollegalta joka on aktiivi harrastaja. Mm. Oulunkylässä on lämmitetty maneesi ja kyllä niitä vuokrattua saa mutta ongelmaksi luultavasti muodostuu juurikin tuo JK:n mainitsema herkkä pohja. Eli tuskin kukaan vuokraa maneesiaan tähän käyttöön.

Onhan noita futishalleja muuallakin kuin Valkekoskella. Onko kukaan selvittänyt niiden vuokramahdollisuutta? 

313
No niitähän on joka niemen notkossa. Mä siis googletin todella kiireessä ja löysin heti pari joita vuokrattiin mihin käyttöön tahansa. Nyt jonkun pitäisi ottaa homma haltuun ja alkaa selvittämään/soittelemaan mihin tallille pääsisi ajamaan, paljonko ko. talli haluaa vuokraa, onko siellä mitään ilmastointia jne. Lisäksi huomasin että noita maneeseja on eri kokoisia eli kannattaa ottaa sekin huomioon.

Valitettavasti perheellisenä itsellä ei aika oman työn ohella riitä. Onko kenelläkään siis kiinnostusta alkaa hoitamaan asiaa?

314
Nopeasti googlettamalla löytyi heti muutama maneesi joita vuokrataan yksityiskäyttöön. Olikohan 400€ päivä nuo hinnat. Onko jengi kiinnostunut tällaisesta vaihtoehdosta?

315
On kyllä. Katselin vaan kuvia tuolta Viron hallikisoista ja se kisapaikka ainakin muistutti maneesia.

Ei vaan haluais luovuttaa näin helpolla. Kyllä jostain varmasti löytyy paikka jossa pääsis ajamaan, eihän se Valkeakosken hallikaan olisi täysin ilmainen ollut.

316
Tulisiko maneesi kyseeseen treenipaikkana? Niitä vuokrataan yksityiskäyttöön tunti tai päivä vuokralla. 

317
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 04.11.07 - klo: 22.47 »
Kertokaahan viisaammaat kumpi on oikea tapa. Olen kasaamassa 8.5:sta ja mottina mulla on Ninja ja Ninjan pilli. Auton sivu kurasuojaan oli valmiiksi leikattu kolo Hobaon pillille ja jos haluan käyttää Ninjan pilliä, pitäisi kurasuojaan tehdä uusi kolo. Auton mukanahan tulee myös pilli.

Tämän sekavan sepustuksen jälkeen kysynkin kumpaa pilliä kannattaa käyttää, Ninjan vai Hobaon?

318
Tämä nyt on hakuammuntaa mutta olin pari vuotta sitten työkeikalla Pasilan vanhoilla veturihalleilla (vai mikä niiden nimi nyt onkaan). Siellä oli petanque jengillä omat harjoitustilat ja materiaalina kivituhka tai vast. Ei varmaankaan paras mahdollinen materiaali mutta noin ajatuksena, jos petanque jengillä on varaa omiin harjoitustiloihin, miksei tällaisella porukallakin?

Eli punaisena lankana minulla tässä on se että onko kenelläkään ko. tiloista parempaa tietoa, etenkin niiden nykytilasta? Ja onko kellään kiinnostusta alkaa selvittämään asiaa?


319
On ollut ilo seurata miten tämä keskustelu on karannut alkuperäisestä aiheestaan, mutta kerrankin hyvään suuntaan. Ehkä tästä topicista voisi syntyä ainakin meikäläisen kaipaama yleistopic jossa keskustelu etenisi aihessta toiseen, aloittelijoiden ja konkareiden toimesta.

Itsekin kesällä harrastuksen aloitin ja hankin käytetyn paketin. Auton kanssa oli koko yhtä sun toista ongelmaa ja siinä se kesä sitten menikin opetellessa korjamaan milloin mitäkin kohtaa autosta. Nyt hankin uuden karhean Hyper 8.5:sen, siihen UR:n kytkimen ja Nikolta perus set-upit joilla lähteä liikkeelle (tänään poraillaan iskarin mäntiä, aikamoista hifistelyä  :wink:). Olen kasannut autoa kaikessa rauhassa sillä tällä kertaa haluan että auto toimii ja sillä on ilo ajaa kun sen kanssa radalle menen, oli ajankohta sitten vaikka ensi kevät kun seuraavan kerran ajamaan pääsee!

Itsellä radioina M-8 ja niihin en enään Spectrumia aio hankkia. Ajotaidoissa vielä NIIN paljon kehittämistä että noilla pärjää hyvin, radioista se ei jää kiinni. Eiköhän nuo radiot tule tiensä päähän aika nopeasti (käytetyt kun olivat), sitten kun hajoavat, hankin varmasti Futaban jonkun 2.4Ghz järjestelmän. Jo senkin takia että pääsee kiteistä eroon.

320
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 30.10.07 - klo: 23.08 »
No niinpä tietenkin. Jotain tarttis keksiä...

321
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 29.10.07 - klo: 22.05 »
Hei Hämptonin vesselit!

Jos tuo Valkeakosken halli homma menee puihin, olisiko kenelläkään teistä kiinnostusta kysellä Pullerin hallin vuokramahdollisuutta? Jossain pitäis päästä ajamaan talven aikana!

322
Polttisautot / Vs: Team Associated RC8
« : 29.10.07 - klo: 16.42 »
Ihan mielenkiinnosta

Mitäs tälle Assolle kuuluu? Ei ainakaan meikäläiselle ole vastaan tullut ja tämä topicikin on ilmeisen hiljaa ollut. Oliko auto susi jo syntyessään vai onko sillä kenties joku maailmalla ajanut ja vielä pärjännytkin?

323
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 14.10.07 - klo: 19.56 »
Jeeeeee!!!!

Uusi auto on tallissa ja meikäläinen tuntee olevansa kuin lapsi joka on saanut uuden hienon lelun   :grin:
Nikon ja Josen oivallisella avustuksella olen päässyt jo alkuun auton säätämisessäkin. Kiitos teille! Kyllä on hieno ropata uutta autoa joka ei ole väljä joka paikasta. Nyt vaan maltilla auto kasaan jotta ensimmäinen ajokertakin tulee olemaan nautinto. Valkeakosken halliajoja odotellessa...

324
Polttisautot / Vs: Diffiöljyt?
« : 08.10.07 - klo: 22.40 »
Kertokaapas viisaammat mitkä öljyjen paksuudet ovat suositeltavat spider diffeihin? Kyseessä Hobaon spiderit (3kpl) ja haussa siis "hyväksi havaitut öljyt".

325
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 26.09.07 - klo: 20.50 »
Tulpan vaihdoin mutta tuo putsarin vaihto on tekemättä, eli täytyypi sekin vaihtaa. Sain Maahantuojalta äskettäin puhelimitse perus ohjeistuksen säätämiseen. Kiitos Teemulle! Hienoa asiakaspalvelua!

Kiitos myös teille Rcede ja *HOKE* vinkeistä! Ei muuta kuin säätämistä opettelemaan, putsarin vaihdon jälkeen...

326
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 26.09.07 - klo: 20.26 »
Nyt tarttis viisaampien apua. Mulla on autossa Ninjan kone joka on toiminut kesä olosuhteissa loistavasti. Tulppana Ninjan 5:nen. Nyt kävin ajamassa pitkästä aikaa (viimeksi ajanut heinäkuussa) ja ajettuani hetken moottori sammui. Sain sen vielä joten kuten käyntiin mutta hetken kuluttua se sammui taas. Tämän jälkeen en meinannut saada moottoria käyntiin millään. Kesti ainakin 15min. ennen kuin kone suostui käynnistymään. Sama toistui, auto sammui ja taas kesti vartin että sain käyntiin , se käynnistyi vasta kun kone jäähtyi.

Liian kuumana kone ei tuntunut käyvän missään vaiheessa. Olen uusi harrastaja ja johtuen autossa olleissa ongelmista, en ole päässyt ajamaan kuin muutaman tankillisen koko kesänä. Näin ollen en ole päässyt/ehtinyt opetella koneen säätöä. Aina kun auto on ollut kasassa, olen halunnut vain päästä ajamaan.

Kone on väljentynyt, sen olen huomannut kun sormella pyörittää konetta. Onko tämä syynä? Vai onko säädöt pielessä näille syyskeleille? Yritin avata pääneulaa mutta kone tuntui sen jälkeen käyvän liian rikkaalla.

Mistä kannattaisi lähteä tätä ongelmaa ratkomaan?

327
Yleinen keskustelu / Vs: Sisähallia crossareille?
« : 24.09.07 - klo: 10.10 »
Olishan se hienoa jos sais tehtyä katetun radan, kesät talvet. Ei haittais märkä kesä. Ongelmaksi (telttojen korkean hinnan lisäksi) muodostuu se että niiden harjakorkeus on niin matala (3-4m). Siihen on mahdoton saada ajajakoroketta ympättyä.

Kesällä teltta menisi ilman seiniä, tällöin ei meteli ja pakokaasut eivät olisi niin suuri ongelma. Teltan kattoon voisi ripustaa esim. teattereissa ja rock klubeilla käytettyä Molton kangasta (joka on palosuojattu). Se vaimentaisi meteliä huomattavasti. Tuollainen teltan katto itsessään on aikamoinen peilipinta äänelle, vrt. jos olet ollut festareilla katsomassa keikkaa teltassa, ei se koskaan mikään elämys ole, ainakaan hyvä sellainen.

Ehkä halvempi ja toimivampi ratkaisu olisi teollisuushalli, kylmä sellainen. Niitä löytyy Helsingin alueelta ja lähiseuduilta paljonkin. Korkeutta olisi riittämiin, huoltotoimet kuuluisivat hallin omistajalle ja valotkin löytyisivät valmiiksi asennettuna.

Tämä kaikki siis spekulointia. Olishan se hienoa juu, mutta harrastajia (lue:maksajia) pitäisi olla aika hurja määrä että tuollainen halli saataisiin vuokrattua.

328
Mulla ei ole mitään hajua minkälainen ajajakoroke teillä on viime vuonna ollut mutta tuli mieleen että eikös tuollainen rakennus (Haki) telineestä tehty koroke olisi oiva tähän tarkoitukseen? Se on nopea kasata ja purkaa, saa pyörät alle ja vie pienen tilan varastoitaessa/kuljetettaessa.

Lisäksi raksatelinettä voisi saada halvalla ostettua käytettynä Ramirentistä tai muista vuokraamoista.

Tuo päivän jakaminen kahteen ryhmään kuulostaa erittäin hyvältä idealta. Saatte kerättyä enemmän maksuja, ei ole niin älytön ruuhka hallissa ja monelle varmasti tuo puoli päivää riittää vallan hyvin. Ja jos ei riitä niin maksaa molemmista vuoroista, rahallahan siitä selviää!

329
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 17.09.07 - klo: 11.28 »
No niinhän mä vähän epäilinkin ettei noista viriosista sanottavaa hyötyä ole. Nuo BigBoret kyllä kiinnostaa, mutta täytyy ensin kuunnella käyttäjien kokemuksia.

330
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 16.09.07 - klo: 20.38 »
Elämäni ensimmäinen polttiskisa jäi ajamatta, kelien johdosta en uskaltanut radalle mennä. Kiitos silti OLRAlle iskareiden lainasta! Hienoa kun jengi auttaa toisiaan harrastuksessa.

Taas olis uusi kysymys esitettävänä. Onko kenelläkään kokemuksia noista Fioroni:n viritysosista? Myynnissä ainakin kevyempi alusta, iskarin tuet, radiolevy ym. Mulla on tuo perusmalli eli MBX-5 ja kun katselin 5-R:n osien hintoja (mm. iskarin tuet) niin "viriosat" taitavat olla halvempia. Mutta onko ne siis ihan höpö höpö tuotteita?

Alkoi myös nuo Big Bore iskarit kiinnostaa. Mulla kun on ongelmia omien iskareiden kanssa ja varaosat maksavat saman verran kuin neljä uutta iskaria jousineen.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13