Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13
91
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2012 - 27.-29.4.
« : 01.05.12 - klo: 23.04 »
Sen sijaan että haukumme Model Expoa toimimattomaksi meille pienoisautoilijoille, miksi emme lähtisi tekemään omaa tapahtumaa? Hankkeeseen mukaan AKK, seura(t), kauppiaat ja harrastajat.

Homman ei tarvitse lähteä isosti, jos ensimmäisellä kerralla saadaan muutama sata kävijää, olisi se jo todella hyvä saavutus. Pikku hiljaa vuosi vuodelta kasvattaisimme tapahtumaa, oli se sitten messut, kirpputori, kisat, kaikki nämä käyvät, tapahtuman muodolla ei loppujen lopuksi ole niin väliä. Voisimme hyvin aloittaa esim. Tikkurilassa ensi syksynä, seuraavana vuonna jos sama paikka ei ole käytössä tai tapahtuma osoittautuu menestykseksi, siirrytään astetta isompiin tiloihin.

Itse uskon että pienoisautoiluun keskittyvällä tapahtumalla saisi paljon enemmän uusia harrastajia mukaan. Model Expossa kun on näytillä kaikkea mahdollista, on sieltä vaikea erottua joukosta ja saada joku innostumaan lajista.

92
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 26.04.12 - klo: 19.24 »
Kävin tosiaan lyhyet testiajot ajamassa ja tykkäsin autosta kovasti! Tuli jollain tapaa mieleen LS5-autot, tätäkään ei voi "räpätä" vaan pitää ajaa rauhassa ja olla tarkkana etenkin jarrutuspaikan kanssa. Lisäksi hopeakannulla vauhti oli sopiva, 21,5t kone on varmasti aivan oikea valinta. Auto ei mene liian lujaa, se on jopa tosi sclamainen vauhdin ja käytöksen osalta.

Aivan varmasti olisi hyvä entry luokka uusille kuskeille, tällä autolla oppii helposti ajamaan oikein ja oikeaa linjaa sillä se on ainoa tapa ajaa tuota, ainakin jos haluaa pysyä radalla. Lisäksi vauhdit ovat sen verran maltilliset ettei liika nopeus pääse pilaamaan ajoa. Mutta silti kokeneellekin kuskille riittää paljon haastetta tehdä hyviä kierroksia.

Voin jo kuvitella 10 autoa radalla kisaamassa tasapäisesti, aivan mahtavan näköistä aivan varmasti!

93
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 22.04.12 - klo: 20.50 »
Laittakaahan viestiä kun menette Tattikselle testaamaan, tulen kiinnostuneena tutustumaan autoihin, ties vaikka yksi formula löytäisi tiensä meidänkin talliin...

94
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 12.02.12 - klo: 22.44 »
Totta! Tuolle rakennetulle pohjalle on hyvä jatkaa!

Tommonen tuli eteen http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=6162.0

Onkohan sen joku jo ostanut pois? Vaikuttais hyvältä tulla mukaan?

Pööki, olisko tuosta sulle autoksi?!

Mika, mahdollisesti.

Ja hienoa jos kisoja on jo noin kauan ollut, on vaan mennyt minulta täysin ohi. Toki jotain videoita on tännekin linkitetty ajoista mutta kisoista en tiennyt mitään. Mikä on ollut kisaformaatti ja missä näitä kisoja on ajettu?

95
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 12.02.12 - klo: 19.53 »


kesällä varmasti toimiikin mutta talvella teoriassa mahdollista mutta käytännössä mahdotonta.
tervetuloa katsomaan jääkisoja niin tiedät mistä puhun ja jos ei asia avaudu niin tuu repimään hihasta.kovasti otan vastaan kaikkea ideoita ja visioita :azn:

No talvethan voisi ajaa noita nykyisiä aika-ajo kisoja jos kerran talvioloissa yhteislähdöt eivät toimi.

Itsekin olen jo pidempään harkinnut näitä menopelejä. Jos tästä pientä kisailuokkaa saataisiin aikaiseksi niin ei se ainakaan  intoa laske.  :laugh:

Minkälaista rataa Raisioon ollaan tekemässä? Mikä radan materiaali?

Väärä topic puhua muista kuin 1/4 autoista mutta sen verran vierestä että olisiko Div I:seen muita autoja tulossa kuin MCD:t? Saako FG Ministä tehtyä rallicross autoa kesäoloihin? Entä muut merkit ja mallit?

96
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 12.02.12 - klo: 17.12 »
Onko näille autoille mietitty mitään kisatoimintaa? Nythän on ollut noita jäärata kisoja jossa ajetaan kelloa vastaan mutta näyttävämpää olisi kunnon rallicross kisailu mies miestä vastaan.

Luokkiahan voisi olla kaksi, Div. 1 ja Div 2, toiseen 1/4 autot ja toiseen nuo MCD:t, FG Minit ym. Ajoformaatti oikeasta rallicrossista muokaten, kisoja voisi olla kesällä ja talvella. Kesällä nappularenkaat kielletty, talvella piikit alle.

Siinä olisi luokka joka olisi näyttävä, kisoja voisi järjestää melkein missä vain, jopa näytöskisoja joissain tapahtumissa. Eikös Lahdessa ole nurmirata ja nyt Lavankoon on valmistumassa ensi kesäksi rata. Jos ajanotto on hankala järjestää, voitaisiin ajaa vain sijoituksista.

Tämä on nyt vain tällaista ajatusten heittoa ilmoille, varmasti joku löytää tästä heti monta ongelmaa mutta nehän on tehty ratkottaviksi!

Mitäs sanotte?

97
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 31.12.11 - klo: 00.06 »
Keraamiset on juu. Täällä kanssa odotellaan ratasdiffiä saapuvaksi, sen kanssa on ainakin itsellä helpompaa.  :grin:

98
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.12.11 - klo: 21.57 »
Tänään oltiin pojan kanssa ensimmäistä kertaa radalla uudella pirssillä ja pitihän se isänkin vähän kokeilla.  :wink:

Hjuumaleisson tää on hyvä auto! Menee kuin raiteilla ja hyppää erinomaisesti. Iskareihin laitoin täällä muiden vinkkaamat UR 25/30 ja muuten mentiin pakettisäädöillä.

Minun ajaessa diffi vähän luisti. Sen täytyy ilmeisesti olla aika kireällä? Nää kuuladiffit ei oikein ole meikäläisellä hallussa, viimeksi niiden kanssa touhunnut joskus 90-luvun alussa ja päässyt unohtumaan kaikki säätämiset. Vedin sen kasatessa kiinni ja sitten puoli kierrosta auki mutta ilmeisesti pitää olla vielä kireämmällä.

Mutta erinomainen auto, suosittelen!

99
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 23.12.11 - klo: 22.56 »
Purin diffin ja oikeinhan se oli rakennettu, omaksikin yllätykseksi.  :wink:

Ongelma ratkesi camberien säädöllä, ne pitää olla aika lailla nollassa ja ongelmaa nahnituksen kanssa ei ole.

Muuten auto vaikuttaa erittäin hyvältä, kaikki rakentamisessa sujui ongelmitta ja osat sopivat hyvin eikä mitään ongelmia ollut. Positiivinen yllätys oli myös jo täälläkin mainittu ylimääräiset ruuvit, e-clipsit ym, ne ovat aina tarpeen.

Nyt auto on kasattuna pukin paketissa, huomenna pukki tuo sen poitsulle. Ajamaan sitten joulun jälkeen!

100
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 22.12.11 - klo: 18.08 »
No niinpä tietenkin... Tää urpo on varmasti tehnyt sen väärinpäin jos vain mahdollista. Eli koko diffi on väärinpäin kotelossa, tässäkö ongelma?

Vai onko diffin ulostulot ristissä eli koko diffi purettava?

Diffin jousen puristin kyllä ennenkuin laitoin diffin kasaan.

101
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 22.12.11 - klo: 15.38 »
No tuota samaa epäilin itsekin mutta en uskonut vian olevan siinä. Se tosiaan ottaa kiinni sillä puolella jossa on mutteri. Miten ratkaisen ongelman? Onko diffi vain liian löysällä vai mikä on vikana? Ei pitäisi kyllä olla liian löysällä...

102
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.12.11 - klo: 23.56 »
Täällä alkaa parin illan ähellyksen jälkeen olla TC02C kasassa. Kasaaminen on ollut helppoa, jos ei ota huomioon omia mokia rakennuksessa.  :grin:

Ainoa asia mikä ihmetyttää on toisen takatukivarren jäkittäminen hiukan ennen joustomatkan loppua. En vielä ehtinyt vikaa tutkimaan tarkemmin mutta ihan kuin ylätukivarsi olisi liian lyhyt. Tein sen ohjeiden mittaiseksi joten ei pitäisi siitä olla. Huomenna tutkimaan tarkemmin mikä siinä mättää. Toivottavasti ei mitään fataalia.

103
Onko takatuuppareissa tapana käyttää edessä inserttejä? Jostain syntynyt sellainen kuva ettei niitä edessä käytettäisi...

104
Eurorc.com / Vs: TeamC racing uutuuksia
« : 22.11.11 - klo: 11.22 »
Onkos takatuuppaariin ratasdiffiä tuloillaan?  :wink:

105
Tuo Anttilan tila on kieltämättä kiinnostava. Hyvät parkkitilat, mainosikkunat joita voisi hyödyntää jne. Ja jos sinne mentäisiin, voisivat kaikki jatkaa pysyvien tilojen metsästämistä, sen sijaan että aloitettaisiin se vasta kun Anttilasta lähtö tulee.

Mutta, nyt kun näitä tiloja on etsitty ja käsittääkseni työtä sen eteen on tehnyt enemmänkin kuin vain muutama aktiivi, onko realistista löytää 2-3€/m2 hinnalla kiinteitä tiloja joissa ei tolppia liikaa ole ja neliöitä on tarpeeksi kahta rataa varten? Eli onko meillä mitään mahkuja jatkossakaan löytää silkkitehdasta parempia tiloja? Ja toisaalta, pääseehän sieltäkin lähtemään jos parempi tila joskus löytyy.

Ja sitten hieman ohi tästä. Mentiin mihin tiloihin tahansa, olisiko sinne mahdollista saada kauppiaalta tai kahdelta myyntipöytä, pieni varasto, miten ikinä sen tekisikään. Kun kyseinen myyjä/myyjät olisivat ajamassa, olisi varaosia saatavilla. Samoin esillä voisi olla RTR-paketteja kiinnostuneille uusille harrastajille joita kuitenkin silloin tällöin paikalla käy. Ja kun myyjät eivät ole paikalla, kamat olisivat kaapissa/varastossa lukkkojen takana. Nämä myyjät voisivat maksaa seuralle pientä vuokraa myyntitilasta.  Olisiko tässä järkeä?

106
Olisko tässä yhteydessä mahdollista kokeilla sitä WRC rallin yhteydessä (kuulemma hyväksi havaittua) ajokaaviota? Vai onko se mahdoton toteuttaa sähköluokissa?

107
Bensa-autot / Vs: Hyvinkään jääspeedway 2011
« : 17.09.11 - klo: 18.30 »
No annetaan Tonin ensin vastata omalta osaltaan asiaan.

Mutta jos yksi lisäluokka ei onnistu niin mikä ettei Hyvinkäällä järjestäisi omia kisoja, sellaisia joihin myös Minit pääsevät mukaan.

108
PALVELU. Siinä syy miksi itse tilaan kaikki osat Suomalaisilta kauppiailta. Hyvänä esimerkkinä viimeisin ostos, kyseessä oli 3€:n (sekundäärinen) varaosa jota ei toukokuussa ollut EuroRC:n hyllyssä. Pahoittelivat puutetta ja neuvoivat mistä voisin osan tilata (siis maailmalta). Osa ei ollut kriittinen joten sanoin odottavani kun niitä tulee EuroRC:n varastoon.

Unohdin koko asian itse kunnes heinäkuun lopulla sain heiltä viestin että nyt niitä osia on hyllyssä. Tätä voi jo kutsua hyväksi palveluksi! 2 kuukautta myöhemmin myyjä muistaa kyselyni ja ottaa yhteyttä 3€:n osan takia. Siinä ei edes tuntipalkkaa työlleen saanut mutta tyytyväisen asiakkaan kyllä.

109
Bensa-autot / Vs: Hyvinkään jääspeedway 2011
« : 17.09.11 - klo: 16.23 »
Eikö tuohon sarjaan voisi lisätä vielä yhden luokan johon pääsisi Minit ja muut saman tyyppiset autot mukaan? Enemmän osallistujia, enemmän osallistumismaksuja, paremmat mahdollisuudet kehittää toimintaa, kaikkia tyydyttävä ratkaisu.

Ei kai tämän ole sarjan tarkoitus ole olla MCD-merkkiluokka vai onko?

110
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 14.09.11 - klo: 09.50 »
Minuakin kiinnostaisi mahdolliset korivaihtoehdot Miniin, luulisi tuohon maailmalta löytyvän? Eikös Dynamic:lla ole ainakin Lancia Deltan kori?

Ja juu eiköhän nuo kuvoidut renkaat sen verran soralla pidä mitä tarvitseekin, eihän tässä mitään optimaalista pitoa olla hakemassakaan. Ja jos ajaa sekä asfaltilla että soralla, joutuu aina tekemään kompromissejä.

Nämä taitavat olla liian isot renkaat?

http://www.grpgandini.it/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=49&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=6&lang=en

111
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 14.09.11 - klo: 09.15 »
Losin puolelle kääntyisin sen tekniikan takia, romppeiden sijoittelu on kuin M8:ssa eikä ylimääräisiä kulmavaihteita ja rattaistoja ole. Muutenkin Losilla on pitkät perinteet tehdä hyviä ja kestäviä autoja, lisäksi Losiin tulee kohta olemaan tarjolla rekkakuormallinen optio osia.

Mitä helkatin myyntipuhetta mä tässä itelle taas oon tekemässä... :grin:

Jaahas, taidanpa tietää kenen tallissa sitä Losia voi ensimmäisenä ihailla... :grin:

Olishan tuo oiva peli, ei vaan taida löytyä (ralliauton) lexan koreja tuolle akselivälille? Poijjaat tehneet kyllä hienoja lasikuitukoreja mutta mieluummin lexan koria sitä käyttäis.

112
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 13.09.11 - klo: 22.43 »
Leikitäänpä ajatuksella että esim. Losin SC:sta tekisi rallycross auton...

Pienemmät renkaat alle, rajoittaa joustoa, ralliauton kori. Voisi ehkä löytyä useampia korivaihtoehtoja? Vai onko akseliväli ihan liian pitkä?

113
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 13.09.11 - klo: 20.59 »
Mahtavaa!

Täytyy vielä kartoittaa muitakin vaihtoehtoja mutta hyvä tietää että Minikin soveltuisi. Lähinnä houkuttelee nuo buggyt, niitä kun olisi käytettynä tarjolla.

Mites muuten Miniin mahtuu rallirenkaat? Vai onko sellaisia edes saatavilla muita kuin MCD:n omia?

Joku asfalttikenttä jossa vieressä hiekkakenttä on varmasti helppo löytää ja 1/4 porukallahan on se nurmirata joka varmasti soveltuisi tähän myös. Eli eiköhän niitä ajopaikkoja löytyisi. Ja talvella radan voisi tehdä ihan mihin kentälle vain!

Tässä vielä se video josta puhuin: MCD X4 RallyCross test run

114
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 13.09.11 - klo: 20.33 »
Aiheesta seuraavaan.

Olisi ajatuksena hankkia itselle (ja toivottavasti joku muukin hankkisi niin saisi ajoseuraa) itselle rallycross tyyppinen bensa-auto. MCD X4 on jo hyvin lähellä sitä mitä haen ja se on yksi vaihtoehto. Tosin Suomessa ei jengillä taida olla vielä kokemusta sen soveltuvuudesta soralle. GT Warrioorin linkittämä video toisaalla threadissa tosin näyttäis että auto toimii erinomaisesti myös soralla.

Toinen vaihtoehto on FG:n Mini. Saisiko siitä modauksella myös soralle sopivan? En tarkoita hyppyreitä ajettavaksi vaan hiekkakenttää tms.

Kolmas vaihtehto olisi tehdä se FG:n, MCD:n tai muun valmistajan buggysta, rajoittaa joustoa, rakentaa koritolpat ja hankkia oikean auton kori.

Mikä näistä olisi mielekkäin vaihtoehto? Mielipiteitä? Auto on siis tulossa parkkis tms. ajoon mutta toki silti haluaisi että se olisi hyvä ajaa ja meno olisi realistisen näköistä.

115
Mahtavuutta!

Olisiko kenelläkään kuvia radan nykykunnosta?

Ja jos kelit sattuisi pysymään kuivina alkuviikolle asti niin onko rata ajettavassa kunnossa?

116
Täyttä asiaa Peitsamolta. Ja kaikki tuo koskee kaikkia luokkia, ei vain M8:a. Itse jo tuosta ajoformaatin huonoudesta katsojan (=potentiaalinen uusi harrastaja) kannalta oikein uuden topicin avasin mutta se ei tuntunut herättävän mitään keskustelua.

Olisiko esim. Winter Jumps ei SM-arvoa omaavana mutta suosittuna sarjana oiva paikka uuden, jo olemassa olevan ajoformaatin sisäänajolle? 

Anteeksi off topic, nyt minä hiljenen ja toivon että joku muukin heräisi tämän asian suhteen.  :wink:

117
Kilpailijoiden kanava / Uusi ajoformaatti kisoihin?
« : 18.08.11 - klo: 22.28 »
Olen aiheesta muussa yhteydessä jo puhunutkin ja nyt kun luin JQ:n raportin EM-kisoista (jossa hän puhui saman asian puolesta), sain kipinän aloittaa tämän keskustelun. Itse olen harrastaja, en tiuhaan kisoja kierrä, mutta yhtä kaikki, seuraan lajia tiiviisti ja erityisesti minua kiinnostaa se, miten laji saataisiin kasvamaan. Eli miten saisimme lisää harrastajia tämän upean lajin pariin.

Asiaan. Nykyinen kisaformaatti on syvältä. Jos siis ajatellaan siltä kannalta että lajin pitäisi innostaa mukaan uusia harrastajia. Miettikääpä jos esim. Lavangon tuleviin kisoihin joku tulee katsomaan kisoja ja tutustumaan lajiin. He ihmettelvät kun autot lähtevät liikkeelle yksi kerrallaan, ajavat tietyn ajan, ei mitään hajua kuka oli nopein, ei mitään hajua mitä siinä alkuerässä oikein tapahtui. Finaalit ajetaan alkuillasta jolloin nämä katsojat ovat jo luultavasti saunan lämmityksestä koska meno vaikutti niin sekavalta ja tylsältä.

Viime vuonna Jyväskylässä WRC rallin yhteydessä käytetty formaatti oli kuuleman mukaan jotain aivan muuta. Ja johan sen voi itsekin todeta jos jokainen alkuerä on mies miestä vastaan kilpa-ajoa jossa on oikea kisalähtö ja katsojankin on helppo seurata tilannetta ja valita oma suosikkinsa jota seurata ja kannustaa.

Miksi tätä formaattia ei käytettäisi ainakin kansallisissa kisoissa? Ja miksi ei muissakin luokissa kuin M-8? Ja miksi ei muutaman vuoden päästä otettaisi se myös SM-kisoihin? Ja miksi ei runnottaisi tätä formaattia läpi EFRA:n jne. kokouksissa?

En odota mitään yhtä vastausta jolla a) minut teilataan faktoilla, b) minut teilataan koska ei tällaista saa läpi maailmalla. Sen sijaan toivoisin aiheesta avointa keskustelua joka parhaassa tapauksessa johtaisi siihen että tämä formaatti nähtäisiin joissain kisoissa, oli se kilpailun taso sitten kyläkisa tai MM-kilpailu.

Tästä on hyvä aloittaa, olkaa hyvät.

 

118
Minä kävin viime viikonloppuna kokeilemassa kierroksen kaksi nelkkukrosilla polttisten seassa ja hyvin ehtii! Vauhti piisasi hyvin ja välillä mentiin jopa karkuun kun kaverit kaatoivat omat autonsa.  :grin:

Mutta todellisuuden nimissä, krossarille sopii kyllä paremmin se pienempi rata. SC:t ovatkin sitten oma lukunsa, niiden uskoisi sopivan tosi hyvin tuolle isolle radalle.

119
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 11.07.11 - klo: 21.17 »
Ilmeisesti uutta tilaa saa alkaa etsimään kuumeisesti. Mikä on hintataso johon seura kykenee ja mitkä ovat muut kriteerit tilalle?

120
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 15.06.11 - klo: 21.57 »
Minkälaisessa kunnossa sähkökrossirata mahtaa olla?

Kyllä siinä ihan täysin on voinut harjoitella, toki reikiä on, mutta niinhän niitä on kisapäivien lopussakin.

Kunhan saadaan paikkaa siistittyä, ja varikolle katos, jolloin tulee tilaa tuoda savea, niin talkoilla rataa sitten tasaisemmaksi.

No nyt on kyllä pakko kommentoida että se krossirata ei ole missään hyvässä kunnossa. Eihän sen mikään tasamaan rata kuulukaan olla mutta kun parissa mutkassa on mahdoton löytää ajolinjaa jossa kohdalle ei osuisi terävä ja syvä monttu josta auto lentää ihan mihin sattuu. Rataa ei ilmeisesti ole huollettu sitten viime syksyn millään tapaa.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13