Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miika.laurila

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8
31
Yleensä lennokkipiireissä käytetään KV:ta, sillä siellä koneen kierrokset ovat paljon tärkeämpiä kuin monet muut osa-alueet. Koska harjattomat olivat ensin lentävissä härveleissä niin uskoisin että sieltä on jäänyt tuo KV myös autokäyttöön.

KV:ta ei voi suoraan muuttaa lankamääräksi (eikä toisinpäin), joten jos vastaan tulee moottori missä ei suoraan kerrota lankamäärää niin yleensä se löytyy sieltä spekseistä kun vähän kaivelee.

Jos noparissa on esin 8.5T lankarajoitus niin voit yrittää etsiä moottoreita joissa suoraan kerrotaan lankamäärä, tai sitten katsoa jonkun 8.5T koneen jonka spekseissä mainitaan KV ja sen perusteella sitten etsiä  moottoreita joissa lankamäärää ei kerrota.

Yleensä nuo lankamäärät jätetään ilmoittamatta vain halvemmissa ja/tai lennokkimoottoreissa. Eipä ole mulla ainakaan kisakäytössä tullut vielä sellaista konetta missä lankamäärä jää pimentoon, vaan se lukee joka paikassa koneen paketista ihan suoraan moottorin tarroihin ja kaiverruksiin asti.

32
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 16.03.13 - klo: 14.20 »
Ite oon tuota käyttänyt mattiksessa kevään aikana muutamina treenikertoina.

Joitain parannuksia vois tehdä koskien mattoautoluokkaa, kuten renkaan koko. Myöskin mahdollisuus lisätä omia renkaita muistakin kuin valmiista vaihoedhdoista olis hyvä. Eli sellainen että olisi mahdollisuus valita "other" vaihtoehto joka lisäisi kentän johon kirjoitat itse haluamasi renkaan.

Tuli EM-kisoissa tuolta kaiveltua vanhoja ajoja ja sieltä jotain juttuja mitä oon kokeillu aikasemmin niin ei tarvinnut sitten kisoissa kokeilla uudelleen turhaan kun pystyi sieltä lukemaan mitä muuttui tietyillä muutoksilla.


33
Sähköautot / Vs: Kershaw Designs- autot
« : 16.03.13 - klo: 14.09 »
Tuli tosta noparista mieleen että vaikka onkin 16S lipon kestävä paketti niin miten virrankeston laita?
Kuvan perusteella näyttää aika heppoiselta tekeleeltä tuo nopari. Jos virrankesto ei olekkaan mitään huippuluokkaa niin sit tarvii vaan isompaa akkua kyytiin että saadaan virtoja alemmas. Mikä kone kestää huimat 60v jännitettä?

34
Tulokset / Vs: 1/12 Euros 2013 - Oulu, Finland
« : 11.03.13 - klo: 00.06 »
Joh olisipa ajo sujunut paremmin :undecided:
Jäi kyl kaiveleen oikeen kunnolla. Vauhti olis piisannu kyl.

35
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 19.02.13 - klo: 14.37 »
Meil on 100/10 mut silti ps3 langattomana pätkii netflixiä aina joskus. Langan nokkaan ku laitto ni ongelmat poistu :)

36
http://www.autourheilu.fi/
National "umbrella organization" of motorsports.

http://osparc.net/
Minicars club of Oulu area.

http://www.vaasanua.net/index.php?id=121
Motorsports club of Vaasa.

There are a few webpages you might be interested in. There are more but I can't recall them just now.


EDIT: hauska kirjoitusvirhe korjattu ;)

37
Tamiya / Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« : 28.01.13 - klo: 16.57 »
Pienempi vetoratas pidentää välitystä. Jos ongelma ratkesi niin se on varmaan ollutkin juuri tuossa, että välys vetorattaan ja pinjonin välillä on ollut liian tiukka. Siinä pitää olla pieni välys.

38

Iso konkka ei auta, jos ei saada sitä varattua nopeasti ja autohifipuolella taitaa konkat olla jo menneen talven lumia, kun akuista saadaan isoja virtoja nopeasti.

Ei siitä kapasitanssista ole tarkoituskaan ottaa _tehoa_ ulos, vaan sillä tasataan niitä isoimpia jänniteen notkahduksia, eli pienennetään sitä hetkellistä virtamäärää jota akusta pitäisi repiä irti. Kisatouhuissa kun se sormi ei ole krampinomaisesti vaan yhdessä asennossa (ja välillä jarrutetaankin) niin myös kulutus vaihtelee ja tollanen konkkapatteri mitä näissä käytetään latautuu kyllä nopeasti. Samalla toki nostetaan sitä AVG virtaa, koska sitä konkkaa kuten totesit pitää myös ladata, mutta suhteessa akun kapasiteettiin toi on aika pieni muutos.

Autohifin konkkienkäyttöön en ota esimerkkiä enempää kantaa, kun olen ollut niistä kisatouhuista sivussa 10v, mutta voisi epäillä että paitsi akkujen kehitys on ollut jonkunlaista, niin luultavasti myös päätteiden (ja järjestelmien) suunnittelu on parantunut sen verran että pärjätään pienemmällä.

Mutta joka tapauksessa mielenkiintoista nähdä mihin tässä päädytään  :cool:

Rc-puolen konkat ovat eri ja niihin en sen kummempaa kantaa ottanut, pelkästään "oikaisuna" tuohon autopuolelle. Kun ovat järkevästi mitoitettuja, niin toimivat juurikin noin.

Mutta hifipuolella isoilla kondensaattoreilla ei saada huonoa akustoa korvattua, vaan viat vain kertaantuu. Järkevästi mitoitettuina toimii ja ohjelmalähteillä noita käytetään. Monesti ainakin ennen ja ehkä nykyäänkin tuo ajatusmaailma kondensaattorista on vain juurikin tuo väärä.

Omat mutuilut aiheeseen liittyen parin vuoden takaa:

http://rc10.fi/index.php?topic=11432.msg492458#msg492458

39
http://www.geforce.com/drivers/results/55125

Tuosta lähtis uusin ajuri.

Kannattaa myöa kokeilla toista selainta. Chrome/Chromium tai Iron olis mun valinta. Ite käytän Chromiumia.

Jos homma pelittää muuten niin en usko että ajurissa on vikaa. Kokeilisin ekana toista selainta. Chrome on ok ja helppo asentaa.

www.google.com/chrome

Iron on open source versio Chromesta ja myös helppo asentaa:
http://www.srware.net/en/software_srware_iron_download.php


EDIT: Javaa ei voi mielestäni asentaa väärin. Muistaa vain valita oikean version. Ja 64-bit käyttis vaatii sekä 32 että 64 bit version koska monet ohjelmat on silti 32-bittiselle tehty vaikka käyttis onkin 64 bittinen.
Myöskin chromepohjaisissa on sisäänrakennettu javatuki jos muu keinot pettää.

40
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 15.01.13 - klo: 16.33 »
Mielestäni, videon useampaan kertaan katsottuani, nostaja teki tilanteessa asiat niin hyvin kuin pystyi ja mitään normaalia ihmeellisempää ei tapahtunut. Olisin todennäköisesti itse toiminut samalla tavalla. Järjestys oikein, ensin vaalea auto ja perään keltaoranssi auto. Toki keltaoranssin olisi voinut nostaa hieman nopeammin, mutta silloin se olisi ollut kaikkien muiden edessä ja se olisi ollut jo virhe mielestäni.

Ennemmin näissä jälkimainingeista pitäisi tuota vihreää autoa katsoa, käytännössä törmäsi kahteen autoon kolmen mutkan aikana ja ohitti molemmat.

Itekkin omastamielestäni oon aika kolariherkkä kuski ja pyrin odottelemaan aina että päästän edelle sen johon törmäsin, vaikka koko muu porukka menisi samalla edelle. Toki kun tarpeeksi törttöilee niin stopparia tulee vaikka odottelisi kierroksen  :grin:

Mitä ylimääräiseen huuteluun tulee niin itse antaisin tuomarina heti varoituksen, toisesta huudosta stopparin ja seuraavasta vaikka kovemmankin rangaistuksen. Siksi ei nollalinjaa, koska varmaan kaikilla joskus tulee jotain huudettua sieltä lavalta, vaikka itselleen kiroamista ajovirheen takia. (Myös itse näin tehneenä tunnustan, ja pahoittelen jos/kun olen joitain häirinnyt). Jos katsomosta joku huutelee niin eikun puheille ja sanoo vaan että voisitkos puhella hiljempaa kun toiset yrittää keskittyä.

41
Tarkotin, että pelätään mahdollisten ostajien soittoja, että vaan se tosi ostaja jaksaa selvittää numero kirjan krypton ja soittaa eikä kaikki renkaan potkijat :). oli olevinaan vähän sarkastinen kommentti

En usko puhelinmyyjien skannailu ohjelmiin. Eiköhän ne saa niitä numeroja tarpeeksi muualtakin?

Foliohattu päässä on hyvä olla  :police:

Ite aina kirjotan tyyliin o4oo jnejne. niin ei ainakaan ihan heti ekana oo oma numero bottien käsissä.
Sama homma sähköpostin kanssa että laitan tyyliin minunosoite at gmail.com.
Jos on liian rankkaa siitä ruveta selvittelemään niin saa minun puolesta olla ostamattakin sitten  :grin:

42
Niin, siis kuten sanottua niin ei kannata kuitenkaan sellaista akkua ostaa, joka menee kapasiteettinsa rajoille jopa stanuluokissa.  Mutta esimerkiksi noin 4200mAh akun luulisi riittävän stokkiluokissa maaliin asti ilman kapasiteetin loppumista. Ja koska pienempiä kennoja on "helpompi" tehdä ja niitä on tehty pidempään, niin uskoisin niiden akkujen C-arvojen pitävän paremmin paikkansa, kuin isompien akkujen. Vrt. 4200mAh 30C akku ja vaikka 6600mAh 30C akku. Ja kuitenkin vaikka molempien C-arvot pitäisivät täsmälleen paikkansa, on pienempikapasiteettisen akun sisäinen resistanssi siltikin pienempi kuin isompikapasiteettisen.

Kannattaa tosin huomata että se mikä oikeesti merkkaa on keskimääräinen jännite akussa erän aikana. Mitä isompi akku sen vähemmän sen kapasiteetista käytetään erän aikana jolloin se saa luonnostaan isomman jännitteen koko ajalle.

Joo, tottakai. Mutta jos stokkiluokkia (touring) ajatellaan niin eikö ne syö jotain 1500-2000mAh akullisella? Luulisi kuitenkin että vaikka 4200mAh riittäisi pitämään jännitteet tarpeeksi korkealla. Ei kuitenkaan puhuta varmaan siitä kuinka tärkeää piikattu akku ja ne viimeisetkin jännitteensatkut oli nimhi aikoina.

43
Tuo pienempi akku on sisäisiltä resistansseiltaan huomattavasti pienempi, kuin tuo isompi akku.

Eli siis itse ainakin valitsisin ehdottomasti stokkiluokkaan sen merkkisen akun jonka arvoihin uskaltaisin eniten luottaa, ja niiltä sen akun missä on pienin mAh arvo suhteessa suureen C-arvoon.

Onko tuo sisäinen resistanssi siis suhteessa akun kapasiteettiin? :shocked: Onpas yllättävää, jos noin on.

Ei ole. Tuohon oli valittu vain jotkut kapasiteetit esimerkin vuoksi.

Puhehan on C-arvosta ja mitä suurempi tuo C-arvo on, niin sitä pienempi on tuo sisäinen resistanssi. Ja mitä pienempi on sisäinen resistanssi, niin sitä vähemmän on jännitehäviötä ja P=UxI, niin aina saadaan enemmän tehoa.

Tämä on laskennallinen ja teoreettinen malli, joten jos nuo C-arvot ja kapasiteetit ovat kauppamiesten lukuja, joita myyntimiehet myy kovalla rahalla, niin ei sillä pitkälle päästä.

Niin, siis kuten sanottua niin ei kannata kuitenkaan sellaista akkua ostaa, joka menee kapasiteettinsa rajoille jopa stanuluokissa.  Mutta esimerkiksi noin 4200mAh akun luulisi riittävän stokkiluokissa maaliin asti ilman kapasiteetin loppumista. Ja koska pienempiä kennoja on "helpompi" tehdä ja niitä on tehty pidempään, niin uskoisin niiden akkujen C-arvojen pitävän paremmin paikkansa, kuin isompien akkujen. Vrt. 4200mAh 30C akku ja vaikka 6600mAh 30C akku. Ja kuitenkin vaikka molempien C-arvot pitäisivät täsmälleen paikkansa, on pienempikapasiteettisen akun sisäinen resistanssi siltikin pienempi kuin isompikapasiteettisen.

44
Yksi asia, jota ei lie ole tullut sen enempää teoreettisesti pohdituksi tässä (tosin, ihan kaikkia kirjoituksia en lukenut sana sanalta, joten voihan asia olla jo käsitelty..)

On todettu, että 1000mAh akku 50c antaa yhtä paljon virtaa, kuin 5000mAh akku 10c (oletetaan nyt vastoin oikeaa elämää, että nuo C-arvot pitävät oikeasti paikkansa.)

Molemmat antavat saman 50A virtaa, mutta kuinka käy teoreettisesti laskettuna tuon saadun tehon kanssa?

Tuo pienempi akku on sisäisiltä resistansseiltaan huomattavasti pienempi, kuin tuo isompi akku.

Ja kuten tullut esille, niin PUImURI antaa jännitehäviön akun sisäisesti, joten pelkällä teholla mitattuna tuo pienempi on tehokkaampi.

Mutta virralla mennään ja virralla poltetaan myös kaikki sähköinen, etenkin jos jännite tipahtaa ja sama teho otetaan ulos.

Ehditkin ensin joten lainaan tästä mitä olin juurikin sanomassa.

Eli kun on vääntöä tästä C-asiasta ja kapasiteeteista ja yms. niin mistä se oikea ero sitten loppujen lopuksi tulee, erityisesti stokkiluokissa? No siitä sisäisestä vastuksesta tietenkin. Tämä tuli testattua itsellä nimhi aikana Muchmoren erillispurkulaitteella joka näytti 30A burst purun jälkeen akun sisäisen vastuksen. Ne akut millä oli parhaat arvot oli myös nopeimpia. Eli siis itse ainakin valitsisin ehdottomasti stokkiluokkaan sen merkkisen akun jonka arvoihin uskaltaisin eniten luottaa, ja niiltä sen akun missä on pienin mAh arvo suhteessa suureen C-arvoon. Tietenkään nyt ei mitään 1000mAh akkuja olla ostelemassa vaan semmosia millä maaliin pääsee.

45

http://rc10.fi/index.php?topic=70714.msg641101#msg641101




Tehkää nyt jotain tälle foorumiterroristille. Oikeesti

Eh juu...

Tosta kun lähtee spekuloimaan rcpoju aka vosu, misu mikä lie. Kirjotustyyliä niin onko se vaan sitä kun ala-aste ikäselle antaa näppiksen ja nettiyhteyden vai näkyykö tässä suurempia merkkejä jostain elämäänstä tylsistyneestä röllistä (tod. näk täysikäsyyden ylittäneestä) joka on päättänyt pommittaa tätä foorumia a-luokan viesteillä. Rakentaen multipersoonallisen virtuaali teinin joka kyselee ja kirjottelee tyhmiä.

Tai sitten se olis vaan se ala-aste ikänen näppiksen kanssa.

Eikö rcpoju ole todistetusti "oikea" henkilö koska on raahessa vissii ajelemassakin käynyt? Raahen ajelutopikkien perusteella siis.

Rcvosut ja misut ja mitkä lie vois heittää ikubanneille samantien kun ilmenee niitä ilmiselviä trollausviestejä. Miksi vain 14 pv bannit kun esim rc-fani on aikoinaan saanut spämmistä ikibanaanin? Myöskin kuten olen aikaisemmin kirjoittanut niin voisi adminit seurailla näitä IP-rangeja kun uskon että misu ja vosu on samalta koneelta laitellut viestiä :) Luulen että löytyy samankaltaisuuksia ja ehkä jopa sama IP. Siellä varmaan on se tylsistynyt ja rc10 foorumin nykysuuntaukseen pettynyt ihminen päättänyt että koska joku ala-asteikäinen ehkä normaalia "vajaampi" henkilö (anteeksi jos loukkasin, ainakin äikkä on pahasti hakusessa) on saanut vapaat kädet (lähes) niin hänkin voi sitten oikein urakalla ruveta terveilemään ympäri foorumia.

Eniten mulla kiinnostaa onko tämä henkilö sitten joku oikeakin käyttäjä tällä foorumilla mutta sitä minä tuskin koskaan saan selville :D

Ps virheitä viesti täynnä mutta nihkeä puhelimella näpyttää ja selata ylösalas korjailemassa.

46
Kiteet samat? Radioon Tx ja vastariin Rx.
Nopari kalibroitu uudelleen kun vaihdoit autosta toiseen?
Mikä radio sulla on? Jos on Futaban parempia malleja joissa voi valita PPM ja PCM lähetyksen välillä niin tarkista radion asetuksista että radion moodi vastaa vastarin moodia. Varsinkin jos olet vaihtanut profiilia radiosta niin oletuksena voi olla eri moodi päällä.
Toimiiko servo? Jos toimii niin tarkista ohjaimesta että kaasun reverse (th-rev). Kokeile vaihtaa se jos sitten saisi jotain eloa.

Vastarilla ei yleensä ole merkitystä noparin toimivuuteen, ja ongelmat ovat niistäkin vähistä suurin osa gigahertsimankoissa. Eli siis kun Axialissa oli alkuperäisesti 27mHz radiot niin vaihtamalla Futaban 40mHz vastaanottimen tilalle ja ajamalla Futaban 40mHz radiolla ei hyvin todennäköisesti ole vaikutusta toimivuuteen. Tietenkään sitten vaihtamalla 27mHz radioihin 40mHz kiteet homma ei toimi. Vaatii aina oman taajuusalueen kiteet.

Joo eiköhän kiteet ole niin kuin pitää jos kerran ensimmäisessä viestissä kirjoitin että Futaban vastarilla Axun säädin toimii. Ja toimii servo, missä tahansa kolmesta kanavassa. Mankasta (Futaba 3PM) on kaikki epat, trimmit, suunnanvaihtajat yms. kokeiltu. Noparissa on yksi ainoa mikrokytkin mitä pohjassa pitämällä virrankytkentätilanteessa kalibroinnin pitäisi tapahtua, vaan ei tapahdu, koska säädin ei havaitse kaasusignaalia ( mistä merkkinä jatkuva piippaus).
 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/380301212X47279X24.pdf

Joo sori tuli ajatusvirhe tuossa ku tarkotin sitä toista noparia tietenkin.
Muutenki varmistin vaan että noi perusasiat oli ok koska itel ainaki monesti tulee epähuomiossa tehtyä kaikkee tyhmää ja ei tajua ku vasta myöhemmin et mitä tulikaan tehtyä  :grin:


47
Kiteet samat? Radioon Tx ja vastariin Rx.
Nopari kalibroitu uudelleen kun vaihdoit autosta toiseen?
Mikä radio sulla on? Jos on Futaban parempia malleja joissa voi valita PPM ja PCM lähetyksen välillä niin tarkista radion asetuksista että radion moodi vastaa vastarin moodia. Varsinkin jos olet vaihtanut profiilia radiosta niin oletuksena voi olla eri moodi päällä.
Toimiiko servo? Jos toimii niin tarkista ohjaimesta että kaasun reverse (th-rev). Kokeile vaihtaa se jos sitten saisi jotain eloa.

Vastarilla ei yleensä ole merkitystä noparin toimivuuteen, ja ongelmat ovat niistäkin vähistä suurin osa gigahertsimankoissa. Eli siis kun Axialissa oli alkuperäisesti 27mHz radiot niin vaihtamalla Futaban 40mHz vastaanottimen tilalle ja ajamalla Futaban 40mHz radiolla ei hyvin todennäköisesti ole vaikutusta toimivuuteen. Tietenkään sitten vaihtamalla 27mHz radioihin 40mHz kiteet homma ei toimi. Vaatii aina oman taajuusalueen kiteet.

48
Alkuerätulokset, la:

CS-12:


C-12:

49
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 07.12.12 - klo: 18.33 »
Menee jo vähän legendan puolelle vaikka aika kova suoritus se aikanaan olikin.  :grin: Ei siinä ollu Tiim Lahtea kuin meikäläinen ja ei se nyt ihan yhdessä erävälissä onnistunut. Sähköt siirrettiin vanhasta autosta ja korikin oli meikäläiseltä lainassa. Olikohan siinä 3 sen aikaista Tamiya kuskia ja Stimpy itse kasaamassa. 2h 20min paketin avaamisesta auto oli radalla, ainoa mikä unohtui säätää kiireessä oli maavarat...

Joo ei ollut aivan tarkkaa muistikuvaa tuosta  :grin: Kova suoritus kuitenkin ja respectit siitä  :afro:

50
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 07.12.12 - klo: 15.59 »
Pitäs olla semmoinen t3r tyylinen alusta, joka olis tehtaalla valmiiks kasattu. Siihen sähköjen laitto ja korin maalaus ja leikkaus menisi noin tunnissa. Jos alkaa päivän tekemään yhtä pakettia, niin siitä ei kyllä pisnestä tule.


Saa olla aika kova että ehtii vetää tunnissa sähköt, leikkaa kopan ja maalaa se vielä  :smiley:


Oulun FTT 2008, tiim lahti kasasi porukalla auton, sähkötti, ja teki kopan stimpylle yhdessä erävälissä. Näin ainakin muistelen  :wink:

51
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 07.12.12 - klo: 13.29 »
Ajattelin, että lisäänkö loppuun maininnan, että kyseessä olisi täysin pränikkä paketti siis. Olisi pitänyt lisätä vissiin. Tietenkin halvemmalla saa käytettynä ja jopa parempaakin. Mielestäni kuitenkin aiheena oli nimenomaan uudet avaimet käteen -periaatteella olevat 1/10 touring laitteet. Ja jos puhutaan siitä, että mitä uusi kalusto maksaa minimissään niin yllä mainitsemani vaihtoehdot ovat erittäin varteenotettavia.

EDIT: Niin ja setillä, jonka mainitsin, pääsee kisoihin ja ei pitäisi ainakaan heti olla ensimmäinen hidaste kaluston huonous. Varmasti säästää heti 100-200€ kun ei tarvitse olla kisavalmista kamaa.
Joo ymmärsin kyllä, mutta aloittelevalle kuskille käytetty paketti on kumminkin se parempi ostos samalla rahalla, se on sit eri asia haluavatko he semmoisen ostaa ja kelpaako käytetty.

Samaa mieltä tuosta. Jos joku minulta tulee kysymään, että mitä kannattaa ostaa, niin suosittelen ensimmäisenä kääntymään paikallisen/lähimmän kerhon puoleen josko sieltä saisi käytettynä kisakuskien vanhaa tavaraa, joka varmasti on vielä täysin kelpoista aloittelevalle harrastajalle. Jos ei apu löydy kerholta, niin internettiin vain käytettyjä paketteja etsimään. Ongelmaksi muodostuu siinä vaiheessa vain se, että uusi harrastaja ei välttämättä tiedä mitä kannattaa ostaa.

52
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 06.12.12 - klo: 23.35 »
YHT:
Halvimmillaan: 740€, itse kasattuna 690€.

Eli siis todellakaan ei muutamalla sadalla saa mielestäni peliä, jolla edes kehtaa mihinkään lähteä. Tässä listasin mielestäni ehdottomat minimit mitä TÄYTYY olla, jotta kisoihin viitsii lähteä.
Samaan hintaluokkaan saa oikean kilpurin ja radion myös jos vähän metsästää käytettyjä. Eli RTR paketin pitäisi todellakin olla siellä 300-400e paikkeilla ja se ei onnistu jos ostaa "kisatasoista" kamaa.


Ajattelin, että lisäänkö loppuun maininnan, että kyseessä olisi täysin pränikkä paketti siis. Olisi pitänyt lisätä vissiin. Tietenkin halvemmalla saa käytettynä ja jopa parempaakin. Mielestäni kuitenkin aiheena oli nimenomaan uudet avaimet käteen -periaatteella olevat 1/10 touring laitteet. Ja jos puhutaan siitä, että mitä uusi kalusto maksaa minimissään niin yllä mainitsemani vaihtoehdot ovat erittäin varteenotettavia.

EDIT: Niin ja setillä, jonka mainitsin, pääsee kisoihin ja ei pitäisi ainakaan heti olla ensimmäinen hidaste kaluston huonous. Varmasti säästää heti 100-200€ kun ei tarvitse olla kisavalmista kamaa.

53
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 06.12.12 - klo: 22.14 »
Ajattelin oman kontribuutioni tähän säikeeseen tuoda seuraavanlaisella paketilla/vaihtoehdoilla:

Huomaa, että kaikkia osia ei saa samasta paikasta (eli siis hypoteettinen tilanne todellakin):

Auto:
-Schumacher Mi1, varmasti stanuluokassa ehtii, nopeammissa luokissa en usko niinkään: 190€
-Asson TC4, joka tulee valmiiksi kasattuna ilman sähköjä. Varmasti tälläkin stanussa ehtii: 199€

Akku:
-GensAce 5A 50C: 50€
-Muitakin vaihtoehtoja varmasti on samassa hintaluokassa

Nopari:
-Hobbywing Justock ClubSpec 49€

Radiot:
-Sanwa MX-V, tällä ratilla pärjää varmasti kaikissa sähköautoluokissa: 119€
-FlySky FS-GT2, halpa ja ... halpa: 49€

Servo:
-TeamC Low Profile Servo, riittävää keskitasoa: 29€

Laturi:
-ThunderPower TP610C, 10A lataus, tasuri, sisäinen virtalähde: 99€

Moottori:
-LRP X12 17.5: 75€

Renkaat:
-Sweep QTS28: 27€

Kori:
-Mazda Speed 6: 26€

Työkalut:
-EDS-setti: 30€
-"Tamiya-avain", varmasti kaikilla kokeneemmilla harrastajilla pakissa näitä useampia, sopii moneen mutteriin: tosi halpa
-Korisakset: 5€
-Joku bilteman tms minityökalusetti missä pihtejä jne.: 10€
-Korimaali mastonin valkosta kilikalia: halpa

Listaamattomat kulut joita en just nyt muista:
-Varataan vaikkapa 50€ tähän

Kasaus:
-50€ hinnasta voisin vaikka itse kasata tälläsen setin ihan varmasti (osien tilauskulut plussataan hintaan)

YHT:
Halvimmillaan: 740€, itse kasattuna 690€.

Eli siis todellakaan ei muutamalla sadalla saa mielestäni peliä, jolla edes kehtaa mihinkään lähteä. Tässä listasin mielestäni ehdottomat minimit mitä TÄYTYY olla, jotta kisoihin viitsii lähteä.

54
Minin säännöistä tarkennusta seuraavaan vaatisin;

-yksi moottori/kilpailu
-moottorin avaaminen kielletty
-kollektorin puhdistaminen hiomalla sallittu

Miten puhdistaa kollektorin avaamatta moottoria?

Vanhalla tämmöisellä ainakin itse oon joskus puhistellu ku hiilikoneajoilta jäänyt monta nurkkiin pyörimään. Kyllä siitä lähtee jonkun verran. En tiiä sit onko se kannattavaa vai ei... Mut on tullut tosiaan testattua että onnistuu kyllä siitä kannun reiästä kun vähän taiteilee.

55
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 03.12.12 - klo: 18.01 »
http://fin.afterdawn.com/sanasto/selitys.cfm/v-sync

Tuossa hyvin selitetty tuo V-sync. Rajoittaa siis FPS:ää paljon tuo V-sync ja lähes aina hidastaa peliä hieman (nk. lag).

V-sync siis pakottaa ruudunpäivityksen näytön virkistystaajuudelle, eli nykyvehkeillä taitaa aika poikkeuksetta olla 60. Rajoittamattoman FPS:n kanssa saattaa tulla joskus ongelmia, sillä tilanteen mukaan FPS on aina maksimi. Eli jos ruudulla tapahtuu paljon niin saattaa olla vaikka 80, ja välillä vaikka 200. Vaikka luulisi että tuommoinen ei vaikuta niin voin kokemuksesta sanoa, että kyllä sen huomaa tiukoissa tilanteissa.

Kannattaa siis testata itse tuo asetus mikä tuntuu hyvältä. Itse suosittelen pitämään sen pois päältä mahdollisuuksien mukaan.

56
Onko 1s versiota saapunut V3:sta vielä?
Ei ole, tietoa ei myöskään ole tarkennettu keväästä että semmoinen on jossain vaiheessa tulossa.

t. Axel

Harmi, olisi nuo telemetriat ollu hyödyksi mattiksessa esim. välitykstä etsiessä. Toivottavasti saavat sen vielä joskus tehtyä. Olin vain toiveikas kun ylempänä topikissa oli viesti että semmonenkin on ehkä tulossa.

57
Onko 1s versiota saapunut V3:sta vielä?

58
Tänään taas tuli todettua että kyllä vaan voi olla halpakin hyvää...
Tommonen Xerun 1s säädin mattiksessa kiinni ja tänään ekat testit ja ei varmasti jääny noparista ainakaan hommat kiinni.
Nollaennakko 10.5T siis kyseessä ja ihan varmasti meni samaa vauhtia kun muillakin. DDRS on level 9 ja drag brake nollassa. Tietenki myös nollaennakkosofta on asennettuna. Ei hirveesti oo mitää kommentoitavaa ku on niin yksinkertainen kapine käyttääkkin. Ainut vaan että se softa mikä asennetaan tietokoneelle oli vähän hukassa  :evil: Oli paketissa vanhentunut linkki...

59
Jooh elikkäs...

Selvät trolliaccot nyt suoraan sanottuna v****n täältä. Ainakin RcVosun voisi bannata ikuisiksi ajoiksi. Kattokaa hei IP-osoitteet ja vertailkaa jos sattuu sama tulemaan vastaan ni osaatte sit yhdistää... Selvästi kuitenki tää tyyppi tietää jotain (=eli siis jonkun muun, ehkä kokeneemman accountti jolla on mennyt hermot johonkin asiaan) kun tahalleen sotkee asioita keskenään ja kirjoittelee mitä sattuu, minne sattuu foorumille. Joo tiedän että siellä joku nytkin naureskelee räkäisesti kun hänen touhuihinsa vihdoin puututaan tällä tavalla, niinkuin alkuperäinen tarkoitus varmasti olikin  :wink:

Mitä rcpojun tapaukseen tulee niin suosittelen vaan että kävis koulut loppuun ja palais foorumille sitten kun kerta äidin_kieli ei ole niin hallussa vielä. Hän kuitenkin on oikea henkilö, mutta nuori sellainen ja ei ehkä "valmis" vielä tänne. Tai ainakin isin tai äitin tai jonkun vanhemman henkilön kanssa olis hyvä katella ehkä pelisääntöjä tarkemmin läpi.

Varmaan muitakin löytyy, mutta tässäpä nämä kaksi tapausta jotka ekana tulee mieleen.

EDIT: nyt vasta luin ylemmät kommentit missä ilmeisesti samasta asiasta juttua

60
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 21.11.12 - klo: 17.14 »
Onko tähän ohjaimeen olemassa jossain internetis ohjekirjaa niin vois tutustua ominaisuuksiin, kun miettii uuden ohjaimen ostoa.

Lataa suoraan koneelle pdf-filun ku otin linkin suoraan googlesta.

Täältä voi suoraan katella. En tiiä kauanko linkki on toimiva, koska tuo on joku online pdf-reader joka tallentaa pdf:t omalle serverilleen.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8