31
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« : 16.03.13 - klo: 14.32 »
Yleensä lennokkipiireissä käytetään KV:ta, sillä siellä koneen kierrokset ovat paljon tärkeämpiä kuin monet muut osa-alueet. Koska harjattomat olivat ensin lentävissä härveleissä niin uskoisin että sieltä on jäänyt tuo KV myös autokäyttöön.
KV:ta ei voi suoraan muuttaa lankamääräksi (eikä toisinpäin), joten jos vastaan tulee moottori missä ei suoraan kerrota lankamäärää niin yleensä se löytyy sieltä spekseistä kun vähän kaivelee.
Jos noparissa on esin 8.5T lankarajoitus niin voit yrittää etsiä moottoreita joissa suoraan kerrotaan lankamäärä, tai sitten katsoa jonkun 8.5T koneen jonka spekseissä mainitaan KV ja sen perusteella sitten etsiä moottoreita joissa lankamäärää ei kerrota.
Yleensä nuo lankamäärät jätetään ilmoittamatta vain halvemmissa ja/tai lennokkimoottoreissa. Eipä ole mulla ainakaan kisakäytössä tullut vielä sellaista konetta missä lankamäärä jää pimentoon, vaan se lukee joka paikassa koneen paketista ihan suoraan moottorin tarroihin ja kaiverruksiin asti.
KV:ta ei voi suoraan muuttaa lankamääräksi (eikä toisinpäin), joten jos vastaan tulee moottori missä ei suoraan kerrota lankamäärää niin yleensä se löytyy sieltä spekseistä kun vähän kaivelee.
Jos noparissa on esin 8.5T lankarajoitus niin voit yrittää etsiä moottoreita joissa suoraan kerrotaan lankamäärä, tai sitten katsoa jonkun 8.5T koneen jonka spekseissä mainitaan KV ja sen perusteella sitten etsiä moottoreita joissa lankamäärää ei kerrota.
Yleensä nuo lankamäärät jätetään ilmoittamatta vain halvemmissa ja/tai lennokkimoottoreissa. Eipä ole mulla ainakaan kisakäytössä tullut vielä sellaista konetta missä lankamäärä jää pimentoon, vaan se lukee joka paikassa koneen paketista ihan suoraan moottorin tarroihin ja kaiverruksiin asti.