Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miika.laurila

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
61
Vapaa keskustelu / Gran Turismo 5
« : 14.11.12 - klo: 11.38 »
Kumpi kannattaa ostaa GT5 vai GT5 XL USA version? Mitä eroja noissa on?

XL versio on valmiiksi pätsätty 2.0 versioon ja sisältää muutamia dlc paketteja kuten ratoja ja autoja. Säästät monta tuntia asennuksessa kun ei tarvi gigatavuja päivitellä sitä alkuperästä uusimpaan versioon. Dlc:t ei oo välttämättä tärkeitä ellei halua lisäratoja ja autoja.

62
Vapaa keskustelu / Vs: Netflix
« : 24.10.12 - klo: 16.48 »
Itse aktivoin tuon ilmaisen testin käyttöön pari päivää sitten ja ohjelmia on tullut katsottua tietokoneella, PS3:lla, Xbox 360:lla ja iPhonella. Kaikilla laitteilla toiminta on ollut tähän mennessä hyvin vaivatonta. Mukavaa kun jaksoja voi jatkaa suoraan siitä kohti mihin jäi. Esim. koulumatkalla bussissa katsoo puhelimelta jotain, ja kun pääsee kämpille niin toistoa voi jatkaa suoraan haluamaltaan laitteelta. Kuvanlaatu on ollut itselle ainakin täysin kelpoinen ja käyttöliittymät eri laitteilla sujuvia. HD-kategoriassa olevat ohjelmat näkyy pleikkarilla ja xboxilla 1080p ja 5.1 äänellä haluttaessa, mutta sitäkään ei ole pakotettu jos on esim. hidas netti. Ainut mikä saattaa hämätä aluksi on se, että tietyn sarjan eri jaksot valitaan/vaihdetaan suoraan playeristä mutta siihen tottuu hyvin pian ja se oikeastaan vain nopeuttaa käyttöä. Lyhyesti siis ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan tähän mennessä ole ollut kyseisestä palvelusta.

EDIT: Huh mähän puhuin ihan puuta heinää. Eipä näykkään boksilla 1080p, kun "vain" 720p.

63
http://rc10.fi/index.php?topic=70714.msg641101#msg641101


Tämä ja seuraava viesti  :angry:
Miksi?


"joo en tee enää topicceja"


Miksi et tee? Onko joku kieltänyt? Ei ollut nyt tästä kyse.


Toivottavasti nyt ei käsittäny tuota viestiä v*ttuiluna.

64
Sähköautot / Vs: projektit
« : 22.10.12 - klo: 16.51 »

OFFTOPIC


no käyn pikkuveljen profiililla ;)


Pikkuveljen acco tosiaan... Joka juuri satuttiin tekemään heti sinun banniesi jälkeen ja lähes samalla nimellä höystettynä.


Bannit tarkoittavat sitä, että olet rikkonut toistuvasti sääntöjä, jotka ovat laadittu tänne:
http://rc10.fi/index.php?topic=1158.0
Bannien kierto luonnollisestikaan ei ole sallittua, koska se vähän niinkuin rikkoo koko idean.

Olet rikkonut nyt kahden viestin aikana ainakin neljää sääntöä, joka minun mielestäni on jo aika paljon.
Ensimmäinen viesti:

Mielestäni bannien kierto sekä
Lainaus
Vältä turhien viestien kirjoittamista. Käytä kahdenkeskeiseen keskusteluun yksityisviestiä ja sähköpostia.

Toinen viesti:
Lainaus
Vältä turhien viestien kirjoittamista. Käytä kahdenkeskeiseen keskusteluun yksityisviestiä ja sähköpostia.
Lainaus
Kirjoita viestisi oikealla alueelle. Jokaisen keskustelualueen tarkemmat kuvaukset löydät foorumin etusivulta.
Myöskin kohtaa, jossa mainitaan kieliopista, voisit lukaista tarkemmin. Luulisin kuitenkin, että isot kirjaimet edes saisit paikoilleen jos yrittäisit. Toki olet vasta 11-vuotias, joten liikoja ei odoteta. Ei siitä liikaa paineita sinulle.


En ruukaa ulista tällaisista asioista, mutta tämä toimintasi on ollut pitkäaikaista, toistuvaa, rasittavaa ja foorumia likaavaa pidemmän päälle. Pyrin siihen, että kuka tahansa ikään ja sukupuoleen katsomatta saisi mahdollisuuden osallistua foorumin keskusteluihin. Toisaalta täytyy myös muistaa, että säännöt koskevat myöskin jok'ikistä niistä käyttäjistä. Anteeksi yleensä on annettu, jos nuori ja uusi käyttäjä saapuu ja rikkoo sääntöjä, koska hyvin nopeasti he huomaavat oman käytöksensä ja tavallaan muuttavat omaa käyttäytymistään foorumilla.

Osaat todella suurella todennäköisyydellä ymmärtää lukemasi, koska olet tähän asti selvinnyt foorumilla ja saanut jopa kaksi accountiakin tehtyä. Joten toivon suuresti, että luet tämän viestin kokonaisuudessaan ja yrität ymmärtää mitä yritän sanoa sinulle. Vielä kovemmin toivon, että lukisit foorumin säännöt ja yrittäisit ymmärtää ne, vaikka jonkun vanhemman kanssa joka varmasti ymmärtäisi mistä on kyse.

PS. Tiedän, että tämäkin viesti rikkoo juurikin noita kahta foorumin sääntöä, joita yllä mainitsin. Jos tästä mulle viikon bannit tulee niin hyväksyn sen. Sainpahan ainakin sanani sanottua.

65
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 17.10.12 - klo: 12.22 »
Hetkinen...

Miika tulittanu ilmiömäisen tuloksen.

Ja just kun mä en pääse pelaamaan niin kaverit alkaa pistämään hirmuparannuksia joka yleensä tarkottaa että pistän hirmuzempin päälle ja väännän itseni vaikka väkisin edelle... Enkä lopeta ennenkuin olen edellä.

Voi halvattu.

En usko että millään ehdin ennen tämän kuukausikisan loppumista saamaan itselle pelihärveleitä kasaan että pääsis vääntämään.

Mutta aivan loistavaa Miika!!!!!!

Tuloksesta näkee että vielä on varaa parantaa  :wink:
Eli anna mennä vaan.


Maailman nopein kansa  :cool:


Joo on sitä tullu pelattuaki sen verran nyt että pitäskin alkaa olee ne tulokset olee tuolla paikkeilla. Maanantaina n.12 aikaan postista kolahti toi usbimötykkä ja siitä lähtien tullut pelattua (lopetin pari tuntia sitten) miinus 2,5h autokoulussa ja 12 tuntia unta. Pikasesti laskettuna tulee lähes 20h pelausta... Koulustakin sattumoisin just muutama vapaapäivä. Kahdet patterit on menny ohjaimesta jo  :police:  Mutta jospa tää nyt tästä rauhottus niin ehtis tekeen muutakin ku pelata.


Ja tuosta mun tuloksesta SC:ssä niin en usko että vähään aikaan saan parannettua. Tuli tuollon vaan joku ihan järkyttävä draivi päälle heti alusta lähtien ja paukahti ihme haamuläppi joka entisestään pisti homman rullaan paremmin. Harmi vaan tuo yksi kaato niin meni pari sekuntia siinä hukkaan. Olisi muuten ollut podiumille mahkut.


Myöskin touringista löyty ne tarvittavat osat ja vielä enemmänkin. Aivan mielettömät säädöt jotka ei todellakaan toimi oikeasti niin tuossa pelissä toimii kuin unelma. Diffi lähes lukkoon, taakse jäykin vakaaja ja edestä pois, siipi minimiin ja maavara takaa huiman korkea ja edestä todella matala. Mitäs luulette miten kävisi jos tommosella lähtis oikeassa elämässä paanalle? Pelissä tolla vaan saavutetaan se tarvittava kaasu päällä kääntyvyys ja mutkaan sisääntuloa saadaan paremmaksi. Esim. VRC2 mapissa autoa täytyy riuhtoa ihan älyttömästi - kaasulla nelipyöräluisua, jarrut lukossa vastaheitolla neulansilmään jne... Joten oikeasta elämästä aika kaukana on tuo homma kyllä minun mielestäni.


Mattis sen sijaan on tuntunut mukavimmalta tähän astisista kokemuksista, erityisesti speccimattis. On erittäin lähellä mielestäni sitä fiilistä joka tulee kun auto pelaa hyvin ja kaikki on kohdallaan. Myöskään ei jää säädöistä kiinni kun kaikki on käytännössä valmiiksi laitettu. Siipee vaan vähemmäksi ja välkät kohalleen, sen nyt osaa jokainen tehdä.

66
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 17.10.12 - klo: 05.58 »
Huhhuh tulipahan paukutettua LRP 2007 baanaa  :grin:  Mattiksen ajat oli luokattoman huonoja. Specin bestläppi parani monta kymppää.


http://www.vrcworld.com/tracks/track.aspx?track=50

67
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 16.10.12 - klo: 22.18 »

68
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 16.10.12 - klo: 20.25 »
2012 WORLD SERIES 1:10 ISTC SPEC ROUND 11

Siellä olis muuten tourinkipuolella kanssa yhtä ajajaa vajaa maaedustus tuossa yllä mainitussa kisassa. Näköjään viis parasta lasketaan tohon maiden väliseen järjestykseen mukaan. Nyt Suomella neljä tulosta.


Jooh kattelin samaa tossa, vielä on viisi tuntia aikaa ajella ne kymmenen kertaa jos joku ei vielä ole ajanut. Top 30 kun pääsis niin olis melko varma ykköspaikka.


EDIT: Onko joku löytänyt jotain erikoista setupista? Kolme kymppää jää jälkeen bestläpissä vaikka tiedän, että kyseinen läppi on ollut varmasti hyvin lähellä parasta mitä autosta irti saa. Yks sekuntti virheistä pois ja silti jää viel 6 sekuntia parhaasta tuloksesta. Drag brakella saan kympän irrotettua, mutta jos laitan sen päälle, en pääse kuin 3 minuuttia ja ylikuumenemissuoja lyö liinat kiinni.

69
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 15.10.12 - klo: 20.08 »
Jos joku meisille ostas ton kunnon mosan niin pääsis ajelee kunnolla :( Nyt täytyy tyytyä vain mattikseen. Menee muuten aika hemmetin tarkasti samalla tavalla kuin oma specci reiska talven kisoissa :D


https://www.vrcworld.com/tracks/results.aspx?track=50&class=24#detail

70
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 13.10.12 - klo: 05.08 »
Hemmetti vieköön eikö tuota nopeampaa mosaa voi saada helpommin? 17.5 moottorilla ei pääse edes takahyndää kokonaan ylitse. Muutaman kerran näppiksellä kokeilin tuota ja sija 185 tipahti. ~40-39sek kiekat johtunevat kyllä enimmäkseen tuosta moottorista kun näppiksestä  :angry:  Siihenkin on tulossa onneksi pian muutos, kunhan postimies saa paketin roudattua. Todella ärsyttävää että joutuisi maksamaan 35e että saa edes perusjutut tuossa auki. Saatikka kun jokainen oleellinen lisäkikkare (lue radat/autot/moottorit) maksaisi kympin lisää kaiken lisäksi. Muutenkin miksi oletuksena auki on kaikki touringhärpäkkeet, kun selvästi suositumpi luokka pelissä on sc? Ihan ihme rahastusta mun mielestä. Ainoa kohtuullinen hinta on tuo usbi boksi joka maksaa vain 10€. En tiedä teenkö jotain väärin, mutta olisi kyllä huomattavasti mukavempi esim. maksaa 50-60€ pelistä jossa kaikki on heti auki. Kaiken lisäksi asennusvaiheessa peli todellakin lataa kaikki autot ja radat sinne koneelle, mutta niitä ei voi pelata ennen ostoa. Miksi haluaisin ison läjän turhaa tavaraa koneelle? Toivon todella, että nää tekee jotain oleellisia muutoksia tähän systeemiin.

71
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Apple-laitteita omistat?
« : 20.06.12 - klo: 13.38 »
Applen laitteet toimii, käyttikset toimii, markkinointi toimii. Laitteet on oikeasti hyviä, mutta hinnassa on ilmaa niin paljon, että hirvittää. Esim. tämä uusi läppäri josta on vaihdettu näyttö retinaan ja hinta lähes kaksinkertaistuu... Ainoa edes hieman järjellä hinnoiteltu kampe joka on tullu vastaan on iPhone 4s, jonka hinta vastaa Samsungin lippulaivaa Galaxy S kakkosta. Itselläni on iPhone 4 ja on kyllä toiminut juuri niinkuin sen odotankin toimivan. Käyttökokemuksia mulla on Samsugista ja Applesta ja molemmissa on hyvät puolensa. Kuitenki enemmän kallistun tän Applen puolelle. Käyttömukavuus on niin paljon parempi. Myöskin tää retina-näyttö on ihan ylivoimainen. Tietokoneista puheen ollen paras vaihtoehto on mielestäni se, että tilaat netistä haluamasi koneen ja asennat siihen OSX käyttökärjestelmän. Työpöytäkäyttöön Linux Ubuntu tai Mint, ja pelikoneeseen Windows 7. OSX hoitas molemmat erittäin mallikkaasti. Steamista kuitenkin saa lähes kaikki yleisimmät pelit myös sille. Ja pelien yhteensopivuus kasvaa koko ajan.

EDIT: Jos iOS6 tulee olemaan tuollainen syöpäpesäke kuin mitä huhut kertoo niin voi olla että menee vaihtoon merkki tai ainakin jää päivittämättä käyttis. Facebook integroitu käytikseen? Iha oikeesti? Ei todellakaan. Miksi se pitää tunkee joka paikkaan...

72
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 19.06.12 - klo: 21.16 »
Ei ole kyllä ihmisen hommaa tuo 24h ajaminen... Siis oikeasti aivan järkyttävää shaibaa. En keksi miksi kukaan haluaisi ajaa 24h samaa rataa putkeen samalla autolla. Tässä nyt kuukauden yrittäny tuota jauhaa ja vielä olis n. 9h jäljellä. Ekalla pelikerralla jakso muutaman tunnin, seuraavalla vähemmän, seuraavalla vielä vähemmän. Hyvä jos nyt jaksaa ajaa edes tankillisen loppuun (4 kierrosta). Autoksi valitsin totta kai Red Bullin jotta sai edes jotain mielekkyyttä tuohon. Aiemmin nyrre oli yksi lempiradoistani, nyt en haluaisi ajatellakkaan koko rataa. Pelistä on siis ollu muutamia kuukausia jäljellä vaan nuo 24h ajot ja varmaan se Le Mans jääkin ajamatta. GT5 kehittäjät olis voinu tallennusmahdollisuuden lisäksi koodata sellaisen option, että halutessaan voisi tehdä jotain muutakin kuin aina pelin alettua suoraan jauhamaan sitä samaa uudelleen ja uudelleen.


Tässäpä vielä video jonka otin joku aika sitten... Päätelkää itse huvittaako ajaa enää metriäkään. Onneksi nyt aamu sarastaa jo... n. 5h säkkipimeän + sateen jälkeen pienikin valonpilkahdus on suoranainen ilo.


GT5 Nürburgring 24h: RB X2011 with Night, Rain, Slicks and No HUD


PS. Sliksit pitävät 100% sateessa paremmin kuin sadekelin renkaat


EDIT: Vielä mainittakoon, että trophyistä puuttuu endurancen läpäisy, sekä b-specin level 30, 40 sekä uran huippukohta -trophyt. Gold standard -trophy tulisi endurancen läpäisyn yhteydessä... Jos nyt koskaan niin käy.

73
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.04.12 - klo: 20.07 »
Joo niinpäs onkin aika suuri välys männässä. Pitääpä laittaa sinne prikkaa väliin ni josko se sillä lähtis. Kiitos vinkeistä!

74
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.04.12 - klo: 18.50 »
Tänään käytiin ajamassa Raahen sisäradalla, ja auto kyllä pelasi erittäin hyvin. Nelkulla ajettiin bestlap 9.41 ja mulla oli 9.42. Ainoaksi ongelmaksi muodostui iskarit. Mulla hajos molemmista takaiskareista se alempi e-klipsi joka pitää iskarin mäntää paikoillaan. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia iskareiden kanssa ja miten ongelmat on saatu korjattua? Ei huvittas kovin usein avata iskareita ja vaihtaa uusia e-klipsejä. Ja se klipsi siis ihan murtui ja meni poikki iskarin sisällä. En käsitä miten se on mahdollista o.O

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raahen sisä crossirata
« : 20.04.12 - klo: 20.37 »
Löytyi jo kotoa sopivaa johtoa niin ei tarvi sieltä ettii enää. Mutta yksisäikeistä ja mieluiten kuparia. Noin vastaisuuden varalle. Niin ja meitä on neljä ja luultavasti kaikki tarvii pöydän jos vaan onnistuu.

76
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raahen sisä crossirata
« : 20.04.12 - klo: 19.51 »
Moro!

Meillä Kiimingissä salivuoro on peruttu huomiseksi, joten ajattelimme, josko voitaisiin tulla sinne ajamaan krossia? Eli huomenna kahdeltatoista on ovet auki ja ratamaksu 5e? Minkälaisia muita ajokäytäntöjä teillä on siellä voimassa? Meillä on myös laskentalaite, jos sille on tarvetta.

Joo tottakai saa tulla ajeleen. Ois hieno homma jos tuon laskennan toisitte mukana. Jos muutama ylimääräinen ponderi siihen löytyy niin vielä parempi kun meillä ei ole kun parilla AMB yhteensopiva ponderi jos tuosta järjestelmästä kyse. Tuosta ratamaksun perinnästä ei ole vielä mulle ainakaan ohjeistusta tullut niin se voidaan unohtaa varsinkin jos tuon kierroslaskennan voitte paikalle roudata.

Aikataulusta sen verran että alustava 12-18 mutta voidaan aloitusta aikaistaa esim 11 jos enemmänkin porukkaa tulossa. Myös loppupäästä voidaan aikaa jatkaa jos siltä näyttää. Ja toiveita voi esittää.

Joo otan laskennan mukaan. Meillä on kaksi lainaponderia. Ainoo probleema on se, että tarvis kuparilankaa tai jotain ohutta johtoa vähintään 2x radan leveyden verran. Meidän laskentalinjaa ei taida huomiseksi saada.

EDIT: Tarviiko oman pöydän?

77
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raahen sisä crossirata
« : 20.04.12 - klo: 10.00 »
Moro!

Meillä Kiimingissä salivuoro on peruttu huomiseksi, joten ajattelimme, josko voitaisiin tulla sinne ajamaan krossia? Eli huomenna kahdeltatoista on ovet auki ja ratamaksu 5e? Minkälaisia muita ajokäytäntöjä teillä on siellä voimassa? Meillä on myös laskentalaite, jos sille on tarvetta.

78
Jos se aikaisemmin toimi niillä muisteilla niin kyllä se ongelma on siellä piirissä sitten. On tainnut juotoksessa tullua tämä uusi ongelma. Tai sitten vanhaa pahennettu. Alkutietojen perusteella oletin, että vika on ilmennyt yhtäkkiä ja ollut samaan tapaan toimimaton alusta asti. Mutta tuo tieto, että aikaisemmin toimi sillä painamisella, rajaa ongelman aika lailla sinne piiriin. Jos kone on aivan pakko saada toimimaan, kokeilisin tuota kuumailmapuhallusta vielä. Emon vaihtamista en suosittelis koskaan noihin vanhempiin malleihin. Uusi emo kuitenkin maksaa about saman verran tai enemmän kuin käytetyt vastaavat kokonaiset koneet...

79
Se riippuu valmistajasta aika paljon, että minkälaista virhekoodia se antaa/antaako ollenkaan. Muistaakseni HP koneissa muistiongelmaan viittas yks lyhyt ja yks pitkä piippaus. Jos ongelma ei muistin vaihdolla oikene, on suht varmasti rikki se emo. Voi myös olla, että se piirin juottaminen ei ole onnistunut kunnolla. Jos intoa riittää, uudestaan voi kokeilla kuumailmapuhaltimen avustuksella. Siinä hommassa sitten kannattaa olla tarkkana, ensin lämmittää tasaisesti koko levy jotta lämpölaajeneminen ei aiheuta rikkoontumisia muualla levyssä, sen jälkeen tasaisesti kuumentaa itse piiriä jonkin aikaa. PS3 konsoleita on hyvin paljon korjatu tuolla tavalla. (CPU kuumenee liikaa ja irtoaa juotoksistaan.) Jossain muistaakseni myös sanottiin, että sen piirin irtoaminen juotoksistaan on ihan tyyppivika NC6000 mallille. Tekohengityksenä sille tietojen ulos saamiseksi on joillain toiminut koneen kuoren painaminen J, K, ja L näppäimien alueelta tai hieman ylempää.

Videossa PS3 korjaus kuumailmapuhaltimella.

How to Fix PS3 OVERHEAT (YLOD) easy Part 2

80
Joo, siis eri muisteilla kokeiltu? Jos virta pysyy päällä ilman muistia niin olettaisi vian olevan muistissa. Työssäoppimassa kun olin niin suurin osa juuri tuon tapaisista ongelmista korjaantui muistin vaihdolla. Loput olikin sitte emovikaisia...

81
Ei se vaan toimi.  :angry:

Ensin teki silleen että kun virrat pisti päälle, niin tuuletin lähti pyörimään WLAN:in sekä akun valot syttyi ja sitten sammui muutaman sekunnin päästä.

Sitten fixauksen jälkeen (maxim max1987 piiri juotettiin uudelleen kiinni koska se noista kuulemma irtoaa juotoksistaan) tekee silleen että kaikki(tuuletin, kovo, valot syttyy oikein jne) lähtee normisti pyörimään kun painaa virtanamiskuukkelia mutta näyttöön ei ehdi tulla mitään kun kone sammuu muutaman sekunnin päästä, akun valo vilahtaa ja rinki alkaa uudelleen. Veivaa tota rinkiä niin kauan kun virtaa riittää.



Ootko testannu muistit? Jos muisti varmasti ehjä niin entä muistipaikat?

82
Mielestäni Jannella ei ollut ruudusta lähdössä ongelmaa, vaan eka mutka meni vaan pitkäksi niin ero venähti heti. En tässä nyt ajanutkaan takaa sitä, että erot autojen välttämättä heti venähtäisivät. Omien kokemuksien perusteella lähtö on vain niin paljon helpompi, kun auto on suoraan mutkassa ja ekassa mutkassa ei tarvi arvioida vauhtia niin paljoa. Tuokin tietenkin on ihan kuskista kiinni, että mikä on helpompaa ja mikä ei. Tuolla tuo ei ehkä ollut niin iso ero, koska kärkiruutu joutui lähtemään mutkan puolivälistä rajusti kirraavaan mutkaan.

Ja se, että kärkiauton pitäisi saada jokin etu puolelleen, on jotenkin hämmentävää minulle. Olen huomannut monesti, että näin on. Itse kun joskus olen paalulta lähtenyt suoraan mutkasta, niin olen itse päässyt siitä karkuun ja kakkos/kolmos/nelos autot törmäilevät ekassa mutkassa, niin siitä on virheettömällä ajolla lähes varma finaalivoitto tiedossa.

Mielestäni optimitilanne olisi se, että kärkiruutu olisi 4/5 osassa suoraa ja lähtövälit vähintään 3,5m. Näin tuo ekan mutkan törttöily vähenisi ja samalla taataan ainakin kärkiviisikolle tasapuolinen lähtö. Auttais varmasti myös taaempana olevia, jotka jouvat lähtemään sitten mutkasta, kun ei tarvitsisi ajaa ekaan mutkaan miljoonaa autot ihan kiinni toisissaan.

Pari esimerkkiä (en tiiä miten nykyää tubeen saa pelkän linkin ku aina tulee se upote...):

Kolme ekaa saavat lähteä ekan mutkan jälkeen olevalta pieneltä suoranpätkältä ja heti on eroa.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZGWrBCkIzeU#t=67s

Ykkösruutu on täysin ylivoimainen tässä:

Kiiminki - C-12 A2-final - Pan Car Spec - C-12 SM 2012 #2

83
TSP ja TSM viimeset finaalit otin videolle jos joku haluaa katella... Laatu on mitä on kännykameralla kuvattuna, mutta onpahan sentään jotakin  :police:
IMHO kärkiruudusta lähtijällä oli liian suuri etu puolellaan kun sai lähtee mutkasta tuolleen suoraan, ja kakkospaikka oli vielä suoralla.

FTT 3 Laukaa 2012, TSP-10 A3-fin


FTT 3 Laukaa, TSM-10 A3-fin


84
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 12.04.12 - klo: 14.51 »
Mistä sais uusia liittimiä näihin akkuihin ja servoihin? Eli ihan näitä perus liittimiä, jotka tulee vastariin kiinni?


http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Muut-Servo-Tarvikkeet

85
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.04.12 - klo: 19.45 »
No joo, mun mielikuvat noista mattiksista ja akuista on peräisin kaverin "kivikautisesta" autosta, ajalta jolloin "touring" autot oli väsätty crossareista. Vanha Asson RC10 kuplan korilla oli melko eksoottinen. Akuthan noihin kasattiin myös itse. Omassa nuoruudessani rc-autoihin  ei myöskään ollut oikeastaan kuin 7,2 ja 8,4 nimh pötköpattereita..

Tiedossa on tuo saddejen sijoittelu yhteen pötköön, ei ole kuitenkaan tullut kokeiltua miten todellisuudessa käy. Onko turistien patterikotelot yleisesti kovinki ahtaita? Omaan krossariin ei jää kyllä yhtään extra-tilaa, ja on muutenkin nirso akkujen korkeudesta. Tosin nuo 2S saddlet ovat about samoissa mitoissa kaikki.

Niin, onneksi enää nykyää ei tarvi ite kolvailla kisa-akkuja läjään  :grin:
Touring autoissa tilaa kyllä akulle on riittävästi. Kaikkiin yleisimpiin merkkeihin sopii varmasti saddlet peräkkäin. (Tamiya, Xray jne.) Touringissahan ei nykyään ole enää mitää varsinaista koteloa akulle niinku esim. Asso TC3, vaan akkua tukee kulmista muovista tehdyt pienet palikat ja muuten tulee teipillä kiinni.

Tässäkinhän jää tilaa suuremmallekin akulle kohtuullisesti.


86
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.04.12 - klo: 17.59 »
Mattoautot (1/12, pan car jne.) näyttävät suosivan saddle-pack akkuja, vaan mihin 1/10 touring autoihin kuuluu/sopii saddle akut? Ilman ihmeempiä muutostöitä nyt ainakin..

Tänks.

Mattiksissa käytetään hieman saddle packin yhden "puolikkaan" kaltaisia 1s akkuja. 1s akut ovat normaalisti pidempiä ja matalempia, kuin saddlet, mutta nykyään on käytössä ns. shorty lipoja jotka ovat hieman lyhyempiä verrattuna normaaliin 1s akkuun. Saddle pack akkuja taas käytetään monissa krossiautoissa. Saddleilla voi ajaa mitä tahansa touringia johon sopii normi lipoakkukin. Akun "puolikkaat" vaan laitetaan peräkkäin niin koko on lähes sama kuin normi 2s akussa. Jos etsit autoja jotka on tehty täysin saddle-akuille niin en keksi näin lonkalta muuta kuin Xray T1R. Tosin se on niin vanha, että suunnittelu tehtiin nikkeliakuille, joten ilman pientä dremelöintiä ei lipot mahdu kyytiin.

87
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 02.04.12 - klo: 21.13 »
Kyllä "saddlepack" akuilla saa ajaa, kunhan akut on hyväksyttyä mallia. Sarjasäännöistä löytyy tarkemmat pykälät: http://rc10.fi/index.php?topic=62675.msg570077#msg570077

Tietenkin yritin aiemmin ohjeistoa tutkia. Siellä sanotaan näin:

"2S (7.4V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksytty akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 7000 mAh (ROAR listalla on myös ns. ”soft pack” akkuja, jotka eivät ole sallittuja)
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä."

Eli akun täytyy löytyä ROAR:in tai EFRA:n listalta ja olla kovakuorinen. Mutta kun esim. ROAR-listassa on kaikki akut samassa nipussa niin oletukseni on se, että saan ajaa FTT-kisassa touringluokkia kahdella C-12 luokkaan tarkoitetulla 1s akulla sarjassa. Ei siis ns. saddle pack -akulla jotka ostetaan kaupasta pareittain. (Tyhmästi selitetty mutta en keksi parempaakaan..) Onko näin vai jääkö kisat ajamatta? :grin:

ROAR-lista

88
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.04.12 - klo: 21.40 »
Saako FTT-kisoissa ajaa kahdella 1s akulla sarjassa touringia?

89
Eikö kukaan aio laittaa kuviaan esille?  :grin:
Kameroita kuitenkin oli paikalla jonkin verran.

90
Tulokset / Vs: -LOPPUTULOKSET FTT 2 KIIMINKI-
« : 01.03.12 - klo: 14.22 »
Tuossa specin A-finaalissa 10:stä autosta 7 oli valkoisia tai lähes valkoisia, fiksua touhua...    :shocked:

Joo-o tuli itekkin huomattua että nyt on kyllä jo muutama valkoinen auto liikaa. Pahimmissa tilanteissa (3-4 valkoista autoa hässäkässä) pelotti jo että hukkaa oman auton ja lähtee ajamaan väärää autoa. Pitänee maalata sitten vaikka pinkiksi tai limen vihreäksi seuraavalla kerralla niin erottuu  :cheesy:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8