61
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 17.10.12 - klo: 13.58 »Okei !
googlasin vain nopeasti eaimportin sivun niin vaikutti siltä että pulju on lopettanut toimintansa.
Paja toimii, internet operaattorit ei aina niinkään
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Okei !
googlasin vain nopeasti eaimportin sivun niin vaikutti siltä että pulju on lopettanut toimintansa.
Olisiko mitään hyötyä vaihtaa sisäradalle 4pole hobbywing:istä 6.5t 540 moottoriin?
Löytyyköhän mistään 48dp rattaat viiden millin akselille?
tyhjäkäynti aluksi niin että auto pysyy just paikallaan ja siitä se sit tipahtaa viel kaks kertaa että just pysyy
käynnissä. en nyt varmaksi muista kuinka nopeaa tippuu kierrokset mutta tuolla 30s paikeilla pysyy just käynnissä. varmaa alaneula vielä paksulla, ajattelin radalla sitten säätää loppuun.
Se mun mainitsema ohje pätee lähinnä puhtaasti vain pitkällä alaneulalla oleviin kaasareihin.
Eli ei Clubraceriin...
OK, kiitos neuvoista.
Sisäänajon tein sen mukaan, minkä "hyväksytin" sinulla yv:llä jokin aika sitten.
Täytyy laittaa alaneula nyt vieläkin rikkaammalle varmuudeksi ennen kuin saan yläneulan varmasti ohjeittesi mukaiseksi. Säädin sitä siis jo rikkaammalle yläneulan kiristysten jälkeen, että kone alkoi taas edes vähän epäröimään 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tainnut olla tehtaan jäljiltä vähän liian kireällä alaneula (tai ei ainakaan superrikkaalla), kun näin pääsi käymään...
Ja siis lämmöt mitattu yläneulaa säätäessä, kun ajettu suoraa edestakaisin jopa reilun puoli tankkia. Ei missään nimessä heti parin vedon jälkeen.
Tämä oli juuri se vaikea paikka, mikä aiheutti epäröintiä eli toimiiko kone jo hyvin vai voisiko toimia vielä paremmin. Minusta toimi jo hyvin ja jos lämmöt saa olla ylläolevan mukaan, niin yläneula saa olla siinä missä on. Voisin tietysti vielä kokeilla rikkaammalla, mitä tapahtuu. Ja jos tuntuu ottavan kierroksia hyvin, antaa olla mieluummin rikkaammalla.
Hokehan tuolla aikaisemmin neuvoi menemään yläneulan osalta vain niin pitkälle, että heti kun kone lämpimänä täysikaasulla kiihdyttäessä lopettaa nikottelun/röpötyksen ja ottaa kierroksia tasaisesti, se on ok. Tämän olin siis mielestäni saavuttanut, mutta "alhaiset" lämmöt ihmetytti, kun aikaisemmin on ollut kirjoituksia 130 asteesta... Mutta lämmöt onkin ollut ihan ok.
kyllhän tuon nyt toimimaan sai kun avasin ruuvit pari kierrosta ja lähdin siitä sitten kiristelee ekana yläpään
ja sitten alapään, nyt toimii ajolämmöissä ja pysyy käynnissä
mutta kylmä tyhjäkäynti aikakorkea ja tasottuu kun kone lämpiää.
Olen ajanut Clubraceria sisään tällä viikolla ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta nyt, kun pitäisi laittaa kone säätöihin tuli jonkun sortin ongelmia...
Eli sisäänajo:
- tehdassäädöstä avattu molempia neuloja 1/4 kierrosta
- pukilla röpöttelyn (2 tankkia) jälkeen seuraavien 10 tankin aikana kiristetty molempia neuloja noin puolikierrosta (5 min / 2 tankkia).
Säätöjen haku:
Ensinnäkin huomasin, että alaneula alkoi menemään laihan puolelle, kun aloin kiristämään yläneulaa ja hakemaan säätöjä. No, laitoin alapäätä rikkaammalle, jolloin sain taas "epäröinnin" takaisin kaasutukseen 30 sekunnin seisotuksen jälkeen.
Varsinaiseksi ongelmaksi tuli yläneulan säätö. Olen siis jonkin verran kiristänyt neulaa sisäänajon 12 tankin jälkeen (sen päälle, että sisäänajossa kiristettiin se puolikierrosta) ja parhaat maksimilämmöt olleet Lavangon pääsuoraa edestakaisin vedettäessä vähän alle 120 astetta. Tämän mukaan yläneulassa olisi varaa vielä kiristää (aikaisemmin oli juttua, että Alphojen lämmöt pitäisi olla noin 130 astetta, mieluummin vähän yli kuin alle), mutta mielestäni kone ottaa jo hyvin kierroksia.
edit: Ja lisätiedoksi: jos yläneulaa avaa 5 min, menee lämmöt vetojen jälkeen alle sadan.
edit2: Sisäänajoprikka otettu pois.
Tällä hetkellä vihree kantinen jota ei enää taida löytyä uutena kaupoista ja varakoneena löytyy oranssi kantinen alpha. Pillinä on novarossi efra2015.
tulppa os3. yläneula tasalla mutta tuo alaneulan on aikas syvällä ja tuo luistimen välikin on alle 1mm.
ja linkit säädetty oikein.
jos ton alaruuvin tahtoo tasalle niin saa vetää varmaan 4 kierrosta auki.
no eipä oo vikaa löytyny ja purkin koko motin mutta ei mitään näkyvää/tuntumaa löytyny.
eli jos lämmöt on alle noin 90 käy tyhjäkäyntiä mutta siitä yli ei käy, jos laitan tyhjäkäyntiä
isommalle kun motti on lämmin niin kylmänä huutaa niin pirusti. ja taitaa se sammua
suoran pääsä kun helppaa kaasun
jos tänkin ois tienny niin oisin tilannut tuo .21 enemmin kuin .28.
Mikä kone kyseessä?
Mistäköhän löytyy tehdassäädöt aphan koneille, ohjekirjan olen selannut muutamaan kertaan.
Laita mielummin 2081
Harrastajalle ja suurelle osalle kisakuskeistakin parempi vaihtoehto.
12 gallonaa?! tuo on yli 45 litraa! Onnea matkaan jos aiotte toiset mokoman vielä ajaa. Veikkaan että kampiakseli tulee tiensä päähän ennen 90 litran rajapyykkiä.
- Hount
Jotenkin mun silmät harottaa pahasti tai sitten en osaa lukea: tuolta kun ei löydy edelleenkään Turkua.
PS. En kaipaa enempää Google-kommentteja :)
Mitä tarkoitat kaupallisilla konversioilla? Vain autovalmistajan E-mallit kelpaavat?
Pitääkö olla akkukotelo, moottoripukki, moottori, akku ja muut ostettu samasta kaupasta?
Vai voiko moottoripukin ja akkukotelon, jotka ovat yksinkertaisia osia, tehdä itse?
Nyt taitaisi suurin osa porukasta jäädä ulos jos tälle linjalle lähdetään.
Tais mennä mun pointti nyt ohi - SM-kisoissa on myös muissa oheisluokissa ajavilla oltava lisenssi, joka käsittääkseni on useimmille uusille tulijoille se kompastuskivi.
Tuohon ei muutosta saa varmasti vaikka haluaisikin....
Kaikki SM-kisoissa ajettavat lisäluokat vaativat AINA lisenssin. Ensi vuonna voi kaavailla uusia juttuja, JOS tekihjämiehet ovat ajoissa liikenteessä, eli heti kesän jälkeen sääntöehdotukset tehtynä uutta sääntökirjaa varten. Loka-marraskuussa muistaakseni tehdään seuraavan kauden säännöt SM-luokkien osalta sääntökirjaan, mikäli muutoksia halutaan.
Sammutin koneen tankatakseni ja jälleen jäi jumiin mäntä yläkuoloon. Ei edes kerenny jäähtyä kun jumittui jo. Nyt ei lähde enää vauhtipyörästä kädellä vääntämällä, vaikka lämmittää... Tulppakin irti. Kuinka lämpimäksi pitää lämmittää?
E: laitoin ruuvipenkkiin puupalikoiden väliin, lämmitin ja koitin pyörittää, mutta ei. Nyt en tiedä enää mitä tehdä.
E2: Nyt lähti kun ruuvipenkissä lämmittelin tarkemmin niin, että sylinteri sai enemmän. Koitin sitten koneen ollessa lämmin nykiä vetostartista ja jäi samantien uudestaan. Prkle.