Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poinas2

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14
91
Mitä puuroo se Don Jermalainen on oikeen vetäny?

Tainnu ajaa Arin autolla ja Ari sen ni on väärät ponderit :D

92
Sorapinta = irtoainesta = luiston tarvetta nopeaan menoon = vetävien pyörien sutimista = näyttävä sorasuihku = lisää silmänruokaa katsojille = lisää innostusta ja kiinnostusta lajia kohtaan = lisää harrastajia.

Sä sit vedät takavedolla läppi läpin jälkeen näyttävässä sladissa sitä haluttua linjaa. Hatunnosto siitä. Pistät normi jampan vetämään liukkaalle hiekalle on tuloksena jotain ihan muuta. Mennään nyt vaan sen mukaan mitä muuallakin, niin sadaan koeteltua ja toimivaa. Ei mielikuvissa ehkä niin näyttävää, mutta toimivaa. Monelle vaan sisäradoilla ajanelle on ihan tarpeeksi suuri järkytys, kun ne laitetaan ajamaan kunnolliselle saviradalle niille radoille tarkoitetuilla renkailla; ei olekkaan sitä tasasta lattiaa ja pitoaineessa marinoitujen renkaiden tolkutonta kiskopitoa. 

93
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.04.12 - klo: 13.43 »
Vaikkapa:

http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1034

Lötyy käytännössä jokaisesta pajasta, sen verran yleinen koko


94
Off-topikkia, mutta menee kun en itse aloittanut

Kyllä tosiasia on, että Itellan palvelutaso menee kuin lehmän häntä ja hinnat senkun jatkaa nousemista. Mielenkiintoisinta kuviossa on, että esim. meidän pohjoismaihin/Eurooppaan käyttämä Express Businessday on halvempi vaihtoehto lähettää paketti Ruotsiin tai vaikka Viroon kuin normi postilla Ouluun. Tämän lisäksi ongelmia tuottaa se, että Itella vähentää postikonttoreita ja lisää palvelupisteiden määrää. Se on sitten ihan herran haltuun miten motivoitunut ihminen siellä jossain peräkylän R-kioskilla tms noita asioita hoitaa. Tavaraa "jää" hyllyttämättä, pakettikortteja "jää" lähettämättä eteenpäin jne. Kun lähetysmäärät kasvaa, jokainen tälläkin alalla toimiva kauppias pääsee varmasti tutustumaan erinäköisiin ihmeellisyyksiin ja tuohon 99.9% tarkkuuteen ei usko kukaan. Mutta niinkauan kun Matkahuollon hinnoittelu on vielä enemmän metsässä ei ole normi kuluttajalle oikeen muitakaan vaihtoehtoja kuin tää meitin monopooli  :) 

96
Polttisautot / Vs: Alpha s852 oranssikantinen
« : 23.04.12 - klo: 13.45 »
Tarpeeksi lähelle totuutta pääsee kun väännät molemmat neulat tasaan neularungon kanssa (eli neulan yläpinta ei ole sisempänä kuin sen osan yläreuna mihin neula tulee), sitten varmistat että kun luistin työntää kiinni jää kurkku auki noin 0.7-0.8mm. Tän voi testata esim. normi paperiklipsillä, kääntää sen langan suoraksi ja säätää tyhjäkäyntiruuvista niin, että se juuri ja juuri mahtuu siitä. Sitten kone käyntiin ja alaneulaa kiinni sen verran että käy tyhjää. Siitä sitten säätelemään.

97
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 13.04.12 - klo: 19.03 »
Vastaukset ylempään jotka selviävät ihan noista ekan postauksen kuvista: Kyllä, kevyempi, kyllä, kyllä, kyllä.

Kevyempi kun LOSI ilmeisesti

98
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 05.04.12 - klo: 11.32 »
Hyvin noi Spektrumit pelaa yleisellä tasolla. Häiriöistä isoin osa menee mun mielestä kahteen kategoriaan:
-kiinalaiset halpismankat jotka varaa kanavatolkulla kaistaa. Tätä kun vertaa joihinkin muihin merkkeihin, olisi varmaaan ideaa R&D osastolla miettiä josko löytyisi joku vähän robustimpi systeemi näiden häiriköiden varalle.
-vastareiden siipeensä saaneet antennit

Sen lisäksi on sitten yksilöitä joissa saattaa esiintyä esim. potikkaongelmia. Omasta R-mallista vaihdettiin kaasupotikka jonka jälkeen pelas taas OK. Tämä tosin ei saa aikaan "häiriöitä" eikä näitä ongelmia mun mielestä ole sen enempää kuin muillakaan. S joka oli ennen tuota ja on edelleen hengissä, pelasi sekin ongelmitta myös sen jälkeen kun oli ensin tippunut lattialle ja sen jälkeen saanut osumaa mm. antennin osalta. Radion "tatsi" on sen verran subjektiivinen juttu, että siihen en puutu ollenkaan. Jotkut vannoo vaikka nyt Sanwan nimeen, toiset taas johonkin muuhun. Isoissa kisoissa ajaa porukkaa kaikilla valtamerkeillä, joten jos Spektrumi olisi "p*ska" ei sillä isot pojat ajaisi kun niihin "häiriöihin" menisi sitten bonarit jne.  Jos tuntuu siltä että jonkun muun merkkinen mankka ratkaisee ongelmat, niin sitten ei kun vaihtaa :grin:


99
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.03.12 - klo: 16.36 »
Noinhän se menee. Lähinnä kritisoin osien laatua, ei mielestäni mene enää toleranssivirheisiin jos esim vetoakselit tai vetokaluston osat on kieroja uutena.

Sitä varten on takuu, joka korvaa jos sattuu olemaan selkeä valmistusvirhe osassa. Ihan normi käytäntö, osa myyjälle ja uusi tilalle. Ei se Durango ole ainoa merkki jossa moinen juttu sattuu vastaan ja sen tietää kaikki näitä värkkejä (merkistä riippumatta) kasanneet.  :cool:

100
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 17.03.12 - klo: 14.56 »

Reilu 15 vuotta kisanneena on pakko sanoa että ehdottomasti huonolaatuisin auto jota rahalla saa (tällä hetkellä ei edes rahalla saa :)  ), mutta myös tän hetken ehkäpä nopein nelkkukrossi, joten siihen kasaamiseen kannattaa käyttää useempi päivä vaikka se kiireellä onkin nopeammin pompoteltavissa keittiön pöydällä.

Ja Vesahan on varmaan sen 15v aikana kasannut ja ajanut kaikilla saatavilla olleilla ja olevilla 1:10 krossareilla jotta tuo laatukommentti on edes missään perspektiivissä. Toki itse autoja "valmistavana" sullahan on ensikäden kokemus miten laatua pukataan pihalle  :wink:

101
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.12 - klo: 14.46 »
Oletteko saaneet etu- tai takatorneja rikki? Useammalta aftermarket-valmistajalta näyttäs olevan saatavilla hiilarisia iskaritorneja ja painosarjoja. Onko nämä tarpeellisia upgreidejä?

EDIT: steering linkkikin on kai aika fleksaava ja hajonnut joillain. Lienee järkevin päivittää se hiilari-/alu-versioon.

Tresreyn hiilarinen ackerman:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1931

Revolution Design alutorneja saa kohta meidän kautta, tosin en ole vielä täysin vakuuttunut että niitä tarvii.

Tresreyltä tulee myös RR ja RF hangereita alumiinisina joissa on lisää tuning-optiota. Etummainen lisää painoa ja on vakiota kestävämpi, vaikka vakion kanssakaan ei ole ongelmaa. Tresreyltä tulee myös takapaino 24g ja hiilarinen upper link mount. Eli blingiä ainakin saa   

102
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.02.12 - klo: 10.24 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.

103
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 15.02.12 - klo: 20.52 »

Heh :grin:
Muilla on tullut törmäiltyä... Ja lujuusopista on vähän kokemusta.

Etupuskurista puuttuu törmäysenergiaa absorboiva rakenne melkein kokonaan. Etupuskuri itsessään imee vähän mutta tuskin riittävästi. Energia välittyy suoraan iskaritorniin. Jos torni ja bulkki joustaa on seuraava suoraan linjalla kiinnikkeet ammeeseen.

Hienon näköinen auto muuten, varmasti pitelemättömän nopea osaavan kuskin käsissä.

Siis se isompi puskuri on kiinni siinä pienemmässä 1/8 tyyppisessä lärpäkkeessä joka sitten on kiinni auton pohjassa. Aika pitkälti samantyyppinen rakenne kuin nelkussakin, tosin toki jää nähtäväksi minkämoista sikaa se tulee kestämään.  :grin:

104
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 15.02.12 - klo: 15.30 »
Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....

Oot ilmeisesti autoa testannut ja keulan johonkin ajanut ?  :roll:  :grin:

105
Polttisautot / Vs: Monsteri vai truggy?
« : 28.01.12 - klo: 22.52 »
Lämmittää sit konetta kuumailmapuhaltimella tai edes hiustenkuivaimella. Niin ja tietysti jos sulla on se starttiboxi niin varmistaa että siinä on akut ladattu täyteen. Samaten moottori ei saa olla jumissa yläkuolokohdassa ennen starttaamista.

106
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 27.01.12 - klo: 21.22 »
Nykyisistäkin SM-luokista on jouduttu vääntämään kättä että niille kaikille on saatu SM-arvo. Viime vuonna kyllä kaikissa SM-sarjoissa oli kovia kuskeja ja kisaajamäärätkin SM-arvolle sopivat: TSM-10: 47, C-12: 30,  M-8: 80, TP-10: 25, LS-5: 33, M2-10: 49 ja M4-10: 59


Mikä pakko sille on SM-arvo saada ? Tämä siis ihan vaan kysymyksenä ? Tehdään tuote joka kiinnostaa harrastajia ja kisat jotka on vapaat SM/AKK kahleista ja keskitytään siihen asiaan, eli ajamiseen.

107
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 27.01.12 - klo: 19.14 »
No jos katotaan osallistujamääriä niissä 7 SM luokassa. Sitten mietitään sitä, kuinka paljon kuskeja houkuttelee tämä vasta parivuotta kaluston puolesta ylipäätään olemassaollut luokka, niin ei tarvi olla mikään Einstein että ymmärtää kisasarjan tarpeellisuuden.

Se että EFRA ei omassa jäykkyydessään kykene luokkaa luomaan, on ihan EFRA:n oma häpeä. Jos maastosarjassa ollaan sitä mieltä, että ei sovi samalle viikonlopulle, niin sitten aluksi omalleen. Kyllä sinne varmasti ajajia riittää, kun luokka on helppo aloittaa ja kalustoa ei liikaa rajata. Lisenssitarve on IMHO vain huono tekosyy joten oma mielipide olisi, että SC olisi hyvä saada mahdollisimman pian kansallisen tilalle maastosarjan yhteyteen. Se takaisi sen, että kisajärjestelyt ovat hyvällä tasolla ja kun ajetaan samoina päivinä, niin kukaan ei pääse kitisemään siitä, että uusi luokka tulee ja vie harrastajat  :wink: Mun mielestä tässä olisi oiva mahdollisuus olla menemättä printeisesti terve-eeltä puuhun ja ottaa kaikki hyöty irti nousevan luokan tuomista harrastajista.

108
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.01.12 - klo: 18.25 »
Virtuaalisesti kun ei sulle voi niitä osia taikoa, niin ei kun yhteyttä myyjään ja sieltä sitten tarvittavat osat puuttuvien tilalle.  :wink:

109
Oliskohan mitään järkeä tehdä ihan kuskien joukossa kysely mitä halutaan. Tarkoitan siis ihan fyysisesti esim. kisapaikalla. Kaikki kun ei tätä foorumia lue kuitenkaan ja referenssiksi nettipeeloilulle saataisiin ihan faktaakin asiaa aktiivisesti harrastavilta.  :wink:


110
Katsot listahintoja, jotka eivät toteudu jos säädin valitaan ykstyyppisäätimeksi.

Nopeella katelaskulla EuroRC voisi tarjota esim Hobbywing 60A säädintä hintaan 69e ykstyyppisäätimenä ja Justock säädintä hintaan 49e

Riippuen hiukan ehdoista mitä maahantuojalle asetetaan, mutta en nää mitenkään vaikeana, että päästään järkeviin hintoihin.

17.5t moottori on tästä hyvä esimerkki, ovh taitaa olla 90e+ mutta sen hinta on 72e.

No tulihan se sieltä  :roll:

111

Joka vuotisiin kaluston päivitystalkoisiin sääntöjen muuttuessa en näe järkeä TSS-10 luokassa kustannussyistä. Nyt on TSS-10 luokassa pystynyt ajamaan useamman kauden samalla moottorilla ja noparilla ja hyvä niin.

No kyse nimenomaan on siitä tilanteesta, jossa puhutaan siitä, että naulataan vain yksi ainoa vaihtoehto.  Siitä olen samaa mieltä, että joka vuotinen kalustoralli ei ole toivottavaa, mutta jos esim. sen yhden valitun säätimen valmistus loppuu niin vaihdettavahan se on jne.

112

Eiköhän vuokrasäätimet ole tarkoitettu omien säätimien lisäksi, jos 50-80e panostus säätimeen tuntuu liian isolta, niin voi tulla kokeilemaan noin 10e panostuksella. Samalla tavalla toimitaan nytkin ponderien osalta, joten miks ei säätimien osalta myös.

No mä en saanut tosta aikaisemmasta tekstista sitä kuvaa että siellä ajettaisiin omilla säätimillä, vaan että järjestäjä toimittaa ne millä saa ajaa.

113
Tuosta 1-tyyppi keskustelusta sen verran, että _mikäli moiseen ruvetaaan_, olisi toivottavaa että ne _kaikki_ vaihtoehdot _oikeasti_ testattaisiin ja tulokset perusteluineen julkaistaisiin osallistuneille, jonka jälkeen sitten mahdollinen tarjouskilpailu joka asettaisi hintatason. Edelleen ko. päätös avattaisiin joka vuosi, ettei pääsisi käymään mitään tilannetta, jossa joskus kivikaudella tehty päätös olisi edelleen voimassa vaan sen takia että se on joskus niin päätetty. Eli tuotteiden valinta ja testaaminen olisi oikeasti puolueetonta ja objektiivista vaikkakin suurimmalla osalla aktiivisesta scenestä on kytkökset jonnekkin. Kannatan myös ajatusta että paketti myös jaettaisiin siten, että useammalla toimijalla olisi oikeasti mahdollisuus toimittaa sitä tavaraa (vaikka nyt sitten moottorit/säätimet/renkaat jaottelulla). Monesti merkeillä on ihan kaupallisista syistä yksi maahantuontisopimus, joten laitteiston rajaaminen vain niihin merkkeihin, joita pystyy useampi toimittamaan, ei ole täällä periferiassa välttämättä järkevää. Samaten jumiutuminen johonkin ei oikesti tue sitä jaloa perusajatusta kustannusten hillitsemiseksi. En näkisi myöskään mahdottomana ajatuksena sitä, että esim. sähköjen osalla olisi useampikin kuin 1 vaihtoehto, mikäli tasavertaisia tuotteita testausten perusteella löytyy (kuten varmasti löytyy). Toki kitinää voi aiheuttaa se, että kuka kustantaa testauksen jne. Siihenkin on mielestäni mahdollista miettiä erilaisia ratkaisuja huomioiden ko. järjestelystä valittavalle taholle koituva kaupallinen hyöty. Mitä avoimemmin hommat hoidetaan, sitä vähemmän tulee kitinää. Mielestäni nykyisellään ei kisoissa ylipäätään hyödynnetä kaupallisia asioita sillä tasolla kuin olisi mahdollista. Järkevästi rakennettu paketti on helpompi markkinoida myös valmistajien suuntaaan ja sitä kautta pystyttäisiin varmasti nostamaan tasoa myös siinä yleisessä tekemisessä pelkkien sääntöpykälien n*******sen lisäksi. 

Lainasäätimien ja/tai moottorien jakaminen kisoissa ei mielestäni ole mielekästä jo täällä esille tulleiden syiden takia: aiheuttaa vaan turhanpäiväistä jumppaa kun niitä kolvaillaan ees/taas ja jollain sitä pitää reenatakkin. Edelleen jos saat kisaan esim. allekirjoittaneen kolvaustaidoilla edellisissä karkeloissa väkerretyn paketin, niin mikä takaa ettei se uuvahda kesken kaiken  :grin: Kaikki mikä toimii isoissa kisoissa ulkomailla ei välttämättä suoraan tänne siirrettynä ole se paras tai optimaalisin malli, mutta antaa toki pohjaa keskusteluille ja vaihtoehtojen pohtimiselle.

Positiivista on, että asioista ainakin yritetään keskustella rakentavasti. Säännöt on OK kun ne on mietitty palvelemaan lajia. Myös vähillä säännöillä (vrt CORR) tuntuu saavan porukkaa mukaan, kunhan itse tuote on kunnossa, eli ajaminen on hauskaa ja sitä kisaamista ei lokeroida liikaa. Mikä lähestymistapa sopii mihinkin, on sitten se mitä voi ja kannaattaakin keskustella. 


114
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 30.12.11 - klo: 14.58 »

Itella kuljettaa ihan normaalisti kaikki palavat aineet. Ja kotiovelle asti. Sopimuskysymys.

rcjkl.fi / Teemu

Ongelma ei ole se että polttoaine on tulenarkaa vaan se, että tavara on sekä tulenarkaa että myrkyllistä. Tämän takia sen paremmin Posti kuin Matkahuoltokaan ei niitä enää hyväksy jos ilmoitat VAK luokat oikein. Eriasia sitten on, jos Itellalla eli sillä postilaitosmonopolin rahtipuolella on joku uusi palvelu jolla ne suostuu kuskaamaan polttoaineita. Mutta sillä tosiaan ei ole suoraan mitään tekemistä postin kanssa muuta kuin omistava taho.

115
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: HPI-kaupat pk-seudulla
« : 25.12.11 - klo: 09.23 »
Hobbyfactoryssä on jotain osaa

www.hobbyfactory.fi

116
Polttisautot / Vs: Monsteri vai truggy?
« : 24.12.11 - klo: 23.25 »
Noista ottaisin ehdottomasti ton LOSIn Truggyn. Jos on pakko auto tilata ulkomailta, niin siihen saa sitten kotomaastakin hyvin osia ettei tartte venttailla kun sen paskoo johonkin.

Muutenkin josmonsterin ja truggyn välillä mietit,niinota Truggy menee siellä missämonsterikin + on 100x parempi ajaa.

118
Polttisautot / Vs: Team Durango DNX408
« : 02.12.11 - klo: 22.12 »
Varaosiksi voi ottaa puskurin/siipitelineen, kardaanien tappeja pussi ja niitä tynnyreitä samaten. Loput sitten sen mukaan miten ajelee. Tukivarret antaa sen verran hitissä periksi että vetari saattaa vääntyä. Samaten jos pommittelee vastapalloon ja jäykkärin ruuvit ei ole kireellä saattaa etukardaani mennä banaaniksi. Mutta noi siis normikäytöstä poikkeevalla ajotavalla.  :grin: Kasauksessa kannattaa seurailla ohjeita sekä lukasta Durangon sivuilta löytyvät tipsit mm. kaasu/jarrulinkkien säätöön ettei tule turhaan ongelmia jatkossa. Samaten kannattaa sijoittaa luistinpalautusjouseen tai käyttää kuminauhaa joka vetää luistin kiinni. Myös end-pointtien säätö on tärkeetä, muuten saa servot porsimaan syyttä suotta.

119
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.11.11 - klo: 12.01 »
Ulostulot ei ole anodisoitu koska materiaali ei ole alumiinia, matsku on terästä ja pinta on normaali mustaus joka ei kasvata ainevahvuutta ollenkaan. Monella tuntuu olevan se käsitys että ulostulojen/hexien pinnotus on syynä että diffin ratas menee tiukasti paikalleen, syy on pelkästään tiukasta mitoituksesta eikä pinnoituksesta.


Käytännössä sillä ei ole väliä kasvattaako se passivointi mittoja vai ei. Jos ratas on liian tiukka ulostuloon, pitää sitä hioa sen verran, että menee ongelmitta paikoilleen. Näin toimien ratasvälys pysyy sopivana, diffi ei kinnaa ja sen saa purettua huoltoa varten rikkomatta palikoita. 

120
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 25.11.11 - klo: 16.58 »
Kaikki saa luonnollisesti rikki, mutta kyllä tolla kestää pommittaa sen mitä millä tahansa muullakin SC-vehkeellä. Auto ei myös ole mikään malmikasa, joten se säästää sisällä. Huoltovapautta lisää CNC diffirattaat ja alumiiniset hingepinnin pidikkeet. EM. ei ole tarpeen jos jaksaa huoltaa diffejä ja pääasiassa ajaa rataapitkin eikä pelkästään pommita seiniin/tolppiin/jne. Ne nyt ei maltaita maksa, joten voi päivitellä sitä mukaa jos porsii.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14