Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *remppa*

Sivuja: 1 ... 51 52 53 [54] 55 56 57 58
1591
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 05.04.08 - klo: 15.27 »
ISO KIITOS KAIKILLE TALKOISSA MUKANA OLLEILLE!!!

Saatiin isommat konehommat tehtyä juuri sopivasti, kun alkoi sataa tihuuttaa. Seuraavaksi yritetää herätellä jyrä talviuniltaan, että päästää silottelemaan pintaa. Hyppyreihin odotellaan vielä savea, jos sitä vaikka saatais tänä kesänä? Se, joka asiaan voi vaikuttaa, voisi laittaa vähän pökköä pesään :wink:

1592
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 04.04.08 - klo: 19.27 »
Hyvä pööki, oikea asenne!!

Eli huomenna porukalla paikalle ja sitten niitä omia lapioita mukaan ja varsinkin kottikärryjä! Suosittelen lämpimästi kumisaappaita, tennarit on syytä jättää kotiin. Päätavoite on saada takasuoraa kuntoon ja voidaan myös aloittaa bankkien fixaus. Rata on varsinkin keskiosaltaan upottava, joten siihen ei varmaan päästä käsiksi.

JA SITTEN PAIKALLE KLO 10 !!! Herätyskellot pirisemään, selittelijät saavat rankimmat hommat! Prkl..

1593
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.04.08 - klo: 21.05 »
Pidetään talkoot ja aloitetaan radan kunnostus lauantaina 5.4 klo 10.00. Kaikki kynnelle kykenevät mukaan. Ottakaa mahdollisimman paljon omia työkaluja: lapio, kottikärryt, KUMISAAPPAAT jne. Tulossa on traktorikaivuri sekä yksi tai kaksi täryä.

1594
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 27.03.08 - klo: 15.12 »
Kun en kysynyt aiemmin, niin kysyn nyt: Oletko itse tehnyt nuo pyörän hubit?

En, tein vaan piirustukset itse ja teetin osat meidän pajassa.

1595
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 27.03.08 - klo: 15.03 »
Olen huomannut että uusi auto toimii jonkin aikaa selkeästi paremmin kuin sieltä täältä "väljä". Ok klappeihin tottuu nopeasti, kunnes taas kokeilee jonkun uutta autoa ja huomaa miten se on vaan parempi. Yhtenä merkitävänä paikkana koen juuri nuo takahubit, johon yritän hakea parannusta: leveämpi kiinnitys, isommat laakerit (kesto), paremmemmat sovitukset vetarin akselissa jne. Ja ainakin Losissa väljyyttä on jo uutena enemmän kuin muissa kokeilemissani merkeissä. Ja vielä: vaivaksi koen mieluummin ainaisen laakereiden vaihdon, kun senkin ajan voisi kiertää rataa.

Radiosta en jaksa lähteä vääntämään, totean vaan, että uusi spectrum kyllä kieltämättä houkuttelisi lähinnä ergonomian ja countterin takia (ehkä vähän parempien latenssienkin vuoksi  :wink:)

1596
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 27.03.08 - klo: 14.23 »
Ainahan autoa voi yrittää kehittää, huolimatta siitä millä "nimimiehet" ajavat ja mitä autot ovat nyt. Vaivan näkö ja motiivi on taas suhteellista ja siitä jokaisella on oma mileipide, mikä on järkevää ja mikä ei. "Oikean" radion NIIN suuresta vaikutuksesta olen eri mieltä kanssasi, toki silläkin on tietty vaikutus. :wink:

1597
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 27.03.08 - klo: 07.34 »
Jep, niin on. Ajatus puhtaasti sen takia, että saadaan hubille leveämpi tuki (haarukka). Oman teoriani mukaan olisi tärkeää, että takarenkaat eivät lenkuttaisi hirveasti, sillä takapyörien ohjausvaikutus on aika dramaattinen ( vert. esin trukki), etupyörien välys ei ole niin kriittinen, jopa pieni välys eturenkaissa on hyväksi ohjaukesn keskittämisen vuoksi.

Huomasin, että siipi ottaa takarenkaisiin, sen takia aioin kokeilla sen verran kapeampaa siipeä. Testaan myös V-siipeä, kuten joskus aikoinaan fouga magister suihkareissa oli. Sen idea on, että kierre oikeaisi automaattisesti, kun V-siiven toine puoli kääntyy vaakasuoraan ja saa enemmän kantopintaa ja pyrkii kääntämään autoa suoraan. Tämä siis puhtaasti toiveajattelua tässä vaiheessa.

1598
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 26.03.08 - klo: 23.09 »
Jos ymmärsin kysymyksen oikein? Iskarin alalenkit ovat noin 10mm lähempänä diffiboxia (puolellaan) kuin vakiossa, mikä helpottaa lyhyemmän iskarin käyttöä. Voi olla, että pitää testata vielä lisäpalaa, jolla lenkkiä siirretään pyörään päin, jolloin pitempikin iskari sopii.

1599
Polttisautot / Vs: Motin sammutus
« : 26.03.08 - klo: 22.54 »
sammuuhan se ennen aikojaan, kun sormella tukkii pakarin :mrgreen:

1600
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 26.03.08 - klo: 22.50 »
paljon vinommassa kuin vakioasetus, ajattelin laittaa joko honkkarin tai losin etuiskarit myös taakse-> painoa vähemmän ja alemmas, myös siipi tulee paljon tavanomaista alemmaksi ja eteenpäin. Siipi kiinni iskaritorniin

1601
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 26.03.08 - klo: 22.44 »
melko tasan 300mm

1602
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 26.03.08 - klo: 22.12 »
Onpa mielenkiitoista nähä millaiseen kuosiin Remppa kiesinsä saa kauden alkuun, et sä varmaan kuvaa haluu siitä postata tänne ku alkaa olee valmis..

Oma käsitykseni losin pyöräntuennasta :evil:

1603
Polttisautot / Vs: Hobao Hyper 9
« : 23.03.08 - klo: 13.50 »
Mikähän idea on viedä takajarrulevy tuonne? Kuka tietää? Saadaan kone lähemmäksi diffiä vai?

On muuten nuo kuvat melko varhaisesta protosta, kun näkyy stereolitografian jäljet melkein joka osassa.

1604
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.03.08 - klo: 17.37 »
Moi,

Tällä hetkellä radan muokkaus on aika pahasti kesken johtuen upottavasta kelistä. Homma jatkuu konevoimin heti, kun uskaltaa (pystyy) koneella rata-alueelle menemään. Kertoilen edistymisestä heti, kun edistyy, mutta varautukaa lapiohommiin sankoin joukoin heti, kun kuivuu. Pyritään saamaan isommat linjat koneellisesti, mutta olen aivan varma, että viimeistelyssä on paljon lapio/kottikärry/pikkutäry-hommia.

1605
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 19.03.08 - klo: 14.52 »
vakiona 8ight-"plootu" 320g, paksuus 4mm jyrsimällä lähti helposti pois 70g

vertailun vuoksi: honkkarissa pohjalevy 250g, cronossa 300g



By the way, uuden crono RS07:n pohjalevy 270g, ei paha. Kurvinen tiesi kertoa. Hänen mukaansa auton sallittu minimipaino 3000g (EFRA, eli myös suomessa), MM:ssä minimipaino 3200g tankki tyhjänä ilman ponderia.

1606
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 23.22 »
ok, uskon kokemukseesi, mutta meikälaisen logiikalla en ymmärrä, mikä pienemmästä laakerista tekee kestävämmän tässä kohtaa, kun tuntuu, että muutenkin noissa paikoissa laakerointi on ihan älyttömällä rasituksella lähinnä lian suhteen. Epäilen hyvän keston syyn olevan siinä, että olet huoltanut pirssiä tunnollisemmin.

1607
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 23.07 »
Lainaus
Ihan vaan mielenkiinnolla kysyn kuinka paljon olet Losilla ajanut että pystyt sanomaan laakereita heikoiksi.... Itse olen ajanut vasta 60 gallonaa autolla ja olen saanut ajamalla 1 laakerin rikki takapäästä. Kaiken kaikkiaan laakerit kestävät noin 6 gallonaa ilman mitään huoltoa loistavasti.

Tässä talven aikana olen ajanut kurassa ja sateessa jo 5 gallonaa ja pessyt auton joka kerta vedellä ja saippualla(kuivannut painilmalla ja öljynnyt WD-40= ja olen 1 laakerin saanut jumiin.

Totuuden nimissä en ole ajanut losilla vielä metriäkään. Arvioni perustuu 25:n gallonan kokemukseen cronosta ja honkkarista viime kesältä ja niissä meni laakereita kohtuullisen tiuhasti (tietenkin suhteellista, mikä kenellekin on tiuhasti),  vaikka niiden laakerointi, varsinkin cronon, on huomattavasti tukevampi kuin losissa (lähinnä diffit ja pyörien hubit). Tosin viime kesä oli kurainen monilta osin ja ajoin aika säälittä kelillä kuin kelillä. Huoltona useimmiten painepesurilla yli, kuivaus paineilmalla ja sen jälkeen runsaasti spray öljyä (biltema X4) joka paikkaan varsinkin laakereille.

1608
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 19.44 »
Lainaus
Paljon sun losi on ajokunnossa, tankki tyhjänä, Reijo?
En tiedä vielä tarkkaa painoa, kun kaikki viripalikat eivät vielä ole olleet yhtäaikaa paikoillaan, kerron kyllä heti kun tiedän. Tällä hetkellä modifioinnin alla ovat takahubit, takatukivarret ja diffien laakeroinnit, ovat nääs laakerit kauttaaltaan losissa ihan pilipalit vakiona.

1609
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 19.39 »
Lainaus
Minkä valmistajan tuo moottorin kansi on ? Näyttää hyvin mielenkiintoiselta, tekee paljon hienomman näköisen lookin kuin jotkin vakiot.

Kansi on oma design, valmistus myös omassa pajassa eli Pumilio Design Oy:ssä (jos tämän verran mainostusta sallitaan) :wink:


1610
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 14.43 »
Korin alta ja plätystäkin sitä kuvaa jo pliis..

Korin alla on jotain niin salaista, ettei sitä päästä näkemään ennen ekaa kisaa?  :grin:

jos "plätyllä" tarkoitatte pohjalevyä niin tässä muutama foto

1611
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.03.08 - klo: 10.17 »
Remppa, ihan mielenkiinnosta: oliko sulla joku systeemi/kaava, jolla laskit/arvioit tuon kannen jäähdytystehokkutta, vai oliko muoto ja painopiste ensisijaisia asioita kantta suunniteltaessa?

Ootko kerenny vielä yhtään testaamaan konetta?

Jäähdytystehokkuuden olen pyrkinyt optimoimaan yhtenevällä pinta-alalla ja painolla orkkis kannen kanssa. Sehän ei tietenkään kerro koko totuutta jäähdytystehosta. Tein myös melko suuret pystyreiät (4kpl) ripoihin, ajattelin, että ne muodostaisivat "hormit" pystysuuntaiselle ilmavirralle. Saa nähdä toimiiko, en ole vielä testannut.

1612
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 15.03.08 - klo: 19.36 »
Lainaus
Toivotaan että myös jäähdyttää niinku pitää ja miksei jäähdyttäis

sehän tässä jännittääkin

1613
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 15.03.08 - klo: 19.33 »
Korin alta ja plätystäkin sitä kuvaa jo pliis..

1614
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 15.03.08 - klo: 19.05 »
pumilio tuned os speed vapaasti arvosteltavaksi
-levennetään kantta sivulle- eikä ylöspäin, saadaan painopistettä alemmaksi :evil:

1615
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 20.54 »
Lainaus
Titaani on joka tapauksessa kestävämpi kuin "rautainen" riippuu tietenkin grade luokituksesta(titaanin)

pieni korjaus: teräs on lujempaa kuin titaani

1616
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.02.08 - klo: 20.20 »
Hienoja oivalluksia Jani, varsinkin nuo lexan-kaukalot. Paljonko pohjalevylle jäi painoa? Arveluttaa tuo läpireikä tankin kohdalla, eikö millin ainevahvuus tällä kohtaa toisi jäykkyyshyötyä ja suojaa enemmän, entä kun tulee tärskyjä tälle kohtaa, lähteekö tankki lentoon, tökkiikö maa-aines reiän reunoihin?
Itselläni on Losin laihdutus vielä kesken, saa nähdä pääsenkö noin alas kuin sinä. Tosin Losissa olen tehnyt muitakin muutoksia, jotka eivät vaikuta painoon kuin ehkä nostavasti, losin miniatyyrilaakerit on pakko ollut vaihtaa järeämpiin, tosi järeisiin 8x19x6. Samoin emppiirisiä kokeita takatukivarsien kanssa: käytin nääs etutukivarsia myös takana, tulee nimittäin mahtavavan leveä tuki takahubille, hubi tietenkin meni uusiksi, että on vastaavan levyinen.

1617
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 23.02.08 - klo: 22.33 »
Uus auto alkaa viimeinkin valmistua. Ei menny, kuin kuusi kuukautta.  :grin:

Paino näyttää jäävän suunnilleen kolmeen kiloon. Toivottavasti masiina pysyy edes joskus nipussa. :p

Hieno Homma Jani!

1618
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 18.02.08 - klo: 21.24 »
HIENO HOMMA RANA!! laitoin sulle yksityisviestin tähän liittyen.

1619
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 16.02.08 - klo: 20.00 »
onkos jo joku lupautunut tulemaan koneen kanssa?

Olisiko suhteita sopivaan lusikka/haarukka traktori/kuski -yhdistelmään?

1620
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 16.02.08 - klo: 13.00 »
Ei kannata vielä ottaa niitä putkia pois, koska ne auttavat hahmottamaan uuden radan linjat ja helpottavat uusien ratakohtien teossa! Sitten kun rata on valmis revitään ne pois ja laitetaan uudet tilalle.

Sivuja: 1 ... 51 52 53 [54] 55 56 57 58