Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *remppa*

Sivuja: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58
1621
Polttisautot / Vs: Xray XB8
« : 07.02.08 - klo: 18.56 »
Omasta mielestäni rakenne on ihan hyvä paitsi, että en tykkää noista isokehäisistä laakereista=pienet kuulat ja suhteessa iso vierintävastus, toisaalta pinjoni ja kardaanin pää on yhtä puuta, jolloin eivät ainakaan irtoa toisistaan niinkuin nykyisissä top-ruuvi lukitteisissa systeemeissä joskus tapahtuu.

1622
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 02.02.08 - klo: 00.43 »
vakiona 8ight-"plootu" 320g, paksuus 4mm jyrsimällä lähti helposti pois 70g

vertailun vuoksi: honkkarissa pohjalevy 250g, cronossa 300g


1623
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 31.01.08 - klo: 19.46 »
Jaahas *remppa*, se meni sullakin uusi pohjalevy hankintaan? Julkaisivat uuden version:

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3239

Jotenkin tuon jo aavistikin: mushroomissa 8ight truckin pohjalevyt puoleen hintaa ja tajuaahan tuon jo muutenkin, kun ottaa sen nykyisen "plootun" käteen :grin:

1624
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 31.01.08 - klo: 19.42 »
Lainaus
Reunojen kanttaukset jyrsitty pois. --> Runko vetelämpi. Tuo on varmasti totta.

Jani; on ihan pakko vähän kommentoida: kanttauksen ulkokantin poisjyrsimisellä ei ole mitään vaikutusta jäykkyyteen, koska tämä materiaaliosa ei kanna mitää kuormaa, eli kolmiomainen muoto tässä kohtaa on ihan yhtä tukeva kuin suorakaidemuoto paitsi, että on kevyempi. Lujuusopin perussääntöjä!

Ei piruvie, tarkemmin katsottuani kuvia, nehän ovat menneet jyrsimään väärältä puolelta, tuo jyrsiminen olisi pitänyt tehdä pohjan puolelta, silloin jäykkyys ei kärsisi, sorry Jani olit oikeassa, lötköksi menee jos noin tehdään!


1625
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 22.01.08 - klo: 21.04 »
Taisin jonakin heikkona hetkenä luvata sponssatakin putket (tai siis pumilio design oy, kai pieni mainos sallitaan :grin:), no tarjous on edelleen voimassa.

Olisikohan kellään suhteitä raudoittajiin, tarvittais nimittäin harjateräs U-lenkkejä?

ai niin.. Mikähän mahtaisi olla paras paikka hankkia tuota putkea?

1626
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 22.01.08 - klo: 20.45 »
Meikä ilmoittautuu tekemään ainakin kohdat 7 ja 10, sekä tietenkin olen mukana myös muissa hommissa.

1627
Polttisautot / Vs: Polttiscrossiradat talvella
« : 21.01.08 - klo: 21.09 »
Olisko mitään mieltä jos kysyttäis oikeen kuormaajaa vuokralle. Voin vaikka tulla talkoolaiseks ajamaan sitä jollei "omasta porukasta" löydy konekuskia. On vaan ihan järjetöntä viedä kottikärrypelillä maata mihinkään kun pienehkölläkin kuormaajalla tai paremmin vielä traktori-kaivurilla saa kymmenkertasen määrän vielä kolmanneksella siitä ajasta.
Ne vuokraa täälläpäin ainakin sellasia Avant-tyyppisiä pienkuormaajia joilla käy ainakin pienten määrien siirtely todella näpeesti. Ainakin lyhyitä matkoja. Niitten vuokrahinnat liikkuu täällä siinä satkun paikkeilla päivässä (+naftat). Siinä ajassa tekee jo melko paljon. Ison koneen saa varmasti tuplalla siitä, mut sillä tekeekin sit jo ihan mitä vaan. Tosin veikkaan että isomman koneen omistajan tarttee olla jotenkin tuttu että vuokraa muille.
Vähän tietty riippuu siitä et mitä pitäis tehä...

Kiitos neuvoista ja tarjouksesta tulla kuskiksi. Uskon, että ratkaisu konevoimaan löytyy. Jatketaan tätä keskustelua Lavangon rata -topicissa. Siellä voi vapaaehtoiset konemiehet ilmottautua.

1628
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 21.01.08 - klo: 15.50 »
Joko sitä savee muuten on siellä isolla puolella? tai milloin arviolta tulee, kuka tietää?

1629
Polttisautot / Vs: Opastusta kaivataan
« : 21.01.08 - klo: 11.55 »
Lainaus
Kannattaa samalla hankkia toinen samanlainen auto pakkiin varaosiksi, tulee pitkän päälle halvemmaksi kuin ostaa osat varaosina.

Joo, ehkä tuo meikän ehdotus oli hiukan turhan raju harrastuksen alkuvaiheessa. :wink:

Oletko Himppu täältä pääkaupunkiseudulta?
Tervetuloa Vantaan Lavankoon ajamaan! Sieltä kyllä varmasti löytyy aina opastusta ja sekaan kyllä mahtuu ajamaan, kunhan parit perusasiat käy läpi radalla ajamisesta.

1630
Polttisautot / Vs: Polttiscrossiradat talvella
« : 21.01.08 - klo: 11.52 »
Remppa, mä kysäsen parilta kaverilta jos onnistuu...

Ok, hienoo!

1631
Polttisautot / Vs: Polttiscrossiradat talvella
« : 20.01.08 - klo: 15.06 »
Katsotaan minkälainen talvi on tulossa ja onko tarvetta auraukselle, voin tulla sen auraamaan kömpijällä jos lunta tulee ja porukka haluaa ajaa siellä talvella. Varsinaiseen ylläpitoon en ala mutta muutaman kerran talvessa tulen mielelläni siirtelemään lumia. Seurataan tilannetta ja pysytään ajantasalla vaikka Lavangon topicissa.

Hyppyrit joutuu melko varmaan kolaamaan, voi mun "kolasta" loppua maavara (20-25cm) hyppyreissä, muuten auraaminen ei pitäisi olla mikään paha rasti.

Oliskos koheltajalla mahdollisuutta/intoa tulla jeesaamaan lavankoon saven siirrossa jollakin konevärkillä ettei tarvitsisi lapiopelillä nyhrätä? Jahka se aika koittaa (mahdollisesti piankin, jos talvi jää tänä vuonna väliin??)

Tai onko kellään muilla suhteita innokkaisiin traktorimiehiin?

1632
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.01.08 - klo: 10.04 »
Lainaus
Eilen oli arin johdosta varpajaiset,ari on terveen poikalapsen isä!

ONNEA ARILLE JA KOKO PERHEELLE!!!! :smiley: :smiley: :smiley:

1633
Polttisautot / Vs: Opastusta kaivataan
« : 19.01.08 - klo: 23.50 »
Lainaus
Tyypillisä varaosia, alatukivarret, iskarien varret, kytkinpalat ja jouset, siipituki (riippuu konstruktiosta), saranatapit, laakerit kauttaaltaan, nämä kuitenkin vaihtelee eri merkkien välillä. Tosta CL-1 autosta en tiedä.

..vetarit, siipi, linkkien päitä, renkaita, iskarien muut kuluvat osat jne jne (osa taisi olla jo mainittukin aiemmin). Aika usein kuitenkin menee juuri se osa mitä ei löydy pakista, jolloin ajo loppuu siihen. Eli käytännössä koko auto olisi hyvä olla. Itse asiassa auton hinta tulee melko nopeasti täyteen, kun alat varaosia koriin keräilemään. Noo tietenkin voi itseään petkuttaa ja ostaa osia tipoittain :undecided: Tää nyt vain on mun mielipiteeni :smiley:

1634
Polttisautot / Vs: Opastusta kaivataan
« : 19.01.08 - klo: 21.03 »
RC harrastus aloitettu pojan kanssa ja ensimmäisen osa tilauksen aika olisi.
Vanteita ja renkaita tarvitsee tilata, olisiko vinkkiä mitä muita osia
olisi hyvä olla pakissa varalla? Auto on GS Storm CL-1 pro.


Kannattaa samalla hankkia toinen samanlainen auto pakkiin varaosiksi, tulee pitkän päälle halvemmaksi kuin ostaa osat varaosina.

1635
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 19.01.08 - klo: 20.28 »
Moi,

Osanotto talkoisiin oli vähäistä: remppa, klasu, jani k, ja "1 en muista nimeä"-kaveri. Poistettiin vähän aitoja ja laitettiin profiilia uusiksi (ala JQ). Keli oli kieltämättä surkea, mutta ilma raikas. Klasu otti vähän videoo tuloksista, joka löytyy täältä:

www.klauslaine.fi

1636
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.01.08 - klo: 13.18 »
kahtellaan :smiley:

1637
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 16.01.08 - klo: 12.17 »
Pakko myöntää, että kiinnostus tekniikkaan lienee pääasiallisin syy. Ehkä vauhti lisääntyisi halvemmalla muilla konsteilla :undecided:

1638
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 14.01.08 - klo: 21.43 »
kiitti vinkeistä :azn:

Pyörien laakeroinnit kuuluvat mielestäni sarjaan hyvät oivallukset: laakeri lukitsee hienosti nivelakselin tapin (purettavissa!!), vetoakselin nivel on hyvin suojassa ison laakerin sisällä!!, konstruktio mahdollistaa pidemmän laakerien välin-> vähemmän klappia. Kaiken kaikkiaan mahtava paketti, monta asiaa onnistuttu integroimaan kompaktisti! Kauankohan kestää, kun muut kopioivat?

Vielä tuohon painoasiaan, itse aion jättää kokonaan pois tuon radio/akkuboxihässäkän, vaikka onkin fixusti lähes yhtä osaa -> -72g. Itse olen ajatellut palata 15v taaksepäin tässä asiassa.
perustelut:
-eivät pidä kosteutta pois kuitenkaan
-akku ja vastari yleensä hölskyvät kotelossa ja vioittuvat vähintään yhtä helposti kuin ilman boxeja
-boxit eivät toimi jäykistiminä, ainakaan tärinänvaimennuskiinnityksellä
-vaikeuttavat servojen vaihtoa, ehkä makuasia?

Ei muuta kun vastari ja akku nippusiteellä ja foamilla kiinni runkoon (ehkä jokin simppeli alusta tarvitaan). Niin tietenkin servoille täytyy rakentaa postit (ehkä +20g)
Vastarin piuhat juotin suoraan piirilevyn liitinpiikkeihin ja liittimet piuhan päähän, sitten erkkarilla koko paketti vesitiiviiksi ja avot kyllä pelaa! ps säästyy muuten pari ylimääräistä + ja - piuhaa

Eli paino alkaa pikkuhiljaa lähestyä 3 kg:tä (eikös suomessa säännöt salli 3kg?) ja sitten aletaan ratkomaan keveyden tuomia ongelmia tai painopisteen väärää sijainta. :huh:

1639
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 14.01.08 - klo: 19.32 »
Lainaus
vai semmonen tullu hankittua hyvä hyvä..

Jep, ei malttanut olla hankkimatta, on monia mielenkiintoisia ratakaisuja puoleen ja toiseen.

Arveluttaa etu- ja takadiffin laakerointi kovin näyttävät hentoisilta, mahtavatko kestää minkä verran? Toinen on tosiaan tuo painava pohjalevy verrattuna vastaavaan cronossa ja honkkarissa, liekö harkittua vai tarkoituksella hyvä kohde viriosille.

1640
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 14.01.08 - klo: 16.53 »
Toivottavasti tekevät kevyemmän pohjalevyn, nykyinen PLOOTU 320g  :shocked:, honkkarissa 250g, cronossa 300g :angry:

No sain melko helposti jyrsittyä 70g pois. :evil:

1641
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 03.01.08 - klo: 10.48 »
PRO malli 3350-3400g, Jos vaihtaa titaanivantit niin lähtee joku 20-30g vielä pois, titaanisia saranatappeja en suosittele, ne vääntyy. LiPo akun vaikutusta en tiedä...

PRO malli ei tarvitse muita viriosia kuin Fioronin tai Truggy mallin jousen servosaveriin. Runkojäykkärit voi vaihtaa alumalleihin jos siltä tuntuu, näillä painoa ei tule sanottavasti lisää, oisko ollut pari kolme grammaa enemmän kuin muoviset.

Kiitti tiedoista! Eli ei tuo olekaan niin kovin paljon kevyempi (kuvittelin että olisi kevyempi) kuin oma honkkari (3511g ilman fuilia)

Onko tuo mainitsemasi PRO-malli sama kuin "Losi 8ight competition buggy race roller"?

Ai niin vielä, hiilikuitupohjalevy, paljonko keventää, taisi olla tässä topicissa, kun joku oli hommannut, mitä kokemuksia?

1642
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 03.01.08 - klo: 00.36 »
Moi,

Kiinnostaa tuo Losin todellinen paino, eli millaisia lukemia olette mitanneet? Ja miten kevyeksi saa viriosilla?

1643
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 11.12.07 - klo: 21.35 »
Moi!

Huomenna Klo.18.00 kokous vm karting centerissä.

Moi,

Kokoonnuttiin lavangon radan tiimoilta, paikalla oli 14 henkilöä.

Perustettiin M8-toimikunta, jonka pyrkimyksenä on aktiivinen radan ylläpito ja kehittäminen.
Kaikkia halukkaita kutsutaan mukaan porukkaan. Lisätietoa haluavat laittakaa yksityisviestiä Arille tai mulle.


1644
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 04.12.07 - klo: 11.41 »
mulle ainakin käy

1645
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 03.12.07 - klo: 22.17 »
Jos on ihmisillä on kiinnostusta voitaisiin pitää pikku palveri lavangon alueen kehityksestä ja ensi vuoden suunitelmista.

oisko joulukuun puolen välin kohilla hyvä aika?

Terv:
Ari Heinonen
(jos on kysymyksiä lavangon asioista mulle saa laittaa yv:tä)

Jep tulen mielelläni mukaan, jos saa toivoa niin EI 14.-16.12 viikonloppuna, silloin reissun päällä.
Muutenkin viikolla joku ilta olisi parempi

1646
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 03.12.07 - klo: 10.08 »
Nykyinen ratareunus-salaojaputki hajoaa talven pakkasessa hyvin herkästi. Jotain parempaa putkea pitäisi keksiä. Pelkäänpä, että kaikki putket menee keväällä uusiksi, jos talvella ajetaan/kävellään/kolataan lunta rata-alueella.

Se on sitten tietoinen valinta kuten Finlandia talon ulkokuori, johon hölmöläiset valitsivat valkoisen marmorin, koska he tiesivät miten se tulee käyttäytymään.

Keväällä pitää löytyä tuplasti massia ja miehiä talven ajorientojen jälkeen.

nm. 5 kautta ajettu, joista yksi avaimen kera.

Nykyiset putket menee joka tapauksessa uusiksi ensi keväänä.

nm. kaksi kertaa putket viime kesänä epätoivoisena korjanneena

1647
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 21.54 »
HYVÄ ARI ASIAA!!

täst mie piän!!

Kiitti, jään odottelemaan mahdollista lupaa :evil:

1648
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 21.34 »
Jos siellä haluu talvella kuus ukkoa ajaa ja sen takia kevään ajot viivästyy kymmeniltä niin...niin...

Tiedustellaanpa ketkä olisivat kiinostuneita talviajosta lavangossa?

1649
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 18.40 »
Lainaus
Kysymys miksi haluatte ajaa talvella? Hauskanpito taitaa olla se juttu. Ei mitään hauskanpitoa vastaan mutta en usko että tuo jäädriftailu - niin hauskaa kun onkin - juuri opeta ajamaan keäsoloja varten. Toiseksi se käy jonkin verran kalustolle, moottorit ei oikein tykkää. Eli missä mielessä tuo on kauhean järkevää jos radan toimintakuntoon saattaminen keväällä on vaakakupissa?

Siinä omat mielipiteeni ja kysärini.

vastaus omasta puolestani:
Hauskan pitäminen on mielestäni ihan riittävä peruste. Toisaalta esim. lauantaina oli hyvö pito, joten meni ihan harjoittelusta. Myös kesällä on toisinaan liukasta (pitkä pouta ja pölyä =driftailua eli on siinäkin mielessä hyvää treeniä). Samalla tavalla voisi myös todeta, että minivehkeillä ajo ei käy harjoittelusta polttiskrossia varten? Miten niin käy moottorin päälle? Iät ajathan polttiksia on käytetty talvisin, ja kaikki ajaminenhan käy kaluston päälle. Vai mitä Mika? :smiley:

1650
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 18.01 »
Lainaus
Nyt on talvikausi!! joten kaikki varmasti ymmärtävät että, Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!!
Ajot alkavat lavangossa toivon mukaan jo huhtikuun alkupuolella!!


T:Lavangon ratatoimikunnan jäsen/ratamestari

Edelleenkään ei ole tullut perusteluja, miksi talvikaudella ei saa ajaa?

Jos ratatoimikunnassa on asiasta päätetty, niin mistä saa tietoa ratatoimikunnan päätöksistä?
Miten ratatoimikuntaa voi lähestyä ehdotuksilla radan suhteen?

Sivuja: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58