Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hyper

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12
1
Mitenkäs tällainen tilanne. Mulla on pari lipoa (3s ajoakku ja pieni samanlainen radio-ohjaimelle). Näitä on käytetty viimeksi joskus 8 vuotta sitten, jolloin ne on laitettu säilöön. Mulla on tollanen halpa lipon volttimittari ja se näyttää että jokainen kenno on 3.78 tai 3.8 volttia molemmalle akulle. Luulin että olisi tässä ajassa kuoleutunu itsekseen. Eli olenko saanut säilytyksen onnistumaan ja ei muuta kuin kovaa ajoa nyt vai tapahtuuko noissa jotain muitakin muutoksia ajan saatossa mitä pitäis huomioida?

2
Eli harrastus loppui tuossa joskus 8v sitten ja autot jäi kaapin pohjille laatikoihin ja ovat siellä olleet kaiken tämän ajan. Mietin että myyn nuo poijes nyt.

Minkälaista hintaa voisi  melkein uutta vastaavalle hong norin scrt-10:lle tarjota? Saako tuolle varaosia enää?

Sitten olisi olisi paljon ajettu hong norin crt-1 1:8 truggy jossa uusi aikoinaan uusi ja sisään ajettu kone (mutta kaapissa maannut) sh 28 kone. Tässä on varmaan varaosat kiven alla?

Ja sitten osissa olisi tamiyan hiluksin runko josta puuttuu koppa ja renkaat. En nyt kovin tarkaan osaa sanoa mitä on ja mitä ei. Tuon voisin kasata ja myydä jonkinlaisena crawler projektina. Tai pidän itsellä jos joskus innostuu vielä.

Lisäksi mm eurglen halpisradio ja erilaisia renkaita, osa uusia, osa ajettuja. Lisäksi em. rakkineisiin jonkun verran varaosia. Yhtenä pakettina en olisi myymässä. Olisiko näissä joku 100€ per auto vai voisiko saada enemmänkin. Jotain moottoreita ja nopareita olisi kans olemassa.

3
Luulisi että tuohon hintaan saisi vähän hienomman näköisen vehkeen entä tuollaisen kopperon.

4
Sähköautot / Vs: RC panssarivaunut
« : 31.03.12 - klo: 18.15 »
Pystyykös noissa tankeissa pyörittämään tornia ympäri rajoittamatta vai meneekö tankin sisällä johdot solmuun/stopparit tulee vastaan?

5
Löyty hieno O&K kaivinkone. tietääkö kukaan mistä tpllasia saa?
--->o&k RH 6
jos tollasia saa jostain nii ostan heti.
Taitaa olla damitzin malli kun on hytikalla voimansiirto:
http://www.damitz-modelltechnik.de/index3.htm
Kannattaa ottaa penkki alle ennenkuin katselee hintoja...

6
Hyvää kamaa. Kiitos ViX että uppasit tubeen että näkee :)

Halvaksi en kyllä rc-autoilua myönnä. En tiedä miten varakasta teidän muiden vanhemmat on olleet mutta ei itsellä ollut mitään mahdollisuutta ostella mummomarkoissa tuhansien markkojen pikkuautoja kun penska olin. Hyvä kun nikkoon patterit sain ja hiekkalaatikolla oli edes sepeli niin tyytyväinen sai jo olla...

Nyt myöhemmin sitten korkojen kera takaisin...

Miksi muuten näitä ärseeitä mainostellaan pääasiassa lapsille ja nuorille? Luulisi että kolmikymppisissä (ja yli) löytyisi ostovoimaa ihan eri tavalla kuin niissä peruskouluikäisissä?

7
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 25.03.12 - klo: 14.33 »
Tuumaisten kanssa ei ole ollut juurikaan ongelmia ja ihmettelinkin, miksi tälläistä keskustelua täytyy käydä?
Tuuma kokoisissa LRP.n hyviä avaimia ja asson ei niin hyviä avaimia.

Eka millinen auto on yli vuoden vanha ja kantapään kautta todettu, että kirvesmies ei saa rauta tai ruuvikaupasta yhtään kunnon rukaria!
Muun tilauksen mukana tuli Matilta Ansmannin milliset yms. avaimet http://www.rceet.net/tyokalusetti-hexitmmristipaatalttapaa-p-1036.html ja toimineet moitteetta yllätyin oikein laatuun
Näyttää olevan samat avaimet mitä saa hobbykingistä noin euron kappale...

8
Harmi vaan että Suomesta tuntuu olevan skyrimit loppu. Ilmeisesti joulukuun alussa tulee vasta seuraava lasti Suomeen.

Itse olin vähän myöhässä ja jäin ilman. Olisin tilannut ahvenanmaan kautta hintaan 35€ mutta olin liian myöhään liikkeellä. No, ostaa sitten joskus myöhemmin. Muuten varmaan ostaisin steamista mutta mieluummin säästän tuon 15 ekeä ja tilaan affenanmaan kautta.

10
Yleinen keskustelu / Vs: RC-auton ajaminen
« : 19.10.11 - klo: 10.13 »
Vaikka en itse ole koskaan oikealla ärsee-radalla koskaan ajanutkaan niin omia ratoja on tullut tehtyä ja ajettua. Varsinkin alussa kun sekä rata että myös auton käytös ovat tuntemattomia niin kannattaa aloittaa ajamalla sitä rataa ympäri hiljaisesti hiljalleen vauhtia nostaen. Samalla pyrkii pitämään auton linjat suhteellisen samoina joka kierroksilla. Kaikenlaiset kaatamiset kannattaa yrittää minimoida turhia riskejä välttämällä jos ei erityisesti halua treenata nopeaksi nostajaksi.

Sitten siitä pikkuhiljaa alkaa vauhtia nostamaan samalla tarkkaillen auton ajo-ominaisuuksia. Jos tuntuu että auto on ihan surkea ajaa niin heti ei kannata alkaa setuppiä korjaamaan vaan yrittää muuttaa omaa ajotyyliään.

Joitakin asioita tietty on kanssa joita ei kannata opetella tekemään. Yksi on kaasun pumppaaminen. Eli mutkien välillä ensin liipasin pohjaan, sitten löysätään ja takasin pohjaan. Jarrujen kanssa sama homma. Kun noin tekee on homma vain entistä vaikeampaa kun auto hyökkäilee vähän väliä minne sattuu renkaat olemaan käännettynä sillä hetkellä. Kannattaa mieluummin opetella ajamaan heti siten että kun kaasulle tai jarrulle menee niin käyttää mieluummin vaikka vajaakaasulla ajamista entä pumppaamista. Auton käyttäytyminen on tällöin paljon helpommin ennakoitavissa.

Mutkien ulostulot kannattaa opetella ajamaan niin että auton nokka osoittaa menosuuntaan ennenkuin kaasua aletaan lisäämään suuremmin (kaasua ei myöskään vaan lyödä pohjaan). Näin koko suora menee läpi ilman että kaasua turhaan nostellaan ja autoa käännellään seinistä poispäin. Pikkuhiljaa sitten opetellaan menemään kaasulle aikaisemmin jotta saadaan parempi ulostulo mutkasta.

Mutkiin ajettaessa kannattaa opetella miten kaasulta jarrulle siirtyminen yhdessä ohjaamisen kanssa vaikuttaa autoon. Tiukkoihin mutkiin autoa voi autoa kääntää perää heittämällä niinkuin oikeissakin autoissa ja vastaavasti nopeampiin mutkiin autoa ei turhaan kannata heittää nelipyöräluistoon koska sen vain syö vauhdin pois. Ja pitävämmällä alustalla kannattaa pyrkiä hillitsemään omat ohjaustoimenpiteet jotta auto ei turhaan pyörähtele ja luistele.

Jos auton ohjaus tuntuu levottomalta niin kannattaa tarkistaa auton ohjauksista expotentiaalisäätö. Sillä voi rauhoittaa ohjauksen keskialuetta mutta vastaavasti mutkissa ohjaus on sitten hieman nopeampi. Toki ohjausaluettakin (endpoints) voi pienentää jos auto tuntuu liian herkältä kääntymään.

11
Jossain on jotain vikaa kun paria kaveria ei saada pysymään sääntöjen sisällä.

Se on monella foorumilla nähty että jos ei ylläpito puutu asioihin niin kohta puuttuu asiatkin. Jos ei ylläpito laita riidoille ja inttämiselle stoppia niin ei ne itsestään minnekään katoa.

Ihan sellaiset perusasiat kuten vaikka omien bannien julkinen kommentointi on monella foorumilla ihan syystä julkisesti kielletty. Täällä tuntuu olevan että kun omat bannit loppuu niin se ymmärretään että silloin tullaan oikein luvan kanssa selittämään miksi bannaaja oli väärässä ja miten ei itse ollut koskaan väärässä.

Oma mielipide on että tämä menee välillä ihan naurettavaksi itkemiseksi ja vääntämiseksi ja kun kyse on jostain nikkoautoista ja aikuisista kavereista niin ymmärrystä ei tämän näppäimistön takaa oikein löydy tuollaiselle käytökselle. Kyseessä on kuitenkin oikeasti hyvä harrastusivusto eikä mikään satunnainen pörinäboksi jossa väittely on itsetarkoitus ja kaikki keinot sallittuja.

Linjaa voisi ihan huoletta koventaa. Säännöissähän "tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli" on vartavasten kielletty niin miksi näin ei ole läytännössä?

12
Oma mielipide on että asiasta kun asiasta pitää voida käydä kovaakin keskustelua niin kauan kun homma perustuu faktaan. Toki myös mielipiteistä pitää voida keskustella ja silloinkin keskustelu on välillä enemmän kovaa. Mutta silti se voi samalla olla myös asiallista kun keskitytään asiaan eikä asian esittäjään.

Valitettavasti tällä foorumilla on pallo pudonnut näpeistä tässä asiassa montakin kertaa ja eikä mikään tunnu oikein muuttuvan.

Oma mielipide tästä topikista on se että joillain on sitä tietoa vaikka kuinka paljon ja halua myös auttaa. Valitettavasti todella usein homma lähtee henkilökohtaisuuksiin missä vastapuolen argumenttia yritetään todistaa vääräksi haukkumalla häntä idiootiksi tai ties vaikka miksi. Ja aina on pakko saada se viimeinen sana.

Tällaista on aika turhauttavaa lukea kun se hautaa sen oikean informaation alleen ja muuttaa foorumin välillä sontalaatikoksi. Tästä syystä omakin kirjoittelu on nykyään aika vähäistä. Turhaa jankkaamista ja henkilökohtaisuuksia saa lukea koko ajan.

Hyvä keskustelu on periaatteessa vain sitä että älä provosoi eläkä provosoidu. Varsinkin jälkimmäisessä tällä HOKElla riittää työsarkaa. Toki myös ne mikan savolaishaukkumiset on aika turhaa tekstiä ja pari muuta voisivat myös hieman miettiä mistä olikaan keskustelussa kyse aina välillä.

Homma on lopussa itsestä ja moderaattoreista kiinni. Jos ei käyttäjätasolla homma muutu niin moderaattoreilla on se valta muuttaa. Ja kun kerta muutosta ei saada aikaan tälläjään saralla niin sitten se on me rivikäyttäjät jotka tekevät omat päätöksensä.

Englantia osaavalle on netti täynnä hyviä keskustelupalstoja. Suomalaisia ei ole kovin montaa jossa olisi yhtä laajasti tietoa ja ihan kovaa faktaa tarjolla kuin tällä foorumilla. Sikäli on sääli että pari kaveria aina silloin tällöin myrkyttävät tätä hommaa omalla mauttomalla käytöksellään. Epäsuorasti tästä kärsivät myös tällä foorumilla toimivat ja mainostavat firmat joiden viestit jää näkemättä kun ei foorumia tule luettua.

13
Hienosti pelittää. Vielä kun laitat peräkärryyn että menee jarru päälle kasetoidessa niin se on perfekt!

14
Vapaa keskustelu / Vs: kuvia hienoista legorakennelmista
« : 23.09.11 - klo: 02.05 »
Itsellä oli tuosta autosta varmaan edeltävä tai pari pykälää edeltävä versio missä ei vielä ollut tuollaisia pehmeitä kumirenkaita.
Vaihdelaatikko oli joka toimi, ja V mallin moottori rullas mukana.
Unohtamatta tietenkään ylös ja alas käännettäviä ajovaloja sekä erillisjousitusta.
Itseasiassa vielä niin vanha että männätkin olivat neliskanttiset.

Taitaa olla sama kuin oman junnuvuosien leekoauto. Löytyy googlella "lego technic car 8865".

Tuossa oli penkin säätökin hammasrattailla mitä ei ollutkaan uudemmassa mustassa versiossa joka myös allekirjoittaneella oli.

Tuossa perhepotretti jossa kaikki versiot:
http://www.brickshelf.com/gallery/Cusco/Supercar/supercars.jpg

15
Kiinnostaisi! Pariin otteeseen on omista honkkareista (x1 trukki ja scrt10) hajonnut jotain niin että on maailmalta pitänyt tilata ja odotella siten viikko tai kaksi osien tuloa. Scrt10:stä jopa paikkailin liimalla kun oli c-hubit haljenneet  ihan että pääsi ajamaan kun muuten olisi viikon tai kaksi saanut auto levätä tuossa pöydällä  :laugh:

Tukivarsia, hubeja ja muuta kulutustavaraa jos saisi nopeasti Suomesta niin ei tarvitsisi aina viikkoja odotella jos laukeaa joku paikka.

Tärkeintä olisi kuitenkin että tilatessa tavara tulisi nopeaan perille. Eli kun tilaus on sisässä niin tavara olisi hyvä saada jo samana päivänä postiin. Oma näkemys on että suomalaisen kaupan ainoa kilpailuetu on tuo nopeus ja jos se ei ole kunnossa niin sama tilata ulkomailta halvemmalla.

16
Sattuipa silmään:
http://store.rc4wd.com/Heavy-Machinery_c_154.html

Eli rc4wd:kin alkaa tekemään scale-työkoneita

Niinpä näkyy olevan, eikä hintakaan ei ole paha. Eipä taida saada osiakaan tuohon hintaan.
Ei tosin ole mitään merkkiä, muuta saahan siitä hyvän aihion.

Mittakaava jäi vähän epäselväksi: 1:12 ja toisaalla 1:14, kun mittojakaan ei ollut.

Tosiaan tuolla tuli vastaan:
http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=62149

Ja ilmeisesti sama vehje ebayssa:
http://cgi.ebay.de/1-12-Hydraulic-Excavators-/320722950444?pt=RC_Modellbau&hash=item4aac93d92c#ht_1263wt_1139

17
Sattuipa silmään:
http://store.rc4wd.com/Heavy-Machinery_c_154.html

Eli rc4wd:kin alkaa tekemään scale-työkoneita

18
Huh, olipa herkkä hipiä

Ihan varmasti on, ihme että mihinkään ei saa asiallista vastausta vaan nälvitään heti kun vain saadaan tilaisuus. Eikä tämä nyt ole mikään ensimmäinen kerta, jos olen palstaa seurannut vuodesta 03 asti niin voin luvata että asiasta olen kritisoinnut muutaman kerran.

Jos ei ole kysymykseen mitään asiaa niin voi olla hiljaa tai laittaa privaa.

Ei näistä kotimodeista kannata välittää. Täälläkin tarvittiin kuville rc-autoista oikein kaksi eri aihetta, omista autoista yksi ja muiden autoista toinen :D. No pilkun hässiminen on joillekin osa harrastusta.

Kyllä se aiheesi siitä man:in rekasta oli ihan oman aiheensa arvoinen. Itse ainakin mielenkiinnolla lukisin siitä siellä lisääkin.

Toki tämä ketju kannattaa ihan oikeasti lukea läpi. Paljon hyvää infoa ja linkkejä löytyy ja vaikka siihen menee useampi päivä niin ainakin henk.koht. suosittelen silti.

19
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.06.11 - klo: 21.10 »
Tuonne se kuva:
http://imageshack.us/

Ja sitten valitset sieltä sen "Forum Code" tekstin koodin.

Kovalevyltä me ei sitä sun polttiksen kuvaa pystytä näkemään  :afro:

20
Vaihelaatikossa on kolme asentoa. Eli servo joka vaihtaa vaihteita pitää jäädä aina sen vaihteen kohdalle joka on valittuna.

21
Oma kokemus hobbykingin 150A noparista hyvät. Tosin hobbykingin kd36 2800kv koneella lämpenee sekä kone että nopari aika nopeasti. Talvellakin piti -5--10 pakkasella olla tuuletusluukut suojkopassa ettei lämmöt nouse liikaa. Vaihdoin sitten leopardin ~2200kv koneen tilalle kokonaisvälityksen säilyessä samana ja nopari eikä kone lämpene käytännössä ollenkaan.

Kd:n koneita en enää osta vehkeisiin joiden pitää kulkea kovaa. Hobbykingin nopari on kuitenkin toiminut moitteetta. Tosin se on aika iso möhkäle ja drag brakea ei saa asetuksista kovin pienelle.

E: tosiaan autona siis hongnor scrt10 ja 3s lipot.

22
Budjetti eikun kasvaa. Tuli porasta savut ulos. Tiedä sitten mikä savun aiheutti mutta moottorin kohalla poran kotelossa joku välkkyy kun vetää liipasimesta. Eli pyörii vielä. Varmaan hiilet tai jotain, tiedä noista harjallisista mosista... Ainakaan lämpöisenä ei käy ja parin millin alumiiniin parin millin reikiä ei mitään kovaa kuormaa pitäis olla...No ainakin on nyt yks varaosa alennusvaihde  :grin:

Ja just hain vielä moottorinkin postista niin olis voinut moottorin kiinnikkeitä tässä illalla porailla.

Jousituksen kannakkeita porailin. Ei tullu oikein hyvät mutta kyllä nuo tuossa pöydällä pyörii muun kaman seassa ihan hyvin  :azn:

23
Itse aloittelen tässä omaa rojektia laittamaan kasaan. Lähinnä laittelin akseleihin uudet laakerit ja modasin hi-liftin akselin läpivetäväksi. Vielä pitää takapään jousitus ja rungon leveys saada sopimaan yhteen niin pääsee kunnolla laittamaan kamoja kasaan  :huh:

24
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 20.05.11 - klo: 00.21 »
Katkeamiseen iskarikiinnityksen kohdalta voisi myös vaikuttaa esim aivan liian jäykät iskarit.

Enemmän tuo mun mielestä viittaa siihen että sisäänjousto olisi jotenkin sillain rajoittunu että iskarit pohjaa tms kun tullaan isoista hypyista alas ja kaikki voima tulee sitten iskuna tuohon tukivarren keskiosaan. Eli siis iskarit pohjaa kun tullaan hypyistä alas sen sijaan että pohja ottais maahan kiinni.

Eli jos on vaikka laittanut iskareihin jotain polttoaineletkun palasia rajaamaan joustoja niin sisäänjouston puolelta niitä kannattaa ainakin lyhentää... Tietty jos on 1:8 krossin renkaat alla niin pohja ei niin helpolla yllä maahan asti korkeammista renkaista johtuen. Itsellä on buggy badlands renkaat omassa autossa ja vaikka sisäänjoustoa en ole rajoittanut niin ei taida pohja yltää maahan kun jouset on pohjassa...

25
Yleinen keskustelu / Vs: Milloin sait ensimmäisen autosi.
« : 15.05.11 - klo: 00.35 »
Itsekin nassikkana ja aku ankan lukijana haaveilin niistä kyoshoista. Vanhempani olivat kuitenkin sen verta pihejä ja rahattomia että yhteen nikkoon tyytyminen oli lapsuuden ajan. Eli oikean rc:n saaminen venyi aika pitkälle aikuisikään ja taisi olla 2007 kun tärppäsi ja itse olin jo tuolloin pitkälle päälle parikymppinen.

26
Tavaraa alkaa maailmalta saapumaan  :evil:

Pistänpä tähän vähän pohdintaa... Ajattelin voimansiirtona kokeilla harjatonta ulkopyörijää jossa molemmissa päissä alennusvaihde. Eli moottori itsessään toimii myös jakolaatikkona. Koko homman saa hyvin sopimaan ainakin piirustuksissa keskimmäisten akseleiden väliin. Jos ei muuta hyötyä niin ainakin painopiste on hieman matalammala ja kopissa enemmän tilaa.  Jos olisin laittanut jakolaatikon niin moottorilta tuleva akseli olisi venynyt aika pitkäksi ja olisi ollut myös kipin mekanismin tiellä. Ulkopyörijän toisen pään laakerointi pitää vielä miettiä kuten myös jonkinlainen pölysuojaus mutta pitää ensin odottaa että palikat saa näppeihinsä maailmalta.

Tarkoitus on myös saada voimansiirtoon kytkettävät lukot joilla veto katkaistaan ja kytketään etummaisilta akseleilta. Jonkinlainen proto tästä on jo paperilla, pitää vaan muokata sen verran että sen pystyy meikäläisen työkaluilla tekemään.

Homma liikahtaa 3s lipoilla ja noilta lipoilta saa sitten myös suoraan sopivan kokoista jännitettä kipin sähkömoottorille jos sinne asti pääsee. Renkaissa vähän huijasin. Paripyöriä en raaskinut ostaa joten tilasin sopivalla kuviolla olevaa vähän leveämpää kumia takarenkaiksi. Vähän kylkia muokkaamalla noistaa ihan sopivan näköiset...

koppa olisi tarkoitus itse räpeltää styreenistä... Tarkka esikuvan mallikin on jo tiedossa mutta pitää sitten katsoa tuleeko kopasta esikuvan tunnistettava vai sittenkin fiktiivinen taideteos. Mahdollisimman neliskulmainen esikuvan koppa on joten suoria viivoja pitäisi ainakin teoriassa olla helppo leikellä. Eniten mietityttää miten ikkunat saa tehtyä. Nekin on onneksi suoraa levyä esikuvassakin.

Runkoa varten löysin romuvajasta alumiiniprofiilia jota sopivasti leikkelemällä saa aika jämptin rungon. Pituutta runkopalkeilla on tällä hetkellä 770mm...  :azn:

27
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.05.11 - klo: 14.21 »
Minkälaisia kokemuksia löytyy teiltä noista hot racingin ja rc4wd:n 48p pinjoneista jotka on 5mm akselille? Robinsonin pinjonit taitaa olla laatukamaa mutta niitä ei ole 5mm akselille ja noista kahdesta muusta ei paljoa hyvää ole kuullut.

29
No niin. Ketjun sain luettua läpi ja kylläpä tuli kalliiksi  :cry:. Tamiayn akseleita tulit nyt pari tilattua plus renkaita ja muuta täysin tarpeetonta rc-kampetta. Haaveena on alumiiniprofiilista tehty runko jossa neljä vetävää akselia joista kaks ensimmäistä kääntyypi. Sitten selkään hiekkalavaa.

Mitenkäs rekkamiehet joilla on vetävää etuakselia niin kääntyykö nuo tamian rekat pienemmällä kääntösäteellä kun lukot on auki verrattuna täysin lukittuun vehkeeseen? Tai kääntyykö paremmin jos vain takapäässä on veto? Mietin että laittaisin tuonne tamiyan hiliftin vaihdelaatikkoon ratasdiffin sinne jakolaatikkoon ja tekisin siitä lukittavan. Varmaan sinne sellainen sopii jos sne toisen vastinrattaan tilalle vaihtaa pinjonin (siis sen tilalle joka sitä "keskidiffin" akselia pyörittää).

Aikaisemmin ketjussa oli myös puhetta tuosta ämpärimuovin maalaamisesta. Miten siinä kävi? Hemi taisi jotakin maalailla ainakin.

30
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 02.05.11 - klo: 20.30 »
Käykös noille vakio scrt:n vanteille muut sc-renkaat/kumit? Eli onko tuo vakio scrt:n vanne samaa kokoa kuin "standardi" sc-koko? Siis renkaan sopivuuden suhteen. Offsetilla ei niin ole merkitystä.

Vähän olen lukenut että kumpikin vakio kumi ja vanne olisi ihan omia spesiaalikokoja eikä yhteensopivia muiden sc-renkaiden kanssa mutta ihan täyttä selvyyttä en asiaan ole saanut niin ajattelin kysyä täällä :)


Ja google löysikin vastauksen kun haki kysymysmuodolla olevalla lauseella. Eli ei  :huh:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12