Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumppi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13
31
Kilpailijoiden kanava / KilpailuKalenteri 2006 !!!
« : 28.09.05 - klo: 18.28 »
Kisoja lisätty, kaksi kisaa vielä ottajaa vailla..

32
Tulokset / Kisojen radiohäiriöt
« : 07.07.05 - klo: 15.56 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Onkohan mennyt ohi ko. kohta ???

Nyt en kyllä parhaalla tahdollakaan tajua, miten lainaukset huoltajalisenssi-topikista liittyvät aiheeseen?
...
Käytin vertauksena huomattavan paljon vaarattomampaa sähkötourinki-luokkaa, jossa aikuinenkaan ei saa jalallaan astua ratavarikkoaluelle, ellei hänellä ole lisenssiä.
...
.


Lainainaukset huoltajalisenssitopicciin, nimen omaan tuon takia, että jos tietyt "reunaehdot" täyttyvät, niin se aikuinen isä voi astua sinne rata-alueelle, vaikka hänellä ei ole minkään valtakunnan lisenssiä. Ko. tietosi on sen suhteen vanhentunut... Ymmärretty ?

33
Tulokset / Kisojen radiohäiriöt
« : 07.07.05 - klo: 15.50 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
.....
.....
Onhan esim. sähköautokilpailussa jopa kilpailijoiden täysi-ikäisiltä avustajilta (joilla ei ole huoltajalisenssiä) pääsy kielletty ratavarikkoalueelle, koska se on kuulemma vaarallista: edes auton laittamisessa radalle ei saa avustaa, vaikka ajajakoroke olisi minkälaisten radiohäiriöseinien takana.  :mrgreen:
....
....



Tämän topicin alla ko. komenttiasi halusin informoida tämän päivän tasalle..

Ko. nostotyö on yhteydenottojen alla ja katsotaan mitä sille tehdään..

34
Tulokset / Kisojen radiohäiriöt
« : 07.07.05 - klo: 15.15 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tappi"

....
Eli joskus kannattaa lukea säännöt ensin.
....

Miksi olisin ensin kahlannut sääntökirjan läpi? Onko se edellytys keskusteluun osallistumiselle?
.....
.....
Onhan esim. sähköautokilpailussa jopa kilpailijoiden täysi-ikäisiltä avustajilta (joilla ei ole huoltajalisenssiä) pääsy kielletty ratavarikkoalueelle, koska se on kuulemma vaarallista: edes auton laittamisessa radalle ei saa avustaa, vaikka ajajakoroke olisi minkälaisten radiohäiriöseinien takana.  :mrgreen:
....
....



Kilpailijoiden kanava -> AKK:n Tiedote 2-2005
Lähetetty: 02.05.2005 13:46    Viestin aihe:

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

***
....
VesaK
...
Yhdistämällä kaksi yllä olevaa kohtaa, voidaan todeta : jos kerho/tiimi ns. toimii ja sieltä kerhosta/tiimistä saa jonkun henkilön, joka toimii alle 18v kilpailijalla kilpailun aikaisena huoltajana sillä samalla kilpailijalla voi olla mekaanikko (esim. oma isä !), jolla ei tarvitse olla lisenssiä ja hän toimii myös tuon saman "lisenssillä varustetun" huoltajan piikkiin.
...

***
...
...



Onkohan mennyt ohi ko. kohta ???

35
Kilpailijoiden kanava / Spektrum:in käytöstä kisoissa
« : 05.07.05 - klo: 13.54 »
Tuota kohtaa säännöistä ei ole muutettu....

************
3.3.3. Muut määräykset
Ajajan nimi on merkittävä lähettimeen. ......

Ajon jälkeen on lähetin palautettava välittömästi säilöön. Lähetintä ei saa käyttää kilpailuerän aikana kuin merkityllä ajajapaikalla ja sen vieminen radalle tai varikolle on kielletty.

......
************

36
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Sinä puhut edelleen kahdesta eri asiasta, taajuuden käyttämisestä tiettyyn tarkoitukseen ja laitteen vaatimuksenmukaisuudesta. Yksittäisen henkilön ei todellakaan tarvitse lähteä varaamaan jotain taajuuskaistaa itselleen. Eli sinun ei tarvitse lähteä varaamaan esim. taajuuskaistaa 2,405 - 2,415 GHz omaan pienosautoilukäyttöösi. Sinun tarvitsee kuitenkin huolehtia, että jo hyväksytyllä taajuuskaistalla oleva laitteesi on säännösten mukainen. Laitteen valmistaja joutuu hyväksyttämään kyseisen laitteen, ja tästä hän on saanut iskeä laitteeseen vaadittavat merkinnät (esim. CE!). Eli 2,4 GHz kaistaa käyttävän radiosi/radiomoduulisi on siis täytettävä tietyt säännökset, jonka takia valmistajan on siihen pitänyt laittaa tietty merkintä.

Korostan vielä, että esim. taajuusalueet 27 MHz ja 40 MHz tietämillä on varattu vain tiettyyn tarkoitukseen, joista yksi on RC-autoilu. 2,4 GHz tietämillä olevaa kaistaa puolestaan saa käyttää vapaasti mikä tahansa hyväksytty laite.


Ok!
Nyt selvis jo hiukan, mutta mistäs niitä tarroja sit sais?
Koska onhan samoja vehkeitä suomessakin ja jostainhan
maahantuojan on niihinkin ne tarrat kaivettava jos niitä
ei oo kerran tehtaalta lähtiessä???

Ps. mun nykyisessä Futaban 2PL ohjaimessa ei ollut
mitään ostaessa ja kun myyjältä kyselin (useaan kertaan)
niin ilmoitti että ei tarvi tarraa kun ohjaimessa on "CE!"
kuva (muotissa kun kuoret valmistetaan)



Sääntökirjaamme tutkailtaessa totesin, että jossain oikolukuvaiheessa tms... on pykälästä 3.3.1.a .... "CE" merkinnän perästä jäänyt tuo huutomerkki pois "?" Viranomaismääräykset eivät ole kuitenkaan tuon suhteen muuttuneet, joten siellä pitänee olla tuossa kohtaa tekstiä siis CE!  (CE :!: )

Meidän sääntökirjamme teksti on Ficoran kanssa yhteistyössä työstetty ja siellä puhutaan nimen omaan "merkinnästä" (pl. 3.3.1. c vanhat THK-jutut), joten tarraa se ei pakosta vaadi... (fiksu valmistaja pistää sen muottiin suoraan). Näin sen itse tulkitsen, tiukan paikan tullen..

Lue myös --> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9797
ja sieltä -Tony-

37
Kilpailijoiden kanava / Kilpailukalenteri 2005 !!
« : 16.05.05 - klo: 19.26 »
HUOM !!!!

Kalenterimuutos, johtuen TS-10 luokan PM -kisoista !!!

UUDET PÄIVÄT !!!!

TS-10 TS-10, (TSS-10, TSP-10)
6. lauantai 18.6 Mäntsälä --> sunnuntai 14.8 !!

TP-10
2. sunnuntai 19.6 Mäntsälä --> lauantai 13.8 !!

38
Kilpailijoiden kanava / AKK:n Tiedote 2-2005
« : 10.05.05 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Tumppi: Vaikka hiilettömiä koneita ei vielä sallita vuoden vaihteesta niin kai silloin on jo vapaat hiilelliset koneet EFRA-säännön tapaan?


Ei, vaan ne tulee myös 1.5.2006 voimaan, mikäli EFRA pysyy nykyisessä päätöksessä.

39
Kilpailijoiden kanava / AKK:n Tiedote 2-2005
« : 10.05.05 - klo: 13.26 »
Jos ko. asioista ilmaantuu keskusteluja, perempi olisi ne avata kokonaan omiin topicceihin...

Lisenssi (hakekaa se alkuperäinen ylös, jos tarvetta löytyy)

Rengas CS-27 --> ??

40
Kilpailijoiden kanava / KilpailuKalenteri 2006 !!!
« : 10.05.05 - klo: 13.22 »
TS-10 (ja TSP-10)
SM1, su 29.1 KyPAK
SM2, su 26.2 EPUA
SM3, su 2.4 RiiUA
SM4, su 23.4 LMM

C-12 (ja TSS-10)
SM1, la 28.1 KyPAK
SM2, la 25.2 EPUA
SM3, la 1.4 RiiUA
SM4, la 22.4 LMM

TS-10 (TSS-10 ja TSP-10)
SM5, la 27.5 KyPAK
SM6, la 17.6 HyvUA
SM7, la 22.7 LMM
SM8, la 26.8 VAU

TP-10
SM1, su 28.5 KyPAK
SM2, su 18.6
SM3, su 16.7 KyPAK/Kouvola
SM4, su 27.8 VAU

M-8
SM1, la 20-21.5 TurUA
SM2, la 8-9.7 Ulv Fk-k
SM3, la 22-23.7 Saimaan Karting
SM4, la 9-10.9 VAU

M2-10
SM1, la 20.5 HyvUA
SM2, la 18.6 HyvUA
SM3, la 15.7 VUA
SM4 (+EFRA GP), 29-30.7 VUA

KyPAK – Ralli
1-2.7, 1-2
29-30.7, 3-4
14.10, 5

Rebellion Race, Mmrc, 21.10

41
Kilpailijoiden kanava / AKK:n Tiedote 2-2005
« : 10.05.05 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Kysymyksiä lajimme tämänhetkiselle järjestöjohdolle ja AKK:n edustajalle:
....
1. Millä tavalla perustelette huoltajalisenssin pakollisuuden sähköpienoisautoilussa?

2. Oletteko tehneet jotakin asiaintilan korjaamiseksi? Jos kyllä, niin mitä?

3. Aiotteko tehdä jotakin asiaintilan korjaamiseksi? Jos kyllä, niin mitä ja milloin?

Ja bonuskysymys:
4. Milloin aiotte informoida kilpailijoita moottorisäännön muutosaikataulusta harjattomien moottoreiden suhteen?

.....
.....



Kysymykset 1. -3. on ohjattu järjestöjohdolle...

4. Koska EFRA viime vuoden kokouksessaan päätti siirtyä vaiheittain harjattomiin moottoreihin (1.vaihe 2GP kilpailua 2005, 2.vaihe EM kilpailut 2006), lajiryhmä ei lähtenyt uudella asialla tekemään "hätäisiä" ratkaisuja, vaan jäi odottamaan vuoden 2005 vastaanottoa/kokemuksia harjattomia moottoreita kohtaan. Ko. moottorit koskettavat nimen omaan sähköradioautoilun ns. viriluokkia, joissa olemme pyrkineet noudattamaan teknisissä säännöissä EFRAn teknisiä sääntöjä. Jos tulevan syksyn EFRAn kokouksessa linja vielä pitää ja moottorit sallitaan myös EM kilpailuissa kuten alustavasti on suunniteltu, tullaan ko. moottorit sallimaan myös Suomessa "kesäkauden" 2006 alussa, eli 1.5.2006. Ns. viriluokkien suhteen olemme aina pyrkineet noudattamaan EFRAn linjaa ja tässä nimen omaisessa tapauksessa ns. "ylimenokautta" ei tarvita. Ylimenokausi tulisi vasta "kansallisessa" teknisessä säännössä kyseehin.


Bonusvastaus, ilman kysymystä...
Koska CS-27 renkaan valmistus loppuu, tullaan myös sähköradioautojen touring luokkien rengassääntö uusimaan tältä osin kokonaan 1.1.2006 lähtien ! Uuden vastaavan renkaan testit on jo aloitettu. Asiasta voi kysellä -Tonylta-.

42
Ota kerrankin osaa ja vaikuta !

-> http://www.akk-motorsport.fi/7772.html

43
Kilpailijoiden kanava / AKK:n Tiedote 2-2005
« : 02.05.05 - klo: 13.46 »
VesaY
Vuosikausia "kenttä" pyysi kertalisenssiä, juuri tuon vuoksi, että ekoihin kisoihin tulevat pääsevät kevyemmillä maksuilla ekaan kisaan mukaan...

Viimein ja vihdoin se saatiin myös PA:han, olisi suotavaa että sitä käytetään, kun se mahdollisuus on annettu, kuten sanoin "kentän" pyynnöstä!

Kertalisenssi maksaa ainoastaan 12€, eikä siis velvoita seuraan kuulumista... sinällään ikävää mikäli sitä ei osata markkinoida kerhoissa ja täten jää käyttämättä.

***
VesaK
1. (2., 3.) olemme aika ajoin yrittäneet puuttua asioihin, jotka koskevat kaikkia lajeja, olemme niihin yrittäneet saada "lajikohtaisiakin" muutoksia, mutta se ei aina ole onnistunut. Olemme yksi "tunnustettu" laji kaikkien muiden mukana ja tietyissä asioissa menemme "yleisten kuvioiden" mukaan. Ja sille emme mitään voi, niin kauan kuin haluamme olla mukana AKK:n toiminnassa.

Huoltaja/mekaanikkolisenssiin saimme yhden muutoksen aikaan (Kiitos Tonyn huomaavaisuuden), joka poisti vaatimuksen yli 18v kilpailijan "huoltajan/mekaanikon" -lisenssivaatimuksen. Syynä se että 18v on juridisesti itse oikeustoimikelpoinen ja täten hänen "huoltaja/mekaanikko" toimii ikään kuin hänen "piikkiin". Näin se on "isonkin" autourheilun puolella.

Sen sijaan alle 18v kilpailijalla se ei onnistu, koska hän on alaikäinen ja siksi juridisesti "oikeustoimikelvoton" ja tarvitsee tuon kilpailun aikaisen "huoltajan/mekaanikon", lisenssillä varustetun.

Yhdistämällä kaksi yllä olevaa kohtaa, voidaan todeta : jos kerho/tiimi ns. toimii ja sieltä kerhosta/tiimistä saa jonkun henkilön, joka toimii alle 18v kilpailijalla kilpailun aikaisena huoltajana sillä samalla kilpailijalla voi olla mekaanikko (esim. oma isä !), jolla ei tarvitse olla lisenssiä ja hän toimii myös tuon saman "lisenssillä varustetun" huoltajan piikkiin.

***
Jarkko
Tuomariston puhuttelussa yms... pitäisi sen "kilpailun aikaisen huoltajan" itse kiinnittää huomiota myös siihen, että menee "huollettavansa" mukaan, mikäli kutsu käy -> kilpailun johtajan/valvojan/tuomariston juttusille. Siihen hänellä on oikeus ja ennenkaikkea velvollisuus ! Joten jos jossain kilpailussa näin ei ole tehty, niin kyllä siinä tapauksessa myös ko. "kilpailun aikainen" huoltaja saa katsoa itsekin peiliin, ettei ole huollettavansa oikeuksista kiinni pitänyt.

Varmasti ohjeistusta yms. pitänee lisäillä myös kilpailun järjestäjiin päin ja valvojapäiville menee tästäkin "terveisiä".

***

Suomesta en itse tiedä yhtäkään järjestäytynyttä urheilulajia, jossa kilpailutoiminnassa mukana olevat voivat toimia ilman lisenssiä.

PA:ssa kerhokilpailuissa ja jopa alueelliset kerhojenväliset kilpailut ovat "lisenssistä" vapaita kilpailuja, joissa kuitenkin on esim. vakuutusasiat kunnossa ! Kunhan vain järjestävä seura/kerho on huolehtinut perusasiat kuntoon.

Tämänkin lisenssiasian, joku olisi voinut kaivaa "historian -topicci" kätköistä esille...

- nyt menee suurin osa näistä asioista täysin väärän topicin alle...

44
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Jos saat heiltä luvan lähteä kilpailuun, tulee sinulla olla siitä myös kirjallinen todiste
-> "kilpailuunilmoittautumiskaavake", joka on huoltajiesi allekirjoittama, ns. lupa lähteä kilpailuun...


Onko tälläinen valmis kaavake jostain tulostettavissa, vai kelpaako mikä tahansa paperilappu, jossa vanhemmat todistavat antaneensa luvan osallistua kisaan?




edit.....

tuollahan moinen jo onkin ->
http://www.akk-motorsport.fi/materiaalit/ilmoittautuminen/
http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2004-04-06T16-36-4110.xlw


selvyyden vuoksi sitä olisi syytä ehkä hieman muuttaa...

Ko. lomakkeessa "Huoltajalla" tarkoitetaan kilpailun aikaista huoltajaa, siis allekirjoitus tulisi olla myös häneltä ja tuossa pitäisi lukea myös kaikkein alimpana "juridisen huoltajan" allekirjoitus... ja se siitä puuttuu..

45
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
taas tätä iänikuista ikä sääntö juttua: Eli, saanko minä lähteä kisaan ILMAN OMAA huoltajaa (olen 14)?



Toisessa topicissa enemmänkin juttua, liittyen lisenssiasioihin...

Mutta varsinaiseen kysymykseen. Sitä asiaa sinun tulee kysyä vanhemmiltasi ei täältä. Jos saat heiltä luvan lähteä kilpailuun, tulee sinulla olla siitä myös kirjallinen todiste
-> "kilpailuunilmoittautumiskaavake", joka on huoltajiesi allekirjoittama, ns. lupa lähteä kilpailuun...

Sen lisäksi sinulla tulee olla kilpailun aikainen "huoltaja", joka on siis väh. 18vee ja omaa lisenssin, ja on siis ko. "ilmokaavakkeessa" kerrottu...

Tästä asiasta jatkot tuonne....
-> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9934

46
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 20.12.04 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Mitä kilpailun johto tekee sillä tiedolla? Eikö pääasia ole, että siellä on se nostaja, jonka kilpailija on mahdollisesti hankkinut tuuraamaan itseään, jos ei itse kerkeä? Jos näin ei ole, niin yleensä siitä on annettu joku rangaistus, esim. parhaan alkuerätuloksen hylkääminen.
Näin ainakin M8:ssa.

Vai onko kysymys jälleen siitä, ettei lisenssittömällä henkilöllä ole oikeutta rata-alueelle?


Entäs jos sijaisnostaja kesken kaiken nostaa kytkintä ja lähtee kahville ? Mistäs kilpailun johto tietää kenenkä "piikkiin" se nosto silloin menee, jos sitä ei ole kerrottu ? ... tietenkin nimenhuuto voisi olla paikalla, tms.. mutta se taas vie sitä ylimääräistä aikaa...

Jälkimmäisestä ei ole kyse. Kunhan muistetaan, että lisenssitön mekaanikko/sijaisnostaja on nimen omaan 18v täyttäneen kilpailijan !

Alle 18v kilpailijalla ei voi olla lisenssitöntä mekaanikkoa/sijaisnostajaa !
- yritetään muistetaan koko ajan nämä rajat, niin tiedetään mistä puhutaan

47
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 20.12.04 - klo: 19.15 »
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Todennäköisesti tällä mekaanikon lisenssipakon poistamisella on ajateltu vain kilpailijoiden parasta,ja sääntö onkin ihan hyvä.Mutta viilataampa hieman pilkkua...
Tumppia lainaten:Tarkasti ottaen hänellä ei ole asiaa rata-alueelle, eikä...
Ajatelkaapa asiaa käytännössä!Lisenssitön mekaanikko ei saa juosta hakemaan radalta sammunutta autoa ja miten tällänen pari(kuski/mekaanikko) toimii nousufinaalien lähtötilanteessa?


Ethän sekoita eri asioita toisistaan ....

Jos kilpailija on 18v, hänen mekaanikolla ei tarvitse olla lisenssiä, vaan hän toimii siellä ko. kilpailijan "piikkiin" omalla vastuulla.

Tuo asia minkä olit lainannut tuohon, koski eri asiakokonaisuutta ! Siinä pappa saa ihan vapaasti tulla kilpailupaikalle, mutta hänellä ei ole oikeutta mennä radalle juoksemaan sitä autoa hakemaan, koska hänen "kilpailijansa" on alle 18v, jonka mekaanikolla siis tuo lisenssi pitää olla ! kuten edellä on kerrottu...

48
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 20.12.04 - klo: 14.58 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Jos M-8:ssa ei saisi olla sijaisnostajia ei tarvii ajaa, koska silloin ei ole joko nostajia tai mekaanikkoa.


Sijaisnostajat on ihan  hyvä asia. Mutta ei toimi, mikäli varikolta vain "huikitaan" jollekin, että mene nostamaan mun puolesta... Nostotoiminnan laiminlyönneistä kun on omat sanktiot. Jos niitä halutaan käyttää niin aika äkkiä porukka varmaan oppisi huolehtimaan omista nostovuoroistaan.

Olisiko sitten hyvä, jos kilpailuun ilmoittautuessa heti kertoisi kilpailun johdolle, että kaveri X nostelee mun  puolesta ja tämä kirjattaisiin ylös ?

Kilpailun toiminnan kannalta olisi hyvä, että niitä nostajia ei tarvitsisi huudella ja odotella, silloin se päivä menee luokassa kuin luokassa kaikkein jouhevammin läpi.

49
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 20.12.04 - klo: 14.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Siis ymmärsinkö nyt oikein et esim, mun isä ei saa tulla mun mukaan kisoihi kun sil ei oo lisenssii?


Saa tulla ja hän voi aivan vapaasti toimia "oheisvarikolla" ja autoasi huoltaa ja korjata jne...

Tarkasti ottaen hänellä ei ole asiaa rata-alueelle, eikä hänellä ole ns. "puheoikeutta" mahdollisissa "kilpailutilanteiden tms." aiheuttamissa jälkitilanteissa.

Senpä vuoksi alle 18v kilpailijalla, tulee olla kilpailun aikainen "huoltaja", joka ottaa vastuun ko. kilpailijasta. Tällä henkilöllä pitää olla esim. mekaanikko/huoltajalisenssi. (tämän henkilön tulee olla siis lisenssin omaava ja 18v täyttänyt, esim. toinen kilpailija, kerhon vetäjä, tms...)

http://www.akk-motorsport.fi/lisenssit/lisenssityypit/
6. HUOLTAJA / MEKAANIKKOLISENSSI (kaikki lajit)

Kaikilla alle 18-vuotiailla kilpailija- tai harrastajalisenssin haltijoilla täytyy olla vähintään 18 vuotta täyttänyt huoltaja. Huoltajalisenssinä käy myös AKK:n voimassaoleva ohjaaja-, harrastaja tai henkilökohtainen ilmoittajalisenssi.
Kaikissa lajeissa esim. mekaanikkona toimiva henkilö voi hankkia huoltaja/mekaanikkolisenssin. Huoltajalisenssin tapaturmavakuutus on voimassa, vaikka huollettava ei olisikaan alle 18-vuotias harrastaja/kilpailija.

**
Selvyyden vuoksi :Tässä sanalla "huoltaja" ei tarkoiteta kilpailijan juridista huoltajaa, joka yleisimmin on isä tai äiti !
**

50
Kilpailijoiden kanava / Re: lisenssi
« : 20.12.04 - klo: 14.06 »
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
Sellaista vaan että kelpaako houltajaksi täysi ikäinen kisakaveri jolla on kilpailija lisenssi? tai ainakin viime vuonna sai olla jos sääntöjä oikein tulkitsin


Kyllä kelpaa.

51
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 19.12.04 - klo: 14.58 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Jos kilpailija on alle 18, silloin hänellä on se oma huoltaja oltava...
Voiko tämä huoltaja toimia kilpalijan sijasta nostajana, vai pitääkö silloinki kilpailijan mennä itse nostamaan?


Pääsääntöisesti tulee kilpailijan olla itse nostamassa. Mutta kilpailun johtajan luvalla tästä tietenkin voidaan poiketa, syystä tai toisesta...

52
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 19.12.04 - klo: 12.37 »
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Onkos nyt sitten niin että lisenssitön mekkari saa toimia myös sijaisnostajana?


Ei saa toimia. Kyllä kilpailijalla itsellään on tuo nostovelvoite olemassa. Ja erittäin painavista syistä johtuen kilpailun johtaja voi antaa "vapautuksen" tms... ( oman auton "korjaaminen tms." ei ole sama kuin erittäin painavat syyt ) tosin kilpailun johtaja tämän vapautuksen/sijaisuuden päättää viime kädessä .....


*****
Lisenssitön mekkari voi toimia nostajana -> Kilpailuissa joissa mekaanikko toimii saman aikaisesti myös nostajana kun kilpailija kilpailee (onkos tälläisiä polttiskisoja vielä?). Silloin moinen toiminta on sallittua ja edelleenkin TÄYSIN OMALLA VASTUULLA (vahingon sattuessa, jos niin käy) ja "tupeksimiset" ko. kilpailijan piikkiin kenen mekaanikkona toimii. Ja edelleenkin mikäli kyseessä on yli 18v kilpailija !

53
Kilpailijoiden kanava / Re: lisenssiasiaa -> 2005
« : 19.12.04 - klo: 11.19 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
http://www.akk-motorsport.fi/6572.html


Lisäksi huomioitavaa ensi vuonna !

Huoltaja/mekaanikkolisenssi
- JOS kilpailija on täyttänyt 18v, hänellä ei tarvitse olla huoltajaa/mekaanikkoa, jolla on lisenssi, vaan ko. huoltajan/mekaanikon työskentely menee ko. kilpailijan piikkiin !! Tällöin ko. henkilö toimii myös TÄYSIN OMALLA VASTUULLA !

- Sen sijaan alle 18v kilpailijan kilpailun aikaisella huoltajalla moinen lisenssi tulee olla -> juridiset syyt


Kuinkas sellaisissa tapauksissa menetellään, kun joissain kilpailuissa on ns. "suljettu varikko", joissa on pääsy varikolle evätty muilta, kuin lisenssin omaavilta?


Suljettu varikko ? Tietääkseni ainoa "suljettu varikko" on sama asia kuin ns. "ratavarikko" eli "pit lane"... ja siinä toimitaan juuri niin kuin yllä olen kertonut.

Tietääkseni missään ei ole varsinainen "huoltovarikko/mekkivarikko" suljettu "?" Jos näin on, niin silloin se on kilpailun järjestäjän oma lisäys, johon heillä lienee oikeus... Onkos jossain ollut tälläistä ?

54
Yleinen keskustelu / Projekt Rc-Dragster.
« : 18.12.04 - klo: 13.17 »
Tuohan on ihan porukan omasta aktiivisuudesta kiinni. Slotti -autoilla on ajettu jo muutamia vuosia FHRA:n alaisuudessa SM -sarjaa...

55
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 18.12.04 - klo: 12.55 »
Jeps, näin on jos siis kilpailija itse on yli 18v.

56
Kilpailijoiden kanava / lisenssiasiaa -> 2005
« : 18.12.04 - klo: 11.44 »
http://www.akk-motorsport.fi/6572.html


Lisäksi huomioitavaa ensi vuonna !

Huoltaja/mekaanikkolisenssi
- JOS kilpailija on täyttänyt 18v, hänellä ei tarvitse olla huoltajaa/mekaanikkoa, jolla on lisenssi, vaan ko. huoltajan/mekaanikon työskentely menee ko. kilpailijan piikkiin !! Tällöin ko. henkilö toimii myös TÄYSIN OMALLA VASTUULLA !

- Sen sijaan alle 18v kilpailijan kilpailun aikaisella huoltajalla moinen lisenssi tulee olla -> juridiset syyt

57
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Kilpailijalla ei ole oikeutta vaihtaa alempaan luokkaa kesken sarjan eli luokasta TS-10 ei
saa vaihtaa luokkiin TSP-10 tai TSS-10 ja luokasta TSP-10 ei saa vaihtaa luokkaan
TSS-10. Muut luokkavaihdokset ovat mahdollisia. TSP-10 ja TSS-10 luokan
osallistumisrajoitukset sääntökirjan mukaisesti.

Tarkoittaako tämä että kahta luokkaa ei saa ajaa?


Kyllä.

Ensi vuosi on ideana ajaa kutenkin yksipäiväisiä kilpailuja... voisi tulla ongelmaa, jos annettaisiin mahdollisuus ajaa kahta luokkaa samana päivänä, ei oikein päivä riitä.

Jos tulevaisuudessa olisi mahdollista saada kilpailunjärjestäjiä mukaan, jotka pystyisivät tarjoamaan kaksipäiväisiä kilpailuja, niin sitten voitaisiin koko prosessi miettiä uudelleen...

58
Kilpailijoiden kanava / erälistojen laatimisen vaikeus
« : 10.11.04 - klo: 10.13 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Se maksaa. Ei pysty joustaa... :D Ja ne mitalithan tulee muutenkin vuoden viiveellä postissa himaan


Siis palkinnon saajalle tuo on ilmainen keikka, ainakin näin on aikaisempina vuosina ollut, tuskin se on muuttunut miksikään.
Ja siitä varmaan on kutsu tullut "?"
Jos esteitä on ettei paikalle pääse, niin varmaankin hyviin tapoihin kuuluisi siitä informoida...

59
Jussi ja Kalle hoitelevat ensi vuoden TS -SM sarjasäännöt (sekä TSS ja TSP) kuntoon ja heidän kauttaan tullaan julkaisemaan uudet numerot ja muut mahdolliset käytännöt niiden suhteen..... joten jompi kumpi voisi heistä ottaa kantaa  missä mennään...

60
Kilpailijoiden kanava / Kilpailukalenteri 2005 !!
« : 02.11.04 - klo: 10.15 »
"Lopullinen" kalenteriversio päivitetty tänne !

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13