Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumppi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13
91
Kilpailijoiden kanava / AKK Seuratiedote 4-2004
« : 17.08.04 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Asian käsittelyn hitauden vuoksi tämäkin tieto lajiryhmän istuntokauden katkeamisesta olisi ehkä voinut tulla vähän aikaisemmin. Juuri siksi tiedustelin asiasta varsin selvästi toisessa topicissa jo kesäkuussa, sekä myös suoralla sähköpostikyselyllä. En saanut yksiselitteistä vastausta.



Jospas joskus paneutuisi hieman enemmän myös niihin vastauksiin....


Mitähän juttua tuola on ->

Lähetetty: 05.07.2004 12:17

AKK tutuksi

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
millä tavalla pienoisautoilun edustajat valitaan edustamaan lajia? Mielestäni tämäkin kysymys on ok, eikä pitäisi aiheuttaa mitään väärinymmärryksiä. Samoin esitettiin ajatuksia, voisivatko lajin harrastajat itse päästä jotenkin vaikuttamaan edustajiensa valintaan?
....


Joka syksy seuroille lähetetään seuratiedotteet, joissa pyydetään seuroja tekemään esityksiä seuraavan vuoden lajiryhmistä. Joten lajiryhmän toimikausi on aina 12kk ! Joten siis jokainen harrastaja voi oman seuransa kautta vaikuttaa lajiryhmän kokoonpanoon. Seurat lähettävät omat esityksensä omille aluehallituksille, jotka sitten tekevät omat alueen ratkaisut ja esittävät niitä AKK:n urheiluvaliokunnalle (UVK), joka sitten tekee oman koosteensa ja esityksensä niistä AKK:n hallitukselle, joka sitten viime kädessä tekee päätöksen lajiryhmien kokoonpanosta seuraavalle vuodelle ja nimeää esitettyjen joukosta yhden puheenjohtajaksi.

Ennen kuin seura voi esittää ketään lajiryhmiin, niin ko. esityksissä tulee tietenkin varmistaa, että ko. henkilö on oman suostumuksensa antanut ko. luottamustoimeen.

Kaikkien lajiryhmien kokoonpano on neljä henkilöä. Kokemus, joka itselläni on siis yli kymmenen vuoden ajalta, tuo määrä on ihan sopiva ja on vuodesta toiseen edustanut kohtalaisen laajaa näkemystä eri osa-alueilta. On tietenkin muutamia vuosien varrella ollut mukana, joilla on ollut satunnaisia esteitä töidensä puolesta ja näin on mennyt peräti kokonainen vuosi, että ei ole kokouksissa ollut kuin kolmen henkilöä. Tämä on tietenkin huono juttu kaikkien kannalta. Ja jos lajiryhmään suostumuksensa antaa, niin mielestäni silloin tuleekin olla kohtalaisen "joustavassa" työpaikassa töissä, ettei työt pääsisi häiritsemään ko. luottamustointa.

Kokouksia on neljä vuodessa (+sähköpostilla hätäiset asiat), (pj:llä yksi lisää) ja kaikki ko. kokouspäivät menevät omasta pussista, töistä vapaata ottaen. AKK maksaa ainoastaan ns. "luottamusmies -kilometrikorvauksen" joka on muistaakseni 0,39€/km. Sen lisäksi kokouspäivinä tietenkin ateriat maksetaan. Kaikki muu "vapaa-ajalla" tehty työ lajin eteen menee sitten ko. luottamustoimen piikkiin, aina puhelinkuluja myöten...

92
Kilpailijoiden kanava / AKK Seuratiedote 4-2004
« : 17.08.04 - klo: 14.13 »
Kokonaisuudessaan -> http://www.akk-motorsport.fi/5690.html

mm...

1 LIITON LAJI- JA TYÖRYHMÄT 2005
Liiton hallitus pyytää jäsenyhdistyksiä sekä autourheilualueita tekemään ehdotuksensa liiton laji- ja työryhmiin vuodeksi 2005 valittavista henkilöistä. Hallitus valitsee jäsenyhdistysten, alueiden ja omien ehdokkaittensa joukosta liiton sääntöjen 15 §:n mukaisesti tarvitsemansa laji- ja työryhmät.
Lajiryhmät:
Autosuunnistus, Jokamiehenluokka/Rallicross, Karting, Off Road,Pienoisautoilu, Ralli, Rallisprint, Rata, ja Tekniikka.
Työryhmä:
Endurance

Esitykset tulee tehdä kirjallisesti ja toimittaa suoraan liiton toimistoon viimeistään 10.9.2004 osoitteella: AKK-Motorsport ry/Riku Bitter, PL 54, 00551 Helsinki

Esityksiin ei tarvita erillisiä puoltoja, mutta esitettäviltä henkilöiltä tulee olla kirjallinen suostumus tehtävään. Laji- ja työryhmätyöskentely vaatii jäseniltään sekä aikaa että paneutumista oman lajinsa hoitamiseen ja kehittämiseen. Suostumus liitetään esityksen mukaan.

AKK-Motorsport lehdessä on myös erillinen ilmoitus liiton laji- ja työryhmäehdokkaiden hausta. Myöskin yksittäiset jäsenet voivat ilmoittaa halukkuutensa lajiryhmätyöskentelyyn.
(LIITE)



3 SÄÄNTÖKIRJAT 2005
Seurojen tilaukset Sääntökirjoista 2005 tehdään ennakkoon 8.10.2004 mennessä. Koskee ilmaisia kappaleita, jotka sisältyvät vuonna 2005 lunastettaviin kilpailija-, harrastaja- ja toimitsijalisensseihin. Ainoastaan I-toimitsijalisenssin haltijalle kuuluu ilmainen kirja kaikkina lisenssin voimassaolovuosina.
Lisätietoja tarvittaessa toimistosta, Liisa Mattila, puh. (09) 7258 2231.
Liiton jäsenmaksupalvelussa mukana olevien seurojen jäsenille sääntökirja postitetaan kilpailija- ja toimitsijalisenssin mukana kotiin, kun kilpailijalisenssi ja seuran jäsenmaksu on maksettu. Jäsenmaksupalveluseurojen ei siis tarvitse tilata kilpailijoilleen ja toimitsijoilleen sääntökirjoja.
(LIITE)



6 NUORISOTOIMINTA
NuoriSuomi jakaa jälleen seuratoiminnan paikallistukea 400 000 euroa. Tukea voivat hakea kaikki AKK:n jäsenseurat. Nuorten harrastusmoottorikerhot, monipuolinen seuratoiminta ja sen kehittäminen, Sinettiseuraksi kehittyminen ovat sellaisia toimintoja, joihin tukea mielellään myönnetään. Tukisummat ovat 500 2000 euroa riippuen toiminnan laajuudesta ja budjetista.

Seuratoiminnan paikallistukea tulee hakea netissä olevalla hakemuksella osoitteessa www.nuorisuomi.fi/paikallistuki 15.10.2004 mennessä. Tästä osoitteesta löydät myös lisätietoa asiasta. Lisätietoa ja neuvoja voit kysyä myös Nuoriso- ja valmennuspäällikkö Eero Simojoelta.
(LIITE)

93
Tulokset / AKK tutuksi
« : 21.07.04 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "jtp"
En tiedä toimiiko muilla, mutta minulla ei ainakaan toimi 2004 pistetilanne pdf muodossa. Itseasiassa se ei ole toiminut pariin kuukauteen. Tossa sen linkki http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2004-07-14T09-19-3214.pdf



Huomenna pitäisi toimia.

94
Tulokset / AKK tutuksi
« : 21.07.04 - klo: 13.20 »
väärä nappula..

95
Tulokset / AKK tutuksi
« : 21.07.04 - klo: 13.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

.....
.....
Mitä RC saa AKK:lta, tuon lisäksi ?
.....
Voipi olla että olen unohtanut jotain muutakin mitä saamme AKK:lta tai maksamme AKK:lle...


unohduksissa....

mm. kaikkien SM -sarjojen "pistelaskut" tulee hoidettua "konttorin" puolesta webbiin asti...

http://www.akk-motorsport.fi/sarjatilanteet/pienoisautoilu/

97
Tulokset / AKK tutuksi
« : 06.07.04 - klo: 11.16 »

98
Tulokset / Lisää toimintaa, hyvä mainita..
« : 06.07.04 - klo: 10.56 »
Se, että lajiryhmä pystyy työskentelemään koko PA kentän eteen tehokkaasti ainoastaan neljällä henkilöllä, selittyy mm. sillä että meillä on joka luokkaan omat ja pätevät luokkayhteyshenkilöt, jotka pitävät lajiryhmää ajan tasalla, oman luokkansa teknisissä asioissa, sekä oman luokkansa muistakin tapahtumista.

Eli suuri kiitos RC asioissa menee myös seuraaville henkilöille :

R/O POLTTOMOOTTORI CROSSI (ja Large Scale)
Tapani Kurvinen

R/O POLTTOMOOTTORI RATA
Lauri Seppala

R/O SÄHKÖ RATA
Kalle Lehto

R/O SÄHKÖCROSSI
Vesa Sarja

Sekä Mannion Ilkalle, joka toimii EFRA yhteyshenkilönä.

Alueiden vastuulla on sitten mm. "uusien kilpailijoiden" sisäänheitto sekä koulutukset. Ja juuri nuo "kerhojenväliset" kilpailut ovat niitä "kokeilukilpailuja", joissa uudet kilpailun järjestäjät voivat "testata" omia kykyjään, sekä uudet harrastajat voivat tulla kokeilemaan kilpailutoimintaa, ilman lisenssivelvoitteita.

99
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 15.54 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Lisenssivaatimuksia on aiemminkin kommentoitu, mutta koska mitään kehitystä ei ole tapahtunut, aihe on hyvä ottaa jälleen esiin.
....
....



Toisen topicin juttuja . . .

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=3689&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=12b58eee0180a2780c9e71166aa59167

Meillä moneen kertaan tarpeelliseksi todettu. Kehittynyt tälle vuodelle, siten että mukaan on tullut kertalisenssi...

100
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 14.45 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"

.....
Hm, eli EFRAn säännöt menevät AKK:n edelle siis. Itse ymmärtäisin lauseen "..paitsi mikäli erikseen on mainittu poikkeus luokan säännöissä. " siten että AKK:n sääntö olisi "tärkeämpi" kuin EFRAn. Eli jos AKK:n sääntökirjassa sanotaan 3000gr (ja sitä ei ole tiedotteella korjattu) niin se on sitten se, eikä EFRAn määrittelemä.

M-8 näyttäisi olevan ainoa luokka jonka kilpailukutsuissa on maininta "Säännöt: Autourheilun säännöt 2004, EFRA 2004 säännöt" (esim. http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7481). Yhä ihmettelen että miten voidaan viitata sääntöihin jotka eivät ole yleisesti saatavilla.

Tuohon toiseen aikaisempaan esimerkkiini viitaten, mikäli ilmestyn kisapaikalle kassillinen punaisia renkaita mukanani, ei kenelläkään pitäisi olla mitään valittamista asiasta, sillä AKK:n sääntökirjassa ei ole mainittu mitään renkaan väristä? Tarkalleen ottaen AKK:n sääntökirjassa ei ole mainittu renkaasta mitään, mutta..


Jeps, punaisilla rinkuloilla saat ajaa...

AKK:n säännöt ovat meillä voimassa ja EFRAn suhteen siis ainoastaan nuo tekniset mitat ja painosäännöt (mikäli poikkeaa meidän voimassa olevasta sääntökirjasta), muut säännöt AKK:n sääntökirjan mukaan.

EFRAn sääntöihin viitataan juuri sen vuoksi, että halutaan pysyä samalla tasolla kuin maailmalla. Ikävä kyllä EFRAn sääntökirjaa ei ole kaikkien saatavilla ja senpä vuoksi meidän tulee ko. poikkeukset tiedotteilla yms. julkaista ja nyt kun ajetaan SM -sarjaa, niin sen sarjasääntöihin ne lisätä. Joten tässä on selkeä kehityksen paikka, joka on kohtuu nopeasti varmastikin korjattu...

101
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"

.....
.....
Vielä enemmän offtopic, kumpi kilpailupaikalla on oikeassa, EFRA-sääntökirja vai AKK:n sääntökirja? Havainnollisimpana esimerkkinä M8-autojen paino on AKK:n säännöissä 3000gr ja EFRA-sääntökirjassa 3500gr. Kilpailupaikalla on kuulemma (taas se kirottu huhupuhe) penätty 3,5 kilon perään.
.....
.



Tuo EFRAn sääntökirja on vähän niin ja näin... jokaisen EFRA lisenssin saaneen tulisi se saada mutta näin ei aina ole... ja jostain syystä ne eivät ole edes webissä "?"


Senpä vuoksi joka vuosi meidän AKK:n säännöt syksyllä päivitetään ja niihin pyritään ottamaan mukaan EFRAn säännöt (mikäli luokkayhteyshenkilöt ovat sitä mieltä) aivan kaikkea emme mukaan ota.

AKK:n alaisissa kilpailuissa, voimassa oleva sääntökirja on aina meidän oma ! Tähän saattaa tulla lisäyksiä/muutoksia/poistoja/yms. joista kerrotaan AKK:n tiedotteessa. Joten varmistuaksesi sääntöjen oikeellisuudesta, sinun tulee lukea sääntökirjamme, sekä kaikki AKK:n viralliset tiedotteet, löytyy webistä.

Koska EFRAn kokous pidetään joka vuosi marraskuussa, siellä tehtävät muutokset sääntöihin eivät ehdi meidän sääntökirjaan, joten jos siellä tehdään muutoksia, jotka todetaan myös meidän omien luokkayhteyshenkilöiden mukaan tarpeellisiksi, niistä tiedotetaan erikseen AKK:n tiedotteessa.

********************************
Pl. kaikissa luokissa : " Teknisissä säännöissä noudatetaan kulloinkin voimassaolevia EFRA:n mitta- ja paino- sääntöjä, paitsi mikäli erikseen on mainittu poikkeus luokan säännöissä. "
- näistä pyritään tiedottamaan myös AKK:n tiedotteella
- joten tässä tapauksessa, mikäli EFRA sanoo painorajaksi 3500g, niin silloin se on myös meidän mukaan 3500g...
********************************


Tietenkin kehityksenä jatkoa ajatellen, tulisi nuo EFRAn voimassa olevat säännöt kirjata meidän SM -sarjasääntöihin...

102
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 12.17 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"

Kuinka AKK on panostamassa pienoisautoilun kehittämiseen?

Taustaa kysymykselleni:
Juniorimme (11v) on osallistumassa heinäkuussa ekaan kisaan, jossa edellytetään lisenssiä. Tämä tarkoittaa AKK:n määräysten mukaan lisenssiä sekä kilpailijalle että huoltaja/mekaanikolle.

Lisenssin hankinnan monimutkaisuuden ja tähän liittyvien kustannusten selvittyä pyöri mielessä melkoisen aikaa kysymys siitä, mitä saamme vastineeksi yhteensä 152,50 euron merkittäville kustannuksille (lisenssin saaminen edellytti koko tiimi liittämistä AKK:n alaiseen seuraan, liittymismaksujen osalta tosin kertakustannus).

Seuran osalta on jo kertynyt vuoden verran kokemusta ja tiedän saavani siltä puolelta aitoa vastiketta.

AKK:lle menee lisenssikustannusten ohella ymmärtääkseni osa seuran jäsenmaksusta ja kilpailumaksuistakin.

Tältä pohjalta kiinnostaisi kovasti kuulla, mitä "oma liittomme" AKK on tekemässä erityisesti JUNIORIEN puolella pienoisautoilun kehittämiseksi maassamme.



Kuten aikaisemmin olen jossain todennut, niin lajiryhmän työskentelee koko PA:n eteen, mm. 7 SM -luokkaa. Tavoitteemme on turvata sekä kv -tulevaisuus ja harrastaja -tulevaisuus.


Kv -menestystä olemme saaneet jo pitkään nauttia, eri luokissa. Tämän turvaamiseksi lajiryhmä teki jo vuosia sitten periaatepäätöksen noudattaa kv -sääntöjä meidän omissa ns. "viriluokissa". Tämä pienentää kynnystä lähteä ulkomaille ko. kilpailuihin, koska ajetaan "samoilla säännöillä".

Ns. pakkonousut pistettiin aikoinaan "romukoppaan" ja harrastajille annettiin mahdollisuus harrastaa ja ajaa kilpaa kansallisella tasolla, vakioautoilla "iästä" riippumatta. Ja tässä luokasta riippuen on pyritty ns. "vakioautoluokkien" säännöt pitämään mahdollisimman tiukalla ja selkeinä (RC -sähköluokissa mm. ROAR -moottoriluokitus).


Sen lisäksi teemme aina välillä kyselyjä "kentälle", joilla haemme kilpailijoiden, juniorien, harrastajien, yms. mielipiteitä eri asioille...

Esimerkki 1 : Jokunen vuosi sitten päädyttiin vakioluokissa ajamaan 4minuutin eriä, alan asiantunjoiden, moottorispesialistien kehoituksesta ! Koska kilpailijat olivat kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että he haluavat ajaa 5minuutin eriä, niin vuoden kokeilun jälkeen palattiin vanhaan tuttuun 5 minuutin erään. Ja tästäkin eräs maahantuoja sitten antoi lajiryhmälle "noottia" kun mentiin palaamaan takaisin 5minuuttiin..

Esimerkki 2 : Surullisen kuuluisa rengaskeskutelu.... Lajiryhmä teki aikoinaan päätöksen siirtyä käyttämään sähkötouring luokissa CS-27 rengasta, omasta mielestään se tiesi että ratkaisu on oikea. Palautetta tuli niin positiivista kuin negatiivistakin. Ja eräs äänekkäimmistä vastustajista soitti allekirjoittaneelle kuluneen mattokauden jälkeen ja kertoi suunnilleen näin : "Tumppi, kyllä mun on pakko sanoa, että se rengaspäätös minkä te teitte oli ihan oikea, mun on pakko tässä asiassa kääntää takkia."

Eli välillä teemme vääriä ratkaisuja ja oikaisemme ne sitten, välillä teemme kipeitä ratkaisuja, mutta pysymme niissä, koska omasta mielestämme tiedämme ajavan niillä mm. junioreiden etua, mm. näissä molemmissa esimerkeissä.


Olemme saaneet eräältä huoltajalta esityksen ns. "valmennusryhmän" perustamisesta. Ryhmän joka kokoontuisi muutamia kertoja vuodessa ja kouluttajina olisi meidän omat kansainvälisestikin menestyneet kilpakuljettajat, sekä AKK:n nuorisopäällikkö (jolla on sitten kokemusta ko. asioiden hoidosta kartingin puolella). Tämä "projekti" on työn alla ja sen mahdollisuudet selvitellään.

103
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 12.17 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
millä tavalla pienoisautoilun edustajat valitaan edustamaan lajia? Mielestäni tämäkin kysymys on ok, eikä pitäisi aiheuttaa mitään väärinymmärryksiä. Samoin esitettiin ajatuksia, voisivatko lajin harrastajat itse päästä jotenkin vaikuttamaan edustajiensa valintaan?
....


Joka syksy seuroille lähetetään seuratiedotteet, joissa pyydetään seuroja tekemään esityksiä seuraavan vuoden lajiryhmistä. Joten lajiryhmän toimikausi on aina 12kk ! Joten siis jokainen harrastaja voi oman seuransa kautta vaikuttaa lajiryhmän kokoonpanoon. Seurat lähettävät omat esityksensä omille aluehallituksille, jotka sitten tekevät omat alueen ratkaisut ja esittävät niitä AKK:n urheiluvaliokunnalle (UVK), joka sitten tekee oman koosteensa ja esityksensä niistä AKK:n hallitukselle, joka sitten viime kädessä tekee päätöksen lajiryhmien kokoonpanosta seuraavalle vuodelle ja nimeää esitettyjen joukosta yhden puheenjohtajaksi.

Ennen kuin seura voi esittää ketään lajiryhmiin, niin ko. esityksissä tulee tietenkin varmistaa, että ko. henkilö on oman suostumuksensa antanut ko. luottamustoimeen.

Kaikkien lajiryhmien kokoonpano on neljä henkilöä. Kokemus, joka itselläni on siis yli kymmenen vuoden ajalta, tuo määrä on ihan sopiva ja on vuodesta toiseen edustanut kohtalaisen laajaa näkemystä eri osa-alueilta. On tietenkin muutamia vuosien varrella ollut mukana, joilla on ollut satunnaisia esteitä töidensä puolesta ja näin on mennyt peräti kokonainen vuosi, että ei ole kokouksissa ollut kuin kolmen henkilöä. Tämä on tietenkin huono juttu kaikkien kannalta. Ja jos lajiryhmään suostumuksensa antaa, niin mielestäni silloin tuleekin olla kohtalaisen "joustavassa" työpaikassa töissä, ettei työt pääsisi häiritsemään ko. luottamustointa.

Kokouksia on neljä vuodessa (+sähköpostilla hätäiset asiat), (pj:llä yksi lisää) ja kaikki ko. kokouspäivät menevät omasta pussista, töistä vapaata ottaen. AKK maksaa ainoastaan ns. "luottamusmies -kilometrikorvauksen" joka on muistaakseni 0,39€/km. Sen lisäksi kokouspäivinä tietenkin ateriat maksetaan. Kaikki muu "vapaa-ajalla" tehty työ lajin eteen menee sitten ko. luottamustoimen piikkiin, aina puhelinkuluja myöten...

104
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Kerran mm. kysyin AKK:n pienoisautoilu-budjetista, paljonko se saa (tai maksaa) rahaa AKK:lta tai valtiolta, paljonko rahaa kuluu ja mihin se kuluu jne. Tumppi vastasikin, että hän ottaa selvää ja palaa asiaan.
....



Tosiaan tuota budjettia aikoinaan kyselin ja sinullekin silloin vastasin, että sitä ei saa konttorilta pihalle. Enää kun ei ole olemassa semmoista yhtenäistä, yhdessä paikassa olevaa PA budjettia, vaan se on pilkottu moneen osaan, koko AKK:n budjettiin, eikä allekirjoittaneella  ole siis minkäänlaista halua alkaa sitä sieltä perkaamaan....


Olen joskus kuullut, että valtio maksaa AKK:lle "nuorisotukea" noin 17000€ "?" En ole varma mitä se on tänä päivänä, joskos on ollenkaan ? TOdennäköisesti sitä tulee edelleenkin... ja se jakautuu sitten siis koko AKK:n "nuorisotyöhön" kuuluvaan osaan, eli PA, karting, jokkis ja ralli (rata "?")...


Mitä AKK saa PA:lta ?
- noin 400 lisenssiä kertaa 25€, yhteensä 10000€, siitä pois vakuutusmaksu (11€), jäljelle jää 5600€, tämän me maksamme AKK:lle
- noin 50 kilpailun kilpailulupamaksun
- sen lisäksi on olemassa muutamia itsenäisiä PA seuroja, siis pelkästään PA:han liittyviä seuroja, joten niiden seuramaksu, joka on siis 170€/seura (+hlö maksut), seurojen lukumäärää en tiedä


Mitä PA saa AKK:lta ?
- me saamme juokseviin asioihin liittyvät toimet konttorilta, mm. kokousvalmistelut (lajiryhmän sekä ns. valvojapäivät)
- valmiin organisoidun valtakunnallisen organisaation, joissa mm. koulutus on hoidettu alueiden kautta
( jos joku tuota mahdollisuutta ei ole käyttänyt, ei se mielestäni ole lajiryhmän vika, vaan pitäisi olla enemmän yhteyksissä omaan seuraansa ja oman alueen toimintaan )
- webbi -palvelut, kaikki säännöt webissä, kilpailukalenteri webissä, kilpailukutsujen lisääminen ko. kalenterin linkkiin ( joo tämäkin on ollut jo pitkääään mahdollista, kukaan ei oikein tunnu sitä käyttävän), ensi syksynä tulee sitten vielä uusi "sähköinen kilpailuun ilmoittautumisjärjestelmä" ( juttua viime lehdessä )
- jäsenlehti, sääntökirja, (vakuutusturva 11€:lla)
- kilpailujen yhteydessä voimme vapaasti soittaa musiikkia, teosto maksut on hoidettu AKK:n toimesta


Mitä RC saa AKK:lta, tuon lisäksi ?
- EFRA -jäsenmaksun
- kaikkien EFRA kilpailujen EM/MM kilpailumaksut maksetaan AKK:n toimesta !
( ja tämä on iso potti, olisiko noin 40*100€ ? )
- EFRAn vuosittaiseen kokoukseen osallistuvien henkilöiden matkakustannukset


Voipi olla että olen unohtanut jotain muutakin mitä saamme AKK:lta tai maksamme AKK:lle...

105
Tulokset / AKK tutuksi
« : 05.07.04 - klo: 12.16 »
No niin nyt kun kerkeen koneen ääreen istumaan ensimmäistä kertaa yli viikkoon (joten hieman jäitä hattuun, mikäli niitä vastauksia ei heti satu saamaan, kaikki eivät kuitenkaan "elä" tämän forumin edessä...), niin korjataanpa ensin muutamia virheitä joita tänne on kerrottu :

Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
....
Lajiryhmän kokoonpano on nyt:

Tuomo Iso-Aho, AKK
Sakke Ahoniemi, sähkö- ja polttisrata, kv-kisaaja
Jussi Luopajärvi, sähkörata ja -crossi, kv-kisaaja
Tony Raikas, sähkö- ja polttisrata, kv-kisaaja
....
....



Allekirjoittanut ei ole AKK:n palkkalistoilla, jollaisen kuvan yllä olevasta voi aivan hyvin saada..


Lajiryhmän kokoonpano on nyt :

nimi
- vastuualue
- kokemus

Tuomo Iso-Aho, pj
- ura-autot
- yli 20v kerhonvetäjä, kilpailujen järjestäjä, johtaja/valvoja, lajiryhmässä vuodesta 1994-, pj v. 2002-, kv-kisaaja

Sakke Ahoniemi, vpj
- sähkörata
- lajiryhmässä vuodesta 2000, kilpailujen järjestäjä, kv-kisaaja

Jussi Luopajärvi, sihteeri
- sähköcrossi
- lajiryhmässä vuodesta 2003, kilpailujen järjestäjä (sekä PA että karting), johtaja/valvoja, kv-kisaaja

Tony Raikas
- polttis rata/crossi
- lajiryhmässä vuodesta 2003, kilpailujen järjestäjä, johtaja/valvoja, kv-kisaaja

Jari Saario, AKK, lajipäällikkö
- PA lajiryhmässä, hoitelee "konttorin" asiat, ei "äänivaltaa"

106
Tulokset / VesaK:n rangaistuspäätös?
« : 22.06.04 - klo: 23.56 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
....
- ja uskoakseni se merkittävin syy: viime vuodenvaihteen tienoilla lajiryhmämme pj kunnostautui julkisella ala-arvoisella esiintymisellään, solvaten käsittämättömästi täysin sivullista, mutta tunnettua henkilöä, joka itse ei ollut osallistunut eikä osallistu näihin keskusteluihin. Lisäksi hän katsoi oikeaksi haukkua "tietyn kaupallisen merkin" edustajat tappelupukareiksi.
Tein tästä huomautuksen AKK:lle tiedustellen, että kuuluuko AKK:n edustajan tehtäviin moinen julkinen käyttäytyminen.
Myöhemmin AKK:n lakimiehen lähettämän infon mukaan pj lienee saanut asiasta rapsut. Hän on siitä ilmeisesti kovin otettu, koska ei ole informoinut asiasta edes lajin lähipiiriään.

Minun ei ehkä tarvitsisi suuremmin ihmetellä omaa rangaistustani lainkaan.


Kuten jossain mainoksessa sanottiin, "mistä näitä sikiää?"....

Ja VesaK:n bullshit sen kun saa jatkoa, täysin perätön koko juttu. Ainoa henkilö johon olet tietojeni mukaan ollut yhteydessä ko. tapauksesta viime vuoden lopulla/vuoden vaihteessa, on ollut lajipäällikkö, eikä hän ainakaan mitään rapsuja ole allekirjoittaneelle antanut ja vielä vähempää yksikään AKK:n lakimiehistä !

Jos näin olisi, niin en varmaankaan täällä mitään enää kirjoittaisi..

Onkohan nyt kaikki kotona ? Olisi varmaan syytä tarkistaa...

107
Tulokset / Re: re
« : 22.06.04 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
....
....
Jos Tumpilla lajiryhmän puheenjohtajana on vähääkään ymmärrystä tekemänsä mokan merkityksestä, niin hän on jo kirjoittamassa eroilmoitusta tehtävästään.


Miksi ? Tämän homman varjopuoliin kuuluu myös se, että kipeistä esityksistämme saamme välillä rankkaakin palautetta, kuten tässäkin asiassa, se on vain kestettävä. Mutta tiedämme tehneemme TÄYSIN oikean ratkaisun ja tähän päätän kommenttini tästä asiasta tällä forumilla.

108
Tulokset / VesaK:n rangaistuspäätös?
« : 22.06.04 - klo: 09.08 »
Itse itseäni lainaten :
toisesta jo lukkoon lyödystä topicista...
.......
.......
Jostain syystä jotkut ihmiset eivät ymmärrä vaikka, heille rautalangasta yrittää mallia vääntää. Vastasin Vesan postiin ja jouduin vastaamaan siihen vielä uudestaan kahteen kertaan, koska hän ei ymmärtänyt selvää tekstiä ? ...
......
......

Vastaus muutamaan kysymykseesi :

Koska virallisen päätöksen tekee ko. asioista AKK:n hallitus eikä
lajiryhmät, niin silloin lajiryhmillä ei ole oikeutta lähteä kommentoimaan
toisten tekemiä päätöksiä eikä niihin vastauksia antamaan, vaikkakin on
ollut niitä työstämässä ja niistä ehdotuksen antanut. Tämä on lajiryhmiltä
"kielletty".

Joten kerron OMAN henkilökohtaisen kantani tähän asiaan, muista
riippumatta.

Koska kilpailun järjestäjä oli tehnyt toimistasi erillisen selvityksen ja
"tutkintapyynnön", joka tuli kilpailun valvojan kautta, muiden kilpailuun
liittyvien asiapapereiden joukossa, lajiryhmä päätti käsitellä sen.

Ko. kilpailua edeltävällä viikolla allekirjoittaneeseen oltiin muutamia
kertoja puhelin yhteydessä ja silloin jo kerrottiin allekirjoittaneelle,
minkälaista toimintaa sinä harrastat ko. kilpailun järjestäjiä kohtaan.

Ko. kilpailu järjestettiin TÄYSIN voimassa olevien sääntöjen mukaan. Siitä
huolimatta omilla toimillasi yritit rankasti vaikuttaa kilpailun
järjestelyihin, kyseenalaistamalla erälistojen laatijoiden "ammattitaidon",
sekä rankasti painostit kilpailun järjestäjää tekemään muutoksia ko.
erälistoihin, jotka oli siis tehty sääntöjen mukaan. Kovaa painostustasi
tehostamalla uhkailit vielä kilpailun järjestäjää mm. negatiivisella
kirjoituksella alan ykkösforumissa "RC-maailmassa".

Kuten olen sanonut niin mielipiteensä voi kertoa, siihen on jokaisella
täysi oikeus. Mutta kilpailun järjestelyihin puuttuminen rankasti kilpailun
järjestäjää painostamalla ja uhkailemalla menee ns. "kynnyksen" väärälle
puolelle ja on täten tuomittavaa toimintaa. Kyseessä on sekä suomalaista
pienoisautoilua että suomalaista autourheilua vahingoittava teko, josta
olisi voinut pahimmillaan antaa jopa 12kk kiellon !

Koska kyseessä on kilpailun järjestäjä, joka on erittäin arvostettu ja
tunnettu kaikenkokoisten kilpailujen järjestämisestä, niin
ralliautopiireissä kuin pienoisautoilupiireissä, ei lajiryhmällä ole
pienintäkään epäilystä siitä etteikö heidän selvityksensä sinun toimistasi
pidä paikkansa. Sillä tälläisissä asioissa kynnys tehdä ko. kaltainen
selvitys on äärettömän korkealla, eikä sitä siis näin kokenut kilpailun
järjestäjä tee missään tapauksessa "kevyt kenkäisesti".
.....
.....
Mutta tässä kyseisessä tapauksessa on siis menty rankasti tuon "kynnyksen"
väärälle puolelle.

Ihan puhtaasti oma henkilökohtainen kantani

Tumppi
.......
.......

109
Tulokset / VesaK:n rangaistuspäätös?
« : 21.06.04 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "*Make*"
.....
.....
Tilannehan on se, että VesaK on saannut rangaistuksen. Perusteluita EI ole esitetty, tai jos on niin ei julkisesti.

Ajatusleikki, mitäpä jos perusteita ei ole olemassa? Mitä tekee lajiryhmä? Eroaa? Mitä tekee AKK? peruuttaa mahdollisesti väärin perustein annetun rangaistuksen? Kysymys, miksi rangaistuksen perusteita EI ole kerrottu? Toinen kysymys, miksi AKK:n päätöksistä EI saa valittaa? Missä on oikeusturva??
.....


Johan tuo on moneen kertaan todettu, että kyseessä on kilpailun järjestäjään kohdistunut rankanpuoleinen painostaminen ja uhkaileminen. Ja siinä on aivan riittämiin perusteita epäurheilijamaiseen käyttäytymiseen.

110
Tulokset / VesaK:n rangaistuspäätös?
« : 21.06.04 - klo: 20.59 »
Sanomani on lähinnä se, että ei pidä ottaa kantaa asioihin, joista ei mitään tiedä.

Tämän jutun molemmat osapuolet tietävät mikä on totuus ja se on päättävillekin elimille tiedoksi tullut. Sen tietää myös VesaK:kin, joka vain yrittää tällä forumilla omista tekemisistään syitä muiden niskoille saada...

111
Tulokset / Re: VesaK:n tilanne
« : 21.06.04 - klo: 20.02 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Gallup syyllisyydestäni tai syyttömyydestäni on enemmän hupijuttu. Mutta kyllä jotakin kertoo sivusta seuranneiden oikeudentajusta, että 86%:n mielestä päätös oli väärä tai asia olisi pitänyt selvittää kunnolla. Tämän pitäisi olla melko selvä viesti kovapäisemmillekin.
Kun "tuomio oli oikea" äänestäneistä otetaan pois lajiryhmä, laukaalaiset ympäristöineen ja "nevalka", niin ei sinne kovin montaa ulkopuolista taida enää jäädä  :wink:


Itsekin olisin äänestänyt vaihtoehtoa yksi mikäli olisin tämän netin tiedon varassa. Meillä on kuitenkin toinen tieto, kuin tämän forumin ainoalla "fakta" -tiedon kertojalla...

Itse en ole äänestykseen osaa ottanut ja epäilenpä että lajiryhmä siihen on ollenkaan kantaa ottanut, en tiedä...

Moderaattorit varmastikin tietävät IP liikenteestä, että allekirjoittaneen osalta äänestysnappulaan ei ole koskettu !

112
Tulokset / VesaK:n rangaistuspäätös?
« : 21.06.04 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "*Make*"
Eiköhän tämä asia kannata selvittää kunnolla, tai muuten homma EI toimi tulevaisuudessakaan vaan jokainen joka kritisoi saa kilpailukiellon. Tulee todellakin vanhat hyvät ajat mieleen  :evil:


Kuten olen monasti jo aiemmin todennut, niin tässä tapauksessa ei ole kyse kritiikin antamisesta, vaan kilpailun järjestäjän painostamisesta ja uhkailemisesta ja jos se on jonkun mielestä hyväksyttävää toimintaa, niin enpä voi muuta kuin ihmetellä :?:

Eikä varmaankaan siitä miksikään muutu vaikka sitä kuinka paljon tällä forumilla pyöritellään :!:

113
Palaute jonka olemme saaneet valvojaraporttien mukana koskee nimen omaan kilpailupaikalla tapahtunutta. Enemmän ja vähemmän "turhaa" huutamista yms... joista asioista kilpailun johtaja tai valvoja voi "seuraamuksen" antaa mainitsemani pykälän nojalla. Vähän sama juttu kuin lätkässä tai futiksessa, kun pelaaja huutelee mm. törkeyksiä, niin siitä annetaan futiksessa kortteja ja lätkässä penalttia, tätä tarkoitin.

Olen jo aikaisemmin moneen kertaan sanonut, että kilpailuista voi aivan hyvin kertoa negatiivistakin palautetta, se on ainoastaan mielipiteensä kertomista, eikä siitä asiasta aivan varmastikaan ketään tulla rankaisemaan.

Kunhan ei sitten mennä herjauksen tms. tasolle, mutta sehän ei sitten enää olekaan minkään liiton asia, vaan kuuluu "julkisen sanan" piiriin, ja siihenhän on julkisen sanan neuvosto viime vuonna ottanut kantaa.

Joten ei muuta kuin kisoja kommentoimaan !

114
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 17.06.04 - klo: 12.34 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"


Raukkamaisesti sanottu - ihan linjassa kaiken muunkin lajiryhmän tuotannon kanssa tämän asian yhteydessä.

....


Raukkamaisesti ?

Itse olet se taho joka tämän sopan aloitti, painostamalla ja uhkailemalla kilpailun järjestäjää.

115
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 16.06.04 - klo: 23.51 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"

......
Jos säännöt ovat liian ankarat, tulee valita joku toinen laji, esim. maastohiihto, jonka entinen päävalmentajakaan ei ole syyllinen mihinkään...


 :!:

116
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 16.06.04 - klo: 23.30 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Puhelinkeskustelu, johon viittaat, tai oletan sinun viittaavan, tapahtui huhtikuun alkupuolella, yli kaksi kuukautta sitten. Se oli ensimmäisiä asian tiimoilta käytyjä keskusteluita. En todellakaan tuolloin arvannut, mikä näytelmä tästä sittemmin kehittyisi, enkä niin ollen ymmärtänyt rekisteröidä jokaista sanaani tarkasti muistiin.
.....


Kunhan vain otin tuosta ylempää sinun kommenttiasi asian tiimoilta esille, missä muistisi ei enää pelaa ... Sinänsä ymmärrettävää...

Itsepä olet tämän näytelmän rakentanut alusta lähtien. Ja nyt kun tuli ns. alle, niin yrität siitä vierittää syitä muiden niskoille.

117
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 16.06.04 - klo: 22.38 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
.....
....
Itse en osaa varmuudella sanoa, onko asia noin, koska en muista sitä. Olen hyvinkin voinut sanoa kirjoittavani asiasta keskustelufoorumiin, tai jatkavani keskustelua siitä. ...
....


Yleensä kun ikävät asiat ylittävät sen tietyn kynnyksen, kuten tässä on käynyt, niin toinen asianosainen pyrkii kiistämään kaiken, se on aivan luonnollista ja sitten katoaa vielä muistikuva mitä on tullut sanottuakaan..... Sen jälkeen vielä ihmetellään mistä rangaistus on oikein tullut.

118
Kilpailijoiden kanava / AKK:n tiedote 3/2004
« : 16.06.04 - klo: 21.45 »
Luithan myös sivun 18 ? Sähköisesti kisaamaan.

119
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
.....

Ehdotan uudeksi tekstiksi:

Nostovuoron tarkoituksellinen laiminlyönti: parhaan tuloksen mitätöinti ja jopa AKK:n virallinen varoitus.
.....


Kiitos aktiivisuudesta.

Mutta määrittele "tarkoituksellinen" siten, että siihen ei jää "aukkoja" ?

Itse haluaisin kaikista säännöistä pois kohdat, jotka perustavat ns. yhden henkilön "mutu" tietoon... Koska ne ovat juuri niitä kohtia jotka tiukan paikan tullen aiheuttaa hämminkiä.

120
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 16.06.04 - klo: 21.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Ensimmäinen ja viimeinen kommentti tähän asiaan, ottamatta sen kummemmin kantaa esitettyihin tapauksiin.
.......


Poikkeus vahvistaa sännön....


Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Välillä takaisin tähän toiseen jupakkaan.

Sain Tumpilta vastauksen kirjeeseeni. Muodollisesti se ei ole lajiryhmän pj:lta, vaan yksityishenkilö Tumpilta, koska lajiryhmän on kiellettyä ottaa kantaa AKK:n hallituksen tekemään päätökseen. Asiasisältöön tällä tuskin on vaikutusta.

Lainaus Tumpin vastauksesta:
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Kovaa painostustasi tehostamalla uhkailit vielä kilpailun järjestäjää mm. negatiivisella kirjoituksella alan ykkösforumissa "RC-maailmassa".
 
Tuossa on syytä ja rangaistuksen perusteita aivan riittämiin.



Tässä se nyt siis on. Olen saanut 6 (vai 7?) kuukauden kilpailu-, huoltaja- ja toimitsijakiellon siksi, että olen ”uhannut” kirjoittaa aiheesta keskustelufoorumissa.

Parit kommentit heti. Kuten Foorumista on luettavissa, toteutin ”uhkaukseni”. Mutta kas, siitä en olekaan saanut rangaistusta?

Se verran ”uhkauksen” taustaa, että ymmärrän sen tarkoittavan puhelinkeskusteluani kilpailujohtajan kanssa. Itse en osaa varmuudella sanoa, onko asia noin, koska en muista sitä. Olen hyvinkin voinut sanoa kirjoittavani asiasta keskustelufoorumiin, tai jatkavani keskustelua siitä. So what? En halua sitä kieltääkään, sillä ei pitäisi olla kovin raskauttavaa, mitä kaverit kahden kesken puhelimessa puhuvat?

Sen sijaan on todella mielenkiintoista, että lajiryhmälle riittää ankaran rangaistuksen syyksi puhelinkeskustelun yksityiskohta, merkitykseltään vähintään kyseenalainen, ja vain toisen osapuolen kertomana.

Ei epäilystäkään enää, että tämän näytelmän konna on lajiryhmä, sillä he ovat raskaasti ylireagoineet tehtyyn valitukseen. Mistä lie syystä?



Jostain syystä jotkut ihmiset eivät ymmärrä vaikka, heille rautalangasta yrittää mallia vääntää. Vastasin Vesan postiin ja jouduin vastaamaan siihen vielä uudestaan kahteen kertaan, koska hän ei ymmärtänyt selvää tekstiä ? ...

En antanut lupaa referoida vastaustani tänne.... En tosin kieltänytkään... Koska Vesa on kuitenkin "osan" tänne referoinut, niin kerrottakoon koko stoori mitä Vesalle vastasin.

Uskoisin, että se herättää monet ajattelemaan uudestaan tätäkin juttua...


**************************************************

Vastaus muutamaan kysymykseesi :

Koska virallisen päätöksen tekee ko. asioista AKK:n hallitus eikä
lajiryhmät, niin silloin lajiryhmillä ei ole oikeutta lähteä kommentoimaan
toisten tekemiä päätöksiä eikä niihin vastauksia antamaan, vaikkakin on
ollut niitä työstämässä ja niistä ehdotuksen antanut. Tämä on lajiryhmiltä
"kielletty".

Joten kerron OMAN henkilökohtaisen kantani tähän asiaan, muista
riippumatta.

Koska kilpailun järjestäjä oli tehnyt toimistasi erillisen selvityksen ja
"tutkintapyynnön", joka tuli kilpailun valvojan kautta, muiden kilpailuun
liittyvien asiapapereiden joukossa, lajiryhmä päätti käsitellä sen.

Ko. kilpailua edeltävällä viikolla allekirjoittaneeseen oltiin muutamia
kertoja puhelin yhteydessä ja silloin jo kerrottiin allekirjoittaneelle,
minkälaista toimintaa sinä harrastat ko. kilpailun järjestäjiä kohtaan.

Ko. kilpailu järjestettiin TÄYSIN voimassa olevien sääntöjen mukaan. Siitä
huolimatta omilla toimillasi yritit rankasti vaikuttaa kilpailun
järjestelyihin, kyseenalaistamalla erälistojen laatijoiden "ammattitaidon",
sekä rankasti painostit kilpailun järjestäjää tekemään muutoksia ko.
erälistoihin, jotka oli siis tehty sääntöjen mukaan. Kovaa painostustasi
tehostamalla uhkailit vielä kilpailun järjestäjää mm. negatiivisella
kirjoituksella alan ykkösforumissa "RC-maailmassa".

Kuten olen sanonut niin mielipiteensä voi kertoa, siihen on jokaisella
täysi oikeus. Mutta kilpailun järjestelyihin puuttuminen rankasti kilpailun
järjestäjää painostamalla ja uhkailemalla menee ns. "kynnyksen" väärälle
puolelle ja on täten tuomittavaa toimintaa. Kyseessä on sekä suomalaista
pienoisautoilua että suomalaista autourheilua vahingoittava teko, josta
olisi voinut pahimmillaan antaa jopa 12kk kiellon !

Koska kyseessä on kilpailun järjestäjä, joka on erittäin arvostettu ja
tunnettu kaikenkokoisten kilpailujen järjestämisestä, niin
ralliautopiireissä kuin pienoisautoilupiireissä, ei lajiryhmällä ole
pienintäkään epäilystä siitä etteikö heidän selvityksensä sinun toimistasi
pidä paikkansa. Sillä tälläisissä asioissa kynnys tehdä ko. kaltainen
selvitys on äärettömän korkealla, eikä sitä siis näin kokenut kilpailun
järjestäjä tee missään tapauksessa "kevyt kenkäisesti".



*************************************************************
Olemme vuosien varrella saaneet paljon palautetta niin kilpailujen
järjestäjiltä kuin kilpailujen valvojiltakin, että kilpailijat ns.
"mussuttavat" turhaan monista erinäisistä asioista kilpailujen
järjestäjille. Ja tämän johdosta monet kilpailujen järjestäjät ovat
harkinneet kokonaan kannattaako ko. kilpailuja ylipäätään järjestää enää
ollenkaan, vielä kun sitä tehdään "hyvää hyvyyttään", koska kilpailujen
järjestäjiä ei liikaa ole. Tälle toiminnalle emme voi paljoakaan mitään
tehdä, siihen olemassa oma sääntöpykälä, joka antaa ko. kilpailupaikalla
mahdollisuuden puuttua ko. asioihin :
**********
PA yleinen osa:

1.5. SEURAAMUKSET SÄÄNTÖJEN NOUDATTAMATTOMUUDESTA
.....
- epäurheilijamainen käytös yleensä (mm. huutaminen ja aiheeton suunsoitto)
.....
**********

Mutta tässä kyseisessä tapauksessa on siis menty rankasti tuon "kynnyksen"
väärälle puolelle.


Mitä sitten tulee kilpailuun ilmoittautuneen kilpailijan osanoton
eväämiseen, siihen en ota kantaa, muuta kuin sanon, että säännöt kannattaa
lukea :

Sääntökirja yleinen osa :
*************************************************************
26. Osanoton evääminen
Jos järjestäjä kieltäytyy hyväksymästä ilmoittautunutta osanottajaa
kilpailuun, on kieltäytymisestä ja sen syistä ilmoitettava asianomaiselle 8
päivän kuluessa ilmoittautumisen saapumisesta lukien, kuitenkin viimeistään
5 päivää ennen kilpailupäivää. (74)

SM- ja Cup-kilpailuissa on kilpailun järjestäjän 24 tunnin kuluessa
eväämisestä ilmoitettava sen syy AKK:lle.

*****************************************************
Ihan puhtaasti oma henkilökohtainen kantani

Tumppi

**************************************************

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13