Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 15
31
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 12.14 »
Kiitokset jälleen yhdestä mielenkiintoisesta kisasta Turun porukalle.

Hieno homma, että jyränne oli romuna ja saimme ajaa varsinaista off-roadia! Tätä lisää ja siinä todellakin oppii ajamaan autoa -tosin pahimmat paikat voisi olla hieman paremmassa kondiksessa.

Tästä on mukava jatkaa eteenpäin ja yksi pyyntö kaikille kisailijoille EKAlle kierrokselle:

Maltetaan jättää sen verran marginaalia edellä ajavaan, ettei kolata toista ulos ensimmäisen kierroksen ekoissa mutkissa. A-finlaisteilla on jo sen verran monta kisaa takana, että tämä pitäisi jo olla kaikilla hallussa.

T: Martti - nähdään Jyväskylässä la!

32
Suuret kiitokset niin kisan järjestäjille kuin kisailijoille hienosta päivästä!

Tarina ei tällä kerralla ole kovin pitkä mutta nostan esille asian joka mielestäni teki kisasta yhden parhaista koskaan:
Rata muuttui etenkin joka ikisen finaalierän välissä merkittävästi.

Tämä teki ajamisesta jatkuvasti haastavampaa ja myös linjaa piti vaihtaa (jos halusi pärjätä) ja myös autoa olisi pitänyt säätää sopivammaksi olosuhteiden muuttuessa. Kyseessä oli siis todellinen off-road rata ja varmasti jokainen kaueminkin ajannut kuski oppi uusia jekkuja.

Lisää tätä, kiitos :-)

Mikaelin muistoa kunnioittaen,

Martti


33
Tässä vielä liitteenä alkusetup, jolla lähden autoa ulkoiluttamaan.
Sen on tarkoitus olla lähinnä vain helppo ja neutraali - isot muutokset tuohon tulevat sitten testin aikana.

34
Ajokelejä tuskaisesti odottaen, laitoin iskareihin löysemmät öljyt kun ekat ajot taitaa olla noin +5 asteen kelissä.
Eteen tuli Losin 30 ja taakse 25.

Katsotaan miltä noilla auto tuntuu kun pääsee röykkyiselle radalle.

35
Polttisautot / Vs: XRay XB8 '17
« : 13.04.17 - klo: 11.08 »
Hello,
Pääsin itse tutkimaan Jarkon autoa pöydällä sen valmistuttua ja pakko myöntää siltä tutkiessa laadun olevan todella korkealla.

Tuon perusteella uskoisin auton olevan todella iskun -ja kulutuksenkestävä laitos!

36
Tulokset / Vs: SC WinterCup V tulokset ja tarinat
« : 21.03.17 - klo: 11.41 »
Tervehdys kaikille,

Oli hienoa lukea aiempia palautteita joissa tulee hyvin esille se, kuinka onnistunut rata sekä järjestelyt olivat Ulvilassa. Radallanne oli mahtava käydä treenaamassa ja nyt ajamassa kauden päätöskisat.

Meillä oli nelkuissa todella kutkuttava asetelma tähän kisaan, kun sarjapisteissä oli kolme miestä "tasoissa" ja viimeinen kisa ratkaisi lopullisen järjestyksemme. Omalla kodallani söi tosissaan miestä, kun ei ole ollut omaa harrastuspaikkaa lähellä enää loppukauden aikana ja tiesin kuinka pirun lujaa noi kaksi Mikkoa vie autojaan.

Onneksi Helsingistä saakka oli innokasta porukkaa lähtemään Teille saakka ajamaan kunnon radalla ja vietimme siellä muutaman kauden parhaista lauantai päivistämme. Isot peukut siitä myös omalle jengillemme  :afro:

Perjantaina treenatessa Ylisen vauhti oli todella kova ja olin armotta hitaampi, vaikka saimme toki hyvin ajettua myös puskuri-puskurissa treeniä. Maulalla taas näytti olevan jonkin verran ongelmia vauhdissa ja olinkin hieman huolissani miehen suorittamisesta.

Lauantaina aamulla jo ekoilla kierroksilla totesin radan muutosten olleen aivan loistavat: riittävän rohkeita (etenkin kääntöpöydän jälkeinen hynda) ja ne todellakin sekoittivat pakkaa. Pito oli omaan makuun juuri sopiva tämänlaiselle sisäradalle ja rata oli tekninen sekä haastava.

Vaatimattomasti sanoen: Äänekosken ohella ehdottomasti kauden paras rata - jälleen! Teillä on silmää kunnon Short Course radan tekemiseen!

Itse kisasta:
Treeneissä aloitin tuttuun tapaan aika kovalla vedolla ja ne meni putkeen, kun en repinyt liikaa.
Ekassa aika-ajossa sain kohtuullisen tuloksen mutta se paras "moodi" jäi saamatta päälle.
Toisessa vedossa sain itselleni sen hyvän ja vahvan fiiliksen ja hiukan ennen ajan loppumista olin tyytyväinen suoritukseeni. Mikaelin vauhti kärjessä oli aivan huima ja oli kova hinku yrittää päästä samaan, vaikka se mahdottomalta kuulostikin.

Sitten Maula teki jotain laitonta: Ajoi mua nopeamman ajan, eikä mulla ollut enää mahdollisuuksia saada sitä mitenkään kiinni. Näin tipuin neljänteen lähtöruutuun ja kauden molemmat kovat olivat edessäni lähdössä. Kipin sanoin siinä oltiin leuka syvällä rinnassa ja tiesin kauden voiton menneen jo ohi.

Finaaleissa otin hieman liikaa riskejä etenkin keskialueella ja toisen finaalin lähdössä mä koomasin. Sain silti äärimmäisen hienoja kisatilanteita aikaan niin Samin, Mikkojen sekä yhdessä erässä Mikaelin kanssa. Olin hieman heikosta suorittamisesta aivan fiiliksissä jokaisessa finaalissa ja tyytyväinen omaan vauhtiin sekä tarkkuuteen etenkin hypyssä keskialueelle ja sen alueella.

Nopeuden osalta oli jälleen hienoa nähdä, kuinka tasoissa kärki oli: kun sai kaksi tai kolme kärjessä taistelevaa kuskia kiinni, niin tuntui jälleen että ne matelee edessä. Sitten jos itse pääsee kärkeen, niin muut saavat hetkessä kiinni. Erot ovat vain niin olemattomia tässä porukassa ja se kertoo paljon sarjan nykyisestä tasosta.

Säätöjen osalta automme ovat aika lähellä toisiaan, kuskien mukaisilla makueroilla höystettynä. Tärkeintä on kuitenkin, että saamme niistä jatkuvasti parempia toisten autoja verratessa ja ajatuksia vaihtamalla.

Erittäin paljon onnea Mikko Yliselle sarjan voitosta - ansaitsit sen todella kovalla ja varmalla ajolla, eikä kunkusta ollut koko kautena epäselvyyksiä. Kiitokset myös Maulalle, kun annoit mut taas piestä sut sisäkaudella (en tosin ajannut edes täysillä).

Pakko mainita vielä, että tämän sisäkauden osalta kirjoitettiin myös uusi luku sarjan historiassa:

Joka ikinen kisa voitettiin Tekno RC:n autolla ja niin orginaalilla (SCT410) ja uusilla SCT410.3:lla  :evil:
Neljä ekaa sijaa sarjassa meni SCT410.3:lle !


Autoissa ei ole mitään hämmästyttäviä "tee-se-itse" modauksia tai muutoksia, vaan ne yksinkertaisesti toimivat sellaisenaan ja ovat suunniteltu loppuun saakka.

Nyt kesällä saadaan kova haastaja Losin TLR 3.0 SCTE:stä kun niitä vihdoin saadaan Suomessa viivalle - taso sarjassa nousee jälleen!

Isot kiitokset vielä kaikille kisakumppaneille ja väsymättömille järjestäjille.

Isot kiitokset myös Tekno RC:lle aivan mahtavasta ja pomminkestävästä kalustosta sekä sarjan sponsorille EuroRC:lle.

Tästä jatketaan kesällä jälleen Ulvilassa ja yritetään saada uusia kavereita viivalle!

T: Ikuinen kakkonen

37
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 15.03.17 - klo: 10.24 »
Tervehdys,

Kiitokset kauppiaille aktiivisuudesta asian suhteen. Yritän olla heihin kaikkiin yhteydessä mutta jos joku ei ole vielä saannut viestiäni, niin voitte kirjoittaa mulle privana myös tätä kautta.

T: Martti

38
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 11.03.17 - klo: 19.32 »
Hyviä uutisia:
Arvoisat kauppiaat ovat tilanneet sarjallemme ensimmäisiä kierroksia kisa renkaita nelkuille kesää varten ja näitä saadaan Suomeen kohtapuolin.

Valmistautukaa siis jo kauden alkuun!


39
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 03.03.17 - klo: 12.46 »
Vastaan Kipin puolesta sekä ilman lupaa:
Profiili tehdään uudelleen perjantaina illalla.
Tämän vuoksi rata suljetaan ko. ajankohtana.

40
Martti Myllyntaus
Kaikki skabat :-)

41
Tulokset / Vs: Tulokset - SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 20.02.17 - klo: 12.02 »
Tervehdys,

Suuret kiitokset Turun kavereille, jotka järjestivät meille loistavat kisat ja kaikki toimi kuten pitää.
Tero hoiti kuulutukset tyylillä ja rata oli hyvin rakennettu.

Omalta osalta tästä kisasta ei jää paljon kerrottavaa mutta perjantaina treeneissä kulki todella lujaa ja kisapäivänä myös fiilis oli loistava - kiitos tästä hyvälle SC-porukalle!

Yhden asian nostan vielä esille, jotta saataisiin ajamista kehitettyä jatkuvasti eteenpäin:
muistakaa aina arvostaa edessä ajavaanne kuskia. Radassa oli yksi paha kohta, jossa tämä kostautui helposti jos takana oleva kuski ei näin tehnyt - eli takaosan pitkä tupla.

Kun sellaiseen kohtaan tullaan peräkkäin, niin hyppyyn on lähdettävä edellä ajavan kaverin tekniikan mukaan koska ilmassa kolaria ei voi enää estää. Suomennettuna: kun edessä on kuski joka hyppää tuon kohdan lyhyempänä, niin itse ei voi lähteä nappi pohjassa pitkään hyppyyn ja lanata toista pois edestä.

Sama asia pitää myös aina huomioida kun ajetaan kovaa kisaa keskenään: sen verran on oltava marginaalia, että perään ei ajeta jos edessä tapahtuu pienikin takapään lipsahdus yms.

Itse pääsin kisaamaan muutamassa erässä hienosti Hovin kanssa ja siinä pystyttiin ajamaan todella liki toisiamme ilman osuman vaaraa perästä tulevan osalta. Myös itse virheen tehdessä päästimme toisemme ohi koska takaisin eteen ryntääminen aiheuttaa vain turhia kolareita.

Ulvilassa nähdään ja siellä malttia tarvitaan vielä tätäkin rataa enemmän.

T: Poistin yhden kuskin tässä kisassa sulkemalla linjan liian myöhään ulkoa sisältä hyökätessä - sorry  :undecided:


42
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 14.02.17 - klo: 12.57 »
Viime lauantaina jälleen radalla ajaneena on pakko sanoa, että radan materiaali ja Traxxun yhdistelmä on todella hyvä.

Radan oppii nopeasti ja tämä on varmasti hyvä pätkä niin aloitteleville kuskeille kuin enemän ajanneille.

Nähdään lauantaina!

43
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 04.02.17 - klo: 20.24 »
Taidan mäkin joutua ko. luokkaa tossa vaiheessa kokeilemaan...

44
Tervehdys,

Työt ovat pitäneet miehen kiireisenä mutta laitetaan lyhyesti juttua uutukaisesta:
Itselläni on siis ollut nyt laitteesta .2 & .3 versio aiemmin. Toisen ja kolmanen version välilen ero oli huima koska tässä vaiheessa geometriaa muutettiin ratkaisevasti.

Nyt on jälleen puskettu uusi askel eteenpäin geometrian osalta ja pelkästään auton muutoksia verrattuna (takapään osalta) on helppoa kuvitella, että auto on entistäkin helpompi hallita. Kolmannen version parhaat ominaisuudet olivat mielestäni sen jousituksen toiminta, riittävän agressiivinen ja kireästi mutkissa kääntyvä sekä hallinta hypyissä.

Edellä mainittuihin tekijöihin vaikuttaa moni tekijä mutta kapea pohjalevy tuo massakeskipisteen lähelle keskustaa ja vaikuttaa asiaan merkittävästi. Lisäksi kesän tuulisessa kisassa tuolla oli mahtava hyppiä keula matalalla kun samaan aikaan moni muu auto leijui ilmassa.

Uudessa mallissa on myös LF-jouset ja ne tuntuvat sormilla kasaan puristaessa todella laadukkailta. Näiden kokeileminen tulee olemaan hyvin mielenkiintoista Suomen röykkyisillä radoilla! Tällä kerralla myös paketin mukava olevat männät voivat sopia meille kohtuullisen hyvin, vaikka uskoisin meneväni jälleen 3x2,1:llä. Ne toimivat edellisellä versiolla ainakin omaan käteen joka ikisellä radalla.

Ohjauksen lisälaakerointi hubien osalta on myös asia, jonka kokeilua odotan innolla. Tämä vaikuttaa niin ohjauksen herkkyyteen kuin siihen, että siihen ei tulisi helposti väljää liikettä.

Ps. Autoa saa tulla katsomaan ja tutustumaan - ole yhteydessä.


45
TeknoRC / Vs: Tekno MT410
« : 04.02.17 - klo: 20.01 »
Hello,

Kerro kun saat auton ja kerro miltä peli tuntuu käsissä  :afro:

46
Kilpailukutsut / Vs: SC KERHOKILPAILU Ulvila 28.01.2017
« : 21.01.17 - klo: 15.17 »
No ehkä joskus 13-18 voisi olla siellä.
Kiitokset tiedosta  :kiss:

47
Kilpailukutsut / Vs: SC KERHOKILPAILU Ulvila 28.01.2017
« : 21.01.17 - klo: 14.16 »
Tervehdys,
Mihin aikaan rata mahtaa olla auki perjantaina?  Taidan tulla sinne ajamaan pariksi päiväksi  :afro:

48
Isot kiitokset Joensuun aktiiveille mukavasta ja hyvin järjestetystä kisapäivästä! Aikataulut toimivat, kuulutukset olivat taattua Goldia ja kuten jo aiemmissa kommenteissa on mainittu, fiilis oli jälleen loistava!

Rata oli teknisesti haastava ja oli hienoa ajaa jälleen hyppyreitä, joista auto saa ilmaa sekä alastuloon on osuttava saadakseen hyvän kierrosan. Elementit olivat onnistuneita ja tarpeeksi haastavia omaan makuun. Betoni on asia, joka ei koskaan petä: öljyttynä tai ilman (nelkulla).

Näiden lisäksi kuski sai olla koko ajan tarkkana joka vaati hyvää keskittymistä aina lähdöstä maalilinjan ylitykseen saakka.

Pienen osallistujamäärän vuoksi tasoero oli huikea ja kieltämättä hitaampien väistely ratkaisi tällä kerralla pitkälti finaalien lopputuloksen. Hyvänä puolena asiassa oli se, että yleensä kauempana kärjestä ajaneet pääsivät lähtemään hyvistä ruuduista ja saivat kokemusta minkälaista lähtö on "nopeiden parissa".

Ensimmäisen mutkan ja niitä seuranneiden tuplien kohdalla sai olla tarkkana ettei hyppää tuplana jos muita on edessä. Silloin takaa tuleva ei saa koskaan hypätä toisen niskaan, eli kannattaa keskittyä siihen mitä edessä oleva tekee.

Kaikille kipailijoille taas sama vinkki: katsokaa aina kisan jälkeen videot, joista näkee mikä meni hyvin ja mikä huonosti. Etenkin lähdön ja ensimmäisen kierroksen osalta niistä voi oppia paljon.

Turussa jatketaan ja sen jälkeen ponnistetaan Ulvilaan.

Huomatkaa myös Ulvilassa järjestettävät kerhokisat 28.1!
Sinne mahdollisimman paljon porukkaa mukaan ja voitte ajaa varmasti identtisellä setupilla Jonesuun kanssa! Olkaa myös yhteydessä jos olette lähdössä PKS-alueelta koska voisin ottaa kaverin mukaan matkalle  :afro:




49
Terve,
Uusi EB on kasassa ja otan kuvia sekä kirjoitan tänne lyhyen rapsan.

Sen verran on pakko kuumottaa jo ennakkoon, että rakentaminen oli taas osoitus Teknon laadusta ja eteenpäin on jälleen menty hienosti edellisestä mallista!

50
Nyt viimeisetkin kisaajat painamaan "imoittaudu-linkkiä" ja ensi lauantaina ajetaan mahtavaa kisaa :-)

51
Kisat lähenevät ja kohta ajetaan betonilla loistavat kilpailut!
Uudet kuskit ovat enemmän kuin tervetulleita kokeilemaan kisaamista hienon sarjan parissa  :afro:

Pääkaupunkiseudun suunnasta tulevilla on mahdollisuus vielä kimppakyytiin - ainakin kolmelle on vielä paikka auki pakettiautossa!

52
Kiitokset hyvästä vinkistä joka varmasti auttaa kaikkia :-)

Kovaa ajoa jo odottaen!

53
Kesä on tänään tullut jo askeleen lähemmäs meitä, kun Tekno julkaisi uuden versionsa sähkökasista!
http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/

Ensimmäinen kappale lähtee kohti Suomea kun kitit saapuvat varastoon ja kirjoitan tänne raporttia kuin pääsen kokoamaan autoa.

Auto on selvästi jälleen kehitetty isolla harppauksella eteenpäin ja kannattaa tutustua demokuviin täällä:
http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/#tab-detailed-description



54
Terve,
Kaikkien mielipide on koko sarjan osalta tietysti yhtä tärkeä vaikka ei olisi tällä kaudella ehtinyt ajamaan.
Nyt oli ensimmäinen kerta kun kisa ajettiin Traxxaksen renkkaalla Eos-matolla ja saatiin enemmän tietoa sen toimivuudesta SC:ssä.

55
Arvoisat kuljettajat:
Sarjan kehittämiseksi haluamaanne suuntaan, tarvitsemme nyt teidän kaikkien panosta lyhyeen kyselyyn. Olkaa hyvät ja vastatkaa alla oleviin kysymyksiin sekä vihjatkaa tästä myös mahdollisesti vielä ryhmään kuulumattomille kuskeille jotka haluavat kiertää sarjaa.

https://fi.surveymonkey.com/r/FWYRMX7

Kysely on avoinna 23.12 kello 2300 saakka.

56
Suuret kiitokset oman seuramme väsymättömiin puuhanmiehiin ja naisiin:
Niin Niemikselle, Timolle sekä Rempalle ja kaikille muille  :afro:

Profiilihan oli tämän vuoden mahtavin bunkkerissa. Talkoillessa siihen kokeiltiin hiukan muutoksia mutta loppujen lopuksi se taisi pysyä aivan samana kuin jumpseissa käytetty.

Kisasta:
Kävimme porukalla treenaamassa kerran bunkkerissa kisaviikolla ja haimme tuntumaa EOS-alustaan uusilla renkailla.
Setuppi oli aika hyvin kohdallaan mutta jotain siitä vielä "puuttui".

Ennen kisaa Mikko tutki setuppiani ja teki siihen pienen muutoksen - se teki autosta maagisen. On upeaa kun yksi kovimmista kisakumppani auttaa avoimesti ja automme paranevat jatkuvasti radalle kuin radalle yhteistyöllä.

Sunnuntaina kisaa ajaessa ei tainnut jäädä epäselvyyksiä siitä, kenen autot toimivat parhaiten (Mikael Yrjänäisen wanhusta unohtamatta) :evil:

Muistaakseni tämä oli muuten eka voittoni TQ-paikalta - pitää jatkaa vielä ton treenaamista.

Joensuussa jatketaan ja siellä on varmasti vielä kovempi kamppailu edessä.

Ps. Sopikaa kimppakyytejä sekä tarkistakaa esimerkiksi junayhteyksiä sinne, jotta saadaan mahdollisimman iso osaanotto paikalle!

Kiitokset:
http://www.teknorc.com/, Euro RC ja RC Center

57
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.11.16 - klo: 18.50 »
Kiitokset "Mustikalle" kaupankäynnistä.
Muutaman viestin jälkeen homma lähti rullaamaan ja nuori ostaja hoiti hienosti homman.

58
Olen kiertänyt näitä kisoja jo useamman vuoden verran ja nämä kisat olivat yhdet parhaista koskaan! Kun siihen tilanteeseen päästään sisäradalla, niin radan pinta ja profiili on enemmän kuin hyvin tehty!

Pito oli omasta mielestäni juuri sopiva Short Course autolle ja ajaminen myös näytti esikuviensa mukaiselta kaluston osalta.

Omasta ajosta voisi ehkä kertoa sen olennaisimman opin, joka vielä näilläkin kilometreillä yllätti:

Ensimmäisessä aika-ajossa sain todella onnistuneen kolmen kierroksen suorituksen ja sain sillä ensimmäisen ruudun paikan. Vaikka ero oli hiuksen hieno niin toisesta aina viidenteen sijaan saakka, niin en ajatellut kenenkään saavan kovempaa tulosta aikaan.

Toisessa aika-ajossa lähdin rennosti kruisailemaan ja vasta kun Petri Ström kyseli miksi Martti mummoilee, niin aloin antamaan autolle mailaa. En saannut omaa aikaa parannettua enää sillä ajolla mutta moni muu teki sen ja tipuin neljänneksi.

Tuosta ruudusta sitten oli ponnistettava ja tiesin sieltä nousemisen olevan vaikeaa ilman muiden virheitä edessä. Tiukasta kurvista huolimatta A-finaalin lähdöt menivät todella kauniisti ainakin omaan ruutuuni saakka ja kisa oli aivan uskomattoman kireää sekä antoisaa. Autot olivat todella lähellä toisiaan letkassa mutta kaikki malttoivat ajaa fiksusti, eikä montaa osumaa tullut.

Koko kisapäivän tärkein havainto oli seuraava:
Paikan päällä oli todella hyvä fiilis ja äärimmäisen kovasta kisasta huolimatta jengi oli pitkästä aikaa "yhtä porukkaa" naama hymyssä. Jatketaan samalla eteenpäin ja sarja jatkaa kulkua oikeaan suuntaan!


59
Rata on pirun makea - kannattaa lähteä tulemaan, jos on aamulla virkeä :)

60
Martti Myllyntaus
SC10-4
Numero 2

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 15