Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15
61
Isot kiitokset järjestäjille ja kisakumppaneille niin Jyväskylän osalta kuin koko kaudesta!

Kesä oli tänä vuonna "himan haastavampi" niin ilmojen kuin oman ajamisen osalta mutta hauskaa oli ja on tää vaan upea luokka jossa autot ovat 1:1 kanssa tarpeeksi uskottavia ja meno on näyttävää  :wink:

Jyväskylän osalta yhdessä erässä sain pitkästä aikaa taistella Lampisen kanssa ja se oli koko kauden kohokohta - mahtava fiilis.

Nyt otetaan hetki happea ja seuraavaksi ajetaan kisaa sisällä.

T: Martti Myllyntaus

62
YHÄ löytyisi tilaa ompun huoneestani!
YV:llä tavoittaa.

T: Martti

63
Ilmoittauduttu myös M8e:n  :afro:

Ps. Mulla on Omenasta huone varattuna. En välttämättä tarvii yksin koko huonetta, eli hyvin käyttäytyvä neiti voi tiedustella asiasta lisää  :evil:

T: Martti

64
Kiitokset kaikille loistavista kisoista!

Rata oli huolettu aivan viimeisen päälle ja oli todella ilo ajaa sitä toisesta harjoituserästä lähtien :-)
Kuulutukset ja tuomarointi olivat myös enemmän kuin hyvät ja tuomareiden silmät toimivat jopa viimeisessä M8e:n erässä.

Hieno kun saatiin kisat vedettyä ja ilma oli tällä kerralla puolellamme  :grin:

65
Mielestäni on aivan mahtavaa touhua kun järjestäjät saavat näin lyhyessä ajassa päätöksen aikaan ja meillä on yhä mahdollisuus kahteen kisaan.
Hienosti toimittu ja nähdään Jyväskylässä  :afro:

66
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 17.28 »
Kiitokset kun teitte järkevän päätöksen, vaikka lataus ja ajohalut radallanne olivat tapissa.

Radan hajoamisen lisäksi ei ole mitään järkeä ottaa satojen eurojen riskiä sähkökomponenttien osalta sateessa ajaessa.

Ensi kesänä paremmalla onnella Ulvilaan nauttimaan kovasta kisaamisesta hienolla radalla!

67
Eurorc.com / Vs: EuroRC muuttaa!
« : 09.08.16 - klo: 12.47 »
HUIPPUA!

68
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 04.08.16 - klo: 11.41 »
Hyvä homma Kipi!

Alla linkki sivulle:
http://www.amado.fi/

69
Etkö käynyt kehoittamassa huutelemaan jatkossakin nostajalle. Voihan se olla että mä olen taas tulkinnu jotakin pieleen, mutta kuten itse sanoin, mua ei häirinnyt tämä, tapahtui se tai ei, eli tästä ei ainakaan tarvi jatkaa tätä turhan jauhamista. Tarjoan sullekkin kahvin Ulvilassa!  :cool:

Se oli JOKE!

Tsemppiä kaikille ja kahvi kelpaa aina (haluaisin myös pullan)!

70
Täällähän onkin näköjään tulostopikki taas heräillyt.. Kiitokset kilpailijoille ja järjestäjille hyvin rullanneista karkeloista! Oma tavoite oli podiumi ja sen jahtaamista jatketaan Ulvilassa, eli täyttymättä jäi..

Joo se olin minä joka huikkasi nostajalle niinkin törkeästi kuin "nostaja käännä se auto!". Tilanteessa oli nostaja molemmin puolin rataa hääräilemässä ja kehoituksella sainkin ripeäti apua, kiitos siitä ja tietysti pahoittelut nostajalle jos aiheutin mielipahaa, ei todellakaan ollut tarkoitus!  :azn:

Jos huusin liian kovaa aiheuttaen ikäviä ja varmasti kivuliaitakin tärykalvon repeämiä, pahoittelen suuresti. Jos olen jonkun viisaiden sanojen saattelemana sanonut törkeyksiä, olen siitäkin sunnattoman ikävissäni. Mikäli tuntuu ettei kestä finaalipaineissa möläytettyjä vastineita, kannattaa itse olla hiljaa.

Tää on välillä kyllä ihme jeesustelua.. Marttikin menetti ajofiilikset kun joku sanoi pahasti, mutta yritti silti ilmeisesti saada  saman aikaan mulle jakamalla palautetta samalla kun nousin jo korokkeelle. No ei häirinny kun ehkä sen kuusi sekunttia.. Kisoissa tulee ja menee pikku tunnekuohuja ja mun mielestä jokaisen kannattaa hetki miettiä onko jokaisesta tarpeen loukkaantua. Jos loukkaantuu ja asia hiertää suosittelen paikanpäällä keskustelemista.

Tosiaan ainakin tuuppiluokassa A-finaalissa taistelu on kovaa mutta reilua. Jos tämän kesän kisoissa on jokaisessa ollu eri voittaja ja sarjapisteet tulee kauden lopussa olemaan todella tasaiset, ei varmaan tarvi enää puhua tästä kuuluisasta rennosta poikien kanssa rälläämisestä vaan kisaamisesta parhaalla alueella. Vaikka kaverit on korokkeella välillä ehkä turhankin tosissaan, silti erän jälkeen jutustellaan ja ollaan etittäin sovussa varikolla ja se on mielestäni sitä rentoutta parhaasta päästä.

Mitä rengassääntöön tulee, niin ei voi kuin ihmetellä nillitystä... Eikö se nyt pitänyt olla suhteellisen selvää ja hyvin informoitua että turun rata syö rengasta??

Jos Kimi haluaa tietää tarkemmin kuka olen, voit kurkata palkintojenjaon valokuvaa siitä nopeammalta puolen tai muistelet vaikka kuka sulle lainasi aamulla varikolla jatkoroikkansa kun olit omasi unohtanut.. Tärykalvoista voin Ulvilassa puskee vaikka kupillisen kuumaa mokkaa!

Jatketaan tiukkaa kisaamista Ulvilassa!

-Jussi Rinne-

Kerrotko vielä mullekkin, mitä palautetta annoin sulle kun kiipesit lauteille  :afro:

T: Martti Myllyntaus

71
Kiitokset järjestäjille hyvin vedetyistä kisoista!

Itselleni kyseinen rata on aina ollut "visuaalusesti haastava", eli koen auton menevän muutamassa kohdassa piiloon silloin kun ajan ne omalla linjallani. Nyt muutaman päivän rataa hinkanneena sain ne vihdoin menemään hyvin ja nautin tosissani ajamisesta.

Ennen perjantaita huomasin myös ikäväkseni oman huollon aiheuttaman mekaanisen ongelman autossani ja sen fiksattua pääsin vihdoin takaisin omaan vauhtiini perjantain treeneissä. Aika kauan sai taas ajaa kunnes tottui hyvin toimivaan autoon  :afro:

Lauantaina treenit alkoivat loistavasti kulunneella blockaden M3:lla ja fiilis oli katossa -tai taivaassa. Auto toimi, mies toimi ja keli oli hieno!

Yksi välikohtaus tappoi fiiliksen tehokkaasti ja mietin, että missä vaiheessa kisoissamme on alkanut olemaan ok haukkua muita ihmisiä henkilökohtaisesti apinaksi? Tähän aiheeseen on varmasti syytä puuttua jatkossa ja sopia, miten tällaiset tilanteet ratkaistaan jos aikuinen ihminen ei pysty käyttäytymään kisoissa "normaalien" käytöstapojen mukaisesti.

Edit: tämä tilanne ei tapahtunut ajon aikana, jolloin itsekkin olen avautunut välillä nostotoiminnasta.

Aika ajoissa lähdin ensin hakemaan kolmen kierroksen rauhallista tulosta ja tähtäin oli suunilleen sama kuin lämmittelyn -06 aika. Taisin ajaa kaksi hyvää kierrosta ja kaadoin kolmannella. Uusi yritys ja taas onnistuin kaatamaan. Kun kuuluttaja kertoi olevan kolme minuuttia aikaan, alkoi paine puristamaa  pientä päätä jo lujaa. Sain kasaan -07:n ajan mutta se ei tietysti paljon uusilla renkailla lohduttanut.

Seuraava aika-ajo meni suunilleen saman kaavan mukaan ja jouduin tyytymään seitsemänteen ruutuun.

Tuolta sitten lähdin kisaan ja ajattelin pääseväni ainakin treenaamaan ohittamista. Pääsinhän mä sitä treenaamaan ja annoin myös muille mahdollisuuden samaan.

Ulvilassa jatketaan kovalla ajolla  :evil:

72
Kilpailukutsut / Vs: FINNISH OPEN 24.7, Nokia.
« : 23.07.16 - klo: 11.12 »
Terve,
Mikä mahtaa olla radan tilanne tällä hetkellä - eli onko se ajettavassa kunnossa?
Ps. Kelikamerasta ei uskalla varmaksi sanoa   :afro:

73
Kiitokset niin järjestäjille kuin kanssakilpailijoille kisapäivästä!

Omat ajot eivät tällä kerralla menneet odotusten mukaisesti, vaikka treeneissä olenkin päässyt loistavaan iskuun kotiradalla. Syynä oli joko kuskin totaalinen jäätyminen tai viime kaudelta jääneet renkaat (ne toimivat pe treeneissä vielä moitteetta).

Toinen asia joka itselle aiheutti ylipääsemätöntä kiusaa oli uusi tripla. Miten niin pieni ja olematon hyppy oli itselle niin mahdoton  :shocked:

Erityiskiitokset radan hoidosta Jarille, joka lakaisi rataa ja piti siitä todella hyvin huolta - mahtavaa omistautumista.

Sääntöjen osalta ei varmaan ole mieltä vääntää tulostopiikissa mutta: viikonlopun kokemuksen jälkeen haluaisin ehdottomasti ajaa vapaalla renkaalla. Yksi kierros isommalla kuviolla ja toinen pienemmällä niin aina on mahdollisuus laittaa "optimaalinen" rengas alle eikä tarvitse vetää koko päivää vessasta alas väärällä valinnalla.

Turussa jatketaan ja yritetään mennä taas lujaa!

74
Vaikka lataus kisaan oli jo täysillä käynnissä, niin tämä oli ainoa fiksu päätös.
Ilmoittakaa mahdollisimman pian uusi ajankohta ja saadaan hyvät kisat mahtavalla radalla ajettua  :tongue:

75
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2, 18.6.2016 Ulvila
« : 16.06.16 - klo: 17.14 »
Valitettavasti nyt sää ja koko viikonlopun ennuste on todella paha  :cry:
Ehdotan järjestäjälle kisan perumista ja uuden ajankohdan ilmoittamista tälle - Ulvilassa on päästävä kisaamaan!


Ennuste on kyllä synkkä  :cry:

ei taida riittää vaikka mitä loitsuja tekis tolta vesimäärältä pelastautumiseen.

76
Tulokset / Vs: SC Summer Cup 1/2016
« : 09.05.16 - klo: 14.47 »
Kiitokset jälleen järjestäjille ja kilpakumppaneille hienosta päivästä!

Keli oli aivan upea ja järjestelyt toimivat hyvin sekä pysyttiin hienosti aikataulussa, vaikka finaalijärjestyksen laskeminen manuaalisesti oli varmasti aika kurjaa touhua  :shocked:

Formaattina tämä uusi on aivan loistava: kolmea nopeaa peräkkäistä kierrosta ei varmasti kukaan aja onnella ja "nappi pohjassa", eli aika-ajot ja varsinainen kilpa-ajo poikkeaa mukavasti toisista, eikä koko päivää toisteta samaa viittä minuuttia.

Itselläni päivän ensimmäiset ajot eivät menneet oikein kohdalleen ja ehdin jo hieman huolestua, missä torstaina treeneissä saatu varmuus ja vauhti ovat? Etenkin takapöytä tuotti usein vaikeuksia, mutta näin se etenkin kuvia katsoen oli muillakin Ravanttia lukuunottamatta.

TQ:na oli mukava lähteä liikkeelle ja kuuluisasta "sulamisesta" ei ollut enää tietoakaan, vaikka aluksi lähdin aika varovasti liikkeelle. Janin kanssa saatiin ajaa hyvää kisaa ja myös Juha päätti tosissaan osallistua karkeloihin mukaan.

Tästä on mukava lähteä seuraaviin kisoihin kohti Ulvilaa  :smiley:


77
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 16.26 »
Terve,
Radalla on kova pito ja itselleni Mini Spike on paras valinta. Mini pinneillä pitoa on myös paljon, mutta ovat myös äkäisemmät mutkissa.

Ps. Tämä ole mainoslause, vaikka mulla on yksi käyttämätön kierros huomenna mukana tarpeettomana.

78
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 5, Nokia
« : 10.04.16 - klo: 02.30 »
KIITOS ystävät.

Oli hienoa saada kannustusta koko porukalta ja oli hienoa viimein saada voitto kotiin!
Ekasta harjoituksesta lähtien oli hienoa ajaa kauden mestaria vastaan ja pystyä jopa jotenkin vastaamaan siihen mielettömään vauhtiin.

Kesällä jatketaan ja yritetään saada uusia naamoja mukaan hienon sarjan pariin  :cool:

79
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 07.03.16 - klo: 10.59 »
Iso kiitos kerhomme jäsenille ja atak/ua:n kaksikolle kisojen läpi viemisestä.

Kiitos myös luokan yhteyshenkilö Sami "reili" Suokas,uuden ajanotto-ohjelman käyttöopastuksesta.

Kiitokset kilpaijoille vauhdikkaasta päivästä.

Myös + ja - arvosteluja antaneet ansaitsevat kiitosta,kaikki otetaan nöyrin mielin vastaan ja yritetään oppia virheistämme.2 kisan "vankalla" kokemuksella mennään.

Kun saa näin reilusti positiivista palautetta, niin voi olla varma kisojen menneen todella putkeen.
Mahtavasti hoidettu kokonaisuus - kiitos vielä kerran!

80
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 19.03 »
Tervehdys kaikille,

Tällä kerralla on mukava antaa palautetta koska fiilis päivän osalta oli yksi parhaista! Yritetään aluksi antaa rakentavasti plussat ja miinukset:

+ Kisat olivat alustan ja menon osalta lajin mukaista Short Coursea, eikä mattopelleilyä touringiin modifioiduilla lava-autoilla :evil:
Perjantaina päästessäni ajamaan ekaa akkua, fiilis oli heti katossa! Saman huomasi katsoessa muiden treenaajien ajoa ja kommentteja radasta

+ Ajoin treenit ja kisat samoilla, jo paljon ajetuilla renkailla. Samalla kierroksella taidetaan ajaa vielä Nokiankin kisat!

+ Paikallisten panostus radan rakentamisen osalta: pienestä tilasta oli otettu kaikki irti ja rakentamisessa oli nähy paljon vaivaa. "Seinämutkat" välialueella olivat hieno poikkeus yleisimpiin ratoihin ja toimivat todella hyvin.

+ Toimiva siltayhdistelmä, jonka läpi näki koska päällä oli verkkoaitaa

+ Kisojen aikana saatu palaute kilpailijoilta otettiin huomioon ja rataa kehitettiin ennestään (tosin tehtiin sitä jo perjantainakin)

+ Mahtava lounas

+ RC Kaupan antamat lisäpalkinnot: Aivan mielettömän hieno homma. Olin iloinen saamastani kopterista ja radio meni juuri tarpeeseen Mikaelille. Upea ele kauppiaalta - KIITOS!

Negatiivista:
- Kun kisat lähtivät käyntiin, niin käytännössä ei ollut minkäänlaista kuulutusta. Omasta vauhdista ja sijoituksesta harjoitusten tai alkuerien aikana ei ollut minkäänlaista tietoa ja kuskit saivat ajaa keskenään kuten oltaisiin yhdessä treenaamassa

- Saman syyn vuoksi tuomaroinnissa tuli todella paha oikeusmurha, kun Jarkko Savola sai KÄRKIAUTONA stopparin osuessa kieroksella ohitettavaan. Ilman kuulutuksia yksi tuomari ei varmaan voinut keskittyä autojen järjestykseen ja tämä johti väärään tuomioon

- Stinden mainitsema kohta radassa häiritsi myös itseäni vasemmassakin reunassa ajaessa. Oli vaikea hahmottaa, kuinka lähellä tai kaukana auto on ekan hidastemöykyn renkaiden luona.

- Yksi nostaja olisi tarvittu sillan tolpan ja korokkeen väliin. Siinä jäi monella auto jumiin pitkiksi ajoiksi koska nostaja ei voinut nähdä autoa.

Itse ajosta:
Perjantaina rikoin auton treenien alussa pahemmin kuin koskaan aikaisemmin. Hyppäsin ulos pääsuoran hyppyristä ja auto kolisi todella kovalla vauhdilla eteenpäin. Uusi kori lähes halkesi keulasta, ja jopa etuiskari hajosi runkoa myöden sekä hingepin meni mutkalle. Sellaista tuhoa en ole koskaan saannut aikaan, mutta kyseinen kohta korjattiin sen jälkeen.

Kun sitten pääsin varsinaisesti harjoittelemaan, niin lähtökohtana ollut Nokian setup ajoi asiansa todella hienosti. Tein siihen pieniä muutoksia, jolla bestläppi hiukan kärsi mutta auto oli varmempi ajaa viiden minuutin osalta.

Muutaman tunnin treenin jälkeen olin valmis kisaamaan ja lähdin ajoissa hotellille.

Lauantaina päivä alkoi hyvin ja jo treeneissä huomasin oman vauhtini olevan kiitettävällä tasolla. Toisella harjoituskierroksella pidin jopa muutaman sekunnin venyttelytauon kesken ajon ja silti olin nopein kuski ;-) Tuossa vaiheessa tiesin homman olevan paketissa, jos ne hermot kestäisi kisapäivän...

TQ:n saavuttaminen oli mun kisahistorian toinen Short Course cupissa ja ekan kerran sain tuon tuloksen aikaan Lavangon ulkoradalla. Sillä kerralla mokasin välittömästi joka ikisen lähdön ja nyt paalulta lähteminen olikin kauhistuttava tilanne. Onneksi takanani oli sarjan tämän vuoden kuningas ja tiesin voivani ajaa rauhassa ilman pelkoa kontittamisesta.

Lähtöjen osalta mä tosin onnistuin taas ryssimään kunnolla kaksi ensimmäistä, mutta kolmannessa sentään hermoni pysyivät kasassa. Oli hienoa huomata kuinka Mikaelin kanssa saimme eroa muuhun porukkaan aikaan nopeasti ja pääsimme kamppailemaan kahdestaan. Tässä kisassa meidän kierrosaika oli selvästi muita kuskeja parempi ja saimme kiritettyä toisitamme "kaiken irti".

Tässä erässä Mikael ohitti mut ekan kierroksen aikana ajaessani pahasti ulos linjalta, vaikka yritin epätoivoisesti vielä sulkea paikkaa. Se johti pieniin osumiin, mutta onneksi molemmat pääsivät jatkamaan ja kohdan paremmin ajannut pääsi johtoon. Sen jälkeen ajoimme noin puoli kierrosta ja Mikael teki virheen pitkässä pöydässä, jonka jälkeen pääsin ajamaan rauhassa voittoon.

Viimeisessä erässä panos oli kovempi kuin koskaan aiemmin: edes voittamalla lähdön en saisi ykköspyttyä, vaan siihen olisi vaadittu vielä parempi tulos kuin johtajalla oli. Ajattelin edellisestä erästä varmuutta saatuani lähteä reilulla vauhdilla liikkeelle heti kallistettujen mutkien jälkeen. Viileillä renkailla suoralla paljon kaasua antaessa lopputulos oli huono...kaadoin auton samaan hyppyyn, jossa Mikael oli menettänyt johtonsa edellisessä erässä ja se oli kohta jota en osannut edes itse varoa. Ihme kyllä, pystyin kaadon jälkeen resetoimaan aivoni ja lähdin raivoisaan taka-ajoon. Vaikka matkaa oli paljon, niin pääsin kirimään itseni maaliin toiselle sijalle ja se oli varmasti yksi pahaista ajoistani koskaan.

Muutama lisämaininta vielä loppuun:
Oli mukava kuulla varikolla kehuja meidän kovasta kamppailusta keskenämme ja siitä, kuinka lähekkäin pystyimme parhaimillaan ajamaan ilman kolareita. Tämän pystyn parhaimillaan tekemään muutaman kovimman kilpakumppanin kanssa, mutta aika paljon yhdessä kisaamista siihen tarvitaan.

Auton toiminnasta tuli myös kehuja, kuten: "Sun auto toimii sillan mutkassa ja hypyssä paljon paremmin kuin kenenkään muun". Sen tunsi myös käsissä koska vaikka tulin usein pahasti alas hypyistä ja tein virheitä, niin auto pysyi pystyssä uskomattomista tilanteista huolimatta  :shocked: Ilman tuota ominaisuutta olisin ollut kaukana kärjestä.

Arvatkaa mikä tässä harrastuksessa on parasta? Se kun muut kilpakumppanit kannustavat ja toivottavat menestystä. Isot kiitokset kaikille ja erityisesti sarjan voittajalle, jolta sain hyvää tukea vaikka taistelimme samasta pokaalista!

Paljon onnea sarjan ylivoimaiselle voittajalle! Nyt taistelu jatkuu muiden osalta vielä jännittävänä loppuun saakka. Tuipeissa Samin kolmas sija tuupissa oli kova saavutus!

Nähdään seuraavaksi Nokian loistavalla radalla ja toivottavasti saadaan kisaajat myös Ulvilasta mukaan,

T: Martti #96

81
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila
« : 03.03.16 - klo: 18.26 »
Tervehdys,

Yksi tärkeä kysymys:
Onhan aika-ajojen osalta käytössä "re-seed"? Alla Fullspeedin kisoailmosta lainattu teksti:

"Alkuerien erälistat tullaan määrittämään uusiksi harjoittelun tulosten perusteella (3:n peräkkäisen kierroksen aika). Tällä pyritään varmistamaan mahdollisimman tasavauhtiset alkueräryhmät."

82
Kiitokset kisan järjestäjille ja kanssakilpailijoille jälleen yhdestä kokemuksesta.

Kisojen järjestelyn osalta kaikki toimi todella hienosti ja iso kiitos myös tuomareille, jotka uskalsivat puuttua tilanteisiin. Se on todella vaativaa hommaa ja hienoa kun asioihin puututtiin tarvittaessa.

Oma kisa-aamuni ei alkanut kovin hyvin koska tunsin silloin (ja edelleen), etten ole täysin terve influensassa vietetyn viikon jälkeen. Heti ensimmäisellä akulla huomasin, että se hyvä terä joka aikaisemman viikon treeneissä näkyi oli tipotiessään. Ennakkoon odotin tämän olevan itselleni alustan vuoksi "helppo kisa" koska en uskonut ulkopaikkakuntalaisten pystyvän ajamaan EOS-Mini Pin yhdistelmällä kovin montaa kierrosta putkeen pystyssä. Nyt jouduin lauantaina saman ongelman koskevan itseäni ja turhautuminen pystyssä pysymisen kanssa taisteluun vei tehokkaasti kisahalut.

Harjoittelun reseedissä vauhtia löytyi sentään jonkin verran ja taisin olla kolmanneksi nopein. Aika-ajojen kohdalla taas en päässyt rytmiin ja kärsin jo silloin motivaation puutteesta, kun jouduin ainoastaan varomaan/pelkäämään kaatamista. Aika-ajoissa paras tulos olikin pettymys ja lähdin kisaan viidennestä ruudusta.

Finaalilähdöt olivatkin sitten omalta osaltani samaa epävarmaa ja tuskaista ajoa jota aamusta asti oli havaittavissa. Sellainenkin uusi asia tapahtui, että en viitsinyt edes ajaa yhtä finaalia loppuun saakkaa. Kaadoin autoni ainakin kolmesti tai neljästi ja totesin, ettei kannata olla muiden tukkeena radalla.

Finaaliajon surkein kokemus nousi siis aivan uudelle tasolle  :shocked:

Itse toivon lajin ensi kaudella pelastuvan, emmekä enää jatkossa aja tällä järjettömällä pidolla "off-road" autojen kanssa. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi olen itse lajista niin harrastamisen kuin kisaamisen osalta tykännyt ja jäännyt kovaan koukkuun. Onneksi ensi viikonloppuna ajetaan liukkaalla pinnalla ja sama jatkuu Nokialla.

Loppuun sitten vielä positiivisia sanoja, jotta koko kirjoitus ei ole pelkkää "ruikutusta":

- Iso hatun nosto Arille ensimmäisestä SC-kisasta ja hienosta kisasilmästä porukassa ajaessa. Todella hienoa ja tarkkaa ajoa! Toivottavasti into jatkuu ja olet mukana myös Ulvilassa.

- Samin paras ajo (koskaan?) ja hieno loppusijoitus! Kisahermot kestivät hyvin myös finaaleissa, joka usein onkin se kovin paikka.

- Mäkelän Mikko teki takavedossa VIHDOIN sen! Hienoa ajoa ja voitto meni oikeaan osoitteeseen x 100!

Nähdään lauantaina Ulvilassa ja liukastellaan taas  :tongue:


83
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 13.44 »


EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Tällä saviradalla tulisi monella säätäjällä itku.

https://www.youtube.com/watch?v=YyPSfeKSbv8

Toi ennen on kyllä utopiaa, milloin oli tollaset ajat?

Tuollainen alusta olisi kyllä aivan mahtava!
Ei taida olla mitään yhteistä mattoajon  kanssa...

84
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 12.38 »
Taisin "ulkopuolisena" herättää hyvän keskustelun...  Miten asian näen täysin outsiderinä, niin kyse on vaihtelevalla alustalla ajettavasta rallicross tyylisestä kisailusta pienoiskoossa. Tämä rallicross speksi pitää sisällään mahdollisuuden että radan eri osat ovat eri materiaalia, karkeampaa/sileämpää  ja liukkaampaa/ pitävämpää- Mielestäni Full Speed porukan hemmot voisivat olla edelläkävijän roolissa ja käyttää mielikuvitustaan erilaisten ratkaisujen kehittelemisessä. Vieläpä niin että kisoihin mennessä, ei ennalta kerrota radan koostumusta. Siinä sitten todelliset tuunajat ja superkuskit tulisivat esiin...

Aloitit itseasiassa todella hyvän ja tärkeän keskustelun koska laji on kehittynyt sellaiseen suuntaan joka sopii hyvin tietyille autotyypeille ja toisille ei mitenkään. Aiemminkin alustan osalta on ollut kovaa vääntöä, mutta nyt mittasuhteet ovat aivan uudella tasolla.

Ehdotuksesi siitä, että lajia kehitettäisiin eteenpäin hyödyntäen useita eri materiaaleja on sama suunta johon itse haluaisin lajin kehittyvän. Tätä on mahdollista kokeilla Nokialla jossa on tällä hetkellä kolmea erilaista pintaa ja yhdistelmä on aivan mainio. Esimerkkinä siitä voisin todeta eri renkaiden toimivan paremmin eri alustoilla kesken kierroksen. Mini Pin toimii siellä kokonaisuutena mielestäni parhaiten, mutta sinisellä matolla spike antaa selvästi paremman kiihtyvyyden ja jarrutuspidon.

85
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 22.10 »
Onhan EOS-matolla myös hyviä puolia aloittelijoiden on helpompi kiertää rataa ympäri, kun auto ei pyörähdä joka mutkassa ja kiihdytyksessä. Nokialla ja Ulvilaan rakenteilla oleva rata tarjoavat onneksi perinteisempää alustaa, joka on SC-autoille ja varmasti suurelle osalle kuskeistakin mieluisampi. Bunkkerin EOS-mattolla nähin kisoihin onkin todella hyödyllistä treenata?? Ainiin mutta kyllähän ne muutamat EOS-kuskit treenaa mielellään samalla alustalla millä ajavat kisoja. MITES ME MUUT? Eli Fullspeed rc tarjoaa treeni mahdollisuuksia vain nopeimmille ja niille joilla on resursseja ajaa ulkomailla kisoja. Muut aloittelijat, huvikseen ajavat ja esim. SC-luokkien kuskit haluavat treenata joten ajavat pakosta EOS-matolla ja ratamaksujen muodossa rahoittavat tätä EOS-buumia. Kyllä itse käyn bunkkerissa treenamassa tuuppi corrilla, mutta olen vakavasti miettinyt olevani pari viikonloppua Nokialla hotellissa ja treenaan sellaisella alustalla missä on mielekästä ajaa. Eli olen valmis maksamaan todella paljon enemmän, jotta saan ajaa jossain, missä on corrille sopiva alusta.

Mä tarkistelen juuri mahdollisuutta lähteä lauantaina ajamaan Nokialle.
Ole yhteydessä jos itsestäsi tuntuu samalta  :afro:

86
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 21.06 »
Omasta puolestani voin sanoa,  että olen äärimmäisen pettynyt tämän sisäkauden osalta ratojen pintamateriaalin muutoksesta pitäviin mattoihin.  Sillä ei ole yhtään mitään tekemistä niiden upeiden sisäkausien kanssa,  kun on ajettu luistavalla pinnalla ja autoihin on yritetty säädöillä saada mahdollisimman hyvä pito aikaan.

Onneksi jäljellä on Nokian rata jonka pinta ei voisi parempi olla ja kaiken lisäksi sinne on lisätty muovimattoa,  jotta pito on erilainen eri kohdissa rataa.

Toivottavasti sieltä osataan ottaa oppia myös muihin ratoihin ja pidetään On-Road autot erikseen krossilajeista.

87
Kiitokset järjestäjille ja kisakumppaneille todella kovista kisoista!
Itse en ole saanut tuosta matotetusta radasta oikein otetta ja tiesin tämän olevan mulle todella haastava kisa. Siihen nähden neljäs lähtöruutu ei ollut iso pettymys ja homma oli siltä osin kohdallaan.

Ensimmäinen finaali meni aivan käteen jo lähdössä: summerin soidessa painoin lusikan pohjaan, mutta auto lähti liikkeelle vasta PITKÄLTÄ tuntuneen viiveen jälkeen. Janne oli tarkkana lähdössä koska ehti välttämään kolarin eikä ajanut täysillä perään (kuten monelle kuskille olisi käynnyt).
Viive ilmeisesti johtui nopeudensäätimen virran rajoituksesta, vaikka sen ei pitäisi tuollaista efektiä aiheuttaa.

Toisessa erässä sitten lähdin liikkeelle escin 100 % voimalla ja ei ollut kovin iso yllätys, että auto lähti kuin tykin suusta ja ammuin mutkan pitkäksi. Eipä toi lähtö enää hirveästi häirinnyt ja Janne ohitti mut taas todella tyylikkäästi. Rävelsin tämänkin erän ja fiilisi ei ollut kovin korkealla omien virheiden osalta.

Kolmannessa erässä vihdoin homma toimi ja ajoimme nätissä letkassa Jarkko-Mikko-minä muodostelmassa hyvin lähekkäin toisiamme, mutta osumia välttäen. Se oli jo todellista kisaamista ja Jarkon virheen odottamista. Mikon auto lähti kahdelle renkaalle ponderilinjalle ja mä osuin siihen. Mikon auto nousi pystyyn, mun jäi katolleen  :shocked:

Neljäs erä meni vihdoin omalta kohdalta hyvin nappiin ja pääsin jossain vaiheessa seuraamaan Jarkkoa aivan perässä kiinni. Vaikka kärkikuskin vauhti vaikutti hetkellisesti jopa rauhalliselta, niin meno oli todella tasaista ja virheetöntä. Itse jouduin jo tuossa vauhdissa tekemään kaikkeni, kun auto liukui alta monessa kohdassa ja tuntui ettei pito riitä mihinkään. Maaliin päästiin sitten toisena aikamoisen rävellyksen saattelemana.

Kisapäivä oli kaikesta huolimatta hieno ja oli upeaa nähdä erään vanhan legendan tekevän paluun SC-sarjaan!

Onnea todella hyvästä ajosta Mikaelille, Jarkolle, Mikolle, Tonylle ja Jannelle (muitakaan unohtamatta).

Tästä on mukava jatkaa Nokialla!

88
No niin,
Kisalämmöt alkaa olemaan jo kohdallaan ja kohta on talven ekat kapinat alkamassa.

Olettehan niin ystävällisiä, että julkaisette ihka uuden kisaprofiilin perjantaina tai vasta lauantai aamulla  :afro:

89
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 14.09.15 - klo: 15.20 »
Isot kiitokset Mikolle ja Samille kisojen järjestämisestä!
Oma ajo ei mennyt aivan nappiin, mutta todella hauskaa homma siitä huolimatta oli :)

Omaksi lemppariksi tuli se ajo, jota ennen satoi ja rata kastui. Sliksit mini pinnit ja kostea rata oli aikamoinen yhdistelmä, enkä ole koskaan ajanut lähellekään yhtä liukkaalla pinnalla. Siinä touhussa ei riittänyt viisi minuuttia homman hauskaan saamiseksi.

Ilkka hallitsi sen touhun ja meni pirun lujaa  :shocked:

90
Luettuani tän keskustelun nyt läpi, niin aika vahvasti jakautuu mielipiteet tässä asiassa. Perusteluina on sellaisia joita on itse tullut koettua puolin ja toisin, eli noita en lähde toistelemaan.

Tuo Juuson äänestyslinkki on hyvä: nyt pitäisi vain tehdä se homma siten, että jokainen äänestäjä antaa nimensä ja kisanumeron äänestyksen yhteydessä. Ei ole mitään mieltä siinä, että himasta huutelijat äänestävät miten me kisamme ajamme?

Itse kannatan uutta systeemiä: kolme nopeinta PERÄKKÄISTÄ kierrosta. Yhdessä kisassa tätä ei voitu noudattaa ja se yllyttää juuri siihen pommitteluun mitä ei haluta vaikka ajetaankin kovin. Se montako minuuttia tuota kolmea kierrosta ei mun mielestä ole kovinkaan ratkaisevaa.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15