Kiitokset alkuun kisan järjestäjille ja kilpakumppaneille!
Itselleni myös radan näkeminen oli aikamoinen järkytys: muut radat ovat olleet visuaalisesti "hieman eri tasoa" ja näin mielessäni Nikko-autot kiertämässä rataa lasten ajamana

Tiesin toki kyseessä olevan väliaikainen rata ja se ei voi olla yhtä näyttävä kuin vaikka Tikkurilan nykyinen luomus

Ekalla kerralla ajajakorokkeen kohdalla ekan kerran pöytähyppyriin ajaessa en tiennyt nouseeko Tekno ylös hyppyyn vai meneekö se koko hässäkän läpi massallaan. Ihme kyllä, mutta se lähti lentämään kohti taivasta joka oli ilmeisesti tarkoitus.
Kun sitten pääsi sisälle rataan, niin ajo alkoi sujumaan lukuunottamatta noita Bigbearin mainitsemia ongelmakohtia. Betonin pito oli kova ja alustana se oli siitä huolimatta loistava. Pitoa olisi toki voinut olla vähemmän, mutta se ei ollut ongelma. Matot olivat ongelma: niiden vuoksi tuli turhia kaatoja niin shikaanissa kuin laineissa. Betoni/ matto yhdistelmä ei siis tässä tapauksessa palvellut ajajia ainakaan omalta osaltani.
Itse kisasta:
Lauantaina kokeilin vielä muutamaa säätöä ja eri renkaita. Jostain syystä en saannut ajosta kiinni, vaikka auto tuntui toimivan aivan yhtä hienosti kuin treeni-iltana. Harjoituksissa huomasin parhaimman kilpakumppanini Tonyn ajavan paljon itseäni paremmin ja Eeli oli aivan maagisessa iskussa. Reiluina jätkänä Eeli antoi kysyessä jopa vinkkejä itselleni haastavasta kohdasta, miten hän sen ajaa. Isot peukut tosta, se auttoi itseäni eteenpäin!
Ajoni parani päivän mittaan, vaikka flunssa painoi ja oli huono olo fyysisesti. Ekassa finaalissa ihmettelin alusta asti, onko Tonylla autossa jotain vikana kun meni niin hitaasti alkupäivään verrattuna. Normaalisti treenatessamme voimme molemmat ajaa täysillä perä kiinni perässä ilman kolareita. Sama homma oli tällä radalla aiemmin, mutta Tony vain oli itseäni nopeampi.
Aiheutin sitten myös ekassa tai toisessa finaalissa Tonylle ulosajon ajamalla perään. Kun yritin päästää hänet ohi pöytähyppyriin jälkeen, niin homma meni aivan sekaisin. Koitin tehdä tilaa vielä uudelleen, mutta silloin Tony ajautui ulos radalta.
Sain topparin kohelluksesta, mutta eromme oli jo liian iso eikä Tony päässyt enää kannoille. Tuon erän toinen sija ei kyllä lämmittänyt mieltä, kun harmitti toisen erän pilaaminen.
Seuraavissa finaaleissa onneksi pystyin ajamaan ilman kohelluksia ja pystyin olemaan toiseksi nopein Eelin ollessa täysin ylivoimainen. Kokonaisuudessaan kisasta jäi siten todella hyvä fiilis, vaikka toi kohellus harmitti vielä kotiinpäin ajaessakin.
Anteeksi siis omalta puoleltani vielä kerran Tonylle.
Miinukset ja plussat (kivempi järjestys):
- Alussa mainittu vaikutelma radasta
- Elementit: kannattaisi POLTTAA KAIKKI nykyiset ja tehdä alusta saakka uudet. Tämä siis siinä tapauksessa, että teillä on niille säilytystila. Esimerkkinä ison pöydän "taivaslähtö" ja sitten vielä se lisäelvytykseen sen vasemmalla puolella. Hyppäsin siihen monta kertaa ja auto jäi tasan tarkkaan paikalle kamalalle iskulla.
- Nostaminen ei aina sujunut parhaalla mahdollisella tavalla. Vahditaan omaa sektoria ja autetaan auto liikkeelle, jos se on kuskin mielestä jumissa letkuissa tai kanttareessa, yms.
- Korokkeella ei saanut selvää kuulutuksesta. Ellei Mikko olisi nostajana huutanut, että sain stopparin niin olisi käynyt köpelösti.
- Radassa oli siis paikkoja, joissa auton pystyi rikkomaan aivan turhaan. Yleensä en murehdi niistä koska ajan TEKNO:lla, mutta esimerkiksi toi hyndan lisälevy oli silkkaa itsemurhaa ilman adrenaliinin tuomaa tyydytystä.
- Välillä sain pelätä kierroksella ohittamaani kuskia. Kerran jopa ajoin shikaanin pitkäksi kakkosena ollessa koska takana tuleva olisi muuten ajanut yli ja meni vielä ohi samalla, eli jouduin ohittamaan kuskin uudelleen. Kunnioitetaan sitä kierroksella ohittava kuskia, joko?
Plussat:
- Hyvät järjestelyt
- Mukava fiilis
- Aikataulu piti
- Hyvin käytetty rata-alue ja mekkaustilat
- Ei tarvittu omaa pöytää tai tuoleja
Nokialla nähdään ja taistelu jatkuu,
T: Martti