Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 15
91
Tulokset / Vs: Finnish Open III, Nokia 15.8
« : 17.08.15 - klo: 16.23 »
Kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille todella hienosta päivästä!

Omat odotukset eivät olleet korkealla koska haen vasta "tuntumaa" sähkökasien maailmassa. Auto oli hyvin pitkälti manuaalin alkusetupissa ja sillä mentiin koko kisa läpi.

Mahtavat kisatilanteet etenkin Oskun ja Kaitsun kanssa olivat todella mieleen painuvia kokemuksia. Ensi kesällä on mukava jatkaa tästä uuden auton kanssa.

T: Martti

92
Tuo viiden minsan finaali ratkaisi myös oman osallistumisen.
Ajan corria "normisähköillä" ja kauden aikana sileäksi ajetuilla kumeilla.
Mukana ollaan!

93
Tulokset / Vs: SC summercup III 11.7-15 Ulvila tulokset
« : 16.07.15 - klo: 15.04 »
Tää tietyn väriteeman omistava kuljettaja oli todella pahoillaan tapahtuneesta ja naama punaisena :embarrassed: :embarrassed: nojaili korokkeen takaseinään.
Ylempänä kirjoitinki mitä tapahtu.

Lesson learned!

-J-

Kiitokset vastauksesta ja kyllä mä sen huomasin. Tilanteita tulee nyt ja aina, pitää vaan ottaa opiksi ja varoa sit entistä enemmän autoa jota on kolannut. Kyllä me kaikki välillä toisiimme osutaan, mutta aina kun itseään hävettää niin opimme jotain.

Sama koskee itseäni, vaikka nyt kritisoin toisia. Leuka pystyyn ja entistä tarkempana seuraavan lähtöön!

94
Tulokset / Vs: SC summercup III 11.7-15 Ulvila tulokset
« : 16.07.15 - klo: 12.23 »
Terve kaikille,

Tämä jätkä on yrittänyt sulatella viikonlopun kisoja huonolla menestyksellä. Tällä kerralla oma vauhti ei riittänyt haastamaan kahta kärkikuskien, mutta sen kanssa pystyy elämään. Näistä kisoista on paljon hyvää sanottavaa, eli aloitetaan positiivisesta puolesta:

Iso kiitos kanssakilpailijoille ja järjestäjille kovalla työllä aikaan saaduista kisoista! Yöllinen aktiivisuus radan kuivauksessa oman seuran jätkien auttaessa oli varmasti ainoa syy, miksi pääsimme lauantaina aloittamaan kisat! Tämä oli sitä kuuluisaa Suomalaista Sisua!

Kisapäivänä mä käytin ensin treeneissä eri koria ja vaihdoin sitten "kisakoriin" kun aloitettiin ajaminen ihan tosissaan. Tämä aiheutti sitten hassun sekaannuksen, kun auto tuntui kulkevan lujaa ja ohittelin muita isolla kädellä, mutta aina kuuluttaja kertoi mun olevan viimeinen. Annoin lisää kuritusta autolle ja mietin missä vika, kun en saa laitetta kellon mukaan kulkemaan. Noh, erän loputtua selvisi mulla olleen ponderinumero sekaisin ja sain napattua raivolla oman erän bestläpit  :evil:

Nyt sitten se kritiikki, joka on tällä kerralla kovaa:

Olen tällä kaudella ajanut kolme kisaa, kaksi SC-cupissa ja yhden M8e:n. Kaikkia videoita en ole katsonut, mutta olen ollut osallisena kolmessa pahassa kolarissa/kisatilanteessa kauden aikana -kerran siis jokaisessa kisassa.

SC-sarjassa ajot ovat olleet viimevuodet todella siistejä ainakin A-finaalin kärjessä eikä tuomarointia ole niissä paljoa tarvittu tai kärkikuskeista ole ollut epäselvyyksiän kun arvioidaan kusken taitoja.
Nyt on.

Tiedän "entisenä" kolaajana, että rävelluksen voi oppia lopettamaan jos itse ymmärtää ajavansa väärin ja saa kanssakilpailijoilta apua siistin kiusaamisen opetteluun. Selittelemällä tai ulkoisiin syihin vetoamalla oma asenne ei muutu ja tilanne ei parane itsestään.

Suomeksi: kaikissa kolmessa kolarissa tällä kaudella on aina ollut osallisena samalla väriteemalla oleva koriväritys. Otetaan siinä sitten huomioon omat ja toisen mahdolliset ajovirheet, niin jossain on pahasti vikaa kun näitä tapahtuu kahden kuskin välillä. Tiedän jo maaliviivalla, että kohta kolahtaa vaikka itse yritän välttää osumaa viimeiseen saakka. Aivan sama olenko sen auton perässä tai edellä -päin mennään joka tapauksessa.

Omasta mielestäni sitä ei voi kutsua kilpa-ajoksi, eikä varmasti ole lajin tarkoitus.

Olen toiminut ja tulen toimimaan tuomarin roolissa kisoissa. Se on todella vaikeaa ja usein ratkaisu on tehtävä hyvin nopeasti. Yksi tuomari ehtii näkemään vain osan tilanteista ja se hemma on muutenkin yksin läses mahdotonta. Ekan kierroksen kolauksesta ja muiden lähdön pilaamisesta pitäisi saada välittömästi vähintään kunnon stoppari. Toinen vaihtoehto olisi menettää seuraavassa finaalissa oma lähtöruutu -ellei jo ole viimeisenä. Useassa kisassa sarjaa ajaessa kolailemalla tulisi jo menettää ainakin kisojen paras sija. Sen tuomarointiin tosin tarvittaisiin hyviä videoita ja jälkituomarointia tarvittaessa.

Alla olevassa lähdössä tuomari ei kyllä ollut pätkääkään kartalla, kun minkäänlaista tuomiota ei tullut tästä lähdöstä:

http://youtu.be/niYrrPf0J-Q

Kuski ottaa älyttömän riskin kaikkien muiden kustannuksella sankarihypyllään ja kaataa autonsa toiselta sijalta. Sitten luuri pohjaan vaikka on jo tehnyt ratkaisevan virheen ja ajaa muita päin kun yrittää väkisin tunkea itsensä takaisin kärkeen ratkaisevasta virheestään huolimatta. Omani ja toinen auto kärsii samassa rytäkässä.

Loppugliimaksia videossa ei näy, jossa sama kuski vielä kolaa uudelleen ja lennän väärälle puolelle letkua. Valitettavasti lähden ryömittämään autoa eteenpäin, enkä ymmärrä ajaa sitä takaisin letkun yli ja mut tuomaroidaan jatkamaan siitä josta mut on kolattu letkun yli. Näin päädyn toiselta sijalta viimeiseksi -hieno homma!

Sama kuski, monen kolauksen sarja ja menettää vain oman lähtönsä kun fillarit irtoaa vanteilta. Ei edes huomautusta koko kohelluksesta, jota ei saisi nähdä edes Ö-finaalissa.

NYT tähän on saatava merkittävä muutos ja lajiryhmän edustajat voisivat pohtia, mikä avuksi?

Nähdään Jyväskylässä ja ratkaistaan siellä kärkipaikat ennemmin ajamalla -ei läpi yrittämällä ja mokailemalla.

T: #96 ja RC-kuppi kauden osalta pahasti nurin top 3:ssa.

95
Tulokset / Vs: Finnish Open I 2015
« : 25.05.15 - klo: 14.05 »
Kiitokset järjestäjille ja kisakumppaneille hauskasta päivästä itselleni uuden sarjan parissa. Touhu oli mulla vielä aivan hakusessa ja semifinaalien lähdössä se taisi olla kanssa yhdellä sini/valkoisella autolla aika haastavaa  :evil:

Omalta kohdalta kisa loppui kesken kun ajoin auton säpäleiksi, mutta se ajo meni jo ihan "ok". Palautetta on lähetetty yv:llä ja nähdään seuraavassa kisassa.

T: Mara

96
Täällä on ollut kiirettä joten palautteeni tulee myöhässä:

Kiitokset ensinnäkin omalle porukalle hyvistä järjestelyistä! Rata oli saatu hyvään kuntoon kisoja ajatellen ja vanha puuhässäkkä oli tapettu pilaamasta kisoja -cool!

Itse ajoin uutta autoani kolmatta tai neljättä kertaa ja säädöt olivat lähes alkukitin mukaiset, mutta etulinkin osalta olin ihan itse tehnyt mokan ja auton kääntyminen oli huonoa. En uskonut olevani edes top kolmosessa, mutta kiitokset Maxin olemattomalle treenaamiselle pääsin vihdoinkin kuittaamaan miehen kisoissa  :evil:

Turun kisaan en valitettavasti pääse, mutta olen mukana kamppailussa seuraavien kisojen osalta!

T: Mara

Ps. Uusi formaatti, eli kolme nopeinta kierrosta määrää lähtöjärjestyksen on todella kaivattu uudistus sarjalle! Näin lähtöruudut saadaan jaettua kuskien maksimaalisen nopeuden mukaan ja kukaan ei ole "tukkeena" kun kisa lähtee käyntiin. Mikäli kuski on sitten nopea, mutta ei varma niin se hoitaa itseleen nopean poistumisen ulos radalta ja muut eivät kärsi tästä. Näin kuskikaan ei ole jo aivan loppu, kun on aika ajaa varsinaista kisaa. Hieman tuota voidaan vielä viilata vaikka niin, että lasketaan ekan ja tokan ajon pisteet mutta ehdottomasti parempi formaatti kuin "alkuperäinen"!

97
Team Durango / Vs: Team Durango DESC10
« : 27.04.15 - klo: 10.32 »
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.

http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf

Ottaisiko joku kuvan tämän auton "kuivapainosta", kuten mä tein TeknoRC SCT 410.3:lle? Kiinnostaisi kovasti se tarkka paino, kun yleensä keveyttä autojen välillä on mittailtu grammoissa ja porukka on hankkinut vaikka kevyempiä vantteja saadakseen sitä alaspäin  :tongue: Mun ekassa versiossa oli jo viriosia, mutta uusi oli silti taas hivenen kevyempi.


http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=90619.0;attach=63422;image

98
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 24.04.15 - klo: 12.11 »
Nyt kun uusi auto on kasassa ja koeajettu, niin voidaan samalla julkaista uusi sivusto jonka takana ovat merkin Suomalaiset harrastajat.

Tervetuloa siis osoitteenseen: http://teknorc.fi/


Tähän topiciin liittyen sieltä löytyy mm. video, jonka kokosin auton kasaamisesta ja samalla on vinkkejä uusinta kittiä kokoaville.

Sivusto on vasta rakenteilla, mutta päivitämme sitä eteenpäin oman aikataulumme puitteissa.

Kommentteja ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan.

99
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 21.04.15 - klo: 11.48 »
Kuten tiedossa olikin valmistajan ilmoituksen mukaan, niin tämä on hieman kevyempi kuin eka versio. Etenkin viripohja on nyt todella kevyt (taisi olla 215 g).

Auton painojakauma sivusuunnassa tuntuu olevan hyvin kohdallaan IP:n 7600 akun, Hobbywingin 3.1:n ja HW 4-pole moottorin kanssa. Asia pitää vielä tarkistaa paremmalla ajalla, ekassa versiossa mulla oli 25 g akun puolella lisäpainona.

Kuvassa auto valmiina ilman sähköjä (ponderi on kyydissä), renkaita ja koria.

1670 grammaa!

Lisäys äskeiseen ekan testauksen jälkeen tehdas setupilla:
Tekno RC SCT 410.3 test drive

Lyhyen testin jälkeen ero ekaan versioon näillä setupeilla (paitsi korkeus huimat 27 mm):

- Auto hyppää paremmin
- Jousitus toimii entistäkin herkemmin
- Auto pysyy paremmin "tassuillaan", eikä kaadu yhtä helposti

Autoa pitää päästä ajamaan vielä ekaa versiota vastaan kun muutkin saa paremmat renkaat alle ja rata on kunnostettu talven jäljiltä. Sen jälkeen on helpompia verrata eroja.

Alkufiilis on aivan mahtava. Etupää oli korkealla koska pakasta vedetyt vihreät jouset eivät suostuneet laskeutumaan 24:n millin paikkeille. Nyt auto lepää pöydällä painon alla yhden illan ja saan ajokorkeuden sopivaksi ;-)

100
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 19.04.15 - klo: 10.54 »
Laitetaanpa tänne alkufiiliksiä, ennen tarkemman raportin saamista Tommilta:

Alkufiilisi paketin avauduttua oli taas yhtä huikea kun ekassa versiossa. Kaikki oli jälleen pakattu hienosti omiin pusseihin, eikä paketissa ole mitään irtonaista tavaraa. Ohjekirja käteen ja pääsee nopeasti alkuun ja homma on helppo aloittaa.

Siinä vaiheessa kun saa diffien osat pöydälle, niin alkaa viimeistään iso virne leviämään naamalle. Yksi komposiitista tehty ristitappi, rattaat, o-renkaat ja aluslevyt niiden päälle sekä kevennetyt outdrivet. Mahdollisimman vähän osia ja huolto tulee olemaan helppoa. Ei "ylimääräisiä" shimmejä, korvakkeita tai klassisia ristitappeja -kiitos!

Ensimmäisen version diffit olivat hyvin pehmeät ja hyvän tuntuiset. Tässä autossa ne eivät vaadi minkäänlaista sisäänajoa, yms. rattaiden kuluttamista vaan isot rattaat on koneistettu ja ne istuvat suoraan paikalle. Tämän vuoksi oma odotusarvo uusien diffirattaiden osalta ei ollut korkealla koska edelliset olivat jo todella mahtavat.

Nyt tiedän paremmin: uudet diffit ovat vielä selvästi vanhaa paremmat! Ne ovat todella smoothit enkä ainakaan itse ole koskaan kokeillut parempia kädessä!

Tästä onkin hyvä jatkaa hommaa eteenpäin.

T: TeknoMies Liekeissä

101
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 17.04.15 - klo: 19.27 »
Täällä on yksi ja sydän pomppii ilosta pakettia kädessä pitäessä.
En edes uskalla vielä avata pakettia, vaan ihailen sitä  :afro:

102
Keneltä löytyisi kuvia SC-sarjan palkintojenjaosta?

103
Isot kiitokset kerromme aktiiviselle porukalle hienojen kisojen järjestämisestä!
Rata oli omasta mielestäni jopa isommalle SC:lle aivan mainio ja se taipui jotenkin jopa siinä välialueen minipatissa.

Radan pinta oli kisapäivänä todella hyvä, eli betonilla pito oli linjalla jopa kova ja matto toi hyvää vaihtelua siihen. Nyt oli oikeat materiaalit tähän touhuun!

Itse kisoista:
Perjantaina treenatessa rata oli vielä aika pirun liukas ja sai ajaa hyvin rauhallisella kaasulla, jotta auto pysyi lapasessa. Säädöt olivat hyvin pitkälti samat kuin Nokialla ja Turussa ja auton osalta kaikki oli mielestäni aivan viimeisen päälle kohdallaan. Tuo alussa mainittu minipatti oli vaikein kohta oppia ajamaan nopeasti -eli konttaamalla sen yli  :afro:

Lauantaina ekalla treeniajolla en itse nähnyt kovin hyvin osaa radasta ilman aurinkolaseja, mutta tilanne onneksi parani merkittävästi heti myöhemmin. Sami onnistui kontittamaan mua kahdesti ekoissa treeneissä ja hiukan huolestuin minkälainen kisasta mahtaa tulla ;-)

Meillä oli vain yksi alkuerä, josta laskettiin kolmen peräkkäisen parhaan kierroksen tulos. Se toimi erittäin hyvin ja nosti heti "oikeat" kuskit kärkeen. Kahdella alkuerällä kesän kisat olisi hienoa ajaa juuri näin -tämä on se toivottu uudistus sarjaan!

Finaaleihin lähdin toisena Eelin jälkeen Samin startaressa kolmannesta ruudusta. Eeli lähti varmalla ja aika rauhallisella vauhdilla viemään letkaa ja itse pidin alussa sopivaa turva-marginaalia häneen nähden. Sami teki onneksi saman mun kohdalla ja sai ajaa sen ekan kierroksen rauhassa ilman pelkoa turhista kontituksista.

Ensimmäinen ajo olikin äärimmäisen kovaa kamppailua, kun Eelillä tuli ongelmia kierroksella ohitettavien kanssa ja pääsin tarpeeksi lähelle kannoille (vai jopa ohi) hetkeksi. Eeli joka tapauksessa pysyi -tai nousi jälleen kärkeen ja mä halusin todellakin saada miehen kiinni. Toisen ollessa mua parempi kuski, oli perässä tulijana vain yksi vaihtoehto: yrittää ajaa kovemmin kuin taidot riittävät, eli yrittää ottaa riskejä ja saada kurottua matkaa umpeen.

Jossain kohdissa riskit toimivat ja joissain taas hävisin aikaa. Joka tapauksessa mä pääsin Eelin perään kiinni ja jännitys oli ehkä kovempi kuin ikinä ennen kisoissa. Aivan mahtava erä, ei voi muuta sanoa. Kuuluttaja teki myös niin upeasti tehtävänsä, että sain siitäkin lisää intoa jahtaukseen. Jossain vaiheessa sitten mokasin itse tai osuin kierroksella ohitettaviin ja kuppi meni nurin. Tein toisen kerran tällä kaudella jonkun ihmeellisen oikaisun kun halusin vain väkisin takaisin Eelin kannoille  :lipsrsealed:

Toinen hieno erä oli taas se, jossa pääsin Eelin ohi. Kaadoin sitten johtopaikalta ja Eeli jäi taakse odottamaan, että saadaan kisaa jatkettua. Hieno liike Eeliltä, joka oli jo voittanut jälleen yhden kisan ja sainpahan ajaa voittajana maaliin  :angel:

Kesällä jatketaan taistelua SC:ssä!

104
Metsäläinen:
Puoli kuluneet Mini Pinnit on aika varma valinta.

105
Sopiiko jos aloitetaan jo 1500. Mukaan pääsee myös kesken kisojen sikäli mikäli kun osaan kuljettajia sinne lisätä.

Ilmoittautukaa ennakkoon, niin saan kisat järjesteltyä hiukan helpommin.

Sami

Parempi ainakin kuin myöhäisempi ajankohta.

106
Perjantaina kun on vapaa-päivä, niin mitä jos aloitettaisiin kisat tavallista aiemmin?
Miten olisi vaikka 1400?

107
Eurorc.com / Vs: Tuoteuutuudet Maailmalta (Tekno SCT410.3)
« : 31.03.15 - klo: 13.12 »
Niinkuin varmasti jo Scene tietääkin, pukkaa juuri kohta Teknolta uutta mallia legendaarisesta SCT410 autosta, mallimerkinnältään SCT410.3


http://fi.eurorc.com/product/10626/tekno-sct4103-competition-110-electric-4wd-short-course-truck-kit


Saamme autoja jo ensimmäisestä tuotantoerästä rajoitetusti, eli nyt kannattaa olla nopsa ja ennakkotilata oma heti eikä melkeen, yläpuolen lnkkiä hyödyksi käyttäen. Muuten käy niin, että jää ilman kesän kuuminta uutuutta kun ripeämmin toimineet niillä jo ulkona kaahailee. :)
Huhtikuun lopussa auto ilmestyy ja odotettavissa siis meillekin kuun vaihteessa.


Lisätietoja aiheesta ja sen ohikin: info@eurorc.com

-Niko

Autojen saaminen ekasta erästä ratkaisi ainakin meidän "Tekno Teamilla" hankintapaikan ja luulimme jo olevan pakko hankkia autot suoraan Jenkeistä.

Se, että saimme ne tilattua kotimaasta on mahtava homma!
Tästä tulee hieno kesä, jatkakaa duunia Teknon parissa viriosien kanssa :-)

108
Ajetaanko alkuerät vaikka hyväksi havaitulla: Eli vaikka kaksi viiden minuutin alkuerää ja kolme nopeinta kierrosta lasketaan?

Sitten vaikka se viisi finaalia  :afro:

109
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 23.03.15 - klo: 17.04 »
Tervehdys,
Tässä vielä päivitetty listaus niistä lisäosista, jotka voivat olla fiksuja ekan kitin ostajalle. Hienoa tässä on jatkossa myös se, että uuteen kittiin päivittäjät voivat käyttää pitkälti samaa listaa :-)

https://docs.google.com/document/d/1X29xxNVNAiBLdQRQAI1eNE7fUKVcTaZyphkMjnL5diQ/edit?usp=sharing

110
Tulokset / Vs: SC Winter Cup V, Nokia
« : 22.03.15 - klo: 12.54 »
Kiitokset myös omasta puolestani niin puuhamiehille, kuin kanssakilpailijoille!

Perjantaina treeneissä auto kulki todella kivasti ja tiesin setupin olevan kunnossa Juha Mäkisen mukaan tehtynä. En joutunut muuttamaan sitä mitenkään ja oli kiva päästä keskittymään vain suoritukseen.

Kisapäivän aikana oli myös todella hienoa kuulla muilta, kuinka mahtavasti oma Tekno otti hyppyjen alastulot vaikka vinossa tullessa ja auto kääntyi upeasti mutkissa. Itse kun ajaessa noita asioita oikein ehdi katselemaan, niin hyvä kun joku kommentoi kuskille asiaa.

Pakissa oli muutama kierros eri asteisiin ajettuja mini pinnejä ja sopivan setin valinta oli oikeastaan aika haastavaa. Hyvin kulunneilla sain parhaimman pidon, mutta ajattelin etteivät ne kestä koko päivää. Näin ollen lähdin kisapäivään hyvin uudella setillä ja odotin pidon parantuvan jatkuvasti. Jostain syystä perä alkoi lipsumaan enemmän ja enemmän mutkissa -aika hämmentävää.

Rata on mitä mainioin kisaa ajatellen omalle ajolleni -se on vaativa ja ohittaminen ei ole ainakaan liian helppoa. Radan teknisyyden vuoksi edellä ajava mokaa kuitenkin jossain vaiheessa, jolloin pääsee ohi (kunhan edessä on joku muu kuin Lampinen siis  :shocked:).

Tähän kisaan lähtiessä itse odotin pääseväni kamppailemaan Tonyn kanssa kissa-hiiri leikkiä ajaen, jolla ratkaistaan cupin kolmas sija. Tällä kerralla me emme kuitenkaan päässeet tuohon tilanteeseen ainakaan pidemmäksi ajaksi, joten sain ajaa toisena aika rauhallisin mielin rataa ympäri. Lampisen nopeus ei tullut mitenkään yllätyksenä, mutta tietysti toivoin et edes yhdessä erässä voisi saada miehen kiinni. Toivo oli pelkkää utopiaa sen osalta -äijä menee kuin kiskoilla!

Plussia ja miinuksia:

+ Aina positiivinen ja mukava porkukka - iso kiitos siitä kaikille!
+ Teknon toiminta -kuski voi tehdä jopa pieniä ajo-virheitä, mutta auto ei "karkaa" käsistä.
+ Muonapuoli
+ Kuulutukset
+ Tuomarointi (enkä muuten edes saanut stopparia)
+ Multisurface
+ Radan teknisyys
+ Nostotoiminta. Porukka yritti ihan oikeasti keskittyä omaan alueen tapahtumiin -hienoa!

Miinuksia on vaikea keksiä Nokian osalta. Muutama pitää kuitenkin saada aikaan, joten:

- Mun ajo Ravantin autoa päin alkupäivästä, kun se oli katollaan. Ehdin kuulemaan aivan selvästi kun Ravantti huusi, että "auto katollaan". Noissa tilanteissa käyn todella hitaalla.

Ehkä ensi kaudeksi tosin joudutte tekemään koko radan uudellen, jotta toi Lampinen joutuisi opettelemaan "kaiken" uusiksi.  :evil:

Kiitokset kaikille, nähdään Model Expossa!

T: Martti

111
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 19.03.15 - klo: 09.38 »
Painoa on näköjään saatu tiputettua n. 150g. Hyviä päivityksiä on autoon lisätty esim. keskidiffin irroittamisesta
on tehty helpompaa ja LCG moottorin kiinnitys. Mutta mitä itse olisin kaivannut on koneistetut iskaritornit,
EB48 pohjalevy ja koneistettuja iskarien muoviosia. Mutta hyvä että lisäsivät kaikki pienet keventävät päivitys osat autoon vakiona. Niilekin hintaa kertyy jos erikseen joutuu ostamaan.

Huomaa tämän päivitetyn kitin hinta: se on edelleen sama kuin ekassa versiossa.
Noilla lisäyksillä se olisi karannut pidemmälle ja siksi se on varmaan toteutettu näin.

113
Kiitokset alkuun kisan järjestäjille ja kilpakumppaneille!

Itselleni myös radan näkeminen oli aikamoinen järkytys: muut radat ovat olleet visuaalisesti "hieman eri tasoa" ja näin mielessäni Nikko-autot kiertämässä rataa lasten ajamana  :huh: Tiesin toki kyseessä olevan väliaikainen rata ja se ei voi olla yhtä näyttävä kuin vaikka Tikkurilan nykyinen luomus   :angel:

Ekalla kerralla ajajakorokkeen kohdalla ekan kerran pöytähyppyriin ajaessa en tiennyt nouseeko Tekno ylös hyppyyn vai meneekö se koko hässäkän läpi massallaan. Ihme kyllä, mutta se lähti lentämään kohti taivasta joka oli ilmeisesti tarkoitus.

Kun sitten pääsi sisälle rataan, niin ajo alkoi sujumaan lukuunottamatta noita Bigbearin mainitsemia ongelmakohtia. Betonin pito oli kova ja alustana se oli siitä huolimatta loistava. Pitoa olisi toki voinut olla vähemmän, mutta se ei ollut ongelma. Matot olivat ongelma: niiden vuoksi tuli turhia kaatoja niin shikaanissa kuin laineissa. Betoni/ matto yhdistelmä ei siis tässä tapauksessa palvellut ajajia ainakaan omalta osaltani.

Itse kisasta:

Lauantaina kokeilin vielä muutamaa säätöä ja eri renkaita. Jostain syystä en saannut ajosta kiinni, vaikka auto tuntui toimivan aivan yhtä hienosti kuin treeni-iltana. Harjoituksissa huomasin parhaimman kilpakumppanini Tonyn ajavan paljon itseäni paremmin ja Eeli oli aivan maagisessa iskussa. Reiluina jätkänä Eeli antoi kysyessä jopa vinkkejä itselleni haastavasta kohdasta, miten hän sen ajaa. Isot peukut tosta, se auttoi itseäni eteenpäin!

Ajoni parani päivän mittaan, vaikka flunssa painoi ja oli huono olo fyysisesti. Ekassa finaalissa ihmettelin alusta asti, onko Tonylla autossa jotain vikana kun meni niin hitaasti alkupäivään verrattuna. Normaalisti treenatessamme voimme molemmat ajaa täysillä perä kiinni perässä ilman kolareita. Sama homma oli tällä radalla aiemmin, mutta Tony vain oli itseäni nopeampi.

Aiheutin sitten myös ekassa tai toisessa finaalissa Tonylle ulosajon ajamalla perään. Kun yritin päästää hänet ohi pöytähyppyriin jälkeen, niin homma meni aivan sekaisin. Koitin tehdä tilaa vielä uudelleen, mutta silloin Tony ajautui ulos radalta.

Sain topparin kohelluksesta, mutta eromme oli jo liian iso eikä Tony päässyt enää kannoille. Tuon erän toinen sija ei kyllä lämmittänyt mieltä, kun harmitti toisen erän pilaaminen.

Seuraavissa finaaleissa onneksi pystyin ajamaan ilman kohelluksia ja pystyin olemaan toiseksi nopein Eelin ollessa täysin ylivoimainen. Kokonaisuudessaan kisasta jäi siten todella hyvä fiilis, vaikka toi kohellus harmitti vielä kotiinpäin ajaessakin.

Anteeksi siis omalta puoleltani vielä kerran Tonylle.

Miinukset ja plussat (kivempi järjestys):

- Alussa mainittu vaikutelma radasta

- Elementit: kannattaisi POLTTAA KAIKKI nykyiset ja tehdä alusta saakka uudet. Tämä siis siinä tapauksessa, että teillä on niille säilytystila. Esimerkkinä ison pöydän "taivaslähtö" ja sitten vielä se lisäelvytykseen sen vasemmalla puolella. Hyppäsin siihen monta kertaa ja auto jäi tasan tarkkaan paikalle kamalalle iskulla.

- Nostaminen ei aina sujunut parhaalla mahdollisella tavalla. Vahditaan omaa sektoria ja autetaan auto liikkeelle, jos se on kuskin mielestä jumissa letkuissa tai kanttareessa, yms.

- Korokkeella ei saanut selvää kuulutuksesta. Ellei Mikko olisi nostajana huutanut, että sain stopparin niin olisi käynyt köpelösti.

- Radassa oli siis paikkoja, joissa auton pystyi rikkomaan aivan turhaan. Yleensä en murehdi niistä koska ajan TEKNO:lla, mutta esimerkiksi toi hyndan lisälevy oli silkkaa itsemurhaa ilman adrenaliinin tuomaa tyydytystä.

- Välillä sain pelätä kierroksella ohittamaani kuskia. Kerran jopa ajoin shikaanin pitkäksi kakkosena ollessa koska takana tuleva olisi muuten ajanut yli ja meni vielä ohi samalla, eli jouduin ohittamaan kuskin uudelleen. Kunnioitetaan sitä kierroksella ohittava kuskia, joko?

Plussat:

- Hyvät järjestelyt
- Mukava fiilis
- Aikataulu piti
- Hyvin käytetty rata-alue ja mekkaustilat
- Ei tarvittu omaa pöytää tai tuoleja

Nokialla nähdään ja taistelu jatkuu,

T: Martti

114
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 20.02.15 - klo: 16.01 »
Aivan mahtava homma!
Meikä haluaa ekan ;-)
Ihme että Martilla käsi ekana pystyssä :P

Ei oikeastaan ole, koska kokeilin toista autoa tässä välissä ja paluu takaisin tuntu entistäkin paremmalta  :tongue:

115
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 20.02.15 - klo: 10.03 »
Aivan mahtava homma!
Meikä haluaa ekan ;-)

116
Kisoista on pikkuhiljaa henkisesti toivuttu ja autoakin uskalsin säädellä kisan jälkeisissä fiiliksissä.

Erityiset kiitokset tällä kerralla ennen kaikkea meidän reippaimmille puuhamiehille: Niemikselle ja Timolle!
Vaikka ratateamimme teki osan duunista, niin nämä kaksi miestä tekivät isoin homman fyysisestä hommasta.
Ilman heitä rata ja mesta ei olisi myöskään näyttänyt niin hyvältä päällepäin, kuin miltä se kisapäivänä näytti. Ystäväni joka ei harrasta lajia totesi: "Onpa Teillä Pro-meininkiä radan suhteen"!

Itse ajamisesta voisi mainita sen verran, että oma filosofia näihin kisoihin oli: "Älä romahda finaaleissa".
Se oikeastaan toteutui aika hyvin koska aika-ajojen perusteella huomasin, että uusimmalla profiililla en pääse haastamaan meidän kovimpia kuskeja. Myös uusilla renkailla ajo slicksien jälkeen oli yllättävän hankalaa ja auton kaato helpolla radalla rankaisi pahasti.

Aika-ajot meni kuitenkin aika nappiin ja ero muiden kuskien välillä oli odottamaani pienemepi. Pääsuoran alussa oleva mutka oli mulle se vaikein paikka ja sain siitä kiinni muistaakseni toisella/ kolmannella aika-ajolla. Silloin totesin, että nyt on mahikset korkealle.

Finaalien alkaessa olin aivan jäässä jännityksestä ja tuosta "älä romahda" teemasta. Ajoin hitaasti kuin vanha mummo ja silti tein kaatoja. Pystyin kuitenkin toteuttamaan sen, mihin tällä kerralla varauduin -en romahtanut!

Auto tuntui kestävän jopa mun mittapuulla ihan älytöntä kaasusormea myös mutkissa, mutta äijä oli jäässä eikä uskaltanut enää antaa sitä samaan malliin kuin vikoissa aika-ajoissa. Toivottavasti ensi kerralla pää kestää paremmin.

Lappeenrannassa jatketaan ja katsotaan miten siellä mennään...

T: Mara #96

117
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 02.02.15 - klo: 17.35 »
Mt4 radio otettu talteen löytyy yhdistyksen kopistsa

kiitos - se voi multa. Kyseessä on S-malli!

118
Tulokset / Vs: SC Winter Cup II 3.1, Nokia - Tulokset
« : 04.01.15 - klo: 15.38 »
Isot kiitokset Nokian kisojen järjestäjille. Homma on aina todella hienosti hoidettu ja kaikki toimii upeasti!

Saavuin treenaamaan perjantaina ajoissa, mutta tällä kerralla omat pöytähuollot olivat hieman vaiheessa (toisin kuin luulin). Räjäytin mm. Noparin konkkapaketin heti pöydällä noppaa kalibroidessa. Kiitokset HF:lle ja Maxille, kun oli myyjä paikalla kamojen kanssa ja noikin oli osattu pakata messiin! Missä muut kauppiaat oli?

Treenien aikana koin radan itselleni vaikeaksi, mutta todella hauskaksi. Kaikki osuudet on selvästi tarkkaan suunniteltu ja omia lemppareita oli se pisin hyppy sekä kulmapöytä. Ajajankorokkeen edessä oleva hyppy on myös todella hyvä koska vaatii tarkuutta hyvän alastulon saamiseksi ja virhe rankaisee sopivasti. Jostain syystä treeneissä olin surkea ja yritin lähteä maltillla kisaan lauantaina.

Alkuerissä oli homma yhä hiukan kateissa, mutta viides lähtöruutu oli positiivinen "yllätys". Sain siis yhden alkuerän ilman kaatoa ja siitä olin pirun tyytyväinen.

Finaalissa tein tuttuun tapaan paljon virheitä ja olin vielä samaan aikaan hidas kovimpaan kärkeen nähden sekä oman fiilikseni osalta. Tuohon päälle hieman epäonnisia tilanteita päivän mestarin kanssa ja pakka oli levälleen.

Oman kisapäivän pelasti Tonyn kanssa reilut ja hyvät kisa-ajot, josta näki meidän treenanneen ajoja yhdessä. Edellä menevää kunnioitetaan ja sovittiin jopa kesken ajon Maxin ohi päästöstä siten, että pidämme järjestyksemme ja jatketaan siitä vääntöä. Ajoimme autot hetkeksi sivuun ja Maxin päästyä ohi lähdimme rauhassa jatkamaan. Oli hienoa kuulla myös tuomarilta kehut tuosta reilusta menosta.

Ajoin muuten ainoana kuskina Mini Spikeillä ja pito oli paljon parempi parissa yksittäisessä kohdassa. Vikan erän ajoin sitten pinneillä, "nothing to loose" kahden jumbosijan jälkeen ja oli ne kokonaisuutta ajatellen paljon paremmat. Ei se silti syy ollut omaan heikkoon suoritukseen. Auton toiminta oli alusta asti mahtavaa ja se oli tuttuun tapaan helppo ajaa.

Kommetit toisien kolaamisesta pois edestä olisi saanut palauttaa, vaikka nelkkujen A:ssa tuota ei harrastettu kuin parissa pahassa tilanteessa ja puhtaasti vahingossa. Ne pitää saada ajoistamme pois ja jonossa ajaminen ei ole vaikeaa kun sitä treenataan myös kisojen ulkopuolella. Eli kirjoitus oli täyttä asiaa ja saisit laittaa noi takaisin näkyviin. Videoilta sit porukka kattoo omat ajot ja opitaan omista sekä toisten virheistä. Itsellä on ollut pitkä tie oppia välttämään kontituksia ja oman seuran kavereiden/videoiden avulla olen päässyt niistä hyvin eroon. Joskus käy vahinko, mutta sit pyshdytään ja varmistetaan ettei kontiteta uudelleen!

Tällä kerralla hyvistä suorituksista pitää ehdottomasti onnitella seuraavia:

- Lampinen. Koko päivän verran älyttömän tarkkaa ajoa. Ei jäänyt epäselvyyttä kuka vei.
- Pande ja Max. Varmasti päivän tasaisin taistelupari.
- Eeli: aivan mahtava suoritus ja pakka pysy kasassa ja finaalit jätkä vetää rautaisilla hermoilla.
- Maula: todella kova suoritus ja hyvä kisasilmä tiukoissa tilanteissa.

Tuomarille myös todella iso käsi joka seurasi kisaa tiiviisti ja puuttuu tilanteisiin. Tämä on se elementti joka kehittää sarjaa eteenpäin. Nyt ollaan hyvällä uralla tason ollessa kova ja kisojen on ratkettava reilulla ajolla.

# 96 TeknoMara


119
Hoplaa kaikille!

Kisasta on jälleen selviydytty ja olipa jälleen kovat skabat. Peruskovien kuskien lisäksi paikalliset "uudemmat" naamat tarjosivat todella kovaa vastusta jo vuosia kilpailuja kiertäneille. Se on mahtava homma ja toivottavasti kaikki ilmestyvät myös cupin muihin karkeloihin.

Mun osalta kaava oli aika tuttu: perjantaina treenit menivät todella hyvin ja itsevarmuus oli (jälleen) aivan tapissaan. Auto toimi hienosti ja luotettavuuden osalta sillä ei tarvitse koskaan murehtia miten käy, jos sattumoisin hiukan erehtyisi linjalta ulos  :shocked:

Kisapäivän osalta oma ajo alkoi todella huonosti. Treenit meni miten sattui ja sama homma tuntui olevan alkuerissä. Onneksi myös muilla ne näytti menneen aika surkeasti ja pääsin sitten lähtemään kolmannesta ruudusta finaaleihin.

Edessä oli siis kaksi kärkikuskia, joiden vauhdissa en uskonut aluksi pysyväni. Takana oli kaksi todella kovaa kaveria (Lampinen ja Eeli), eli olihan tossa paineita enemmän kuin koskaan ennen. Suunnitelma oli pitää linjaa ja olla tekemättä virheitä, jolloin ainakaan molemmat ei pääse heti ohi -se taisi olla väärä taktiikka. Olisi ollut järkevää vaan antaa mennä, eikä murhetia turhia.

Hienoimpia hetkiä kisassa oli mm. Mikko Maulan kanssa taistelu, jossa sijoituksemme vaihtuivat monta kertaa. Mentiin todella hienosti rinnakkain ja ajoimme kilpaa tosissamme -arvostaen kilpakumppania. Ei tönimisiä, ei peräänajoja. Se oli tiukkaa ajoa ja aivan mahtavaa -eli kiitokset aiemmista kehuista ja samat sanat toiseen suuntaan. Lisää tätä  :afro:

Toinen huippuni oli vikassa finaalissa, jossa päätin ajaa "täysillä" ja pelkäämättä kaatoja, kun niitä kuitenkin vaikealla radalla tulee ja paljon. Muutaman kierroksen jälkeen kun näin Maxin halaavan tornia siinä pitkän pöydän jälkeen, niin päätin yrittää voittaa sen erän. Olin lähellä Pandea ja pidin rauhassa riittävän ison turvavälin, jotta pääsen kuittaamaan tyylillä jos mahdollisuus siihen aukeaa. Sieltä se sitten odottamalla tuli ja ohi päästiin. Eipä mun hermot sitä hommaa tosin kauan kestänyt, mutta hienoa se ajaminen oli ja kovinhan mä menin (ainakin omasta mielestä ja ehkä mutsin).

Tällä kerralla nostan ison peukun ylivoimaisen voittajan lisäksi Eelille ja Yrjänälle! Eeli lähti aika kaukaa takaa ja ajoi aivan mielettömän lujaa sekä varmasti. Uskomattoman hieno suoritus. Sorry myös vielä kun ragetin täysin turhaan sen yhden erän maaliintulon hässäkästä. Videolta monta kertaa katsottuna mun vauhti loppuu kuin seinään suunilleen sillan alla, eikä osumaa siinä vaiheessa voi välttää. En ole vieläkään varma mitä tein, mutta ajattelin varmaan "voiton" olevan jo varma ja mokaan sitten homman.
Yrjänäisen kanssa taas treeneissä ajaessa näki kuinka iskussa äijä oli. Kaveri ajoi kohtuullisen "ilmeettömästi" ja lujaa, päästen näin hyvään tulokseen.

Sitten muutama ehdotus vielä kaikille, jotta kisat menevät aina vain parempaan suuntaan:
Katsokaa ainakin oma suoritus noista hienoista videoista, joita onneksi nyt on saatavana. Siitä näkee aika helposti asioita, jotka kisan aikana voi kokea aivan toisin. Ainakin itselleni se on tuttua ja kesti vuosia olla kontittamatta muita koska kisatilanteessa ei oma prosessori pystynyt analysoimaan tapahtumia. Usein noita tulee kuskikohtaisesti samanlaisissa tilanteissa ja kun niihin kiinittää huomiota, niin oppii ajamaan ne kohdat toisin. Tuomari ei voi ehtiä näkemään kaikkea vaikka kuinka yrittää ja kaikkien kannalta on parempi, jos osaamme itse ajaa fiksummin.

Radasta:
Mä olen aina tykännyt tosta baanasta, eikä uusi profiili tee poikkeusta vaikka onkin entistäkin vaikeampi. Yksi ehdotus siihen kuitenkin on, joka voisi jatkossa vähentää sähellystä sillan alla: jos sitä korottaisi siten, että auto mahtuu myös poikittain kulkemaan sen alta, niin autot eivät välttämättä jämähdä alle samalla tavalla?

Ensi kisoissa tavataan ja kamppailu jatkuu!

Ps. Hassua muuten, kun tuomari näki mun "pienen" oikaisun aidan yli :wink: Kuskilla iski epätoivo auton ollessa jumissa ja oli kova hinku takaisin kisaan?

120
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 07.11.14 - klo: 14.36 »
Hienoa saada kovatasoinen kuski myös Teknolle  :wink:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 15