Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 53 54 55 [56]
1651
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 03.03.08 - klo: 12.16 »
En äkkiseltään löytänyt linkkiä tälle keskustelupalstalle.

Tuntuu löytyvän melkolailla hyvää tietoa.

1652
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 02.03.08 - klo: 14.20 »
Tänne on kotiutunut Aston Martin ja tarkoitus on tulla ajelemaan aina kun kerkiää.
Toi on kyllä näistä vakiokoreista munkin suosikki. Mistäs näihin löytää muita koreja, tai edes näitä vakiomalleja maalaamattomina?

1653
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 02.03.08 - klo: 12.29 »
Taas muutamia uusia kavereita mm. espoosta ilmottautunut kesän koitoksiin. Näyttää siis vahvasti siltä että IGT stock luokkaan saadaan mukavasti autoja sekä bonuksena ajanotto kerhoiltoihin. Rules :cool:
Mites monta on jo ilmoittautunut "varmasti" ja montako on kuin minä, eli kiinnostus on kova ja auto vakaasti hankintakiikarissa?

Lähipäivinä selviää yhden auton kohtalo, josko siitä tulisi tämän talouden uusi jäsen  :p

Ja onhan tässä vielä aikaa autoa hankkia ennen kuin radat aukeaa... Tiedän, että jos autoa ei ole hankittu kun radan varteen tuun kattelemaan niin sitä saattaa joutua menemään kotiin Proshopin kautta  :tongue:

1654
Vapaa keskustelu / Vs: Pay Pal
« : 24.02.08 - klo: 13.15 »
Moro miten ootte saanu Puh.Nro syötettyä PayPal systeemiin, +358 50..... ei kelpaa eikä ilman plussaa ta ilman koko suuntaa mikä avuks onko kellään hajua?
En ole Pay Pal -tiliä (vielä) luonut, mutta kokeile ilman plussa ja ilman välejä -> 35850... Noin ainakin varsin monissa systeemeissä numeron saa laitettua.

Itse olen tässä kanssa miettinyt tuon Pay Pal -tilin luomista jos vaikka sieltä Ebaystä jotain ostaisi. Tuntuu välillä olevan kilkkeitä varsin sopuhintaan...

1655
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.01.08 - klo: 15.40 »
Mistäs tähän autoon saa edullisesti viriosia, vetareta, diffiä, jne. Hobbylinnasta tietysti, mutta onko muita? Ameriikasta löytyy joitakin puljuja, mistä löytyy Duratraxin Vendettaan osia, mutta mites noita puljuja löytyisi Euroopasta?

1656
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 22.01.08 - klo: 22.55 »
Nyt sitten vaikka RC autoilu ja kisailu onkin luissa ja ytimissä, pienestä tauosta huolimatta, olen ja aina olen ollut poltisvehkeistä pihalla kuin lumiukko. Ja vaikka olenkin itse kiinnostunut tuosta IGT:stä, kannattaisin silti tuohon outlaw-GT:hen jonkin sortin sääntöjä - muitakin kuin tuon korin osalta. Eli vaikka nimi onkin outlaw niin ei sen tarvitse tarkoittaa että kaikki on sallittua, muuten se karkaa käsistä eikä missään ole mitään järkeä ja taatusti ollaan erittäin kaukana GT-hengestä.

Voisiko tähän outlaw luokkaan luoda korin lisäksi puitteet moottorin osalta - koko, renkaat - tietty tyyppi, jne - te muut osaatte sanoa paremmin mitä asioita voisi järkevästi rajata sopivasti. Siten, että auto kulkee reippaammin, mutta olisi myös ajettavissa. Niin että rakenne lähempänä IGT:tä kuin C8:a. Säännöt kuitenkin luo haasteita - jos kädet on vapaat niin ne piirtää joilla on liitua...

1657
Kyosho / Vs: 1:8 GT onroading
« : 22.01.08 - klo: 18.43 »
Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.

Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.

Jarkko juuri näin. Ei vaan yksi mies sanele miten tehdään vaan ns. lajiryhmä päättää asiasta keskenään. Pointsit tälle idealle ehdottomasti.
Niin eli eikös se pointin ydin ole edullinen valmis kalusto, minkä voi käydä ostamassa paikasta X ja kävellä radalle kilpailemaan ja voittaa suoraan tuolla juuri kaupasta noudetulla perussetillä - vain kuski ratkaisee.

Nyt sitten jos samaa halutaan tähän 1:8 GT -luokkaan niin silloin päätetään kalusto, kuten nyt on ehdolla IGT ja ajetaan sillä - ei muita, ei omia virityksiä, vain tämä RTR paketti, mahdollisesti valmistajan omat "optio-osat".

Nyt sitten tämän 1:8 luokan vehkeet vain maksavat enemmän kuin miniluokassa - 500e vs. 100e

Ja jos joku viitsii tämmöistä järjestää niin tottakai hän voi sanella ehdot, muut sitten on mukana tai ei!

Tottakai tässä vaiheessa lajiryhmän jäsenet voivat antaa mielipiteitään luokan suunnitelun avuksi, mutta järjestäjän on kuitenkin päätettävä säänöt itse - muuten niitä ei koskaan synny. Itse en ole vuosiin RC-autoilla ajanut tai kilpaillut, mutta tämän luokan idea tuntuu erittäin hyvältä ja kannatan ehdottomasti, että luokassa olisi yksi yhtenevä kalusto - valmiina kaupan hyllyltä. En varmasti olisi tästä yhtä kiinnostunut, enkä harkitsisi kaluston hankintaa, jos auto, moottori, renkaat kaikki olisi vapaampia. Voin uskoa, että löytyy muitakin, jotka ajattelevat samoin. Itse haluan ajella rennosti ja miksi en kisaillakin, mutta liki kaikissa luokissa se kisailu tarkoittaa monien kalliiden komponenttien hommaamista ja perehtymistä jota ei kuitenkaan haluaisi. Voisihan sitä toki ihan hyvin osallistua kisoihin omaksi iloksi altavastaajana mutta silloin siitä kisaamisestakin hiukan katoaa se idea. Nyt olisi sitten mahdollisuus hommata kohtuu hinnalla kalusto, mikä olisi sellaisenaan kilpailukykyinen, voisi vain nauraa omille ajomokille, eikä kiroilla varikolla huonompaa kalustoa...

Tämä ei edelleenkään sulje pois muita merkkejä, eikä krossarimuunnoksia - niillekin on varmasti kannattajansa. Ehkä tämä "1:8 GT onroading" pitäsi jakaa kahteen, IGT ja outlaw GT. Jälkimmäiseen kuuluisi kaikki muut autot ja säänöistä voisi tehdä hiukan vapaammat GT-luokan hengessä. Riippuen kaluston määrästä mahdollisissa kisoissa lähdöt sitten olisi yhdessä tai erikseen. Pääasia, että kaikilla olisi mukavaa.

1658
Kyosho / Vs: 1:8 GT onroading
« : 21.01.08 - klo: 21.27 »
Ajatuksia - 1:8 GT onroading

Autoja tämän otsikon alle saanee vaikka minkälaisia mutta...

Varmaankin tietynlaiset yleisraamit syntynee helposti, renkaat peittävä kori, moottorin koko, renkaat, jne.

Valmiita "GT-autopaketteja" löytynee radalle käytännössä 3-5, joista jotkut saadaan rukattua "stock-luokkaan" jotkut ei ja ne sitten "outlaw-luokkaan".

Tähän outlaw luokkaan kuuluisi sitten myös muut autot jotka on rukattu GT-hengen mukaisiksi täyttäen "yleissäännöt" (vanhat krossarit, rallygame autot, ym)

Jos yleiset säännöt pitäisi autojen suorituskyvyn noin suurin piirtein samalla tontilla voitaisiin niillä erittäin hyvin ajaa kilpaa samoissa lähdöissä. Nyt sitten kuitenkin pisteitä voitaasiin jakaa useassa eri kategoriassa, yleiskisan pisteet, GT-stock -pisteet, IGT-merkkipisteet, XXX merkkipisteet, outlaw -pisteet.

Jos sitten autoja alkaa ilmaantumaan johonkin/ joihinkin luokiin reilusti enemmän voi ne erottaa omiin lähtöihin.

Uskon, että jotain tämmöistä on alun alkaen ollut mielessäkin ja uskon, että kunhan kevät koittaa ja autoja pääsee radalle testaamaan - tämän luokan säännöt mielessä - syntyy ne sitten helposti.

1659
Kyosho / Vs: 1:8 GT onroading
« : 20.01.08 - klo: 17.23 »
Inferno GT:n hinta on 439,00 euroa !

Sain tällaisen infon asiasta:
Tuotteesta voi tehdä varauksen osoitteeseen helsinki.proshop@kyosho.fi.
Liikkeestä otetaan heti yhteyttä, kun haku on mahdollista. Autoja
on noin 30 kappaletta varastossa huomenna, joten jos on kiire, järjestellään
jotain. Ongelma on siinä, että emme pysty ottamaan korttimaksuja vastaan
kuin vasta torstaina. Jos haluaa aikaisemmin, rahalla saa tuotteen ulos jo ti-ke.

Eli nyt mahis hommata kyseinen auto! Kohtuullinen pudotus listahinnasta (550e)
Näitä ei nähdäkseni tulee muullae myyntin eli varatkaa omanne tuosta yllä
olevasta osoitteesta! Sitten pidetään hauskaa kimpassa! Varaosat saa sitten
radan varrelta tai proshopista Suutarilasta joka on kohtuu lähellä Tattaria (ja
Lavankoa).
Hinta vaikuttaa oikein mainiolta - vrt. ulkomaan hintoihin. Omalla kohdalla tämä hankinta ei kyllä tule tapahtumaan ihan juuri nyt mutta lähempänä kevättä/ kesää katsellaan tarkemmin mikä on tilanne.

Luokka vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, varsinkin jos tässä todella pysytään "vakio kalustossa". Uskoisin, että tämmöinen vakioluokka voisi jopa tuoda kokonaan uusia kasvoja harrastukseen, tai ainakin alentaisi kynnystä siirtyä sähköautoilla kisailusta myös polttisten pariin. Ainakin omalta osalta juuri tämä seikka on saanut kiinnostukseni heräämään juuri tätä luokkaa kohtaan. Aikanaan tuli paljonkin kisailtua sähköautoilla, liki kaikkia mahdollisia luokkia, mutta polttiskalusto jäi hankkimatta. Tulihan sellaisella yksi kisa ajettua ja hauskaa oli. Ehkä tuon yhden kisan jäljiltä on sitten jäänyt hiukan kipinä kytemään ja mielenkiintoa olisi nyt aloittaa uudelleen. Mikään tiukkapipoinen otsa kurtussa kisaaminen ei kyllä innosta ja siinä toinen tämän luokan houkutin.

Säännöissä tuntuu olevan vielä hiomista, mutta suunta näyttää hyvältä. Lajille olisi varmasti ihan hyvä, että sääntöihin saataisiin sulautettua useamman merkin pelejä. Ja jos porukkaa on tarpeeksi, niin varmasti myös tuommoiselle outlaw-luokallikin löytyy tilaa. Aiemmin ketjussa esitetty eri luokkien yhteislähtö kuulostaa sekin erittäin milenkiintoiselta. Eikös juuri lemans 24 kisassa ole monesta eri luokasta autoja radalla yhtäaikaa.

1660
Sähköautot / Vs: 4wd crossarit
« : 20.01.08 - klo: 16.09 »
Minulla on muuten Suomen ensimmäinen TT predator hallussa. Loisto kunnossa ja se on hiilikuitu runkoinen toisin kuin ne viimeiset mallit ne oli sitä muovia.
Jerzi
Onkohan tuo se toinen niistä kahdesta ensimmäisestä autosta, jotka aikoinaan tilasin TT:ltä? Toinen niistä on lojunut pahvilaatikossa osittain kasaamattomana kaikki nämä vuodet. Eilen kaivelin tuon laatikon esille ja kasasin loppuun! Muutamia nippeleitä puuttuu ja esim molempien diffien rattaista on katkennut parit hampaat. Nyt olisi tarkoitus saattaa tuo auto ajokuntoon nyt kun nuo pojatkin ovat kovasti kiinnostuneita harrastuksesta - saapahan pojat kunnon raaserin pihalle suditeltavaksi (jos raaskin antaa..)

Vieläkö sulla Jerzi on tuo auto hallussa?

Edit: Ton auton sarjanumero on 31014! Kasausohjeen kannessa oleva auto on, 31019...

1661
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 19.01.08 - klo: 12.00 »
Mikäs osa on vetarin yläpuolella, se muovitikku? Kun se paukahti poikki eilen. Linkkiä?
Tarkoitat siis ylätukivartta, kuvassa noi pitkät ja suorat.
Tässä alumiiniset.

Löytyy myös säädettävänä erilaisia - viriosia

Kotimaisten myyjien nettisivuilta ei heti tullut vastaa alkuperäisiä, mutta uskoisin, että soittamalla löytyy.

1662
Kyosho / Vs: 1:8 GT onroading
« : 18.01.08 - klo: 21.22 »

Juttelin just Kyoshon kanssa ja saavat useampikymmenen bemaria ens viikolla (Ma) Suutarilan varastoon (josta tulee ns. Kyosho pro shop), jotka tullaan myymään olennaisesti halvemmalla hinnalla harrastajille. Tiedän näillä näkymin tarkan hinnan sunnuntaina, jonka ilmoitan tänne. Veikkaan et ei kauhean paljon yli neljäsataa tuu olee, mut älkää sit ampuko mua jos jonkin verran enemmän. Eli en lähtis vielä tilaa ulkomailta. Bonuksena sit varaosat radan varraelta jässärihintaan ja jos joku IGT kilpailukin sit tulis kesän aikana. Ei huono vai mitä!
Sunnuntaita mielenkiinnolla odottaessa kuulostaa oikein hyvältä. Mieluummin ostaisin tuon paketin ihan täältä kotikulmilta, mutta hinta ratkaisee jos on riittävästi eroa.

Lainaus
Mitä tulee noihin aikasempiin viesteihin, niin oikeesti sähköt ja z-linkit on sellanen mikä kannattaa päivittää, loput ei ollenkaan välttämättömyys. Etujäykkäri ja vaikaimet tekee käsittääkseni autosta jopa tarkemman ajettavan eli aloittelijalle saattaa olla jopa eduksi että ajaa alkuun niitä ilman (hieman puskeva aliohjaava auto on parempi). Renkaat on tietty tärkeet mut niiden ei tarvii olla Kyoshot vaan löytyy muiltakin kotimaasta.
Kuulostaa kokonaisuutena oikein hyvältä. Kyllä tämä siltä näyttää, että tämmöisen paketin joutuu hommaamaan.

Sitten voisi asiantuntijat opastaa noissa radiovehkeissä.

Ohjaimen kanssa ei liene ole niin tarkkaa, mutta mites noi servot? Millaisia arvoja niistä tulisi löytyä? Tai mitkä merkit mallit ovat hinta/ laatusuhteeltaan hyviksi havaittu?

1663
Kyosho / Vs: 1:8 GT onroading
« : 18.01.08 - klo: 19.19 »
Laitoinkin tossa aiemin hyvin, hyvin pikaisesti ongitut pari linkkiä (ameriikan linkki oli itse asiassa tästä ketjusta...) mutta onko teillä muilla tietoa muista, lähinnä Euroopan, nettimyymälöistä joista toi RTR lähtisi edullisesti, luotettavasti ja kohtuullisella toimitusajalla? Toi mun Englannin linkki vaikutti kyllä äkkiseltään edulliselta. Lisäksi osaako joku kommentoida mitä mahtaa olla toimituskulut - tiedän alkaa menemään ot - mutta jos jollakin olisi ihan käytännön kokemusta nimen omaan juuri tästä IGT:stä ulkomaalta tilattuna.

Jos nämä alku sijoitukset säilyisivät siinä 500€ kantturoissa niin ei sitä tiedä vaikka saisitte yhden auton lisää tattista kiertämään...

1664
Kyosho / Vs: 1:8 GT onroading
« : 18.01.08 - klo: 15.46 »
Pitipä lukea tämäkin topikki! RC-vehkeiden hommaaminen "tauon" jälkeen on alkanut kutkuttamaan jo kovasti ja nyt tämä luokka alkoi himottamaan ihan tosissaan. Ja ite ajattelin, että kattelisin sähköhärvelin kanssa tulevan kesän kuinka omat muksut innostuvat ajelemaan...

Kattelin pikaisesti, että Suomessa tuo paketti olisi reilu 550e - onko näin?

Englannista 285£, eli noin 380€ + rahti. Tulleja yms. ei siis tule, eikö? Radiot ja muutenkin paketti olisi yhtenevä kotimaasta hommatun kanssa.

Sitten löytyisi myös Ameriikasta hintaan 390$, eli noin 270€ + rahti + tullit + alv, eli hintaa kertyy. Ja onkos niin, että nämä ameriikan radiot ei oikein käy täällä Euroopassa.

Onko muita paikkoja josta paketin voisi tilata? Eikös tuo kannattaisi tuolta Engalannista tilailla, aikalailla edullisempi?

Tarvitseeko huomioida vielä jotakin - kun työkaluja lukuunottamatta ei mitään muuta ole? Toki paremmat sähkövehkeet olisi hyvä ja ne muutkin pienet muutokset mitä tässä ketjussa on kerrottu.

1665
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 17.01.08 - klo: 08.13 »

Joko sulla on ne laakerit? Etkä tiedä mihin ne asentaisit? Vai...?

Juuri näin.
Vanhat muovilaakerit pois ja kuulalaakeri tilalle. Eli otat pyörän irti, otat sopivan "tuurnan" minllä työnnät sen mustan muovilaakerin siitä vanteesta ulos. Eli jos nyt irroitata ensin ulkopuolen laakerin niin työnnät sen ulos vanteen sisäpuolelta, tuurna toisen laakerin läpi. Sitten vain asemoit kuulalaakerit tilalle. Takanavoissa sama homma irroittaessa, mutta kun asennat niitä kuulalaakereita niin apuna kannattaa käyttää sitä akselia, eli laitat sen laakerin siihen akselille ja sitten akselin kanssa painat sinne napaan. Näin ne menevät helpommin suorassa paikalleen.

1666
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 16.01.08 - klo: 20.04 »
minä ajoin äsken sekuntti kellon kans, oma aika 5,45 jonka jälkeen alko hyytymään. auto on nyt 2-3kk vanha, muuta en oo autolle tehny ku säätäny ja öljynny. ihan yllätyin et aika oli nuin lyhyt, ku tuntu paljo pidemmältä.

ja sitte toinen kellotus oli: 6,26
Mä laitoin kanssa kellon käymään kun poika tossa ajeli akullisen ja noin 7 min kohdalla huomasi, että alkaa hyytymään ja reilu 8 min loppu ajo kokonaan. Toki toi pojan ajelu on tommosta ees taas kikkailua olohuoneessa mitä ei voi verrata esim radalla ajamiseen. Mutta joka tapauksessa varmasti jatkuvaa ajoa menisi sen reilun 5 min.

1667
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 16.01.08 - klo: 11.37 »
Siis joutuisinko lipollaki tyytymään parin minuutin ajoaikaan? Jos näin on niin taitaa mennä myyntiin.
Kuulostaa oudolta, että vakioakulla et saisi ajettua reilua paria minuuttia. Meillä ainakin menee noin 10 min, ehkä hiukan alle, auto on vasta pari päivää vanha ja ajettu rouhee kymmenen akullista. Sen olen huomannut, että ajoaika on hiukan pidentynyt ensimmäisistä kerroista, johtuuko sitten auton vetreytymisestä vai akun en osaa sanoa. Ainakin diffi on kovastikin vetreytynyt, varmaan koko voimansiirto muutenkin.

Epäilen, että joko autosi on kankea liikkumaan tai akku on rikki, koska pitäisi sen nyt ainakin reilusti 5 min kulkea

1668
Yleinen keskustelu / Vs: Shimmeistä
« : 15.01.08 - klo: 22.53 »
Eikös aina kaikissa prikoissa ym, ilmoiteta vain se sisähalkaisija! Ruuveissa ilmoitetaan tietenkin kierteen halkaisija ja prikasta - mikä shimmilevykin on - ilmoitetaan aina mille akselille se sopii. Shimmit on vain tarkasti tietyn paksuisia prikkoja.

Tämä nyt ihan vain insinöörin perussivistyksen pohjalta

1669
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 14.01.08 - klo: 22.17 »
Tänään tuli pojalle paketti postista ja täytyy sanoa, että huippu vehe. Otettiin samalla kuulalaakerit napoihin ja mutteriakselit. Akseleiden ja laakereiden asennuksesta sain vaivan palkaksi ajaa yhden kokonaisen akullisen ja kyllä todella yllätti ominaisuuksillaan. Ennakkoon hiukan palkäsin, että kuinkahan mahtaa olohuone riittää tälle autolle ja pojalle (7 v.), mutta hienostihan se riittää, voi jopa kehittää jonkun sortin rataakin. Ettei vaan joudu kohta tilaamaan iskälle oman  :wink:

1670
Hmm... Arvioisin, että n. 10 vuotta 85-95

95-08 ei mitään ja nyt näyttäisi, että homma jatkuu...

1671
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 09.01.08 - klo: 11.33 »
Terve vaan kaikille! Pitää näin uutena, yhteisössä, kirjoittaa jotakin ja tämän ketjun historian havina sain omat muistot hersyämään ja laittoi oikein mittimään mitä sitä joskus on tullut omistettua. Piti oikein kaivella tietoa netistäkin omien hatarien muistikuvien tueksi.

Onpas mukava lukea noita listoja ajoilta miekka ja kypärä koska olen itsekkin "sitä" ikäpolvea. Listat uusista autoista (tältä vuosituhannelta) ei sitten taas sano juuri mitään.

Kyllä, muistan sen MIP:n Flexi 4WD asson. Muistaakseni Kim ajo sellasella legendaarisella Helsingin Nuorisoasiainkeskuksen kertsillä kisahallilla.

No joo, koitin muistella mitä autoja sitä on tullut omistettua ja en varmasti muista kaikkia, mutta katotaas...

Harrastus alkoi Helsingin silloisesta Askartelukeskuksesta, missä tiskin takana hyllyssä oli kiinnostavia autoja toinen toisensa vieressä. Matkaan sieltä sitten viimein joskus sain Tamyan Big Bearin. Itse en tota autoa saanut kasata ja isä oli niin hidas koko projektin aloittamisessa, että se oli sitten jossain vaiheessa pakko aloittaa itse salaa.

Eli listaa:

- Tamya Big Bear (Muistelisin, että noin 80-luvun puolessa välissä)
- Tamya Toyotota Celica (tais olla 1/12, tai jotain)
- Kyosho Ultima?? 2 WD
- Team Losi JRx2 - tämä oli Suomen 1. Tilattiin porukalla rompetta USA:sta ja ite rohkenin ottamaan tämmöisen kummajaisen
- Team Losi JRx Pro
- Joku miniauto, Kyosho ehkä, millä ajeltiin kisiksen legendaarisen kertsin ura-auto radalla...
- Yokomo YZ-10 (tai jotain)
- Team Losi JRx Pro SE
- Kyosho Lazer ?? 4WD
- Asso RC10 (musta alurunko, mikä tais vaihtua pian hiilikuituun)
- Asso RC10 Graphite, TQ10 tai jotain
- Kyosho Lazer ??  uudelleen Rally Crossiin - muistaako joku tätä luokkaa? Auto liki vapaa, akussa kennoja 8 ja lujaa mentiin...
- Yokomo YZ-10 Works 4WD (joku millä oli voitettu joku 4WD MM - pirun kallis erikoispainos kuitenkin).
- "Asso" (RC10) en millään muista merkkiä mutta jollain viripalikkasarjalla varustettu "asso", runko, tukivarret, jne, jne. vain perä ja iskarit oli alkuperäisiä
- Asso RC10 ST - USA:sta tuotu "stadium truck" Suomessa ei tuolloin ollu vielä tietoakaan ko. vehkeistä...
- Asso 1/12 mattoauto
- Asso 1/10 rat-auto - ei siis mikään touring.
- Schumacher ProCat
- Corally 1/12 mattoauto oisko ollu SP-12 tai jotain...
- Schumacher Cat2000
- Predator - taas 1. Suomessa. Tämä taitaa olla vielä tallessakin ja oli minun viimeinen autoni. Vuosi taisi olla noin -94/ -95.

Koitin laittaa autoja listalle noin suurin piirtein aikajärjestykseen, mutta varmasti jotain siitä jäi puuttumaan ja mallien nimiä en varmasti muista oikein.

--- --- ---

Nyt 12-13 vuotta myöhemmin oma poikani on sen ikäinen, että pitäisi saada auto, jolla voisi ajella huoletta ulkona. Ja nyt kun sitten olen alkanut kaivelamaan tietoa, että mikä olisi hyvä peli pojalle - Nikot ei enää tietenkään kelpaa - on tuo RC-kärpänen tainnut itseäkin puraista pahemman kerran...

Pojalle hommataan varmaankin tuommoinen 1/18 sharkki ja ehkä iskälle kans... Turistiluokkakin kiinnostaa kovasti, mutta katotaan nyt kuin äijän käy...

Tavallisen pihalla kyllä ollaan, harjattomia, lipoja, 2,4Ghz, jne. Kaipa noista jyvälle pääsee, mutta on ne ajat muuttunu ei voi muuta sanoa...

Sivuja: 1 ... 53 54 55 [56]