Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 56
31
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 18.14 »
Montako kuskia olisi touringissa kisaamassa jos luokkia olisi vain yksi?
Voin keskustella touring luokasta sun kanssa touring sääntökeskustelussa.
Ei Koheltaja varmastikkaan halua keskustella touringluokasta, kysyi vain varsin perustellun kysymyksen. Itse olen samaa ihmetellyt, touringissa on kolmeluokkaa - kuskit tuntuu vähenevän vuosi vuodelta. Krossiin kuskeja on tullut paljon lisää, mutta stanuluokka on aivan mahdoton ajatus...

32
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 16.11 »
Touringissa riittää harrastajakuntaa kolmeen, joidenkin mielestä kahteen luokkaan. Talvisarjassa oli noin 100 kuskia touringissa. Montako takavetokrossissa? Nythän juuri on ongelma siinä ettei ole harrastajia 17.5t 2wd luokkaan, siksi koko keskustelu lähtikin liikenteeseen.
Nyt ei pidä tuijottaa kisaosallistumisia - vaan lauteille normi treeni-iltana. Ja ainakin Tiksissä oli x2 krossaajia vrt. tasamaakuskeja.

Ja tämä keskustelu EI ole lähtenyt liikkeelle sen takia, ettei ole harrastajia, vaan siitä näkökohdasta, että krossi sekä 2WD ja varsinkin 4WD on erittäin haastava luokka. Autot kulkee tarpeeks ja monille kokeneemmillekin aivan liikaa. Kuten edellä olikin jo tuotu esille, junnun näkökulmasta voi olla todella haastavaa lähteä kisoihin kun se menestyminen on erittäin etäinen haave.

Ja älkää nyt hitossa taas tuoko esille sitä, että voihan ne junnut sitten taistella siitä E- finaalin voitosta - se kun EI TODELLAKAAN ole sama asia kuin sitten oman sarjan voitosta taistelu. Ja junnuille ne palkinnotkin on todella tärkeitä, onhan se todella hienoa saada pytty jossa komeilee I, II tai III kuin "E finaali III" Tästä asiasta on erittäin omakohtaisia kokemuksia...

33
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 16.03 »
Tasaisen kilpailun ja ajotaidon korostumisen kanssa ei edellisellä ehdotuksella ole kuitenkaan mitään tekemistä. Jos astuu lapsen saappaisiin on stanuluokka/-erä aivan eria asia kuin ajaa muiden 8,5 yms. koneellisten kokeneiden heppujen kanssa alkuerää puolta hitaammalla autolla, antaen tilaa kierroksella/kierroksilla ohittaville. On tietysti totta, että kisajärjestäjät jo nyt sijoittavat aloittelijoita samoihin eriin ja hyvä niin, mutta sitä asetelmaa joka saavutetaan jokseenkin yhteneväisellä kalustolla ja meiningillä "paras kuljettaja voittakoon" ei kyllä näin saavuteta. Mikäli halutaan OIKEASTI satsata tulevaisuuden tähtösiin eli junnuihin olisi stanuluokalle/erälle varmasti kysyntää.
+1
Hitto joku on ymmärtänyt pointtini jota olen koittanut sanoa...

34
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 14.03 »
Niin siis kysehän ei olisi uudesta luokasta vrt. SC, VTR, M8e, tms. S2-10 autossa olisi vain se 17.5 moottori ja stock säädin vrt. Stanu turisti - yhtenevä kalusto = saatavilla + myytävissä.

Säännöt kaiketi olisi jo tarjolla ja olen täysin samaa mieltä, että kun päätös on tehty niin luokkaa voisi alkaa tarjoamaan. Vielä kun saisimme sääntöjen tueksi seurat lupautumaan ottamaan luokan kilpailuihin, niin ehkä kaupiaatkin uskaltaisi kaupata luokkaa uusille junnuille.

S2-10 tarkoittaisi kilpailuissa käytännössä muutamaa omaa erää ja omat finaalit. Ja nämä olisi valtaosin pois nykyisistä eristä ja finaaleista, toivottavasti kuitenkin tulevaisuudessa nykyisten lisäksi. Eli tuupissa olisi enemmän ajajia, jotka jakaantuisivat stanuun ja viriin. Näillä ei olisi kilpailuiden kulkuun mitään vaikutusta, eikä stanut olisi pois virien erien/ finaalien tasosta, koska stanua ajaisi aloittelijat tai jäähdyttelijät, kuitenkin ne jotka haluaisivat ajaa rauhallisemmalla kalustolla kilpaa. Molempia luokkia ei saisi ajaa.

Ennen muinoin kaikki aloitti kisaamisen stanusta ja vasta kun kilpailukauden aikana oli saanut tarpeeksi nousupisteitä sai tai joutui nousemaan viriin seuraavaksi kaudeksi. Tämä ainakin omalla kohdalla antoi aloittelevalle harrastajalle jotain tavoiteltavaa - pääsy viriin. Ja varmasti olisi ollut parempi ajaa vielä se yksi kausi stanua, vaikka pisteet viriin riittivätkin. Jos joku oikeasti meinaa, että 1,5 kk stanuajelun jälkeen "on valmis" viriin niin, eiköhän laiteta kv lisessikin vireille MM-paikka varmaan on tarjolla...

35
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 13.09 »
Mikä estää tekemästä stanucrossiin säännöt ja siten porukka tietää mitä kalustoa ostaa. WJ:ssä ajaisivat virin mukana, mutta stanukoneella ajavat palkittaisiin vielä erikseen. Näin stanun roolia olisi helpompi markkinoida kerhoissa.
_M_i_k_s_i_ ei saman tien voi olla omat alkuerät ja oma finaali - ei se ainakaan mitään maksa, eikä muuta mitenkään kisapäivän kulkua tai aikataulua

Minen ymmärrä tätä vimmaa, että pitää tai voi ajaa muiden seassa, en ymmärrä...

36
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 13.05 »
En edelleenkään näe kokonaisuuden kannalta tärkeänä omaa stanuluokkaa WJ-sarjan yhteydessä. Sitähän ei meinata keretä ajaa yhden päivän aikana muutenkaan.
No minä en vuorostaan ymmärrä tätä pointtia, miksi ei ehtisi?

Vaikka tavoite olisikin lisätä harrastajien määrää, tuskin kuitenkaan stanu toisi massoittain uusia kuskeja kilpailuihin. Todennäköisesti osa nykyisistä ja luonnostaan muutenkin uusista kuskeista ajaisi stanua, ts. nykyisen 5-6 M2-10 erän sijaan olisi 3-4 M2-10 1-3 S2-10 erää. Vai onko ajatuksesi, että jotkut ajaisi sekä M2- että S2-10 luokkaa? Tuonhan voisi ja pitäisi säännöillä kieltää...

Toisaalta jos näin saisi lisää harrastajia olisi WJ-sarja "positiivisen" ongelman edessä ja täten mahdollisesti edessä olisi askel virallisempaan suuntaan tai ainakin vastaavaan kaksipäiväiseen formaattiin maastosarjan kanssa.

37
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 11.36 »
On todella helppoa kokeneena harrastaja sanoa, että senkun laittaa sen 17.5 koneen ja ajaa ja harjoittelee sillä muiden joukossa, tai sitten jotenkin muuten hidastaa autoa, jne, jne...

Mutta kun oikeassa elämäsää tuota ei tapahdu, kuin ehkä kokeneen harrastajavanhemman toimesta. Eli miten se aloitteleva harrastaja tietää, että hänen kannattaa ostaa se 17.5 moottori ja stock-säädin?

Jos olisi luokka, voisi myös kauppiaat kertoa sellaisen olemassaolosta ja suositella oikeanlaisien sähköjen hankkimisesta heti alkuun.

Edelleen ihmettelen mistä ja keneltä se olisi pois jos ko. luokka olisi? Ketä se haittaa, että olisi valmis aloittelijaystävällinen konsepti tarjota uusille harrastajille? Kaikkien kannalta olisi huomattavasti helpompaa, jos uudelle harrastajalle voisi yksiselitteisesti tarjota kalustoa - osta tämmöinen niin pääset hienosti alkuun ja kisailemaan muiden vastaavien kanssa... Nyt tilanne on se, että riipuen keneltä kysyt vastaus on SC, 4WD tai tuuppi 10.5 tai jos oot hyvä ni 8.5, ehkä 13.5 ois paras selittelyä... Sitten kun "iskä" arpoo nettikaupassa "tulevalle mestarille" kalustoa niin eihän niitä kisoja ainakaan varikolla hävitä klikataan se 6.5 ja pari sarjaa 100C akkuja...

38
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 09.19 »
Nyt en kyllä ole sellaisessa asemassa, että voin luvata mitään, mutta jo viime keväänä PKSRCA päätti, että omissa kisoissa tulisi jatkossa olemaan tarjolla stanuluokka. En usko, etteikö näin jatkuisi tulevanakin sisäkautena kun taas kertsikisoja ajetaan.

Toivottavasti tämä saisi muutkin seurat kokeilemaan omissa kapinoissaan stanuluokan ajattamista ja ehkä tätä kautta saataisiin kokemusta ja luokka tulisi myös WJ -sarjaan jo tulevaksi talveksi.

39
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 09.07 »
Ei oo kuskeja niin ei ne varmaan mitään lähtöjä aja. Sitku on kuskeja niin sit tilanne on varmaan eri :)

Ensiks kuskit sit kisat :)
Vaan mistä tulee kuskit? Kuka hommaa stanukaluston, kun a) ei tiedä mikä se on b) ajetaanko ko. kalustolla kisoja.

Minä en ainakaan hommaisi pojalleni kalustoa jotain luokkaa varten jollen tietäisi, että sellainen on olemassa ja kisoja järjestetään...

40
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 13.08.13 - klo: 14.43 »
Oudolta kyllä kuulostaa nämä ongelmat. Ite olen vaihtanut ko. pikkulaakerin kerran, mutta autolla olikin sitten ajettu jo ihan kunnolla. Yksi mikä tulee mieleen, joka voisi aiheuttaa ongelmia on jos kiristää slipperin liian tiukalle, mikä puolestaan saa koko akselin kieroksi, mikä taas tietenkin tekee hallaa laakereille ja erityisesti sitten tälle pienemmälle...

Sama loota on myös tuuppi krossarissa, eikä niissäkään juuri ongelmia ole ilmennyt. Eli jos kaikki on kasattu oikein ei ongelmia pitäisi ilmetä...

41
Tulokset / Vs: Sarjatilanne M-8 2013
« : 08.08.13 - klo: 15.51 »
Vaikka tämä onkin hiukan ot tähän ketjuun niin eikö vain voitaisi sopia, ettei järjestetä enää yhdistettyjä SM/ PM (EM, MM) kisoja...

Omasta mielestä, vaikka kuinka ulkolaiset poimitaan lopputuloksista pois, on väärin SM-sarjaa ja siihen osallistuvia kohtaan, että yksi osakilpailu onkin sitten vaikka PM, johon tulee ulkomaalaisia.

Näissä kisoissa kun juuri finaaleista pudonneet eivät voi kun hävitä lisää... Mielestäni on turha selittää, ettei viikonloput sitten riitä jos ajetaan erikseen. Tähän on kaksi vaihtoehtoa, joko ajetaan lyhyempi SM-sarja tai löydetään se yksi ylimääräinen viikonloppu. Tänä kesänä siihenkin olisi ollut M8:ssa erittäin oiva mahdollisuus kun Vantaalla ajettiin "PM-warmup" miksi tuo kisa ei voinut olla SM-sarjan kilpailu?

Ei jatkossa enää yhdistettyjä kisoja - eihän?

42
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.08.13 - klo: 08.55 »

Siis hä, miten noi neulaset on saatu noi isoiksi? Autohan on oltava 1:1

Vaikka tota autoa kattelee kuinka paljon, ei siitä ymmärrä sen olevan RC, siis eihän se olekkaan...

43
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 07.07.13 - klo: 10.29 »
Vai hälyttääkö lähettimen akkua?

44
Tulokset / Vs: Tulokset: SC Summer Cup III Turku 2013
« : 05.07.13 - klo: 23.16 »
83 sekunnin tuhannesosaa - voitto jäi kiinni 83 tuhannesosasta - pitää siirtää ponderi edemmäs...

Mä en ole vieläkään päässyt yli tästä karvaasta tappiosta. Raision kisaa joutuu kyllä vielä harkitsemaan  :huh:

Kisat sujui alun shokin jälkeen varsin mainiosti. Järjestelyissä ei ollut moitteen sijaa, kisa rullas ja kuulutukset oli mitä parhaimmat.

Rata vaati melko radikaaleja muutoksia autoon, mutta pikkuhiljaa säädöt alkoi löytyä ja sitä kautta vauhtiakin - vain se 83 tuhannesosaa jäi vajaaksi...

45
Keskustan cumulukseen jäi vissiin vielä yksi saunallinen 4h, muuten täynnä...

46
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 14.06.13 - klo: 09.05 »
Tässä edellisen kisan säätöjä. Kaavakkeesta jäi pois maininta takatukivarsien low roll center hingepin palikoista. Kaavakkeessa näky olevan jotku kentät hiukan metässä ja esim tuo rungon versio on epäselvä, mulla on se jäykempi dimec 20.


47
Yeee tänks gais  :tongue:

48
Täh, siis höh - miksi perjantaina ei ole treeniä, onko mahdollisuus täysin pois suljettu ajatus?

49
Kiitoksia omastakin puolesta hienosti vedetystä kisasta. Todella hienoa nähdä uusia jamppoja vetämässä shouta. Kisaajana en kyllä huomannut mitään normaalista poikkeavaa, jos sitten kulisseissa jotain säätöä olikin.

Niin ja taas Jerzille universumin isoin käsi loistavasta buffasta, ei jääny nälkä...

Omat kisat meni ihan ok, no hyvä on - hyvin ne meni  :grin:  Aamulla tullessa jo tiesin mitä aioin tehdä autolle ja  päätin, että ekan treenin jälkeen alan muutoksia toteuttamaan. Muutaman pikkujutun tein vielä ekan alkuerän jälkeen ja loppupäivä menikin sitten niin kovin mainostetun rennon letkeän kisaamisen merkeissä (lue: akkuja ladaten ja ajaen). Mitään ei hajonnut, ainoastaan kerran meinas jäädä iskarin yläpään kiinnityksen muuterit pois...

Täytyy kyllä sanoa, että auto oli kokolailla helppo ja myös ilmeisen nopea ajettava, pitänee rustailla jotain setuppia tonne DESC210 ketjuun jahka kerkiän. Suurimpina muutoksina oli kuuladiffi ja low roll center hinkepinni holderi takana  :wink:

50
Moi,

Iso kiitos kaikille talkoilijoille! Taisi olla eniten porukkaa talkoissa mun lyhyttäkin lyhyemmän historian aikana. Lisäksi kaikki tuntuivat olevan innokkaana mukana puuhaamassa! Todella hieno kauden avaus siis.

Tänään saatiin suurimmat hommat tehtyä, vähän jäi pinnan tasoittelua ja sen mörkötuplan fiksausta, mutta ne on yhden illan juttuja. Valitettavasti rataa ei saatu aivan vielä ajokuntoon. Pyritään avaamaan rata viikonloppuna.

 HUOM! RADALLA EI SAA VIELÄ AJAA! Ilmoitan tässä ketjussa kun rata aukeaa!

 Kesää varten radan käyttösäännöt ovat seuraavat:
 - radalla saa ajaa ainoastaan 1/10 kokoluokan buggy ja SC autoilla, monsterit, ralliautot ja muut ajaa rallikross radalla
 - märällä radalla ajaminen on ehdottomasti kielletty (rata on märkä, jos siihen jää kengän jälki, tai savi tarttuu kenkiin)
 - myös märällä radalla kävely, puuhastelu ja muu touhuaminen on ehdottomasti kielletty
 - radalle ei saa levittää mitään sinne kuulumatonta
 - paikat pidetään siistinä


 Samppa

51
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 14.04.13 - klo: 17.07 »
"Kiinassa" myydään kyllä radioita myös ilman vastaria, joskus itsekin ihmettelin jokseenkin edullista hintaa, mutta tarkemmin katsottua kyseessä oli pelkkä ratti...

52
Kiitos Nickelle ja Samille todella hienosti vedetystä kisasta, ei tainnut olla ensimmäistäkään ongelmaa tulospalvelussa. Oliko Samin tuomarointi hiukan lepsua, vai ajettiinko me todella niin siististi että vain pari stopparia piti antaa...

Jerzille kiitos superpuffetista, sapuskat oli jälleen kerran aivan mahtavia.

Oman tiimin suoritus oli murskaavaa - kirjamellisesti - 5 x vasen takatukivarsi ja siinä lomassa 2. sijoitus. Ilmeisesti olisi pitänyt kuunnella Aatsia ja ajaa nelkuilla. Nelkuilla ajettiin (kuulemma) n. 12-14 min vs. meidän 20 min veto. Ponderin vaihto toiseen autoon varikolla otti sen n. 10 s, eli 1/2 kierrosta. Eli kun tuupilla ajoi 3 akkua, nelkulla ajettiin 4. Eli n. tunnin aikana tuupilla sai sen 10 s etua akun vaihdosta ja läppiajat oli kuitenkin noin 0,5-1 s nelkkua hitaampia. Eli  10-20 kierrosta (kierros n. 21 s) -> 3-6 min ja etu oli kurottu umpeen.

Jos tiimi olisi valmistautunut hiukan paremmin tämänkin olisi voinut testata etukäteen ja toimia hiukan toisin...

Mutta kivaa kuitenkin oli  :grin:

53
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 17.29 »
Eniveis... Ihmetyttää että esim turistiin mahtuu useampi luokka ja jopa meidän isot pojat ajavat ulkomailla viriä ja mitälie stocki luokkaa, mutta krossissa ei tulis kuuloonkaan.
+1

54
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 14.22 »
No mistä niitä junnuja nyt yleensäkin tulee..!

Kuten jo edellä kirjoitin, tuskin tämä on mikään ratkaisu RC-autoilun harrastajamäärien kasvattamiseen. Tarkoitus olisi tarjota olemassa oleville ja niille joillekin tuleville uusille ja uusille vanhoille harrastajille krossiin rauhallisempi ja siten helpommin lähestyttävä luokka, tai oikeastaan luokan alakategoria.
Täähän on aivan eri ehdotus kuin mitä Jerzi esim ehdottaa, joten nyt on kaksi hyvin erilaista ehdotusta pöydässä.

Sun ehdotushan onnistuu hyvin siten mitä Stilo ehdotti jo aikasemmin, normi kisoihin sekaan vaan 17.5t moottoreilla. Eiköhän ne järjestejät laske sit sijoitukset erikseen kun kisaajia on tarpeeksi kisoissa.
Tällä ajattelumallilla kun ei saada mitään aikaiseksi... Varmasti muutama saattaa "kokeilla" mutta se tulee tasan varmasti jäämään muutaman kokeiluksi.

Eikä se muuta periaatteessa nyky tilannetta miksikään. Ajetaan edelleen samoja kisoja ja ehkä jollain herrasmiessäännöllä jotku valitsee 17.5 koneet ja sitten naureskellaan päivän päätteeksi kuinka ajettiinkaan niin paljon kovempaa kuin sekin yks spede viispuolikkaalla...

Yksi pointti nimenomaan on se, että junnut saisivat mahdollisuuden pärjätä ja voittaa - siinä omassa luokassa/ lohkossa S2-10. Ihan 100-varmasti junnua motivoi kisaamaan enemmän mahdollisuus voittaa se oma luokka kuin tieto, ettei varmasti saa ö-finaalin voittoa kummempaa kunniaa. Joo ja tiedän, kyllä jokainen aloitteleva tietää, tai pitäisi tietää, ettei kisoja heti voiteta. Vaaditaan paljon treeniä ja kisoja ja kyllä se menestys tulee, jne, jne. Nyt kun tämä mahdollinen S2-10 antaisi yhden väliportaan ja lähempänä olevan tavoitteen. Voittaminen kun kuitenkin on se mitä 95% KILPAILIJOISTA tavoittelee - miksi hitossa muuten kilpailisi?

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 13.41 »
Olen edelleen ehdottomasti S2-10 luokan kannalla ja sen tarpeellisuudesta. Huolimatta siitä toisiko se lisää kuskeja maastosarjaan vai ei. Stanu antaisi junnuille rauhallisemman luokan aloittaa kilpaileminen luokassa, jossa olisi oman tasoisia kuljettajia ja mahdollisuudet menestyä.
Mitkä junnut? Kertoisitko mistä nämä junnut tulevat ja miten ne saadaan juuri tästä luokasta kiinnostumaan?
ajavatko he jotian luokkia jo? Vai onko ne täysin uusia harrastajia?
No mistä niitä junnuja nyt yleensäkin tulee..!

Kuten jo edellä kirjoitin, tuskin tämä on mikään ratkaisu RC-autoilun harrastajamäärien kasvattamiseen. Tarkoitus olisi tarjota olemassa oleville ja niille joillekin tuleville uusille ja uusille vanhoille harrastajille krossiin rauhallisempi ja siten helpommin lähestyttävä luokka, tai oikeastaan luokan alakategoria.

56
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 11.31 »
Käykää ajamassa - käy ite...

Kysymys: Keneltä S2-10 olisi pois?

Varmasti osa jotka ajaisivat M2-10 luokkaa ajaisikin S2-10 luokkaa ja siten M2-10 luokan osallistujamäärä olisi pienempi. Nyt kuitenkin näistä potentiaalisista S2-10 luokkaa ajaisi M2-10 luokassa todennäköisesti alemmissa finaaleissa C-F. Eli ainakaan kisan tasosta tämä ei olisi pois. Eikä tuupin jakaminen kahteen olisi pois seuroilta tai kilpailun järjestäjiltä. Todennäköisesti osallistujamääriin saataisiin jopa jokunen lisää.

Kyse ei kuitenkaan ole täysin uuden luokan luomisesta, vain alakategoria, jossa siihen kuuluvat kilpailisi voitosta, S2-10 luokan voitosta.

Olen edelleen ehdottomasti S2-10 luokan kannalla ja sen tarpeellisuudesta. Huolimatta siitä toisiko se lisää kuskeja maastosarjaan vai ei. Stanu antaisi junnuille rauhallisemman luokan aloittaa kilpaileminen luokassa, jossa olisi oman tasoisia kuljettajia ja mahdollisuudet menestyä.

57
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 09.04.13 - klo: 14.44 »
Itseäni lainaten...

Jos tämä päätös saataisiin aikaan asap, niin kaikki voisi alkaa hyvillä mielin jo tekemään järjestelmällistä työtä tämän luokan eteen. Jos taas jatketaan vatvomista, mitään ei saada aikaan. Kun ei tietenkään haluta luokkaa ottaa suoraan maastosarjaan, olisi WJ se oikea sarja + seurojen omat kertsikisat, jotka voisi päätöksen jälkeen aloittaa heti - jo kesällä...


Mitä jos jo nyt "päätettäs", että ens talven WJ:ssä ajettaisi S2-10 ja miksi ei SCWC luokassa SSC2-10.

Jokainen seura (ja kauppias) tietäisi tämän jo hyvissä ajoin ja pystyisi promoamaan luokkaa. Aloittelevia kuskeja voisi opastaa "oikean" kaluston hankintaan.

Jos talvella luokka saisi kannatusta voisi lajiryhmä harkita luokan ottamista maastosarjaan kansalliseksi luokaksi.

Mielestäni stanuluokkiin ei pidä laittaa ikärajoitusta, mieluiten jokin aiempaan SM- menestykseen perustuva rajoite.

58
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 08.04.13 - klo: 15.24 »
Jos stanua halutaan kokeilla, niin olisi tärkeää, että "kokeilulle" luotaisiin kansallisesti jotkin raamit. Muuten joku seura tekee jotakin, toinen toista ja loput ei tee mitään... Eli käytännössä nyt kun asiasta on puhuttu 2-3 vuotta PKSRCA oli ensimmäinen joka pikaisesti otti kokeeksi stanut - kukaan ei tiettävästi ole tehnyt asian eteen mitään - vai onko?

Tämän takia mielestäni WJ olisi täsmälleen oikea sarja, mihin stanu voitaisiin ottaa mukaan. En usko, että stanu olisi kokonaisosallistujamäärästä pois tai valtavasti siihen lisääkään. Omasta mielestä stanu puoltaisi paikkaansa erittäin hyvin. Nykyinen vapaa krossi on todella vaativaa touhua ja varmasta osaltaan nostaa junnujen kynnystä osallistua kisoihin. Miksi krossissa ei voisi olla stanua, onhan touringissakin eri nopeusluokat...

On todella helppoa huudella, että valitkaa moottorinne oman tason mukaan, ettei ole pakko ajaa sillä tiukimmalla koneella jne... Kysyn, että kuka haluaa hävitä kisan jo varikolla? Meinaan, että vaikka ne taidot ei olekkaan vauhdin kanssa samalla tasolla on se vaan hiton hankala valita hitaampaa konetta ja antaa "tasotusta" muille - vaikka oma tulos todellisuudessa olisikin miedommalla koneella parempi.

59
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 08.04.13 - klo: 08.52 »
Mitä jos jo nyt "päätettäs", että ens talven WJ:ssä ajettaisi S2-10 ja miksi ei SCWC luokassa SSC2-10.

Jokainen seura (ja kauppias) tietäisi tämän jo hyvissä ajoin ja pystyisi promoamaan luokkaa. Aloittelevia kuskeja voisi opastaa "oikean" kaluston hankintaan.

Jos talvella luokka saisi kannatusta voisi lajiryhmä harkita luokan ottamista maastosarjaan kansalliseksi luokaksi.

Mielestäni stanuluokkiin ei pidä laittaa ikärajoitusta, mieluiten jokin aiempaan SM- menestykseen perustuva rajoite.

60
Kilpailijoiden kanava / Uusi akkumääräys lennoille
« : 26.03.13 - klo: 13.34 »
Kannattaa lukea tämä

Uusi akkumääräys @ iltalehti

Eli lennolle ei saa ottaa matkatavaroihin yli 100 Wh edestä akkuja! Ts. jos nyt oikein ymmärsin tarkoittaa tämä, että lennolle saa ottaa maksimissaan esim pelkästään 2s (7,4 V) lipoja (100 Wh/ 7,4 V) 13,51 Ah edestä -> maks 2 kpl 6700 Ah akkua..! Ja tuolloin ohjaimessa ei saa olla lipoja, eikä lifejä muuten rajat paukkuu...

Ja tämä siis voimassa kuluvan vuoden alusta - kenelläkään jo kokemusta?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 56