Kuvittelin jo eilen kirjottaneeni, mutta ilmeisesti jäi klikkaamatta lähetä painiketta...
Kiitos erinomaisen hienosti järjestetyistä kisoista. Tila nyt on mikä on, mutta muutoin ei mieleen juuri moitittavaa järjestävälle organisaatiolle jäänyt. Tuohonkin tilaan olette hyvän radan saaneet aikaiseksi. Omalle kohdalle sattui loppujen lopuksi hyvin vähän kapeahkosta radasta johtuneita kohtaamisia kanssakilpailijoiden kanssa.
Omat ajelut menivät tulosten valossa hyvin, muutamia juttuja jäi kuitenkin kaivelemaan. Erityisesti harmitti kun viimeisen finaalin voittotaistelu meni omasta syystä perässä ajeluksi. Toinen sija tulosvertailun kautta oli kieltämättä virkistävä poikkeus, yleensä näissä tulee hävittyä... Mukavaa oli kuitenkin tunkea tuloksissa paikallisten hirmujen väliin
Tuomarointi on tosiaan haastava homma ja erityisesti pienellä ja lyhyellä radalla tilanteet vaihtuvat taajaan. Tuomarointia olisi kuitenkin kaivattu, tietenkin antamaan aiheelisia rangaistuksia, mutta myös opastamaan kierroksella ohitettavia. Tämän lisäksi olisi valitettavasti tarvittu myös tuomarointia nostajien toimintaan...
Edellä aihetta on hiukan käsiteltykin, mutta sen mitä itse tapauksesta kuulin on jotain täysin hyväksymätöntä, jota ei ikinä saisi tapahtua.
Eli nostaja ei koskaan missään tilanteessa saa toimia tuomarina ja jakaa omia mielivaltaisia stoppareita. Vaikka nostaja kuinka näkisi jonkun toimivan epäreilulla tavalla nostaja ei saa puuttua kilpailun kulkuun, muuten kuin kääntämällä autot takaisin pyörilleen. Nostajalla ei useinkaan ole tietoa tapahtumien kokonaistilanteesta, mitä tapahtui ennen kuin joku ajoi toisen perään tms. Todella toivon, että vastaavaa ei jatkossa tapahdu. Jerzi kiteytti todella hyvin edellä kuinka nostajan tulisi toimia. Tuohon lisäisin vielä vain sen, että nosta auto kuten haluaisit oman autosi nostettavan ja siten kuinka haluaisit kilpakumppanin auton nostettavan oman autosi eteen... Eli vaikka nostetaan ripeästi, katsotaan mihin auto nostetaan, ei ajolinjalle takaa tulevan eteen.