Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kynamies

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12
1
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 23.08.10 - klo: 11.43 »
Ouuch, väärään osioon. Poistoon vaan  :smiley:

2
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 04.08.10 - klo: 14.30 »
MInulla nyt käytössä Samsung Jét (S8000) ja siihen olen erittäin tyytyväinen! Todella nopea ja näyttö (AMOLED) on sanoinkuvaamaton. Väriskaala on todella laaja, ja resoluutio suuri. Enään en nokialaisen tuotteisiin koske ollenkaan! :smiley:
Siinä vierekkäin vanha luuri (Nokia 5800) ja Jét (alempi)


3
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 01.08.10 - klo: 14.23 »
Tuolla biimerillä ajetaan  IMSA:n alaista Le Mans-sarjaa GT2-luokassa :smiley:

4
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 30.07.10 - klo: 16.12 »
äkkisältää E mallissa kardaanin päällä tuki ja diffikoteloiden päällä olevat koritolpien kiinnikkeet on vaihdettavat, mutu että tukivarsissa on kans eroja. uskosin että kun lueskelet tämän ketjun läpi niin kaikki em. selviää ja opit paljon tt01 alustasta.
Hauska, kun tätä aina toistellaan; Tässäkin ketjussa monta sivua ja joku tietty nippelitieto voi olla vaikeasti saatavissa. Tottahan tuo toki on, että kun lukee niin tietää, mutta tuskallista... ja E tarkoittaa Enchanced performance=paranneltu/ehostettu suorituskyky. Eroina ainakin ylädekki ja iskaritornit.

niin, ja asiaakin:
Mitenkäs porukalla on toiminut tuo SP:n Drift Master-combo? Itsellä melkein vastaava (Exige 2.0) ja ongelmaa on ollut, ilmeisesti BECin kanssa.
Nuo säätimet antavat 1.5A ulos, joka ei ole tarpeeksi, tehot häviävät minuutin ajon jälkeen. Nyt kiinni erillinen vastaanotinakku (huom. ei noparin rinnalla), ja toimii hiukan paremmin. Äsken 10min ajon jälkeen huomasin taas tehon puutteen, saattoi johtua jo akustakin.


Ongelma poistui, kun laitoin vastaanottimen patterislottiin kondensaattorin. Se siis pitää jännitteen kokoajan samana, toisinsanoen ''syö'' virtapiikit. Spektrumilta sai kondensaattoria valmiina, ja kallistuin sen puoleen. Muistaakseni maksoi noin 7 euroa, helppo ja halpa ratkaisu!

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 27.05.10 - klo: 18.35 »
Näillä näkymin ajot jatkuu Hallissa, kun toi Jämsän rata ei sopinut mun autolle yhtään...

Jämsän rata? MIssäpäin tälläinen sijaitsee ja missä kunnossa/minkälainen rata on?

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 21.05.10 - klo: 15.57 »
Ajajakorokkeen runko kunnostettiin syksyllä, ja laudoitus ois tarkotus tehdä kun kerkeää. Ilmottelehan Jankka kun seuraavan kerran ku menet isompia hommia sinne tekemään, minua ja varmasti muitakin kiinnostaisi olla rojektissa (jälleen) mukana...

7
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 02.05.10 - klo: 12.12 »
Nyt on mullakin savage vihdoin säädöissä, älkää ihmiset _ikinä_ ostako tuota Modeltechnics-polttoainetta! Itse sorruin siihen kun ei muuta ollut, ja nyt kaduttaa. Säädöt löytyi jokseenkin nopeasti, mutta pitää kokoajan ruuvailla lisää, suuntaan tai toiseen. Ja haju on sanoinkuvaamaton.

Voihan se olla, että tuokin litku on ''perushyvää'', mutta siinä tapauksessa Byron on vaan niin paljon parempaa, ja varmasti onkin...

8
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 27.04.10 - klo: 14.06 »
Mitenkäs porukalla on toiminut tuo SP:n Drift Master-combo? Itsellä melkein vastaava (Exige 2.0) ja ongelmaa on ollut, ilmeisesti BECin kanssa.
Nuo säätimet antavat 1.5A ulos, joka ei ole tarpeeksi, tehot häviävät minuutin ajon jälkeen. Nyt kiinni erillinen vastaanotinakku (huom. ei noparin rinnalla), ja toimii hiukan paremmin. Äsken 10min ajon jälkeen huomasin taas tehon puutteen, saattoi johtua jo akustakin.

Toimiiko teillä säätimet ihan sellaisenaan, vai onko teillä vastarin akut /UBEC käytössä?

9
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 20.04.10 - klo: 22.45 »
Pidetään aihe siistinä, no hockey please :grin:

Korporaatiolla oli hyviä ideoita tulivuoren suhteen  :lol: http://www.radiorock.fi/podcast/player.asp?podID=2675

10
Toivotaan että oikea aihe kysymykseen:
Nyt on Tamiya alkanut temppuilemaan; sähköinä 2s LiPo, SP Exige 2.0 säädin ja SP Sport Tuned V2 4000kV moottori. Auto toimii hyvin noin kaksi minuuttia, joskus vähemmän, joskus enemmän, mutta sen jälkeen alkaa ongelmat. Tehot katoavat, ja tulevat vähän ajan päästä takaisin, joskus jopa vauhdissa. Välillä taas auto pysähtyy kokonaan. Moottorissa ei ole mitään eloa, mutta servo toimii ja noparin tuuletin pyörii. Jos odottelee minuutin, auto toimii taas, kunnes hetken päästä tehot katoavat taas.
Sähköt eivät kuumene, ja olen kokeillut ajaa ilman cut-offia:ei vaikutusta.
Mikä vikana, akku on 20C, eli ei taida tehon puutteeseen kaatua?

BEC-ongelmaa ehdoteltiin, ja kokeilin autoa 6v vastaanotinakulla, ei vaikutusta.
Auttaako UBEC jotenkin erilailla, ja miten se toimii? Ilmeisesti virta otetaan suoraan akulta ja kikkare vääntää sen kuuteen volttiin (tietysti mallikohtaista)?

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 15.04.10 - klo: 23.22 »
Käytiin eilen tuolla, ja silloin radan takaosa oli aika märkä, ja muutama pyörän jälki oli myös siellä. Tehokkaasti oli pyörällä sinne uponnu, vois melkein pitää talkoot, tasottelua ja korokkeen rakennus ennenku enempää alkaa ajelemaan.

Äiti soittaa huomenna kaupungille ja kysyy niitä ''pyörällä ajo kielletty'' tms kylttejä, ilmoittelen miten käy.

12
"Kynämies": Lähes vastaavat oireet saa ainakin 2:lla muullakin kuin noparin tai koneen kuumenemisella.
1. Jos bec ylikuumenee (kuten mambamax 14 voltilla tekee) kone, siili on viileet (ja siis päätrankut), mutta komento loppuu. Ihan pienenkin tauon jälkeen ohjaus pelaa, mutta nopari vasta kun se on piitellyt ittensä ylös. Tosiaan piipittelyt, ja "sammuessa" ohjauksen laadun heikkeneminen paljastaa tän. Koska vastarilla oli konkka, ni ohjaus ei täysin seonnut!
2. Tossa 30 euron koneessa oli joskus ollut liikaa välityksiä, mutta luulin sen selvinneen vioittumatta. Se kuitenkin häilyi teholtaan, vähän niinkuin sullakin. Todellisuudessa sen akselin magneettisuus lähes katosi kuormiteltaessa, noparin vaiheenhukkausrajalle.
Häilyily alkoi jo koneen tuntuessa viileätä. Jos väkisten jatkoi, ni kone kuumui, ei muut.
Vihjeestä pistettiin se akseli narussa kuumaan veteen, juuri ja juuri käsi sietää -lämpöön, ruuvi kyljessään. Terve verrokki ei muuttunu mixkään, mutta toi pudotti ruuvin pohjalle jo sillä. (? alle 60C, jos pikanen nosto paljain käsin sai tassun vain hetken punottamaan.) Kylmänä ei merkittävää eroa magneettikentissä. Siitä tuli jääkaapin oveen oiva laskunpidin  :lol:

Ilmeisesti ainakaan 2-jutussa ei voi tehdä muuta kuin ostaa uuden moottorin, mutta voiko bec-ongelmalle tehdä mitään?
2. ongelma on epätodennäköisempi, kone on tehnyt sitä uudesta asti, ja tähän mennessä sillä on ajettu 2 akullista, eikä kumpaakaan ilman ongelmia.

13
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 12.04.10 - klo: 21.39 »
Pitääpä joku päivä käydä ostamassa teippiä.

Eikö tullut korin mukana? Sutkassa tuli muutama siivu...

14
Toivotaan että oikea aihe kysymykseen:
Nyt on Tamiya alkanut temppuilemaan; sähköinä 2s LiPo, SP Exige 2.0 säädin ja SP Sport Tuned V2 4000kV moottori. Auto toimii hyvin noin kaksi minuuttia, joskus vähemmän, joskus enemmän, mutta sen jälkeen alkaa ongelmat. Tehot katoavat, ja tulevat vähän ajan päästä takaisin, joskus jopa vauhdissa. Välillä taas auto pysähtyy kokonaan. Moottorissa ei ole mitään eloa, mutta servo toimii ja noparin tuuletin pyörii. Jos odottelee minuutin, auto toimii taas, kunnes hetken päästä tehot katoavat taas.
Sähköt eivät kuumene, ja olen kokeillut ajaa ilman cut-offia:ei vaikutusta.
Mikä vikana, akku on 20C, eli ei taida tehon puutteeseen kaatua?

15
Onks se Hobbylinnas oleva 35 A 4300 kv 9T On Road Combo hyvä jos jollain olis kokemuksia tai mitkä välitykset siihen ?

Jos olet sitä 1/10 Slashiin laittamassa, niin unohda tuo kombo. Lähinnä 1/18-1/16-autoille tehtyjä settejä.

16
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 31.03.10 - klo: 07.21 »
Peace out, HOKE, sinä kuitenkin paremmin tiedät. Ei vedetä mitään hengityselimiin, vaan ajetaan koneet sisään.

17
kumpi olisi järkevämpää: ostaa traxxas slash käytetty rullaavana 110 e vai ostaa 9 T harjaton combo lazer zx 5 autoon joka maksaa 85 e?

Teet miten tykkäät, kysyit tuota jo toisessa aiheessakin.

18
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 30.03.10 - klo: 23.50 »
Itse yritän kasata mahdollisimman skaalamaisen "perheen"  :laugh: Olikos tuossa SX4:ssa umpiot yms. härpäkkeet mukana? Se olisi kieltämättä hyvännäköinen vaihtoehto ja minin päälle vielä pikkusuitsan koppa! Täytyy katsoa, että mihin hintaan saa Suomeen tuon Mitsun EVO III WRC kopan. Peugeot 307 WRC on 1 vaihtoehto mutta sitä ei taida mistään saada  :cry:

Jep, umpiot, spoileri,peilit yms tulivat mukana. Tamiyan korit muuten on todella yksityiskohtaisia, montaakaan muotoa ei ole vedetty ''vain sinne päin''.
Tamiyalta ei 307:aa ainakaan saa, eikä ole muiltakaan valmistajilta silmiin sattunut.

Siinä yksi sutkapesue: http://www.tamiyaclub.com/pictureframe.asp?t=n&id=img10546_29082008180216_8.jpg

19
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.03.10 - klo: 23.39 »
Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.

Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.

Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.

Tästä en ala väittelemään, tähän pätee se vanha sanalasku :grin:
Kyllä minun puolestani kaikki saavat ajaa vaikka 3 gallonaa moottoria sisään, oma on asiansa.

20
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 30.03.10 - klo: 23.33 »
Tamiyan korit ovat varteenotettava vaihtoehto, itse kallistuin Imprezan ja SX4:n väliltä SX4:än, jotenkin tykästyin siihen heti. Jos tamiya valmistaisi Fabia RS:n WRC-mallin koria, yksi saisi täältä kodin :smiley:

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
« : 30.03.10 - klo: 21.01 »
Joo, ajokorokkeessa vasta ''runko'' valmiina, ei se laudoitus kovinkaan iso homma ole. Pitänee ruinata radalle lisää maa-ainesta, ikävän tasainen tällä hetkellä :wink:

22
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.03.10 - klo: 22.41 »
Tuli asennettua tötteröön Speed Passionin harjaton kombo, Exige 2.0 ja Sport Tuned V2 4000kV mylly, kaverina noille 2s LiPo, kuvassa ansmannin perus nikkelipötkö jolla ajelin vakiosähköjen kanssa.


23
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.03.10 - klo: 12.09 »
Oliskohan kellää tietoa, mistä sais halvalla savagen ohjaustangon päädyssä olevat muovitapperoiset (85050) alumiinisena? Nuo vakiot eivät oikee enää kestä kun autoon on tulut painoa :(.
Ei muuten kannata sitten ostaa titaniumista tehtyjä tankoja.. Niissä on muoviset nuo päät. Eli ei kestä sen enempää kuin vakiotkaan.

Nuo osat 85050 ovat iskareiden päässä olevat palokupit, http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85050

24
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.03.10 - klo: 17.03 »
All heil *HOKE*

25
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 27.03.10 - klo: 13.09 »
Seuraavaksi voit kiittää TAPPARAA kun päästää pellet kesälomille  :grin:
Ihan sama kuka teki, pääasia, että näin kävi. Kiitos.

Täysin samaa mieltä!!! Seuraavaksi Kärpät tiputtaa sen viime vuoden kultaa voittaneen Jypin...  :grin:
Eikun, kyllä se taitaa mennä samanlailla kuin viimevuonna! JYP voittaa! :grin: :roll:


KANADA

26
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 26.03.10 - klo: 15.58 »
Taas on töissä aikaa miettiä kaikkea. Tuo sähköjen kosteussuoja mietityttää vieläkin. Sitä suojalakkaa olen tässä ajatellut. Jos sillä saa noparin kestämään niin eikös ainakin teoriassa pitäisi myös vastarin ja servon suojaus sillä onnistua? Siis avaa servon suihkii mömmöt sisään, laittaa sen o-renkaan, sulkee servon ja päälle vielä vaikka kynsilakkaa. Vastarille sama juttu.

Lakka on erittäin kätevää, minulla on kaikissa sähköissä (servo, vastari, lediyksikkö, nopari) lakka päällä, ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

27
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.03.10 - klo: 22.17 »
Vaihteistosta lähtee kardaanikupit kumpaankin suuntaan ja ne pysyy kiinni niillä tapeilla :azn:

Joo nyt alkaa hahmottua, vetari sotki hieman :angel:
Manuaalissakin lukitteesta sanotaan, ja itsekin olen muutaman hukannut ja kaksi katkaissut.

28
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.03.10 - klo: 10.57 »
Annanpa vinkiks kaikille tuosta lukitus tapista Vetareitten päädyssä kannattaa aina laittaa ruuvilukitetta reilusti koska savagella ne irtoaa jos on katollaan ja painaa kaasun hetkeksi pohjaan...
Itsellä lensi kankkulan kaivoon kun en muistanut lukitetta laittaa

Lukitustappi? Puhutteko vakiovetareista? Omasta savastani en ole mitään lukitustappeja löytänyt, eikä manuaalikaan niistä puhu. Haluatteko selventää asiaa? :angel:

29
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.03.10 - klo: 17.48 »
Ulkoilutin sutkaa, ihana hankikanto takapihalla




30
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 24.03.10 - klo: 16.24 »
Sitten olen kuullut/lukenut väärin, kiitos oikaisusta :smiley:

Muistaakseni aikaisemminkin kysyin, mutta olen vähän speksaillu sutkaa rallymmaksi, ja huomasin että jos tukivarret laskisi alemmas, vaikka 60mm iskareilla, niin vetareita alkaan ahdistamaan siellä kupeissa. Olisivatko nämä ratkaisu tuohon ongelmaan, vai jotkut muut? Mitä muuta huomioon otettavaa rallikonversiossa?

Mitenkäs moottoripuoli, onko sensorillinen harjaton paljonkin parempi kuin sensoriton?

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12