Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Timo

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Polttisautot / Vs: Xray XB8
« : 29.04.08 - klo: 12.09 »
Minkäslainen oli auto ajaa verrattuna Losiin tai vanhaan XB8? Ajoitko ihan paketista tulleilla säädöillä vai muutitko jotain? Itse tässä mietin minkälaiset säädöt pistän aluksi autoon.

2
Polttisautot / .21 Offroad-moottorit
« : 13.05.06 - klo: 21.52 »
Fioronilta ei löydy matalampaa vauhtipyörään ainoastaan korkeampaa, joka on tarkoitettu MP777 ja MP7.5.
Kyosholta ainakin yhdessä vaiheessa löytyi sellainen "tatti", joka jatkoi kampiakselin päätä 3-4mm.

3
Yleinen keskustelu / Korin maalaus
« : 15.04.06 - klo: 00.27 »
Tuli luettua tuo viesti huonosti.
No, joka tapauksessa varoituksen sana on paikallaan.

4
Yleinen keskustelu / Korin maalaus
« : 14.04.06 - klo: 23.00 »
En suosittele pyyhkimään koria kynsilakanpoistoaineella (asetonilla), koska se haurastaa korin.

5
Polttisautot / Uutta kytkintä hankkimassa
« : 16.03.06 - klo: 23.05 »
Fioronilla ei ole eri jäykkyisiä jousia. Jos haluaa säätää kytkimen kiinniottamista, niin jousia voi lyhentää. Aluksi voi lyhentää yhtä jousta, jos vielä kytkin tuntuu ottavan liian aikaisin kiinni, niin sitten voi lyhentää toista ja kolmatta jousta.

6
Polttisautot / SH moottorit
« : 05.02.06 - klo: 21.42 »
Kyllä sama moottori.
Voit verrata vielä kuvia.

Nosram:

SH:

LRP:

7
Polttisautot / SH moottorit
« : 05.02.06 - klo: 18.24 »
Kyseisiä moottoreita saa Suomesta, myös LRP ja Nosram nimisinä.

8
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 08.11.05 - klo: 11.21 »
Reedyn mini max menee Xrayn M18T. Moottorin kiinnitys reikiä joutuu vähän suurentamaan noin 1mm, että reijät osuvat kohdalle. Xrayssä on samat liittimet akussa, kun kaikissa muissakin paremmissa mini autoissa.

9
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 15.10.05 - klo: 22.57 »
Mulla oli aluks vastari siinä servon päällä.
Silloin, kun mulla oli vielä vakiomoottori kiinni. Ei auttannut. Auto kippas ihan yhtä helposti vaikka auto ei kulkenut mihinkään. Vaihdoin tänä iltana kunnon noparin autoon niin jouduin siirtämään vastarin takaisin servon päälle.

10
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 15.10.05 - klo: 22.43 »
Nyt on ensimmäiset tyypit otettu Xrayn MT18. Täytyy sanoa, että auto toimi hyvin. Renkaissa vaan oli liikaa pitoa Rajatorpan matoille. Ohjauksen kanssa sai olla todella varovainen tai auto kippasi pidosta ympäri. Alusta nieli röykyt hyvin ja hyppäsi nätisti hyppyreistä.

Miinuksena sanottakoon moottori on alitehoinen 1/10 kokoluokan radalle. Vaihdoin autoon reedyn moottorin niin nopeus parani jonkin verran, mutta ei mielestäni vielä riittävästi. Syynä tähän uskon olevan Xrayn nopeudensäätimen, joka ei anna tarpeeksi virtaa moottorille.
Pienemmille, liukkaammille ja syheröisemmille radoille oma moottori ja nopeudensäädin ovat varmasti riittävät.

11
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 02.10.05 - klo: 21.53 »
Espanjassa Ripolissa ajetussa EM-esikisassa Jose oli 10 uudella Hyper 8. Joselta valitettavasti hajosi alumiininen servosarvi finaalissa 15min kohdalla. Sillä hetkellä Jose oli 4.
Kisassa kolmanneksi tuli Robert Battle, joka myös ajoi uudella Hyper 8.

12
Jerzi saanhan mä tulla ajamaan sinne mun Xrayllä.
Voi olla, että mulle tulee GPM viriosia asson mini truckiin ja Losin mini-T:hen, jos tarpeeksi kiinnostusta löytyy.

13
Polttisautot / Xray XB8
« : 22.09.05 - klo: 12.48 »
Jos paksunnat taka diffin öljyä perästä tulee vielä levottomampi.
Ohenna keski ja taka diffin öljyä ja laita takalinkki mahdollisimman pitkäksi ja kiinni alimpaan reikään iskarintuesta niin pitäisi perän rauhoittua. Vielä jos laitat taka-aurauksen 3,5 asteeseen tai 4 asteeseen niin pitäisi perän olla aika rauhallinen, mutta kääntyvyys tulee heikkenemään.

Robban on nimenomaan Robert Gustavsson.

14
Polttisautot / Xray XB8
« : 22.09.05 - klo: 11.21 »
Ei pohjaa hirveästi. Robbankin on nyt Xray kuski :)
Juttelin sen kanssa toissa päivänä. Se oli ihan fiiliksissä.

15
Polttisautot / Xray XB8
« : 22.09.05 - klo: 11.13 »
Pääratas ongelma on ratkaistu jo aikoja sitten. Päärattaan materiaalia on vaihdettu. Enään ei ole ollut ongelmia rattaan hajoamisen kanssa.

16
Polttisautot / Xray XB8
« : 21.09.05 - klo: 00.44 »

17
Jerry muistatko mitä sanoin sulle ennen kisoja, kun sanoit lähteväs ajamaan Jatoksella?
Ne jotka ajoivat Pantherin renkailla, mitenkäs renkaat toimivat muihin renkaisiin verrattuna? Onko kyseisissä renkaissa pontentiaalia?

18
Polttisautot / Xray XB8
« : 18.09.05 - klo: 00.21 »
Sain vasta tänään kirjattua paperille mun setupin. Kyllä se tulee sinne Xrayn sivuillekin aikanaan samoin, kun raportti :)

19
Polttisautot / Xray XB8
« : 17.09.05 - klo: 22.04 »
Jos et ole hirveän montaa kertaa avannut diffejä, niin kannattaa avata ne diffit vaihtaa öljyt ja laittaa vaseliinia diffien ulostulojen varsiin. Niillä on ajan kanssa taipumus mennä jumiin, koska O-rengas joka tiivistää diffit ei päästä diffirasvaa ulostulojen varsin.

20
Polttisautot / Xray XB8
« : 17.09.05 - klo: 12.17 »
Ok. Eli kannattaa vaihtaa ne iskarin alapään muovirinkulat ja uudet o-renkaat. Eiköhän se korjaa asian.

21
Polttisautot / Xray XB8
« : 16.09.05 - klo: 22.57 »
Ok. Eli ihan oikein olet kasannut iskarit.
Onko iskarista paineet pois vai vuotaako se öljyä alapäästä?
Jos tuntuu, että vain paineet ovat poissa voi olla, että iskarin silikoonityynyt ovat menneet lyttyyn eivätkä enään palaudu.
Voi myös olla, että o-renkaat ovat vaan kulunneet syystä tai toisesta ja ne vaativat vaihtoa.

22
Polttisautot / Xray XB8
« : 16.09.05 - klo: 18.37 »
R-mallissa on uudenmalliset iskarin alapään muoviosat. Oliko alapäässä se paksumpi renkula vai ohuempi renkula? Jos oli ohuempi renkula se saattaa aiheuttaa iskarin vuotamista.
Miten kasasit iskarit? Ethän pitännyt pihdeillä kiinni iskarinvarresta?
Pihdit saattavat jättää naarmuja iskarinvarsiin, jolloin naarmut syövät o-renkaita nopeammin ja iskarit alkavat vuotamaan.

23
Kilpailijoiden kanava / M-8 pilli 3 kammioiseksi?
« : 15.09.05 - klo: 11.47 »
Tuskin tulee pätemään Suomessa vielä ensikaudella. Sillä Suomessa saa ajaa vielä FEMCA hyväksytyillä pilleilläkin ja ne ovat olleet pois suljettuja EFRA-kisoista jo jokusen vuoden.

24
Kyosho ei valmista itse osiaan vaan tuotta ne alihankkijoilla. Tässä ehkä yksi syy miksi Kyosho on hintavan puoleinen.

25
Melkein kaikki muoviosta ovat Infernossa Hobaon valmistamia.

26
Kannaattaa kuitenkin muistaa, että iso osa Infernosta valmistuu Hobaon tehtaalla.  :wink:

27
Tarkoitin Koskimiehen Kaitsua, joka mekkas mulle 1/8 finaalissa.
Mutta kiitos myös Jonnille. Tankkaukset toimi mainiosti.

28
Kiitoksia kisanjärjestäjille. Kiitokset myös Juskalle & kumppaneille radan kunnostamisesta. Teitte loisto työtä. Baana oli tosi mukava ajaa ja kesti hyvin.
Iso KIITOS Jerrylle ja Koskimiehen Kaitsulle mekkaamisesta!!!

29
Polttisautot / Polttismoottoreiden takalaakerit ja koot?
« : 02.09.05 - klo: 15.06 »
RB:n moottoreissa on Novarossin laakerit.
En tiedä miten Novarossin laakereiden teettäminen onnistuu, koska Novarossi on patentoinut omat laakerinsa.

30
Rataa ei sääntöjen mukaan saa korjata kesken kisaa ellei siinä ole sellaista kohtaa, josta on selvää varaa autoille. Rataa saa korjata  vasta finaaleihin.
Kesken kisan radalla harjoitteleminen  on kielletty.
Eipä tuossa jäisi edes paljoon aikaa harjoittelemiseen lauantaina, kun junnufinaali alkaa klo 18 ja ajaminen pitää lopettaa uusien sääntöjen mukaan klo 19 viikonloppuisin.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6