Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Timo

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]
151
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 03.03.03 - klo: 11.27 »
Hyvä JQ!!! Eipä Wheelerit voittannu "OFNA:n ykköskuskia"  :mrgreen:
Mikäs Joshille tuli? Näin Starting Gridillä kuvia uudesta radasta, näytti hyvälle. Oliks Greg ja Korz ylivoimasen nopeita?
Ketä sul oli mekkarina?

152
Vapaa keskustelu / charz on poissa...
« : 24.02.03 - klo: 11.52 »
Syvimmät osaanottoni.

153
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 16.02.03 - klo: 13.48 »
Hyvä, että Ruotsalaisia viedään 6-0 :)
Minkälaisessa kunnossa KZ rata oli? Luin Starting Gridistä, että siellä oli ihan tullu vettä kunnolla.
Hyvä juttu, että Jukkakin oli mukana. Jukka on nyt innostunnu ihan kunnolla polttiskorssista. :)
Onks Jukka menossa kans Perisin kisoihin?
Lähetin muuten tehtaalle viestin niistä iskarinvarsista ja kerroin mitä ne vois tehdä niille. Se kytkin laakeri vissiin kannattais kattoo, joka erän jälkeen.

154
Tulokset / Re: kelpaako?
« : 13.02.03 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Timo: Olin TQ ja voitin keskiviikon kerhokisan:-)

No hyvä :)
Ketäs siel oli ajamassa? Oliks Ryan?
No pääasia on, että pesit Gussen :)
Jatka samaa rataa.
Ootko muuten menossa lauantaina KZ kertsikisoihin? Jos oot, niin yritä houkutella Jukka mukaan.

155
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 11.02.03 - klo: 14.51 »
Kyllähän Jukka on suomalainen, mutta päästäksen Suomen joukkueeseen Jukan pitäisi ajaa Suomessa kisoja, mikä on turhan hankalaa.
Päästäkseen USA:n joukkueeseen Jukan tarvitsee päästä 40 parhaan joukkoon USA:n karsintakilpailussa mikä on todennäköisesti USA:n mestaruuskilpailu.
Se mitä maata edustaa kisoissa riippuu lisenssistä eikä passista.

156
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 10.02.03 - klo: 23.07 »
TJ back... Oisimpa vielä voinnut jäädä Californiaan treenaamaan ja ajamaan, mutta kun enempää lomaa ei ollut tällä kertaa. Jet lag vielä vaivaa aika lailla. Olo on, kun zombilla.

45-50 jalkaa oli pituutta ja autot lensi yli kahden metrin korkeudessa.
Radat oli todella makeita ja haastavia ajaa. Eikä touollaiset pitkät hypyt tuota mitään ongelmia, kun alastulot on tehty hyvin. Hyndiin vaan piti tulla täysillä ja sitten kaasulla ja jarrulla ohjata autoa ilmassa.
Lavankoa pitää keväällä alkaa uudistamaan, että saadaan jotain vastaavaa tänne härmään.

Columbian tapaus ei vaikuttannut mitenkään kisan aikatauluun. Mutta aamulla ennen kisoja nähtiin koko show livenä TV:stä. Ei ollut hirveän mukavaa katseltavaa. Sukkulan osia oli levinnyt Teksasita Floridaan asti. Liput oli puolitangossa koko seuraavan viikon tapahtuneen takia.

JQ sun ois parasta voittaa ne ruotsalaiset SoCalin seuraavissa kisoissa :)

157
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 24.01.03 - klo: 21.51 »
Hemet, CA, 11:40AM, 26C, aurinko paistaa:-). Eli me ollaan taalla californiassa polttiscrossailemassa. Baana loytyy osoitteesta www.thedirtracing.com. Ekat kerhokisat on ajettu, ja siina JQ voitti ja TJ oli toinen. TJ oli myos TQ. Tanaan on taas kerhokisa illalla, ja huomenna koko paivan kestava skaba. Kisoihin tulee yhteensa noin 140 kuskia.

Viikon paasta ajetaan sit The Dirt Challenge joka on meidan 1 tavoite.

158
Polttisautot / HoBao vs. Kyosho
« : 15.12.02 - klo: 03.07 »
Hyper 7 pro ei ole 400g kevyempi kuin Mp7.5. Se painaa saman verran tai hieman enemmän. Ainakin viime kesän kisoissa tehtyjen katsastusten mukaan.

Minkäköhän luokan EM-kisoissa puolet kuskeista ajaa HoBaolla?
Ei ainakaan 1/8 polttiskrossin. Sillä polttiskrossin EM-kisat ajetaan ensi vuonna Englannissa Sloughin radalla.

159
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 10.12.02 - klo: 22.14 »
Kyllä noita HoBaon sähköturisteja on ollut Suomessa myynnissä, mutta ei taida olla enään. RC-pisteen myymä GM:män auto meinaan oli Hobao.

160
Polttisautot / Cool Power-polttoaineista
« : 08.12.02 - klo: 02.27 »
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Joo, mulla on Cool powerin/Morgan fuelin Side winderiä, siinä on 16% nitroo eikä siinä oo rissaa, kannattasko laittaa?


Siis, jos sulla on sidewinderia, niin siinä on risiiniöljyä vakiona.
Sidewinder on autokäyttöön tarkoitettua polttoainetta, kun taas Coolpower on lennokkeihin, helikoptereihin ja jetteihin tarkoitettua tavaraa ja siinä ei ole risiiniöljyä vakiona.
Kisakäyttöön tarkoitettua Sidewinderia on kahdella öljymäärällä: 10% ja 12%.
Pihasuditteluun tarkoitettua Sidewinderiä on myös kahdella ölymäärällä: 16% ja 18%.

161
Polttisautot / Mikä motti??
« : 24.11.02 - klo: 21.37 »
Moottorin teho ei häviä mihinkään välitystä vaihtamalla.
Vaihtamalla isomman kytkinkellon kiihtyvyys häviää, mutta huippunopeus kasvaa. 16 piikkinen kytkinkello syö kiityvyyttä aivan liikaa. Ja moottoreissa, jossa tehot tulevat ulos korkeamilla kierroksilla puttuu yleensä alapäänvääntö. Mikä entisestään syö kiihtyvyyttä. Mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu.
Radalla ajettaessa auton lähteminen mutkista on tärkeää. Yleensä se on tärkeämpää, kuin huippunopeus.
MP7.5 sopiva kytkinkello on, joko 13 tai 14 hampainen. Yleensä 14 hampainen toimii parhaiten Suomen radoilla. 13 hampaista kytkinkelloa voi käyttää Imatran radalla, koska siellä on paljon hitaita mutkia ja lyhyitä suoria.

162
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 23.11.02 - klo: 00.49 »
Lainaus


kysympä viellä, että tuleeko ton halvemman HoBaon mukana kans toi rugon jäykistin?


Halvemmassakin autossa tulee kummatkin rungonjäykistäjät.
Ne vaan ei ole tehty alumiinista, kuten Pro mallissa.

Kummatkin jäykistäjät ovat yhtä tärkeitä. Hypyissä alustalevy voi taipua yhtä hyvin keulasta tai perästä. Riippuen siitä miten auto tulee alas hyppyristä.  Jos alustalevy taipuu keulasta niin etukardaani ja ohjausservo saattavat hajota. Takapäässä kardaanin lisäksi saattaa hajota kytkinkello. Lisäksi keskidiffi saattaa vaurioitua riippumatta siitä taipuuko keula vai perä.

163
Polttisautot / OS:iin uudet sisukset :/
« : 20.11.02 - klo: 22.55 »
Kiertokangen hajoamis riski kasvaa radikaalisti viiden ajetun litran jälkeen jälkeen. Etenkin rata-autoissa. Krossiautoissa vaihtaisin kiertokangen siinä 10l tietämissä. Krossiautoissa kiertokanki ei joudu niin lujille, kuin rata-autoissa, jossa pito on aivan toistaluokkaa. Ja pito lisää kiertokangen rasitusta, sillä moottorin teho saadaan välitettyä rataan paremmin. Ja ensimmäinen lenkki tehon siirtämisessä rataan on kiertokanki. Kiertokangen vaihto pitää koneen myös käyntivarmempana ja kuluttaa vähemmän kampiakselintappia.
Ennen, kuin vaihtaa kiertokangen niin olisi hyvä mitata kampiakselintappi ja varmistua, että se ei ole kulunnut alle minimirajan. Muuten kiertokangen vaihtamisesta ei ole mitään hyötyä. RB:n moottoreilla kampiakselintapin minimi halkaisija on 5,02mm.

164
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 20.11.02 - klo: 22.31 »
Lainaus
mun mielestä saa kun r&b sivuillaha on jotai pensaa kans (en ole varma) ja iso hepan sivuilahan lukee että: "jos valikoimasta puutuu jokin r&b tuote niin kysy lisää" tai jotain sinne päin niin jos soitaa ja sanoo että mä haluaisin sitä r&b pensaa niin vois vaikka saaha


Polttoainetta en ala myymään. RB:n polttoaine on niin kallista, ettei sitä kannata tuoda. Lisäksi polttoaine tilaukset tarvitsevat erikoiskuljetuksen, joka vielä lisää polttoaineen hintaa. Polttoaineen myymiseen laillisesti tarvitsee luvan ja luvan saamiseksi on käytävä jonkilainen myrkkykurssi.
Joten en jatkossakaan ala myymään polttoainetta. Vaan pysyn Model Technicsen Dynaglossa ja ostan sen muilta.

165
Polttisautot / Mikä motti??
« : 16.11.02 - klo: 11.01 »
Lainaus
Tarkoitin B5 en C5 ja se ws4 oli kirjotus virhe.Eli siinä B5 on liian paljo tehoja,eli kandee osta ws7.



C5 on RB:n uusin konetyyppi. C5:sta on sitten olemassa erikseen maastokone (1005-B), jota tässä tarkoitat ja ratakone (1005-C).

Yleisestiottaen C5:ssa on liikaa tehoa Suomen radoille. Eli siinä mielessä kannattaa hankkia WS7 tai tavallinen S7. Lisäksi WS7 ja S7 ovat halvempia, kuin C5.
WS7 eroaa S7 vain kaasarilta, kiertokangelta ja hinnalta. Tehot ovat samat kummassakin moottorissa. S7 moottorilla, kun voitettiin maailmanmestaruus 1998 niin siitä tehtiin maailmanmestaruusmalli WS7.

166
Polttisautot / Mikä motti??
« : 13.11.02 - klo: 21.50 »
WS4 moottoria ei ole olemassakaan.
Tarkoitat varmaan C4, jonka valmistus on jo lopetettu ja sen tilalle on tullut C5 moottori, joka on tehokkaampi, kuin WS7. WS7 on parempi tehokäyrä ja se on ajettavampi, kuin C5 moottori. C5 tehot  tulevat korkeimmila kierroksilla ja silloin, kun teho tulee, niin sitä tulle vähän liiankin kanssa. Liukkaalaa radalla sattaa perä lähteä alta mutkasta ulos kiihdytettäessä. Lisäksi C5 on pitkäiskuinen kone, kun taas WS7 on tasaiskuinen.

167
Polttisautot / kuvia(adm huom. 2,5MB! Ei modeemeille.)
« : 05.11.02 - klo: 22.59 »
Lainaus
ni koskas se hobao tuleekaa suomee ? kerkeekö jo joulumyyntii


Joulukuussa autoja pitäisi saada Suomeen.

168
Polttisautot / Alumiini osat??
« : 03.11.02 - klo: 11.50 »
1/8 polttiskrossareissa on harvinaista, että C-palat hajoavat. Jos laakeripesilä tarkoitat ohjauspaloja niin ne ovat  jo alumiiniset 1/8 krossareissa, mutta ne ovat valettua alumiinia ja niistä menee yleensä jengat hajalle kingpinnin kohdalta. Jyrsityissä alumiinipaloissa jengojen rikkimeneminen on harvinaisempaa.
Mikäli tarkoitit laakeripesillä takapään pyörän laakeripesää, niin niiden hajoaminen on todella harvinaista. Itseasiassa en ole edes koskaan saannut sellaista hajalle, enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan saavan niitä hajalle.
Itselläni on tainnut kerran hajota C-pala, monen vuoden aikana, joten tulee paljon halvemmaksi hankkia vain uusi muovinen C-pala.
Tämä siis koski 1/8 krossareita, joissa muovi on parempi laatuista, kuin halvemmissa 1/10 polttis autoissa. Noihin halvempiin autoihin ei edes taida saada CNC-koneistettuja alumiinisia osia. Ei ainakaan Nuova Faorilta tai Fioronilta.

169
Polttisautot / Alumiini osat??
« : 01.11.02 - klo: 23.13 »
C-paloista ja laakeripesistä ei ole mielestäni mitään hyötyä.

170
Polttisautot / Alumiini osat??
« : 01.11.02 - klo: 21.16 »
Rc hemmo: Sitten, kun teet tilauksen niin lähetä se osoitteeseen:
iso.hepa@pp.inet.fi

171
Polttisautot / Fioronin alumiiniosat
« : 31.10.02 - klo: 23.56 »
Fioronin alumiiniset ohjauspalat ovat ainakin kestävämmät, kun alkuperäiset valetut ohjauspalat ja kevyemmät. Ohjauspalat ovat noista mainituista alumiiniosista kannattavin hankinta. Muilla ei saada muuta, kuin auton ulkonäköä kohotettua ja painoa lisättyä. Lisäksi alumiinisien ripustusten akselien reikiin tulee nopeasti klappia pölyn ja hiekan ansiosta.
Alumiinisia tukivarsia en krossiautoon laittaisi.  
Lähinnä nuo alumiiniset tukivarret ovat tarkoitettu niin sanottuihin Rally Game autoihin, joilla ajetaan paljon Italiassa ja Ranskassa. Rally Game autot ovat polttiskrossareita, jotka on muunnettu rata-autoiksi. Autoissa on vakioauton kori, iskarit ovat lyhyemmät, alustassa ei ole edessä kick-upia, renkaina käytetään kumisia slicksejä tai radial-renkaita. Autoista on poistettu keskidiffi ja monissa on kaksi vaihdetta. Radat rakennetaan usein parkkipaikoille.
Noita alumiiniosia ei ole varastossa, koska katson niistä saatavan hyödyn ja hinnan olevan pahasti pielessä, mutta jos joku välttämättä haluaa tilata kysiesiä osia niin voin kyllä tilata niitä. Toimitusaika noin 3 viikkoa.

172
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 29.10.02 - klo: 11.30 »
Huuhtelussa käytän hanasta tulevaa vesiletkua.

173
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 28.10.02 - klo: 23.00 »
jallu: Laitan sumutinpullon pohjalle sellaiset 1-2 cm tolua ja loput vettä.
Sumutinpullo on normaali sumutinpullo, jonka tilavuus on varmaan 0,5l luokkaa.

174
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 28.10.02 - klo: 19.13 »
Itse olen käyttännyt polttiskrossarin putsaamiseen vettä ja tolua.
Sähköosat ja moottori irti ja sitten ruiskutetaan auto tolulla. Sen jälkeen annetaa tolun liuottaa likaa vähän aikaan ja huuhdellan pois lämpimällä vedellä. Kun auto on huuhdeltu, niin ruiskutetaan autonpäälle uusi kerros tolua  ja annetaan kuivua.  Viimeiseksi ruiskutettu tolukerros suojaa laakerit ja metalliosat ruostumiselta ja lisäksi se saa muoviosat näyttämään uusilta.

175
Tulokset / VAU:n Crossikerhokisat jatkuu.
« : 05.08.02 - klo: 20.51 »
Lisenssiä ei tarvita kerhokisoissa. Takoitus on madaltaa kynnystä kilpailuhin osallistumisen aloittamiseen.

176
Tulokset / Kilpailukutsu 29.06.2002 maastosarja 2 VAU
« : 19.06.02 - klo: 23.14 »
Vantaan Autourheilijat VAU ry / Pienoisautoilijat

Kutsuu kaikkia R-O Kilpailijoita Sähköcrossi Maastosarja 2  kilpailuun.
29.06.2002
AKK lupa no 24/PA/22 Kilpailupaikka: Vantaan Vauhtikeskus, Myllykyläntie
Vantaan Seutulan kylä Elisa karttalehti 96 / ruutu 93 / 85.

Ajoluokat  la 29.06.2002
   S2-10
   M2-10
   M4-10   

Ajotapa ( M/S luokat )
   3kpl alkueriä, finaalit  3 x A; 2 x B; 2xC,  jne….
   Paras alkuerätulos ratkaisee finaalipaikan.
   Finaalit, kts PA-sääntökirja 2002
Rata                
   Savipintainen n. 150 m

Kilpailun valvoja
   Sartesuo Matti HMR
Tuomarit   
   Valitaan paikanpäällä
   
Kilpailun I Johtaja
   Jalas Timo VAU

Kilpailun II Johtaja   
   Tapani Kurvinen

Katsastuspäällikkö
   Veikko Jalas VAU

Säännöt
   PA-vuosikirja 2002 ( sekä sarjan säännöt )
   S2 / M2 luokissa nelivetomuunnokset kielletty

Alustava aikataulu
   Pe 28.06 Rata käytössä   17:0020:30   
   La 25.08 Ilmoittautuminen   07:00-08:50
   Vapaaharjoitus   07:00-09:00
   Ajajakokous   09:15-
   Eräharj. / alkuerät   09:30-
   Palkintojen jako n.   17:00-
   
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kilpailupaikalla,oikeudet muutoksiin
pidätetään!

Ajanotto
   AMB / VAU / Leif Malmström

ILMOITTAUTUMISET
   
Kirjallisesti kaavakeella tai sähköpostiosoitteeseen:
leif.malmstrom@saunalahti.fi . Ma. 24.06.2002 klo 16:00 mennessä.
   ( Nimi, osoite, seura, puh.nro, luokka, väh. 3 taajuutta )
   Jälki-ilmoitautuminen katsotaan ed. oleva päivämäärästä alk.
Osoitteella:
Malmström Leif
Vanamontie 4C78
01350  Vantaa
Huom
   Alle 16 v, huoltajan allekirjoitus sekä lis.nro.( myös kisapaikalla mukana )
   Osallistumismaksu 20 € / luokka, joka maksetaan kilpailupaikalla.
   Kilpailijalla oltava voimassa oleva lisenssi mukana.
   Jälki-ilmoittautumisia otetaan mukaan mikäli eräjärjestelyt
   sallivat, maksu 35 € / luokka.

Kilpailukutsu ja mahdolliset muutokset
   
Leif Malmström
   Puh.nro ( myös kilp. päivänä )
   050 560 7904


Palkinnot
   Arvoesine


Vastuu
   Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan
   kilpailun johdon antamia määräyksiä.
   Järjestäjä ei ota vastuuta kilpailussa tai sen harjoituksissa     sattuneista vahingoista.


Sähkö
   Kilpailupaikalla ”rajattomasti”  saatavilla 230 V:n Tuulisähköä
Omat pöydät ja tuolit mukaan ( jos mahd. myös omat jatkojohdot ).

Buffetti
   VAU:n maankuulu buffetti paikalla

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]