Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Timo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6
31
Polttisautot / radan tekemiseen vinkkejä
« : 16.08.05 - klo: 22.19 »
Trukkihyllyistä saa tehtyä ajajakorokkeen. Sääntökirjasta löytyy sääntö, minkä kokoinen ajajakorokkeen tulee minimissään olla.
Lisäksi kannattaa rakentaa koroke riittävän kauas radasta, että vieressä oleva kuski ei peitä näkökenttää, jos hän vähän kumartaa.

32
Polttisautot / Xray XB8
« : 14.08.05 - klo: 15.16 »
Eroja XB8 ja XB8R mallin välillä on jonkin verra. Suurimmat erot tuleva valmistus materiaaleista.
R-mallissa on CVD-vetoakselit, kun XB8 on universal vetoakselit. Ripustuksen kannattajat ovat muovista R-mallissa ja niissä ei ole mahdollista säätää kulmia vaihtamalla epäkeskiöpalaa.
Rungonjäykistäjät ovat komposiitista R-mallissa.
Iskarintuet ovat 3mm, kun XB8 ne on 4mm.
R-maliissa tulee mukana vain yhdet jouset.
Lisäksi R-mallissa ei tule mukana Hudyn työkalusarjaa eikä vastaanottimenakkua.
XB8 polttoainesuodatin on alumiinia R-mallissa se on komposiittia.
Lisäksi I.A.C mahdollistava pallo, joka tulee eturipustukseen on R-mallissa komposiitista, kun XB8 se on terästä. (I.A.C = integrated adjustable caster = integroitu säädettävä caster)
XB8 tulee kahdet eri jäykkyiset kytkinjouset.
XB8R tulee pitemmät tukivarret vakiona.

Siinä nuo suurimmat erot noiden kahden mallin välillä.

33
Tulokset / Tanskan 1/8M Pm kisat
« : 14.08.05 - klo: 11.43 »
Taso PM-skaboissa on korkeampi, kun SM-kisoissa johtuen siitä, että Ruotsissa on enemmän harrastajia ja kärki siellä on laajempi. Siihen, kun vielä lisätään Norjan ja Tanskan pari hyvää kuskia niin sama ajo, jolla Suomessa pääsisi finaaliin ei enään riitä.
14. parhaasta kuskista alkuerien jälkeen 11 on Ruotsista. Se kertoo jo jotain Ruotsin tasosta.  

1. Joseph Quargraine (TQ) Finland
2. Linus Thern Sverige
3. Peter Harder Danmark
4. Mikael Pålsson Sverige
5. Viggo Andreassen Norge
6. Robert Gustavsson Sverige
7. Andreas Edvinsson Sverige
8. Håkan Pettersson Sverige
9. Richard Hellsten Sverige
10. Magnus Pålsson Sverige
11. Michael Jönsson Sverige
12. Joakim Hansson Sverige
13. Per Carlsson Sverige
14. Lasse Carlsson Sverige

34
Tulokset / Tanskan 1/8M Pm kisat
« : 13.08.05 - klo: 22.50 »
Jose on PM-skabojen TQ. Paras aika ja parhaat läppit.
Tähän mennessä ei ole onneksi satannut.
Muita suomalaisia ei ole menossa suoraan semi-finaaleihin.

35
Polttisautot / Ratatalkoot Lavangossa???
« : 01.08.05 - klo: 21.31 »
Eiköhän se portti järjesty auki, kun vaan tietää milloin sen pitäisi olla auki.
Se bussi siellä varikolla on isoautopuolen, joku projekti. Sen tarkempaa tietoa siitä ei ole

36
Polttisautot / Ratatalkoot Lavangossa???
« : 27.07.05 - klo: 23.48 »
Tuohon portti ongelmaan tuli sellainen ajatus, että pitäisköhän meidän rakentaa portti siihen sillalle, joka menee isoauto puolelle ja siirtää sisääntuloportin lukko siihen uuteen porttiin ja laittaa oma lukko sisääntuloporttiin.
Silloin luulisi vakuutusyhtiön olevan tyytyväinen ja pienoisautopuolen avaimia voisi teettää kaikille halukkaille.

37
Polttisautot / Ratatalkoot Lavangossa???
« : 27.07.05 - klo: 23.35 »
Eiköhän se avain järjesty sille, joka pystyy toimittamaan savea radalle.

38
Polttisautot / Ratatalkoot Lavangossa???
« : 26.07.05 - klo: 18.57 »
Olisi hyvä, jos jolla kulla olisi suhteita tai tietoa mistä saisi savea, niin voisi järjestää joitakin kuormia radalle ennen talkoita.
Maa jota on tähän asti käytetty sisältää liikaa hiekkaa, joten kunnon savelle olisi tarvetta. Silloin saataisiin radan pintakin kestämään paremmin.

39
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 17.07.05 - klo: 13.30 »
Mika: Evo2 tulee mukana kaksi palotilaa. Toinen tavalliselle tulpalle ja toinen Turbo tulpalle. Käytännössä kaikki käyttää tavallista tulppaa.

40
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 30.05.05 - klo: 10.47 »
Avaimia on vain rajoitettu määrä. Syynä tähän on vakuutusyhtiön vaatimus. Vaatimus tuli, kun alueella oli käynnyt varkaita pariin otteeseen. Lukot piti vaihtaa ja avaimia ei sen jälkeen saannut antaa halukkaille harrastajille.

41
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 24.05.05 - klo: 21.05 »
Hyperin moottoreissa on pitkät tulpat. Ainoat moottorit missä autopuolella käytetään lyhyttä tulppaa ovat OSssä ja Kyosho. Kaikissa muissa moottoreissa mitä vastaan on tullut on pitkät tulpat.

42
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 19.05.05 - klo: 10.21 »
Tuukka: Polttoaineletku pakokäyränjousen ympärillä vaimentaa jousen värinää. Värinä ajan myötä poikkaisee jousen.

43
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 16.05.05 - klo: 12.45 »
Pitkä kaula  vaikuttaa moottorin tehoihin. Mitä pitempi käyrä sitä suuremmat imuvastukset. Ideaalinen putsari olisi samanlainen, kun rata-autoissa eli ilma tulisi moottorille suoraan kaasarin päästä ilman, että ilma joutuu kulkemaan putken sisällä.

44
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 14.05.05 - klo: 23.37 »
Kisaa, jos meinaa ajaa niin pitää kuulua johonkin seuraan, että saa lisenssin. Voihan sitä liittyä mihintahansa muuhun seuraan ja maksaa sinne jäsenmaksun 35e ja sitten vielä erikseen 70e ratamaksun.

45
Polttisautot / Xray XB8
« : 12.05.05 - klo: 21.17 »
Syy miksi OS ei toimi kunnolla muilla tulpilla on se, että OS:sän tulpat ovat lyhyempiä, kun muiden valmistajien tulpat. Jos laitat OS:sään jonkun muun merkkisen tulpan, niin tulppa työntyy palotilaan, jolloin sytytys tapahtuu ennen aikaisesti ja ja palotilan muoto ei todellakaan ole suotuisa, kun "tappi" törröttää keskellä palotilaa.

46
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 11.05.05 - klo: 17.47 »
SM-sarja on avoin. Eli muun maalaisetkin, kun suomalaiset voivat voittaa SM-tittelin.
Toista se on rakkaassa naapurimaassamme Ruotsissa. He nähtävästi pelkäävät, että suomalaiset tulee ja voittaa Ruotsin mestaruuden. :D

47
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 11.05.05 - klo: 00.05 »
VAUlta löytyy heittotutka. Sitä ollaan aina silloin tällöin käytetty.

48
Polttisautot / Xray XB8
« : 03.05.05 - klo: 12.57 »
Radassa on röykkyjä, mutta ei kuitenkaan sellaisia röykkyjä johon koko auto katoaa.
Sanoisin, että kannattaa kokeilla tasaisemmallakin radalla. Lavankoon olisi ehkä saannut olla vielä isompireikäiset männät.

Vähemmän packia iskareissa niin auto hyppää huonommin, mutta Lavangossa hyppäsi vielä ihan hyvin. Kuten sanoit, jos on liian vähän packia niin auto sattaa myös pohjata röykyissä, jolloin perä pompahtaa sen takia.

Kick-up edessä oli max eli 5 astetta.

Kyoshon ja Hobaon jousissa on vähän eroa. Hobaon siniset ovat löysemmät, kun kyoshon siniset, mutta hobaon valkoiset ovat samat, kun kyoshobn siniset ainakin TWF8-sivun mukaan.

Mulla ei ainakaan vielä homannut, että jouset olisi ottannut kiinni iskarinrunkoon.

Mutkaan sisään ohjautuvuutta saat parannettua, jos laitat haritusta etupäähän.

Suosittelen kokeilemaan setupia salon radalla.

49
Polttisautot / Xray XB8
« : 02.05.05 - klo: 23.40 »
Sami tuossa sun setupissa takadiffin öljyn löysyys tekee osittain peräsi liukkaaksi. Laita sinne jäykempää öljyä niin helpottaa.
Isompireikäiset männät takana auttavat perän pompotus ongelmaan. Takaiskareissasi on liikaa packia. XB8 on aika kevyt auto niin se vaatii isommat reijät iskarinmäntiin, verrattuna joihinkin toisiin autoihin.
Lisäksi O-renkaat keskidiffissä jäykistää keskidiffiä, mikä myös edesauttaa perän rauhattomuutta.

edit: 2.5.2005 23.44

50
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 02.05.05 - klo: 23.34 »
Jep. Yleensä perän pompottaminen johtuu siitä, että takaiskareissa on liikaa packia. Isommat reijät iskareissa auttaa tähän ongelmaan.

51
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 02.05.05 - klo: 23.16 »
Oliko kavereilla 3x1.5 männät takana ja Kyoshon siniset jouset?
Ei se pääsuora ja rata eilisillasta niin paljon ole muuttunnut. Suurin muutos on todennäköisesti ilmanlämpötila eiliseen.

52
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 02.05.05 - klo: 23.03 »
Jos auto heittää Lavangon suoralla nokan kautta ympäri, niin silloin säädöt on pahasti pielessä. Ei se baana niin mahdottoman huonossa kunnossa ole. On tullut ajettua kisaa paljon röykkyisemmilläkin radoilla.
Autoja vaan pitää säätää radan mukaan.

53
Polttisautot / Xray XB8
« : 01.05.05 - klo: 22.52 »
Lavanko setup löytyy Iso-Hepan sivuilta.

54
Polttisautot / Xray XB8
« : 01.05.05 - klo: 22.12 »
Tuli tänään ajettua Lavangossa ihan hyvä testi sessio. Alusta tuntui toimivan kohtalaisen hyvin vaikka rata olikin vähän röykkyinen ja liukas. Tämän päivän Setup löytyy isoh sivuilta.

55
Polttisautot / Polttoaine kulutus.
« : 01.05.05 - klo: 22.07 »
Ongelmana niin sanotuissa puristettavissa tankkauspulloissa on se, että ne vaahdottavat polttoaineen, kun tankataan vauhdilla, jolloin ei voi varmuudella sanoa tuliko tankki täyteen. Sitten mekaanikko vaan toivoo parasta, että tankki kestää seuraavalle tankkauskerralle asti. Tankin, kun on laskettu kestävän tiety aika ja sen mukaan on tehty varikotaktiikka. Jos tankki ei tullut täyteen, niin autohan sitten sammuu ennen seuraavaa varikkokäyntiä.

Pistooleissa polttoaine tulee taas omalla paineella nopeasti, ilman vaahtoontumista ja täyteen.

56
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 01.05.05 - klo: 11.42 »
Mulla on C5 ja hyvin tuntuu toimivan. En sitten tiedä onko moottoriin tehty jotain erikoista, koska testasin RB:lle kyseistä moottoria EM-kisoissa ja MM-kisoissa, mutta C5 vaatii RB:n pillin EFRA-2020. Kyseisellä pillillä alavääntö paranee ja moottorille ominainen tehopiikki häviää, joka homattavasti helpottaa ajamista.

57
Auton paino ajovalmiina oli 3700g. Ainakin sen verran Adam Drakin auto painoi MM-kisoissa Ruotsissa.

58
Tulokset / Tanskan 1/8M Pm kisat
« : 30.04.05 - klo: 00.25 »
Muistakaahan sitten ottaa kunnon sadevehkeet mukaan. Jostain syystä Tanskassa sattuu aina satamaan vettä, kun pitäisi ajaa kisaa.

59
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 29.04.05 - klo: 12.09 »
On noita runkoja mennyt pari kpl aikaisemminkin. Hobaolla oli karkaisu ongelmia kampiakseleiden kanssa, jossain vaiheessa viime vuonna.

60
Polttisautot / Xray XB8
« : 18.04.05 - klo: 19.32 »
Pala näyttää vaan vähän erinlaiselta, kun pro mallissa.
Ei taida olla XB8R säätöpala tehty jousiteräksestä, mutta saman tapainen säätöpala siinä eturipustuksen päässä jokatapauksessa on.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6