Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Timo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Polttisautot / Xray XB8
« : 18.04.05 - klo: 18.47 »
Caster on säädettävissä samalla tavalla, kun pro mallissa. (I.A.C. Itergrated adjustable caster)

62
Polttisautot / Moottori sammuu?
« : 16.04.05 - klo: 12.24 »
Oliko vanha likainen ilmaputsari öljytty? Jos ei, niin moottorisi on syönnyt pölyä ja on todennäköisesti väljä.

63
Yleinen keskustelu / Virta ei riitä???
« : 07.04.05 - klo: 14.24 »
Tuo 3A max virta, jotka servosi ottavat kuulostaa aika isolta.
Ettei jompi, kumpi servoista olisi hajalla.
Itselläni oli kerran servo, joka toimi muuten ihan normaalisti, mutta se vei virtaa normaalia enemmän. Servo oli Futaban 9402. Sähköautossa sen huomasi hyvin, kun tuli mutkaan ja käänsi niin vauhti hiljeni ilman, että päästi kaasusta.
Sama servo oli sitten polttiksessa ja se söi vastarinakut nopeasti loppuun.
Muistaakseni, kun mittasin servon kuluttaman virran niin se oli 1.5A, kun normaalisti toimiva servo vei 0,9A.

64
Polttisautot / Xray XB8
« : 06.04.05 - klo: 20.54 »
Syy miksi kori ei istu, jos leikkaa viivoja myöten on se, että kori on Prolinen Crowd pleaser Mugenin MBX5. Xray ei itse valmista koria. Vaan ostaa ne Prolineltä.

65
Tulokset / Indoor Holland 2005 polttiskrossin hallikisat
« : 27.02.05 - klo: 23.08 »
Lopputulokset kymmenen parhaan osalta:

1.Karl Jackson, UK, Mugen, Novarossi
2.Borja Hernandez, SPA, Bergonzoni, Bergonzoni
3.Mike Powell, UK, Mugen, Novarossi
4.Daniel Reckward, D, Kyosho, RB
5.David Crompton, UK, Crono, RB
6.Patrick Feschtschenko, D, Mugen, RB
7.Stewart Wilcox, UK, Mugen, Novarossi
8.Andreas Bartels, D, Crono, Sirio
9.Davide Tortorici, ITA, Crono, OS
10.Graham Alsop, UK, HoBao, Picco

Josen moottori sammui semifinaalissa, siinä syy miksi Josea ei nähty finaalissa. Nopeus olisi riittännyt.
Kovissa kansainvälisissä kisoissa moottori ei saa sammua, jos haluaa päästä jatkoon.  

Tortoricille iski TQ "kirous". Hänen autonsa hajosi finaalissa.

Muiden mukana olleiden suomalaisten sijoituksista ei ole tarkempaa tietoa, kun että sijoitukset ovat 100 huonommalla puolella.

66
Tulokset / Indoor Holland 2005 polttiskrossin hallikisat
« : 26.02.05 - klo: 21.16 »
Tuloksia alkuerien jälkeen:
1. Davide Torttorichi
2. Andreas Bartels
3. David Crompton

Uusi crono RS03 vaikuttaa nopealta peliltä. 3 ensimmäistä ajavat Cronolla.

Jose on alkuerien jälkeen 10. Yksi onnistunut alkuerä alla.
Muilla suomalaisilla on mennyt huonommin. Tarkempia sijoituksia ei ole tiedossa.

67
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 04.02.05 - klo: 22.57 »
Kyseinen auto on Hong norin valmistama.
Jamara on vaan yksi auton jälleenmyyjä, kuten OFNA Jenkeissä

68
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 01.02.05 - klo: 11.51 »
Lasikuituiset jarrulevyt ovat paremmat hiilikuituisiin verrattuna. Hiilikuitu tarvitsee korkeamman lämpötilan kuin lasikuitu alkaakseen toimia.

69
Polttisautot / Xray XB8
« : 27.01.05 - klo: 12.08 »
3P on lyhytiskuinen moottori, niin lämmöt ovat vähän matalammat, kun pitkäiskuisissa moottoreissa. Lämmöt olisi hyvä pitää siinä 120-130 asteen paikkeilla.
Viime vuoden EM-kisoissa Italiassa Andrea Rossi sanoi, että lämpö Sirion Kanai mallissa saa olla 150 astetta, mutta Italiassa oli ulkoilman lämpötila yli 30 astetta. Eli säädä moottori sen mukaan miten moottori tuntuu toimivan parhaiten ja sen jälkeen katsot moottorin lämpötilan.
Moottorin lämpöön, kun vaikuttavat polttoaine, ulkoilman lämpötila, tulppa ja ilmankosteusprosentti. Esim. jos talvella yrität saada moottorin toimimaan 130 asteessa niin todennäköisesti moottori käy liian laihalla.

70
Polttisautot / Xray XB8
« : 26.01.05 - klo: 21.07 »
XB8 painaa ajovalmiina noin 3350-3380g riippuen renkaista.

71
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 08.11.04 - klo: 21.28 »
MM-kisoissa ajettiin ihan tavallisilla jousilla. Kyosho/Hobaon sinisillä tai valkoisilla jousilla. Iskareissa 50-60W öljyä. Iskarit uloimmissa reijissä ripustuksissa ja takana käytettiin 3mm vakaajaa ja edessa paksuin vakaaja mikä löytyi.
Suurin syy kuitenkin minkätakia perä ei hirveästi nouse on se, että niissä mutkissa piti osata ajaa jouhevasti.
Myös betonimutkissa oli erinlaista betonia. Esim. pääsuoranpään mutkan betoni oli liukkaampaa, kuin seuraavat betoniosuudet.

72
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 20.10.04 - klo: 20.52 »
Uusi auto on aivan erinlainen, kuin vanha. Vanhasta autosta on huolittu uuteen autoon vain vetoakselit, siipi, pyörännavat, kytkinkello ja laakerit. Ainakin näin oli prototyyppi autoissa. Itse tuotaanttoon tulevassa autossa voi olla vielä enemmän uutta. Auton on edelleen kehityksen alla.
Tuntuvin muutos uudesa autossa on sen paino. Se on huomattavasti kevyempi. Veikkaisin, että tuotantoauton paino tulee olemaan jossan 3350g paikkeilla. Paul Colemanin prototyyppi auto painoi 3250g MM-kisoisssa, mutta auto oli kasattu titaani ja alumiini ruuveilla.

73
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 14.08.04 - klo: 07.28 »
Uuden auton markkinoille tulemisesta ei ole vielä tarkkaa tietoa, mutta sen pitäisi tulla myyntiin kuitenkin tämän vuoden puolella. Hinnastakaan ei ole vielä tietoa, mutta uskoisin hinnan olevan nykyisen auton tasolla.

74
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 13.08.04 - klo: 20.57 »
Uusi Hyperi tulee olemaan niin paljon erinlainen, että päivittäminen vanhasta autosta ei onnistu. Ripustukset ovat erinlaiset, diffikotelot ja diffit ovat pienemmät ja alustalevy on uusi.

75
Polttisautot / Hobao Hyper 7 eturipustus ongelmia(Ei Pro)
« : 29.05.04 - klo: 12.30 »
Vika löytyy ilmeisesti servosaverin ohjauslevyn kiinnitys pulteista (osanumero 87056). Niistä kahdesta pultista, jotka menevät ohjauslevyn teräksisten holkkien läpi. Pultit todennäköisesti ottavat kiinni etu yläripustuksen kannattajaan. Voit joutua vähän hiomaan etu yläripustuksen kannattaa saadaksesi pykälän pois.

76
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 18.05.04 - klo: 22.14 »
Medial Pron Vegat ovat kestävät renkaat pihasuditteluun tai sitten Pro-linenin knuckelsit. Molemmat renkaat ovat kestäviä ja antavat hyvän pidon.
Hoboan jouset käyvät MP6.
Iskarinöljyn paksuus riippuu minkälaiset reijät sinulla on iskarin männissä. Veikkaisin 40W eteen ja taakse 30W.
Etudiffin voisit laittaa 5000, keskelle 7000 ja taakse ihan tavallista vaseliinia.
Varastolta voi tulla hakemaan suoraan, kunhan sovitaan vaan etukäteen koska olet tulossa.

77
Tulokset / Lavangon rata-talkoot
« : 09.05.04 - klo: 22.06 »
Talkoiden lopputulos näyttää tältä:

78
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 07.05.04 - klo: 22.52 »
Hobao ei ole lopettamassa osien ja autojen myyntiä Suomeen!
Kysyin asiaa tehtaalta ja sanoivat, että ei ole olemassa syytä miksi he tekisivät niin.

79
Polttisautot / Lavangon rata
« : 29.04.04 - klo: 12.03 »
Radalla saa ajaa monstereilla.

80
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 28.04.04 - klo: 21.40 »
Kyseinen vertailu on, melko vanha. Silloin, kuin arvostelu tehtiin niin Hyper 7 oli vielä vanhan malliset ripustukset.
Jenkeissä OFNA:n teami ajaa Hyper 7, eikä Speed 9.5. Johtuen siitä, että Hyper 7 on huomattavasti nopeampi auto kuin Speed 9.5

81
Polttisautot / Mikä kone Kyosho Inferno MP 7.5 Sport:iin
« : 26.04.04 - klo: 22.37 »
Hollannissa Degani testasi Cronon moottoria, joka on käytännössä Novarossin P5.  Crono myy moottoria omalla nimellään.

Todennäköisesti Degani alkaa ajamaan Piccon moottoreilla.

82
Polttisautot / Mikä kone Kyosho Inferno MP 7.5 Sport:iin
« : 26.04.04 - klo: 17.23 »
Degani ei enään aja OS:n moottoreilla, syystä että uudet OS:n moottorit eivät ole kovin kestäviä verratuna vanhaan 99b malliin. Ja ajettavuudeltaankin ne ovat huonompia.

83
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 23.04.04 - klo: 22.40 »
Kick-upia ja anti-squadia säädetään alumiinisilla alaripustuksen kiinnityspaloilla.
Paloja on saatavana eri asteisina.

84
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 15.03.04 - klo: 23.34 »
osoitteesta:
http://Http://micro-racing.se
löytyy lista mitkä Hobaon osat käyvät MP7.5
Lista löytyy oikeasta reunasta otsikon Senaste nytt alta.
Tekstin kohdalta: 040123 Fler artiklar med bilder på OPTION till Hyper 7

85
Polttisautot / Infernon osaset
« : 11.03.04 - klo: 20.59 »
Hyper 7 diffit eivät käy MP-6. Hyper 7 diffit ovat lyhyemmät, kun MP-6 diffit.
MP7.5 pääratas ei käy MP-6

86
Polttisautot / Infernon osaset
« : 11.03.04 - klo: 11.22 »
Hyper 7 keskiratas ei mene ainakaan suoraan MP-6, mutta
Hyper 7 keskiratas käy kyllä MP7.5. Hyper 7 ratas on teräs, joten sen sovittaminen voi olla hankalampaa.
Kannattaisi hankkia Kyoshon oma teräsratas.

87
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 17.02.04 - klo: 13.02 »
Kaksi vaihteista voi tullaa myyntiin, jos kysyntää löytyy.
Krossissa vaihteet ei vaan tahdo toimia kovin luotettavasti, koska vaihteet ovat herkkiä pölylle ja lialle. Lisäksi keskidiffi pitää jättä pois vaihteen tieltä, jolloin ajamisesta tulee paljon hankalampaa krossissa, jossa alusta on epätasainen ja pito heikko verrattuna asvalttiin. Jos ajelee vain asvaltilla niin, silloin vaihde voi olla ihan mukava.

88
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 16.02.04 - klo: 11.41 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Auto vaan tuppas sammuilemaan sillöin tällöin, varsinkin hyppyjen jälkeen. Oiskohan liian lyhyt letku syynä tähän?!


Syynä sammumiseen on todennäköisesti vauhtipyörän kiinni ottaminen jarrulevyjen ruuviin. Jos vauhtipyörän etureunassa on hankausjälki, niin ruuvi on ottannut kiinni vauhtipyörään. Ruuvista kannattaa hioa vähän pois ja moottoria voi siirtää vähän taaksepäin, jos mahdollista.

89
Polttisautot / HoBao Moottori
« : 02.02.04 - klo: 19.56 »
Kyllä pikkumoottoreissa on merkitystä miten päin se moottori pyörii ja kyllä ne ajoitukset menevät sekaisin. Moottori saattaa lähteä käymään väärinpäin, mutta se ei kestä rasitusta. Kun antaa kaasua niin moottori sammuu. Kampiakselintappi ei ole keskellä kampiakselin polttoaineen syöttöaukkoa eli toisin sanoen, jos kampiakseli halkaistaan keskeltä kahtia niin puolet eivät ole identtisiä keskenään.

90
Polttisautot / Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« : 19.01.04 - klo: 16.55 »
OT: :P Joo kyllä faija sen ekan auton silloin mulle osti. Se oli Kyoshon Toyota Hilux pumpattavilla renkailla. Samana kesän oltiin jo klubilla ajelemassa ja kaikki nauro meille, kun meillä oli Digin EX-I lähettimet. Ei kestänny hirveen kauan, kun yllättäen suurimmalla osalla oli Digit.
Eipä kisoissa tule talvella hirveesti käytyä eihän talvella hirveesti mitään kunnon kisoja ajetakkaan  :wink:
Ensi kuussa mennään kyllä Josen kanssa kisoihin Hollantiin 20-23 päivä.
Jerzi onks pikku baana ollu kovassa käytössä. Voisin nyt tulla kokeilee, joku ilta. Nyt kun kerkeis ja kun on tullut Torpassakin treenattua hiustenkuuvaajilla.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6