Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Timo

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Polttisautot / HoBaon diffit
« : 18.01.04 - klo: 21.03 »
Suurin ongelma iskariöljyn laittamisesta takadiffiin on, että se ei tule pysymään siellä vaan vuotaa sieltä heti ulos. Ja diffi toimii sen jälkeen kuivana, joka hajoittaa sitten diffin rattaat.
Löysällä taka diffillä auto kääntyy paremmin, mutta perä lähtee helpommin "soutamaan" mutkasta ulos kiihdytettäessä.

92
Polttisautot / Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« : 18.01.04 - klo: 20.35 »
En omista Savagea, mutta kaikkiin moottoreihin pätee suurinpiirtein samat sisäänajo-ohjeet paitsi moottoreihin, joissa on erilliset vaihdettavat männänrenkaat. Mutta vaihdettavia männänrenkaita ei ole kuin isommissa moottoreissa, jotka ovat tarkoitettu pääasiassa lennoki ja helikopteri käyttöön.
Itse ajan kisaa Hyper 7 ja RB:n moottoreilla. Näillä leluilla olen leikkinnyt vuodesta -82 lähtien.

93
Polttisautot / Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« : 18.01.04 - klo: 19.33 »
Sisäänajo tulee tehdä täyskaasulla ja pääneulan seos pitää olla niin rikkaalla, että auto ei kulje kovaa vaan röpöttelee.
Jos sisäänajon tekee puolella kaasulla moottori saa vähemmän polttoainetta jolloin on vaarana, että sisäänajo tehdään liian laihalla seoksella.
Täyskaasulla ja rikkaalla seoksella ajettaessa moottorista huuhtoutuu metallipöly pois, joka syntyy kuin mäntä ja sylinteriputki hiotuu toisiinsa sopivaksi.

94
Tulokset / M8 SM-kilpailuiden aikataulu kysely
« : 06.01.04 - klo: 20.15 »
Nyt olisi aika tehdä ensi kesän SM-kilpiluiden aikataulu.
Kilpailioita saataa kisoihin tulla yli 40, joten saatetaan joutua ajamaan viidellä alkuerällä ja päivä voi venyä pidemmäksi.
Joten antakaapa kommentteja ja ehdotuksia, kun vielä voi vaikuttaa. Kesällä se on liian myöhäistä.
Alustava ehdostus on seuraavanlainen:



Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Aamupäivän tulisi kuitenkin olla vakio, että kisat alkaisivat aina samaan aikaan.

95
Tulokset / MM-warm up kisa 1/8 krossia ruotissa.
« : 04.01.04 - klo: 14.55 »
Kyseessä on O'Donnellin jäähdytyskansi. Kuvassa näkyvä kaveri on Jenkkien Kyoshon team manageri Regan LeBlanc.

96
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 26.12.03 - klo: 21.05 »
Ihan epäselvyyksien karsimiseksi. Kyseinen OFNA 9.5 Vialator ei ole Hobaon valmistama auto vaan Hong Norin.
Kyseistä autoa ei taida olla Euroopassa myynnissä.

97
Polttisautot / HoBaon diffit
« : 23.12.03 - klo: 11.34 »
Eteen laittaisin 3000-5000 silikoonirasvaa, jos kyseessä on tavallinen diffi. Spider-diffiin laittaisin 3000. Löysemmällä etu diffillä auto kääntyy paremmin tiukoissa mutkissa.
Keskelle 5000-7000 tavalliseen diffii ja spideriin 5000. 5000 auto on helpompi ajaa etenkin röykyisellä radalla. 7000 auto reagoi kaasuun hieman nopeammin, jolloin auto lähtee mutkasta paremmin,  mutta silloin autosta tulee vähän levottomampi ajettava.
Taakse 2000-3000 tai pelkkää rasvaa. Löysällä taka difillä auto kääntyy paremmin, mutta perä saattaa tuntua levottomalta.

98
Kerran on tullut käytyä Staffanstorpissa kisaa ajamassa.
Kisa tosin oli polttiskrossin PM-kisa. Krossiratahan on siinä asfalttiradan toisella puolella.
Kisat olivat hyvin järjestetty ja puitteet kisaamiseen olivat kohdallaan, kuten yleensä Ruotsissa, jossa kunnat tukevat harrastusta kohtalaisen isolla rahalla.
Hotelli kannattaa varata Malmöstä tai sitten, jos löytyy riittävästi partiohenkeä, myös  radan viereen voi leiriytyä.
Matka kannattaa tehdä omalla autolla, jos vain aikataulu antaa periksi. Lisenssillähän saa Viking Linenilta kohtalaisen hyvät alennukset. Muistaakseni auton sai puoleenhintaan, henkilöt matkustavat ilmaiseksi ja hytistä saa 25% alennusta. Alennus ei tosin ole voimassa sesonkiaikana eli jostain kesäkuun puolestavälistä heinäkuun loppuun.
Lentää kannattaa Kööpenhaminaan. Malmön kentälle ei lennetä suoraan Suomesta vaan joutuu lentämään Arlandan kautta.

99
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 02.11.03 - klo: 18.00 »
Pärjääminen kisoissa ei ole niin kiinni kalustosta, kun ajotaidosta ja siitä miten hyvin ja huolella auton on rakennettu. Lisäksi auton alustansäädöt näyttelevät suurtaosaa.
Kyllä noilla varusteilla alkuun pääsee, mutta tuo pilli, joka sinulla on on kielletty kisakäytössä. Se ei ole enään EFRA hyväksyttyjen äänenvaimentimien listalla.

100
Polttisautot / Uusin MP 7.5 -kanai III
« : 31.10.03 - klo: 21.50 »
Lainaus
Edelleen ohjauslinkin paikan vaikutus ohjauslevyssä kiinnostaa. Mikä taika siihen säätöön sisältyy, ackerman ? Miten etummainen reikä eroaa taaimmaisesta käytännössä (tai teoriassa) ?


Ohjauslevyn paikka vaikuttaa nimenomaan ackermaniin. Ensimmäisissä reijissä ackerman ilmiö on vähäisin eli mutkassa sisempi pyörä kääntyy vähiten valittavissa olevista vaihtoehdoista.

101
Polttisautot / 1/8 krossi jouset
« : 29.10.03 - klo: 12.37 »
Kyoshon siniset  jouset eteen ja taakse maksaa yhteensä noin 40e.

102
Polttisautot / Starttiboksi
« : 25.10.03 - klo: 13.39 »
Oikeastaan mitkään starttiboksit ei käy suoraan millekkään autolle. Niitä joutuu aina vähän säätämään tai tekemään uusia reikiä ohjain tolpille.
Syynä tähän on se, että kaikkien krossiautojen ja rata-autojen starttiboksien tulisi toimia, jokaisessa automerkissä ja eri merkit tuppaavat aina olemaan vähän erinlaisia, joten vauhtipyörä ei osu aina ihan starttikumiin ilman säätämistä.
Vauhtipyörän ja starttikumin tulisi aina olla linjassa toisiinsa nähden, jos vauhtipyörä on vähän vinossa starttikummin nähden se syö teho startterista ja käynnistäminen on paljon hankalampaa ja startterinkumi kuluu nopeasti.

103
Polttisautot / Mugen prime
« : 20.10.03 - klo: 20.00 »
Forcen moottorit eivät ole mitään kisakoneita. Eivät ole mitään erityisen tehokkaita kisakoneiksi. Kisakäytössä, myös kestävyyden ja luotettavuuden suhteen on ongelmia. Pihasuditteluun ne sopivat hintansapuolesta.
Lisäksi .15 Force on kaksi ja puolikuutioinen, joten sillä ei saa ajaa polttisturistia (200mm), jossa mottorin maksimikoko on .12 eli 2,11ccm

104
Tulokset / Syndicate tunnin kisat alkaa pe 17.10.
« : 16.10.03 - klo: 22.20 »
Torpassa on nyt uusia mollia. Perjantaina voisitte pitää pienet mollien askartelu talkoot enne kilvanajoa :)
Molliin tarvitsee liimata liukuesteet ja punaiset tarrat paikoilleen.
Noin parikymmentä mollaa on jo askarreltu ja laitettu paikoilleen. Vielä on noin 80 mollaa, jotka vaatii askartelua.

105
Polttisautot / O.S. 15 CV-R turbo head
« : 27.09.03 - klo: 20.16 »
Ilmoituksena sitten, jos meinaatte hankia turbokannen niin se hankaloittaa moottorin säätämistä. Koneesta tulee paljon herkempi oikeille säädöille.

106
Tulokset / M-8 MAASTOSARJAN LOPPUPISTEET
« : 24.09.03 - klo: 19.42 »
M-8 sarja 2003 pisteet

10.5.2003 Vantaa
28.6. Ruokolahti
30.8. Salo
20.9. Vantaa

4/3 sarja
YHTEENSÄ
1. JOSEPH QUAGRAINE VAU  50  14  45  50   145
2. JANI KONKA VAU  36  50  36  45   131
3. TIMO JALAS VAU  40  40  40  40   120
4. MARKO FRIBERG MÄNTS SRK  22  45  26  32   99
5. TEPPO KAUPPINEN VAU  45  36   81
6. KALLE KYYRÖ VAU  24  32  24  20   80
7. LAURI KÄNKANEN VAU  9  36  16  18   70
8. JULLE PEDERSEN VAU  50  7   57
9. MARKO VEHO VAU  29  22  5   56
10. JUSSI TORKKOLA VAU  8  20  20  16   56
11. JYHA SARTESUO VAU  22  32   54
12. MARKO HUVILA JYV SRK  20  26  7   53
13. KAI KOSKIMIES KOT UA  18  29  3   50
14. MARKUS KALLIO SALO UA  12  8  29   49
15. KIM ELF VAU  6  14  24   44
16. ANTTI KURVINEN VAU  26  1  5  12   43
17. TOMMI SAARI TAM UA  1  9  1  26   36
18. KIM LEMBERG VAU  32   32
19. SAULI PURHONEN RUKART  4  12  14   30
20. HARRI LAUKKANEN RU KART  29   29
21. TOMI BJÖRKMAN TUA  1  7  11  11   29
22. TEEMU KARVANEN RUKART  1  24   25
23. TEEMU LEINO HMR  22   22
24. JOUNI HILTUNEN LAH UA  14  8   22
25. ILARI RIIKONEN SALO UA  1  10  1  9   20
26. JARI KAPLAS RUKART  18   18
27. TOPIAS AIROLA TAMUA  1  12  4   17
28. JUSSI-PEKKA HUTTUNEN RUKART  16   16
29. JUSSI SIHTO VAU  16   16
30. SANTTU LEMPINEN LAH UA  1  11  4  1   16
31. JESSE HEINONEN SALO UA  5  1  8   14
32. NIKO ANDERSSON TUA  1  2  1  10   13
33. PETRI MYLLÄRI SALO UA  1  10  1   12
34. JANI LINDQVIST TUA  6  6  12
35. MATTI HONKASALO HANKIRALLI RY  11   11
36. JUHA ROUSKU VIH UA  10   10
37. NIKO VUORENMAA RIIUA  1  9   10
38. JARKKO NYKÄNEN LAH UA  3  3  3  2   9
39. TEEMU RYTSY AKI UA  6  1   7
40. PETTERI SUOMINEN SALO UA  7   7
41. TEEMU JUSKA LAHUA  4  2   6
42. JESSE KALLIO RUKART  5   5
43. HANNU RANTANEN LAH UA  2  1   3
44. JUKKA VIHMO POS UA  1  1   2
45. ANDERS BISTRÖM TUA  1   1

JUNIORIKISA
1. JUSSI TORKKOLA VAU 50 50 50 50 150
2. TOMI BJÖRKMAN TUA 40 36 45 26 121
3. LAURI KÄNKANEN VAU 45 40 20 105
4. TOMMI SAARI TAM UA 22 40 20 40 102
5. SANTTU LEMPINEN LAHUA 32 32 26 29 93
6. TOPIAS AIROLA TAMUA 22 36 24 82
7. JARKKO NYKÄNEN LAH UA 26 22 18 66
8. SAULI PURHONEN RUKART 20 20 22 62
9. TEEMU JUSKA LAHUA 29 32 61
10. ILARI RIIKONEN SaloUA 24 32 56
11. NIKO VUORENMAA TAMUA 24 29 53
12. JANI LINDQVIST TUA 45 45
13. MATTI HONKASALO HANKIRALLI RY 45 45
14. HANNU RANTANEN LAH UA 36 36
15. NIKO ANDERSSON TUA 32 32
16. PETTERI SUOMINEN SALO UA 29 29
17. JUHA ROUSKU VIH UA 26 26
18. JUKKA VIHMO POS UA 24 24
19. TEEMU RYTSY AKI UA 16 16

107
M-8 sarjan IV osakilpailun tulokset:

1. Joseph Quagraine   VAU
2. Jani Konka   VAU
3. Timo Jalas   VAU
4. Teppo Kauppinen   VAU
5. Marko Friberg   VAU
6. Markus Kallio   SalUA
7. Tommi Saari   TamUA
8. Kim Elf   VAU
9. Teemu Leino   HMR
10. Kalle Kyyrö   VAU
11. Lauri Känkänen   VAU
12. Jussi Torkkola   VAU
13. Sauli Purhonen   RuKart
14. Antti Kurvinen   VAU
15. Tomi Björkman   TUA
16. Niko Andersson   TUA
17. Ilari Riikonen   SalUA
18. Jesse Tuominen   SalUA
19. Julle Pedersen   VAU
20. Jani Lindqvist   TUA
21. Marko Veho   VAU
22. Topias Airola   TamUA
23. Kai Koskimies   KotkaUA
24. Jarkko Nykänen   VAU
25. Petri Mylläri   SalUA
26. Teemu Rytsy   ÄkiUA
27. SAnttu Lempinen   LahdenUA
28. Marko Huvila   LahdenUA (ei startannut)

Junnu Kisa:

1. Jussi Torkkola   VAU
2. Jani Lindqvist   TUA
3. Tommi Saari   TamUA
4. Ilari Riikonen   SalUA
5. Niko Anderrson   TUA
6. Santtu Lempinen   LahdenUA
7. Tomi Björkman   TUA
8. Topias Airola   TamUA
9. Sauli Purhonen   RuKart
10. Lauri Känkäinen   VAU
11. Jarkko Nykänen   VAU
12. Teemu Rytsy   ÄkiUA

108
Polttisautot / Halpa infrapuna lämpömittari
« : 13.09.03 - klo: 01.28 »
Emissiivisyys on pinnan lämpösäteilykerroin. Eri aineilla se on erinlainen. Eli esim. puu säteilee lämpöä erinlailla, kuin metalli. Eri metalleillakin on eri lämpösäteilyarvot. Oikean lämpötilan saamiseksi tarvitaan oikea lämpötilakerroin. Kyseisessä mittarissa emissiivisyysarvoa voi muuttaa tarpeen mukaan. Vakio asetus on 0.95 , joka on aivan riittävän hyvä. Noin sadassa asteessa se näyttää oikein, mutta kun mennään yli sadan asteen niin heitto kasvaa noin kahteenkymmeneen asteeseen. Tällöin mittari näyttää noin kaksikymmentä astetta liikaa.

109
Polttisautot / Halpa infrapuna lämpömittari
« : 12.09.03 - klo: 21.12 »
Noin 20C mittari näyttää liikaa. Saman verran näyttää liikaa myös rayteckin mittari ja muut mittarit, jotka eivät ole automattisesti kalibroituvia pinnan emissiivisyyden mukaan.

110
Polttisautot / Halpa infrapuna lämpömittari
« : 12.09.03 - klo: 18.59 »
Onko lämpö mitattu tulpan juuresta? Tulpan juuresta mitattuna lämmön pitäisi olla tuolla 130C paikkeilla tuolla mittarilla. Jäähdytyskannen yläosan lämpötila onkin jo sitten paljon matalampi, kuin tulpan juuressa.
En suosittele ajamaan moottoria 170C lämpöisenä tuolla mittarilla mitattuna.
Karkean tarkistuksen mittarlle voi tehdä laittamalla veden kiehumaan kattilaan ja sitten, kun vesi kiehuu niin mittaa veden lämpötilan.

111
Polttisautot / hobaon jouset.
« : 10.09.03 - klo: 22.40 »
Käytän Asson ja Schumacherin öljyjä.
Kyllä ne paksuudet ovat aika lähellä toisiaan, jos pysytään samassa viskositeetin mittayksikössä.

112
Polttisautot / hobaon jouset.
« : 10.09.03 - klo: 21.40 »
Iskareissa käytetään silikooniöljyä. Silikooniöljy ei ole niin herkkä lämpötilan vaihteluille ja se ei vaahtoonnu iskarin sisällä.
Yhdestä iskarinöljypurkista täyttää aikamonet iskarit.
Itse käytän Kyoshon sinisiä jousia edessä ja takana.
Edessä öljy 45-50W radasta ja ulkolämpötilasta riippuen. Vakio 2x1.4mm männät.
Takana öljy 30-40W. Poratut männät 2x1.5mm.

113
VANTAAN AUTOURHEILIJAT
M-8 (1/8 mittakaavan polttiscrossarit) sarja
päättyy Vantaan Autourheilijoiden järjestämällä
kilpailulla 20.9.2003.
AKK lupa 42/PA/03

Kilpailun johto: Tapio Karvonen, VAU
Valvoja: Hannu Nurminen, SRC, tuomaristo valitaan kilpailupaikalla.
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla
Kilpailupaikka: Vantaan Vauhtikeskus (Vantaalla Lavangossa, Myllykyläntie)
Ajotapa: Kolme alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali.
Alkuerissä mahdollisesti pistelaskusysteemi.
HUOM! Nousufinaalit ajetaan joko C-B-A tai 1/4A -1/4B, 1/2A -1/2B -Finaali systeemillä osallistujien määrästä riippuen.

1/4 - 1/2 - Finaalisyteemiä käytettäessä kokeillaan ”Parc Ferme”
sääntöä:
Kun ensimmäinen 1/2 finaali on ajanut, siitä nousseiden autot
katsastetaan ja jätetään katsastukseen. Autot luovutetaan kuljettajille, kun myös toinen 1/2 finaali on ajanut ja sen autot katsastettu.
Varikko: Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan
VAU:n puffetista limut, kahvit, lihikset ym. herkut
Kilpailussa noudatetaan ”Autourheilun sääntökirja 2003” kirjan ja EFRA:n sääntöjä. Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Alustava aikataulu (lopullinen aikataulu riippuu mm. kilpailijoiden määrästä)
8.00-9.30 vapaa harjoittelu ja ilmoittautuminen
9.35 ohjaajakokous
10.00-11.00 eräharjoitus ja katsastus
11.05 Juniorikisa (säännöt liitteenä)
11.35-14.30 alkuerät
15.00-16.30 nousufinaalit
17.00 Finaali
18.00 palkintojen jako

Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään 16.9.2003 osoitteeseen
Tapani Kurvinen, Kirsitie 28C, 00760 Helsinki
tai sähköpostilla osoitteeseen: tapani.kurvinen@kolumbus.fi

Ilmoita seuraavat tiedot:
Nimi:
Osoite:
puhelin nro: (ei pakollinen mutta suositeltava)
Kolme radiotaajuutta:
Lisenssin numero:
Seura:

KARTTA

M-8 JUNIORISARJA
on tarkoitettu nuorille ja aloitteleville kilpailijoille. Sarjaa ajetaan aina maastosarjan yhteydessä,
neljä osakilpailua joista kolmen parhaan tulos lasketaan loppupisteisiin. Juniorisarjan osallistujilta
ei peritä erillistä osallistumismaksua, sarjakilpailun maksu riittää. Kilpailulisenssi on pakollinen.
Jokaisessa osakilpailussa kolme parasta palkitaan, samoin kokonaiskilpailun kolme parasta.
Juniorisarjaan voi osallistua:
- jos ei ole 1.1.2002 täyttänyt 14V, alle 14V eivät seuraavat poikkeukset koske
on yli 14V (yläikärajaa ei ole) mutt a
- ei ole aikaisemmin Juniorisarjassa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon
- ei ole radio-ohjattavien pienoisautojen kilpailuissa ollut SM finaalissa
- ei ole M-8 sarjan kokonaistuloksissa sijoittunut 10 parhaan joukkoon.
Kaikki nuoret ja vanhat juniorit joukolla mukaan!

Edit 9.9.2003

114
Tulokset / KILPAILUKUTSU M-8 3. OSAKILPAILU 30.8 SALON UA
« : 31.08.03 - klo: 14.16 »
Kiitokset salolaisille, hyvin järjestetyistä ja mukavista kisoista. Puitteet olivat mahtava ja sääkin suosi.
Ensi vuonna sitten taas uudelleen ja isommalla joukolla.

115
Tulokset / KILPAILUKUTSU M-8 3. OSAKILPAILU 30.8 SALON UA
« : 22.08.03 - klo: 11.33 »
Kuinka monta kilvanajajaa on tähän mennessä ilmoittautunnut kisoihin? Toivottavasti kisaajia tulee taas yli 30.

116
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 18.08.03 - klo: 22.13 »
Thorsen diffit lisäävät auton kääntyvyyttä ja parantavat kiihtyvyyttä, mutta ne tekevät autosta hakalamman ajaa. Etenkin röykkyisellä radalla. Autosta tulee epäjohdonmukainen ajaa. Edessä Thorsen parantaa kääntyvyyttä ja keskellä lisää kiihtyvyyttä. Thorsen diffiä käytetään yleensä edessä tai edessä ja keskellä. Takana Thorsen diffiä ei käytetä, koska autosta tulee liian hankala ajettava. Thorsenit toimivat hyvin pitävällä ja tasaisella radalla.
Spider lisää myös kääntyvyyttä ja kiihtyvyyttä, mutta toimii paremmin röykyissä, kun Thorsen. Spider ei mene lukkoon missään vaiheessa niin kuin kyoshon lsd-diffi. Joten se ei toimi samalla tavalla. Spiderin toiminta perustuu pieniin ilmarakoihin rattaiden välissä, jolloin siellä voidaan käyttää ohuempaa öljyä kuin tavallisessa diffissä. Ohut öljy antaa paremman kääntyvyydeen mutkaan sisään hiljaisessa vauhdissa, mutta mutkasta ulos kiihdytettäessä pienet ilmaraot tekevät diffistä normaalia diffiä jäykemmän, joten kääntyvyys paranee myös mutkasta ulos kiihdytettäessä. Spider-diffejä käytetään samaan tapaa, kuin Thorseneita eli edessä ja keskellä tai pelkästään edessä.

117
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 18.08.03 - klo: 21.46 »
Anti-squad on takaripustuksen kallistuskulma yleensä vaakatasosta ylöspäin. Eli ripustusten etuosa on vähän korkeammalla kuin takaosa.

118
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 17.08.03 - klo: 20.18 »
Auton kiihtyvyyttä saa parannettua keventämällä kytkinpaloja. RB:n moottorin tehokäyrä on sellainen, että tehot tulevat vähän korkeammilla kierroksilla. Eli, kun kytkinpalat on kevyemmät, niin kytkin ottavat kiinni vähän myöhemmin ja oikealla moottorin tehoalueella.
Lisäksi äänenvaimentimen pidentäminen parantaa alavääntöä. Kannattaisi kokeilla pillin pituutena 130mm.

119
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 17.08.03 - klo: 19.56 »
Lisää kääntyvyyttä, mutkasta ulos kiihdytettäessä saadaa lisäämällä casteria. Eli 22 asteen C-palalla kääntyy parhaiten mutkasta ulos kiihdytettäessä, mutta mutkaan sisään kääntyminen heikkenee. Jos käyttää 17 asteen vakiopaloja, niin niistä täytyy leikata ne muoviset rajoittimet kokonaan pois. 20 ja 22 asteen paloissa näitä rajoittimia ei ole ollenkaan.
Lisäksi kannattaa katsoa, että renkaat kääntyvät maksimaalisesti pyörien ollessa maassa.
Vetoa saadaan siirrettyä taakse jäykistämällä keskidiffiä.
Jäykistämällä etudiffiä saadaan kääntyvyyttä lisää veto päällä, mutta kääntyminen taas heikkenee ilman vetoa.
Itse käytän edessä 5000 keskellä 7000 ja takana 3000 silikoonirasvaa.

Takapitoa saa heikennettyä kiihdytyksessä vähentämällä takapään anti-squadia laittamalla etupään alaripustusten kannattaja taakse.

120
Polttisautot / Mistä saa Ofnan koneita
« : 04.08.03 - klo: 22.16 »
OFNAn Picco on Piccon tekemä moottori ja OFNAn HoBaon moottori on HoBaon valmistama. OFNA ei tee moottoreita eikä autoja. Se on maahantuoja jenkeissä, joka vaan myy eri valmistajien tuotteita omalla nimellä. Kuten T2M Ranskassa ja Graupner Saksassa.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6