Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sysi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 16
61
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 10.06.09 - klo: 00.31 »
Tuohon Jaben linkkiin vissiin viittasi jo aikaisemmin nettijätkä, mutta onko kukaan kokeillut sitä?

Ei kyllä paljon kontrollia ollut asfaltilla abseissa, matolla vielä meni. Tuollainen että olisi osa rengasta pitävämpi ei toimi, menee kulmikkaaksi renkaitten kulmienmuutosten takia joustoliikeessä. Teipillä ainakin oli vaikeampi tuollain kuin huonommalla tasaisella pidolla.

62
Jos mopoja viritetään kulkemaan nyt 80km/h niin miksei sittenkin kun saisi laillisesti kovempaa mennä?

Kuristuksilla kyllä pilataan aika tehokkaasti moottorit nykyään, bensan kulutuskin laskee kunnollisella pakoputkella 2tahtisessa.

Voisi kyllä olla turvallisempaa että pysyisi liikenteen mukana, mutta jäisi silti varmaan autoilijoille asenne että mopo on aina pakko ohittaa. Iso osa mopoilojoistakin kyllä on aika ajotaidottomia, joko mennään mitensattuu tai varotaan liikaa, 45:kin tuntuu olevan lliian kovaa joillekkin.

63
Yleinen keskustelu / Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« : 08.06.09 - klo: 18.12 »
Minä pyyhin pumpulipuikoilla ja räteillä bräkleenin kanssa teipinrajat siistimmäksi. Nestemaskiin pitänee siirtyä jos saan vielä paremman ruiskun kasattua toimivaksi :smiley:

64
Sähköautot / Vs: Kuinka lasketaan pitch?
« : 06.06.09 - klo: 19.53 »
Jos haet PPI:tä tai DPI:tä niin niiden nimet ovat suomennettuna "Piikkiä/pistettä per tuuma"

Jos käytössä on työntömitta niin Ari-pekan rc-sivuilla on laskuri jolla tuon saanee selville.

65
Asiaan ei kenelläkään tietysti liity sellainen kuin tehopiikki ja äänenvoimakkuus? :angel:

En ymmärrä tätä lausetta?

Niin, ei nuoriso haluakkaan hiljaista ja vääntävää. Ainakin minulle tähän asti on syntynyt mielikuva että kovaääninen kulkee kovempaa ja tehopiikillä tuntuu että mopossakin olisi muka oikeasti tehoa.
Siksi luulen ettei nelarissa ole hohtoa.


Tuollainen yhteenpelaava itsekoostettu moottorikokonaisuus ei ole ihan joka pojan ulottuvilla. Vaatii taitoa viilata iskuun ja vielä osat sopimaan toisiinsa. Uudempiin kuulemma alkaa saada jo kaupasta aika hyvää palikkaa, joku P+:han on vitsi vaikka olisi 80cc, jota ei edes ole kaupasta tuotuna.

Uskomattomia tehoja saa moposta vakiokoossakin, ainakin kakstahtisesta, itse ajattelin joskus harrastella tuommoista mutta ei aika millään riitä. Vaikka motot.netistä voi itse kukin lueskella saavutettuja nopeuksia, mittariinhan ainakin kiinalaiset kulkevat mitä sattuu kyllä.
Kiinamankeissa on vissiin joissakin isommat venttiilit kuin hondassa. 3-vaihteisessa vanhassa on myös kuulemma isommat ja muistaakseni semmoisen sai kulkemaan 70 aika helposti.

Mopoille ois kyllä oma aihe, vai annetaanko kunnon pyörien omistajien nauraa meille täällä?

66
Asiaan ei kenelläkään tietysti liity sellainen kuin tehopiikki ja äänenvoimakkuus? :angel:

Mulla on vaan 2 toivottoman laiskaa kakstahtista, saishan niihin tehoa muttei vaan kiinnosta säätää.

Keeway Matrixiin vois laitta tehtaan piristyssarjan ettei muille vakiomopoille häviäis... Variaattorin prikka sais silti varmaan jäädä.

Solifer SM 83:n pitäis ite vääntää putki kunhan saisi aikaiseksi. Hyvin kulkee muttakun ääni on niin hirveä, ei turhia vaimennuksia oo mehupillissä ollu uutenakaan.

TheArska: jaksaako sitten kiihtyä? Jopa tärkeämpää mopolla. Joskus tarvis kyllä virittää ahdin johonkin mankiin..

67
Nykymopoissa suurin vika on kahteen tahtiin jumittuminen. Nelari vääntäisi ja tehon saisi kunnolla laajalle alueelle, kaksitahtisessa ei mahdollista onnistua kunnolla, vaikka vanhat puchit ja tomokset pitkäiskuisina vääntävätkin hyvin.

Vaikka ei muka nelariin saa tarpeeksi tehoa, niin varmaan sakkorajaan saa 50cc mankinkin kulkemaan. Ei tarvisi olla niin paljoa moottirin luonnetta sotkevia rajoittimiakaan, toiselta kannalta ajatellen.

Osana voi olla myös se, että nykymopot painavat 30kg enemmän kuin ennenwanhaan. Itse pidän huomattavasti enemmän vanhasta soliferistani kuin uudesta skootterista, runko on riittävän jämäkkä ja pysähtyy viidestäkympistä rumpujarruillakin yhtä nopeaa.

Nelitahtinen on kyllä monimutkaisempi, mutta harvapa nykyään korjaa itse mopoaan, ja on ne tähänkin asti kasaan saatu.

68
Yleinen keskustelu / Vs: Hiilikuidusta osien rakentaminen
« : 28.05.09 - klo: 11.51 »
Hiilarimattoakinhan on biltemassa, ei tosin halvalla enää. Semmonenkin budjettityyli on että lasikuitua alle ja pintaan hiilari. Eihän tuohon kyllä niin paljoa mene että ihan mahottomia maksais mutta en tiiä myyvätkö alle neliön palasina. Mustan saa vaikka maalilla jos vaan tietynlaisen rakenteen haluaa kuidulla.

69
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 25.05.09 - klo: 19.27 »
Nyppäät poisa kun alkaa kovin hehkumaan. Vähän saa kättä poltella muttei liikaa. Noihin halpisten katkasuihin ei kannata luottaa, lataa vaan pikana ja ota irti kun alkaa kuumeta.

70
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 23.05.09 - klo: 19.49 »
Mulla ei kyllä toiminu kumiasetukset oikeen driftissä, paria juttua vois koittaa mutta kysytääs mitä Stilo ja Cale ja muutkin kumiajelijat on muuttanu setupissa?

Itse ajattelin löysentää ehkä pykälän ja ackermania vois muuttaa. Spooli edessä ja ei-enää-niin-herkkä diffi takana. Auton pituuttaki ehkä vois koitaa muuttaa, iskarin kulmista yms. ois kiva kuulla lisää.

Serpent S400(eli käytännössä tamiya 415), v-dezign modattuna(lipo sopii kyytiin). Novak ss8500 lipolla, bondattu poronovakki siis.

71
Yleinen keskustelu / Vs: Ylivieskaan RC tapahtuma?
« : 23.05.09 - klo: 15.09 »
No jos innostusta löytyy niin sopivaa päivämääärä van hakemaan.

Kärkkäisen pihalla voisi olla hyvät puitteet, sielläkinhän on kyosho-osasto. Parkkiksella voisi monenlaisella vehkeellä ajaa ja jonku hyppyrin saa aika nopsaan kasaan jos on vähän materiaalia.

Lennokkimiesten kanssa sattaa kannattaa olla yhteyksissä, jos en ihan väärää käsitystä oo saanu, niin niillä on jonkulaista yhteiseloa siellä?

72
Sähköautot / Vs: Xray T2"009
« : 22.05.09 - klo: 16.29 »
Jos on vakaajat niin ne väärin säätämällä saa auton varmasti aivan kauheaksi. Yllättävän vaikeat kuulemma säätää oikein toimiviksi, kokeneillakin menee sen pari tuntia per vakaaja.
Tästä syystä minulla ei ole missään autossa vakaajia ollut, hyvin saa ilmankin toimimaan.

73
Yleinen keskustelu / Vs: Ylivieskaan RC tapahtuma?
« : 20.05.09 - klo: 18.42 »
En usko että ilman mitään järjestäytyneitä piirejä voisi saada aikaan mitään häppeninkiä, Oulussa lähin seurakin.

Sopikaa kaikkien läytyneitten seudun harrastajien kanssa jokin tapaaminen, nivalan harrastajista kiersi jossakin aiheessa kyselyä ja muutama ylivieskalainenkin taisi ilmoittautua.



74
Sähköautot / Vs: Tamiya TA01 /02 ja muut vanhukset
« : 19.05.09 - klo: 18.51 »
Olisikohan näissä samanlaiset rattaat kuin kiinakopioissa, kattelin biltemassa että ainakin diffiin sisälle menevät rattaat näytti pahasti samalta kuin minissä, jostakin tamiyasta ne kuulemma onkin kopioitu. Muitakin rattaita oli, mutta ainakaan minissä ei ole samanlaiset, näissä voisi ollakkin.

Kannattaa koittaa, tai ainakin katella, JVL:hän on täällä kempeleen bilteman seudulla ainakin.

75
Mini kestänee hiekkaakin kohtalaisesti, ainakin likaisella asfaltilla olen ajellut. Voimansiirto hyvin suojassa yms. takapäähän vaan kertyy hiekkaa kun on avoin kolo. Videoitahan on netissä kun ajavat krossiradoillakin mineillä. Moottoria en ole suojannut, voisi ehkä teippiä harkita.

Miniin en laittais kovin tehokasta mosaa, aika mieto hiiletön saa olla. Tosiaan mabutsit kestää aika kauan kulutusta, joskus kannattaa ehkä kollektori puhdistaa siihen tarkoitukseen olevalla puikolla. Niitähän ajetaan vesilasissa sisään että saisi joskus kulumaan hiilistä aaltokuvion pois :smiley: Minissähän tulee tuollainen mukana koottavassakin paketissa. Ja on aika simppeli koota, hyvät ohjeet mukana. Lähinnä hämmentää kaikki osat joitten kuuluukin jäädä yli kasauksesta.

Tuosta touringin maineesta tuli kyselyä muualta, ilmeisesti hirmuvääntöpiponkiristyshiirenhiljaisuus-luokalla on parempi maine, kuin mitä jotkut vääntäjät luovat. Vaikka taitaa turistikuskit ollakkin hiljaisimmasta päästä foorumilla eräisiin vääntäjiin nähden.

76
Ei tule paketissa mutta 3:lle erikokoiselle on paikat. Vakiomabuchille ei tarvi vaihtaa välityksiä, ja ei ne paljoa maksa erikseenkään ostettuna.

77
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 18.05.09 - klo: 09.35 »

78
Miniin varmaan sopiva virikone olisi tamiyan oma Sport tuned. Etuveto yliohjaa hidastaessa ja puskee kiihdyttäesä, mutta mini on kyllä aika hyvin hallittava peli.

Suosittelisin myös sisäkauden huomioimista, mineillä ajetaan varmaan suunnilleen kaikilla touring-radoilla. Suomen kesä on lyhyt ja harrastusta on kiva jatkaa talvellakin. Vaikka foorumilla saataa saada negatiivisen kuvan turistikuvioista niin ihan leppoisaa porukka siellä on, minillä vaan radalle isommalla porukalla niin hauskuus lisääntyy vielä samalla.

79
Yleinen keskustelu / Vs: Korien maalauksesta yleisesti
« : 17.05.09 - klo: 01.34 »
Jarruneste, mutta suosiolla kannattaa ostaa uus. Kaverilla ei millään meinannut lähteä ja haurastutti koria niin että hajosi äkkiä.

80
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.05.09 - klo: 01.33 »
Lisää myös tehoa servoihin. Aikaisemmin oli c-12:ssa aika paljon ongelmia 4:llä nimhikennolla, piti olla erillinen vastarinakku sähköautossakin.

81
Ei tarvi iskareitakaan miniin vaihtaa, hyvin pärjää ilmankin.

Halpa, kestävä ja mielettömän hauska porukalla kisailuun. Saako antaa toisenkin äänen? :angel:
Saa parempaa vääntöä ja lähitilanteita kun ei kulje liikaa, minissä kyllä vauht on ihan riittävä.

82
Polttisautot / Vs: ...Nitro Drifting...
« : 16.05.09 - klo: 17.00 »
Ainakin radalla otetaan pitävillä renkailla parempia kierrosaikoja sähkövehkeillä hiilettömillä ja lipoilla, kuin polttiksilla, väännön takia vissiin. Eikä kukaan aja edes tehokkaimmilla moottoreilla mitä on, tehoa on liikaa muutenkin.

Kai se on sama kuin moponvirityksessä, kulkee kovempaa kun ääni lisääntyy :laugh:

Joskus mietittiin mitä polttis tykkää kun melkeen ilman vastusta vingutetaan täysiä. Kukaan ei koittanu eikä tienny, mutta tuntuis kyllä että voi kärsiä.

Muuta en sano, sähkikset on liian kivoja.

83
Mini on hyvä tuohon hommaan, vaikka vauhtia ei niin paljoa ole niin porukalla hauskaa. Hyvin suojattu, halpa, ja paketista valmiiksi säädöissä :azn:
Säätöjä ei kauheasti siis ole, muttei niitä tarvi ainakaan vakionopeuksilla. Semmoinen vaara kyllä on että innostuu kilpailemaan ihan, siellä etelässä iso rc-seura olemassa, saisi talvenkin ajella

Myöskin laaja rengasvalikoima, normaalit turistikumitkin sopii alle mutta voi vähän hangata.

84
Vapaa keskustelu / Vs: Editointia
« : 15.05.09 - klo: 16.29 »
Gimpshoppi on muuten ratkaisu siihen sekavuuteen, vissiin aika suoraan adobesta kopsattu käyttöliittymä.

Ei tarvi olla M$paint, ainakin linux-alustalle on KolourPaint jossa läpinäkyvyys paremmin handussa ja undota ei vissiin rajotettu. Vapaan sorsan saa tietty kääntää wintoosallekki jos ei valmiina oo.

Saa muuten yllättävän paljo aikaan tuollaki kun osaa, rajauksiin yms. perushommiin etenkin hyvä.

85
Yleinen keskustelu / Vs: RC Wiki?
« : 15.05.09 - klo: 16.21 »
Ja wikipediaan saa kirjooittaa myös rc-autoilusta, ei tarvi palvelinkuormitusta lisätä tänne. Foorumin haku toimii, ja idea vähän niinku on että kysytään kun keskustelupalsta on. Ja monet perusjutut ovat tuolla ari-pekan sivuilla.

86
Vapaa keskustelu / Vs: Editointia
« : 14.05.09 - klo: 21.07 »
Gimp ja GImpShop on hyviä ja freewareja. Jos on rahaa tai laittomuutta niin adoben photoshopille ei oikeen oo haastajia.

87
Sähköautot / Vs: HL Mad truck
« : 14.05.09 - klo: 18.04 »
Virituristia on aika kauan ajettu nimheillä ja hiilettömillä, ongelmia ei oo ollu edes 3.5t koneilla, mutta lipot on kyllä niin kivat että suosittelen kuhan käytät oikein niitä.

88
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 13.05.09 - klo: 12.46 »
En viittaa merkkiin siis suoraan, vähän huumorimielessä laitoin. Niin, mulla on alkuperäiskuntonen Solifer sm, ainoastaan kytmiken remppasin vasta, sieltäkin oli vaan yks lukkorengas irronnu. Mittarissa reilut 8tkm, ei varmaan kaikki oo. Mäntä piti vaihtaa ku irti oleva sokka jäi männän ja pytyn väliin ja meni ihan naarmuille. Pyttyyn ei jäkiä eikä kovin väljäkää oo vielä, luotettavaa ajoa vaan.

Uusenskat on minusta liian painavia ja isoja, tykkään pienemmistä, niin ei tehoakaan tarvi niin paljoa ja bensaa säästyy. Skootterilla pitää vaan enimmäkseen kulkea ku solikka ei oo kilvissä. Katastusta vaille vaan tosin.

89
Sähköautot / Vs: Ralli projekti!!!
« : 13.05.09 - klo: 12.33 »
Joissakin iskareissa on kierteellä esijännityksen säätö, ja ulosjousto voi kans rajottaa maavaraa, tukivarsien juuressa jos on mutterit jotka ottaa pohjalevyyn niin ne vaikka kokonaan pois. Rallirenkaat ja halutessa koppa tosiaan riittää, sanoisin että n. 50€ ehkä vois tulla.

90
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 12.05.09 - klo: 18.17 »
3000 kohalla mittaristo rikki, toihan on huippupeli. Paras on varmaan solifer tai tunturi, helkama on kans hyvä mutta jos homo/teini/leluterpin haluat niin ei niistä mikää oo hyvä. Nuo kaikki ennen 90-lukua, sen jälkeen susuki s1 tai pv joka on lelu mutta luotettava.

Vakiomopo ja kulkeminen ei oikeen sovi yhteen. Toiset on parempia ku toiset

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 16