Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rekonen

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun bensakoneet
« : 27.05.09 - klo: 22.41 »
Ei olla näköjään ainoat joilla tökkii harrastusmahdollisuuksien kans..

Joo Kempeleen kunnalta lienee turha kysellä rata-aluetta käyttöön. Seurakunniltahan voisi löytyä radan paikkaa. Voisivat pian alkaa sponsoroimaankin, jos laittaisi jotain kerhotoimintaa radan oheen.

32
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 23.05.09 - klo: 12.26 »
Selvä mokahan toki säätimen suunnittelussa kävi kun nyt mennään jo V3 mallissa, mutta kuinka monen V3:kin on jo omia aikojaan lopettanut toiminnan?
Joko jota kuta kaduttaa hankinta?

On Tuon MMM 2200 combon osto itsellä nyt todella herkessä kun rc monster saisi niitä hyllyynsä. Kesä on jo pitkällä ja 1/8 auto pitäs saada liikkeelle.
http://www.swanghobby.com/HOBBYWING-eZRun-3676SL-2350Kv-Sensorless-Brushless-Motor--150A--p-724.html
Tuossa tuo yksi vaihtoehto MMM tilalle mutta ei ainakaan laadussa parempi. Jos MMM combossa hajoilee nopari niin tuossa varmaan kone...

Itsellä on parikin MMM V3 ollut jo usemman kuukauden ajossa eikä vielä ole sen kummempia ongelmia ollut. Ovat kyllä olleet hintansa väärtejä. A Main Hobbies:lla näyttäisi olevan comboa hyllyssä, jos et välttämättä halua Mikelta tilata.

33
Onko noissa big bore -iskareissa jotain oikeasti erilaista kuin vakiopumpuissa? Sabessa oltiin sitä mieltä että vakiot riittää hyvin progressiivisille jousille jotka nyt käytössä.

Ajettavuudessa suurin ongelma on ulkokurvin takakulman vajoaminen ja samalla sisäkurvin etukulman nouseminen. Korin kallistelu pitäisi saada kuriin, mutta meneekö sitten liian jäykäksi?

Big boret on ainakin kestävämmät kuin ne vakiot. Integyn jouset ja tarpeeksi jäykät öljyt vielä kaveriksi niin ajonautinnon pitäisi kyllä nousta ihan eri tasolle.

34
Ongelmahan on se, että kun saan auton korjattua, että sen voisi myydä niin pitää kuitenkin päästä ajamaan ja sitten se onkin jo taas rikki  :lol:

E-Maxxin kestävyys paranee selvästi jos päivittää bulkit ja rpm:n tukivarret + puskurit. Ajomukavuutta jos haluaa parantaa niin päivittää ohjausservon/t ja big boret. Noiden jälkeen kestävyys alkaakin olla Fluxin luokkaa.

35
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.04.09 - klo: 18.48 »
Olikos joku käyttänyt savage fluxin kanssa niitä Hobbylinnasta saatavia yuntongin 7.4v 5000mAh 20c LiPoja?

Ei ole ko. lipoja käytössä, mutta Fluxin motti imee helposti sen 120A virtaa vakio välityksillä, joten akuissa kannattaa olla purkuvirtaa riittävästi.

36
Nyt meni mykäksi koko emaxxi. Huoh.
Lienee vika moottoreissa. Viimekerralla ajaessa tuntui käryä ilmassa ja alkoi tehot kadota ihankuin akut olisi lopussa vaikka piti niissä vielä virtaa olla. Noh latailin akut ja tänään uusiksi yrittämään. 4metriä ja täysin mykäksi. Ainoa mitä kuuluu on surina joka on aina sen päällä ollessa. Pyörät kääntyy kivasti joten vastaanottimessa tuskin vikaa. Eli nopari tai moottorit. 10-15 akullista ajoa takana.

Meneekö moottereiden hajotessa ihan mykäksi vai miten se näkyy kun motti hajoaa?

Kaikkinensa hieman harmittaa kun menin tähän investoimaan. Tuo savage flux näyttää niin paljon paremmalta vaikka tähän onkin tarkoitus ostaa tuo monstermax combo.Halvemmaksi olisi tainnut flux tulla loppuviimein kun uusia tähän kaikki mahdollinen. Tuo heikko kääntyvyyskin alkaa pänniä. Pitäisi saada aikaiseksi googletella uusi ohjausservo ja miten sellaisen saisi modattua 1x toimivaksi tähän vai tarviiko aina sen 2x servoa. Noh eipä silloin ollut flux markkinoilla kun tämän ostin joten turha itkeä mäessä.

Titaneilla taitaa olla "normaali" kestoikä tuo 10-15 akullista. E-Maxxi ei tarvitse 2 servoa. Riittää kun hommaat yhden tarpeeksi vääntävän (mieluiten metallirattaisen) servon niin paranee se kääntyvyyskin.

37
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 02.04.09 - klo: 13.40 »
Siitä paketista ei kanneta tullia, koska se tulee tullivapaan alueen sisältä, mutta paketti kulkee muun postin kanssa pääosin samaa reittiä, missä joku tekee päätöksen tullivapaasta etenemisestä.

Paketti ei suinkaan singahda suoraan Gatwickistä Rovaniemen postin jakeluun.

Juurikin näin. Itsellä on muutaman kerran sattunut, että EU:n sisältä tilattaessa ovat Suomen tulliviranomaiset aukaisseet paketin ja tarkastaneet sisällön ennenkuin paketti on päästetty jatkamaan matkaa määränpäähän.

38
No juu, hankitaan ehdottomasti ja nopeasti, mutta osaako joku kertoa että mistä tällaisen tarvittavan liittimen voi ostaa (mieluiten kotimainen vaihtoehto) ?

Kuvassa akun balancer-liitin (oikealla) sekä Swallow AC/DC EQ laturin balancer-lisäpalikan tarjoamat liitännät (vasemmalla kuvassa, ja jotka ovat selvästi isommat kuin akun liitin).

Näyttää kovasti JST-EH liitintyypiltä. Tuohon laturiin käynee Hyperionin adapteri, jota löytyy esim. Vertical Hobbysta : http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=2_22&products_id=861

39
Suosittelisin kyllä hankkimaan mahdollisimman nopeasti sen adapterin balancerin ja akun välille. Ne kennot voivat olla melko paljonkin epätasapainossa, jos niitä ei ole vielä kertaakaan tasattu.

40
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 24.03.09 - klo: 22.43 »
Tosiaan Towerhobbies taitaa olla tuolla 60dollarin alennuksella halvin, mutta ei näyttäis hyväksyvän paypallia Suomesta käsin :S RC-monster ja Towerhobbies taitaa olla luotettavuudeltaan yhtä hyvää luokkaa kumpikin?
Kyllä erittäin luotettavia ovat kumpikin.

41
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 20.03.09 - klo: 21.49 »
Toinen vaihtoehto on, että pinionin lukitusruuvi on löysännyt.

42
Täällä kun tuntuu olevan näitä tietäjiä niin kertokaapa mitä sille tullitätille/setälle kannattaa sanoa pakettia hakiessa että selviäis mahdollisimman pienillä maksuilla ja ei ois vaaraa että se käännyttää paketin takas.
Sehän luonnollisestikin sisältää radiolaitteita kun siellä on 1 kpl Traxxas Summitteja RTR.

Hermostuttaa vaan ku ei tullu kysyttyä liikkeestä onko ce-merkintää jne. Taitaa kuitenki Traxxas käyttää yleensä 27 MhZ radiolaitteita,vaikka jenkeistä ostais? Ei sillä sinänsä  muuta väliä kun ei vaan käännyttäs takas.
Ne RTR radiot ei kuitenkaan tuu jäämään siihen autoon.
Radiot eivät tuota ongelmia. Otat tulliin mennessäsi matkaan kuitin, josta näkyy hinta+postikulut. Kuittiin olen merkinnyt paketin sisältävän radio-ohjattavan auton. Lisäksi kuitti pitää päivätä, allekirjoittaa ja merkitä oma sotu. Tullivirkailija laskee perittävän alv:n hinnan kokonaissumman mukaan käyttäen omaa valuutan muuntokurssiaan, joka on näyttäisi nyt olevan 1 EUR =  1,2446 USD. Tämän jälkeen on siirrytty kassalle, jonne alv on maksettu. Itse olen aina varautunut maksamaan alv:n käteisellä, koska maksupäätteet tahtovat olla noissa tullin toimipisteissä vähän sellaisia etteivät ne välttämättä hyväksy kaikkia maksukortteja.

43
Kauanko porukalla täällä on kestänyt tilata esim tuolta Hobbycitystä tollanen lipo akku?

Ehtisikö 3viikossa???
Jos akku on Hobbycityssa hyllyssä niin pitäisi kyllä reilusti alle 3 viikon tulla perille. Hobbycityssa saattaa joskus kestää muutama vuorokausi ennenkuin saavat paketin lähetettyä vaikka tavara olisikin hyllyssä. Postituksen jälkeen paketti on tullut yleensä alle viikossa perille.

44
Mitä maksaa?
Hinta-arvio on 250$-350$ vaiheilla ja kesäkuussa pitäisi tulla myyntiin jenkkilässä.

45
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 07.03.09 - klo: 12.31 »
mistähän sais tilattua pelkän antenniputken edullisilla toimituskuluilla?
monessa paikassa pk:t 10 euroa ja itse putki euron  :mrgreen:
sais olla vaikka metritavarana (tai normaalia pitempi) niin pääsisi laittamaan tuon vastaanottimen johdon ylimääräiset sentit sinne putken sisälle.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=antenna+tube esim. tuolta Liquidista.

46
Yleinen keskustelu / Vs: Missä saa ajella nitroautolla?
« : 04.03.09 - klo: 18.03 »
Menee hieman OT:ksi, mutta jenkkilässä saa olla sähköautonkin kanssa tarkkana missä ajelee:
http://monster.traxxas.com/showpost.php?p=3450260&postcount=1

47
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.03.09 - klo: 09.24 »
Selvä homma, mutta kun hinnaksi on kerta merkitty alle 30USD, niin verothan maksetaan ilmeisesti vain tuosta hinnasta, eli maksuja ei tulisi paljonkaan vaikka tulliin joutuisi?

Siihen pakettiin merkityllä hinnalla ei ole mitään merkitystä. Maksat ALV:n ja mahdollisen tullin kuitin perusteella, johon lisätään tarvittaessa postituskulut. Kannattaa tutustua tullin sivuihin, jos asia kiinnostaa enemmälti.

48
mulle saapuu ehkä huomenna jenkeistä, polyquestin 5s 5000mah lipo, monster max (2200), rattaita ym.
Mitä te viisaammat suosittelisitte välitykseksi

R/C Vehicle Speed Calculator For Use With Brushless Motors (http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html) sivulla on helppo haarukoida välitystä.

49
LUULOA: Ei mahu 8000mAh_7,4V akut vakiona koteloihin?

Kyllä suurin osa 7.4V lipoista itse asiassa mahtuu. Vaatii vain ne korkeammat (3927X) akun kiinnittimet. Nuo kiinnittimet mahdollistaa 28mm korkeiden akkujen käytön. Toki esim. tarranauhoilla saa isompiakin akkuja kiinnitettyä.

50
Heräsi pari kysymystä tässä parinpäivän googlettelun ja lueskelun jälkeen noista harjattomista.
Olen nyt suunnitellut tuoho emaxxiini mamban monsteri comboa joko 2200kv tai 2650kv. Kumpi näistä olisi järkevämpi, ja mitkä erot käytännössä ovat emaxxissa?

Entäs sitten kun lipot hankin tähän ylläolevaan comboon. Onko järkevämpää jotain 2 x 3s pakkaa laittaa kuten orginaalissa on 2x 8.4v pakkaa muodostaen 16.8v (onko ne nyt sitten rinnan vai sarjassa, sähkötermit ovat hukassa itselläni) vai parempi ajella jollain yhdellä 4-5s pakalla? Tuleeko epätasapaino oikeasti ongelmaksi yhdellä pakalla ajettaessa?

Jotain omakohtaisia kokemuksia ja ajatuksia kaipaisin mikä olisi järkevin tapa toimia?

Tuo 2200kv combo on järkevämpi emaxxiin. 2650kv combo on suunniteltu lähinnä buggyihin ja keveämpiin monstereihin. Perus emaxxissa akut ovat kytkettynä sarjaan. Itse ehkä suosittelen 2 x lipoa sarjassa, jollet halua alkaa väsäämään erillistä akkukoteloa tms. runkoon jotta tasapaino säilyy. Tokihan lisäpainoja voi laittaa tasapainotukseen. MMM noparissa on vain yksi akkuliitäntä eli jos akkuja haluaa kytkeä sarjaan niin väliin täytyy tehdä sarjakaapeli.

51
Mitenkäs kauan porukalla on yleensä kestänyt pakettien tulo hobbycitystä? Itse tein tilauksen viimeviikon lauantaina ja tilauksen tila on edelleen "processing". ja siis kaikkia tuotteita sivujen mukaan on varastossa.

Itsellä on myös joskus mennyt reilu viikko ennenkuin ovat saaneet paketin lähtemään Hong Kongista vaikka tavaraa on ollut varastossa. Mikä lie välillä viivyttää noita lähetyksiä. Paketti on kyllä tullut pääsääntöisesti alle viikossa perille kunhan saavat sen vain lähetettyä.

52
Mites nuo harjattomat moottorit kestävät vettä? Noparin saanee jotenkin vesieristettyä kyllä mutta moottorin kanssa uskoisin ongelmaksi tulevan lämmön jos se pitää eristää jotenkin? Entäs onko järkeä laittaa 2x harjatonta vai hankkia muutoskappale ja 1x harjaton. Nämä harjattomat ovat itselleni aivan vieraita ja vaikka yrittänyt etsiä tietoakin niin joitan peruskysymyksiä on jäänyt vastausta vaille kuten myös lipojenkin osalta.

Itse en ole sen kummemmin noparia/mottia suojannut talvella. Ajon jälkeen vain kuivannut auton hyvin ja tähän asti on ainakin vehkeet kestänyt. 1 x harjattomallakin auto liikkuu ihan tarpeeksi ja mitään muutoskappaletta noihin harjattomiin siirtyessä ei tarvita eli moottori sopii myös siihen 2 moottorin kiinnityslevyyn, jos sitä tarkoitit.

53
Pari kysymystä tietäville:

- Mistä saisi järkevillä postikuluilla tilattua alumiini yms. parannusosia Suomeen e-Maxxiin?
- Mikä olisi todella tehokas ja hyvä harjaton moottori + nopeudensäädin combo e-maxxin? Olisi hyvä jos molemmat(?) kestäisivät vettä vakiona ilman palloja yms. kuten emaxxin omatkin.
-Mitkä osat oikeasti kannattaisi kestävyyden takia hankkia alumiinista tai vastaavasta?

Kimpo86:n kanssa samaa mieltä eli RPM:n tukivarret (taakse combo paketti) + puskurit. Servot kannattaa vaihtaa yhteen tarpeeksi vääntävään metallirattaiseen. Alkuperäiset bulkit kannattaa myös vaihtaa. Iskareiksi Traxxasin Big Boret. Vesitiiviitä harjattomia settejä ei ole markkinoilla. Novakin HV Pro 6.5 combolla + 2 x 2s2p lipoilla olen itse puolisen vuotta ajellut. Kulkee ihan tarpeeksi ja hyvin on kestänyt. Jos Liquidista ei osia löydy niin sitten kannattaa katsella ebay.com:sta.

54
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 19.01.09 - klo: 17.45 »
tänään paukahti toinen RPM:n osa p*skaksi, nimittäin puskuri sanoi kräks kun suoraan nokka edellä osuin katulamppuun.
vauhtia tosin oli aika vähän, kaipa se kylmä taas teki tehtävänsä.
oli tuo kyllä jo paljon kestänytkin ja varmasti maksanut itsensä takaisin lukemattomia kertoja.

RPM:n tuotteillahan on kyllä se elinikäinen takuu eli lähettävät uuden tuotteen tilalle, jos se on rikkoutunut "normaaleissa" olosuhteissa. Puskureissahan ei välttämättä maksa vaivaa alkaa niitä lähettelemään ensin jenkkeihin ja sepostamaan mitä on tapahtunut.

55
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.01.09 - klo: 21.50 »
jaska80 isoa plussaa. Erittäin nopea maksu ja muutenkin erittäin sujuvaa kaupankäyntiä.

56
Onkohan postin ja tullin välinen toiminta muuttunut jollain tapaa viimeisten kuukausien aikana EU:n ulkopuolelta tulevista paketeista? Itselle on useampi paketti viimeaikoina postin seurannan mukaan tullut Helsinki-Vantaan ulkomaanterminaalin läpi ja se on vasta lähimmästä postin logistiikkakeskuksesta ohjattu lähimpään tulliin. Mielestäni se on ennen tullut kyllä suoraan hki-vantaalta lähimpään tulliin.

57
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 05.01.09 - klo: 14.31 »
Hain perjantaina Mamba Monster v3 Combo 2200 kv:n tullista. Vielä ei ole päässyt testaamaan, kun auto on kovin vaiheessa eli kasa osia.

Ymmärtääkseni Castlen nettisivujen mukaan tuohon comboon pitäisi kuulua myös Castle Link, mutta pakkauksessa on mukana vain USB-kaapeli, jota ei tasan mitenkään saa kiinni suoraan tuohon Monster ESC:iin. Towerhobbies, josta tuo paketti tuli alle viikossa, ei osannut sanoa yhtään mitään asiasta, muuta kuin että ei näytä paketeissa muuta olevan, joten otin yhteyttä suoraan Castleen. Saapa nähdä mitä vastaavat, kun ehtivät.

Kyllä siihen pitäisi tulla vastarille menevään piuhaan adapteri johon USB -kaapeli liitetään. Näkyy hyvin esim. A Main Hobbiesin tuotetietojen kuvassa:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/32919

58
Mulla on vähän toi venäjänkieli ruosteessa.

Sama täällä, mutta pikaisella silmäyksellä ainakin Mad Force näytti olevan reilu 100e halvempi mitä Suomessa vastaava. Postikulut Ukrainasta Suomeen jäi vielä hämärän peittoon.

59
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.01.09 - klo: 10.17 »
Ja kun tuo Velineon 3500 moottori kuluttaa 65A jatkuvana, niin voisi kuvitella, että silläkin homma pelittäisi. Tosin tuossa ylempänä parikin käyttäjää kertoo, minkälaisia ongelmia voi tulla. Ihmetyttää, kun tuolla ulkomaanfoorumeilla kun vertaillaan lipoja, niin kukaan ei kerro, että tuommoisia damageja voi tulla. Eikö ne tiedä, vai eikö omalla kohdalle ole sattunut?

Ja nyt vasta huomasin, että tuota C-arvoa ei vastaakkaan suoraan tietty A-lukema. Miten siis pystyy laskemaan (päättlemään?), kuinka paljon virtaa tulee jollain akulla? Esim tämä MA lipo http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=Lipo-8000-74-Pack&cat=194 antaa valmistajan mukaan virtaa 20C Constant(160 amps) ja sitten tämä http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=Lipo-4000-74-Pack-T&cat=194 antaa 20C Constant(80 amps). Tuolla siis aiemmin mulle vastattiin, että SPC:n lipot antaa 12C 60A ja 15C 75A, mutta miten nuo on laskettu (muuten kuin kertomalla A=5*C)?

Eikai tuollaiset damaget (ainakaan räjähdykset) kovin yleisiä ole. Lipojen kanssa kannattaa kuitenkin aina olla tarkkana.

Mitä tuohon jatkuvan virran määrään tulee niin sen saat laskemalla C * akun A.

60
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.01.09 - klo: 08.57 »
Eli minkälainen jatkuva virran kulutus sulla on moottorilla, joka noilla SPC:n lipoilla kulkee?

Olen ajattanut Novakin HV Pro 6.5 settiä ja kiinan mottia joka nappaa maksimissaan 75A.

Sivuja: 1 [2] 3 4