Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Datajätkä

Sivuja: 1 ... 72 73 74 [75]
2221
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun bensakoneet
« : 14.08.08 - klo: 11.35 »
Monen maissa ja mihin suuntaan olette menossa (toivottavasti Annalankankaalle). Oli tarkotus käydä ajeleen mopolla vähän spooria tuola suunnalla duunien jälkeen(klo 16.00->) ja ois kyllä tosi mielenkiintoista nähdä miten noi bensapelit liikkuu.

2222
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 13.08.08 - klo: 15.35 »
Uskosin että +3mm offsetti menee vakioon nähden tosta vaan. Ainakin mitä noita tossa jonkun aikaa on tiirannu niin yleensä vanteet jää kohtuu sisään noissa vakioseteissä. Tota voi testata tunkemalla tallaa(korilaattoja esim) 0mm offsettivanteiden ja hexien väliin ja mittomalla miltä se vaikuttaa 3mm offsetillä jne..

Tossa muutama kuvatus, kännikamerana toimi nikoni laajiksella ja muutama salama + Norjalainen pölyinen asfaltti  :mrgreen:






2223
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 13.08.08 - klo: 15.10 »
Mortonki!

Me ajeltiin kaverin madforseilla tuola Norvajärven eteläpään montuilla. Eli jos joku tietää (Sompulla intin käyneet nyt ainaki luulis tietävän, tuttu leiripaikka  :mrgreen: ) vanhan tutkapallon Norvajärven päässä olevalla (itäpuolen) vaaran laella, niin se monttu on siinä alapuolella.

Varmaan aukes heti kaikille. Mutta kuitenkin, tossa karttapaikan linkki. Toivottavasti toimii.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?cx=3448669&cy=7390985&scale=2000&mode=rasta&tool=merkitse&lang=FI

Klikkaamalla ilmakuvaa, tossa näkyy se monttu. Kartassa sitä ei näy olevan piirretty tohon. Ainakin 1:8 autoilla siinä pysty hyvinkin hyppyttään, mutta 1:10 autoilla voi ehkä olla vähän ratatalkoota eka. Maaperä on hienoa/pienijyvästä hiekkaa, mutta lapiolla tosi helppo muokata.

En tiiä, onko välttämättä hyvä paikka jos tahtoo kovaa maarataa ajaa, mutta ainaki meillä oli rattosa ilta tuola. Ja tosiaan reipas nuori mies tekee lapioimalla sinne heittoja lisää tosta vaan.

Ansmannin kans saa ehkä suunnitella niitä spurrisuojia.



2224
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 27.07.08 - klo: 13.42 »
Joo alustansäätöjä on koitettu hakia laidasta lukien, nyt tuntuu että on jo ihan kohtuu toimiva. Enemmän se kuski alkaa jo vaikuttaan tossa vehkeessä mitä ite auto..

Toisen kopan tossa tussassin uuteen väriin.







Pistäkää nyt joku muuki jotain driftikuvia  :grin:

2225
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 09.07.08 - klo: 13.47 »
Kiitoksia vinkeistä, kokeillaan nyt eka muutos kerrallaan. Varsinkin kun sais sulta ne toiset renkaat niin pääsis miettiin tän asian loppuun asti  :grin: Pistän nyt perussäädöksi mistä aloitan hiomisen, perään 0 camperit (aurausta siinä näkyikin olevan), keulaan haritusta hieman ja hieman camperia, perässä iskarit pystymmässä ku keulassa, maavara perässä ja keulassa sama. Vaakaa ei valitettavasti tähän hätään ole, eikä myöskään eri jäykyisiä jousia, koitetaan näillä säädöillä nyt eka pärjätä.

Mietittiin tossa päissään myös sitä, että onko driftikamppeessa välttämätön pitkä välitys vai voisiko sitä lyhentää? Hpi:ssä on nyt 28/87 suhde, mutta tilasin pinjoneita 27 ja 26 kokoisina myös testiä varten. Nyt tuntuu että reagointi ei ole ihan niin sähäkkää, varsinkaan pitävemmällä pinnalla. Myös noi HPI:n kuvioidut driftirenkaat tuntuu aavistuksen turhan pitäviltä, joten niitä nyt tällä hetkellä eniten sormella osoitellaan.

Täytyy nyt eka koittaa saada tuo menemään keilarata edes suunnilleen hallinnassa, niin voi sit miettiä kaikkea muuta ton ympäriltä.

Tossa vielä pari kuvaa, ku noita Corollia ei vielä tässä ole nähtykkään  :mrgreen: Saatiin kaverinki tojotaan pinta.





2226
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 08.07.08 - klo: 12.09 »
Tuo Yamahan TT-R ei välttämättä ole sopiva peli radalle, ainakaan jos meinaa harjoitella vakavammin. Sen jousitus on aika vaatimaton ja se taitaa rajoittaa vauhtia tehon puutettakin nopeammin...

Harrastehommissa suosittelen 2T-moottoria, vaikka itselläni nelari Kotari onkin. Nelarin huoltaminen ja kunnossa pitäminen on todella työlästä verrattuna 2T-pyörään. Pojan Kawan (2T) kanssa ei aikaa paljoa mene huoltoihin kun vertaa omaan Kotariin. Nelarien huoltoväli on todella lyhyt ( iso kotka öljyt ja suodatin 5 tunnin välein, venttiilien välysten säätö 15 tunnin välein, koneremppa ja laakerien vaihto 45 tunnin välein jne...).

Joo 2t on kyllä varmempi peruspöristelyyn ja rossihommiin. Mitä tulee 2t vs. nelari enska KTM..jos ajelee enemmän spooria ja muuten vaan tahtoo vääntökonetta esim juurikin enskahommiin (+ on rahaa pistää hivenen reilummin) on ehkä fiksumpi valita nelari KTM. Tuo huoltoväli on ihan omistajan korvien välissä KTM:n osalta (EXC, jossa alakerta on vahvempi mitä SX:ssä). Omalla (525EXC valkokilpinen 2005) olen ajanut yli 300 tuntia, ei siinä tartte mitään öljyjä 5h välein vaihdella, eikä tosiaankaan konetta remontoida 45 tunnin välein. Sopiva konerempan väli on harraste enskakäytössä (vähemmän kaasu pohjassa vedätystä ja enemmän väännöllä ajelua) noin 200h ja venan säätö abt 30h. Öljyt vaihdellaan 15h välein. Mutta niinkuin sanoin, voi niitä tiheämpäänkin tehdä jos ei usko enemmän ajaneita ja ruuvanneita.

KTM:n osalta venat painuu kanteen ekoilla tunneilla reilummin, enemmän ajettuna välys ei hirveitä muutu. Kunhan pitää ilmansuotimen öljyttynä ja hyvänä. Hiekka kuluttaa venttiileitä ja seetejä varsinkin imupuolella. Niin ja lisäksi tietty AINA öljynvaihdossa vaihdetaan molemmat suodattimet ja puhdistetaan molemmat verkkosuotimet.

KTM:n SX koneita en oikein suosittele käytettynä kenellekkään. Jos tosiaan ei ole varautunut purkaan ja kasaileen kampuraa noin 40h välein.




2227
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.07.08 - klo: 12.13 »
Jotain maaleja jo löytyi, harmi että mustaa ei ollut. No veettiin paukulla pinta treenikoppaan ja radalle  :mrgreen: Pikkusen on kyllä kaikki hukassa ton kans, mutta harjoitellaan. Tosa muutama kuva, koppa on pari päivää ollu käytössä ja sen näköinenkin..

Nopeaa neuvoa kaivattaisiin säätöön. Mitä kulmaa muutan, että saisin taakse hieman lisää pitoa. TAI vaihtoehtoisesti edestä vähemmälle. Nyt on perä hieman turhan herkkä karkaamaan alta. Toisaalta jos edestä pitoa heikentää entisestään voi toi ajo olla melko lailla luistamista pitkin nurmikkoa. Vinkkejä tarvitaan!













2228
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 03.07.08 - klo: 11.29 »
Pitipä palata RC harrastuksiin takaisin kun bensan hinta nousi älyttömyyksiin  :mrgreen: HPI Sprint 2 tuli tilailtua Tower Hobbystä RTR:nä. http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=762&lang=en

Muuten kampe on vakio, 4200mah nimh akulla, Subarun kopalla ja 6mm/9mm offsettivanteilla (200mm koppa). Renkaina kumisemmat versiot HPI:n driftikuulista, saa nähä kuinkä tää karkaa lapasista seinään ku pääsee oikeesti tyyppäämään.





Kotosalla sai jo vaimolta palautetta ku tuli sudittua parketit viivoja täyteen  :mrgreen:




Alan asiantuntijoille kysymys maaleista. Mistä Oulusta saisi noita lexani spraymaaleja hakea suoraan hyllystä että pääsis viikonloppuna toteuttaan jonku maalinrävellyksen pintaan. JR-hobbyltä ei webbikaupasta löytyny suoraan vastausta.


Sivuja: 1 ... 72 73 74 [75]