Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - unkka

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8
91
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 05.06.14 - klo: 14.01 »

93
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 03.05.14 - klo: 19.55 »
Ihan normi pötkölipo. Tarkemmin tämä
http://fi.eurorc.com/product/2670/gens-ace-2400mah-74v-25c-2s1p-hard-case-lipo-battery-pack

Moottori on Mabuchi ja säädin Hobbykingin x-car hiilisäädin. Servona ja joku vanha futaba ja radioina KO exII
Näillä oli tarkoitus kokeilla

Edit: Vastauksena alla olevaan että ainakin x-car säädin toimii, ajotestit jäivät odottamaan ainakin viikon päähän, kunhan saavun mopomatkalta euroopasta. Radiot joutui vaihtamaan 20v uudempiin (ex-5) niin rupesi pelittämään, mutta se tuskin oli säätimestä kiinni. Kuitenkin tuossa n. 10-20e hintaluokassa on nyt myös hobbywingin hiilisäädin, jonka valitsisin ennemmin.

94
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 03.05.14 - klo: 17.53 »
Vielä vähän kesken, ohjauslinkit asentamatta ja sähköt viimeistelemättä, mutta eiköhän nekin pian ole paikallaan.


Tästä tuli vanteita lukuun ottamatta originaali, sellainen kuin oma 1. rc joskus muinoin oli. Seuraava Ultima onkin jotain hiukan muuta :wink:.




95
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 02.05.14 - klo: 10.22 »
Onko tarvetta minkälaisille työkaluille, jos vaikka ehtisin osallistumaan, jottei pelkästään kädet taskussa tarvi seisoskella?

96
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 02.05.14 - klo: 09.50 »
Novakin T4 ei kovin tiukkaa konetta kannata laittaa tai se ei ainakaan toimi enää. Jos tiukasti aikakaudessa haluat pysyä niin säätimen metsästäminen voi olla haasteellista, kun pitäis löytää jotain 1986-1990 elektroniikkaa. Novak HPC olisi hyvä, mutta hiukan liian uusi 90-luvun alkua.

tässä linkissä on lueteltu 2wd mm kalustoa, joten siitä saa vuoden 87 huippukamaoista osviittaa:
http://studio68.no/rc/default.asp?id=1530

97
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 02.05.14 - klo: 09.07 »
Hiukan aiheen vierestä, mutta itse tilasin tälläiset hiilisähköt johonkin vintage projekteistani tai sitten scorpionin re-releaseen asennettaviksi:

Hobbywing 60A säädin
http://www.rcmart.com/quicrun-brushed-electronic-speed-controller-p-38913.html?cPath=1560_51

ja Tamiyan kone
http://www.rcmart.com/tamiya-53929-dirttuned-motor-p-19814.html?cPath=1560_948

Lyötyy toki aikakauden Novakkeja ja niihin koneita, mutta ajoon meinasin ihan uudet kamat niin ei tartte vanhan elektroniikan kanssa tuhertaa. Ja hinta mielestäni kohtuullinen. Lipolla kun ajaa niin pitää muistaa että jännite on suurempi kuin ennen joten ei tartte välttämättä sitä 15t konetta samaan vauhtiin

99
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 29.04.14 - klo: 21.09 »
Pitkästä aikaa jotain edistystä omassa scorpparissanikin. Enää sopivia ruuveja odottelen ja ensi viikon prätkäreissun jälkeen luulisin saavani tämän läjään ja koeajoille.

Tässä kuva nyt 2x2s "sadlepack" layoutista. Ja jos ihan hulluksi rupeaa niin menee tohon 3 shortyäkin poikittain...


akkujen päälle on tehty hiilaripanta sekä pohjasta on tukittu ylimääräiset reiät, jotta kivet yms eivät töki akkuja.

100
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 24.04.14 - klo: 21.59 »
Vai notta laatua vaaditaan :tongue:
Pitäsköhän sitä sitten ruveta vai treenaamaan? Onko porukalla mitään suunnitelmia milloin kokeillaan taas? Ja missä? Auto on valmis ja kuskikin ehkä :grin:


101
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 23.04.14 - klo: 21.51 »
Tuohan on lähes ilmainen, itse olisin veikannut jotain 4-alkavaa euromäärää. Menee myös itsellä vakavaan harkintaan, vaikkakaan ei minulle edusta mitään tunnepuolen juttuja. Kun 1. Autoni hankin oli Scorppari juuri poistunut ja Ultimaa joutui tuolloin odottamaan.

EDIT: Oli ilmestynyt Amain:iin ennakkotilaukseen, joten laitoin tilauksen sisään varmuuden vuoksi

102
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 23.04.14 - klo: 10.50 »
Tuolla lisää Scorpionin re-releasesta:
http://www.redrc.net/2014/04/kyosho-scorpion-re-release-2wd-buggy-details/

Kyllä hienolta näyttää, mutta samalla myös hintavalta.

Noita aiempia ultima kuvia katsellessa oikein harmittaa oma saamattomuus, kun omat ultima-projektit ovat yhä vaiheessa. Tahtoisi kanssa päästä ajamaan ja fiilistelemään.

103
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.03.14 - klo: 19.57 »
Tuossa laturissa muistaakseni pystyy käyttämään esim 3s balansointi porttia 2s:lle mikäli tunkee/tekee sellaisen liittimen että ylimääräinen pinni jää käyttämättä. Pikaisella googletuksella tuollaista tietoa löytyi myös netin syövereistä eli sieltä etsimään, jollei halua aina kahta akkua ladata yhtäaikaa.
Esim tässä
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1109734

104
Sähköautot / Vs: Speedpassion nopari/motti.
« : 16.03.14 - klo: 14.26 »
Eikö noparissa pitäis olla akku kiinni ja virrat päällä?

Ei Reventonissa. vanhoissa kylläkin. Eli jos PC:ssä kiinni ei akkua.

105
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 13.03.14 - klo: 08.00 »
Ei ole välttämättä käyttäjän vika. Ainakin omassa ministerissä oli yhä nuo kumilätkät ja nekin vain kolmessa kupissa siis yksi oli ilman. Eli tehtaan jäljiltä väärin.

106
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 09.03.14 - klo: 20.56 »
Onkos sillä väliä, että kumpaan johtoon ton liittimen laittaa, eli tohon punaseen mikä lähtee tosta säätimestä vai mustaan?

Ei ole väliä. Toki kuten aiemmin kirjoitin optimi ratkaisu olisi poistaa kokonaan tuo toinen liitin, mutta mikäli tarvitset myös kahden akun vaitoehdon niin tämä toimii. Toki toinen vaihtoehto on muuttaa säädin yhdelle liittimelle ja käyttää sopivaa haaroituskaapelia (sarjaankytkentä) silloin kun käytät kahta akkua.

Tämä siis oletuksella että on esim 2 kpl 2s tai 3s akkuja ja tarkoitus on kytkeä sarjaan eli jännite tuplaantuu. Mikäli aoit käyttää kahta esim 4s akkua rinnan kytkettynä (kapasiteetti tuplaantuu) niin koko kytkentä on silloin väärä.

107
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 09.03.14 - klo: 20.16 »
Jep, juuri tuo ja navat yhteen esim pätkällä riittävän paksua johtoa.

108
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 09.03.14 - klo: 17.28 »
Mikäli siis aiot käyttää sekä kahta että yhtä akkua tilanteen mukaan niin teet yhdestä deans liittimestä (naaras) sellaisen jossa navat on yhdistetty. Sitten yhdellä akullla ajaessa käytät sitä toisessa liittimessä.

Mikäli ajat ainoastaan yhdellä akulla niin sitten suosittelen poistamaan tuon toisen liittimen eli kolvi käteen.



109
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 27.02.14 - klo: 20.20 »
Hajosi kondensaattori reventon pro:sta. Mistään ei tunnu saavan varaosana.
Toimiiko, jos laitan tilalle samoilla specseillä(25V, 2200uf) olevan konkan kiinni, vai
onko joku juttu ettei toimisi??? Tossa alkuperäisessä on meinaan joku
piirilevyn tyylinen ,johon on juotettu +, ja - johdot.
Multa oli Kiinan pojat unohtaneet koko konkan laatkosta. Tollasilla arvoilla olevalla konkalla (low ESR) on vedetty ja hyvin toimii

110
Pyödälle tarve, ei oikein mahdu autoon perheen ja muiden romujen lisäksi.
Jukka Laine TSS-10

111
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 22.02.14 - klo: 09.14 »
Tuli eilen hamstrattua Saksan Ebaysta ripakopallinen osia.
Eli vinkkinä jos jotain tähän autoon tarvitsee kannattaa vilkuilla sieltä yksi kauppias myy luultavammin osina uusia scorppareita ja osat ovat lähtöhinnaltaan n 2€ luokkaa ja osta heti n 5€. Ainoa harmi että postikulut ovat korkeat, mutta niillä sitten voi tilata niin monta osaa kuin haluaa ja toimitus oli kotiovelle.

114
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 15.02.14 - klo: 10.58 »
Painopiste kyllä laskee.. Kuhan saat vaan akut tukevasti kiinni  :laugh:

Joo kyllä nee kiinni tulee sitten aikanaan. Joku 2wd tyylinen hiilaripanta ja sille lukitukset. Noista sivuilla olevista rungon muovijäykkäreistä pitää vaan poistaa alkuperäisen telineen ruuvinpaikat niin akut mahtuvat hienosti paikalleen.

115
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 15.02.14 - klo: 10.48 »
Auto ja bling osat saapui. Matkan aikana kuvien perusteella syntyi ajatus kahden 2s akun sijoittamisesta rinnakain ja ihan pienellä muokkaamisella tämä myös onnistuu. Ehkä pieni kevennys mutta ainakin painopiste laskee.


116
tilattu 12.2.2014

Turnigy TrackStar 1/8th Sensored Brushless Motor 1900KV

http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=85610A65-82C6-468C-B132-A61D3693C75F

117
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 10.02.14 - klo: 12.58 »
Ne alu-iskarit on kyl hienot!

Oliko solla heittää jotain arviota millasta ööliä noihin kannattas laittaa? Lähinnä jokin arvio että on edes alueella.

Joo pistetään kuvia, mutta siihen saattaa mennä aikaa, auto pitänee laittaa osiin kuitenkin varmuuden vuoksi kun käytetystä on kysymys ja ehkä samalla vaihdella laakerit uusiin. Ja tätä ennen on kokoamislistalla 2 vintage ultimaa ja yksi pro-x, mutta eiköhän jossain vaiheessa ennen kesää ja ainahan nuo vintaget voi odottaa...


118
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 10.02.14 - klo: 11.27 »
No niin oli antoisa Ebay ilta eilen ja autoon tarttui kohtuu hinnalla aluikarit sekä lähes ilmaiseksi aluiskaritornit ja -takasiiven kiinnike. Nivelvetaritkin tuli vielä klikattua ja Hobbykunkusta kasa punaisia alumutterita.

Nyt sitten odotetaan autoa ja blig-osia saapuvaksi, kunhan vielä itsekin pääsisi työmatkalta kotiin.

Sähköpuoli on vielä harkinnassa ja selvinnee varmaan sitten kun saan auton käsiin ja puntariin, joko siitä möhköstä saisi hiukan kevyemmän heittämällä turhia osia pois. Tosin nuo yllämainitut alu osat taisivat viedä laihdutusta takapakkia :cool:

Vastarikotelo nyt lähtee ainakin ja lisäksi elättelen toiveita koko akkutelineen pois heivaamisesta, mutta nämä nyt näkee sitten kun saa auton käsiin ja pääsee vähän mittailemaan.




120
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 06.02.14 - klo: 21.33 »
1900kv buggykone saattaa olla liian hepponen noin isolle autolle. Toki riippuu radasta missä ajelee. Itse laittasin Truggy moottorin, 4s setuppiin 2000 tai 2250kv.

Ok, pitänee tuumailla. Tosin vaikka auto onkin painavahko niin se on kuitenkin vain tuuppi joten voimansiirto ei liene niin raskas kun esim 8 krossissa... ja liika teho karkaa sutimiseen siksi ajattelin jotain hieman miedompaa pataa. Koneen fyysinen koko tullee kuitenkin olemaan 42 ja 70-74mm joten ei se ihan kevyintä buggyluokkaa edusta

Mitäs muuta kivaa tähän pitää iskeä, aluiskarit ja nivelvetarit ovat jo tulevien hankinojen listalla.


Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8