Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SepiMies

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 08.09.08 - klo: 17.22 »
...vaan sanotaan että suojaa vastarin ja noparin ja sitten jätkät vetelee vaikka mimmosessa mudassa ja pesee auton letkun avulla.

Kiinnostuinpa tästäkin, kun ulkona ajokelit alkavat olla vetisiä. Eli ajatus olisi ruiskia vastari ja nopari tällä, mutta mites nuo vxl peden vakioservot? Mitenkä ne kestää kosteutta? Ainakin nopeasti ajatellen ne olisi sitten jo vaikeampi suojata tiiviiksi.

242
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.08.08 - klo: 14.15 »
Tulipa sitten pistettyä Spede kulkemaan A123-kennoilla (lipot on kivikautisia :grin:). Mulla on kaksi vuotta vanha XL-1 säätimellä oleva Spede, muuten vakio mutta mosana on Team Orion 19x2 kun alkuperäinen kärähti jo ajat sitten.

Hupikerroin nousi kyllä ihan eri sfääreihin, kun nyt ei enää tarvitse odotella akkujen latautumista jos tekisi mieli ajaa, ei muuta kuin latauspiuha kiinni auton akkuun ja 8 minuutin päästä on valmista :evil:

Tuossa on nyt kolme A123-kennoa sarjassa, eli nimellinen jännite on 9.9V, eikä nopari ole tykännyt tuosta pahaa. Pinjoni piti vaihtaa, kun alkuperäinen 18-hampainen on ihan liian iso kovemmalle jännitteelle, 14-hampainen näyttäisi olevan aika lailla OK ja 13-hampaistakin voisi kokeilla. Moottori ottaa aika hyvin lämpöä, mutta vaihdetaan sitten harjattomaan settiin kun tuosta aika jättää.

Oikeastaan kaikki tarpeellinen tieto on täällä: http://wiki.lennokit.net/index/LiFe

Mitkä muuten olisivat hyvät renkaat sepelipihalle, nyt se on aika holtiton ajettava vakiorenkailla?

Miten nuo kennot kytkit? Vain kolme kennoa sarjassa, vai onko myös toinen 9,9v pötkö rinnan? Meinaan ainakin ne A123 kennot joita olen nähnyt myynnissä ovat vain jotain 2300mAh, eikä sillä vielä ajoajalla juhlita. Kaksi rinnan saisikin jo 4600mAh, millä jo pärjäisi tuolla 8min. latausajalla. Saisi välissä hiukan osatkin jäähtyä.

Kiinnostaisi hieman noiden A123 kennojen tuoma "turvallisuus".

243
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.08.08 - klo: 12.27 »
Onkohan mun akut kyykähteneet vai mitä, kun tuo VXL Stampede lähtee nykimällä liikenteeseen mutta sitten kun se lähtee niin ei se enään nyvi. Akut hajonneet? Akkuina on nosram 4000mAh ja Trinity referense 8.4v 4600mAh.

Taitaapi olla ihan normaali-ilmiö, kun käytetään NiXX akkuja. Varmaan, kun yrität ihan hiljaa eteenpäin, auto vain nykii paikallaan? Kerralla kaasu pohjaan, niin varmaan lähtee ilman nykimistä? Tuo velineon, kun ottaa 65A jatkuvaa, niin NiXX akut ei sitä pysty tarjoamaan. Ja virrantarvehan on suurimmillaan, kun mennään hitaasti.

Mulla ainakin jos yrittää "ryömittää" on tuloksena pelkää paikoillaan nykimistä, mutta survaisemalla kaasun pohjaan lähtee ihan kauniisti.

244
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 02.08.08 - klo: 21.48 »

Mutta tässä siis renkaan irtoaminen nro 1:

http://www.youtube.com/watch?v=1QAPB4XrHu0

Tulipa tässä mieleen, että tuossa kun on ilmassa aikaa, niin ensi kerralla tempaise jarru täysille ilmassa. "Ohjaa" keulan kivasti alas ja putoaa paremmassa asennossa :grin:.

Itseäkin vaivaa tuo pulttien pysymättömyys. Akselit ovat hievenen liika lyhyet, eikä pultin lukko-osuus ota kunnolla kiinni. Noh toivottavasti nyt lukitteella pysyisi.

245
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 31.07.08 - klo: 14.37 »
Nyt vois kokeilla jotain sitkeää diffirasvaa että ei ala sama rumba alusta.

Itse tumppasin vxl stampeden diffin täyteen (pursui ulos) asson 300K WT diffi"öljyä". Tuloksena "lukkoperä" mikä kuitenkin antaa lopulta myöten (kun stopissa pitää toista rengasta paikoillaan, toinen ottaa kierroksia hitaasti kohti huippukierroksia). Ainuttakaan vetaria ei ole mennyt, joten voisin suositella. Pysyy jopa kohtuullisesti diffin sisällä.

PS. Semmosesta vanhasta 5ml "lääkeruiskusta" saa oivan "rasvaprässin" sillä tuo "öljy" ei enää valu ulos purkista...

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]