31
Tulokset / Vs: SC WinterCup V tulokset ja tarinat
« : 19.03.17 - klo: 11.12 »
Kiitokset järjestäneelle taholle. Rata oli mainio, todella tekninen pieni väkkärä, joka rankaisi armottomasti pienenkin ajovirheen. Ja se alusta, se on vaan yksinkertaisesti paras millä olen ajanut. Pieksee jopa betonin. Rengas ei kulu oikeastaan ollenkaan ja pito on juurikin sopiva.
Itse kisaan valmistauduttiin perjantaina tehotreenillä (tiedän, olen huono ihminen kun ajoin perjantaitreenit) ja vauhtia ei oikein tahtonut löytyä, kun oli tottunut hieman erilaisiin ratoihin. Mutta kyllä ne ajolinjat sieltä pikkuhiljaa löytyivät ja vauhtiakin oli päivän lopussa jo suht hyvin. Muiden ajoa seuraten, olisi ehkä kannattanut satsata uusiin tuoreisiin renkaisiin jolloin olisi saanut ehkä hintsusti pitoa lisää.
Lauantaina aamusta aikaisin paikalle (kyllä, olin jälleen huono ihminen ja menin ajamaan aamun vapaata treeniä) ja muutama akullinen alle tuntumaa. Vauhdillisesti oltiin siellä 4-5 sijoilla, mutta muutama pikku muutos vielä autoon ja alkueriin. Tuskaisesti meni eikä oikein millään saanut kolmea peräkkäistä nopeaa pommitettua, mutta kuitenkin neljäs. Toiseen alkuerään tuoreimmat pinnit mitkä pakista löytyi (nekin yli vuoden vanhat) ja sai jotenkin ryllättyä 3 kierrosta peräkkäin kohdilleen ja peräti ruutuun 3. Erot oli jälleen todella pieniä.
Eka finaali meni täysin metikköön ja lopulta paukahti vielä servo. Ihmeen huonoa laatua. Vasta jotain 5 vuotta mittarissa josta viimeiset 1,5 vuotta liian isossa autossa valmistajan mukaan. Toinen lähtö menikin sitten paremmin, mutta pieni virhe tiputti neljänneksi. Kolmas sujui hyvin, mutta kerran hyppy hiukan leveäksi ja Martti kuittasi heti ohi. Viimeiset finaalit joko muilla vauhti hidastui tai itsellä kiihtyi, mutta kärjen vauhdissa pystyi roikkumaan. Molemmista kakkosena maaliin. Lopputuloksissa lopulta Martin ohi sijalle 3.
Koko talven oli varsin tasaista suorittamista (3-3-1-3) joten jotain kehitystä on tapahtunut. Parempaakin oli tarjolla, mutta omat koomailut väärillä hetkillä rankaisi. Eli tasaisuutta vaan lisää, vauhti alkaa olemaan kohdillaan.
Seuraavaksi vielä Vaasaan mittelemään endurancea ja sen jälkeen "vähän" isommille baanoille pelkäämään sadetta.
Kiitokset: TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC
-Mikko M. #3-
Itse kisaan valmistauduttiin perjantaina tehotreenillä (tiedän, olen huono ihminen kun ajoin perjantaitreenit) ja vauhtia ei oikein tahtonut löytyä, kun oli tottunut hieman erilaisiin ratoihin. Mutta kyllä ne ajolinjat sieltä pikkuhiljaa löytyivät ja vauhtiakin oli päivän lopussa jo suht hyvin. Muiden ajoa seuraten, olisi ehkä kannattanut satsata uusiin tuoreisiin renkaisiin jolloin olisi saanut ehkä hintsusti pitoa lisää.
Lauantaina aamusta aikaisin paikalle (kyllä, olin jälleen huono ihminen ja menin ajamaan aamun vapaata treeniä) ja muutama akullinen alle tuntumaa. Vauhdillisesti oltiin siellä 4-5 sijoilla, mutta muutama pikku muutos vielä autoon ja alkueriin. Tuskaisesti meni eikä oikein millään saanut kolmea peräkkäistä nopeaa pommitettua, mutta kuitenkin neljäs. Toiseen alkuerään tuoreimmat pinnit mitkä pakista löytyi (nekin yli vuoden vanhat) ja sai jotenkin ryllättyä 3 kierrosta peräkkäin kohdilleen ja peräti ruutuun 3. Erot oli jälleen todella pieniä.
Eka finaali meni täysin metikköön ja lopulta paukahti vielä servo. Ihmeen huonoa laatua. Vasta jotain 5 vuotta mittarissa josta viimeiset 1,5 vuotta liian isossa autossa valmistajan mukaan. Toinen lähtö menikin sitten paremmin, mutta pieni virhe tiputti neljänneksi. Kolmas sujui hyvin, mutta kerran hyppy hiukan leveäksi ja Martti kuittasi heti ohi. Viimeiset finaalit joko muilla vauhti hidastui tai itsellä kiihtyi, mutta kärjen vauhdissa pystyi roikkumaan. Molemmista kakkosena maaliin. Lopputuloksissa lopulta Martin ohi sijalle 3.
Koko talven oli varsin tasaista suorittamista (3-3-1-3) joten jotain kehitystä on tapahtunut. Parempaakin oli tarjolla, mutta omat koomailut väärillä hetkillä rankaisi. Eli tasaisuutta vaan lisää, vauhti alkaa olemaan kohdillaan.
Seuraavaksi vielä Vaasaan mittelemään endurancea ja sen jälkeen "vähän" isommille baanoille pelkäämään sadetta.
Kiitokset: TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC
-Mikko M. #3-