Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SepiMies

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9
61
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 11.12.14 - klo: 15.40 »
Tähän ketjuun ei ole kukaan kirjoittanut 3,5 vuoteen, mutta väliäkö sillä. Eli itseltä vielä tällainen "muinaismuisto" löytyy, tosin versio 2 World Spec, ja yritys olisi löytää tähän kori. Vakiokorin toki saisi yokomoeu.com, mutta se kun on omasta mielestä jokseenkin möhkö/ruma, niin onkos tietoa mitkä muut korit tähän sopisivat?? Ne mitä tähän on aikanaan tehty ovat jo poistuneet valikoimista. Mahtaisikohan esim. kolmosversiolle tehdyt korit mennä paikoilleen, vaikka sitten puukolla ja dremelillä?? Ei turhaan viitsisi tilailla randomilla koreja jos vaikka joku niistä sopisi :laugh:

62
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 12.11.14 - klo: 01.36 »
Kiitoksia oikein hyvästä ja tyhjentävästä vastauksesta. Itsellä auto on hyvinkin tarkalleen tuossa maxin "lähes uusimmassa setupissa". Takaiskarit on itsellä ollut tuon Maxin uusimman setupin tavoin yhden pykälän pystymmässä kuin niissä aikaisemmissa setupeissa :laugh:  Sillä on sahattu Turussa lukemattomia akullisia ja heräsi vain kokeilunhalu, että millainen vaikutus linkkien paikoilla on auton käyttäytymiseen :cheesy:. Ja tosiaan Maxin tavoin siellä on ne 2mm prikat molemmilla puolilla paikoillaan  :wink:

Ja jotain on ollut aikeissa tehdä oikein kun Max Turussa vaihtoi vähemmän aurausta taakse. Sama on itsellä ollut mielessä, mutta jäänyt vielä toteuttamatta. Myös etuvaimennusta on ollut tarkoitus pehmentää pykälällä, mutta jäänyt tekemättä kun pääpaino on ollut tasaisen ajamisen opettelulla  :grin:




63
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.11.14 - klo: 22.16 »
Juu iskaritornin irroittaminen on ollut itsellä keinona kun noita on siirtänyt, mutta siinäkin on oma hommansa :laugh:. Et helpoimmalla pääsis kun lisäis/ottais pois prikkoja hubin puolelta. Itsellä paikoillaan 2mm prikat ja niiden pois ottaminen vähentää aivan hiukan kääntyvyyden terävintä kärkeä :shocked:. Eli kaipa sitä voi ainakin paremman tiedon puutteessa säädellä kulmaa prikoilla hubin puolelta :laugh:

Ja juu auto on v2 muovitornilla.

64
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.11.14 - klo: 12.40 »
Tämä sopeisi varmaan moneen muuhunkin ketjuun, mutta kun koskee kyseistä auto, niin menkööt tänne :-).

Eli kun tässä autossa on ainakin omasta mielestä etulinkin sisäpään siirtäminen harvinaisen v**tumainen homma, niin onko sillä mitä eroa jos linkkiä korottaa tai laskee hubin puolelta prikoilla? Monissa oppaissa puhutaan vaan "linkin kulmasta tukivarteen nähden", muttei oteta kantaa siihen, että onko lopputulos sama siitä huolimatta kumpaa kiinnityspistettä nostaa tai laskee :-).

Eli siis onko lopputulos sama jos hubin puolelle laittaa/ottaa pois prikkoja TAI iskaritornista nostaa/laskee kiinnityspistettä??

65
Oikeen kivat kisat oli. Ajo parani päivän mittaan samoin kuten pito radassa. Lievästi oli hankalaa ajella, kun ainakaan itsellä ei päivän alussa ollut minkäänlaista pitoa, mutta muutamalla muutoksella autosta sai ihan ajettavan. Ehkä siksi oli hiukan hankalaa löytää hyvää rytmiä ajamiseen. Paikka A-finaalissa kuitenkin aukesi. Finaalit oli perus hyvää ajamista, mutta muutama pieni virhe maksoi aina pari sijaa. Mutta koska kisojen tavoite oli päästä A-finaaliin, niin ihan suht tyytyväinen voi olla.

Erityiset kiitokset menee Myllyntaukselle, jonka kanssa vedettiin tiukkaa vääntöä 2. finaalissa. Mahtavaa ajaa kun päälle ei tulla eikä pitkäksi menneen jarrutuksen jälkeen leikata takaisin sisälinjalle vaan pidetään sama linja läpi mutkan :cool:. Omasta mielestä näin sen pitäisikin olla, mutta ikävän usein edellä ajava koukkaa takaisin sisälle (jos siis hyppy/jarrutus on mennyt pitkäksi) jolloin takana tulevalle ei jää juurikaan tilaa. Eli siis sama tilanne, mistä on juttua Tiksin WJ-kisojen tulokset ja tarinat ketjussa.

Myös Jeppelle kiitokset loistavasta toiminnasta mikrofonin ääressä.

Tästä on hyvä jatkaa taas eteenpäin.

Mikko #87


66
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 06.10.14 - klo: 21.52 »
Tuo Maxxin setuppi toimii Turussa LRP-Areenalla varsin mallikkaasti vaikka itsellä on kiinni vielä exotekin 4-asteen RR-palikka. Auto on todella helppo ajaa ja varsin nopea jopa amatöörin käsissä :laugh:. Joten jos joku on tulossa Turkuun ajelemaan, niin tuosta saa todella hyvän pohjan, mistä sitten voi muokata mieleisensä.

67
Oli kyllä huikeen hauskat ja hyvät kisat. Muutamaa kasauksessa tehtyä virhettä lukuunottamatta autossa ei teknisiä ongelmia koko päivänä. Kyllä sitä ruuvilukitetta vaan tarvitsee näemmä erinäisiin paikkoihin oikeasti laittaa  :laugh:. Toista kertaa "isommissa kisoissa" ja ajo kulki alkuerissä niin hyvin, että irtosi peräti A-finaalien 2. paikka :shocked:. Kauhean jännityksen saattelemana (jalat veti kylmiksi kesken ajon :laugh:) ajot kulki finaaleissakin varsin hyvin vaikka kerran tuli koomailtua auto ulos radalta mihin paloi noin 9s kun nostaja joutui juoksemaan puolet takasuorasta autolle :laugh:. Silti ilmeisesti viimeiseltä sijalta kolmanneksi.  Viimeinen finaali aikas virheittä läpi ja peräti voitto :shocked:.

Erityiset kiitokset lähtee Jarkko Savolalle, jonka kanssa väännettiin pariin otteeseen varsin tiukkaa ja reilua ajoa. Ilman osumia aivan puskurissa kiinni useampia kierroksia :laugh:. Ja tietenkin Martille myös :wink:

Tästä on hyvä jatkaa taas eteenpäin.

Mikko #87

68
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.09.14 - klo: 10.23 »
Loistavaa, kiitoksia. Kyllä nuo HobbyFactoryn sivut tuli katsottua läpi, mutta kaipa sitä tarvis sitten käydä optikolle juttelemassa sopivista silmälaseista :laugh:

69
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 09.09.14 - klo: 15.33 »
Moi.

Ei kellään sattuisi olemaan joutilaana DESC410v2:n 23T "servon sovitetta" eli sitä palikkaa, mikä tulee servon rattaaseen kiinni ja mihin sitten taas ruuvataan servosaveri kiinni.

Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)

70
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 06.09.14 - klo: 16.39 »
Kun en viitsi omaa ketjua tehdä yhdelle ainoalle moottorille, niin kysytäänpäs täällä. Eli harmaita hiuksia aiheutta HW:n 3656SD ja tarkemmin sen laakerit. Moottori alkoi pitämään kitinää ja "pätkimään" ilman kuormaa irrallaan pyöritellessä. Sisällä oli p**kaa yhden hiekkalaatikon tarpeisiin :grin:. No laakerithan tuossa on aivan jumissa ja uudet pitäisi saada. Akselin puoleisen laakerin saakin lyömällä irti, mutta mites sensorin puoleisen?

Vinkkinä olen saanut uunittaa moottorin päätyä 200-asteessa ja napauttaa laakerin irti. Oli 200-asteessa vartin --> ei lähtenyt. Nostin lämpötilan 250-asteeseen ja oli vartin --> ei lähtenyt, mutta laakerin kehät paistui kivan kullanruskeiksi :grin:.

Jos sitten hankkisi ulosvetäjän, niin millaisen? Niistä kun itsellä ei ole yhtään kokemusta. Tuskin ainakaan mitään millä 1/1 autojen laakereita irroitellaan.

Ja tietenkin yksi vaihtoehto olisi porata moottorin päätyyn 6mm reikä, jotta laakerin saisi lyötyä pois. Tuo "dust-proof" kun on näemmä vähän niin ja näin jo tehtaalta tulleessa moottorissa :laugh:.

Ei kiinnostaisi 90€ moottoria vaihtaa ~6€ laakereiden takia...

71
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 13.08.14 - klo: 22.52 »
Ruusuja käyttäjälle Dummy.

Ripeää toimintaa ja auton kunto ylitti ostajan odotukset :smiley:

72
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 08.04.14 - klo: 15.06 »
Ruusuja nimimerkille Ukko. Kaupat sujui niin mallikkaasti kuin vain voi toivoa :smiley:

73
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.01.11 - klo: 15.42 »
...nuo iskarithan on ostettu pakettina sabesta (ihan on kauppaan kävelty) ja jouset tulevat mukana...

Jos pääset sabeen kerran paikalle, niin otappa vaikka koko auto sinne mukaan, kerro ongelmat ja pyydä apua. Uskoisin, että auttavat. Eivät välttämättä pura koko autoa siinä kassalla, mutta pystyvät varmaan sanomaan ainakin jotain mikä on pielessä.

Ja muutenkin kannattaa lukea ajatuksella nuo linkitetyt sivut läpi. Auttaa varmasti moneen ongelmaan ja välttyy näiltä "miten öljy vaikuttaa alustan korkeuteen?" kysymyksiltä. Kyllä se siitä vielä lähtee :grin:.


74
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.10 - klo: 13.26 »
Tulipa tällainen asia mieleen kun luin uuden akun "turvaselostetta". Kyseessä 5000mAh 2s akku jolle annetaan "älä ikinä lataa alle 3A äläkä yli 7A". Itse en ainakaan ole ollut tietoinen, että LiPo:lla olisi jokin latausvirran alaraja. Jos ei ole kiirus, olen lataillut 0,5C:llä ja kun tarve saada akut nopeammin täyteen niin silloin 1C:llä.

Mikä siis on potentiaalinen haitta jos tuota latailee vaikka sillä 0,5C:llä eli 2,5A:lla? Virrananto heikkenee, kapasiteetti pienenee yms?

75
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.11.10 - klo: 02.32 »
No jos latauksen jälkeen kennot ovat 4,2V ja purun jälkeen ~3,15V (6,29V/2) niin eipä taidan olla muuta vaihtoehtoa kuin, että akut ovat tiensä päässä. Jos taas kennot ovatkin esim. 4V --> vika mahdollisesti laturissa.

Onko nuo jännitteet laturin vai yleismittarin mukaan otettuja? Kannattaa mitata ne esim. yleismittarilla. Siis purun ja latauksen jälkeen.

Entä mitä tarkoittaa "pari kuukautta suht tyhjillään"? Jos akut ovat olleet sen pari kuukautta alle 3V/kenno niin se tekee ainakin kennoille huonoa.

LiPoja ei voi elvyttää (ellen ihan hakoteillä ole) vaan hävinnyt kapasiteetti on menetetty lopullisesti.


76
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 26.11.10 - klo: 11.47 »
Tuohon kääntymiseen, saattaa myös olla että servosaveri on tullut tiensä päähän. Oireilee vastaavasti, kun alkaa sen sisällä oleva jousi väsymään.

77
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 08.11.10 - klo: 10.58 »
Taitaa tosiaan sulla Speed79 tuo vauhti aiheuttaa osien hajoilua :grin:. Jos tosiaan ajelet 31 pinjonilla ja 76 spurrilla ja vielä 3s:llä, niin autohan yltää lähes 100km/h. Voisin melkein vannoa, että mikään 1/10 auto ei kestä siitä vauhdista tapahtuvia voltteja/kuperkeikkoja/kolareita yms. Nuo muutamat hajoamiset kyllä ovat niitä "häh, menikö toi rikki?" tapauksia.

Teräsvetareista sen verran, että ovat mielestäni heikommat kuin alkup. muoviset. Lisäksi tahtoivat olla huonot pysymään kupeissaan. Ne "nastat" murtuivat parin kuukauden jälkeen.

PS. Ja noilla tehoilla ei olisi pahitteeksi pitää slippiä ainakin hiukan luistavana :wink:.

78
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 07.11.10 - klo: 22.38 »
Luulin näiden vehkeiden olevan pomminkestävät. Pojalle laitettiin juuri tulemaan Bandit.

Ei nämä sentään ihan ole :grin:. Itsekin hajoitin nyt vkl:n aikana alkup. takahubit. Kestivät sentään lähes 3 vuotta. Mutta kyllä näitä aika huoletta saa paiskoa suuntaan jos toiseen.

Takatukivarret nyt ei mielestäni kuulu niihin heikoimpiin, mutta ainahan saattaa olla se kuuluisa maanantaikappale. Enpä muuten tiedä milloin nuo tukivarret on muuttunut noihin X-malleihin sillä ainakin itsellä ne on sellaiset ja auto vm. 2008. Näin siis ainakin kuvien perusteella.

Mielestäni nämä pakkiin jos Rustlerilla ajaa: takaiskaritorneja (3638), caster-paloja (3632), etu- ja takahubeja (3736+3752) ja ehkä jos siltä tuntuu, niin yksi pari vetareita kokonaisuudessaan ("yoke"+vetari+akseli eli 4628R+1951+2753X). Näillä kattaa yleisimmät vauriot eikä ajot keskeydy. Stampedella voi mielestäni jättää takaiskaritornin pois.

Kumpaakaan ei tosin nettikaupan varastossa Sabella ole, mutta voisin etsiä sitä jostain muusta nettikaupasta, jos tuo Slashin osakin on käypä.

Ainakin Hobbylinnan nettivarasto näyttää vihreää joten sieltäkin voisi koittaa :azn:.

79
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 07.11.10 - klo: 20.19 »
Tulipa tehtyä melko "hasardi" koe vanhan mallisella VXL-3s noparilla talven tuloa odotellessa (vaikka saisi tosin olla tulemattakin :azn:). Kyseessä siis se ensimmäinen versio, missä vielä naaras-banaanit sojottaa itse noparista. Noparissahan on melkein joka rako tiivistetty jo tehtaalla, mutta vedenkestävyyttä ei missään määrin luvata. Noh nopari moottoreineen irti autosta ja ilman virtoja (siis akkua myöten virrat pois) paineruiskulla n. litra vettä eri suunnista päälle. Tämän jälkeen nopari auki ja kattomaan paljonko vettä meni sisään. Vastaus oli: ei pisaraakaan :grin:. Noparin sisällä ei ollu sitten minkäänlaista kosteutta. En silti suosittele tällä vanhalla mallilla ajamista ilman suojauksia enkä itsekkään aio ajella ilman, mutta aika mielenkiintoista, että noin hyvin piti. Varmuudeksi (vaikka olikin turhaa) nopari "kuivui" tunnin saunassa. Ja kaikki toimii edelleen. Tiedän, mahdollisuus oli hajoittaa nopari ja jälkeenpäin tuo ei enää tunnu kovinkaan järkevältä testiltä. Hetkellisellä aivopierulla vain syntyy joitain tyhmiä ideoita.

80
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.11.10 - klo: 02.04 »
Jep. Sain sen kyseisen nelkun kuntoon, mihin aiemmin kyselin vinkkejä. Joten kiitokset niistä.

Ja taitaa muuten olla tuo aika yleinen olettamus, että nastoissa määrän pitää olla mahdollisimman suuri. Itse aikanaan laitoin ensimmäisiin nastakumeihin varmaan jotain 10 ruuvia/rengas ja ihmetys oli suuri kun lisäsin niihin n. 10kpl/rengas ja pito vain heikkeni :grin:. Eri auto tosin, mutta kuitenkin.

81
Sähköautot / Vs: Viat Ni-Hm akuissa??!! =O
« : 06.11.10 - klo: 01.51 »
Lisätään vielä LaNi5:n listaan, että kuinka usein akuilla on ajettu (eli montako kertaa päivässä) ja milloin viimeisen kerran ladattu/ajettu ennen näitä "paria päivää"? Siis ovatko olleet säännöllisesti käytössä vai vain esim. kerran pari kuukaudessa?

En muista miten NiMH akuilla tuo lataslämpö menee, mutta uskoisin, että nekin viihtyisivät paremmin latauksessa hiukan lämpimämmässä

82
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.11.10 - klo: 12.23 »
moroo..

mitä eroa noissa 1 kennon ja 2 kennon akuissa siis jos noita 1 kennon akkuja olisi 2..?
onko 1 kennon akut jotenkin tehokkaampia vai?

HÄH??

Itse tulkkasin tuon niin, että kysyt mitä eroa on yhden ja kahden kennon lipolla? Tätäkö tarkoitit? Jos näin, niin eipä niillä ole muuta eroa kuin tuo kennojen määrä. Eipä siinä ole juurikaan eroa kytketkö itse 2 yhden kennon akkua sarjaan vai onko sen tehnyt joku jo tehtaalla ja paketoinut samoihin kuoriin. Siinä toki on ero, että yhden kennon akkua ei tarvitse ladatessa balansoida. Ja tuosta tehokkuudesta sen verran, että kahden kennon akku on tietenkin tehokkaampi, koska täyteen ladattuna sen jännite on 8,4V. Yhden kennon akku jää 4,2V:iin.

83
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.11.10 - klo: 01.11 »
Tulee vain tuosta Ricce:n tapauksesta mieleen, että olisiko akun sisällä jotain kytketty ristiin? Noista molemmistahan tulee n. 6,6V yhteensä eli olisi 3,3V/kenno. Jotenkin vaan kuullostaa niin hurjalta tuo 5,8V, että luulisi amppeerien jo karanneen kennosta liekkien saattelemana aikaa sitten. Tai sitten vaan nykykennot kestää reilusti enemmän kuin tuon 4,2V :undecided:. En kyllä ite lähtisi lataamaan 2s akkua 11,6V jännitteeseen :shocked:.

Ja tuosta balansoinnista. Itse tasasin kerran 0,15V jännite-eron tasan sillä latausvirralla, minkä tasauspiiri pystyy purkamaan. Näin toinen kennoista ei lataudu ollenkaan. Omalla kohdalla tarkoitti 300mA virtaa joten aikaa meni, mutta jos koitti 1C:llä sitä tehdä, niin ei saanut tasaiseksi (kennot oli jo 4,15V ja 4,08V). Tämän "hidastasaamisen" jälkeen on pysynyt balanssissa.

84
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 31.10.10 - klo: 12.12 »
Tuli luvattua laittaa yksi nelkku-slash kuntoon ja nyt kaivataan hiukan vinkkejä. Pahoittelen jos näihin on tässä ketjussa jo vastaus, mutta aika ei anna periksi käydä koko ketjua läpi kovin tarkasti. Jos näistä on jo puhuttu, niin suuntaa antava sivunumerokin auttaa.

1. Moottorin laakerit ovat tiensä päässä (johtojen puoleinen ruosteessa). Helppo homma vaihtaa, tai oli ainakin vanhan mallisessa velineon 3500 motissa. Tässä kun ei aukea kuin johtojen puoleinen pääty. Eli pitääkö akseli/roottori sitten vetää jollain pihdeillä sieltä ulos kun ainakaan oma sormivoima ei siihen riitä? Samalla pitää sitten varoa naarmuttamasta/vahingoittamasta kyseistä osaa. Ja mitenkä sitten se pinjonin puoleinen laakeri? Lyödään paikastaan ulos ja ravistellaan kannun läpi pois? Ja uusi sitten roottorin mukana paikalleen?

2. Etudiffi "ritisee". Vähän samanlainen ääni kuin rustlerissa kun vaihteistoon ei laita ollenkaan rasvaa. Sellainen metalli vasten metallia ääni. Auki, puhdistus ja rasvaa?

3. Renkaat on ihan hävyttömän epätasapainossa. Tarkemmin taitavat olla vettä täynnä (sitä tulee loputtomasti ulos kun gummia puristelee). Lienee pakko repiä auki vai saako sieltä jotenkin tuon veden pois. Toki sitä voisi puristella aikansa ja kun se lopulta loppuu niin vaikka saunaan kuivumaan.

Näihinkin kun saisi apua, niin pääsisi jo pitkälle :grin:. On tuossa muuten muutamia aika ihme ratkaisuja, mutta toisaalta keula ja perä lähtee näppärästi auki.

85
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.10.10 - klo: 20.43 »
Tämän innoittamana testilatasin omatkin lipot, että mitäs ne näyttää. Tovin muuten aikanaan kesti tottua tuohon iChargerin näyttöön. Mitä suurempi virta, sitä enemmän se heittää. 4A:lla CC:n vaihtuessa CV:ksi näytössä 8,56V (2s akulla). Turhan pitkät ja ohuet kaapelit kuulemma aiheuttaa tämän. Itse akku on n. 8,42V (yleismittarilla akun navoista).

4100mAh 2s = 8,40V heti latauksen jälkeen, 8,39V 10min. päästä

1000mAh 2s = 8,41V ----------,,----------, 8,40V -----,,-----

2200mAh 3s = 12,62V ---------,,----------, 12,60V ----,,-----

Tuntuu pienempää virtaa käytettäessä pistävän hiukan enemmän kuin suurempaa käytettäessä. Varmaan osittain siksi, että katkaisee latauksen kun virta on 1/10 alkuperäisestä.

86
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 24.10.10 - klo: 14.46 »
SepiMies: Tai sitten Traxxas on ajatellut, että kun heillä on jo neliveto E-maxx niin Stampedesta ei tarvi tehdä nelivetoa, niin on joki tuuppiautokin.

Voipi olla näinkin.

Meinasin itekkin, että nelkku-slash on melkoisesti fyysisempi kuin rusty, joten mitenkä mahtaa onnistua konversio. Tuo "backslash" on kyllä makean näköinen peli. Mutta niistä sitten tuolla 4x4-puolella...

87
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 24.10.10 - klo: 14.39 »
No onhan tuupparissakin aika korkealla vakiona tuo kori, joten sen puoleen tuo noudattelee vanhaa linjaa. Kuvien perusteella voisi olettaa, että painonjakauma on ainakin huomattavasti parempi kuin 2wd mallissa. Jos (ja toivottavasti) tekevät myös 4x4 rustyn niin toivottavasti säilyttävät tämän nyky tilanteen, että autoa on helppo halutessa vaihdella eri mallien välillä. Kuvia tutkimalla riittäisi, että poistaisi alustasta turhat "kilkkeet" pois ja auto matalammaksi riittäisi. Saa tuosta varmaan melko vaivatta väsättyä nelkku-slashinkin vaikka runko nyt melko lailla eroaakin. Mene ja tiedä.

Toisaalta heräsi jo nyt ajatus hankkia vain tuon runko, kardaani yms. vaadittavimmat osat ja väsätä 2wd:stä 4wd  :grin:.

88
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 23.10.10 - klo: 16.08 »
HEP ihmiset, kuunnellaan mitä tuo Ameriikan poika tuossa videolla jauhaa :grin:. Siellähän se sanotaan, että "hinta tulee olemaan 399$ ts. sama mikä 4x4 slashilla" eli olettamus olisi että täällä se olisi n. 420€

Ja toinen mikä videolla sanotaan "auto pyritään saamaan markkinoille jouluksi". Sitä tosin ei mainita, että minkä vuoden jouluksi :grin:.

Voisihan tuota harkita vaihtaa nykyinen rusty/pede tuohon, mutta toistaalta vielä enemmän himottaisi 4x4 rusty. Voisi olettaa, että sellainenkin tulee jossain kohtaa. Myös jos sen saisi ilman sähköjä (on jo ennestään VXL setti ja 2,4GHz radiot) ja sitä mukana tulevaa akkua ja laturia (mitä sitä enää NiMH:llä ja laturikin on jo ennestään "riittävä"), se olisi plussaa. Ihmeen kauan on muutenkin kestänyt 4x4 peden tulo. Lienee trx:n pojat pelänneet E-MAXX:in kohtaloa markkinoilla, koska sen hinta on kuitenkin ~650€ (suomessa) ja tämän jotenkin olettaisi vähentävän sen myyntiä. Spekulaatiota toki :grin:.

89
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.10.10 - klo: 12.59 »
Tämä nyt ei suoraan liity autokäyttöön, mutta LiPoihin kuitenkin. Eli mitenkäs sarja-ladatessa menee tuo tasurilautaan kytkentä? On käytössä 2x1000mAh 2s akut (eivät autoissa tosin). Adapterina on "tein-sen-itse" ja toimii kun kytkee pelkästään akut siihen ja mittaa jännitteet. Adapteri tämän tyyppinen mutta liittimiksi on vaihdettu deanssit. Latailin pariin kertaan akut ilman ongelmia, mutta sitten sain aikaan tasurilaudan liittimen "palamisen", yhden deanssin lievän "palamisen" ja näyttävät valokaaret :grin:. Eli ilmeisesti kytkin akut tasuriin väärin. Eli mitenkä sitten akut menee siihen kiinni? Oli sen verran hurja tuo "kipinä" jotten uusiksi välttämättä halua ottaa. Tasuri laudasta kuva tässä.

Eli tuon valokaaren tarina meni näin. Ensin molemmat akut kiinni tasuriin, sitten adapteriin ja lopuksi latausjohtoihin. Toista akkua laittaessa kiinni adapteriin (adapteri kiinni latausjohdoissa) --> RÄTS --> deans otti hiukan vahinkoa. Toinen yritys (näin ohjekin kieltää tekemästä), akut kiinni adapteriin ja latausjohtoihin, eka akku meni hyvin tasuriin, toinen --> RÄTS --> tasurista navat paloi.

Kaikki onneksi toimii tämän jälkeen.

90
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.08.10 - klo: 01.50 »
Siis hetkinen. Sulla on siinä 4s lipo kiinni? Milläs mosalla tuota liikutat? Veikkaan, notta spede lähtee yksisuuntaiselle matkalle kuuhun tuolla kokoonpanolla :grin:. Kerroppa sitten miten se liikkuu...


PS: Sabe kyllä lupaa toimittaa nettitilaukset myös loman aikana :wink:...



Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9