Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SepiMies

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9
91
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 19.08.10 - klo: 23.07 »
Joo joo, kyllä ne koon puolesta sopiikin. Koitin tarkoittaa sitä, että vakiovanteissa vaan ei ole juuri sitä "liimauraa", mihin renkaan voi aluksi vetää ja sitten venyttää aina pikkaisen ylös ja liimaa väliin. Ne vakiokumit kun ovat sellaisella ihme "härpäkkeellä" liimattu vanteen pintaan, sen "kynnen" alle. Hankala selittää, kyllä sä tiiät :grin:. Nuo renkaat myös ainakin itsellä omaa hiukan liian leveät insertit, mistä johtuen "kampeavat" itseään ulospäin. Mutta itse en noita ikinä ole vakiovanteille liimannut, joten siksi vain arvioin haastavaksi. Itsellä rullaa 30 series wabashit alla, mihin nuo ainakin sopii loistavasti.

PS. Jos ja kun nuo kumit hommaat, niin varaudu jännään "tuoksuun" kun pussin repäisee auki :wink:.

92
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 19.08.10 - klo: 14.33 »
Kysytään nyt täällä alan ammattilaisilta kun ei tuonne toiseen topikkiin kukaan ikinä vastaa...  :undecided:

On tää rengasvanne show kyllä välillä yhtä painajaista kun ei tiedä mikä käy mihin...
Käykö tämä rengas http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28344
tälle vanteelle http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28816 ??
Jos oikein ymmärrän niin pitäisi käydä.. Vai?

No itseasiassa noiden renkaiden liimaus noille vanteille tulee olemaan hankalaa, koska noissa vanteissa ei ole uraa renkaalle eli renkaan pitäisi olla "uratonta" mallia. Kyllä joku täälläkin oli noita 30 series kumeja vakiovanteille liimaillut, mutta jos oikein muistan, niin hankalaa oli ollut. Ne Pro-Linen omat 30 series vanteet sopii aika hyvin ja niihin liimaus on helppo.

93
Jep. Eipä mitään. Tuli kirjoitettua hiukan negatiiviseen sävyyn tuo vastaus, vaikka ei ollut tarkoitus. Kun sen luki uudestaan läpi, niin siitä välittyi aika kielteinen kuva. Mutta jatkoa kannattaa tosiaan laittaa tuonne ketjuun, sieltä löytyy paljon jo vastauksia/vinkkejä näistä autoista...

94
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 04.08.10 - klo: 13.30 »
Itseä asteen verran kiinnosti tämä auto, mutta nyttemmin kiinnostus on hiukan laskenut. Lienee olla niin, että truggy on kaikilla osoittautunut heikoksi. Buggyn tilanne taas vissiin hiukan toinen, toisilla kestää toisilla ei. Maanantai/Kiina ilmiö kenties? Sisäradalle olisi tuo buggy kiinnostanut, mutta taitaa jäädä. Tai sitten ei. Cyber 10b taitaisi olla parempi laite, mutta hintaakin tulee aika reilusti lisää.

Harmi, että tuon kanssa ei vissiin voi tietää millaisen saa. Joko kestävän tai sitten maanantain. Jos varaosilla vielä sama tilanne, niin silloin ei kiitos. Pitääpä siis vielä odotella, miten tilanne kehittyy.

95
Ei millään pahalla, mutta osasit kyllä linkittää tuon auton sivun, mutta et sitten viitsinyt avata "parts list" osastoa ja lukea sieltä.

Siellähän se seisoo kiltisti 4678, 4681 ja 4684 ovat tuon auton spurreja. Nuo siis osanumeroita. Ja jos olisit lukenut tämän kyseisiä autoja koskevan topiikin läpi, niin osaisit hakea Saben järjestelmästä noita. Sieltähän niitä löytyy suoraan hyllystä n. 4€ hinnalla.

Ja muutenkin tämä olisi kuulunut tuonne linkitettyyn ketjuun...

96
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.08.10 - klo: 18.02 »
Käykö Rustlerin rankaat banditiin, eli olisin hieman isompia renkaita vailla. Ellei käy niin löytyykö jostain samantyyppisiä renkaita mitä rustlerissa on ja mistä kannattais tilata vanteineen??

Saattaa ne käydäkkin, kunhan hommaa rustlerin hexit eteen ja taakse. Tutkin pikaisesti Banditin räjäytyskuvia ja siinä ei käytetä hexejä. Ne laittamalla en keksi miksei sopisi. Eri asia on sitten, miltä kyseinen peli tulee näyttämään, mutta kaiken järjen mukaan pitäisi sopia hexit laittamalla. Erottavana tekijänä toki Rustyn 2,8" vannekoko kun taas Banditissa on 2,2". Eli kun renkaan ulkokehä kasvaa, pitää välitystä vastaavasti lyhentää.

Ja nuo osathan ovat 3654 ja 1654. Sabesta saa...

97
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 31.07.10 - klo: 12.32 »
Vipattaako se oikein kunnolla vai vain jotain luokkaa 1mm? Tuo 1mm heitto on täysin normaalia. Sitä esiintyy myös "korkeussuunnassa" eli pinjonin säätö on välillä aikamoista tuskaa. Ei ole TRX:n suunnalla noissa spurreissa kovin tarkat toleranssit :grin:.

98
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 30.07.10 - klo: 12.28 »
Ainakin kuvien perusteella tuo kopan muovi on jopa trx:n vakiokoppien muovia ohuempaa. Vielä jos se on sellaista jäykkää, niin ei mikään ihme, että menee tuohon kuntoon. Miltähän tuo näyttää ekan mottusession jälkeen jos sinne tuolla lähtisi :huh:?

99
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 29.07.10 - klo: 13.31 »
Jotenkin tuo koppa muistuttaa kovasti pro-linen desert rat ja crowd pleaser sekoitusta. Voi toki olla, että oma silmä hämää sen verran, mutta omasta mielestä kovasti muistuttaa noita, joten jos mitat sopivat kohdalleen, niin miksei noista toinen voisi sopia. Desert Rat ainakin kestää melkoista kolhimista. Auton mittoja en pikagoogletuksella löytänyt, joten niihin on paha ottaa kantaa.

100
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 28.07.10 - klo: 15.34 »
Pistetäänpä taas vaihteeksi päivitystä nykyisen alustan suunnalta. Vaihdoin tuossa taannoin takajouset pois niistä E-MAXX:in progejousista, kun en tykännyt siitä pidon katoamisesta kun siirryttiin jousen "jäykälle alueelle". Vaihdoin tilalle Losin 2,5" 4.1 rate kierukat. Muutoin pidin öljyt, männät ja renkaat samoina. Autosta tuli tasaisempi ajettava nimittäin nyt pitoa ei katoa perästä vain jousten painuessa "jäykiksi". Nyt pitoa ei ole perässä lainkaan :grin:. Alusta kyllä seuraa maata kiitettävän herkästi, mutta nyt se on oikea drifteri eli menee sladissa ellei ihan etusormi pohjassa aja. Eli säätöä kaipaa, mutta uskon että tuosta tulee öljyjä vaihtamalla tasaisempi kuin oli. Lie sekin olla sairaus, että tykkää lotrata öljyillä etsien sopivaa alustaa :grin:.

101
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.07.10 - klo: 01.20 »
Voi myös olla, että spurriakin pitää jo suurentaa. Suurin taitaa olla se 90T joten voisi lähteä hakemaan sieltä 13/90 jos sen vielä saa kiinni. Losilta löytyy sitten vielä 12T pinjoni. Lyhyelle joka tapauksessa varmaan saa laittaa...

102
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 02.07.10 - klo: 00.10 »
Ei tietenkään toimi jos auto on mallia ei hajoa koskaan, mutta peden kohdalla en nyt sanois noin ainakin jos on tehokasta harjallista tekniikkaa sisällä.

Pakko tarttua tähän kiinni, koska saa olla jo aika julma harjallinen setti kiinni, jotta pääsee nykyisten harjattomien tasolle. Ja kyllä, tiedän että kyseessä on kirjoitusvirhe ja OV tarkoitti harjatonta, mutta kun kerran pääsee näpäyttämään, niin pakko käyttää hyödyksi :grin:.

103
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.06.10 - klo: 17.31 »
Millä välyksillä tota Sidewinderin 5700kv settiä on järkevä alkaa käskee rustyn kanssa. Ny on toistaseksi vaan 6-cell nihmejä kun lipot ei oo saapunu..

MUTU fiiliksellä itse lähtisin varmaan liikkeelle jostain 15/86 ja siitä sitten lämpöjen mukaan isompaa/pienempää pinjonia. Jos tulee kuumaksi, pienempää ja jos ei lämpene niin isompaa. Kannattaa myös yrittää jäljitellä tulevaa käyttöä melko hyvin. Eli jos ajo sisältää paljon kiihdytyksiä ja jarrutuksia, niin välitys sovitetaan sen mukaan.

104
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.06.10 - klo: 00.54 »
Väittäisin, että tuo setti kuljettaa ihan varmasti rustleria sen mitä sillä voi jotenkin järkevästi ajaa. Tarkoitan, että ei lähde "lentoon". Tuo keuliminen lienee jo itsestään selvyys. Esim. VXL-3s setissä on 3500kV moottori ja tuossa castlen setissä 5700kV. Eroa siis 2200kV. Tuo 3500kV moottori 2s lipolla nostaa vaivatta keulan ylös olettaen, että pitoa löytyy. Tekee sen vielä jopa n. ½ kaasulta täysille laitettaessa. Eli jos pannuun lyödään vielä ~60% lisää löylyä, niin uskoisin, että keula nousee ihan riittämiin  :grin:. Tuosta akustakin pitäisi riittää potkua, että jännite ei notkahda. "Isot pojat" ovat kertoneet, että 3s:llä meno on sitten jo varmasti riittävän "ärkkyä". Itse en sellaista vielä ole päässyt kokeilemaan.

Liitteenä laitan videon, missä rustleria ajetaan 3s:llä, juuri tuolla 5700kV koneella, mutta eri noparilla ja 13/86 välityksillä. Riittävän ärkky? Kelaa kohtaan 5:40

105
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 19.06.10 - klo: 09.13 »
mitkä välit teillä on ollut kiinni kun harjaton on ????????????????

Paljon on kokeiltu, ja täällä ainakin "paras" kompromissi on ollut 23/86. Menee ihan kivasti, muttei nosta lämpöjä kovinkaan ylös. Nämä siis VXL-3s setillä ja 2s lipolla. Kokeiltu myös 19T, 21T ja 25T mutta tuo 23T on omaan käyttöön toimivin.

106
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 17.06.10 - klo: 13.21 »
Väittäisin, että tuo Losin setin moottori on liian kiukkuinen näihin autoihin. Lisäksi sen ongelmaksi muodostuu välitykset. Sitä pitää lyhentää aika paljon, jottei moottori sula ajossa. Perustan väitteen siihen "moottori ei saavuta huippukierroksia... --> virtaa menee enemmän... --> kuumenee". Voi olla, että se kestääkin, mutta itse tarkkailisin lämpöjä muutaman testiajon ajan ja tarvittaessa pienempää pinjonia tai suurempaa spurria. Itse valitsisin ehkä 2s ajeluun tuon sidewinderin ja 3s ajeluun trx:n oman setin tai sidewinderin hiukan "laiskemmalla" koneella esim. 4600kV.

107
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.06.10 - klo: 16.15 »
Huumori-vastauksena voisin sanoa, että paiskaa se auton laturiin kiinni ja kone käyntiin. Jännite ei riitä (14,4V), mutta tehoa kyllä riittää :grin:.

Kovin on huonoa huumoria. Älkää nyt kukaan missään tapauksessa menkö lataamaan lipo-akkua yllä esitetyllä tavalla, vaan aina lipo-laturia käyttäen.

Eipä tullut mieleen, että joku sitä saattaisi käytännössä jopa kokeilla, joten se on editoitu alkup. viestistä pois...

108
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.06.10 - klo: 12.02 »
Onko jollain jo kokemuksia Turnigyn 5000mAh 6s 40C lataamisesta 5C:llä? Millainen virtalähde ja laturi jolla päästään 25A:iin? Ichargen 350W:lle käy kaksi vapaa-ajan akkua sarjaan kytkettynä. Onko parempia ehdotuksia?

Kestääkö tuo akku edes 5C latausta? Jos kyseessä tämä akku? Vaikka monia "huippulipoja" voidaan nykyään latailla jopa tuolla 5C:llä, niin kaikki tuntuvat väittävän, että se lyhentää huomattavasti akun käyttöikää. Ja asiaan. Se ei vielä riitä, että laturi pystyisi puskemaan ulos sen 25A. Tuon kokoisessa "möhkäleessä" astuu kuvaan latausteho. Täyteen tuota ladatessa tarvitaan alussa 555W tehoa (3,7V*6*25A) ja täyteen tullessaan jo 630W (4,2V*6*25A). Väittäisin ettei mikään markkinoilla oleva laturi-poweri-yhdistelmä pysty tuohon. Korjatkaa jos olen väärässä. 3C:llä tarvisi 378W mikä saattaisi vielä olla mahdollinen. 2C menee sitten jo iChargerilla ottaen "vain" 252W.

EDIT: "Huumorin kukkanen" poistettu, ettei jollain tosiaan tule mieleen sitä kokeilla käytännössä.

109
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.05.10 - klo: 13.14 »
Tämä poweri on myös erittäin toimiva peli. Muistuttaa ulkoisesti melkolailla muuten tuota HK:n poweria. On ainakin 5kk käytöllä hyvä laite. Melko hiljainen, kunhan saa tuulettimen vakaille kierroksille. Pitäisi jaksaa ruokkia melko suuria akkuja (siis toimittaa laturille virtaa), ennenkuin kyykkää (antaa siis 345W ulos). Pitää iC 106B+ mukaan jännitteen 15,08V eikä heilu mihinkään. Eli voin suositella, jos vaan laturi sietää 15V jännitteen.

110
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.05.10 - klo: 21.16 »
Mihin autoon olet akkua ostamassa ? 50C purkuvirtoja ei joka autossa tarvita, jos slashiin olet akkua ostamassa, niin Tämä olisi passelimpi. Ja nopariin sun pitää vaihtaa 4mm liittimet, ei 3,5mm, eli tämmöiset. Ja akun mukana tulee latauskaapeli Graupner liittimellä, eli tämä. Ja liittiien mukana ei tule mustaa / punaista kutistesukkaa, mutta sitä saa tuolta myös : klik. Ja tuo yhdistelmä on juuri sopiva. Laturiksi voisin suositella myös ultramat 14+, koska se ei paljoa eroa tuosta ultramat 16 laturista, ja siinä säästä vähän rahaakin  :wink:.

Toisaalta eipä tuosta mitään haittaa ole, joskaan ei hyötyäkään, laittaa tuota 50C akkua. Hintaeroa ei kuitenkaan ole kuin tuo ~20€. Eipä ainakaan olla lähelläkään akun limittiä. Tosin ei pääse slash edes lähelle tuota 175A, joten eipä sekään ihan äärimmilleen joudu :grin:. Olettaen toki, ettei autossa ole mitään amppeerihirmumoottoria kiinni. VXL 3500kv motillehan annetaan se 65A/100A arvot.

111
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 15.05.10 - klo: 00.49 »
Nyt on hyvä syy mennä sabeen kattelemaan erilaisia öljyjä ja jousia, kun meni takatukivarsi ja vähän muutakin rikki. No jos kattelis RPM:ää tilalle...

Siellä on sitten nyt aika kehnosti jousia tarjolla. Öljyjä toki löytyy lähes joka lähtöön aina 15wt - 100wt. Tuohon aiempaan kirjoitukseeni viitaten tuo 15wt ei sitten pysy iskareissa enää kovin hyvin sisällä. Se ei pysy edes siinä purkissa :grin:. Toivottavasti saavat noita 2,5" ja 2" jousia lähiaikoina lisää, ainakin sivut väittää monien kohdalla nollaa. Kyselemässä en ole pariin viikkoon käynyt.

112
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 14.05.10 - klo: 16.33 »
On tuo myös omasta mielestä ihan pätevä peli pihasuttaukseen ja miksei satunnaiseen kilpailuunkin. Mikä mielestäni on todella hyödyllinen ominaisuus on jarrun herkkyys. Sillä saa säädettyä pienen testiajelun kanssa autoon ABS-jarrut, mikä auttaa huomattavasti takatuupparin käytöstä jarrutuksissa, kun takarenkaat ei mene lukkoon. Pitää vaan huomata, että jos pitää "säätönuppia" nollilla, niin jarruvalikossa se pitää aluksi kääntää 100% asentoon. Muuten käy kuten mulla, "lappu tiskissä" huomaakin, ettei autossa ole jarruja ollenkaan :grin:. Kantamaakin riittää omalle silmälle riittävän kauas, joten tyytyväinen olen.

113
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.05.10 - klo: 23.10 »
Tuohon puskemiseen on myös se vaihtoehto, että löystää joka nurkan vaimennuksen melko veteläksi. Tarkoitan, että laittaa ihan vakiokamoille (iskarit ja männät+jouset) taakse 25wt ja eteen 15wt öljyt. Tällöin autosta tulee todella nopeasti reagoiva ja puskeminen loppuu, mutta samalla laitteesta tulee aivan käsittämättömän yliohjaava. Oma setuppi on melko toimiva ja puskeminen pysyy kurissa ellei ihan "lappu tiskissä" aja.

Eli näin:
Perä:
-Vakioiskarit, 3-reikäiset männät, 45wt öljy, E-MAXXin proge-jouset, 30s bow-tie kumit
Keula:
-Vakioiskarit, 3-reikäiset männät, 35wt öljy, losin 2" 3,8 rate jouset, 30s dirt hawg kumit
Kaikki iskarit ovat leveimmällä asetuksella, mitä vakio torneilla ja tukivarsilla saa aikaiseksi. Edessä ja takana 3mm säätölevyjä.

Kunhan taas noita losin jousia alkaa saamaan, niin vaihdan nuo takajouset. Pito katoaa kesken mutkan, kun jouset pääsevät tuonne jäykälle alueelle --> ei hyvä. Lähellä alkaa tosin jo olemaan :azn:.

114
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.05.10 - klo: 17.49 »
Millasella virityksellä sais ton http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43324&grpid=4306 rusty xl-5:een. Pitääkö paljonkin värkätä?

Riippuu laitteen iästä. Jos kyseessä 2009 malli, voit vain laittaa tuon kiinni ja meno jatkuu. Jos vanhempi (alkuvuoden 2008 malli) niin voi olla että muoviset idleri ja diffi ei kestä --> VXL mallin tilalle. Tarkkaan en muista milloin rattaat vaihdettiin XL-5:een samoiksi kuin VXL mallissa on, mutta joskus 2008 loppupuolella se taisi olla. Helpoiten se selviää ottamalla vaihteisto irti ja vaihteiston pohjasta se "musta teippi" irti. Jos aukosta näkyy rautaa --> kovaa ajoa harjattomalla. Jos taas muovia --> saattaa pettää.

Eli kysymys kuuluu:mitä kaikkea pitää vakio Stampedeen tehdä,että kestää VXL combon?

Vastaus yllä.

ja muutenkin onko näissä "heikkoalenkkiä" joka kannattaisi päivittää heti uutena?

Caster-palat vissiin heikoin lenkki, joten niitä voi pitää pakissa. Alumiiniset eivät ole tosipaikan tullen juurikaan kestävämmät (eli ts. täysillä tolppaan/seinään tapaukset). Myös etu- ja taka"stubaxlecarrierit" ja diffin ulostulot voi pitää varastossa. Ja päälle pari servosaveria, niin alkaa olemaan heikoimmat osat katettu. Mitään ei ole välttämätöntä pakkoa päivittää, muovisilla tulee ihan hyvin toimeen.

ja poika haluaisi tähän hankkia maalaamattomia koreja mutta mistä saa? Sabessa näytti nollaa saldo..?
Kiitos jos viitsitte vaivautua vastaamaan.

Otappa yhteyttä sabeen. Ne kyllä osaa avittaa, vaikka nyt on vähän huonosti koppia. Ainakin Pro-Linellä on stampedeen muutamaa eri koria ja ne on maalaamattomia. Sabella on ainakin noita PL:n koreja ollut joten varmaan tilaavat. Täällä on melko pitkä lista stampedeen sopivista koreista jos vaan englannin kieli taipuu.

115
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 10.05.10 - klo: 00.27 »
Tuo mainittu ja linkittämäni Turnigy sopii Stampeden akkukoteloon. Niitä ei ole varastossa, mutta joka viikko tulee lisää. Jos jää odottamaan sitä että varastosaldo on plussalla, niin saa odottaa varmaan syksyyn asti. Se ei ainakaan itselläni ole estänyt niiden tilaamista ja ajettukin on jo muutama viikko niillä.

Ok. Sitten mulla on ollut väärää tietoa. Pahoittelen tästä aiheutunutta epäselvyyttä :grin:.

116
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.05.10 - klo: 18.30 »
Niin ja tuo yuntong 5000mAh akku ei sovi näihin autoihin ilman akkukotelon muokkausta. Siihen kyllä löytyy kuvia/ohjeita muutama sivu taaksepäin. Tai muotoillaan näin, että mikään akku, mistä tulee johdot kyljestä ulos, ei sovi ilman muokkausta. Tuo turnigyn 5000 HC pitäisi kuitenkin sopia...


Edit. Tarkoitin siis tätä akkua. Varastossa ei noita tosin ole ollut pitkään aikaan  :sad:

117
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 03.05.10 - klo: 20.06 »
Olipas mukava käydä ajamassa tuolla kupittaan puiston liikennepuistossa (sijaitsee Turussa, Hunajata Hunajata). Kun ei ole oikein tiedossa, missä päin Turkua voisi käydä ajelemassa. Siellä oli ihan kiva päästellä.

Niin ja tohon trax.xas kommenttiin, ettei vetareita saa rikki, niin olen samaa mieltä. Ainoastaa vetarien ristinivelet (tai jotain sinne päin) syö itse vetoakseliin reikää isommaksi ja tästä syntyy pientä väljyyttä. Jos alkaa joskus se väljyys harmittamaan, niin pitää hankkia terästä tilalle.

Juu ei täällä Turussa liikaa hyviä "bashausmestoja" ole. Kupittaalla on tuo BMX rata, mutta siellä on lähes aina jotain porukkaa. Ratoja sitten tosin on Raisiossa, Jyrkkälässä, RC-Areena (sisärata), muttei sellaisia missä voisi älyvapaasti vain päästellä. Turkuhallin ja messukeskuksen parkkipaikat tosin on aika avarat.

Ja jep. Vetarien nivelet, diffin ulostulot ja stub axlet pikkuhiljaa kairaa isommat reiät ja lopulta murtaa ne. Teräsulostulot ovat kannattava päivitys, mutta niiden hinnalla saa neljät muoviset. Teräs CVD vetareita en voi suositella, vakiot toimii PALJON paremmin. Niin tyhmältä kuin se tuntuukin, niin vakiomuoviset vetarit ovat teräksisiä CVD vetareita kestävämmät. Syy on vissiin siinä, että muovi joustaa, teräs murtuu.

118
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.05.10 - klo: 17.29 »
Kukaan ei huomioi, että tasuria ei tarvitse käyttää jos latailee vain 1s lipoja  :grin:. En tosin edes tiedä missä niitä käytetään, mattoautot?

119
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 01.05.10 - klo: 23.19 »
Millä akulla ja välityksillä sä trax.xas päästelet? Tai millä tekniikalla? On mennyt hiukan ohi. Kohtuu vauhtia kuitenkin mennään.

Itse todistin tänään samaa. n. 60km/h tukkiin ja lähes kaikki oikealta edestä uusiksi. On se kumman kun trx tekee heikkoa kamaa (ennenkuin joku tätä em. lausetta ihmettelee, kyseessä sarkasmia :grin:).

120
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 27.04.10 - klo: 20.33 »
Jep ja tuo TRX:n 2,4GHz setti on ihan peruspätevä laite. Itse sen setin hommasin kun sain todella halvalla (acoms 2,5 kertaa kalliimpi  :grin:). Ei pätki tai muutenkaan tee mitään ylimääräistä. Jopa perus säädöt löytyy. Ja väittäisin, että jos sabesta tuon VXL mallin tilaa niin ei sille tuota ~395€ hintaa jää. Ja vaikka XL-5 malliin päätyisit, niin suosittelen silti sabea. Hobbylinna on enemmän HPI:n myyjä. Voi vaikka kysellä onko tilausautossa uuden malliset radiot.

Vielä jos näistä pitää valita, niin jätä se gigaradio pois, säästä 70€ ja osta VXL malli. Se on parempi kuin XL-5. Siirryt kuitenkin jossain kohtaa LiPo:ihin jolloin tuossa VXL noparissa on cut-off. XL-5 on muistaakseni ilman. Rakenteeltaan muuten XL-5 ja VXL ovat lähes samat. Erona nykyään vissiin vain nuo säädettävät linkit. Ja VXL setti kuskaa tarvittaessa tätä laitetta ~100km/h, minkä jo luulisi riittävän.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9