Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 29
151
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2018 Hollanti
« : 11.04.18 - klo: 13.01 »
Pieni kisarapsa v. 2018:
Kisat oli kohtuu hyvin järkätty ja vaivaa oli nähty. Matot oli uusittu jälleen, rata tehty hyvin, omaan makuun profiili oli parempi kuin vuosi sitten. Oikaisuesteet oli tehty hyvin eivätkä rikkoneet autoja. Mestareiden muuri oli suoralla yhä kova, ja siihen hajosi yksi sivulinkki itselläkin.
Miinukseksi voi laittaa yhä roskapussien puuttumisen eikä kuljettajille/team managereille ollut mitään tunnisteita tänäkään vuonna. Myös aikataulun kanssa oli hieman sekoilua pe, kun reseedin jälkeen tehtiin erät uusiksi ja 4min kellottamaton treeni uusissa erissä.  Pe päivä venyi siksi 1,5h. Eli n. 8-21 välillä oli radalla autoja!

Suomen tiimissä oli nyt mukavasti viisi jäsentä. Minä ja Vesa urakoitiin kaksi luokkaa.
Itselle Stock oli ns. täyteluokka, enemmän vastinetta reissun kuluille :) Odotuksia stockista ei ollut paljoa, treenasin sitä ehkä 10 akullista Suomessa 8min eriä ajaen.
6min + 2x8min, 1x4min treenit + 1 alkuerä pe
4 alkuerää la
4min treeni + 3 finaalia su
Tämä kerrottuna kahdella autoluokalla niin ajamista oli. Eräväli mahdollisti tämän koska vaikka nostikin kahta luokkaa, jäi n. tunti seuraavaan ajoon.

Perjantaina ekat akut oli radan putsausta, siinä oli jollain autolla hieman ajojälkiä, mutta matosta irtosi tavaraa. Ekoilla akuilla renkaat myös kuluivat Suomen ratojen tyyliin. 6min ekan treenin jälkeen oli jo reseed eriä kaksi, joissa ajettiin 3läpin yhteenlaskettua aikaa. Onnistuin siinä kohtuu hyvin, mutta nousin ylemmäksi vain yhden erän stokissa. Virissä eräryhmien määrää tiputettiin 6-->5 alkueriin joten oma ryhmä muuttui nelosesta kolmoseksi. Kolmoserässäkin oli kirjavan nopeuksia kuskeja.

Viime vuodesta oli tiedossa ETS maton omituisuudet, autot ei tykkää kääntyä etenkään kovassa vauhdissa. Rata marinoitiin perjantain ajojen aikana siten, että renkaat ei kulu kovin paljoa ja rata muuttui tahmaiseksi eikä keula pure rataan. Silti joissain paikoissa perä lähtee irti. Haastavaa!

Perjantain alkuerät onnistui aivan jees, myöhäinen ajankohta vaikutti taatusti siihen että moni teki virheitä.
Stock autossa tuntui siltä että tehojen suhteen olisin altavastaava. Virissä ajoin tuhannesosalleen saman ajan kuin eräni Liptak, jaoimme 13. sijan.

Lauantaina suoraan alkuerään. Moni paukutteli esteitä siksi. Ajoin kohtuu hyvät ajot, viriauto oli ekaa kertaa kisaa ajatellen liian kääntyvä. Kolmoserä stokissa oli erittäin hyvä ajo, virissä meni hyvin n. 6min kunnes mestareiden muuri kutsui ja sivulinkki antautui sekä etujousi lähti irti.
Tuli hiukan kiirettä vaihdella moottoria viriautoon, yhtäkkiä otettiin moottoreita tiukempaan syyniin. Neloserä stokissa meni ok, viriautossa oli sensoriongelmaa joko varamoottorissa tai sensorissa ja jätin sen kesken.
Vitosalkuerät oli aika myöhäiseen aikaan, alkoi hieman stokin suorituksessa jo näkyä virheet.
Virissä tuli ok ajo vaikka pidotus meni pieleen.
Näillä suorituksilla 20. sijalle stokissa ja 19. sijalle virissä, tavoitteet oli top20 kumpaankin.

Sunnuntaina oli 7.30-9 välillä pikaiset 4min treenilähdöt. Kaikki eivät niihin jaksaneet heräillä ajamaan.
Rataa imuroitiin la iltana, mutta pito oli samanlainen kuin aiemminkin.
Stock finaaleissa oli hetkellisesti kyllä mahdollisuuksia parempiin sijoihin, pienet virheet kostautuivat ja takana nopeampia oli vaikea pitää takana  ilman riskejä joten sijoitus ei parantunut.
Su oli virissä moottorin säädöt hakusessa sekä kääntyvyys. Yksinkertaisesti parempiin sijoihin ei vauhti riittänyt. Tiukkaa kilvanajoa oli toki silti, radalla oli hankala ohittaa kun linjan piti. Sijoitukset meni sen verran ristiin, että B3 finaalin hieno vitossijakaan ei riittänyt nostamaan lopputulosta.

Suomalaisittain:
Kisasassa 15 hiittiä yhteensä, mutta A-finaaliin ei saatu Suomen edustusta tällä kertaa. Jaakolla oli vauhtia parempaan finaaliin mutta eri tullut tietä alkuerissä. Jukalla oli muutama virhe ja keskeytys liikaa. Tane yllätti myös itsensä hienolla C-finaalisijoituksella. Vesalla viriauto/renkaat ei ihan pelannut ja stokissa jäi tehoista ja kymmenyksestä parista kiinni A-finaali.

Huomioita kisoista:
-kisa oli sääntöihin nähden ylibuukattu täyteen. pitkiä päiviä!
-kisapaikalla asiallinen rc kauppa, jossa kävi vain paypal tai käteinen
-tuomarointilinja olisi voinut olla tiukempi. tuomarit seurasivat kohtuu hyvin kierroksella ohitettavia ja ohjeistivat antamaan tilaa, tässä oli toki myös selviä räikeitä tapauksia josta mm. Jaakko kärsi
-Inline autoja oli vain meidän Destiny tiimillä käytännössä sekä muutamalla yksittäisellä
-Olosuhteisiin sopivat renkaat oli kateissa, suurimmaksi osaksi kaikilta
-Hagberg oli ekoissa alkuerissä tulessa, mutta pidon heikennyttyä ei enää niin ylivoimainen
-Stokissa moottoreissa oli eroja - Motiv moottori oli erittäin suosittu
-Katsastus toimi johdonmukaisesti koko kisan, pois lukien moottorisekoilu. Joka erään tarkistettiin jännite, korkeus, paino ja leveys.
-Koreissa BlackArt 006 oli kovin suosittu, ja PF AMR
-Renkaat kuluivat perjantain jälkeen melko vähän vs. Suomen kisat
-Alurungot olivat yleisiä vaikkakin pidon (puutteen) puolesta sellaiselle ei ollut tarvetta
-Palkinnot tällä kertaa TOP10 + finaalivoittajat!

Loppujen lopuksi olen tyytyväinen omiin suorituksiin ja reissuun kokonaisuudessaan, kannatti lähteä!
Ne jotka empivät pärjäämistä tälläisessä KV-kisassa, kannattaa lähteä mukaan. Taso on aika laaja top20 jälkeen kummassakin luokassa ja alkuerien jälkeen löytyy finaaleista oman tasoista ajoseuraa varmasti.

Erityiskiitos Jukalle matkajärjestelyistä sekä kokkauksista.  :cool:
Seuraavat kisat on varmistuneet Hudy Areenalla. Ehkäpä sinne vuoden päästä...?

152
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2018 Hollanti
« : 06.04.18 - klo: 12.59 »

153
GT-12 sarjan pisteet ja tulokset
sijaNIMIVantaaEurajokiKiiminki 1Kiiminki 2yhteensä
1Vesa Yli090100100290
2Kyykkä A-P100100900290
3Jani Hovi90827676248
4Niko Sinervo7605466196
5Tero Niskanen0576372192
6Antti Luoto0525769178
7Mika Anttonen007290162
8Juha-Matti Heikkala0505260162
9Niko Vuorenmaa826900151
10Sakari Savilaakso006682148
11Taneli Erkkilä076690145
12Jari Järviluoma696600135
13Rami Maikola726300135
14Ilari Lamminsivu072600132
15Jukka Häkämies665400120
16Tommi Tirroniemi004863111
17Marko Aava574600103
18Jaakko Huhmarsalo520500102
19Jon Lindgren604000100
20Aarre Sillanpää54440098
21Jussi Leivo50380088
22Jari Taskila0082082
23Artti Viitaniemi6300063
24Santeri Jokela0600060
25Jari Paasikivi0480048
26Ilpo Koivisto4800048
27Tauno Meriläinen0046046
28Thomas Svartback0420042
29Jukka Virtanen0360036

edit: v3, top10 muutoksia koska samalle henkilölle oli tuloksissa kaksi eri nimen kirjoitusasua. Sijat 8-10 uusiksi loppupalkintojenjakoon nähden. Pahoittelut virheestä, pyritään järjestelmään palkinnot oikein jälkikäteen.
edit: v3, sama nimi kahteen kertaan

154
C-12 SM sarjan pisteet ja epäviraliset tulokset
sijaNIMIVantaaEurajokiKiiminki 1Kiiminki 2yhteensä
1Vesa Yli1000100100300
2Panu Vehniäinen8209090262
3Ari-Pekka Kyykkä9008282254
4Petri Ström6307276211
5Taneli Erkkilä5706972198
6Ilari Lamminsivu600069129
7Tommi Tirroniemi006663129
8Jukka Häkämies540066120
9Olavi Tenno006057117
10Jari Taskila0076076
11Samppa Orhanen7600076
12Manu Hakala7200072
13Henri Fredriksson6900069
14Sami Munck6600066
15Jaakko Huhmarsalo0006060
16Niko Vuorenmaa5200052

155
mulla on mugen työkalu ollut muutaman vuoden, toimiva peli 3mm tappien poistoon 1:10 xray vetareista! mutta tappia pois työntävä pultti on kyllä haljennut kerran, saa ilmeisesti varaosana. largo jeesasi tässä mua.

156
RC-kerhot ja -radat / Vs: EPUArc
« : 19.12.17 - klo: 13.34 »
EPUArc välipäiväajot 27-28.12.2017 Vaasan sokeritehtaalla!


Rata auki:
Keskiviikkona 27.12 10:30 - 21:00
Torstaina 28.12 9:00 - 17:00
Pe radan aukiolo ilmoitetaan myöhemmin  :wink:
Jos ajajia on useita, otetaan käyttöön ajovuorot. Ajovuoroissa 40min kierto.

Maksut
Päivämaksu 10€ - maksetaan kerhon tilille tai radalle EPUArc jäsenelle
Kahden päivän ajot 15€ - maksetaan kerhon tilille tai radalle EPUArc jäsenelle
Kausimaksun maksaneille välipäiväajot kuuluvat kausihintaan

Kulku radalle

Frilundintie 2 Vaasa
Kulku radalle sokeritehtaan pääportista. Tämän jälkeen ajetaan noin 150 metriä ja käännytään mutkasta etuoikealle sisäpihaan. Auton voi pysäköidä sisäpihalle tai sisäpihalla sijaitsevalle kujalle. Sisäänkäynti radalle on umpikujan päädystä. Rata sijaitsee kolmannessa kerroksessa. Tavara ja henkilöhissi käytössä.
Lisätietoja A-P Kyykkä o4o6885603

Rata
-Sopii 1/10 ja sitä pienemmille autoille
-Neulehuopamattoa, koko n. 14x27m
-MyLaps ajanottojärjestelmä, jonka ajat löytyy https://speedhive.mylaps.com/Practice/1431
! No longer available video rataprofiilista, etushikaanin pystyy oikaisemaan touringautolla hyvin  :azn:

Omat pöydät&tuolit sekä jatkojohdot mukaan.
Radalla n. 17-18astetta lämmin, joten varaudu sopivalla vaatetuksella

Tervetuloa!

Lisää tietoa nimimerkeiltä APK (tai o4o6885603)

157
Tulokset / Vs: Tulokset: 12TrackTour I 2017 Vantaa
« : 28.11.17 - klo: 08.57 »
Kiitoksia kisasta FullSpeedille!

Rataprofiili oli selvästi tiloihin (ja tolppiin) nähden passeli, ja se tarjosi muutamia oikein hienoja kohtia jossa testattiin niin kuskin taidot kuin autonkin säädöt.
Omassa kisassa GT sujui näppärästi, iso kiitos mekaanikko Tomille, joka ehti jeesaamaan. Virissä vauhti hieman yllättikin, mutta harmittaviin ajovirheisiin kaatui kisan tuplavoitto.
Finaaleissa olikin hyvää reilua vääntöä virissä top3 sijoista. Kiitoksia videoista myös, niitä mukava katsella :)

Kehitettäväksi:
-nostopaikkojen merkkaus selvästi radalle. Nyt oli esim. suoran päässä nostaja usein väärässä paikassa verrattuna tyypilliseen ulosajopaikkaan (mattorullien kohta)
-hieman hidasvauhtisempi rata ensi kerraksi

158
Suomessahan aina kaikki radat ovat numeroa pienemmät kuin mualimalla. Joten eiköhän se tyypillinen suomalainen 1/10 touring rata ole juuri hädin tuskin 1/12 kansainväliset mitat täyttävä...
mihin verrattuna? ETS kisaan vai jenkkien kisoihin? Jenkeissä usein isoissa kisoissa (IIC, snowbirds jne) radat on 10-12m syviä ja 20-30m pitkiä. ETS kisoissa usein radat on toki aika isoja, sekä esim. DHI Cupissa.

159
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12 & M12S
« : 14.09.17 - klo: 14.24 »
Mitä eroa on m12 vs m12 rs radiolla?
-vain valkoinen näytön väri
-ei kahvan vibraa (esim. 5min kello, kuuluu vain piipitys)
-eri ratin palautinjousi
-tulee 4kpl aa paristokotelolla (M12S life), voi korvata 2s akulla
-ratin madallussarja ei sisällä osaa, jolla ratin saa kulmaan (slant bracket) - tästä en ole aivan varma mutta luulisin näin
-puuttuuko racing mode kokonaan?
-poistettu pikkunippeleitä joita tullut radion mukana

http://www.redrc.net/2017/05/sanwa-m12s-rs-2-4ghz-radio-system-coming-soon/

http://www.sanwa-denshi.com/rc/car/propo/m12s-rs.html :
●Main difference from M12S
 ●Offset Bracket   / Originally installed
 ●Steering Spring  / Soft
 ●Battery       / Dry Battery (AA Battery x 4)
 ●Back Light    / Only White
 ●Ear-phone Jack / Deletion
 ●Vibrator      / Deletion
Optional Items
 ●Slant Bracket  / Deletion
 ●Grip                  / Deletion (Large & Small)
 ●Large Steering Wheel / Deletion
 ●Break Trigger Cover   / Deletion
 ●Trigger Angle Spacer  / Deletion
 ●Spring                       / Deletion
 ●Strap Hook                / Deletion
 ●HG Switch Harness    / Deletion
 ●Hex Wrench              / Deletion
Varmistui että Racing mode on RS mallissakin.

160
Sähköautot / Vs: C2-10
« : 12.09.17 - klo: 20.33 »
Mihin luokkaan viittaat? C-10 on 1:10 kokoinen mattoauto, jolla Suomessa ei kilpailla enää mutta esim Keski-Euroopassa kyllä. En tosin tiedä heidän moottorirajoituksia.

161
mielenkiintoinen rapsa, kiitos Jukalle siitä! Hieman ehkä petrattavaa järjestelyissä.

Seurasin kisoja hieman sunnuntaina. Oli näyttävää menoa. Coelholle Ronnefalk lainasi JC renkaansa viimeiseen finaaliin, jotka selvästi toimi taitavissa käsissä kun Coelho nousi ihan mukavasti.

Oliko kisoissa puhetta tai haaveita yleisesti ykstyyppirenkaille?

162
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 31.08.17 - klo: 11.52 »
Sanwan radiot toimii niin, että kaikki bindatut vastarit "kuuntelee" lähetintä, nopea vastaus on siis kyllä. RX-461 toimii hienosti ja voit hankkia niitä vaikka kymmenen nykyiseen lähettimeen.

Eli jos sulla on kaks autoa, missä on samaan lähettimeen bindatut vastarit niillä voi ajaa yhtäaikaa. Ei oo ihan yks kerta kun varikolta on lähtenyt auto samalla karkuun kun kuski on ollut ajamassa toista luokkaa radalla. Muista siis aina sammuttaa/ottaa akku irti siitä autosta millä et aja.

Muistipaikalla tehdään vaan säädöt, eli epa, dualrate jne kyseiselle autolle sopivaksi.
Tähän sellainen korjaus, että M12/M12S radiossa voi asettaa muistipaikalle numeron (safety link), jolla voi estää väärien autojen karkailun. Välillä treenaan ensiksi siten että ajan autolla 1 5/8min, sen parkkiin radan varteen jossa on odottamassa auto nro2. vaihdan radiosta muistipatkaa ja ajelen autolla nro 2 sen toisen erän. auto nro 1 odottaa kiltisti radan varressa eikä karkaa mihinkään  :azn:

tämä toiminto siis M12 ja M12s, jota ilmeisesti aika harva hyödyntää? MT4/MT4S ei toimintoa ole.

163
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM
« : 27.08.17 - klo: 11.00 »
http://rc10.fi/index.php?topic=101520.0 muutama rivi alempaa löytyy osittainen vastaus...

Eiköhän Häkämies ole menossa ainakin, ja menijät esittävät asiat kokouksessa luokkayhteyshenkilöiltä tulleet ideat/ehdotukset, jotka on kerätty harrastajilta.

164
Suuret kiitokset järjestäjille ja kilpakumppanille, sekä erityisesti Vesalle!

Ennusteista huolimatta, sää oli aivan asiallinen ja rata tarjosi mainiota kilvanajoa!

Tuntuu sopivan Oulun teknisen puoleinen rata sopivine hyppyineen allekirjoittaneelle  :azn:
Näin kisan jälkeen aavistuksen jäi harmittamaan SM sarjan 6. sijan häviäminen 1 pisteellä, mutta that is racing!  :cool:

165
Radalla ahkeroitu kasvillisuuden kanssa ja putkia fiksattu, rata nyt ehkäpä parhaassa kunnossa 2017 kesää ajatellen. Ei muuta kun kaikki ajamaan! Lisätietoja vaikkapa YV:llä tai tässä ketjussa.

166
Niin kyllä se ymmärrys, kun kuluvan vuoden kalenteria on suunniteltu ja sääntöä luettu, että saadakseen maksimipisteet tulisi ajaa 6 kisaa 7:stä, jos niitä ei peruta. Eli yhden kisan voi jättää väliin halutessaan tai mennä penkin alle kiertäessään kaikki kisat. Ja jos osallistujia ei ole riittävää määrää jossain osakilpailussa, niin sen osakilpailun osalta ei pisteitä saa eli silloin sen osakilpailun osalta pisteet ovat 0.

Ja tosiaan, kun ihan viime aikoina ei vastaavaa osallistujapulaa ole ollut, niin vuodelta 2009 löytyi FTT-sarjasta vastaava tilanne sekä TSP-10 luokan (6. osakilpailu) ja NM-sarjan osalta (2.) osakilpailu, jossa lopputuloksissa ko. osakilpailuiden kohdalla on kaikilla 0 pistettä. Mutta sarjan kokonaispisteisiin on silloinkin laskettu 3/4:stä sisäkisasta ja 3/4:stä ulkokisasta, eikä siten, että TSP-10 luokassa olisi laskettu talvella ajetuista kisoista 3/4:stä ja kesällä 2/3:sta (kun yhdessä kisassa on kaikille annettu 0 pistettä).
NM-pisteitä jaetaan riippumatta osallistujamäärästä <-- porkkana
Fintrack-sarjapisteitä ei, ja säännöistä löytyy laskentatapa miten toimitaan. 10 kisaajan hyväksytyt kisat - 1.

http://rc10.fi/index.php?topic=33258.msg304323#msg304323
tässä taulukossa on laskettu kuusi kisaa kahdeksasta. Jos ajanut 7 kisaa kahdeksasta, on vähennetty pisteistä 7-6 <-- voi tarkistaa esim. 8 sijan Sami Haapsaaren pisteistä

167
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vs: FTT 2017 LOPPUTULOKSET
« : 11.08.17 - klo: 17.12 »
FTT ohjeistossa selvästi lukee:
TSP-10 ja TSS-10–luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 10 kilpailijaa.
Nimenomaan osakilpailussa pisteitä jaetaan. Eli viimeisestä osakilpailusta pisteet ovat kaikille 0. Kaikki sarjaan ilmoitetut osakilpailut on järjestetty ja ajettu eli niitä ei ole peruutettu, jolloin kokonaiskilpailuiden määrä luonnollisestikin olisi vähemmän.
TSP-10 ja TSS-10–luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä jaetaan riippumatta alle 18-vuotiaiden osallistujien määrästä.

tuossa tosiaan yllä lukee että sarjapisteitä jaetaan, jos on 10 ilmoa hyväksytty kisaan.
olet siinä oikeassa, että jos ajetaan vain neljässä kilpailussa seitsemästä min. 10 kuskilla, lasketaan 4-1 sarjapisteisin tuloksiin.

ehkä tulevaisuutta ajatellen voisi päivittää sääntöä, siten että se kannustaa ajamaan kesällä. esim. 4 kisaa talvella, joista 3 lasketaan + 3 kisaa kesällä, josta kaksi lasketaan --> näistä 3+2 lasketaan sarjan loppupisteet.

168
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vs: FTT 2017 LOPPUTULOKSET
« : 11.08.17 - klo: 16.37 »
Näin on aina ennenkin tehty kun kisassa ei jaeta pisteitä. Eli sillon kisa on vain kansallinen kisa eikä sarjaa. Säännöissä vissiin tulkinnan varaa mutta tuolla tavalla on toimittu vuosikymmeniä jo.
No aikalailla erilaista vastausta sain meitä pidempään kisaanneelta kuskilta... Jos sarja ja sen osakilpailut julkaistaan kauden alussa ja ko. kilpailut järjestetään ja ajetaan, niin silloin täyttyvät sääntökirjan kohdat mielestäni yksiselitteisesti:

AKK:n Pienoisautoilun sääntökirja:

1.3. KILPAILUN SM / NM-ARVO JA OSALLISTUMISRAJOITUKSET
- "Loppupisteisiin lasketaan järjestetyt kilpailut -1, paitsi mikäli kilpailuja on 3 tai vähemmän, jolloin lasketaan kaikki kilpailut."


FTT 2017 Ohjeisto

11   Sarjapisteet
- "Pisteet lasketaan -1, kun ajetaan neljä tai useampi osakilpailu. Ajettaessa kolme tai vähemmän lasketaan kaikki kilpailut pisteisiin."



Osakilpailut on ennakkoon ilmoitettu, ne ovat kisakalenterissa ja niihin on viralliset kisakutsut. Kilpailuita ei ole peruutettu ja ne on kaikki ajettu.

Selventäkääs nyt miltä osin sääntöjen ja ohjeiston mukaisesti ja perusteella sarjaan ei lasketa 6:tta osakilpailua järjestetyistä ja ajetuista 7:stä?


En tarkalleen tiedä miten historiassa on toimittu, mutta itselle ei ole tälläistä tullut eteen näiden vuosien aikana. Ja aika pitkälle sai selailla FTT-sarjan kokonaistuloksia, joista löytyi sellainen osakilpailu, jossa ei ole jaettu sarjapisteitä - tuorein oli siis mikä osui omaan silmään oli vuodelta 2009 ja sitä aikaisempia en edes lähtenyt penkomaan. Vuoden 2009 FTT-ohjeistossa on myös eroavaisuuksia tämän kauden ohjeistoon, mutta tuo nyt oli lähinnä mikä löytyi selattaessa vuosia taaksepäin. Eikä silloinkaan ole vähennetty kisojen määrää sarjan kokonaispisteitä laskettaessa, vaan ao. osakilpailusta on laitettu kaikille 0 pistettä.

Tilannehan on ollut pitkään hyvä ja osallistujia on ollut riittävästi, joten tälläistä ei ole tullut pitkään aikaan eteen. Toisaalta meillä on voimassa olevat säännöt ja ohjeistot kuluvalle kaudelle, joiden mukaan pitäisi toimia nyt.

Ja taitaa tuo TSS-10 luokka olla vielä kansallinen luokkakin (NM-sarja sitten asia erikseen). Toivottavasti jatkossa saataisiin muutkin luokat SM-arvoon, kuten muissakin lajeissa.

tässä mainitaan että NM-pisteet jaetaan vaikka minimi 10 ei ole täynnä.
http://rc10.fi/index.php?topic=101350.msg814306#msg814306

FTT ohjeistossa selvästi lukee:
TSP-10 ja TSS-10–luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä jaetaan riippumatta alle 18-vuotiaiden osallistujien määrästä.

--> NM-pisteet jaettiin 7/7 kisassa, mutta Fintrack sarjapisteitä jaettiin TSS-10 osalta 5/6kilpailussa (6 kilpailua missä minimi 10 miinus 1 kilpailu jossa minimi ei täyty) .

Eli TSS-10 sarjapisteissä kuuluu laskea 5/6.

169
RC-kerhot ja -radat / Sisäradat ja treeniajat 2017-2018
« : 10.08.17 - klo: 23.19 »
Kerätään tämän aiheen alle kaikki Suomen sisäradat ja muut lisäinfot kaudelle 2017-2018 (osoite, mille autoille tarkoitettu, treeniajat jne.). Viime sisäkauden tiedot löytyy http://rc10.fi/index.php?topic=97757.0

170
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12 & M12S
« : 02.08.17 - klo: 23.07 »
Mitä eroa on m12 vs m12 rs radiolla?
-vain valkoinen näytön väri
-ei kahvan vibraa (esim. 5min kello, kuuluu vain piipitys)
-eri ratin palautinjousi
-tulee 4kpl aa paristokotelolla (M12S life), voi korvata 2s akulla
-ratin madallussarja ei sisällä osaa, jolla ratin saa kulmaan (slant bracket) - tästä en ole aivan varma mutta luulisin näin
-puuttuuko racing mode kokonaan?
-poistettu pikkunippeleitä joita tullut radion mukana

http://www.redrc.net/2017/05/sanwa-m12s-rs-2-4ghz-radio-system-coming-soon/

http://www.sanwa-denshi.com/rc/car/propo/m12s-rs.html :
●Main difference from M12S
 ●Offset Bracket   / Originally installed
 ●Steering Spring  / Soft
 ●Battery       / Dry Battery (AA Battery x 4)
 ●Back Light    / Only White
 ●Ear-phone Jack / Deletion
 ●Vibrator      / Deletion
Optional Items
 ●Slant Bracket  / Deletion
 ●Grip                  / Deletion (Large & Small)
 ●Large Steering Wheel / Deletion
 ●Break Trigger Cover   / Deletion
 ●Trigger Angle Spacer  / Deletion
 ●Spring                       / Deletion
 ●Strap Hook                / Deletion
 ●HG Switch Harness    / Deletion
 ●Hex Wrench              / Deletion

171
Kiitos Valtsu ja Juha kuvista!

Kisoissa oli mukavat säät ja tiukkaa kilvanajoa! Kiitoksia järjestäjille.
Oma 2WD meni hiukka alisuorittamisen piikkiin, 4WD sujui aika jees.

Radasta tykkäsin pois lukien etuhypyt, etenkin ensimmäinen ja sitä edeltävä nousu. Etuhyppy ei oikein kestänyt, ja aiheutti randomia hyppimiseen.
Olisin toivonut kyllä radalle kastelua edes alkuerien ja finaalien välissä. Finaaleissa suorastaan ajaessakin näki kun palat lentää radasta mutkissa.

Suuret kiitokset myös largolle kalustoliisingistä, saatiin Teppo MM5 radalle mainioihin suorituksiin! #TCE!

172
Perjantaina rata auki harjoittelulle 10.30-20.30, tervetuloa!
Yllä olevassa viestissä lukee että heti aamulla, kumman mukaan nyt mennään?

173
Pe pääsee het aamusta 8.30-10 ajamaan kunhan ratamaksun hoitaa?

Sääennusteet vaihtelee melkoisesti. La voisi olla järkevä ajaa kummatkin luokat...?

174
Tulokset / Vs: Finnish Open III - 22.7.2017 - Vaasa
« : 25.07.17 - klo: 21.40 »
Hienot kisat oli seurata paikan päällä!
Onnea voittajille.
Pääsin kokeilemaan Ilari58:n M8e kalustolla rataa kisan jälkeen, radassa oli muutamia haastavia yksityiskohtia, jotka ymmärsi vasta kokeilujen jälkeen.


Paikallislehden juttu kisoista:
http://aijaa.com/eOutl7

175
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 22.07.17 - klo: 14.43 »
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/Heat%20run5.pdf kaikki alkuerät ajettu, Joona ei ihan päässy finaaliin asti.

176
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 21.07.17 - klo: 15.30 »
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/Heat%20run2.pdf kahden rundin jälkeen, 1/2 laskettuna.

Tänää ilmeisesti tulossa lisää vettä, ja aikataulua tiivistetty sekä huomiselle yhden alkueräkierroksen siirto?

177
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 21.07.17 - klo: 13.30 »
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/Heat%20run1.pdf Ekan 4WD alkuerän jälkeen. Karri 8. sija, hävisi 4 satkua Ongarolle  :shocked:

178
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 21.07.17 - klo: 11.31 »
Päivän live https://www.youtube.com/watch?v=kLaFs0Ocg_s

Rata näyttää siltä että on satanut.
http://www.amsci.it/liverace/
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/ tuloksia tippuu tuonne

Tänään on tiedossa varmaankin 3 alkuerää ainakin.

179
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 20.07.17 - klo: 19.32 »
kiitoksia silpalle linkistä.

2 läpin perusteella järjestys
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/practice%20r7.pdf

Rata näyttää selkeesti paremmalta nelkulla ajettuna, 180 mutkat ajettavampia. Hypyt on kyllä valtavia!

180
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 20.07.17 - klo: 09.23 »

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 29