EuroRC

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 27
31
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 28.01.19 - klo: 09.36 »
Ilmoittautuneet 24.1 klo 22.15:

GT-2000 5kpl
Mini Classic 7kpl
Mini Comp 4kpl

Ilmoittautumisaika päättyy su 27.1! Sen jälkeen tuumataan kurvaillaanko kisoja, joten nyt kaikki empivät vielä mukaan! :cool:

Kisat pidetään, ilmoittautumisaikaa vielä jatkettu ma 28.1 iltaan asti.

Ilmomäärät 28.1 klo 9.30:
GT-2000 8kpl
Mini Classic 9kpl
Mini Comp 7kpl

Saamme kuuluttajaksi Vatasen. Buffettitoimintaa ei tällä tietoa ole, varautukaa omin eväin. Järjestämme toisenkin mikron paikalle.
Pöydistä ja tuoleista on tullut kysymyksiä sekä kuinka saa tuoda tavaroita pe - ilmoitamme pe mennessä näistä asioista.

32
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 24.01.19 - klo: 22.19 »
Ilmoittautuneet 24.1 klo 22.15:

GT-2000 5kpl
Mini Classic 7kpl
Mini Comp 4kpl

Ilmoittautumisaika päättyy su 27.1! Sen jälkeen tuumataan kurvaillaanko kisoja, joten nyt kaikki empivät vielä mukaan! :cool:

33
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 20.01.19 - klo: 01.02 »
Vielä noin viikko jäljellä ilmoittautumisaikaa.

Huom. FWD kuskeille loistava tilaisuus päästä kisaamaan GT-2000 luokassa, ote säännöistä:
GT-2000 Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta

Sähköt:
Moottori:
-4-veto auto: Vapaa sensorillinen 21.5T moottori.
-Etuveto (FWD) auto: Vapaa sensorillinen 17.5T moottori.
-Team Trinity/ Team Epic, Muchmore FLETA ZX STING ja Hobbywing Bandit G2 sekä muut ns. Outlaw-luokitellut -
 moottorit ovat KIELLETTY
-Tuning roottorit kielletty

34
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 15.01.19 - klo: 11.21 »
Ilmoittautuminen auki MYRCM.ch:
https://bit.ly/2M8pt80

36
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 13.12.18 - klo: 23.40 »
Yksityyppirengas? Miten se kehittää lajia? SE VIE LAJIA AIVAN VÄÄRÄÄN SUUNTAAN.
Mitkä tähän on ne perustelut?

Jos katsottaisiin yhdessä kaikki enemmän tulevaisuuteen, kuin menneisyyteen tai nykyhetkeen:
-toisiko vapaa rengas lisää kuljettajia luokkiin M8 ja M8e vai ykstyyppirenkaat jotka jälleenmyyjillä olisi kaikilla myydä?
-Olisiko laji helpompi lähestyä jos olisi ykstyyppirenkaat?
-Useassa luokassa, keski-ikä noussut viimeisen 10vuotta. Ei voi olettaa että vanhat harrastajat jatkaa ikuisesti. Nuorissa on tulevaisuus.

Efrassa ei 1:8 krossi ykstyyppirenkaat saaneet kannatusta.
Miten keski-iän nousu vaikuttaa koko asiaan, pidätkö nuoria niin tyhminä ettei ne osaa valita itse renkaitaan?
En kyllä omasta tekstiä löydä rivien välistä tuollaista viittausta - ei en pidä nuoria tyhminä. Ajattelin pidemmälle että nuorissa uusissa harrastajissa on tulevaisuus, ja näitä 1:8 krossikilpaluokkia olisi helpompi lähestyä jos olisi ne ykstyyppirenkaat--> tätä kautta lisää harrastajia pitkällä tähtäimellä.

37
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 12.12.18 - klo: 21.43 »
Yksityyppirengas? Miten se kehittää lajia? SE VIE LAJIA AIVAN VÄÄRÄÄN SUUNTAAN.
Mitkä tähän on ne perustelut?

Jos katsottaisiin yhdessä kaikki enemmän tulevaisuuteen, kuin menneisyyteen tai nykyhetkeen:
-toisiko vapaa rengas lisää kuljettajia luokkiin M8 ja M8e vai ykstyyppirenkaat jotka jälleenmyyjillä olisi kaikilla myydä?
-Olisiko laji helpompi lähestyä jos olisi ykstyyppirenkaat?
-Useassa luokassa, keski-ikä noussut viimeisen 10vuotta. Ei voi olettaa että vanhat harrastajat jatkaa ikuisesti. Nuorissa on tulevaisuus.

Luin ekalta tai tokalta sivulta kommentin, jossa verrattiin ykstyyppirenkaita M8 luokassa RTR-luokaksi joka vähentää luokan arvostusta. Ei muissa luokissa ole voiton arvostus vähentynyt vaikka olisi ykstyyppirenkaat?
Karkeasti sanottuna luokasta riippumatta yli puolet suorituskyvystä ja vauhdista sekä pidosta tulee renkaista.

Oli myös tässä topikissa ihmetelty miksei ykstyyppirenkaiden puolustajat kirjoittele enempää aiheesta. Kaikkia ei kiinnosta foorumikirjoittelu, joka valitettavan usein päätyy väärille urille ja lopulta tyrehtyy kokonaan.

Vaasan SM4 kisan jälkeen ehkä oli suurin kiire päästä kotiin, kuin keskustella asiasta enempää. Silloin ei ollut näin suurta vastarintaa - tai ei tuotu sitä ilmi silloin. Vaihtoehtoina tuotiin esille esim. 1-3 eri kuviota, jokainen kuvio vaikka eri valmistajilta.

Efrassa ei 1:8 krossi ykstyyppirenkaat saaneet kannatusta. Uskon että syynä on isossa kuvassa (=efra&ifmar) enemmän kaupalliset kuin muilla syillä perustellut. Efran ratapolttisluokissa on ykstyyppirenkaita, jotka vaihtuvat joka vuoden EM kisaan erilaisiin (tietääkseni) - tasaisen hyvät tai huonot kaikille, rengastuotto taitaa mennä pienellä katteella järjestäjälle.

38
Xray / Vs: Team Xray XII/XI0/XI2 mattoautot
« : 12.12.18 - klo: 21.13 »
Entä sopisiko destiny-vd12 autossa? Parin laihan vuoden jälkeen lämmittemässä harrastusta. Gt-12 kamat alkaa olla kasassa
kyllä se sopii, pitää vaan mitata että akseli tulee keskitetysti keskelle autoa, eli säätää prikat kohdalleen.

39
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 06.12.18 - klo: 19.16 »
Olisko kellään ideaa miksi diffit puskee öljyt ulos?
Ulvilassa noin kuukausi sitten kun oltiin ajelemassa niin huomasin moisen ongelman että 80% diffiöljyistä olivan diffikotelossa.
No laitoin uudet diffin kuoret,uudet O-renkaat ja uuden ison rattaan+tiivisteen.

Turun wj:ssä ihmettelin taas auton outoa käytöstä alkuerissä ja syyksi paljastui jälleen tyhjentyneet diffit.
Onneks diffin kotelo on kohtuullisen tiivis ja öljyt sentään pysyy kyydissä niin saa kerättyä uusiokäyttöön :D

Ainut mikä ongelmaa pähkäillessä tuli itselle mieleen että ruuvien reikiin on päässyt öljyä kasausvaiheessa ja ruuveja kiristäessä tulee hydraulilukko eikä iso ratas kiristy riittävän piukalle ...Muilla ollut moista ongelmaa??
Oletko mahdollisesti ylitäyttänyt diffit? Kun ajaa, öljy lämpenee ja laajenee ja samalla öljy ohenee.
Itse en mittaa öljyn määrää puntarilla, mutta laitan öljyä diffiin ja sitten irtonaisena ylemmän diffirattaan, pyyhkäisen ylimääräiset pois sekä diffirattaan reiästä. Kasattaessa putsaan toisinaan hammastikulla mahdollisesti ruuvin reikiin menneet öljyt ennen kun ruuvaan ruuvit kiinni.

40
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 23.28 »
Ykstyypppirenkaista oli Vaaasan Sm4 kilpailun jälkeen keskustelua palkintojen jaon jälkeen, erilaisia mielipiteitä mutta ei jyrkkää vastustusta.

Itse en näe harrastajan kannalta ykstyyppirenkaissa kuin etuja.
Jo kohta 20v sitten 1:10 krossissa siirrytty ykstyyppirenkaisiin Mm ja EM kisoissa. Efrassa Suomen ehdotus ykstyyppirenkaista ei saanut kannatusta 2018 efra miittingissä.
Taitaa olla rengasbisnes niin suuri asia että se jarruttaa sääntöä kansainvälisellä tasolla

Toivoisin ensi kaudelle ykstyyppirenkaita jo sekä sähkökasiin F1 tyylistä lähtöruudukkoa kaikkiin kilpailuihin.
Tämä kahden kisan kokemuksella,  tulevana keaänä koko sarja tavoitteena.

41
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 20.11.18 - klo: 16.43 »
Lähetin Kaitsulle tuollaista viestiä noista päivämääristä: Jos Vaasan kisa olisi esim. 26.1. tai 2.2.
Kuopio 23.2. tai 2.3. Silloin Joensuu voisi järjestää esim. maaliskuun lopussa 23.3 tai 30.3
Olin päivemmällä Vaasaan yhteydessä , mutta A-P ei vielä osannut sanoa juuta eikä jaata. Onko nuo ehdotetut päivämäärät epäsopivia Kuopion suuntaan? WJ ja Corri kalentereita ei olla muuten paljon seurailtu muuta kuin ettei mene järjestävän seuran kisojen kanssa päällekkäin. APK voisi kommentoida Vaasan tilannetta?
2.2 mahdollisesti tämä Vaasan kerhokisa. Vuoden vaihteessa kun on nuo Stanukunkut ei ehkä ole hyvä ajankohta pitää kisaa samaan aikaan. vahvistetaan Vaasan pvm mahd pian.

42
Kilpailu valitettavasti peruttu vähäisen ilmoittautumismäärän vuoksi.

43
Kilpailukutsut / Vs: 12Tour 2018-2019 I 24.11.2018 Vaasa
« : 11.11.18 - klo: 22.50 »
12 Tour I kilpailula ei ole SM arvoa, koska ei tarpeeksi osanottajia virallisen ilmoittautumisajan päättyessä. Ilmoittautumisaikaa jatkettu ke 14.11 iltaan saakka. Päätetään sen jälkeen kilpailun järjestämisestä  :wink:

44
Kilpailukutsut / Vs: 12Tour 2018-2019 I 24.11.2018 Vaasa
« : 09.11.18 - klo: 09.59 »
Ilmoittautuminen 11.11.2018 klo 22 asti:
https://tinyurl.com/ybtzpf8h
Ilmoittaudu MyRCM, ja jos ajat C-12 myös kitiin (aukeaa myöhemmin)

Ilmoittautuneet:
https://bit.ly/2Pd3EZY
HUOM. Ilmoittautuminen päättyy su 11.11.2018.
Tällä hetkellä näyttää siltä että C-12 kilpailu ei tule saamaan SM-arvoa--> harjoituskilpailu jos osallistujia tarpeeksi monta.
Päätös 12tour I kilpailun järjestämisestä tehdään ilmoittautumisajan päätyttyä, nyt kaikki kuskit kipin kapin ilmoittautumaan  :wink:

45
Kilpailukutsut / Vs: 12Tour 2018-2019 I 24.11.2018 Vaasa
« : 05.11.18 - klo: 19.50 »
Ilmoittautuminen 11.11.2018 klo 22 asti:
https://tinyurl.com/ybtzpf8h
Ilmoittaudu MyRCM, ja jos ajat C-12 myös kitiin (aukeaa myöhemmin)

Ilmoittautuneet:
https://bit.ly/2Pd3EZY

46
Kilpailukutsut / Vs: 12Tour 2018-2019 I 24.11.2018 Vaasa
« : 31.10.18 - klo: 09.38 »
Erälistat ja aikataulut tulevat tähän viestiin.

47
Kilpailukutsut / Vs: 12Tour 2018-2019 I 24.11.2018 Vaasa
« : 31.10.18 - klo: 09.37 »
Ilmoittautuneet:

C-12 SM:
A-P Kyykkä
Sami Munck
Taneli Erkkilä
Panu Vehniäinen
Tommi Tirronniemi
Olavi Tenno

GT-12:
Juha-Matti Heikkala
Jaakko Huhmarsalo
A-P Kyykkä
Tommi Tirronniemi


TSP-10:
Mikko Luopajärvi
Oskari Mäki
Olavi Tenno

Näet myös MyRCM ilmoittautuneet täältä:
https://bit.ly/2Pd3EZY

48
KerhoCup-ratasarja / Vs: Hiiletön vs Hiilikone Classic
« : 31.10.18 - klo: 09.12 »
Yllä siirrettyjä viestejä, jotka ei kuulu kerhokisasarjan ekan kisan tulostopikkiin.

Harkitkaa hieman mitä kirjoittelette tulostopikkiin, ja ylipäänsä mihin tyyliin. Mielipiteitä voi tuoda myös fiksummin esille.

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 15.10.18 - klo: 21.50 »
Syyskuun alkupuolella tehtiin radalle komeat rappuset korokkeelle. Liitteenä kuva kun rappuset oli saatu juuri valmiiksi.
Toiselle puolelle tehdään keväällä.

Ensi kesänä mahdollisesti radalla pidetään SC Cupin kisa!

50
RC-kerhot ja -radat / Vs: EPUArc
« : 15.10.18 - klo: 21.42 »
Rata tulossa kaudelle 2018-2019 myös, marraskuusta helmikuun loppuun! lisätietoa seuraa myöhemmin.
EPUArc:n kiinteä onroad mattorata Vaasan vanhalla sokeritehtaalla 12/2017-02/2018

Frilundintie 2 Vaasa

Kerhotoiminta
Radalla ajellaan satunnaisesti arki-iltoisin ja yleensä viikonloppuisin lauantaisin ja satunnaisesti sunnuntaisin
27-29.12 pidetään perinteiset välipäiväajot! Lisätietoa myöhemmin
Maksut
Kertamaksu 10€ - maksetaan kerhon tilille tai radalle EPUArc jäsenelle
Kausimaksu 100€ - maksetaan kerhon tilille
Ratamaksuilla voi ajaa vain mattoradalla, samassa rakennuksessa on myös VaasanUA:n sisäkrossirata, jossa on omat maksut.

Kulku radalle
Kulku radalle sokeritehtaan pääportista. Tämän jälkeen ajetaan noin 150 metriä ja käännytään mutkasta etuoikealle sisäpihaan. Auton voi pysäköidä sisäpihalle tai sisäpihalla sijaitsevalle kujalle. Sisäänkäynti radalle on umpikujan päädystä. Rata sijaitsee kolmannessa kerroksessa. Tavara ja henkilöhissi käytössä.

Mattorata
-Sopii 1/10 ja sitä pienemmille autoille
-Neulehuopamattoa, koko n. 14x27m
-MyLaps ajanottojärjestelmä, jonka ajat löytyy https://speedhive.mylaps.com/Practice/1431

lisätietoja
nimimerkit APK o4o 6885603, kaitsu82, TeemuS

51
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 15.10.18 - klo: 21.27 »
jos iskarivarret on kovin kuluneet, uusi ne.
Asson X-renkaat oli ainakin aikoinaa melko suositut normi punaisten tilalle.
saikohan niihin laitettua edullisemmat traxxas x-renkaat, en enään muista...

52
Juuri tulleen tiedon mukaan, 1/10 krossien MM kisat ei ole Ranskan Reimsissa.

"Official Information Remc:

We regret to announce that the remc will not organize the world s 2019 tt10e.
It is a disappointed team, but nevertheless motivated to continue to welcome you on our complex.
Meeting from 19 to 21 October 2018 for the French cup and the tt8el leagues."

lähde: https://www.facebook.com/Reims-EMC-118216284872088/

Epävirallisen tiedon mukaan IFMARin päätös, eikä järjestävän seuran.

53
Tulokset / Vs: M8E EM 2018 Ranska
« : 16.09.18 - klo: 11.58 »
Sunnuntain live:
https://www.youtube.com/watch?v=jPQcZcoQpFc&app=desktop

Oli mielenkiintoista nähdä B finaalin last chance. Johtava auto dumppasi viimeiselle kierrokselle ja Zanchetti nousi A finaaliin.

Rengaskulutus on radalla aika huima!

54
Tulokset / Vs: M8E EM 2018 Ranska
« : 15.09.18 - klo: 10.59 »
Treenit ajettu. La 5 alkuerää, 3 lasketaan.

Radassa on asfalttia, laataa, kahta eri astroturffia, savea, joten todellinen multisurface. Etenkin neloshyppy vaikuttaa haastavalle!

Suomen tiimi treenien jälkeen:
37      Jani HOVI
38      Llari LAMMNINSIVU
57      Iikka VIRTANEN
59      Teemu SALONEN
63      Martti MYLLYNTAUS
74      Marko TAMMI

55
Tulokset / Vs: M8E EM 2018 Ranska
« : 15.09.18 - klo: 09.52 »
Päivän liveseuranta:
https://www.youtube.com/watch?v=BlOaNrQn4Bc&app=desktop

Näköjään aika paljon no-showta kisoissa. Samaan aikaan myös typerästi järkätty EOS ja ETS warmup Reedy Race Saksassa. Tämä karsii joitain kovia kuskeja M8E EM kisoista pois.

56
Tulokset / M8E EM 2018 Ranska
« : 14.09.18 - klo: 11.43 »
Parhaillaan menossa 1:8 sähkökasien EM-kisat Ranskassa.

Suomesta kisaan lähteneet, varmistamaton lista:
1:8 ORe EM (10 paikkaa)
Jukka Häkämies
Jani Hovi
Ilkka Virtanen
Martti Myllyntaus
Teemu Salonen
Sami Suokas
Marko Tammi
Ilari Lamminsivu

Kisan seuranta
Kisan tulee striimaamaan netissä RC Racing TV perinteiseen tyyliin.

Tulokset MyRCM
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=41374

57
Sähköautot / Vs: Tehokas virtalähde?
« : 04.09.18 - klo: 10.46 »
Kiitoksia vastauksista! Toi serveri vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ratkaisulta!
Mistä noita kannattaa ostaa? Ebaystä löysin muutaman Euroopan sisältä käytettynä, mutta rahti epäilyttää kestääkö perille asti.
Mistä APK omasi hankkinut?
hommasin viime talvena sen murobbs tai iotech keskustelupalstojen myynti-osiosta. Kyllähän näitä servereitä jossa kyseistä poweria on, löytyy ihan suomestakin  :azn:
voi olla että löytyy sähköpostista yhteystiedot, laita yv jos kiinnostaa.

58
Sähköautot / Vs: Tehokas virtalähde?
« : 03.09.18 - klo: 09.37 »
jos on teknistä osaamista riittävästi, serveripowerin modaaminen rc käyttöön on varsin helppoa:
http://www.tjinguytech.com/my-projects/HP47A

Kyseisiä HP powereita saa 5-20e hinnalla hommattua, tarvikkeisiin muutama euroa ja saa 47A virtalähteen (lähes 600W).

Itsellä tälläinen HP rengassorvin käytössä, sekä muussa satunnaisessa RC käytössä. Kompaktikokoinen ja tehokas!

59
No nyt kun kaivataan selkeää sääntömuutos ehdotusta niin tässäpä nyt sitten riepoteltavaksi:
1. Classic moottori; nykyisen rinnalle ehdotettu HW:n combo ; säädin tehtaan asetuksilla.

Barbie :cool:

1. Kommentoiden tekniikkaa ja katsastusta
HobbyWing QuicRun 3650 SDG2  13,5T , EuroRC:tuotenr: 30404310      ovh. 54,94
HobbyWing QuicRun 10BL60 sensored   , EuroRC:tuotenr: 30108000      ovh. 41,21
Jos yllämainittu combo, ilman sensorijohtoa, ei säätimen ennakkoasetuksilla ole mitään merkitystä kulkupuoleen
http://www.hobbywing.com/products/enpdf/quicrun10bl60sensored.pdf
9. Timing: This function can be used to fine-tune the output power of the motor, the bigger the timing, the faster the motor runs or the larger output power of the motor. As the Boost Timing technology has been introduced into this ESC, so under the
 sensored mode, adjust the ESC timing can greatly increase the motor speed. Therefore, please remember to enlarge the gear ratio of the chassis and carefully check temperatures of the motor and the ESC after increasing the timing.

Eli sen puolesta vakioasetukset on ok (punch 7), paitsi vakioasetuksilla näköjään on pakki aktivoituna tehtaalta myöskin.

60
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 28.08.18 - klo: 11.44 »
Tällä viikolla tehtiin isompi muutos kallistetun mutkan päässä olevalle hypylle. Hyppyrin ja alastulon väli täytettiin maalla, joka helpottaa hypystä ajamista mm. correilla ja tuuppareilla. Maata siirtyi kohtuullisen paljon, mutta koneet oli sitä myöten. Hyppy on päällystetty savella, joka vaatinee vielä painumista ja tasoittelua moneen kertaan. Todennäköisesti hyppy ei tule ajokuntoon tälle kautta. Muutoin rata on loistavassa kunnossa aiempaan verrattuna. Nyt muutetun kohdan pääsee ohittamaan.

Eilen on ajeltu, hyppyri kestää kyllä ajoa jo.  :azn:
Koko rata käytettävissä.
Radalla on nyt helpompi ajella kaikenlaisella kalustolla myös kyseisestä hyppyristä, voi rullata, hypätä tasaiselle, tai tähdätä alastuloon.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 27