Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 29
61
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 18.02.20 - klo: 08.09 »
Lähinnä olisin tarkistanut mitkä historiikkikorit vanhoista VTR ajoista käyvät.

Idea: nuo vanhat listat pitäisi saada ympättyä tuohon GT-2000 korilistaan, olisi helppo löytää.

62
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 17.02.20 - klo: 14.19 »
GT2000 Korilista

Huom! korilista on suuntaa antava eikä mitenkään ehdoton.

Bittydesign:

BDGT-190VNM Venom 1/10 GT body
BDG-190AGT Agata 1/10 GT body
BDFWD-190HCF HC-F 1/10 FWD body

Colt:

M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR


HPI:

190mm

#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

200mm

Mazda RX-8 Speed A Spec #7488
Chevy Corvette C6 #17503
Dodge Viper #7473
Porsche 911 Turbo 997 #17527
2005 Ford Mustang GT-R #17504
BMW M3 GT2 E92 #17548
PAGANI ZONDA F #17523
Nissan GT-R R35 Clear #17538
De Tomaso Pantera #17502
Porsche 911 Turbo Clear #7435
Ford GT #7495
Lexus IS F Racing Concept #17542
2010 Chevrolet Camaro #17543
Alfa Romeo 8C Competizione #17544
Porsche 911 GT1 #7038 Toyota MR-S #7466
Porsche Carrera GT #7487

Killerbody:

#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X

Protoform:

190mm

#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
#1550-25 Ford GT
#1563-25 Chevrolet Corvette ZR1

200mm

#1548-30 Cadillac ATS-V.R


 

Tamiya:

#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrar F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune

Vanhalta VTR ja FWD listalta löytyvät korit myös sallittu.
GT-2000 luokan korilistoista kysymys. Mistä vanhat FWD + VTR korilistat löytyvät? kerhokisat.fi sivusto ei enää ole toiminnassa, foorumihaku tuotti puutteellisia tuloksia sekä viittauksia kerhokisat.fi nettisivuihin.

63
FWD autoja koskeva kivat uutiset:
1.1250g minimipainoisella autolla mahdollista ajaa, moottori- rengassääntö ja muut säännöt ennallaan. Nämä kokeiluhaluiset kuskit eivät saa KerhoCup-pisteitä. Toive että myrcm ilmon yhteydessä kirjaa kommenttikenttään "1250g" jos haluaa niin ajaa.  Viimeistään aamun ilmoittautumisen yhteydessä täytyy kuljettajan ilmoittaa tieto jos ajaa 1250g kalustolla.
2. Jos FWD autoja väh 5, saavat he oman alkuerän ja mahdollisesti oman finaalin.

64
Lisäämme ilmoittautumislinkit pikapuolin, todennäköisesti jo tänään.

Radalla on nähty comebackia tekevä vato. GT luokkaan tulossa siis ainakin kova kuski paikallisesta seurasta  :azn:

https://bit.ly/2H9ak4V <-- tässä ilmoittautumislinkki

ilmoittautuneet näkyy tässä:
https://bit.ly/2HdtLtb

Lista 24.2 9.00:
GT-2000   Salminen   Teemu   FI       
GT-2000   Aava   Marko   FI       
GT-2000   Vatanen   Petteri   FI       
GT-2000   Louhi   Antti   FI       
GT-2000   Södergård   Kenneth   FI       
GT-2000   Södergård   Björn   FI       
GT-2000   Jani   Aalto   FI       
GT-2000   Kyykkä   Ari-Pekka   FI       
GT-2000   Kulkula   Petteri   FI       
GT-2000   Erkkilä   Taneli   FI       

Mini   Jansson   Kai   BW       
Mini   Jormanainen   Miika   FI       
Mini   Jormanainen   Niklas   FI   
Mini   Kankaanpää   Jukka   FI       
Mini   Juuso   Kankaanpää   FI       
Mini   Pynnönen   Pasi   FI       
Mini   Möttönen   Mika   FI       
Mini   Kallionpää   Rauno   FI       
Mini   Korhonen   Jani   FI       
Mini   Möttönen   Vesa   FI       
Mini   Raatikainen   Kalle   FI       
Mini   Hovi   Jani   FI   
    
Mini Comp   Jansson   Kai   BW       
Mini Comp   Vatanen   Petteri   FI       
Mini Comp   Jormanainen   Miika   FI       
Mini Comp   Kankaanpää   Jukka   FI       
Mini Comp   Pynnönen   Pasi   FI       
Mini Comp   Möttönen   Mika   FI       
Mini Comp   Jokinen   Timo   FI       
Mini Comp   Arponen   Tuomas   FI       
Mini Comp   Kallionpää   Rauno   FI       
Mini Comp   Korhonen   Jani   FI       
Mini Comp   Raatikainen   Kalle   FI

65
Lisäämme ilmoittautumislinkit pikapuolin, todennäköisesti jo tänään.

Radalla on nähty comebackia tekevä vato. GT luokkaan tulossa siis ainakin kova kuski paikallisesta seurasta  :azn:

66
Tulokset / 12 Tour sarjapisteet 2019-2020
« : 07.02.20 - klo: 10.19 »
   12Track Tour 2020               
                  
   C-12 SM 2020               
         I   II   III   IV   3/4 yht
1   Vesa Yli   100   100   100   100   300
2   Panu Vehniäinen   90   peruutus   90   90   270
3   Sami Munck   82   76   82   82   246
4   Sami Salmela   76   82   76   76   234
5   Tuukka Tiainen   72   69   72   66   213
6   Leo Hongisto   69   66   69   69   207
7   Tommi Tirroniemi   63      63   66   192
8   Jaakko Huhmarsalo      63   66   63   192
9   Jukka Häkämies   66      57   60   183
10   Ilpo Koivisto         60   57   117
11   Olavi Tenno         54   54   108
12   A-P Kyykkä   peruutus   90         90
13   Taneli Erkkilä      72         72
14   Tauno Meriläinen   60   peruutus         60

                  
   GT-12               
                                I   II   III   IV   3/4 yht
1   Miikka Luhta           100   100         200
2   Janne Valtanen            69   90         159
3   Juha-Matti Heikkala    82   76         158
4   Jaakko Huhmarsalo    76   72         148
5   Aarre Sillanpää            66   60         126
6   Jyri Mäkelä            52   63         115
7   Eemeli Anttonen    90            90
8   Sakari Savilaakso      82         82
9   Ville Aalto                    72            72
10   Jani Mäkinen      69                69
11   Tauno Meriläinen   66                 66
12   Tommi Tirroniemi   63            63
13   Thomas Svartbäck   60            60
14   Esa Hintsala           57            57
15   Ilpo Koivisto           54            54
16   Olavi Tenno           50            50

Pisteet näkyvät selkeämmin liitteessä.

67
Oranssit mollat jota on monella paikkakunnalla, on aikonaan RCPisteen (Similöiden) aikana tilattu Takeoffilta. 2000 luvun alussa kenties? Muistaakseni joku 300-500kpl erä, jonka TakeOff teki.
Pitkäkestoisia ovat molliksi. Mattoautoille turhan korkeita.

rcmartista sai Yeah racingin matalia mollia joskus n. 10v sitten. Niistä touringauto ei juurikaan hidastu, mattoauto sopivasti niin ettei lähtenyt lentoon.

68
Laittakaa siis YV:t ja kisaa koskevat yhteydenotot minulle suoraan, ei EPUArc nimimerkille YV:tä.

69
Tulokset / Vs: 1:12 MM 2020 UK Milton Keynes
« : 10.01.20 - klo: 18.51 »
Näin ulkopuolisena mistään mitään tietävänä, niin ei noi modifiedit näyttäneet kulkevan mitenkään posketonta vauhtia. Itseasiassa ei näyttänyt yhtään vauhdikkaammalta suoralla kuin virituristi. Selostajakin puhui 50 mph vauhdeista mitä saavutetaan jo Hakkilan suoralla turistilla. Miksi siis on pitänyt modified luokkaa rajoittaa EFRAssa? Mun mielestä modified=vapaa moottori. Specciluokat sitten erikseen.
6.5 blinky tasoittaa kuskien nopeuseroja, vähentää virheitä ja kalustotappioita. Yhtä hauskaa se ei .ole, mutta ajaminen tasaväkisempää ja useampi pääsee  maaliin, ja ehkä mikä tärkeintä, lajin viri luokka helpompi aloittaa 65 kuin vapaalla koneella.  Nuo vapaat koneet tuolla teknisellä radalla ja kerrankin pitävällä sellaisella hämäävät nopeudelllaan/nopeudettomuudellaan.
useat ifmar kisat olleet joko surkeilla matoilla tai huonolla pitoaineella ja lopputulos ollut luistelurata js selviytymistaistelu olosuhteita vastaan.  suurin ero vapaa kone vs 6.5 on kiihtyvyys mutkasta ulos sekä aivsn huippunopeus, tilannenopeus voi siksi olla ,vapaalla koneella aivan järkyttävän huima mutta onhan kiilaa kiva toki kaasulla ohjata :D

70
Tulokset / 1:12 MM 2020 UK Milton Keynes
« : 10.01.20 - klo: 09.29 »
Aikataulu:
ke ovet auki ja katsastus
to treenipäivä
pe treeni + pari alkueräkierrosta
la treeni ja loput alkueräkierrokset
su finaalitreenit ja finaalit 3x


Kisassa on Vapaalla koneella (=3.5) Modified sekä 13.5 Stock luokka Blinky säätimellä - yksityyppi renkaat JFT A32 magenta eteen ja A30 Pink taakse. Taitaa olla myös yksityyppipitoaineena Spider Blue, mutta tuosta en ole varma.

Suomea edustaa 13.5 Stock luokassa Vesa Yli. Tässä kisassa sai kuskit osallistua luokista vain toiseen, eikä kahta luokkaa saanut ajaa.

Tässä saititi mistä kisaa seurata:
https://www.facebook.com/uk2020/
https://brca.org/uk2020
RC Racing TV vetää liven pe päivästä lähtien - lisään linkin tänne tai saa joku muukin laittaa
Heillä on myös kuskien haastatteluja
tulokset MyRCM https://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId
  • =638&pLa=en&dId[E]=50100&tId=E&hId[1]=org


71
Kaivoin vanhoja viestejä näin kinkun sulattelun lomassa. Näissä paljon vinkkejä, etenkin Youtube videot varsin opettavaisia.

Kyllä, GT-12 luokassa on perinteinen C-12 luokan runko mutta 13.5&blinky&urheiluautomainen kori suurimpana erona C-12 luokkaan. Myös tällä hetkellä kisaamista ajatellen erona on öljyttömät pitoaineet GT-12 luokassa.
Ei muuta kuin mukaan vaan, GT-12 luokassa on hyvin porukkaa mukana josta saa hyvää ajoseuraa  :azn:


Tässä liitteissä C-12 6.5T välitystaulukko sekä GT-12 välitystaulukko.
On alunperin nimimerkin 'jarkko' käsialaa muistaakseni, päivittänyt sitä omien tarpeiden mukaiseksi.
Tuossa viestissä on yhä kätevät välitystaulukot.

Harmi kun ei kisoissa ehtinyt muiden autoja säädellä ja tsekkailla juuri lainkaan.

Muutama perusasia kuntoon:
-tarkista että pivotti ei jumita (ota  iskari irti ja tuubien&sivujousien tuki) missään ääriasennossa
-tarkista että sivulinkit eivät estä sivuttaisliikettä, vaan ovat sopivan herkät mutta ei kuitenkaan lisää pitkittäisvälystä (nelipyöräohjaus ei ole toivottua) https://www.youtube.com/watch?v=9zlJ4sIElN8
-etujousituksen ulosjousto. pienet jouset kuoleentuvat /menevät kasaan ajan myötä ja samalla etupäähän tulee ulosjoustoa. myös joissakin autoissa (esim. Xray/AE tyyliset keulat) alatukivarren ja kingpin pallon väliin tulee pystyklappia josta tulee ulosjoustoa. jousia ja tukivarsia/palloja pitää siis uusia toisinaan. CRC ohjauspalassa on näppärä kingpinnin pituuden säätö jolla voi säätää ulosjoustoa kätevästi. AE/Xray tyylisessä keulassa sitä voi säätää 0,1-0,3mm shimmeillä tarpeen mukaan. jousia ei ole tarkoitus laittaa esijännitykseen shimmeillä/kiristämällä kingpinniä. Haitat etujousituksen ylenpalttisesta ulosjoustosta: auto kääntyy kaasu päällä huonosti, etumaavaraa voi olla vaikea saada riittäväksi, ohjaus on epämääräinen suunnanvaihdoissa. säädä etupään ulosjousto ennen maavaraa!
-maavara kohdalleen! edessä, auton keskellä ja takana 3,5mm on hyvä lähtökohta. itse mittaan keskeltä maavaran akun takaa pohjalevyn ihan lopusta.
-iskarin ulosjousto. perän pitää "roikkua" kun auto on irti pöydästä. kun maavara on tsekattu edellä mainitusta kolmesta kohdasta, mitataan ulosjousto auton keskeltä "vetämällä" perää taaksepäin jolloin iskarin on maksimimitassaan. maavaramitta työnnetään samalla auton alle. ja siinä pitäisi olla 4,5-5,0mm mittana. ulosjouston määrällä voi vaikuttaa mm. kaasu päällä kääntyvyyteen
-taka-akselin laakereita tulee uusia tarpeeksi usein, muuten akseli alkaa kulumaan laakereiden kohdalta ja tulee ylimääräistä klappia.
-taka-akselilla pitää olla sivuttain pieni klappi. jos se on liian tiukalla auto voi puoltaa kiihdytyksissä eikä kulje suorilla
-jos ajat samoilla renkailla uudestaan päivän mittaan, vähennä pidotusaikaa jälkimmäisillä ajokerroilla. tarkista myös renkaiden reunojen liimaukset
-etujousitus pitää kaikissa asennoissa toimia herkästi
-käytä joustavia sensori- sekä moottorinjohtoja, jotka eivät väännä perää johonkin asentoon väkisin. Moottorinjohdot ei saa jumittaa koriin (GT-12 korin kanssa ei ongelma)

Näillä vinkeillä pääsee jo pitkälle  :wink:  :cool:
Apuja saa kokeneemmilta kun kysyy. Parhaimpia tapoja on seurata kokeneempien rutiineja ja samalla kysellä  :azn:
Nämä vinkit pätee myös.


Erittäin hyviä Youtube-kanavia ja videoita:

https://www.youtube.com/watch?v=uu9992UX9hM&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=95&t=0s diffin tuunaus, Yokomo painelaakeri hyvä ja halpa päivitys.
https://www.youtube.com/watch?v=-ct2L3KEkE0 perän oikaisu
https://www.youtube.com/watch?v=gq00eXAkwOo perus video kolikkojen avulla tweakin säädöstä
https://www.youtube.com/watch?v=QTnfxmE_k5Q&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=74&t=0s korin asennusta
 https://www.youtube.com/watch?v=epU8d-kgu3c&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=106&t=0s yksi tapa säätää sivujouset about kohdalleen
https://www.youtube.com/watch?v=gqxh7UXq5k4&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=153&t=0s keulan herkistelystä
https://www.youtube.com/watch?v=9qpQyzyT1Kg&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=155&t=0s renkaiden koko kannattaa mitata koko renkaan leveydeltä, eikä pistemäisesti yhdestä kohtaa
https://www.youtube.com/watch?v=suI3uKzmwew&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=175&t=0s perän ulosjouston asettaminen ja mittaus (itse mittaan pohjalevystä. olennaista on mitata samasta kohdasta aina)
https://www.youtube.com/watch?v=H8fuvVvaMqY&list=UUPs48J3gWi28jqQ8iamnMqA&index=66&t=0s maavaran säädöstä. jos auton perä on mutkalla, sen huomaa maavaramittarilta takapään hiilarin "siipien" alta mittaamalla maavara. jos siinä on eroa 0.2mm tai enemmän (samankokoisilla takarenkailla) on perä mutkalla ja se on suoristettava (katso perän oikaisu video)

72
Kaivoin tämän vanhan topikin esiin, jos joku 1/12 kuskeista pystyisi tekemään pienen opastuksen lajin aloitukseen.
Olisi varmaan helpompi saada lisää kukeja lajin pariin, jos vaikka listaisi perusasioita hommasta.
Itselle suurin mysteeri on tässä hommassa on renkaat, jotka on ilmeisen tärkeässä osassa tässä luokassa.
Mistä renkaita saa, renkaiden seokset, sorvaamiset ja kaikki häslääminen niiden kanssa vaikuttaa sivusta seuranneena hyvin monimutkaiselta touhulta. Mutta onko se oikeasti?
Toivottavasti myös muut tästä hommasta kiinnostuneet saisi apua tämän topikin kautta.
renkaita on ainakin erc, taitaa olla myöa FutureRC varastossa. GT luokassa yksinkertaisesti JFT S40 eteen ja taakse S35, nämä vielä erikseen värikoodattu oranssilla raidalla.
C-12 luokassa esim. JFT A32 magenta eteen ja taakse JFT A30 pink tai A32 magenta on Suomen olosuhteisiin aina perushyvä valinta. Myös muilla merkeillä magenta &pink seokset ovat perushyvä valinta. Jos haluaa kestävyyttä,  kovemmat seokset kestää pidempään.
Riippumatta seoksesta,  renkaat on syytä vaihtaa joka hiittiin eri pyörät alle. Siinä on toki tekemistä, mutta parempi vaihtoehto kuin pidottaa samat renkaat pehmeäksi mössöksi usean peräkkäisen ajokerran välissä. Ajon jälkeen renkaat kannattaa jättää kuivumaan esim. Päiväksi avoimeen laatikkoon, eikä heti sulkea. Näin kumista ei tule mössöä (=alkuperäinen rengasseos on jo aika merkityksetön asia)

FullSpeedillä lienee olevan yhä kerhosorvi, jolla renkaat sorvata. Joku kokenut näyttämään miten niin pääsee jyvälle.
fakta on se, että mattoautoissa on renkaiden suhteen tekemistä (sorvaus, pidotus, renkaanvaihto) verrattuna esim. sisäkrossiin. Ajomäärät per ilta voivat siksi jäädä lyhyeksi. 2h aikana ehtii 3akkua ajaa hyvin, jos on yksi auto ja rutiinia tekemiseen.
Vaikka työtä teettääkin, itse tykkään näiden autojen ajettavuudesta sen verran enemmän kuin muista luokista matolla/sisällä että ajan mieluiten näillä  :cool:

]
Fullspeed porukassa on vanhoja "HMR/RACINGHOBBY/ASSOCIATED" kuskeja jotka ajavat Nitro ratakasia, heille 1/12 mattis on hupi/ treeniluokka, ei niinkään kisaluokka,sillä suurin osa kisoista ajetaan tuolla susirajan takana...kysele Leo Hongistoa, Steen Nordmania, Tuukka Tiaista jne, heiltä lohkeaa infoa.
Jos saadaan noin kymmenen kiilakuskia niin sillä porukalla voi jo järjestää ihan oman  Fullspeed kisa sarjan hakkilaan tai jonkun muun kisan yhteyteen.
Henkilökohtainen mielipiteeni on että "jos todella haluaa oppia ajamaan kovaa, on 1/12 mattis luokka siihen..."

http://rc10.fi/index.php?topic=107948.0
kisathan on siellä mihin ne anotaan, ja ketkä osoittavat kiinnostuksen järjestää SM kisa. 1-2kk sitten kyselin, ja silloin ei löytynyt puuhamiestä SM kisaq järjestämään Fullspeed radalla?

73

Ehdotan myös että FTT-osakilpailun yhteydessä Vantaalla ajetaan sunnuntaina ProStock -luokan lisäksi C12 ja GT12 -luokkien kilpailu ja tämä kilpailu toimisi samalla testikilpailuna sille että tulevina vuosina C12 ja GT12 ajettaisiin jälleen FTT-osakilpailujen yhteydessä.
Olen kyllä tietoinen argumenteista joita on tuotu esiin samojen ratojen soveltuvuudesta 1/10 ja 1/12
-luokkien autoille ja pitoon liittyvistä asioista. Ajoin ennen Vantaan FTT-kilpailua 215 kierrosta kilpailussa käytetyllä profiililla. Rata ei tuottanut itselleni ongelmia, ajaminen oli oikein miellyttävää. Perjantaina radalla ajettiin useamman kuskin toimesta C12 ja GT12 -autoilla yli tuhat kierrosta ja pito oli lauantaiaamuna kilpailun alkaessa hyvä.

Toivoisin luokkayhteyshenkilöltä vastausta ehdotukseeni, myönteistä tai kielteistä, jälkimmäisessä tapauksessa perusteltuna. Kommentoida saa tietenkin kuka tahansa, olen kuitenkin jo vanha mies, toivonkin siis asiallista palautetta.

Terveisin,

Sami Salmela
Kommentoin aiemmasta kokemuksista perustuen FTT tourin ja mattoautojen palauttamista samaan kisaviikonloppuun.

FTT sunnuntain aikataulu ja eräjako:
FTT sarjan sunnuntaille TSP-10 kaveriksi mattoautoluokkien lisäämisessä tulee helposti ongelmaksi/haasteeksi päivän piteneminen (2-3 eräryhmää C-12 8min/ryhmä, GT-12 5min eräryhmiä 2-3kpl) - päivät loppuisivat 19-20.30 väliltä ajamisen osalta, järjestevän seuran purkutalkoot siihen päälle ja kisoista kotiin ajo venyisi.
Kuljettajien välisten vauhtierojen puolesta 8-10 auton erät eivät ole hyvä ratkaisu lyhentää päivää, jos ajaminen menee pujotteluksi tai sitten selviytymiseksi kolareista.

FTT touring tyylinen rata mattoautoja ajatellen:

Toinen ongelma koskee ratoja jossa ajetaan suurin osa ajasta kaasu pohjassa kevyellä 1:12 autolla. Touring autoa sopivasti rankaisevat mollat ovat niin korkeita esteitä 50-70km/h kulkevan kevyen kiilan tilannenopeudella, että ulosajot ovat toki näyttäviä mutta samalla vaarallisia niin autoille kuin mahdollisesti nostajillekin - autot ja korit säpäleinä. Eikä ilmaa alleen ottavassa kiilassa juuri ole ohjattavuutta kun se radan pompusta tai mollasta irtoaa täydestä vauhdista ilmalentoon (kokemusta on!).
Tätä voi ratkaista osittain tekemällä vaihtoehtoisia profiileja (esim. hidastusshikaaneja) eri ajoluokkien välille sunnuntain osalta - ei tosin aina mahdollista toteuttaa profiilia kisaan, jossa vaihtoehtoiset profiilit olisivat mahdollisia. Tälläisistä radoista tulisi aina kuitenkin kompromisseja. Tai ehkä kokonaan uusi hitaampi profiili sunnuntaille? Tämä poistaisi TSM/TSS la ajamisen "tarpeen", jos kuskin oma tavoite on menestyä TSP-10 luokassa mahd hyvin.

TSP-10 ajaminen kiilalla pidotetulla FTT radalla:
Kun viimeksi ajettiin pelkkä C-12 (ei ollut stock luokkaa, GT luokasta puhumattakaan) TSP-10 sunnuntain aikana, pitourasta tuli kapea ja sen ulkopuolelle foam purua - tämä seikka oli ainakin osalle TSP-10 kuskeista, mistä tuli soraääniä.

Em. asioista huolimatta, itse ajaisin/kokeilisin FTT sunnuntaisikin kiilalla - jos vaan tällä tavalla saisi kiilaluokkiin lisää innokkaita ajamaan. En ihan tarkkaan muista, kuinka kilpailijamäärät C-12 osalta oli FTT tourin yhteydessä vs. oma 12tour. Mutta eiköhän tästä löydy dataa esim. sarjojen lopputulosten avulla.

Mattoautolla yleisesti ottaen on foamin pidon ja hyvän aerodynamiikan puolesta aivan ookoo mukavaa ajaa heikkopitoisella radalla, josta Sami mainitsitkin miellyttävänä kokemuksena.

74
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 25.11.19 - klo: 22.18 »
Rataa koskevia uutisia!

Kuluneiden kausien perusteella, tuumattiin uudistaa rataa. Kesällä kokeiltiin jo vaihtoehtoista rataprofiilia, joka palveli myös pienempiä kuin 1:8 autoja paremmin. Tätä profiilia ajettiin heinäkuun alusta loppukauteen asti, ja myös positiivista palautetta profiilista tuli SC-cupin kisoista!

Nyt saimme paikalle sopivasti kaivinkonetta apuihin, ja monien rakastama&/inhoama kallistettu vaneriseinä sai kyytiä, sekä myös metallinen keskialueen hyppyri. Radan visioista osa saatiin toteutettua jo nyt, ja pääsuoraa ennen on tuplahyppyri ja matala nurkkahyppyri. Metallihyppyrin tilalle saatiin pöytähyppyri.

Radan suhteen touhu jatkuu taas keväällä talkoillen. Tiedossa on hyppyjen viimeistelyä ja pinnoitusta, sekä myös jossain vaiheessa kesää keinonurmen levittäminen hyppyihin keston vuoksi - tätä saimmekin myös tässä syksyllä radalle.

75
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 04.11.19 - klo: 19.18 »
EPUArc järjestää kisan Vaasassa Sokeritehtaalla helmikuussa. Pvm kanssa vielä mietittävää!
pistämme infoa heti kun saadaa lyötyä se lukkoon.

76
Koosteena:

2WD top3:
1. Spencer Rivkin AE
2. Davide Ongare AE
3. Yusuke SUGIURA Yokomo
Paras suomalaistulos Joona Haatanen 6.

4WD top3:
1. Bruno Coelho Xray
2. Dakotah Phend TLR
3. Michal Orlowski Schumacher
Paras suomalaistulos Joona Haatanen 12.

Nelkun tulokset:
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/48506/241738

78
MM-kisat käynnissä Slovakiassa Hudy Areenalla. Sisärata, iso sellainen, tehty Hudy Areenalle. Liukkaanpuoleinen pinta nykytrendiin nähden.
Eilen sunnuntaina oli treenipäivä, ja Joona Haatanen piti tahtia.

Suomen tiimi:
Haatanen
Gabrielsson
Valander
Salmela K
Iivonen
Saarinen K
Luopajärvi M
Niinivirta
Siltanen
Mäki

RCRacingTV tekee striimit joka päivästä livenä
https://www.youtube.com/channel/UCOCYFcLVrbXxGtO0aiMGVbQ

Tulokset http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=48506

Suomen "kisastudio" 
löytyy whatsapp ryhmä , etsi linkki rc10.fi fb sivuilta

Muuta seurantaa on ripotellen siellä täällä eri somekanavissa:
https://www.facebook.com/Racewayone/
https://www.facebook.com/HudyArena/
https://www.facebook.com/JConcepts.Inc/
jokaisella isommalla autovalmistajalla on myös somessa juttua kisoista, sekä myös kuskit ahkerasti sinne postaavat

79
Tiedoksi:
Foorumille yrittää päivittäin rekisteröityä paljon ulkomaalaisia käyttäjiä, jotka lienevät spämmääjiä. Nämä rekisteröinnit poistetaan.
Joudumme käydä läpi rekisteröintejä ja poimia joukosta oikeat käyttäjät. Käyttäkää tunnuksia &/ osoitteita mistä teidät voi tunnistaa (suomalaisiksi).

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 05.09.19 - klo: 19.59 »
Tuo on mikari sinun mielipide, itse olen koko kauden ajaneena vahvasti ykstyyppien kannalla.
en ole ajatuksieni kanssa yksin  :azn:

Rengasvaihtoehtoja on testattu, odotellaan tuloksia   :smiley:

81
Alkuerät vei Davide Ongaro, Ronnefalk, Baruffolo.
Suomalaisittan alkuerät:
Luopajärvi M 31. - C fin
Siltanen 33. - C fin
Mairue 38. - D fin
Hyvärinen 39. - D fin
Luopajärvi J 41. - D fin
Salonen 46. - D fin
Hovi 47. - D fin
Mäkelä 50. - E fin

Eli D finaali ollut vahvasti suomalaisittain edustettu.

Kisan voitti kahden ekan finaalin voitoillaan Davide Ongare Assolla.
Vielä viimeinen finaalikierros meneillään.

82
Tulokset / 1:8Electric Buggy EC Barcelona 30.8-1.9.2019
« : 31.08.19 - klo: 00.04 »
Sähkökasin EM kisat menossa Barcelonassa.
Pe treeniä, la alkueriä ja su finaaleja. 83 kuljettajaa.

Suomen joukkue:
Mikko Luopajärvi
Jussi Luopajärvi
Tomi Mairue
Jani Hovi
Teemu Salonen
Mikko Mäkelä
Joonas Hyvärinen
Jarno Siltanen

Pe juttuja kisoista:
https://www.inforc.net/2019/08/baruffolo-ronnefalk-y-ongaro-top-3-reseeding-en-euro-1-8-tt-e-montjuic/

Kisan aikataulu:
https://www.inforc.net/wp-content/uploads/2019/08/horario_vFINAL.pdf

Live stream:
InfoRC facebookissa pitää live striimejä ainakin

Kuvia kisapaikalta:
https://www.inforc.net/2019/08/efra-euro-1-8-buggy-e-montjuic-fotos-y-horarios-pics-schedule/ ei ainakaan ole multisurfacea kuten viime vuoden kisoissa


Tuloksia:
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/48005/239904

83
RC-kerhot ja -radat / Sisäradat ja treeniajat 2019-2020
« : 16.08.19 - klo: 09.39 »
Kerätään tämän aiheen alle kaikki Suomen sisäradat ja muut lisäinfot kaudelle 2019-2020 (osoite, mille autoille tarkoitettu, treeniajat jne.). Viime sisäkauden tiedot löytyy http://rc10.fi/index.php?topic=104690.0

84
onko mitään kuvaa baanasta? noh onko sillä väliä, mut kiva jos on
https://1drv.ms/v/s!Av-PNujqTB3-gcFQkwCPCPtL2UyKtw?e=nlMorW tossa hiukan kehnolaatuinen video viime vuoden SM4 kisapäivän illalta

85
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM III Vantaa 20.7.2019
« : 24.07.19 - klo: 13.12 »
Kiitoksia kisoista! Rata oli hyvässä iskussa, tosin pito hieman erilainen kun treenireissulla.
Oma suorituskin meni positiivisesti!

Kiitoksia myös hyvistä kuvista AE-Modille.

Ostin kisoissa Reedyn 30x30mm tuulettimen pienellä liittimellä, mutta en asentanut sitä. Nyt se on hukassa. Jos joku bongaa radalta tai varikolta, yyveetä tulemaan kiitos

86
Tulokset / Vs: TULOKSET: SC CUP 2 Kauhava
« : 15.07.19 - klo: 14.23 »
Lopputulokset myös tekstinä:
SC2-10
1      Mikko Ylinen      3   
2      Urmas Peräsalo      7   
3      Mikko Heikkilä      7   
4      Santeri Jokela      12   
5      Jari Toivonen      13   
6      Ismo Kari              18   
7      Topias Peräsalo      19   
8      Jeremias Hovinmäki   22

SC4-10
1   Mikko Ylinen      3
2   Urmas Peräsalo      6
3   Heikki Vuokko      9   
4   Kalle Järvinen      11   
5   Jari Toivonen      12   
6   Juuso Rauäng      17   
7   Janne Sundberg      21   
8   Marko Kanala      23   

M8e
1   Ari-Pekka Kyykkä   3   
2   Heikki Vuokko      8   
3   Kalle Järvinen      8   
4   Taneli Erkkilä      10   
5   Tommi Tirroniemi   13         
6   Toivo Myllylä      17   
7   Juuso Rauäng      19         
8   Jeremias Hovinmäki   19

Kiitokset kisaalijoille, talkoolaisille, kisaorganisaatiolle, etenkin Tuomakselle ja Jaakolle!


Kauhavan UA:n pienoisautotoimintaa tukemassa:
TM-Rauta, Bodycote Lämpökäsittely Oy, PP-tuote, Konepaja Stamac Oy ja Maintway Oy sekä EuroRC.
Isot kiitokset sponsoreille!

SC SummerCup 2019 Summer tukemassa, kiitos:
Rcjkl.fi
EuroRC

87
Radalla portit aukeaa klo 7.30. Vapaa treeni 8.00-8.55.

88
Aikataulu:

pe 12-20.30 treeni, 10e/kuski
varaamme päivän päätteeksi aikaa tarvittaville korjauksille

AIKATAULU / TIME TABLE - SC Cup II Kauhava            
13.7.2019      

Portti auki klo 07:xx      
VAPAA harjoittelu   8:00:00-->   8:55      
Ohjattu harjoittelu   P1   P2      
Heat 1 SC2-10   09:00   09:40      
Heat 2 SC4-10   09:07   09:47      
Heat 3 M8e   09:14   09:54      
            
Ilmoittautuminen / Registration         8.00 – 10:00   
Autojen alkukatsastus         08:00-10:15   
Ohjaajakokous / Drivers briefing         10:15   
            
            
Alkuerät / Qualifying   Q1   Q2   Q3   
Heat 1 SC2-10   10:40   11:40   13:00   
Heat 2 SC4-10   10:50   11:50   13:10   
Heat 3 M8e   11:00   12:00   13:20   
            
Ruokatauko         12:05-13:00   
            
Finaalit / Finals   F1   F2   F3   F4
Heat 1 SC2-10   14:00   15:00   16:00   17:00
Heat 2 SC4-10   14:15   15:15   16:15   17:15
Heat 3 M8e   14:30   15:30   16:30   17:30
                     
            
            
Kilpailun lopputulokset ja palkintojenjako         17:45   


Huom! Tuumasimme pitkään erien jakamista kahteen ryhmään per luokka, mutta tästä tulee ongelmia nostamisen suhteen - rata on pitkä ja iso, ja 1-3 nostajaa ei riitä.
Voidaan myös harkita lauantaina, että ajetaan la 2 alkuerää, ja 5 finaalia.


ERÄLISTAT


Heat1 SC2-10   
   13   Ylinen   Mikko
   7   Peräsalo   Topias
   14   Peräsalo   Urmas
   16   Jokela   Santeri
   17   Kari   Ismo
   12   Heikkilä   Mikko
   ?   Hovinmäki   Jeremias
   ?   Toivonen   Jari
         
Heat2 SC4-10         
   15   Ylinen   Mikko
   5   Peräsalo   Urmas
   12   Kanala   Marko
   16   Rauäng   Juuso
   6   Vuokko   Heikki
   7   Sundberg   Janne
   11   Järvinen   Kalle
   ?   Toivonen   Jari
         
Heat3 M8e         
   8   Kyykkä   Ari-Pekka
   ?   Erkkilä   Taneli
   1   Myllylä   Toivo
   ?   Tirroniemi   Tommi
   ?   Rauäng   Juuso
   5   Vuokko   Heikki
   ?   Hovinmäki   Jeremias
   6   Järvinen   Kalle

Huom. Ponderitiedoissa puutteita. Myös kilpailijanumeroita puuttuu usealta.
Alkuerät ajetaan 5min erätuloksesta.

89
moi, mitenkäs perjantain aikataulu, tampesterin suunnasta oltaisiin radan porteilla noin 14.00...?
moi avataan rata klo 12 mennessä! tervetuloa

90
Otan ilmoittautumisia vastaan YV:llä ke 10.7 klo 21 asti.
8.7 video:
https://youtu.be/Z3YTjbl-CZs

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 29