Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27 ... 29
691
Tulokset / Sähkökrossin PM 2009
« : 25.03.09 - klo: 19.13 »
http://nordicchampionship2009.blogspot.com/

Tälläistä infoa tuli, laitetaan tännekin eetteriin ettei pihdata tietoa!  :smiley:

Ketäs olikaan Suomesta lähdössä?

692
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 24.02.09 - klo: 18.37 »
Keppivetoiset krossarit puoltaa kiihdytyksissä jos on runko twiikissä tai jotain muuta rikki.
Renkaiden massa kompensoi muuten aika hyvin moottorin tuomaa vääntöefektiä, ja pito ja pyörivät massat ovat muutenkin jotain eri luokkaa kuin rata-autoissa jolloin puoltaminen jää lähes kokonaan pois.
Keppivetoisen ja hihnavetoisen nelkkukrossin eron huomaa käyttäytymisessä hypyn aikana. Jos kaasua ohjaa autolla keppivetoinen kiertyy kun taas hihnavetoinen ei (oletus että hyppyyn lähdettäessä auto on lähtenyt suorassa), tämän vuoksi usein hypyistä tullaan alas hieman toiselle etunurkalle.

693
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 24.02.09 - klo: 13.17 »
Tuohon painoasiaan kommenttia.

Kumma kyllä, mutta sähkökrossiluokissa ei ole ihannoitu kevyttä autoa huipulla.
Esim. Britit käyttivät viime kesän EM kisoissa takana lisäpainoa (ja 6 kennoa), myös kickup blokin olivat tehneet messingistä.
Autot olivat täten taatusti reilusti ylipainoisia.
Myös 5 ja 6 kennoisen auton toiminta hypyn aikana on hyvin erilaista, toki kummankin omaksuu kun päättää kummalla ajaa.

Sisällä touhu taitaa olla niin erilaista kuin ulkona että keveästä autosta hyötyy?

En ihan usko että perinteisellä rakenteella tehty takavetokrossari toimii kunnolla ulkona jos laitetaa vain lipo kyytiin ilman lisäpainoja.
Saatika 4WD krossi jossa on pötköakku tyylisesti akut, toispuolisuuden ennemmin tai myöhemmin näkee.

Hieno nähdä että joku valmistaja viitsii paneutua laatuun. Odotan mielenkiinnolla ulkokautta vaikka en välttämättä metriäkään ajakaan.
Jos vaikka tuloksien tasokin nousisi niin kovaksi että heikompia hirvittäisi  :wink:

nim. Asso/Tamiya mekaanikko jo vuodesta 2006...


694
Tulokset / Vs: electric indoor european championships 2009
« : 30.01.09 - klo: 16.28 »
Voi vaan Ihmetellä miten tuo seura/poppoo on 2000 luvun puolella tainnut järkätä enemmän sähköpuolen kv-kisoja kuin muut maat yhteensä?
On krossi em, touring mm jne.. ja nyt tämä.
Viime kesän Krossi EM oli ainakin niin posketon reissu, selitys oli kaikilta että "hey this Italy".

Noh ainakin on tullut selväksi että tuolle järkkäriporukalle raha kelpaa kun järkkäävät kaikkea mitä muut eivät pysty/halua (08 krossi EM ja tämä kisa ilmeisesti).

Toivotaan että suomalaiset menestyy italialaisten touhusta huolimatta!
Suomessa kukaan kehtaisi järjestää kisoja edes tuolla lailla kuin tuolla Italiassa...

695
Kyllä treenit on pyörinyt vuoden alusta normisti. Huomenna on SM kisat Kuusankoskella joten niin paljon porukkaa on siellä että huomisen treenit on peruttu. Viikon päästä on taas treenit.

696
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 19.01.09 - klo: 23.24 »
Pikkuinen kisarapsa - better late than never.

Tilaisuuden tullen allekirjoittanut pääsi KV kisoihin ajamaan eikä vain mekaanikoksi, kiitos siitä Tepolle.
Tavoitteita en muita laittanut kuin voittaa Juraj Hudy (ei mitää henkilökohtaista  :azn:) sekä ois plussaa olla puolen välin paremmalla puolella.

Torstaina Ruotsin läpi ajamisen jälkeen tuli päästyä kisapaikalle hyvissä ajoin ja ei mennyt kauaa kun Asso tiimi löytyi hotellin puolelta. Siitä ne kisat sitte pikkuhiljaa lähti liikkeelle ja kovasti mekattiin jo sinä iltana (ehkä lähes ainoina?) hallissa lähes tappiin asti.

Perjantai alkoi varhain ja Kuusinen-Korvenmaa kuljetus toimikin parin päivän ajan kisapaikan ja hotellin väliä.
Ei voi oikein sanoin kuvailla fiiliksiä ekan akun jälkeen. Autoa oli koomista ajaa koska sen perässä oli kummassakin takanurkassa mukana sellaiset turre-haamut että oksat pois. :lol:
Matot kun olivat niin surkealaatuiset ja ohuet että sitä tavaraa lähti matoista irti koko kisojen ajan, niin sai ihan huolella mekata joka ajon jälkeen kaikki nurkat autosta ja tarkistaa&huoltaa laakerit.
Rata oli suht simppeli ajaa, ongelmia tuotti eniten epätasaisuudet hallin lattiassa muutamassa ratkaisevassa kohdassa.
Eka alkuerä menikin liian monen kämmin kera ja auto oli liian hankala ajaa. Välittömästi akun jälkeen sain säätövinkkejä Teemulta lauantaita varten.

Launtaita kohti lähdettii Team Kuusinen & Korvenmaan kanssa paikallisen pizzerian kautta perjantai iltana. Olikin melko koomista tilata ne pitsat kun englanti ei pojilta taipunut ja käytännössä maksaa sai vain käteisellä. Känkyt saatiin naamariin ja unta palloon.
Lauantaina tarina oli jo turren suhteen hieman parempi, toki sitä tuli yhä. Yhdessä vaiheessa päivää sen määrä väheni selvästi.
Toinen alkuerä oli selkeästi auton puolesta parannusta edelliseen mutta kämmejä liikaa.
3., 4, ja 5. alkuerät meni ajamisen suhteen paremmmin mutta tietenkin muidenkin ajaminen varmistui enkä saanut tehtyä parempia tuloksia. 30 joukkoon ei päässyt yhdelläkään eräkierroksella.
Lopulta E-finaalin 3. ruutu oli tulos, eli juuri puolen välin paremmalla puolella (86 taisi olla lopulta ajamassa viriä) ja mukavaa oli olla noin 10 sijaa ylempänä kuin Juraj.  :cool:

Sunnuntaina sitten Mersu kohti kisapaikkaa ja ajamaan finaaleita. Sunnuntain aikataulu oli aika poikkeava, eräväli oli tosi pitkä tavallaan, kun taas A finalistit joutuivat paljon suuremmalla kiireellä mekkaamaan.
Taisi olla taktikoitu aikataulu että saadaan A finalistit (maksavan) yleisön kannalta otolliseen aikaan.
Ensimmäinen akku aamusta kun on vaikea, niin oli se kyllä se ensimmäinen E finaalikin. Jännitti liikaa ja varma voitto katosi 2 kertaa käsistä ajovirheiden takia.
Toiseen finaaliin uudella yrityksellä, hyvin 2 sijalla ensimmäisen kierroksen jälkeen ja spede ajoin perään ilman jarruja. Kori sisään ja lopulta vieläpä autosta tuli kolmivetoinen ja keskeytys. Ei auttanut muuta kun yrittää uudella vaihteella 3. finaalia.
Lähtö sujui ok mutta sitten alkoi kolistelu. Oli kilpailutilannetta monenlaista ja joku vahinkokin. Jäin aika hännille ja jouduin vaan ajelemaan ilman mitää sijoituskamppailua. Vauhti oli ihan ok joten ei auttanut muuta kuin yrittää loppuun asti. Kärkipari saavutti ja päästin heidät reilusti ohitse jonka jälkeen jäin ajamaan heidän kanssa samaa vauhtia. Kärkipari saavutti seuraavan edeltäni ja hän antoi tilaa, myös samalla minulle.  :tongue:
Ilmainen sijoitus ja seuraavan nappasin 4. mutkaa ennen maaliviivaa kun joku toinen ajoi mutkan pitkäksi.
Sijoilla 2+5 tasapisteissä kahden muun kanssa (3+4 kummallakin) ja E finaalin 3. sijoitus.


Oli mielenkiintoista seurata viritetyn A sekä B finaaleja sunnuntaina. Jo treenifinaalin perusteella pystyi päätellä että Marc oli nopea ja varmempi kuin Hagberg. Teemulla oli joka finaalissa aluksi todella nopea auto mutta muutamien kierrosten jälkeen pito katosi ja voittokamppailun ohitus jäi tekemättä. Marc vei hienosti kun Hagberg teki ne ratkaisevat virheet.
Henry paransi kierros kierrokselta - vaikka auto olikin rungosta kierona - ja oli erittäin hienoa seurata Stock A finaalin kun Henrylla oli hyvät mahikset erittäin hyvään sijoitukseen. Lopulta 2. sija ei varmasti ollut pettymys virikuskin (voittaja) sekä 7 sponsoroidun Xray kuskin joukossa. Onnea Henry!

Kisakuvia sain laitettua nettiin, lähdin ennen palkintojen jakoa kohti Hampuria ja sieltä Frankfurtia Mersua polkien.
Tässä on kuvia matkan RC osuuden osalta, ne kertoo enemmän kuin tämä kisarapsa:
http://rc10.fi/users/apk/RC/DHI_CUP_09/

Kiitos Jarkolle auto kyydityksestä ja Suomen tiimille reilusta meiningistä. Toivottavasti pääsee vielä ulkomaille ajamaan uudestaan. Tämän reissun jälkeen arvostaa kyllä Suomen kilpailua ihan uudessa valossa...

697
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 10.01.09 - klo: 13.46 »
Onhan nämä KV kisat :tongue: sitten erilaisia vs Suomen.
KV pitokin on oma juttunsa kun samassa mutkassa voi spinnata sekä kipata pidosta saman hiitin aikana.
Asiaa ei auta myöskään hallin lattian heitot jotka ovat ratkaisivissa paikoissa.

Vedetään paremmin tulevissa erissä.

698
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 09.01.09 - klo: 12.00 »
Suomalaisten alkueräryhmät:
Matti 7
Henry 9
A-P 15
Matias 17
Teemu R 19
Simo 20 ?
Seba 21
Krisu 21
Teemu L 21
Juho 22

Track maintenance - kovasti lähtee nukkaa radasta. Joka nurkka auki hiitin jälkeen.

699
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 09.01.09 - klo: 08.29 »
Kello 7.30 täällä nopeet syö hitaat. Tulipahan eilen poljettua Vito perille vaikka epäilijöitä oli  :mrgreen:
Päivän mittaan tarinoidaan tänne jotain.

700
http://www.autourheilu.fi/attachements/2008-11-03T14-11-25175.pdf
Sivu 21, 3.6.8. KILPAILURATA.

Tärkeimpinä pointteina olisi että vaativat osuudet olisivat korokkeen lähellä ja radan leveys olisi riittävä.
Myös ajajakorokkeen tukevuus, korkeus sekä leveys (jotta mahtuu 10 tyyppiä tai ylikin ajamaan) ovat erittäin tärkeitä.

Tekee radan kun radan, niin kannattaa panostaa niiden pohjien tekoon ja ratamateriaalin tivistämiseen huolella.

701
Joululaiskuus iski enkä kyennyt 21 sivua tätä ketjua käydä läpi.
Kuvien perusteella matot ja mahdollisesti mollat näyttävät hyvin tutuilta.
Olisikohan kyseessä vanhan seurani Seinäjoen seurakunnan pienoisautokerholta hankittuja?

Matot on aikanaan ostettu uutena Kemin Miniracing Clubille, mollat on Oulusta.

http://rcnetti.wmhost.com/kuvapre.php?seinajoki
Noh kovasti oli ainakin samankaltaista mattoa. Kenties ostettu silloin 90 luvun alussa kumpaankin paikkaan samaan aikaan tai sitten ei...
Ehkä vielä joku päivä saan selville missä ne kerhon matot nykyään majailee.  :roll:

702
Joululaiskuus iski enkä kyennyt 21 sivua tätä ketjua käydä läpi.
Kuvien perusteella matot ja mahdollisesti mollat näyttävät hyvin tutuilta.
Olisikohan kyseessä vanhan seurani Seinäjoen seurakunnan pienoisautokerholta hankittuja?

Hieno nähdä että matoille on löytynyt käyttöä sekä toimintaa on sielläpäin!
Hyvät joulut!

703
Sähköautot / Vs: Sanwan servo turistiautoon
« : 21.12.08 - klo: 13.30 »
ERG-RZ on analoginen servo, jolla on tullut ajeltua nyt pari vuotta.
Sanwan digitaaliservoista oli muutama vuosi sitten ainakin huonoja kokemuksia mm. keskittämisen suhteen niin looginen valinta oli RZ. Tästä ei ole paljoa muuta kuin kuultua tietoa...

Leino, Levänen, Koivula, jo mainitut Strazka ja Rytsy ainakin kyseisellä servolla ajelevaat/ajelleet.

704
YPAK Tiedoitus:

Perinteitä kunnioittaen Ylistaron pienoisautokerho harjoittelee ns. FinTrack kokoisella radalla välipäivinä joka vuosi eri puolella Etelä-Pohjanmaata.
Perinne jatkuu yhä, tällä kertaa paikkana Ylistaron koulukeskus.

Ajankohta on siis 27-28.12 ja aloittamaan päästään klo 10 aikoihin noin.
Paikat laitetaan pakettiin 28.12 illalla.
Osoite:
Ylistaron Koulukeskus
Kaukolanraitti 50, 61401 Ylistaro

Ratana saattaa olla näissä ajeluissa FT07 kisarata:
http://www.youtube.com/watch?v=IIImdyzOnVM&feature=related

Paikan päällä tuolit ja pöydät, ilmeisesti pizzatilaustakin yritetään.  :p
Tilavuokran takia ajoista peritään maksu.

Tervetuloa kaikki kilpailijat, harrastelijat ja lajista kiinnostuneet!

Tarvittaessa lisätietoja Veli Haapaharjulta, 0500368640.

705
Tulokset / Vs: Winter Jumps 2 pulinat
« : 09.12.08 - klo: 15.38 »
Kisoissa oli hauskaa ja rentoa, omat tulokset oli aivan yllätys. Mitään tavoitteita kun en laittanut.
Kiitos muille kisailijoille ja VUAn poppoolle.
Etenkin Rikun kanssa oli hauska ajella kisaa.

Kuvia varmaan laittaa kribe melkoisen läjän vielä kun ehtii, sen verran ahkeraan mies tetsasi ympäri rataa kameransa kanssa.


706
Tulokset / Vs: 2008 Electric On-Road World Championships
« : 15.11.08 - klo: 14.20 »
http://hpi-express.img.jugem.jp/20081115_229454.jpg

TOP40 jaettuna finaaleihin.
Eli suomalaisittain:
Teemu 14.
Juho 19.
Christer 23.
Simo ja Sakke olivat ehkä E -finaalissa, en ole enempää kokonaistuloksia.

Mitalit jäivät tulematta siis tästä luokasta, ensi kerralla sitten  :wink:

Ehkä se ei oo häpee hävitä Haralle joka on asunut radan vieressä kuluneen vuoden?  :roll:

707
Tulokset / Vs: 2008 Electric On-Road World Championships
« : 11.11.08 - klo: 19.06 »
toivottavasti tämä oli vasta hyvää lämmittelyä touringia silmälläpitäen.

Lue: "Kotiin ei oo tulemista ilman lisää mitaleja, jää KV lisenssit saamatta ens vuonna muuten."
 :mrgreen:

Onnittelut Juholle! Tsemppiä Suomen tiimille pääluokan kisaan.

709
Kisavideoita:
TSP 3. finaali:
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/a5tsp.avi
(n. 50mt XVid pakattu)

TSM 3. finaali:
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/a5tsm.avi
(n. 50mt XVid pakattu)

Kuvaajina allekirjoittanut ja Miika. Kiitos kisaajille!

710
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=1690&kategoria=1690&catName=XRAY%20Triple%20Win%20at%20Rebellion%20Race&Xnet_Session=470a7b1ffd09915cbbc1c6c383ed9d11

Raportti pääsi vihdoin langoille, better late than ever?

Edit: Kuvien copyright tekstit puuttuvat online raportista jostain syystä, kiitos kaikille (Miika, Teppo, Henry, Matias) niistä!
Edit2: Raportti oli jo sivuilla mutta katosi, eiköhän se sinne ilmesty uudestaan.
Edit3: Raportti back online.

711
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 28.10.08 - klo: 20.19 »
Ongelma ei ole pinionien saatavuudessa vaan juuri tuossa APK:n aprikoimassa, eli moottorin mekaaninen liikkumavara on kovin pieni. Huomasin tosin että optiolistalla on ns. brushless pukki joka nostaa spurriakselia pari milliä ylemmäksi. Mitä tuohon välitystaulukkoon tulee niin olen noin suurinpiirtein mittaillut halkaisijat ja laskenut mitkä välitykset eivät ole mekaanisesti mahdollista vakio-osilla.


Ahaa, luulin että TC versiossa tulee kyseinen pukki mukana mutta ilmeisesti sitten ei.
Kenties HB autoon on haettu painojakauma tarkasti jos kerta moottoripukissa ei kone paljoa liiku  :tongue:

712
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 28.10.08 - klo: 17.11 »
En nyt tunne HB auto kovin hyvin, eikö 108 rattaan kanssa saa laitettua pienempää pinjonia kuin 27 (HVoltagen välitystaulukon mukaan)? Eli onko moottoripukissa liikkumavaraa?

Niillä 39/16 rattailla a) hihnat kuluu todella paljon nopeammin ja b) jotta ne ei hypi pitää olla hihnat aika kireällä-->voimansiirto ei herkkä. Tälläisiä huomioita on tehty jo toisella automerkillä kuukausia sitten.

HVoltage: Ei muuta kun ajelemaan Mansesterin kisoihin! Tervetuloa.

713
Sähköautot / Vs: Team Orion Vortex -moottorit
« : 24.10.08 - klo: 16.37 »
LRP TC Spec säätimen kanssa oon käyttänyt kyseisellä koneella keskiviivasta 2-4mm ennakkoa Suomen supertähden neuvojen mukaan  :tongue:

Välitys 8.8-9.3 skaalalla normaalisti mutta Mäntsälällä päämutka radalla oli päälle 10.

714
Kuinkas se nyt menikään....

LiPo-akuissa on tyypillisesti suositus purkamiseen liittyen 20C tai 25C ja uusimmissa kisakäyttöön tarkoitetuissa 30C. Tuo lienee keskimääräinen purkuvirta.

Haen faktaan perustuvaa tuntumaa siihen, miten kireällä koneella niillä uskaltaa ajaa ilman että valmistajan suositukset paukkuu (tai itse akku pahimmassa tapauksessa)?

Kysymys siis kuuluu kuinka paljon virtaa vie viriluokan kisakone tyypillisessä kisakäytössä? (Keskimääräinen / huippuvirta)

Taustatietoa omista muistiinpanoista Rajatorpan radalta (hyväpitoinen mattorata, pituus noin 95m)
-moottori GM Delta 6T (vastaa noin 3-3,5T Star-käämittyä), säädin LRP TC spec
-4600 mAh NiMh akulla ajoaikaa noin 5min 15sec
-4000 mAh Li-Po akulla ajoaikaa noin 7min (noin paljon pitempää ajoaikaa kuin NiMh'llä selittänee se, että punch oli niin kova ettei kaasua voinut kuin aivan lyhyesti käyttää pohjassa suoran alussa ja muualla ei ollenkaan)

Saisiko noista esille sen mitä C-arvoa lähellä mennään?

-jarkko (jonka pitkä matikka on pahasti ruostunut käytön puutteessa)

Taisi olla Jarkon testeissä Ni-MH akku myös 5kennoinen jolloin ajoaika on huonompi kuin 6kennolla (tästä on vaikka kuinka paljon mittausdataa, syytä en osaa sanoa).
Toiseksi, ehkä sillä LIPO akulla riittäisi laiskempikin kone siihen foameilla ajoon. Vai muistaako joku ajaneensa 6 kennolla 3.5T kaltaisella koneella sisällä?  :wink:
Ei se tosin väärin oo hauskaa pitää!  :mrgreen:

Lisäksi jos otetaan huomioon että Ni-MH akusta saadaan ulos vähemmän mitä sinne ladataan häviöiden vuoksi muuttuu nuo laskut hieman, mutta se on taas toinen juttu  :azn:

715
Tulokset / Kapinat
« : 23.08.08 - klo: 11.17 »
OT: Menee pahasti offtopiciksi (siksi voisikin jo Kapina topikin aloittaa)... mutta joko tiedetään millä renkailla kapinat ajetaan?



716
Tulokset / Vs: LAUKAA TOURINGIN VETISTELYT
« : 21.08.08 - klo: 13.36 »
http://rc10.fi/users/apk/RC/Laukaa_FT8_08/

Kisakuvia tässä.
Harmi vain kuin vettä satoi ja jotenkin unohtui syödä sellainen lätty...

717
Ennakkona voisi myös kertoa että Uimahalli/Urheilutalolla on myös samaan aikaan judokilpailut, siitä syystä kisapaikan retkeilymaja on jo täynnä.

718
Pitääpäs jatkossa tehdä noi osoitteet vaikka alaviivoja käyttäen ettei tälläisiä satu enempää.  :huh:

719
Sähköautot / Vs: 2,4 GhZ
« : 19.07.08 - klo: 12.20 »
Italin sähkökrossi EM:ssä tein havainnon että 2.4GHz oli hyvin suosittu.
Enkä huomannut ainakaan ongelmia.
Ihan kovimmasta kärjestä ei ole tarkkoja havaintoja. Hupolla oli Sanwassaan kiteet. ttp://rc10.fi/users/apk/RC/Italy%20EC%202008/slides/P1030234.html

Cragg ainakin voitti 2.4GHz:lla
http://rc10.fi/users/apk/RC/Italy%20EC%202008/slides/P1030374.html

720
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: SuperCross 14.-15.6.2008
« : 18.07.08 - klo: 21.50 »

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27 ... 29