Pikkuinen kisarapsa - better late than never.
Tilaisuuden tullen allekirjoittanut pääsi KV kisoihin ajamaan eikä vain mekaanikoksi, kiitos siitä Tepolle.
Tavoitteita en muita laittanut kuin voittaa Juraj Hudy (ei mitää henkilökohtaista
) sekä ois plussaa olla puolen välin paremmalla puolella.
Torstaina Ruotsin läpi ajamisen jälkeen tuli päästyä kisapaikalle hyvissä ajoin ja ei mennyt kauaa kun Asso tiimi löytyi hotellin puolelta. Siitä ne kisat sitte pikkuhiljaa lähti liikkeelle ja kovasti mekattiin jo sinä iltana (ehkä lähes ainoina?) hallissa lähes tappiin asti.
Perjantai alkoi varhain ja Kuusinen-Korvenmaa kuljetus toimikin parin päivän ajan kisapaikan ja hotellin väliä.
Ei voi oikein sanoin kuvailla fiiliksiä ekan akun jälkeen. Autoa oli koomista ajaa koska sen perässä oli kummassakin takanurkassa mukana sellaiset turre-haamut että oksat pois. :lol:
Matot kun olivat niin surkealaatuiset ja ohuet että sitä tavaraa lähti matoista irti koko kisojen ajan, niin sai ihan huolella mekata joka ajon jälkeen kaikki nurkat autosta ja tarkistaa&huoltaa laakerit.
Rata oli suht simppeli ajaa, ongelmia tuotti eniten epätasaisuudet hallin lattiassa muutamassa ratkaisevassa kohdassa.
Eka alkuerä menikin liian monen kämmin kera ja auto oli liian hankala ajaa. Välittömästi akun jälkeen sain säätövinkkejä Teemulta lauantaita varten.
Launtaita kohti lähdettii Team Kuusinen & Korvenmaan kanssa paikallisen pizzerian kautta perjantai iltana. Olikin melko koomista tilata ne pitsat kun englanti ei pojilta taipunut ja käytännössä maksaa sai vain käteisellä. Känkyt saatiin naamariin ja unta palloon.
Lauantaina tarina oli jo turren suhteen hieman parempi, toki sitä tuli yhä. Yhdessä vaiheessa päivää sen määrä väheni selvästi.
Toinen alkuerä oli selkeästi auton puolesta parannusta edelliseen mutta kämmejä liikaa.
3., 4, ja 5. alkuerät meni ajamisen suhteen paremmmin mutta tietenkin muidenkin ajaminen varmistui enkä saanut tehtyä parempia tuloksia. 30 joukkoon ei päässyt yhdelläkään eräkierroksella.
Lopulta E-finaalin 3. ruutu oli tulos, eli juuri puolen välin paremmalla puolella (86 taisi olla lopulta ajamassa viriä) ja mukavaa oli olla noin 10 sijaa ylempänä kuin Juraj.
Sunnuntaina sitten Mersu kohti kisapaikkaa ja ajamaan finaaleita. Sunnuntain aikataulu oli aika poikkeava, eräväli oli tosi pitkä tavallaan, kun taas A finalistit joutuivat paljon suuremmalla kiireellä mekkaamaan.
Taisi olla taktikoitu aikataulu että saadaan A finalistit (maksavan) yleisön kannalta otolliseen aikaan.
Ensimmäinen akku aamusta kun on vaikea, niin oli se kyllä se ensimmäinen E finaalikin. Jännitti liikaa ja varma voitto katosi 2 kertaa käsistä ajovirheiden takia.
Toiseen finaaliin uudella yrityksellä, hyvin 2 sijalla ensimmäisen kierroksen jälkeen ja spede ajoin perään ilman jarruja. Kori sisään ja lopulta vieläpä autosta tuli kolmivetoinen ja keskeytys. Ei auttanut muuta kun yrittää uudella vaihteella 3. finaalia.
Lähtö sujui ok mutta sitten alkoi kolistelu. Oli kilpailutilannetta monenlaista ja joku vahinkokin. Jäin aika hännille ja jouduin vaan ajelemaan ilman mitää sijoituskamppailua. Vauhti oli ihan ok joten ei auttanut muuta kuin yrittää loppuun asti. Kärkipari saavutti ja päästin heidät reilusti ohitse jonka jälkeen jäin ajamaan heidän kanssa samaa vauhtia. Kärkipari saavutti seuraavan edeltäni ja hän antoi tilaa, myös samalla minulle.
Ilmainen sijoitus ja seuraavan nappasin 4. mutkaa ennen maaliviivaa kun joku toinen ajoi mutkan pitkäksi.
Sijoilla 2+5 tasapisteissä kahden muun kanssa (3+4 kummallakin) ja E finaalin 3. sijoitus.
Oli mielenkiintoista seurata viritetyn A sekä B finaaleja sunnuntaina. Jo treenifinaalin perusteella pystyi päätellä että Marc oli nopea ja varmempi kuin Hagberg. Teemulla oli joka finaalissa aluksi todella nopea auto mutta muutamien kierrosten jälkeen pito katosi ja voittokamppailun ohitus jäi tekemättä. Marc vei hienosti kun Hagberg teki ne ratkaisevat virheet.
Henry paransi kierros kierrokselta - vaikka auto olikin rungosta kierona - ja oli erittäin hienoa seurata Stock A finaalin kun Henrylla oli hyvät mahikset erittäin hyvään sijoitukseen. Lopulta 2. sija ei varmasti ollut pettymys virikuskin (voittaja) sekä 7 sponsoroidun Xray kuskin joukossa. Onnea Henry!
Kisakuvia sain laitettua nettiin, lähdin ennen palkintojen jakoa kohti Hampuria ja sieltä Frankfurtia Mersua polkien.
Tässä on kuvia matkan RC osuuden osalta, ne kertoo enemmän kuin tämä kisarapsa:
http://rc10.fi/users/apk/RC/DHI_CUP_09/Kiitos Jarkolle auto kyydityksestä ja Suomen tiimille reilusta meiningistä. Toivottavasti pääsee vielä ulkomaille ajamaan uudestaan. Tämän reissun jälkeen arvostaa kyllä Suomen kilpailua ihan uudessa valossa...