Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 ... 30
721
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: SuperCross 14.-15.6.2008
« : 18.07.08 - klo: 21.50 »

722
Omat kisat meni yhä opetellessa ajamaan, treeniäkin olisi saanut olla lisää.
Noh ehkä joku päivä esa osaa ajaa kuusaan rataa kovaa  :mrgreen:

Kiitos kisoista järjestävälle seuralle!

Tässä kuvia sekä 1. B finaalin video:
http://rc10.fi/users/apk/RC/Kuusankoski_FT7_2008/index.html
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/TSM_B1.avi

724
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM 2008 Italia
« : 17.07.08 - klo: 18.01 »
http://rc10.fi/users/apk/RC/Italy_EC_2008/

Siinä jonkinlaisen esikarsinnan käyneet kuvat. Määrä ei tosin korvaa laatua  :mrgreen:

http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/Italy_EC2008/nelkkufinaalia.avi
Hieman ehdin kuvata videolle nelkun yhtä finaalia.

Kiitos kaikille Suomen tiimin kuskeille reissusta.

725
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM 2008 Italia
« : 12.07.08 - klo: 22.39 »
Team manager here.
Siinä alkaakin olla reissun englannin kielinen osuus.

Homma alkaa olla pulkassa.


TOP10
Cragg
Hupo
Lee
Moss
Stafford
Yardy
Pinisch
Bradby
Neumann
Cockerill

Jussi 22.
Henkka 39.
Markus 46.
Sami 67.
Karri 77.

Jussi ajo varmasti finaalin ja tärkeää oli voittaa "I drive the track like I own it" -Garcia. Kertakaikkiaan ärsyttävä tyyppi radalla kun ei anna tietä, on ajoittaisesti nopea ja tekee virheitä...


Sää pysyi - uskomatonta kyllä - hyvänä myös tänään. Muutama hassu pisko tuli 4. rundilla ja viimeisen A finaalin jälkeen alkoi sade, ja se yltyi kunnon kuuroksi joten palkintojenjako oli sisällä.

Itse olen ottanut joitakin satoja kuvia, jos saan aikaiseksi nettisivutilaa sekä galleriaa pystyyn niin ne on sitten näkyvillä myöhemmin.

-Team Finland

726
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM 2008 Italia
« : 11.07.08 - klo: 22.44 »
Tiim manakerin jorinat:

Suomi on tulessa!
Sijat 3 rundin jälkeen:
Jussi 27.
Henry 34.
Markus 39.
Sami 61.
Karri 70.
Joten huomattavasti paremmin kuin takavedossa.

Jussilla on mahikset B finaaliin kunhan jää muutama pieni virhe pois.
Ajo sujuu muuten erittäin hienosti ja auto on saatu hyvälle mallille.

Paalussa on kiinni Hupo ja Martin Lee. Cragg ajaa Yokomon keppiautolla (2mekkari ja tulkki)
Ellis Stafford 4, x, Pinisch 6.
A finaali mahtuu nyt 7 pisteen sisään (300-293).

Tänään oli ongelmia ajanoton kanssa (alkueriin lähdettiin väärässä järjestyksessä ja yksi erä ajettiin päivän päätteeksi uudestaan).
Hyvä sää on jatkunut, rata on kestänyt ihmeen hyvin.
Huomisen sää on arvoitus koska ennusteet ovat ikävät.

Varikolla liikkuu tornari että eturenkaana Losin Taperpin on 0.5sek nopeampi / läp, tietty niitä ei ole saatavilla kuin 10-20 parhaalle (lue: kunnon tiimikuskille).
Ratahan kyllä iloisesti syö rengasta että lähes akku ja roskiin.

Noh huomenna tämä ilo loppuu ja ollaan taas viisaampia! :smiley:

-Esa @ Italy

ps. Oskun S5 liikkuu verkkaisesti vaikka kaipaa 100 heppaa lisää horsea  :grin:

727
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM 2008 Italia
« : 09.07.08 - klo: 22.00 »
Tiim manakerin kommentit vihdoinkin:

Seppo rätyä hieman lainaten ja muokaten, Italia on p*ska maa  :grin:
En muista koska olisin ollut näin vasemmalla kädellä vedetyissä kisoissa.


Tänään ei printattu lopputuloksia muille kuin palkintojen jakajalle joten heitän ulkomuistista suomalaisten tulokset.
Matti 32 (lähellä oli finaalivoitto)
Henry 50
Sami 66
Jussi 67 (sai muuten ehkä kisan ensimmäisen rangaistuksen kun otti varaslähdön, ja syy oli lähetysäänen kaltainen piippaus jonka tuomaristokin myönsi ja kuuli mutta rankaisi silti)
Harri 68-70
Markus 76
Karri 91-95 (ajoi hienosti finaalia, mutta tarkempaa sijoitusta en nyt muista)

Rata on yllätys yllätys kestänyt hyvin. Ilmeisesti huomenna käännetään ajosuunta 4WD:hen.
Odotuksia ei nyt ole suuria mutta katsotaan miten homma lähtee käyntiin tästä.

Noh, kohta paluu arkeen ja kunnon ruokaan (aamupala-burger king-pitsa illalla alkaa jo vähän maistua puulta).
Vapaa-aikaa jää aika vähän kun sitkeästi pidetään kiinni historiasta ja pojat liimaa renkaita joka päivä, joka tunti ja ilta ja yö ja ja ja...  :grin: :grin:

Taidanpa lähtee testoilemaan, Italy over and out for now!  :azn:

ps. Aivan meinas unohtua tämän tiimin bongaus harrastus. Kohteena on mainio kansanauto Fiat Multipla, päivän saldo tänää 63 kpl (ja meidän auto ollut liikenteessä alle 2h)! :tongue:

728
Mukaan vaikuttaa lähtevän allekirjoittanut the Esan roolissa, beware...  :afro:

729
Radan pidoituksesta liikkuu erilaista infoa.
Pidotetaanko rata jo pe ja mihin aikaan? Olisi kiva tietää jotta treenireissun sais suunniteltua.  :smiley:

730
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET FinTrack Tour V 17.5 2008 UAU
« : 21.05.08 - klo: 16.43 »
Kisathan olivat mukavat, vaikka tosin hieman viileät.
Ainoana miinuksena sanoisin pitkät välit aikataulussa loppupäivästä koska aikataulussa oli virheitä.

Auto toimi hienosti, ja GM akut (EP46) ja kone (EVO3 3.5) takasivat suoralla lentolupakirjan käytön  :grin:
Yksi typerä ajovirhe maksoi toisen finaalin kolmossijan mutta minkäs teet kun ajaa pelimiehiä vastaan...

Toivotaan Hyvinkäälle hyviä kisasäitä!

731
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 28.04.08 - klo: 16.44 »
"La tai su kelien mukaan, koska ohjelmassa reunaviivojen ja kanttarien maalaus."

Onko siis mahdollisesti perjantaihin osuva treenisessio turhaa kun mutkat menee uusille linjoille vapun jälkeisessä vapinassa maalisudin saadessa taiteellisia vivahteita?  :wink:

Olenko ymmärtänyt oikein että myöskin ei UAU -jäseniltä 5e maksu kattaa koko kauden?

nim. kesäkausi saatava avatuksi ja pian  :cool:

732
Aikataulustahan sitten puuttuu yksi erä kokonaan joten päivä venähtää pidemmäksi.. Kerrankin ajatteli että on todella ajoissa takaisin kisareissulta  :tongue:

733
Kommentoiden lauantai illan treenausta yleisesti sekä rataprofiilia:

Lauantaisin autot menee kuin itsekseen ja kiskoilla, sunnuntaina tilanne muuttuu jo.
En missään nimessä kiellä etteikö launtai illan ajeluista olisi etua, oppii radan ainakin (osittain?), mutta muuttuviin pito-olosuhteisiin mukautuminen sunnuntai päivän mittaan on suurin haaste.
Vaikka oppii rataa lisää alkueräkierrosten aikana ja säätää autoa ei tulos parane odotetusti, vaan 1. ja 2. alkueräkierros on ne parhaat mahdollisuudet tehdä se 1 nopea tulos.
Aion todellakin ehdottaa pistelasku -alkueräsysteemin palauttamista käyttöön mattokaudeksi juuri tämän vuoksi, tästä on "kentältäkin" saatu haluja palata siihen. Mutta siitä lisää sitten toiste.


Rataprofiilin suunniteleminen on aina kakspiippuinen juttu, kokemusta on nyt noin 3 SM radan teosta Ylistaroon.
Siinä on käytännössä kaksi vaihtoehtoa, joko kaamea sumppu (eli ratakaistan leveydeksi 2m sekä pääsuora myöskin kapeammaksi) tai avoimempi rata johtuen mm. mattojen lukumäärästä.
En usko että teknisen sumpun kannattajia on paljoa, koska rata tulee jo nykyiselläänkin helposti liian kapeaksi (tai oikeastaan 2m leveäksi mutta se näyttää jo kovin kapealta, ja tietysti tuntuu ajettavuudessa).
Jos mattoja olisi 1 lisää olisi tilanne jo toinen ja rata saataisiin monipuolisemmaksi. Sitten tulisi toki jo kisapaikan tilaongelmat, miten mahdutaan mekkaamaan jne.
Yritystä oli saada kisoihin kanttareiden lisäksi mollia, mutta sitä asiaa ei ripeällä aikataululla saatu tätä kilpailua varten tehtyä. Kenties ensi kerralla :wink:


Joka tapauksessa kiitos kaikille kisailijoille ja kisaorganisaation väelle omasta puolestani!

734
Välitykseen vaikuttaa ainakin:
-roottorin paksuus
-roottorin magneetin materiaali (ilmeisesti sintratuissakin on eri materiaaleja, näyttäähän uudet lrp roottoritkin aivan erilaiselta kun alkuperäiset)
-langan paksuus käämeissä
-ilmaväli (eli roottorin paksuus ja käämipakan paksuusissa on eroja, gm/orion/sp koneissa)
-noparin säädöt

Luin juuri RCTechistä http://www.rctech.net/forum/showpost.php?p=4067796&postcount=36
Mielenkiintoisia tietoja ennakon säätämisestä.
Eli ennakkokin vaikuttaa välitykseen.

735
Aiheesta on ollut paljon keskustelua A8 kilpailun jälkipeleissä mutta koitetaan saada keskustelu tänne...

En ole kuullut 6 kennon hiilistanun ja 5 kennon hiilettömän stanun lukemia suoran päässä, mutta ehkäpä se suoranopeus ei ole nyt ongelma, vaan nimenomaan se että autot ovat liian vikkeliä niissä mutkissa keveän painon ja hyvän väännön vuoksi.
Eikä myöskää konetta saa feidaamaan (vai saako?) magneettien puolesta ajon aikana niinkuin hiilikoneen jotenka ajetaan kovalla kaasulla ja pitkällä välityksellä.
Ilmeisesti juuri tämän ilmiön vuoksi kyseiset moottorit sintratulla roottorilla juuri lämpenevätkin aika kuumiksi (vaikuttaako käyttöikään?).
Ollaanko kohta siinä pisteessä että moottori ylivälitetään ja ajetaan kisoissa akku ja roottori -taktiikalla? Kyllähän sen sintrattukin roottori magneetti muuttuu pehmeämmäksi ajan myötä.

Noh tähän (mutka)vauhtien hillitsemiseen on tietysti muutama keino kun moottoreihin ei enää tulevalle kaudelle voida vaikuttaa.
Toinen on jo se mainittu maksimi välitys joka todellakin suosii toisen koneen vääntökäyrää enemmän.
(Vai onko vaihtoehtona myös määrätä eri moottorille eri max välitys? Vielä hankalampi valvoa...?)
Toinen vaihtoehto jota ei vielä ole heitetty ilmoille on auton painon nostaminen, vaikkapa takaisin sinne 15xx alkavaan lukuun.
Elikkä akku 5 kennoa (6V) mutta paino se 1500.

Tässä on tietty huonot ja hyvät puolet:
-autot vähemmän vikkeliä mutkissa, ja reagoivat hieman hitaammin = helpompia ajaa?
-helpompi katsastuksessa tarkistaa auton painoa kuin maksimivälitystä
-ei tarvitse stressata painojakaumasta tai kevennellä autoja, kenno kyytii (parempi vaihtoehto tietty matalalle asetetut painot) ja ajoa

-Viiden kennon edut katovat osittain kokonaan, eli autojen kuluminen ja kestävyys sekä renkaiden vähempi kuluminen (mutta ovatko nämä ongelmia silti lopulta?)
-nyt stanun vauhtiin tottuneille takapakkia, mutta luokan kumminkin on tarkoitus olla sisääntuloluokka kilpailemiseen ja vauhtia löytyy kyllä muista luokista..?

Joka tapauksessa jos mutkissa nykyiset valitut stanukoneet (13.5) dominoivat prostock (8.5/9.5) koneeseen nähden niin kyllä siinä on jotain väärin..? Suoralla Prostock kone saattaa pitää pintansa mutta stanukoneelta ei juuri karkuun ajeta.
Ikään kuin koko langan määrällä olisi lopulta juurikaan mitään merkitystä.



Käsitykseni mukaan tulevaan FT2008 sarjaan näitä stanusääntöjä voidaan vielä muuttaa ja mahdollisesti muutetaankin hillitsemään vauhtia.
Tulevaisuutta varten moottori pitäisi ehkä sitten olla 17.5 tms muu vastaava, mutta mikä niiden saatavuus taas on tai laatu näihin nykyisiin nähden on ihan toinen juttu.
Tietysti myös roottorin kokoa pienentämällä saadaan vääntöä muutettua niin että moottori "ei kestä" niin suuria välityksiä, mutta tuskinpa sekään on hyvä vaihtoehto.

Tälläistä on tullut Tampereella suunnalla mieleen kun on tuumailtu  :p

736
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 19.11.07 - klo: 13.35 »
Eli otin nyt nuo virtalähteen tuulettimen johdot irti ja kytkin ne noihin 12V- ja maa-liittimiin. Se tuuletin kun on (oli) kytketty lämpöanturiin. Kun isken piuhan seinään tuuletin pyörähtää ja heti pysähtyy. Eli käy päällä ja sammuu. Ei ole sulake palanut tms. koska olen jo pari kertaa käyttäny seinässä ja aina sama homma.

Kokeilin kytkeä laturia tuon tuulettimen rinnalle mutta ei tapahdu mitään, ei laturi herää eikä tuuletin pyöri. Pelkällä laturillakaan ei tapahdu mitään. Ettei vaan olis että nuo 2x17W, yht. 1.1ohm tehovastukset ei vaan ole tarpeeksi jämerät???

EDIT: Kokeilin katkasta tuota harmaata johtoa irti maasta, silläkään ei vaikutusta... tuuletin pyörähtää ja sammuu heti...

Mitenkä olet kytkenyt muuten nuo tehovastukset? Sarjaan vai rinnan?
Sarjaan kytkettynä kuorma alle 3A:n kun taas rinnan kytkettynä yli 9A.
Voi olla tehonkesto tiukoilla noilla kyseisillä vastuksilla jos on rinnan.
En muista kuinka paljon sen 5V kuorman pitää olla jotta 12V lähdöstä saa tarpeeks virtaa ulos.
1kpl 1ohm 25W/50W vastus on tähän asti pelannut ainakin hyvin.

Ei tuo asia välttämättä ratkaisu ole siihen ettei käynnisty poweri, alkaa olla ideat kyllä jo vähissä  :sad:

737
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 16.11.07 - klo: 01.22 »
Omasta mielestä oon kyllä tehnyt just niinkun on käsketty mutta ei pelitä.

Ruskeaa on kokeiltu oranssiin ja maihin ja erikseen - ei vaikutusta

Harmaa johto on power good (lukee myös powerin kyljessä), tosin tuon johdon vaikutuksia olen kokeillut sekä maihin että jättämällä yhdistämättä.

Poweri on aivan peruspoweri, ATX-mallia, 100% toimiva, markkinointiteho 300W. Kaikki liitokset on 100% varmuudella sähkönjohtavia. Tehovastusten suunnallakaan ei varmaankaan pitäis olla vaikutusta...

Eli ATX-poweristahan pitäis saaha 12v virtaa ulos kun on:
- kaks mustaa yhdistetty maa-liittimeksi
- kaks keltasta +12v-liittimeksi
- vihreä ja musta yhteen
- oranssi ja ruskea yhteen
- tehovastus kahden punasen ja kahden musta välille

Näin myös on mutta mitään ei tapahdu?

EDIT: eli powerin malli on: AOpen FSP300-60BT (12V)
Tuo 12V tarkoittaa että powerissa on 12v tuuletin
Tuolla hyvät ohjeet PC powerin rakentamisesta:
http://www.rc-pietarsaari.net/artikkelit/virtalahde.html

Itse rakentelin ATX powereita (myös AT) rc harrastekäyttöön sopivaksi vuosia sitten.
Tein täsmelleen tuon yllä mainitun linkin mukaan (muistaakseni jotain asiaa korjattiin yhdessä artikkeliin että se oli lopulta "täysin" oikein).
Olen muistaakseni modannut juuri Aopenin 300W powerin 2002 tai 2003.
Muistelisin että tein seuraavaa:
-1ohm 50W tehovastus 5V (pun) ja maan (musta) väliin
-power on liitin mustaan
-power goodin liitin ledin kanssa (en muista oliko mitään väliä, onpahan ainakin ledi kertomassa onko hengissä vai ei), power good anodiin ja musta katodiin tietty  :smiley:
-tarvittavat 12V ja 5V ulostulot tietty myös
-vakiotuulettimen käänsin ympäri, ja JOS virtalähteessä oli sen piiri joka sääti tuulettimen toimintaa ohitin sen ja kytkin sen 12V:hen suoraan.

PC:ssä pyörii tälläkin hetkellä lähes sama virtalähde kuin FSP300-60BT ja tutkailin sitä.

Itse tarkistaisin Hyper:n tilanteessa:
-onko piirilevyllä oleva (lasi)sulake ehjä
-onko virtalähteen takana oleva päävirtakytkin oikeassa asennossa
-onko virtalähteessä 230/110V kytkin väärässä asennossa (110V asennossa taitaa palaa kämpänkin sulake tosin)
-onko powerin todettu toimimattomaksi muuten kuin sillä että tuuletin ei pyöri? JOS tuuletinta ohjaa lämpötilaohjaus ei tuuletin ehkä käynnisty ollenkaan aluksi. yleismittarilla jännitemittaus ulostulosta...?
-ei myöskään mahdottomuus ole että tehovastus on valmiiksi rikki, kokeilu vaikka auton H4 kuormana..?

Tälläisiä tuli äkkiseltään mieleen, osa on tietty hyvin basic juttuja jotka aina ajattelis "kyllähän se nyt on oikein" mutta usein juuri niissä se vika piilee.

738
Tervetuloa ajamaan myös kauempaa!

Alkusyksystä tuttu "snow white":n aiheuttaja on selvinnyt ja ongelma poistettu.
Myöskin pito on selkeästi paranemaan päin  :cool:

Uusi profiili on haastava sekä nopea.

739
Tulokset / Vs: Kapina keskustelua + tulokset ym....
« : 24.10.07 - klo: 00.24 »
Kiitokset syksyn karkeloista Mäntsälän kerholle!

Omat kisat nyt meni miten meni mutta hauskaa oli, vai mitenkä se ny oli?
Vai kuka ne vitsit kerto?  :grin:

+Teemu voitti  :cool:
+Katsojat kisoissa
+puffetti
+KV kisaajat toivat väriä kisaan

-spoolit kuuluu ulkoradoille
-pizza
-kanttarit hieman liian korkeita ja jyrkkiä sillä kaatoivat autoa herkästi

Kisaraportti XRAY sivuilla:
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=1307&kategoria=1307&catName=T2\'008%20&%20Teemu%20Leino%20Win%20Rebellion%20Race&Xnet_Session=4495baaa360666e662b976acdb4fb589

740
Jos on ollut ongelmia vetoakseleiden nivelien kanssa niin tässä hieman ehkä apuja asiaan:

Vaihdoin alkuperäiset 2x10 (981210) nivelen tapit pidempiin, 2x12 (981212) tappeihin joita käytetään koritolppien koritukien alla.
Tein näihin 2x12mm tappeihin hieman dremelillä karkeaa aluetta kohtaan johon nivelen lukitusruuvi osuu.
Lukitusruuvissa oli tietenkin käytössä lukitetta (sellaista jonka saa auki).
12mm tappi on tulee sen verran ylitse akselikupista että sitä on syytä katkaista/hioa lyhyemmäksi.
Tein sen vasta siinä vaiheessa kun koko nivel oli kasattu jolloin oikea pituus (hieman yli akselikupin reunan) oli helpompi arvioida, ja tapin päistä saatiin täten terävät eikä vakion tyyliset, eli tylpät. Tässä työvaiheessa dremel ja sopiva terä (katkaisulaikka tms) oli kätevä apu  :azn:
Tietysti homman voi laittaa pakettiin vielä kutistesukalla akselin/tapin ympäri, mutta juuri nyt ei ollut itsellä semmoista.
N. 8 akun käytön jälkeen kokemukset tästä pienestä modauksesta ovat hyvät omalla kohdalla.
Alkuperäiset tapit saisivat olla ehkä hitusen pidemmät, tai sitten ainakin teräväpäiset.

Ei muuta kuin 008:a odotellessa sitten...

PS. Lisää käteviä tipsejä http://nexusracing.net/newsdesk_info.php?newsPath=1&newsdesk_id=40&osCsid=9f4a327a3fddf2190f8d2bba34db7271

741
3. Äänen syyksi paljastui sitten kotona ihmettelyn jälkeen Sorexeissa olevan vanteen sisäpuolisten vahvikkeiden osuminen Yokomon alatukivarren päähän. Nykyinen setuppi kääntää kaarteen sisäpuolista rengasta enemmän kuin ulkopuolista sillä seurauksella, että vanteen osat eivät sisäkaarteen puolella mahdu pyörimään vapaasti vaan jäykisteet hakkaavat tukivarteen.
Sorexien ja VTEC:ien vanteiden sisäiset tukirakenteet ovat yllättävän erilaiset.

Onkohan muilla tullut sama ongelma vastaan?

Omia kokemuksia ei vielä uudesta rengassetistä ole, mutta JB/Orion vanteista aiemmat kokemukset ovat juuri tuollaisia, ongelmaa on ratkaistu dremelöimällä autoa tai vanteita tai sitten muuttamalla hexin paksuutta. Näissä JB vanteissahan se offset on erilainen kun monissa muissa vanteissa, voi myös tulla yllätyksenä auton leveys/kapeus katsastuksessa...

742
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 31.07.07 - klo: 20.16 »
Uskomaton tapahtuma on ohi, ja sen suunnittelua sivusta kaksi vuotta seuranneena voi sanoa että lopputulos oli mainio. Ei ehkä ihan heti nähdä vastaavan tasoisia kilpailuja, vaikkakin parantamisen varaa hitusen jäi  :tongue:

Joukkueenjohtajan hommat ei mikään huippujuttu ollut, mutta eipä ainakaan tarvinnut hävetä joukkueen kuskien huonoja tuloksia jos unohtaa välistä A finaalit jossa oli brittien jäsenten väliset niin olihan tulokset todella kovaa luokkaa usealta.
Välillä oli kyllä niin kertakaikkiaan kiire mekata että jj hommia ei meinannut ehtiä hoitaa, toivottavasti ei mennyt kenenkään kisat mönkään pahasti  :angel:

Oma erikoiskiitos Mr. Luopajärvelle joka kaiken projektin seassa ajeli koviin tuloksiin sekä Karvasen Teemulle että Valtasen Jannelle jotka hoitivat hienosti nostotehtävät joihin team managerina heidät pyysin.

Kiitos vielä koko kisaorganisaatiolle, ajanotolle sekä vapaaehtoisille.

Oli todella mahtavaa nähdä SKY'ssa viimeistä A finaalia, sen verran mainiosti oli erä niputettu kasaan. Olivathan ulkomaalaisetkin ihmeissään, kisaDVD:tä odotellessa siis (Atte Hietalahteen yhteyttä jos sen vielä haluaa).
Mediassa näkyminen oli myös hoidettu hienosti, kiitos Race Officen väelle sekä Jussi "mä suostun mihin vaan haastatteluun" Luopajärvelle  :mrgreen:

Ainoat minukset mitä mieleen jäi oli huono tekeminen, sekä välillä tuomarilinja ja heidän päätökset (mutta niistäpä ei saa valittaa...) ja pienenä piikkinä 4WD Itävallan biisin soittamisen pienet ongelmat  :laugh:

-Barry Baker, Pääesa, Peakki, A-P all over and out-

Best.Race.Ever and After.Race.Party.Ever

ps. better late than never, kisakuvat! http://rc10.fi/users/apk/RC/Vaasa_EC2007/

743
Tulokset / Vs: Kisakalenterista - taas
« : 26.05.07 - klo: 21.51 »
Käsitykseni mukaan EPUA järjestää Vaasan radalla viimeisen SM -sarjaosakilpailun krossiluokissa, eli 11. - 12.8 viikonloppuna.
Asia varmaankin saadaan varmistettua huomenna Hyvinkään karkeloissa Veli Haapaharjulta / Jussi Luopajärveltä.

744
ERÄLISTAT – FTT 2 2007         
25.2.2007 Ylistaro
   
      
         
Erä 1 TSP-10         
         
#60   Jukka Häkämies   LohUA
#49   Juho Kulkas   VAU
#61   Touko Laakso   TamUA
#48   Toni Latvio   RiiUA
#63   Valtanen Janne   OUA
#54   Huhmarsalo Jaakko   VUA
#64   Tatu Rintamäki   EPUA
         
Erä 2 TSP-10         
         
#36   Boris Martynenko   RUS
#46   Teemu Karvanen   SaiKart
#55   Sami Haapsaari   TUA
#52   Juha Nyrhinen   EPUA
#56   Jyrki Lehto   ATAK/UA
#53   Kim Haapaharju   EPUA
#47   Toni Pernu   VAU
#57   Matti Iivonen   KyPak
         
Erä 3 TSP-10         
         
#12   Kalle Mäki   TUA
#28   Juha Jokinen   TamUA
#23   Mikael Hellbom   EPUA
#17   Janne Pikaloff   TUA
#31   Tommi Wikstén   VAU
#35   Marko Vähäkuopus   OUA
#30   Suoniemi Tero   TamUA
#34   Tero Lindeman   LMM
         
Erä 4 TSP-10         
         
#10   Mihail Tsistovski   LahUA
#39   Jukka Penttinen   LahUA
#18   Jukka-Pekka Huhtala   EPUA
#21   Risto Bloigu   OUA
#8   Björn Södergård   VUA
#11   Timo Keränen    LahUA
#20   Jomi Pulli   KyPak
#22   Sami Vehmaa   VAU
         
Erä 5 TSP-10         
         
#5   Henry Salmén   LahUA
#2   Jyri Konoila   VAU
#9   Ari Lappi   MMRc
#6   Risto Koskinen   TamUA
#7   Joni Hiltunen   TUA
#32   Lauri Hautanen   EPUA
#62   Arto Heinonen   VAU
#50   Jussi Neirola   EPUA
         
Erä 6 TSM-10         
#1   Juho Levänen   RiiUA
#8   Ahoniemi Simo   HyUA
#3   Trzaska Sebastian   Jkl srk
#24   Teemu Leino   VAU
#10   Christer Andersson   MMRc
#15   Pekka Koivula   TamUA
#7   Viljami Kutvonen   VAU
         
Erä 7 TSM-10         
         
#4   Kalle Lehto   KyPak
#5   Pauli Helin   TamUA
#9   Teemu Rytsy   LMM
#2   Panu Vehniäinen   ÄkiUA
#6   Vesa Yli   OUA
#18   Matti Hölttä   VAU
#17   Ari Salminen   RiiUA
#12   Carl-Magnus Fager   VAU
         
Erä 8 TSM-10         
         
#13   Joni Minkkinen   LMM
#16   Miko Teponoja   TamUA
#69   Teppo Kauppinen   VAU
#11   Ari-Pekka Kyykkä   EPUA
#21   Sami Salmela   VAU
#23   Marko Salminen   RiiUA
#30   Mänty Mika   OUA
         
Erä 9 TSM-10         
         
#36   Ari Heinonen   VAU
#33   Alexandr Naumov   RUS
#42   Kenneth Södergård   VUA
#53   Matias Kuusinen   VAU
#47   Juho Koskivuo   TamUA
#54   Harri Lukkari   MMRc
#52   Tomi Mairue   SRC

Kysy katsastuksesta ennen eräharjoituksen alkua ajokiteesi!

Aikataulu - FinTrack Tour 2 25.2.2007 Ylistaro         
         
Vapaa harjoitus    1.vh   2.vh   
Erä 1 TSP-10   08:00   09:03   
Erä 2 TSP-10   08:07   09:10   
Erä 3 TSP-10   08:14   09:17   
Erä 4 TSP-10   08:21   09:24   
Erä 5 TSP-10   08:28   09:31   
Erä 6 TSM-10   08:35   09:38   
Erä 7 TSM-10   08:42   09:45   
Erä 8 TSM-10   08:49   09:52   
Erä 9 TSM-10   08:56   09:59   
         
         
         
Ilmoittautuminen:      8:00 - 9:45   
Tuomariston kokous:      09:45   
Ohjaajakokous:       10:20   
         
Alkuerät   1.ae   2.ae   3.ae
Erä 1 TSP-10   10:50   12:00   13:40
Erä 2 TSP-10   10:58   12:08   13:48
Erä 3 TSP-10   11:06   12:16   13:56
Erä 4 TSP-10   11:14   12:24   14:04
Erä 5 TSP-10   11:22   12:32   14:12
Erä 6 TSM-10   11:30   12:40   14:20
Erä 7 TSM-10   11:38   12:48   14:28
Erä 8 TSM-10   11:46   12:56   14:36
Erä 9 TSM-10   11:54   13:04   14:44
         
Lounastauko   13:10 –13:40      
         
         
Finaalit:   1.fin   2.fin   3.fin
TSP-A   15:30   16:40   17:50
TSM-A   15:40   16:50   18:00
TSP-D   15:50   17:00   
TSP-C   16:00   17:10   
TSP-B   16:10   17:20   
TSM-C   16:20   17:30   
TSM-B   16:30   17:40   
         

Palkintojen jako   n. 18:40      

Tervetuloa kilpailuihin!

745
ERÄLISTA – FTT 2 2007      
24.2.2007 Ylistaro
      



Erä 1 TSS-10         
         
#36   Joni Suni   MMRc
#34   Eetu Luukkonen   MMRc
#33   Sami Mairue   SRC
#32   Joonas Oksanen   LahUA
#35   Markus Latvanen   EPUA
#38   Jukka Karsikko   OUA
         
Erä 2 TSS-10         
         
#15   Jami Oksanen   SRC
#25   Jukka Kerola   OUA
#23   Jesse Kallio   SaiKart
#17   Karri Salmela   VAU
#28   Samuli Kesseli   RiiUA
#30   Petteri Kauppinen   RiiUA
#37   Ville Rönnqvist   MMRc
         
Erä 3 TSS-10         
         
#8   Miika Laurila   OUA
#10   Otto Laurila   RiiUA
#6   Aleksi Kaasinen   VAU
#7   Niko Lindvall   VAU
#9   Mikko Möller   VAU
#13   Toni Niinivirta   MMRc
#11   Lauri Aulin   ATAK/UA
         
Erä 4 C-12         

#27   Matti Iivonen   KyPak
#29   Matias Kuusinen   VAU
#30   Jesse Kähkönen   SRC
#38   Marko Vähäkuopus   OUA
#37   Risto Rönnqvist   MMRc
#28   Satu Harmokivi   LahUA
#39   Ari Lappi   MMRc
#40   Juha Nyrhinen   EPUA
         
Erä 5 C-12         
         
#8   Ari Salminen   RiiUA
#22   Fager Carl-Magnus   VAU
#14   Niko Putkonen   TamUA
#13   Viljami Kutvonen   VAU
#15   Risto Bloigu   OUA
#24   Hovi Jani   HyUA
#35   Jarno Siltanen   Jkl srk
#33   Ari-Pekka Kyykkä   EPUA
         
         
Erä 6 C-12         
         
#1   Simo Ahoniemi   HyUA
#4   Teemu Saarinen   HyUA
#2   Vesa Yli   OUA
#5   Joni Mielonen   LMM
#3   Tony Raikas   KyPak
#6   Mika Mänty   OUA
#9   Sakke Ahoniemi   HyUA
#69   Teppo Kauppinen   VAU

Kysy katsastuksesta ennen eräharjoituksen alkua ajokiteesi!

Aikataulu – FinTrack Tour 2
 24.2.2007 Ylistaro
            
            
Vapaa harjoitus     1.vh     2.vh      
Erä 1 TSS-10    08:00    08:51      
Erä 2 TSS-10    08:07    08:58      
Erä 3 TSS-10    08:14    09:05      
Erä 4 C-12   08:21    09:12      
Erä 5 C-12   08:31    09:22      
Erä 6 C-12   08:41    09:32      
            
Ilmoittautuminen      8:00 – 9:45      
Tuomariston kokous      09:45      
Ohjaajakokous       10:00      
            
Alkuerät   1.ae   2.ae   3.ae   4.ae
Erä 1 TSS-10   10:30   11:40   12:50   14:15
Erä 2 TSS-10   10:38   11:48   12:58   14:23
Erä 3 TSS-10   10:46   11:56   13:06   14:31
Erä 4 C-12   10:54   12:04   13:14   14:39
Erä 5 C-12   11:06   12:16   13:26   14:51
Erä 6 C-12   11:18   12:28   13:38   15:03
            
Lounastauko   13:50 – 14:10         
            
Finaalit   1.fin   2.fin   3.fin   
TSS-10 A   15:50   17:10   18:25   
C-12 A   16:00   17:20   18:35   
C-12 B   16:15   17:35      
TSS-10 C   16:30   17:50      
C-12 C   16:40   18:00      
TSS-10 B   16:55   18:15      
            
Palkintojen jako n. 19.15            

Vapaa harjoitus n. 19.20 - (loppumisaika ilmoitetaan myöhemmin)

Tervetuloa kilpailuihin![/size]

edit: aikataulu korjattu

746
Tulokset / Kuusankosken jälkilöylyt
« : 22.01.07 - klo: 17.29 »
Kisathan oli perus Kuusankoskea. Rata oli hyvin tehty, erot pieniä, oikaisuesteet tietty jakoivat mielipteet.
Katsastuksen korin korkeuden mittaus oli hieman ihmeellinen, mutta kaikille sama.

Lauantaina tuntui että oli lepsumpaa monen asian suhteen ja jotenkin rauhallista varikolla, täysin erilaista kuin sunnuntaina.

Lauantai meni hieman assoa ja radiohäiriötä vastaan taistellessa, katosi se täysiä seinäänkin. Tekemistä kyllä oli mekatessa kaksistaankin.
Mattoautoja oli paljon, taso ei ollut kyllä ihan sitä mitä odotin.

Sunnuntaiaamuna tuntui siltä että pito oli huonompi kuin la illan treenissä, ja ehkä muuttui päivän mittaan.

+Kisapaikka ja varikko
+Team Esa
+mekaanikon apu
+Teemu TQ
+kulkeva (liikaa) luotettava hiilikone  :wink:
+Josen kanssa rehti kisailu jälkimmäisessä B-finaalissa parasta koko kisassa

-puoltava vikuriasso
-radiohäiriöt
-ja niistä rikki menneet tavarat
-ekan finaalin keskeytys alkukierroksilla
----- se 0.5 sekuntia  :mrgreen:

Tervetuloa Ylistaroon!

747
Vastariakkujahan on monenlaisia.
Lipoja taitaa olla Muchmorella, se on 7.4V joten siihen tarvii regulaattorin, ja sitäkin on Muchmorella. En tiedä saako mitään painohyötyä verrattuna normi ni-mh kennohoin, koska tarvitsee sen regulaattorinkin.
Itsellä taitaa nyt olla 2/3 AAA Ni-MH kennoja, 300mAh. Ei ehkä kevyin ratkaisu mutta ajaa useamman erän. Elektroniikkaliikkeistä löytyi.
Jotkut taitavat käyttää sellaista ratkaisua että ajoakun kanssa on kytketty sarjaan vain yksi pieni vastarikenno, ja se paketti on liitetty sitten vastariin.

Tärkeintä vastariakkujen käytössä taitaa olla se että  käyttää niitä oikein vastarin ja säätimen kanssa  :wink:
Jotkin säätimet toimivat niin että niiden omaa virtakytkintä ei saa käyttää vastariakkua käytettäessä, itse oon lisännyt vastariakun johtoon kytkimen.

Kenties sitä eksyy kisoihinkin asti vielä  :wink:

748
Lisäys: Välipäivätreeneissä käytetään vain sisäjalkineita.

749
Uusi bonus tiimiin:

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=976&Xnet_Session=37b6dcd84810680bece3a0a680d2a5ea

Omat kommentit muutaman ajokerran jälkeen 007 -mallista:
Auto kääntyy enemmän, ja vaatii hieman erilaista ajotyylia ja kenties säätöäkin kuin edeltäjänsä. Eikä ole menny kertaakaan tweakkiin  :wink:
Säätöjä tulee varmasti julki kunhan pojat pääsevät enemmän hiomaan...

750
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 23.10.06 - klo: 16.47 »
Kisat on takana onnistuneesti, kiitos siitä niin järjestäjille kuin tiimille.
Ratahan nyt oli jo tuttu Riihimäeltä niin ei muuta ku ajaa kovaa (molliin) vaan  :wink:
Taso oli tiukkaa, tuntui tosin hieman tylsältä ajaa vaan yhdestä tuloksesta kun ajettiin kumminkin 6 alkuerää, tai ehkä se johtuukin vaan siitä kun ei vauhti riitä yhteen  :)


Lievänä miinuksena voisi sanoa että ratasaumojen teippaus ei ollut paras mahdollinen, suurena miinuksena B2 finaalin urakkanupilla kolaus ja sanoin ei voi kuvailla pummimisen määrää ja vielä siitä vikinät päälle  :mrgreen:

Joku taisi kisoissa todetakin että jotta pystyy tuomaroida nopeatahtista virierää, pitäisi itse ajaa sillä tasolla, ja silloinkin se olisi hankalaa, mutta ei se silti mieltä lämmitä kun perään ajellaan surutta.

Ilman muuta parasta kisoissa omalta osaltani oli reilu ja rehti kisaaminen Napen kanssa vipassa B finaalissa.

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 ... 30