Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30
781
Tulokset / FinTrack Tour 2004 Riihimäki - tulokset
« : 22.03.04 - klo: 22.52 »
Mukavat kisat oli, tai oikeastaan oli mahtavaa päästä vaan ajamaan.
Plussat ja miinukset.
+auton toiminta
+kulkupuoli enemmän kuin kunnossa  8)
+Juho Levänen, uskomaton suoritus jälleen
+varikolla oli yllättävän hyvin tilaa
+ulkomaalaisia paikalla
+yllättävän hyvin yleisöä yms ihmettelemässä
+"onko se joku xrayn p*ska?" :mrgreen:

-autojen lähettäminen alkueriin
-oma alkuerä
-aikataulu petti taas ajanoton takia, toivottavasti kesällä homma sujuisi

Rata oli kaikille sama, kyllä sitä ajoi. Parannettavaa oli tietyillä osa-alueilla, mutta loppu peleissä voi olla tyytyväinen että pääsee ajamaan ja joku viitsii talkoovoimin järjestää kisoja.

782
Yleinen keskustelu / Digiservoista
« : 11.02.04 - klo: 21.35 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Huomaa, että digiservoa voi käyttää PCM, FM ja HRS laitteistojen kanssa, mutta ei AM laitteiston kanssa.



Riippuu servosta, sekä säätimen BEC-piiristä.

783
Tulokset / Snowbird Nationals 2004
« : 09.02.04 - klo: 11.05 »
Ilmeisesti korjatut tulokset C-12 osalta:

        -- 1/12th GTP Mod - A  Main --
Pos Car Laps    time     name                id
  1   1  43     8:04.46 Mike Blackstock       6
  2   7  43     8:10.40 Simo Ahoniemi         2
  3   3  43     8:11.21 Brian Kinwald        30
  4   9  43     8:11.63 Mike McMahon         37
  5   0  42     8:03.33 Hubert Honigl        25
  6   4  42     8:03.88 Barry Baker           5
  7   8  42     8:08.73 Takuya Ito           27
  8   2  41     8:01.45 John Orr             41
  9   5  38     7:34.02 Sakke Ahoniemi        1
 10   6  28     5:25.40 David Spashett       46

784
Nyt kun "spoori" on avattu. Jatketaan latua:
+
*pito
*mahtava määrä TJ-kuskeja
*eriin lähdön uusi tapa oli hyvä, ainoastaan autojen asettelu vei liikaa aikaa
*uudet erätulosteet olivat paremmat lukea, ainakin osittain
*mahtavaa menoa TS:n a-finaaleissa
-
*hiukka ahdasta oli, mutta siitä ei voi ketään syyttää
*päivä oli pitkä, -||-

??
liian hyvät valot autossa  :)
oma tulos  :roll:

Suomen taso on uskomattoman kova.

785
Sähköautot / Millaisia latureita käytätte?
« : 06.01.04 - klo: 12.52 »
GM Commander ja Tekin 112A (päivitetty).

786
Sähköautot / Asso Talk
« : 21.12.03 - klo: 18.57 »
Diffit ovat olleet kovin juttu näemmä keskusteluissa...

Noh, rakensin uusilla ulostuloilla muovidiffin, huomasin että ulostulojen muotteihin oli tullut muutoksia, ja niiden takia viilailuja ei tarvita. Aika ja akulliset näyttävät miten diffi toimii. Raporttia myöhemmin siis...

787
Sähköautot / Yleistä tietoa touringista ja crossista
« : 19.12.03 - klo: 11.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
TS-10 paikka paikoin.

TJ-10 on Touring Junior (stanu), käämikierroksia vähintään 24
TS-10 on Touring saloon (viri), käämikierroksia vähintään 12



Taitaa olla silti yhtä 27-kierroksinen se stanukone.  :roll:

788
Hmm, onko mahdollisuutta perjantaina vapaaseen harjoitteluun?

789
Sähköautot / Hyvän akun kennot
« : 10.12.03 - klo: 16.32 »
I=U/R
--> Mitä pienempi on vastusarvo, sitä pienempi on siis jakaja, ja täten sitä suurempi virta.

790
Sähköautot / Millaisia latureita käytätte?
« : 28.11.03 - klo: 19.56 »
Joskus noita Powerchargereita tuli käytettyä ns. lainassa. Eivät oikein silloin kestäneet käyttöä. Tiedä sitten mikä tilanne on nyt.

791
Tulokset / Prahan GP
« : 23.11.03 - klo: 18.03 »
Jos on nopea ellei peräti nopein, on törkeää että tuloksen tekeminen estetään ajamalla "sikaa". Näin on käynyt kisoissa.
Mutta kisasta saavat sankarit itse kertoa lisää.  8)

792
Tulokset / Prahan GP
« : 23.11.03 - klo: 16.16 »
Kisat on kisattu.
1. Pinisch Peter
2.
3.
4.
5. Yli Vesa
6.
..
20. Luopajärvi Jussi

Finaalit ovat olleet ilmeisesti törkeällä ajolla pilattuja, ja sen takia kaikki ei mennyt niin hyvin kun odottaa olisi voinut lopputuloksien osalta.

793
Sähköautot / Re: Ohjaupalojen kierteet ei kestä...
« : 23.11.03 - klo: 16.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Miten ohjauspaloissa saisi pallonivelet pysymään kunnolla ja pitkään ?



Itse kokeilin tänään kerholaisen vinkistä laittaa ruuvilukitetta ohjauspalan kierteisiin. Laitoin sitä hammastikunkärjellä ihan pikkuisen, ettei varmasti tule sieltä yli.
Suht nopeasti kasaus  ja ratkaisu piti yllättävän hyvin.
Lisäksi ruuvit sai vielä ohjauspaloista poiskin. Käytin laatikkoon jäänyttä MIPin CVD:lle tarkoitettu ruuvilukitetta.
Kannattaa kokeilla.

794
Tulokset / Prahan GP
« : 23.11.03 - klo: 14.42 »
Ensiimmäinen finaali on ajettu jo aikaa sitten, suomalaiset joutuneet ns. jyrän alle.
Vesa 6. ja Jussi 9. omissa finaaleissaan.
Kisat loppuvat n. klo 16 aikaan.
Lisää tuloksia odotellessa...

795
Tulokset / Prahan GP
« : 23.11.03 - klo: 00.38 »
Tilanne alkuerien jälkeen.

1. Graversen Steen
2. Pinisch Peter
3. Bok Michael
4. Hudy Martin
5. Yli Vesa
6. Nemecek
7. Pumpler
8. ...
9. ...
15. Luopajärvi Jussi

Taso on tiukkaa, meininki uskomaton. Ja A-finaali ajaa humalassa huomenna. *laita hymiösi tähän*

796
Sähköautot / Asso Talk
« : 21.11.03 - klo: 20.18 »
Mutta tulee muistaa että niillä pitkäkaulaisilla kirkkailla ruuveilla ylätukivarsien geometria muuttuu. Ainakin vuonna 2002 ajettiin matolla niillä tämän geometria muutoksen takia.
Tiedä sitten miten tänä päivänä, kukin tekee tavallaan  :wink:

797
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"

.
.
.
...
Niin, ja uunituoreita SD:n tukivarsia taas on :)



Entäs C-Paloja? onko alumiiniosia jo tullut?


Ei tämä mikään rc-kauppa ole.
On n+1 tapaa kysyä jonkun liikkeen asioista, ja tuohon n+1:n ei sisälly tämä foorumi. piste.

798
Sähköautot / Asso Talk
« : 20.11.03 - klo: 23.00 »
Merkitseekö se niin paljon?
Kaikella pääsee kun vaan uskoo siihen että pääsee.
Asso on kilpa-auto, on malli mikä vaan.
Sitä paitsi, onko väliä onko muiilla mikä malli?
Kisaamisen aloittamisessa ei tulisi "nolostella" sitä että millä kisaan lähtee, vaan antaa mennä  8)

799
Sähköautot / Asso Talk
« : 20.11.03 - klo: 22.30 »
http://www.teamcrc.com/

Tuolla näin luettelossa alumiiniset ohjauspalat. Tiedä sitten miten saa Suomeen.

800
Sähköautot / Asso Talk
« : 20.11.03 - klo: 20.24 »
Stilo: Ajotaito, ja säädöt ratkaisee. Samat säädöt saa ruuvattua niin Racer kuin Factory Team -versiohin, jälkimmäisessä tietyt säädöt on vaan helpompi toteuttaa.

Jos budjetti on tiukilla eikä rahat riitä uuten FT:hen, kannattaa ostaa käytettynä FT (niitä on pari nytkin myynnissä) kuin panostaa uuteen Raceriin/Teamiin.
FT on hintaansa nähden kaikista edullisin, kun otetaan huomioon mitä tulee mukana. Sinänsä pitemmän päälle se on siis edullisin, sillä siinä vaiheessa kun Racerin/Teamin puutteita pitää rahalla korjata, ne ominaisuudet saattavat olla FT:ssä vakiona.
Eli summa rum, kokonaiskustannukset jäävät nopeasti pienemmäksi kun ostat FT:n, kuin se että ostat Racerin/Teamin ja päivität niihin tarvittavia osia.

801
Sähköautot / HPI pro4
« : 20.11.03 - klo: 15.44 »
Eikös HPI tainnut kumminkin ekana testailla tuota keppiä, ainakin niin että siitä maailmalla tiedettiin. Japsien omat kokeilut omassa nipponilandiassa on sitten asia erikseen.  :wink:
Tamiyan ja Yokomon keppiautot julkistettiin hyvin samaan aikaan, sitä ei muista kumpi oli kisoissa aiemmin.
Joka tapauksessa, kaikki on kopioita... Assosta, ja asso on taas eräästä brittiautosta  :?

802
Vapaa keskustelu / Maastopyörä keskustelua.
« : 19.11.03 - klo: 22.20 »
On sitä huvikseen tullut harrasteltua. Ei niinkään maastossa mutta huvin vuoksi. Nakamuran Shadowlla siis.

Mre: Renkaat näyttävät aika tutuilta Konassa. Ettei olis mulla yhdet samanlaiset ylimääräisenä varastossa, Mytho SXC Semi-Slick tjsp oli merkki/malli?  :wink:

803
Sähköautot / Uus kori :-)
« : 17.11.03 - klo: 14.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Niin ja koritolpille olis hyvä tehdä reiät niin ei lähde kori lentoon kesken hiitin...


Ajattelit sen saada kumminkin tuossa asennossa kuljetettua radalle  :wink:
Mazdaa nähnytkään  :shock:

804
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tätä topiccia seuraillessa ei ole oikein jäänyt hyvää makua.  

Neljäs kidetajuus aiheutti ja aiheuttaa paljon tyytymättömyyttä. Toisaalta myös tyytyväisyyttä. Tämä muutos tipahti jälleen kuin tyhjästä, ja perusteet sille pitäisi kuulla niiltä, jotka ovat sen tehneet. Sellaiset perusteet, jotka huomioivat hyödyt vs. kustannukset: helpommat erälistojen laatimiset vs. 140 kisaajaa x 30€ = 4.200€.



Juttu ei ole niinkään tuulesta temmattu, vaan nyt on alettu vihdoin noudattamaan viestintäviraston määräystä pienoisautoiluun tarkoitetun kaistavälin suhteen. Se on vaan määräys ns. ylemmältä taholta, jota on noudatettava. Asiasta EI VOI syyttää/osoittaa tikulla lajiryhmää.
Se mikä tässä on tyhmää ollut, on se että maahantuojat ovat myyneet kiteitä, joita ei saisi käyttää. Oma vika on tietty jos niitä on ostanut (olen itsekin syyllistynyt siihen), mutta mutta...
Se siitä, määräys on määräys ja sillä selvä.

805
Btw. Ilmari Ullakko (VUA) on myös entinen pikkuautoilija...

806
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
Lainaus käyttäjältä: "APK"
teemu12: Ostitteko akut vaasasta, ja latasitte siellä? Oliko käytössä lämpötila vai deltapeak? Vaasassahan oli varsin kylmä, ja jos latasitte ne siellä, ja vieläpä lämpötilakatkaisulla 4600 mAh-arvo ei ole utopiaa.


Ei ole lämpö katkasua( orbitti ei omaa lämpö ominaisuutta) :-( latasi deltapekilla. Ja latasin ne akut kotona, tosin pidin akkua aina tuulettiemen päällä kun huomasin ekasta akusta että se alkoi lämmetä hieman, laitoin tuulettimen. Jos olisin jättänyt tuulettimen pois, olisivat akuta varmaan olleet n.100c astetta, koska olivat tulletimesta huolimatta lämpöisiä,ei kuumia.

Sen kyllä uskon että laturien välillä voi olla huimiakin eroja, että toinen näyttää sen 3200 ja toinen 3600.


Ei kiitos niitä tuulettimia akun alle. Syitä on monta, ja niistä on ollut keskustelua jo aiemmin, Mika M taisi laittaa linkinkin testiin joskus, ja voi kertoa lisää asiasta.

807
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Nyt kun itselläkin on kokemusta 3300 GP-akuista jo puolen vuoden ajalta: ikuna en ole saanut sellaisia mAh-määriä sisään mitä edellä kerrotaan. Pyörivät aina siinä nimellisarvon tuntumassa, jopa vähän allekin.
Kenelläkään hyvää selitystä, mistä johtuu? Latausvirta on 4A.


Jaa... Meidän 3300 (GB) akkuihin menee meilkein joka kerta noin 3300-3600Mah( riippuu miten tyhjähjäksi on purettu) ja akut ovat ennen tampereen talvi kisaa ostettuja(ladattu 4.0-4.7A virroilla aina), eli aika vanhoja. Ostimme vaasasta uudet GB akut ja niihin meni ekalla lataus keralla 4600 (!!!  :shock: (latausvirta oli silloin 3A))Mah. Selitystä en sinulle kyllä keksi...


Ensinnäkin se on GP, eli GoldPeak  :wink:

Toiseksi, yhä on latureiden välillä niitä eroja miten ladattu mAh lasketaan, joten eri latureiden välisiä arvoja ei voi suoranaisesti vertailla.

Kolmanneksi, kyllä, se taso mihin akut on purettu vaikuttaa niiden latauskapasiteettiin.

teemu12: Ostitteko akut vaasasta, ja latasitte siellä? Oliko käytössä lämpötila vai deltapeak? Vaasassahan oli varsin kylmä, ja jos latasitte ne siellä, ja vieläpä lämpötilakatkaisulla 4600 mAh-arvo ei ole utopiaa.

808
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "APK"
Ote AKK-tiedotteesta:
"Muutos sääntökirjan kohtaan3.3.3.... ilmoittauduttaessa kilpailuun on ilmoitettava vähintään neljä 3.3.2. kohdan mukaista taajuutta..."

Onko kyseessä virhe?
Haluaisin perusteluja tähän asiaan, hyvin (?) on pärjätty kolmellakin.

Kysymys ei ole ihan aiheeton, ja kyllä siihen voisi odottaa vastattavan.

Kun SM/NM-sarjaan osallistuvat 100-120 kilpailijaa joutuu hankkimaan itselleen yhden kiteen lisää, niin siinä pyörähtää jo muutama eurokin: 100x30=3000.

Pahimmillaan jokunen saattaa jättää osallistumatta sen vuoksi, että ei ole tullut hommattua neljättä kidettä.

Nimim. Suosittelen lämpimästi kiteetöntä radiota


Itse asiassa sain ½ päivän sisällä vastauksen, lajiryhmän jäseneltä puhelimitse. Viimeksi tänään keskustelin asiasta enemmänkin.

Kyseessä ei ole virhe, vaan 4 kidettä tulee olla jatkossa, ja niiden pitää olla lailliset (=pienoisautoiluun sallitulla kanavavälillä).
Miksi 4? No siksi että kun kanavaväli pienenee-->kiteiden määrä pienenee-->samojen kiteiden määrä kasvaa= tarvitaan lisää kiteitä/kuljettaja jotta erät saadaan aikaan.

Vaikea se itsekin oli ymmärtää aluksi, lähinnä rahallisen kantin takia.
Tähän voi joku korjata/lisätä jos jotain meni väärin tai on siis sitä lisättävää...

809
Ote AKK-tiedotteesta:
"Muutos sääntökirjan kohtaan3.3.3.... ilmoittauduttaessa kilpailuun on ilmoitettava vähintään neljä 3.3.2. kohdan mukaista taajuutta..."

Onko kyseessä virhe?
Haluaisin perusteluja tähän asiaan, hyvin (?) on pärjätty kolmellakin.

810
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 25.10.03 - klo: 22.22 »
Majoitus, ja sen huipputunnelma oli reissun paras anti.
Kisat järjestelty suht ok, aikataulu liian löysä ja pizzoja sai taas odottaa n+3 tuntia liikaa. Radan teippaukset osittain olivat vähän niin ja näin, mutta korjailtiin koko ajan parempaan suuntaan.
Tasoa kyllä kisassa piisasi, LRP renkaat eivät vaan ehkä silti ole mikään huippuratkaisu  :roll:

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30