RC Center

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 27
91
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12 & M12S
« : 02.08.17 - klo: 23.07 »
Mitä eroa on m12 vs m12 rs radiolla?

-vain valkoinen näytön väri
-ei kahvan vibraa (esim. 5min kello, kuuluu vain piipitys)
-eri ratin palautinjousi
-tulee 4kpl aa paristokotelolla (M12S life), voi korvata 2s akulla
-ratin madallussarja ei sisällä osaa, jolla ratin saa kulmaan (slant bracket) - tästä en ole aivan varma mutta luulisin näin
-puuttuuko racing mode kokonaan?
-poistettu pikkunippeleitä joita tullut radion mukana

http://www.redrc.net/2017/05/sanwa-m12s-rs-2-4ghz-radio-system-coming-soon/

http://www.sanwa-denshi.com/rc/car/propo/m12s-rs.html :
●Main difference from M12S
 ●Offset Bracket   / Originally installed
 ●Steering Spring  / Soft
 ●Battery       / Dry Battery (AA Battery x 4)
 ●Back Light    / Only White
 ●Ear-phone Jack / Deletion
 ●Vibrator      / Deletion
Optional Items
 ●Slant Bracket  / Deletion
 ●Grip                  / Deletion (Large & Small)
 ●Large Steering Wheel / Deletion
 ●Break Trigger Cover   / Deletion
 ●Trigger Angle Spacer  / Deletion
 ●Spring                       / Deletion
 ●Strap Hook                / Deletion
 ●HG Switch Harness    / Deletion
 ●Hex Wrench              / Deletion

92
Kiitos Valtsu ja Juha kuvista!

Kisoissa oli mukavat säät ja tiukkaa kilvanajoa! Kiitoksia järjestäjille.
Oma 2WD meni hiukka alisuorittamisen piikkiin, 4WD sujui aika jees.

Radasta tykkäsin pois lukien etuhypyt, etenkin ensimmäinen ja sitä edeltävä nousu. Etuhyppy ei oikein kestänyt, ja aiheutti randomia hyppimiseen.
Olisin toivonut kyllä radalle kastelua edes alkuerien ja finaalien välissä. Finaaleissa suorastaan ajaessakin näki kun palat lentää radasta mutkissa.

Suuret kiitokset myös largolle kalustoliisingistä, saatiin Teppo MM5 radalle mainioihin suorituksiin! #TCE!

93
Perjantaina rata auki harjoittelulle 10.30-20.30, tervetuloa!
Yllä olevassa viestissä lukee että heti aamulla, kumman mukaan nyt mennään?

94
Pe pääsee het aamusta 8.30-10 ajamaan kunhan ratamaksun hoitaa?

Sääennusteet vaihtelee melkoisesti. La voisi olla järkevä ajaa kummatkin luokat...?

95
Tulokset / Vs: Finnish Open III - 22.7.2017 - Vaasa
« : 25.07.17 - klo: 21.40 »
Hienot kisat oli seurata paikan päällä!
Onnea voittajille.
Pääsin kokeilemaan Ilari58:n M8e kalustolla rataa kisan jälkeen, radassa oli muutamia haastavia yksityiskohtia, jotka ymmärsi vasta kokeilujen jälkeen.


Paikallislehden juttu kisoista:
http://aijaa.com/eOutl7

96
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 22.07.17 - klo: 14.43 »
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/Heat%20run5.pdf kaikki alkuerät ajettu, Joona ei ihan päässy finaaliin asti.

97
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 21.07.17 - klo: 15.30 »
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/Heat%20run2.pdf kahden rundin jälkeen, 1/2 laskettuna.

Tänää ilmeisesti tulossa lisää vettä, ja aikataulua tiivistetty sekä huomiselle yhden alkueräkierroksen siirto?

98
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 21.07.17 - klo: 13.30 »
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/Heat%20run1.pdf Ekan 4WD alkuerän jälkeen. Karri 8. sija, hävisi 4 satkua Ongarolle  :shocked:

99
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 21.07.17 - klo: 11.31 »
Päivän live https://www.youtube.com/watch?v=kLaFs0Ocg_s

Rata näyttää siltä että on satanut.
http://www.amsci.it/liverace/
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/ tuloksia tippuu tuonne

Tänään on tiedossa varmaankin 3 alkuerää ainakin.

100
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 20.07.17 - klo: 19.32 »
kiitoksia silpalle linkistä.

2 läpin perusteella järjestys
http://www.amsci.it/wp-content/uploads/CronoLiveRace/practice%20r7.pdf

Rata näyttää selkeesti paremmalta nelkulla ajettuna, 180 mutkat ajettavampia. Hypyt on kyllä valtavia!

101
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 20.07.17 - klo: 09.23 »

103
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 19.07.17 - klo: 11.43 »

105
Tulokset / 1/10 Offroad Euros 2017 Italy
« : 18.07.17 - klo: 17.14 »
Meneillään sähkökrossin EM-kisat Italiassa.

Suomesta monta kuskia mukana:
Jari Itävuori
Jani Hovi
Sami Salmela
Juha Aromaa
Karri Salmela
Joel Valander
Joona Haatanen
Joseph Quagraine
Max Mört

Kisasivut:
http://www.euro2017pinerolo.it/

Tiistain RC Racing TV live-lähetys:
https://www.youtube.com/watch?v=7gimu0SGbgw

Q1 ja Q2 on nyt ajettu. Tänään ajetaan vielä Q3. Huomenna ainakin Q4 ja Q5 sekä  finaalit 2WD osalta.
Q1 ja Q2 vei Lee Martin Yokomolla.
Q1 tulokset:
http://www.inforc.net/wp-content/uploads/2017/07/Heat-R1-1.pdf


Kisoista myös uutisoi inforc
http://www.inforc.net/2017/07/lee-martin-se-lleva-la-q1-en-el-euro-110-resultados-aqui-problemas-con-proline/

Jörn Neumann ei ole kisoissa lainkaan.

Kisarenkaan PL Hole-Shot 2.0, kaikissa kisapaikan takarenkaissa on väärä pehmeä insertti (Pinpoint mattokrossirenkaan insertti?), 4WD eturenkaissa ilmeisesti perinteinen kova insertti.

Rengaskulutus aikamoista:

Tuossa Karrin rengas kahden akun jälkeen

106
Radalla tänää ajeltu parilla autolla!
Alue myös trimmeröity.

Viime kesänä alueen sähkölinjan pylväät on uusittu, ja samalla yksi pylväs rata-alueelta poistettu ja samalla varikkokorokkeen sähköt. Ne tulee myöhemmin takaisin, nyt saa sähköä parin pylvään päästä.

Rata soveltuu 1:10 nelivetosähkökrossarille (varauksella ehkä 1:10 takavetokrossille), 1:8 ja suuremmille autolle.

Ajovideota radalta
https://www.youtube.com/watch?v=Ws-BMyJa-xs

Ei muuta kuin muutkin ajamaan, kesää on hyvin jäljellä  :wink:

107
Onko radalle lainkaan kertamaksua?

108
onko radalta tuoreita kuvia tai videoita? profiilia on ilmeisesti selkeästi muutettu tänä keväänä?

109

Tilannetiedotus Sunnuntai 11.6. 7.00
Rataa kuivataan irtovedestä mutta pieni sade näyttää jatkuvan ainakin 2 tuntia. Kilpailua ei aloiteta ennen klo 10.00. Seuraava tilanne tiedotus noin klo 9
Ylempää tiedotuspäivitys lainattuna

110
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 26.05.17 - klo: 16.24 »
joskus yhden toisen merkkisen auton kuuladiffin kanssa oli ongelmia, kunnes selvisi että kuuladiffin toisessa ulostulossa oli materiaalivirhe: ulostulo jossa on "uloke" kahdelle laakerille, uloke oli liian pitkä ja diffiä ei saanut pitämään muuta kuin ylitiukalla. kokeile purkaa diffi, ja laittaa pelkät laakerit ulokkeeseen ja tsekata tuleeko laakerien pinnan yli se ulostulon uloke. 91420 on näemmä ulostulon varaosanumero, johon laitetaan kaksi 31400
 laakeria.

111
BEC jännitteen saat SSL vastarilta (rx-472 tai rx-482) telemetrian avulla. sanwa super vortex zero / super vortex zero gen2 säätimellä saat akun jännitteen ohjaimelle (m12, m12s, mt4s, mt44 ainakin).

112
RC-kerhot ja -radat / Ulkoradat ja treeniajat
« : 12.04.17 - klo: 18.40 »
Kerätään tähän tiedot aktiivisista ulkoradoista Suomessa.
Tiedot: Sijainti, ajettavat luokat, varikko, sähkön saanti, kustannukset, mahdolliset yhteiset ajopäivät

Vanha viestiketju ulkoradoista:
http://rc10.fi/index.php?topic=35219.0

113
Xray / Vs: Xray XB2
« : 10.04.17 - klo: 14.03 »
ratasdiffin rattaiden määrä? 2 vai 4? liekö ulos liukkaalle turha kapistus silti...?

114
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 04.04.17 - klo: 21.12 »
Pieni kisarapsa:
Kisat oli kohtuu hyvin järkätty ja vaivaa oli nähty. Uudet matot, rata-alueen laajennus, rata tehty hyvin. Miinukseksi voi laittaa roskapussien puuttumisen ja palkintojen uupumisen (vain top3 palkittiin + luokan paras alle 18v), eikä kuljettajille/team managereille ollut mitään tunnisteita. Myös aikataulun kanssa oli hieman sekoilua, kun ei tehty asioita suoraan sääntöjen mukaan. Olisi ollut mukava se 6 rundia alkueriä, mutta yksi jätettiin pois.

Suomen tiimissä tulikin mekattua aika lailla. Perjantai ajot itsellä sujui yli odotusten, luulin ETS mattoa ja pitoa sekä pitoainetta haastavaksi. Suurin haaste oli saada auton keula puremaan mattoon. Erilaisia rengaskovuuksia kokeili moni, ja itsekin (magenta-magenta, s35-s35, magenta-s30). Olin eräryhmässä selvästi muita nopeampi ja reseedissä nousin toisiksi kovimpaan erään.
Siinä ajaminen oli osittain hieman haastavaa kun piti antaa tietä jos oma ajo ei onnistunut nappiin. Vauhti vaikutti olevan selvästi b fin puolella, kunhan pysyisi rännien välissä.
Lauantaina sitten niitä rännejä tuli kokeiltua.. Eka alkuerä oli varsin haparoiva ajo, ja annoin tietä. Siitä huolimatta sija 17. - kovin moni keskeytti. 17. ja 15. sijat Q2 ja Q3, sitten loppupäivä olikin ajon kannalta mustaa ja erät päättyivät keskeytyksiin.
Lopulta 22. sija AE jälkeen.
Sunnuntaille freeseimmin silmin ja kolme finaalivoittoa. Ekassa finaalissa varmistellen n. 2 läpin ero seuraavaan ja toisessa olikin hieman enemmän tapahtumaan, mutta tuli sekin hoidettua kotiin.

Enpä ole aiemmin koskaan kisassa niin paljoa osia rikkonut mutta tulipahan sekin koettua  :grin:
Päivät oli sunnuntaita lukuun ottamatta lopulta varsin pitkiä, ja se näkyi ainakin lauantain suorituksessa...

Huomioita kisoista:
-6.5T virissä vauhti hyvin tasaista ja vaativasta radasta huolimatta puhtaampaa ajoa
-Inline autoja oli vain meidän Destiny tiimillä
-Lopulta C35 renkaat oli oikea valinta monella noihin olosuhteisiin - en (päässyt) kokeilemaan
-Stokissa moottoreissa oli hieman eroja - Team Orion Ultimate Stock oli nopeimpien valinta
-Katsastus toimi johdonmukaisesti koko kisan. Joka erään tarkistettiin jännite, korkeus, paino ja leveys.
-Talon säännöksi kerrotiin max 15A latausvirta. Pärjäsin itse kyllä 10A..
-Koreissa BlackArt 006 oli kovin suosittu, ja AMR. Itse jatkoin suosikilla BlackArt 008
-Xray kuskit ajoi flex alurungolla ja peräpodilla.

Erityiskiitos Jukalle matkajärjestelyistä. Suomen tiimi suoritti keskimäärin vahvasti!  :cool:

Seuraavat kisat on kai taas Hudy Areenalla. Ehkäpä sinne vuoden päästä!

115
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 31.03.17 - klo: 17.25 »
Kisat käynnissä, CP4 treenikierros menossa.
Kisapaikka on aika hieno. Vanha teollisuushalli veikkaisin. Lattia betonia, jossa on saumoja. niistä onneksi ei ihan älyttömästi kärsi. suoralla auto käy kaksi kertaa ilmassa.
Järjestelyissä olisi hieman petrattavaa, mutta menee se näinkin  :grin:

RC Racing TV on paikalla. Heillä seuranta ja MyRCM päivittyyy tuloksia näppärästi.

116
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 08.51 »
Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

On niin iso remontti että en ala edes kokeilemaan :) mikä on ylimääräinen johto ? Takana alkaa olemaan muutenkin painoa niin miksi lisätä sitä ? nyt täytyy muistaa että en aja kisaa missään virallisessa luokassa niin auton balanssi ei ehkä tarvi olla niin tip top.

Minun mielestä nyt jo keula tuntuu liian kevyeltä ja satula-akku ei paina niin paljon että se tekisi autosta liian etupainoisen, mutta tämähän on maallikon mutua joten en lähde kuitenkaan väittelemään asiasta :) vaan totean että tuskin huomaan omassa ajossa muutosta oli akku sitten missä tahansa.

Nyt anna olla noin hetken ja jos alkaa asiat rasittamaan tai huomaan ongelmia niin muutetaan sen mukaan.
keskimoottorinen auto kaipaa aika lailla painoa taakse, että on pitoa millä kiihdyttää mutkasta ulos - näin siis liukkailla radoilla.

ehkäpä jos pääset muiden kokeneempien harrastajien pariin, saatte yhdessä katsottua nuo juotokset kuntoon ja johdotukset näppäriksi.  :azn:

117
Jatketaan tätä ikuisuusaihetta täällä.

Itse henk. koht. koen rankingin tarpeellisena, mutta maalaisjärjen käyttö sallittua poikkeuksiin. Ei liene olevan kenenkään etu jos muutaman vuoden tauon jälkeen joku todistettavasti nopea palaa ajamaan, ja löytää itsensä hitammaista erästä varvaamasta muita 3-n kierroksella.

Reseedin toteuttaminen 2. erätreenin jälkeen vaatii myös resursseja, jotka yleensä kisaorganisaatioissa on tiukilla.
Ratasähköluokissa, jossa pitoaineen pidotusajalla on merkitystä vs. krossi, myös tälläiset yllätykset erän muuttuessa voivat myös tuottaa hieman haasteita.
Ajanottajalla on myös toisinaan hommaa kalastella treenien aikana niitä puuttuvia pondereita, joita ei ole ilmoitettu ilmoittautumisen yhteydessä.

118
Kilpailukutsut / Vs: 12TrackTour II Eurajoki
« : 01.02.17 - klo: 10.55 »
Onkos pe iltana mahdollista tuoda tavaroita varikolle? Olisi Eurajoki&kisapaikka matkalla Raumalle hotellille, nimittäin..

Aikataulu on aika tiukka, omasta mielestä 1h10min eräväli toisi mukavasti hieman aikaa yllättävillekin asioille.

119
Karkeasti 1000e. Riippuu toki hieman eri asioista, ja koska lennot hommaa jne.

120
Kyllä, GT-12 luokassa on perinteinen C-12 luokan runko mutta 13.5&blinky&urheiluautomainen kori suurimpana erona C-12 luokkaan. Myös tällä hetkellä kisaamista ajatellen erona on öljyttömät pitoaineet GT-12 luokassa.
Ei muuta kuin mukaan vaan, GT-12 luokassa on hyvin porukkaa mukana josta saa hyvää ajoseuraa  :azn:


Tässä liitteissä C-12 6.5T välitystaulukko sekä GT-12 välitystaulukko.
On alunperin nimimerkin 'jarkko' käsialaa muistaakseni, päivittänyt sitä omien tarpeiden mukaiseksi.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 27