VIHTI miniland

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 27
91
Radalla tänää ajeltu parilla autolla!
Alue myös trimmeröity.

Viime kesänä alueen sähkölinjan pylväät on uusittu, ja samalla yksi pylväs rata-alueelta poistettu ja samalla varikkokorokkeen sähköt. Ne tulee myöhemmin takaisin, nyt saa sähköä parin pylvään päästä.

Rata soveltuu 1:10 nelivetosähkökrossarille (varauksella ehkä 1:10 takavetokrossille), 1:8 ja suuremmille autolle.

Ajovideota radalta
https://www.youtube.com/watch?v=Ws-BMyJa-xs

Ei muuta kuin muutkin ajamaan, kesää on hyvin jäljellä  :wink:

92
Onko radalle lainkaan kertamaksua?

93
onko radalta tuoreita kuvia tai videoita? profiilia on ilmeisesti selkeästi muutettu tänä keväänä?

94

Tilannetiedotus Sunnuntai 11.6. 7.00
Rataa kuivataan irtovedestä mutta pieni sade näyttää jatkuvan ainakin 2 tuntia. Kilpailua ei aloiteta ennen klo 10.00. Seuraava tilanne tiedotus noin klo 9
Ylempää tiedotuspäivitys lainattuna

95
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 26.05.17 - klo: 16.24 »
joskus yhden toisen merkkisen auton kuuladiffin kanssa oli ongelmia, kunnes selvisi että kuuladiffin toisessa ulostulossa oli materiaalivirhe: ulostulo jossa on "uloke" kahdelle laakerille, uloke oli liian pitkä ja diffiä ei saanut pitämään muuta kuin ylitiukalla. kokeile purkaa diffi, ja laittaa pelkät laakerit ulokkeeseen ja tsekata tuleeko laakerien pinnan yli se ulostulon uloke. 91420 on näemmä ulostulon varaosanumero, johon laitetaan kaksi 31400
 laakeria.

96
BEC jännitteen saat SSL vastarilta (rx-472 tai rx-482) telemetrian avulla. sanwa super vortex zero / super vortex zero gen2 säätimellä saat akun jännitteen ohjaimelle (m12, m12s, mt4s, mt44 ainakin).

97
RC-kerhot ja -radat / Ulkoradat ja treeniajat
« : 12.04.17 - klo: 18.40 »
Kerätään tähän tiedot aktiivisista ulkoradoista Suomessa.
Tiedot: Sijainti, ajettavat luokat, varikko, sähkön saanti, kustannukset, mahdolliset yhteiset ajopäivät

Vanha viestiketju ulkoradoista:
http://rc10.fi/index.php?topic=35219.0

98
Xray / Vs: Xray XB2
« : 10.04.17 - klo: 14.03 »
ratasdiffin rattaiden määrä? 2 vai 4? liekö ulos liukkaalle turha kapistus silti...?

99
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 04.04.17 - klo: 21.12 »
Pieni kisarapsa:
Kisat oli kohtuu hyvin järkätty ja vaivaa oli nähty. Uudet matot, rata-alueen laajennus, rata tehty hyvin. Miinukseksi voi laittaa roskapussien puuttumisen ja palkintojen uupumisen (vain top3 palkittiin + luokan paras alle 18v), eikä kuljettajille/team managereille ollut mitään tunnisteita. Myös aikataulun kanssa oli hieman sekoilua, kun ei tehty asioita suoraan sääntöjen mukaan. Olisi ollut mukava se 6 rundia alkueriä, mutta yksi jätettiin pois.

Suomen tiimissä tulikin mekattua aika lailla. Perjantai ajot itsellä sujui yli odotusten, luulin ETS mattoa ja pitoa sekä pitoainetta haastavaksi. Suurin haaste oli saada auton keula puremaan mattoon. Erilaisia rengaskovuuksia kokeili moni, ja itsekin (magenta-magenta, s35-s35, magenta-s30). Olin eräryhmässä selvästi muita nopeampi ja reseedissä nousin toisiksi kovimpaan erään.
Siinä ajaminen oli osittain hieman haastavaa kun piti antaa tietä jos oma ajo ei onnistunut nappiin. Vauhti vaikutti olevan selvästi b fin puolella, kunhan pysyisi rännien välissä.
Lauantaina sitten niitä rännejä tuli kokeiltua.. Eka alkuerä oli varsin haparoiva ajo, ja annoin tietä. Siitä huolimatta sija 17. - kovin moni keskeytti. 17. ja 15. sijat Q2 ja Q3, sitten loppupäivä olikin ajon kannalta mustaa ja erät päättyivät keskeytyksiin.
Lopulta 22. sija AE jälkeen.
Sunnuntaille freeseimmin silmin ja kolme finaalivoittoa. Ekassa finaalissa varmistellen n. 2 läpin ero seuraavaan ja toisessa olikin hieman enemmän tapahtumaan, mutta tuli sekin hoidettua kotiin.

Enpä ole aiemmin koskaan kisassa niin paljoa osia rikkonut mutta tulipahan sekin koettua  :grin:
Päivät oli sunnuntaita lukuun ottamatta lopulta varsin pitkiä, ja se näkyi ainakin lauantain suorituksessa...

Huomioita kisoista:
-6.5T virissä vauhti hyvin tasaista ja vaativasta radasta huolimatta puhtaampaa ajoa
-Inline autoja oli vain meidän Destiny tiimillä
-Lopulta C35 renkaat oli oikea valinta monella noihin olosuhteisiin - en (päässyt) kokeilemaan
-Stokissa moottoreissa oli hieman eroja - Team Orion Ultimate Stock oli nopeimpien valinta
-Katsastus toimi johdonmukaisesti koko kisan. Joka erään tarkistettiin jännite, korkeus, paino ja leveys.
-Talon säännöksi kerrotiin max 15A latausvirta. Pärjäsin itse kyllä 10A..
-Koreissa BlackArt 006 oli kovin suosittu, ja AMR. Itse jatkoin suosikilla BlackArt 008
-Xray kuskit ajoi flex alurungolla ja peräpodilla.

Erityiskiitos Jukalle matkajärjestelyistä. Suomen tiimi suoritti keskimäärin vahvasti!  :cool:

Seuraavat kisat on kai taas Hudy Areenalla. Ehkäpä sinne vuoden päästä!

100
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 31.03.17 - klo: 17.25 »
Kisat käynnissä, CP4 treenikierros menossa.
Kisapaikka on aika hieno. Vanha teollisuushalli veikkaisin. Lattia betonia, jossa on saumoja. niistä onneksi ei ihan älyttömästi kärsi. suoralla auto käy kaksi kertaa ilmassa.
Järjestelyissä olisi hieman petrattavaa, mutta menee se näinkin  :grin:

RC Racing TV on paikalla. Heillä seuranta ja MyRCM päivittyyy tuloksia näppärästi.

101
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 08.51 »
Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

On niin iso remontti että en ala edes kokeilemaan :) mikä on ylimääräinen johto ? Takana alkaa olemaan muutenkin painoa niin miksi lisätä sitä ? nyt täytyy muistaa että en aja kisaa missään virallisessa luokassa niin auton balanssi ei ehkä tarvi olla niin tip top.

Minun mielestä nyt jo keula tuntuu liian kevyeltä ja satula-akku ei paina niin paljon että se tekisi autosta liian etupainoisen, mutta tämähän on maallikon mutua joten en lähde kuitenkaan väittelemään asiasta :) vaan totean että tuskin huomaan omassa ajossa muutosta oli akku sitten missä tahansa.

Nyt anna olla noin hetken ja jos alkaa asiat rasittamaan tai huomaan ongelmia niin muutetaan sen mukaan.
keskimoottorinen auto kaipaa aika lailla painoa taakse, että on pitoa millä kiihdyttää mutkasta ulos - näin siis liukkailla radoilla.

ehkäpä jos pääset muiden kokeneempien harrastajien pariin, saatte yhdessä katsottua nuo juotokset kuntoon ja johdotukset näppäriksi.  :azn:

102
Jatketaan tätä ikuisuusaihetta täällä.

Itse henk. koht. koen rankingin tarpeellisena, mutta maalaisjärjen käyttö sallittua poikkeuksiin. Ei liene olevan kenenkään etu jos muutaman vuoden tauon jälkeen joku todistettavasti nopea palaa ajamaan, ja löytää itsensä hitammaista erästä varvaamasta muita 3-n kierroksella.

Reseedin toteuttaminen 2. erätreenin jälkeen vaatii myös resursseja, jotka yleensä kisaorganisaatioissa on tiukilla.
Ratasähköluokissa, jossa pitoaineen pidotusajalla on merkitystä vs. krossi, myös tälläiset yllätykset erän muuttuessa voivat myös tuottaa hieman haasteita.
Ajanottajalla on myös toisinaan hommaa kalastella treenien aikana niitä puuttuvia pondereita, joita ei ole ilmoitettu ilmoittautumisen yhteydessä.

103
Kilpailukutsut / Vs: 12TrackTour II Eurajoki
« : 01.02.17 - klo: 10.55 »
Onkos pe iltana mahdollista tuoda tavaroita varikolle? Olisi Eurajoki&kisapaikka matkalla Raumalle hotellille, nimittäin..

Aikataulu on aika tiukka, omasta mielestä 1h10min eräväli toisi mukavasti hieman aikaa yllättävillekin asioille.

104
Karkeasti 1000e. Riippuu toki hieman eri asioista, ja koska lennot hommaa jne.

105
Kyllä, GT-12 luokassa on perinteinen C-12 luokan runko mutta 13.5&blinky&urheiluautomainen kori suurimpana erona C-12 luokkaan. Myös tällä hetkellä kisaamista ajatellen erona on öljyttömät pitoaineet GT-12 luokassa.
Ei muuta kuin mukaan vaan, GT-12 luokassa on hyvin porukkaa mukana josta saa hyvää ajoseuraa  :azn:


Tässä liitteissä C-12 6.5T välitystaulukko sekä GT-12 välitystaulukko.
On alunperin nimimerkin 'jarkko' käsialaa muistaakseni, päivittänyt sitä omien tarpeiden mukaiseksi.

106
Sähköautot / Vs: Muchmore Fleta Pro V2
« : 12.12.16 - klo: 09.35 »
Jo kävi kumma juttu...

Olin tänään Ulvilan raralla ajelemassa ja päätin tulla varikolle slipperin säätöön. Virrat autosta pois, slipperin säätö ja virrat takas. Ei mitään elämää.

Eli säädin kärähti varmaan siinä ku katkaisin virrat... :O Enpä ole moiseen ennen törmännyt.

Noh, selvitellään selvitellään.
Ettei olisi virtakytkin hajonnut? Kokeile ohittamalla kytkin laittamalla sen johdot yhteen?

107
Tulokset / Vs: FTT 2 Kiiminki
« : 11.12.16 - klo: 11.18 »
Hieno tuo striimi! Itsellä toimi paremmin eilen kun valitsi 720p sijasta 480p.

Huom. Ylläpidon toive olisi, että kisatuloksiin aina laitettaisiin myös tekstinä kilpailun tulokset eikä  pelkästään linkkejä toisille sivustoille. Näin kisatuloksia on kätevä katsella ja etsiä vuosienkin päästä, yksityiskohtaisempia tuloksia näkee sitten myrcm/mylaps/jne. Ystävällisin terveisin ylläpito

108
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 07.12.16 - klo: 19.30 »
https://teamxray.com/xb4/2017/ uuden version esittely.

109
Liitteitä koskevat säännöt ja rajoitteet:
Sallitut tiedostomuodot: doc, gif, jpg, pdf, png, txt, zip, rar, xls<--huom. pienellä kirjoitettu, ei esim. .JPG tai .DOC
Rajoitukset: korkeintaan 6 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 1024KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 512KB

110
Kiitoksia järjestäjälle ja kisaajille!
Puitteet kertakaikkiaan mainiot, ainoat asiat mitä olisi toivonut:
* lisää valaistusta varikolle (syy toki tiedossa) - olisi päässyt lähemmäs rataa mekkaamaan.
* hieman korkeampi ajajakoroke
* kirkkaasta/värikkäästä materiaalista olevat rataesteet/lärpäkkeet

Buffetti oli mainio ja kisan läpivienti meni rautaisella otteella läpi. Rata oli erittäin haaastava ajaa ja tarjosi jännitysnäytelmiä! Oma kisa kaatui virheisiin ratkaisevilla hetkillä ja voitto jäi ottamatta.

111
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MT-44
« : 29.11.16 - klo: 09.45 »
MT4 verrattuna valaistu näyttö ja SSL-tuki (sanwa telemetria).
MT4S verrattuna, ei osaa sanoa.

112
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.11.16 - klo: 12.10 »
sitä varten on factory team malli sitten myöhemmin  :azn:

113
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.11.16 - klo: 10.47 »
Noi etuhexien pinnit, oikeasti, nyt on vuosi 2016.
kenties menty asiassa geometria edellä. keulan ohjauspala&casterpala muistuttaa aika paljon esi-isää.
voi olla vaikea tehdä noin kapeata hexiä jossa olisi vielä lukitusruuvi?

114
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.11.16 - klo: 08.45 »
selkeästi otettu mallia 1/8 autoista kun ylädekit korvattu rungon jäykkäreillä.
mielenkiintoinen ratkaisu kardaanien kanssa, taitaa olla diffiboksin pinioniratas samalla ulostulona joka kenties lukitaan lukkosokalla boksin ulkopuolelta?
mekattavuus on autossa ainakin selkeästi hypännyt monta harppausta eteenpäin, joka on kyllä hyvä juttu  :grin:

116
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 18.11.16 - klo: 09.29 »
eikös noita touringeja niin sliksikumirenkailla kuin kuviorenkailla ole testattu takavetoisina jo vuosia sitten, ja todettu ettei siitä tule kertakaikkiaan mitään kun on niin vaikea kiihdyttää  :grin:

117
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 15.11.16 - klo: 10.44 »
yhden VTR-kisan kokemuksen perusteella ja sen mitä olen seurannut vtr-kisaamista renkaista:
-renkaat on asfaltilla tosi hitaat ja liukkaat, jos ne pääsee kuivamaan käyttämättömänä
-sisällä renkaat ei kestä runsasta pitoaineen käyttöä, koska niissä ei ole vyörakennetta. kun rengasta marinoidaan pitoaineella, se pehmenee, ja tästä seuraa se että se laajenee kuten krossarin rengas kaasua painaessa. ongelmia tästä tulee mm. kippaamista kiihdytyksissä jossa käännetään ja suunnanvaihdoissa ongelmia.
eli käytännössä rengasta ei pysty sisällä ns. ajamaan loppuun asti, koska rengas ei pysy kasassa pehmenemisen vuoksi.

tuosta syystä suosittelisin jotain renkaita, joissa on vyörakenne mutta heikompi pito vs. FTT touring tyylinen sliksi että luokan idea säilyy.
joskus pari vuotta sitten katselin amerikan nettikaupassa, ja ainakin yhtä VTR-tyylistä vyöllistä (belted) kuviorengasta oli saatavilla. nyt nopealla surffauksella ei löytynyt.

moottorisääntö kai olisi järkevä vapauttaa siten, että 17.5T, vapaa moottorin ennakko, blinky, maksimivälitys, mutta erikoismoottori (ns. outlaw moottorit) kielletty. vanhoja moottorimalleja ei taida  löytyä kovin hyvin?

1425g paino, onko tämä sääntö nykyaikainen vai onko se suunnattu sitä ajatellen jos jollakin on vanhaa kalustoa joka ei mene kevyempään painorajaa? monen kilpurissa taitaa olla haastava saada tarpeeksi painoja sopimaan, toki riippuen korista ja sen painosta.

tässä vain mun 0.02 centtiä aiheeseen.
ne toki saa päättää jotka luokkaa aikovat ajaa ja harrastaa.  :azn:

118
Kilpailijoiden kanava / Vs: Efra AGM 2016
« : 10.11.16 - klo: 14.39 »
Tässä vielä lyhyt kooste kokouksen tapahtumista...

Kisakalenterin tärkeimmät kohdat:
C12 EM 7-9.4. Sittard Hollanti

http://www.efra.ws/detail/?lk=0&fk=0&nk=1893
Muutos ajankohtaan, kisa nyt viikkoa aiemmin, 31.3-2.4.2017.

119
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 03.11.16 - klo: 07.40 »
Taas apua vailla. Missä vois olla vika kun plus navan piuha tuntuu sulavan akkuun kiinni tai vaihtoehtoisesti työntyy akusta irti. Noparina sp pro 1.1 ja sp 7.5 moottori. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko kova pito ja perinteiset - corally liittimet? Vaihda ne lipo high current malleihin joka on putki jossa vain neljä halkiota. Krossikäytössä ainakin V3 SP koneen liittimet löystyy ja aiheuttaa ihme ongelmia, kannattaa ne juottaa moottoriin kiinni.

120
Täytyy nostaa isosti hattua Äkpa ry:n porukalle! Kiinteä sisäratapaikka on parhain jossa olen käynyt. Lämmin tila, mekkaustilaa mainiosti, tasainen lattia (vanha ESD-tila), mattorata tarpeeksi suuri.  Eikä tarvi korokkeella kuin kääntyä, niin voi vaihtaa krossiradalle ajamaan jos tekee mieli.

Radalle kannattaa lähteä kauempaakin!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 27