Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 24
31
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.06.10 - klo: 16.52 »
No nyt alkas olla kamppeet kohta konversioon kasassa. Enää ei puutu kuin moottoripukki. Tänään tuli liquidrc:ltä Losi Xcelorin 2100 Kv moottori. Magneetit ei ole ihan niin jämyt kuin esim. Medusan koneessa, mutta jämymmät kuin Feigaossa. Ohjaimena niin ikään Losin 2.4 ghz ja nopariksi Ezrun 150A.




32
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.06.10 - klo: 12.39 »
CRT.5 oli myös hyvä. :) Itse ajelin sellaisella sähköisenä puol vuotta.

33
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 08.06.10 - klo: 20.20 »
Ja palataanpas takaisin harrastuksen pariin. Tuli hommattua konversoitavaksi Hong Nor X1X-CRT. Vielä puuttuu toistaiseksi sähköt ja pukki. Akkukotelo tulee alumiinista. Gigaradio on matkalla. Jarruja en ajatellut jättää autoon ainakaan vielä.






34
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 07.06.10 - klo: 22.09 »
Mistä hankitte 1:8 truggyjen renkaat? Kuviolla ei varsinaisesti väliä. Tärkeimmät ominaisuudet olisi hinta ja kulutuskestävyys.

Tai oletteko kenties löytäneet jotain edullista rengaskauppaa ulkomailta? Ennen Suprasalesista sai halvalla tilattua, mutta nyt ne retkut kiskoo rengassarjojen rahdeista ihan uskomattomia hintoja. :( Myös edullisia 40-series renkaita voisi harkita.

35
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 07.06.10 - klo: 21.22 »
+++ Duster1
+++ Janezki
+++ Sprite
+++ jesi
+ Matti.l
+ ma-de
+ Vesa-Ratti
+ Shogunmarui
+ 4wdkanootti
+ ratakarju
+ Habaku
+ wictro
+ Audiko
+ sjos
+ tt-rc
+ Madfin
+ -rcmh-
+ AiR
+ Osgard
+ travi
+ örtsi
+ hamietti
+ SH.
+ ax scuba
+ HasaP
+ Samoth
+ Koppa
+ anavee


anavee lisätty

36
Sähköautot / Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
« : 06.06.10 - klo: 21.35 »
Makuja on tietysti monia. Mulla on inferno ve, ja olen kokeillut kaverin Ofna hyper 10sc:tä, mikä on vastaava kuin tuo slash 4x4, niin ei ne kyllä ole yhtään vertailukelpoisia keskenään.

Tavallaan silti oot ajanut buggylla, koska 10sc perustuu hyperin buggyn alustaan. Kulkua ja pitoa SC:hen saa tehokkaammalla tekniikalla ja laittamalla buggyn tai truggyn renkaat. :)

37
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 03.06.10 - klo: 17.57 »
Hintaero 150 ampeeriseen ei ole kovin suuri, joten samantien kannattaa ostaa se. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin ajettua sellaisessa maastossa, että 80A-versiosta pääsee käyttösavut ulos. Kokemusta on.

Nyt kun budjetti on tiukka niin pitää koittaa pihistää sellasissa asioissa joissa voi, mutta kai se on taivuttava 150A:han, kun 120A ei tue 4S:ää eikä sovellu mun käyttöön tällä erää.

38
Sähköautot / Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
« : 02.06.10 - klo: 10.47 »
Mites liitinpolitiikka menee akkujen yhteydessä?

Foorumilta löytyy jostain sellainen taulukko, mistä selviää että minkälaisia virtoja mitkäkin liittimet kykenee siirtämään. Moni käyttää deans-style tai alkuperäisiä deans-liittimiä. Todella hyvä vaihtoehto on Traxxasin liitin, joka kestää virtaa. Tamiyan kirkasmuovinen liitin on tehokkaissa systeemeissä ihan onneton ja todennäköisesti juotokset sulaa, jos virtaa rupee kulkemaan enemmän. Hobbycityn akuissa tulee mukana sellainen Flightmax putkiliitin joka siirtää varmasti hyvin virtaa, mutta kokemuksesta voin sanoa että hyvin helposti niillä liittimillä kytkee huomaamatta kaksi akkua oikosulkuun, jos vaikka on lataamassa akkua ja menee vaihtamaan laturiin toista akkua. Itse en enää niihin putkiliittimiin luota sen takia. Laittamalla sopivat liittimet voi myös saa akuista tehot irti.

Laturiksi kannattaa ostaa muuten sitten sellainen vähintään 5A lataava laturi, esim. Turnigy Accucel tai Imax B5/B6 ja siihen 230v virtalähde joka kykenee tarjoamaan latauksen verran amppeereja (5A laturiin 5A virtalähde). Laturi kannattaa ostaa budjetin mukaan, mutta joskus saattaa tuntua sille kun lataa noita 4-6 kennoisia lipoakkuja että olisipa tehokkaampi laturi. Laturin teho ja latausvirta määrittää sen että miten tehokkaasti se pystyy minkäkin volttista akkua lataamaan, kun akun jännite kasvaa niin latausvirta pienenee. Alussa siksi 5A laturi saattaa ladata nelikennoista lipoa 4-5A/h ja lopussa 3-4A/h. Jos on budjettia niin kannattaa ostaa 10-15A laturi (150-200W). Tuollainen laturi on siitä hyvä, että sillä pystyy lataamaan muitakin akkuja sitten tulevaisuudessa, eli sitä ei ole pakko hävittää jos harrastuksen muuten myy pois.

39
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 01.06.10 - klo: 23.39 »
Hmmh. 80A Xerun houkuttelisi hintansa puolesta. Riittäisiköhän miedoilla asetuksilla liikuttamaan 1:8 truggya 4S:nä, jos koneeksi laittaisi jonku Castle Neun esim? Vai palaakohan se varmuudella 5-6 kg autossa?

40
Sähköautot / Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
« : 01.06.10 - klo: 23.34 »
8 tunnin latausaika on tosiaan elämääkin pidempi, joten tarvinnee tilata äkäisempi laturi. Onneksi Ebay on tutumpi kuin omat taskut hifi-romppeiden tilaamisen jäljiltä, joten ulkomailta ostelu ei tuota ongelmia.

www.hobbycity.com -> Lipot, laturit
www.swanghobby.com -> lipot, laturit, yms escit
www.towerhobbies.com -> escit, autot, osat
www.liquidrc.com -> jenkeistä edullisesti kaikenlaista tavaraa dollarin toimituksella


41
Sähköautot / Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
« : 01.06.10 - klo: 17.13 »
Mökkikruisailuun ja satunnaiseen ajeluun kannattaa harkita hieman korkeammalla maavaralla olevaa autoa (1:8 truggy tai 1:10 corr), mutta 1:8 buggykin menee jo melko hyvin. Esim. tuo yllämainittu slash on yks vaihtoehto. Slashille vertailukohteeksi suosittelisin samanlaisista autoista Hong Norin corria (scrt 10) ja Hobaon corria (sc10). Ne autot perustuu 1:8 buggyyn ja just niihin polttisalustoihin, mutta kulkevat kyllä miedoillakin sähköillä (joutuu hankkimaan erikseen).

Yllämainitut hinnat akuista varmaan pitää paikkaansa Suomessa, mutta jos meinaa tilata jotain ulkomailta niin akut moni tilaa kiinasta, kun samaan hintaan saa ulkomailta esim neljä tai viisi akkua suomimyymälän sijaan. En silti kiellä sitä etteikö Suomesta kannattaisi ostaa ja kotimaista pitäisi suosia, mutta jos budjetti on tiukka niin sillon kannattaa harkita ulkomailta tilaamista tai ulkomailta tilattujen kamppeiden ostamista. Useimmiten kamppeet kuitenkin toimii sen verran hyvin ettei takuuasioiden kanssa tarvii temppuilla, mutta poikkeuksia on. Akkujen suhteen tietty on niin, että jos tilaa ulkomailta (etenkin kiinasta) niin se kärsitään yleensä persnahkassa, jos uusi akku/akkuja on rikki, kun takaisin lähettäminen on kalliimpaa.


42
Sähköautot / Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
« : 31.05.10 - klo: 23.25 »
Onpas kryptistä.

En lukenut sääntöjä ja ilmeisesti mainitsemani autotkaan eivät olleet kelpoisia.

Vähän hankala lähteä sua neuvomaan tarkemmin, mutta vaikka juuri noita alla mainitsemiani malleja et hakisi verkosta, niin noita merkkejä voisin ainakin itse suositella harkitsemaan niiden aiemmin mainitsemien sijaan. En osaa sanoa mikä olisi paras topikki lähteä purkamaan, mutta joko tuolla konversiotopikissa tai sitten "millaisen auton hankin? -tyylisessä topikissa. Ehkä tässäkin jos nyt muita selkeästi oikeampia ei löydy? Kartoita jossain mikä nyt on hakemasi auto, mihin käyttöön ja onko se juurikin crossari.

Ehkä kestävimmän auton saa muuttamalla polttisauton alusta sähköiseksi, joten kannattaa harkita esim. Hobao Hyper 7/8/8.5/9/10, Hong Nor CR X1/X2 ja sitten ehkä myös Xray, CEN tai Mugen ja sitten on Kyosho Inferno, joka joidenkin mielestä on kirosana, mutta noihin sun ehdokkaisiin verrattuna varmaan hyvä. Team Losilta ja HPI:ltäkin saattaa jotain löytyä.
Tietty valmiita sähköisiä 1:8 crosseja löytyy kans.

Joitain konversoituja 1:8 buggeja löytyy tästä topikista: http://rc10.fi/index.php?topic=33335.0

43
Sähköautot / Vs: Kyosho auton varaosat
« : 30.05.10 - klo: 09.48 »
Jos haluaa uudempaa tekniikkaa niin kannattaa katsoa tuolta hobbylinnasta lisää.
20 vuotta vanhaa autoa on turha alkaa virittämään nykypäivän tekniikoilla. Tehonsiirtohan siinä hajoaa.

Tietenkään hirmutehoja ei kannata autosta koittaa kutkutella ulos, mutta se että jos laittaa uuden tekniikan vanhaan autoon ei tarkoita sitä että tarvisi laittaa tehokkaimman moottorin mitä vehkeeseen saa.

44
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 26.05.10 - klo: 18.53 »
Eli olin laittanut noparin ja moottorin väliin abico-liittimet, jotta moottori/noparin vaihto olisi helppoa. Liittimet saivat vähän kosteutta, ja sitten ne hapettuivat sopivasti... Ei ihme, että moni suosittelee juottamaan noparin piuhat suoraan moottoriin. Itse kuitenkin jatkan liitinlinjalla aiempiin syihin vedoten.

Abicoliittimien tilalla kannattaa käyttää kullattuja putkiliittimiä. Ne ei ole kalliita ja ovat helppo kytkeä/irroittaa. Toisaalta myös virta kulkee paremmin niiden läpi ja voit saada enemmän kulkua autollesi.

45
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 25.05.10 - klo: 17.40 »
Pahoittelut spämmäyksestä. Josko joku osaisi vastata tähän: http://rc10.fi/index.php?topic=39325.msg442365#msg442365

46
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 23.05.10 - klo: 11.54 »
Mitenkäs nyt on nämä isot eZRunin ja XERUNIN säätimet kestäneet? Lueskelin tämän vuoden puolella laitetut viestit tästä topikista eli ilmeisesti XERUNIN kosteuskestävyys on huonompi kuin ezrunissa.

Entä XERUNIN tämä 1:8 kone, onko laatuluokaltaan castle neuta vastaava ja sellainen voimakasmagneettinen paremman hyötysuhteen kone vai verrattavissa Keda motorsin KD36 pannuihin?

OT: Tai tämä Losin kone? Muistaako joku oliko castle neuissa monta polea? http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=57187

47
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 23.05.10 - klo: 10.42 »
Kummassakohan on vikaa. Nopari vai motti? Mitenkähän näitä voisi testata yksittäin, kun nämä on mun ainoat harjattomat systeemit?

Moottori tuskin tekisi edestakaisin liikettä jos se on rikki. Veikkaisin noparia tai sitten vastaria.

48
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.10 - klo: 23.40 »
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?

en tiiä..varmaan 50mm, tolleen ulkomuistista. Mulle riittää että voimaa on sen verran että hyppää hypyt kerrasta yli.  Tolla meni...helposti.

Näemmä 50mm:lläkin kulkee.

http://rc10.fi/index.php?topic=43427.0


---

edit

49
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.10 - klo: 23.19 »
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?

50
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.10 - klo: 20.57 »
Kieltämättä tämä on ehkä kiinnostavin näistä corr-autoista. :)

51
Sähköautot / Vs: Maalit polttaa Protoformin teipit.
« : 15.01.10 - klo: 20.52 »
Tälle varmaan löytyy parempi paikka yleisistä. Korit & maalaus tms vastaav.

52
Kolot vaan koteloiden etureunaan ja avot. Uudet ei maksa p****akaan liquidrc:stä.

53
No ni nyt se sit kärys nopari tahi motti, kahella 2s lipolla revittelin sarjaan kytköksellä ja hyyty kerrasta hais pahalle ja oli molemmat tulisia, pinjonin vaihoin mikä tuli mukana mut vaikuttaako miten pahasti ku alla on jaton vanteet ja ne on vähä isommat ku 2.2?

Edit: nopari haisoo ainaki palaneelle mut miten testaan toimiiko motti?

Se minin pienempi pinion on tarkoitettu vakiorenkailla 3S/4S käytettäväksi. Vastaavasti se palvelisi jos käyttäisi 2S ja isompia renkaita. Itse vanteillahan ei ole merkitystä vaan sillä miten korkeat ne renkaat on olleet.

Nyt kun sulla on ollut molemmat niin välitykset ovat jääneet liian isoksi. Tietty renkaatkin on painavat pieneen autoon ja jos on laparenkaat ollu käytössä, niin niiden kokonaiskorkeuden mukaan pitäisi välitykset miettiä. Välitykset olivat raskaammat ja auto sekä renkaat ehkä lumessa (lisää massaa) niin voimansiirrolle se on ollut raskaampaa. Raskaampi voimansiirto vaatii enemmän tehoa ja täten myös virtaa. Moottori lienee pyytänyt enemmän kuin nopari on jaksanut antaa ja rikkonut sen.

Tällä ohjelmalla voi saada vähän suuntia välitykselle. Pitää tietää perän lautasen ja pinionin koko tai välityssuhde sekä muita asioita. http://www.rcracing.com/Gear_Ratio_Program_1100.cfm Muitakin löytyy netistä.. tämä ei ole välttämättä ainut oikea.

54
Laita buggyrenkaat ja -vanteet. Kuvioita on tarjolla vaikka mitä.

55
Paljonko tuo 1/16 e-revo huom! Harjallinen.....
Kulkee vakiona?
Mikä harjallinen toinen moottori siihe kandeis hankkii?

Ei sitä harjallista kannata miettiä! Tulee pitkässä juoksussa halvemmaks sijottaa se 50 eur enemmän ja ostaa suoraan harjaton!

56
Myös spurrissa voi olla pieniä kiviä jotka rutisee. Ne voi työntää kapealla meisselillä pois sieltä tai rapsutella varovasti hampaan uran suuntaisesti. Itselläni oli ongelmana että aina meni joku kivi spurriin. Sitten kun pari kertaa irroitti sen kiven sieltä spurrista niin päädyin ratkasuun että otin spurrisuojan pois. Sen jälkeen ei ongelmia ollut.

57
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 23.11.09 - klo: 08.06 »
Viitsiikö joku mittailla akkukotelon tarkkoja mittoja ja kertoa vielä spurrin ratastuksen määrän. Googlella ei löytynyt manuaalia.. Pohdin tämän(kin) auton hankintaa.

http://jesi.5cyl.net/-RC/tmp/Hong_Nor-CRT5_RTR.pdf
http://www.ofna.com/pdf/34970-Mini-Truggy.pdf
Kai toi on paras auto omassa luokassaan/kokoluokassaan, että ei se huono hankinta ole.

58
Joo harjatonta suoraan. Harjallinen ei maksa kuin 50 EUR vähemmän ja sitten jos haluaa VXL:n tekniikan siihen niin joutuu maksamaan 100 EUR+ että sellaisen saa. Vastaavasti harjallinen motti todennäköisesti hajoaa paljon aiemmin kuin harjaton niin äkkiä menee se hintaero moottoria vaihtaessa.

59
Perä alhaalla? Kiristä jousia ja lisää iskareihin 50-80k wt silikooniöljyä.

60
Ei sitä harjallista versiota kannata minirevosta ees harkita. Hintaero on niin pieni harjattomaan ja sitten jos rupee halpoja sähköjä laittaa siihen niin todennäköisesti tulee loppupelissä kalliimmaks joko siinä vaiheessa kun halvat sähköt poksahtaa tai jo siinä kun joutuu tilaamaan erikseen omilla postikuluilla ne sähköt muualta. Vakiot harjattomat sähköt on hyvät ja tehokkaat. Jos ostaa irrallaan VXL:n combon miniin niin tulee kalliimmaks.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 24