Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 24
61
Se on jännä tuo pyörivä massa... se niinku kasvaa pyöriessään... tosi jännä!

62
Sähköautot / Vs: Hyper 7 + Slash = Mun rojekti
« : 04.11.09 - klo: 09.21 »
Raksahteluhan saattaa kuulua moottorista + pinionista/spurrista jotka naksahtaa akselin pyöriessä ilman tehonsyöttöä. Rutiseekos auto jos ajaa ihan hiljaa ja kun antaa lämää niin rutina häviää? Samaa pystyy myös kokeilemaan jos työntää pitävällä alustalla autoa niin että moottori pääsee pyörimään.

63
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 04.11.09 - klo: 09.17 »
Kai tuohon spurrin ja pinjonin päälle tulee jokin suoja?

Mod 1 ei paljon suojaa kaipaa,

Lämää vaan ja perk****sti!

64
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.10.09 - klo: 21.15 »
Huomasin tuossa ,että eri kv luvun omaavan moottorin vaihdon jälkeen huomasin,että lämmöt tipahti kohtuu paljon ,koska aiemmin ajelin 3200kv motilla ja vaikka oli jäähdytyssiili ja puhallin niin lämmöt keikku 60 asteen paremmalla puolella.

Nyttemmin kun on tuo 2700 kv motti niin lämmöt on noin 40-50 astetta vaikka akku on edelleen sama

Tehoakin on riittävästi vaikka onkin kiinakone,mutta lähtee silti kuin pieni elukka...Joten lisää tehoa ei tarvi,ehkä vain laadukkaampaa konetta sitten kun budjetti antaa periksi.. :azn:

Sunhan ei ole pakko nostaa kennojen määrää, mutta moottorin voit vaihtaa laadukkaammaksi jolla tulee tehoa ja ajoaikaa lisää. Laadukas moottori nostaa vääntöä ja crt.5:n kokoisessa autossa vääntö tarkottaa sitä että voit laittaa isompaa pinionia huoletta jos vauhtia tarvii lisää. :)

65
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.10.09 - klo: 09.35 »
Huomaathan että isokokoiseen autoon sen koneen pitää olla minimissään 36mm paksu ja 70mm pitkä eli niin sanottu 540 XL kokoinen kone. Mitäs konetta sitten katselit? Konversiotapoja on monia. Jotku ostaa laadukkaan noparin ja halvan koneen, joku halvan noparin ja laadukkaan koneen. Jos vara on laittaa niin koneeseen kannattaa ainakin sijoittaa ainakin sen verran että ostaa Feigaon tai mielellään Castle Neu / Neu / Tekno Neu.

66
Probleema. Viikonlopun ajosessioiden jälkeen auto ei suostunut enää heräämään. Nopari vilkuttaa punaista valoa useammilla akuilla ja sitten kun ottaa virrat pois ohjaimesta palaa vihreä. Oliskohan servolle käynyt jotain -> hajonnut. En ole ehtinyt paljoa tutkimaan, mutta pitää tässä tutkia tarkemmin kunhan ehtii ja kokeilla vastariin toista servoa. Jos joku osaa tästä suoralta kädeltä sanoa niin saapi huikata.

Taitaa olla sama ongelma kuin tällä. Ehkä servo tainnu mennä.
http://www.youtube.com/watch?v=1LiAtkdhTgo

67
Voisko joku selittää yksinkertaiselle, auton mukana tulee pienempi pinioni jota neuvotaan käyttämään jotta saavutetaan 50+ mph. Epäloogistako, eeeei kaaaii.... :grin:

Koska kierrosten määrä nousee on pienempää pinionia käytettävä, jotta sähköt/moottori eivät rasitu ja kuumu liikaa. Etenkin 4S lipoa tai 12 nimh-kennoa käytettäessä se pinionin vaihto on käytännössä pakollinen. Toki saa isollakin rattaalla ajella, mutta hupi ei välttämättä kestä kovin kauaa(?). Lisäksi jos vaihtaa isommat renkaat niin voi olla että joissain tapauksissa pinion kannattaisi vaihtaa. En nyt omaa pinion-pussukkaani löydä että puhuttiinko siinä 3S:stä vai 4S:stä mutta kai 3S:stä jo.

68
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.09.09 - klo: 15.43 »
Akulla tosiaankin voisi olla kapasiteettia enemmän ja jatkuva purkuvirta vois olla kai 60A minimissä.

69
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.09.09 - klo: 15.11 »
Jos kori ei sovi niin onhan niitä olemassa korottavia tolppia jotka tosin pitäs asentaa alustaan.

70
Joo nyt kävin kokeilemassa eri rengassettejä. Auto oli johdonmukaisin hiekalla noilla renkailla siten, että takana oli vakiorenkaat ja edessä kapeat buggyrenkaat. Jos pystytte kokeilemaan niin edessä toiminee vakiorenkaiden kanssa vakiorenkaita kapeammat yhtä korkeat renkaat ja etenkin sellaiset joissa renkaan reuna on pyöreä eikä tökkääviä kuviointeja ole reunassa. Myöskin buggyn takarenkaat edessä toimi ihan mukavasti, vaikka olivatkin kuluneet. Suurin muutos auton käyttäytymisessä ettei se enää aliohjannut niin paljon. Toki asfaltilla auto kääntyy melko hyvin vakiorenkaillakin. :)

71
Mallasin buggyrenkaita itsekin... vielä pitäs käydä kokeilee.





72
Tästä on ollut varmaan jo kysymys aikaisemmin ketjussa, mutta mistä tuota keskidiffiä saa??

Liquidrc:stä ja se on ensimmäinen paikka mistä kannattaa Traxxasin varaosia katsoa.

73
Offtopic:
Kyllä itsekin voisin tilata ulkomailta, mutta on sen verran huonoja kokemuksia takuu asioissa, kun on tilannut tavaraa rapakontakaa. Eikä tästä lamastakaan selvitä, jos ihmiset antavat rahansa ulkomaille.

Towerhobbies on luotettava paikka. Se hoitaa asiallisesti takuut.

74
Toisissa bulletit, toisissa p*skat deansit. Vaihtelee ihan akun mukaan. Näihin autoihin sopivissa 2200 mAh 2S -akuissa näyttää tulleen deansit.

Mulle tuli aiemmin itselle bulleteilla.

75
Kun ootte saanu uusia flightmax akkuja niin onko niissä ollu bulletit vai fake deansit? Kaverille tuli nimittäin 2200 2s akkuja niin ne oli deanseillä ja mukana tuli dean-pussi jossa luki "free".

76
Tuntuu siirtyvän oma rc harrastuksen aloitus jonnekkin tulevaisuuteen, kun ei tunnu valitettavasti mini revoa saavan mistään suomesta, eikä ulkoimailta tilaaminen tule kyseeseen, kun menee mielestäni hankalaksi sellainen. Harmi. :/

Ehkä sitä joku saattas tilata sullekin uuden korvausta vastaan ulkomailta. 

77
Zippyjäkin vielä saatavilla - viime viikolla oli joku 850~ kpl. Kaverille tilattiin kai torstaina ja huomenna saattaa olla jo rixussa akut. 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6540

78
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.09.09 - klo: 17.21 »
Ton 1:5 auton renkaat lienee Maxx Mulcherit.

79
Tällänen maili tuli kaikessa lyhykäisyydessään: "This is an email to let you know that your product; ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C has arrived and is now in stock."

80
Sähköautot / Vs: Team Associated RC8Te 4WD
« : 09.09.09 - klo: 19.31 »
Esim mikä?

Itse rakennettuna tulee edullisemmaksi. Ei ehkä niin hyvä tai hieno ku tuo asso, mutta alustalle ei hintaa jää paljoa. Murto-osa käytettyyn.

81
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.09.09 - klo: 10.55 »
Tais olla se että laitoin Todella pitkät välitykset huippujen testaamista varten (21/62) mutta ei päästy jk:n kiukuttelun takia leikkipuistoa pitemmälle ja ajelin siinä kaheksikkoa turhautuneena...ja kun meno hyyty noin 10min jälkeen niin niin kiuas oli tulikuuma. Ajatelin että kyllä se nyt pikkasen kestää noilla pitkillä leikkimistä mutta ei

Liian pitkät välit varmasti on sitten hajottanut koneen ja lopulta se kahdeksikon ajelu. Noi ei kestä pitkää kasin suttausta kun ne tarvii vähän viilennystäkin. Toisaalta jos revittelee pientä aluetta räväköillä kiihdytyksillä niin virtaa kulkee eniten.

82
Ne turnigyn 2200 mah 2S:t on edullisia ja mahtuu just ja just. Ilmeisesti jollain pantasysteemillä sais hyvin laitettua. Noi flyermatet on vielä kalliita verrattuna noihin flightmaxeihin ja turnigyihin. Löytyy sieltä kans Rhinoa mutta sitten kapasiteetti on joku 1550, tosin pitäs tarkistaa löytyykö rhinoa hyllystä.

Olipa mukava viikonloppu... kuvioissa oli mukana minirevo. Pakkasin kaikki ajokamat kassiin, radiot, täyteen ladatut neljä akkua sekä laturi. Sitten porukoitten luona (120km~ päässä) huomasin että kassi jäi eteiseen. :( Noh.. tulipa tehtyä jotain hyödyllistä. :)

--

Edit. Eipä noi toisaalta ookkaan "kalliita", koska postimaksuineenhan noi ons amanhintaisia ku flightmaxit about. Eroa ei taida jäädä ku 2-3eur-.

83
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 04.09.09 - klo: 10.30 »
Laitoin tuon yllä linkitetyn myllyn tilaukseen. Ostopäätökseen vaikutti myös vahvasti tuo lainattu käyttäjäkokemus, mikäli se ei ole puutaheinää niin tässä on vielä hyvät ajelut ennen talventuloa.

KD36-50-08S 4400kv Brushless Inrunner

"I am running this motor in a 4x4 buggy with 4 inch truggy tires 23 pinion 64 spur with 2.26 rear end ratio and it will still spin all 4 tires on pavement!! So I just order another one. Very please with price and performance!!! Oh ya I GPS her at almost 60 with 9.6 nimh bats too!!"

Ezrun noista vaihtoehdoista ois kyllä ollu laadukkaampi. Jos ei kestäny ajoa niin pykälän pienempi kv-määrä olisi ollut hyvä vaihtoehto. Toisaalta jos sulla hajosi ezrun niin tuo KD hajonnee vielä nopeammin.

Mikä ezrunin sitten on hajottanut? Käyttötapa, heikko yksilö, olisiko pitänyt rasvata laakereita?

84
Sähköautot / Vs: Team Associated RC8Te 4WD
« : 04.09.09 - klo: 10.24 »
Eikö tällasta oo muka kellään suomessa? Ite tilasin tuollasen pari päivää sitte ja ajattelin siirtää savage fluxista sähköt siihen.

Muut konversiot tulenee edullisemmaksi kuin juuri tuo asso, ehkä se on syy.

85
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.09.09 - klo: 09.01 »
Nyt on omalla HongNor X2 CRT Pro konversiolla testailtu muutamat akulliset ja on se niin outoa kun auto ei keuli heti ympäri jos vähän enemmän kaasua antaa ja auto myös kääntyy kaasu päällä.Vertauksena savage flux jossa ei ollut näitä ominaisuuksia. :lol:
On se keskidiffi vaan hieno asia.

Tervetuloa tähän aateliseen keskidiffilliseen truggy& buggykonversiokastiin!

86
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.09.09 - klo: 09.45 »
Onpa huonosti leikattu inferno video. :O

87
Sähköautot / Vs: Trukkirenkaita Hyper 7
« : 02.09.09 - klo: 13.28 »
Sun autossa lienee jo 17 mm hexit kiinni. Et tarvitse muuta kuin trukkirenkaat vanteineen. Suomesta löytynee joitain vaihtoehtoja RC-garagelta. Kannattaa katsoa myös ebaystä mm. suprasalesilla on jotain mutta niiden postikulut on kalliit.

88
Mistä saa sitä pukkia&pinjonia, tai alumiinia mistä tehdä tuon pukin?

Pinioneja myydään monessa paikassa. Liquidrc.com:sta saa 5mm akselilla olevaa pinionia ja miksei foorumiltakin.

Onko sulla tai kaverillasi taitoa tehdä se pukki? Alumiinia saa varmaan monestakin paikasta.. jostain peltikaupoista tms. Pukin sijoittelu ja moottorin sijoittelu pukki ei sitten tule olemaan mikään piece of kakkupala.

Kehoitan vielä kerran miettimään että mitä oot tekemässä. 1/10 touring painanee 1-1.5kg ajokunnossa ja sun IGT painanee ajokunnossa 5-6 kg?

89
aijon myydä kaverille, toivoo että renkaar pyörii ja kääntyy niin maksaa 300€ siitä, aikoo sitten laittaa Mambat sun muut sinne...

No minusta kannattaisi vaan sitten hommata siihen se sähkömoottoripukki, pitää servo kiinni sekä alkuperäiset radiot. Enemmän hyötyä niistä sun 1/10 kamppeista on jos myyt ne jollekin sellaseen autoon, jossa ne ei hajoa heti. Tuollaisen rakentaminen on melkein sama ku että heittäs rahaa kaivoon. Jos haluaa että tuo kestäisi edes hetken niin pitäisi olla kaikkiein pienin pinioni mitä autoon saa kiinni ja sekin voisi olla liikaa.

90
akut on(2x 4600mAh nosram 7,2v NiCd), moottori on (550 ja 770 sarjan), nopari on, eli vaan ne asennuskilkkeet tarvitaan...

e: Nopari on Novak Tempest2 hyper fet 1:10 touringista, ei lankarajaa!

Äkkiseltään kuulostaa sille että autosta tulis minkä sais juosten kiinni... karkeesti näin kommentoituna.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 24