Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 24
91
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.09.09 - klo: 20.09 »
Lämpösensorilla pelaa nuo noparit ja ehkä motitkin. Pyörii sitten kun saavuttaa n-lämpötilan. Jos kevensit noparin pyytämiä tehoja tai vähensit ennakkoa pitäisi moottorin pyöriä viileämmin.

92
Mod1 pinioneita ei taida olla 3mm akselille mutta on olemassa / voi tehdä itse putkesta sovitteen. 50-70 EUR budjetti tuskin onnistuu.

Pelkästään moottoripukin hommaamiseen saattaa mennä 30-60 EUR rahaa, jos sen ostaa. Jos itse / kaverit ei kykene suunnittelemaan+tekemään moottoripukkia joka kestää kannattaa valmis tilata. Tuo saattaa käydä:
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmkyoshomount

Iso auto vaatii liikuttaakseen voimaa. Riittääkö 550 kokoinen moottori liikuttamaan kyseistä autoa riittävästi? Onhan kuitenkin kyseessä iso kokoinen auto. Yleensä isoissa konversioissa käytetään harjattomia 36/70 (540 koko, 70mm pituus) moottoreita ja esimerkiksi 4S/5S/6S kennoisia lipoja. Pieni moottori kuumenee ja palaa jos siitä koitetaan ottaa kohtuutonta vääntöä irti. Millekkähän autolle noi sun moottorit on tarkoitettu? Toki tuostakin voi auton saada noilla vermeillä tehtyä, mutta se on eri asia että kulkeeko auto mihinkään. Millaisiahan kierrosmääriä tuollaiset lankamäärät kehittää?

Nopeudensäätimeksi kannattaisi olla joku 80/100/160A jatkuvaa kestävä harjaton säädin. Laadusta riippuen maksaa 50/100/150/200 EUR.


93
Tuossa qazun videossa näkee selvästi miksi aloittelijan autot pitää kulkea ja kiihtyä kuinka kulkutautinen koira.
Jos kisailija olis ostanut kyseisen auton ja olis samassa paikassa ollut ajamassa hän olis tehnyt siihen kohtaan rata eikä ajannut edestakas kuten nuo harrastelijat yleensä ajaa. Ei sillä autolla tarvitse lainkaan olla mitään ajo ominaisuuksia kunhan kulkee KOVAA :grin:
Jerzi

Auton käyttäytyminen voi olla parempaa kuin mitä videosta selviää. Videoinnin jälkeen on säädetty, mutta toki kyse ei rata-autosta olekaan vaan kaikenlaiseen bashingiin sopiva auto. Ajaminen toki olisi helpompaa lisäksi jos olisi kuvaaja mukana. Ja btw 2S:llä ajetaan ja autoa pystyisi halutessa käskyttämään 3S tai 4S.

http://qazu.hetkonen.net/pic/rc/kuvausajoasento.jpg

Vertailuajoneuvoja ei taida nyt radalla olla, mutta tietty jollain tavalla auton saa käyttäytymään radallakin:
http://rc10.fi/index.php?topic=30827.msg357244#msg357244

94
Harmi kun noita bling bling osia ei vielä ollut tullut.
mm. keskidiffi, teräsvetari (mitkä on suhteessa aivan hiton kalliit).

Tuli otettua silver, niinkuin isoveljensä.

Teräsvetareita sai kai thetoyzilta ainakin miniin ja keskidiffiä liquidrc:stä. Hmmh. Mun mielestä kannattaa ensin ajella vaikka keskidiffin kanssa ja sitten punnita mitenkä auto kestää. :) Jos vetareita rupee paukkuun niin jos muovinen vetari maksaaa 5-6 eur kipaleelta niin kannattaako ostaa kalliita vetareita:

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11822&cat_name=MINI%20SLASH
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_categories.lasso?cat_id=1420&cat_name=MINI%20E%20REVO&action=list

95
Kuvanlaatu paranenee ajan myötä. Kannattaa kattoo video kokonaan, vaikka voi olla tylsä. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KTEYBQBMyh0[/youtube]

96
Mitäs mitäs? Katselin tuota puolikasta E-Revoa sillä ajatuksella että jos ostaisi sellaisen ja tuli vastaan "1/16 E-Revo VXL Brushed 4WD RTR" -malli. Ensin katsoin, että no kylläpä on edullinen tuo, kunnes huomasin, että nimessä lukee harjallinen, eikä harjaton. Tarkkana saa näköjään olla ettei tule kusetetuksi noilla harjakoneilla.

n. 251 EUR tuli maksamaan kotiin harjaton vehe, jos ois tulli ollu mun paikkakunnalla hinta ois piirun pienempi.

97
Vaikka Lipo akut tuntuvatkin olevan tällä forumilla suuremmassa suosiossa kuin NiMH akut, niin kysympä kuitenkin, että osaisiko joku suositella hyviä isompia NiMH akkuja, sekä nopeaan lataukseen sopivaa laturia mini e-revoon. Itse pidän Lipo akkuja vielä liian vaarallisena pojalleni.

Eli jotku tämän kaltaiset akun olisi hakusessa: http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=MA-1600-6Cell-ERevo-Pair&cat=221


Ihan tervettä varovaisuutta ja autokin kestää paremmin noilla Nimheillä.

Maxampsin akuista on vielä aika lyhyet kokemukset, mutta ne vaikuttavat ihan laadukkaille, johdotukset on tehty kunnon johdolla ja riittävällä poikkipinnalla, saa valmiina traxxas liittimillä, kennot on toki tehty kiinassa, mutta niin taitaa olla nykyisin kaikki!? Eli suosittelen kyllä maxampseja.

Ajettuani yhden akullisen minirevon mukana tulleella akulla ajokokemus oli todella laimea. Ainakaan ajettaessa yhdellä akulla ei auto edes kiihtynyt huippunopeuteen. Tänään ajettuani 2S lipoilla auto muuttui täysin ja ajoajat olivat silti melko ruhtinaalliset.

Maxampsin akkuja pidetään laadukkaina, mutta ilmeisesti nykyään eivät ole niin hyviä kuin ennen ovat olleet. Vertailun vuoksi kiinasta saa samalla rahalla 5.5 akkua (ilman posteja), kun maxampseja saa yhden. Eroa maxampsiin voi olla toki ajoajassa ja tehoeroa sen verran että sen havaitsee. Jos yksi kiinasta tulleista akuista sattuu kokemaan ennen aikaisen laukeamisen tai on alusta asti sökö niin tilataan lisää - vähemmän se 12 USD akku harmittaa kuin yksi 65 USD akku.

98
Eiköhän ois aika palata training modeen! :D

99
Tietty minirevonkin saa kulkemaan helvetisti jos haluaa, mutta luulen että tuo 60 km/h mitä 2S:llä irtoaa pitäs riittää itelle. :) Ehkä mieluummin 3S ku 2S jos alkaa vauhti loppumaan kesken. Kuhan vähän ajelee niin ehkä sitä saattaa alkaa kaivata keskidiffiä (on ollu kahdessa edellisessä autossa).

100
Sähköautot / Vs: E-savaan *ison* savan vetarit?
« : 21.08.09 - klo: 23.17 »
Myös tämäkin sopii, koska on piirun erilainen ku flux: http://rc10.fi/index.php?topic=18867.0

101
Meinasitko ottaa yöksi tyynyn viereen revon, kun on vielä niin puhdaskin ?  :grin:

Meinasin tänään tilata HooCeestä Flightmaxin akkujakin tähän pikku revoon, mut onkin kauppa miinuksella ikävästi.

No oli se niiku mielessä jo läppänä tänään, että emäntä saa nukkua sohvalla ja mä otan revon kainaloon. :smiley: En oo siis ajanu sillä vielä. Tuossa kuvassa se on otettu juuri paketista.

Itse tilasin neljä noita 2S Flightmax 2200:eja. Tulivat eilispäivänä.. nekin on tolkuttoman pieniä. No.. tarkotus olikin sijoittaa rahat järkevästi nopeaan, hallittavaan ja akkujen suhteen edulliseen autoon kun tän hankin. :) Lisäksi hankin Body Klip retairnereita.. tälläisiä mutta mustia.. pitäs vaan heittää koriin kiinni: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=43980

Huomenna sitten pitää tehdä testiajo kunhan selviää toi liitinhomma noiden akkujen kanssa. Fake deans narttuja ei ole itsellä.. veljellä saatto joitain olla joitain zipaleita ja ecpowerista tilatut deans ultrat ei ehtiny tänne vielä. Voihan sitä sen ekan testiajon vetää tolla vakiakullakin.. heittää vaan hauenleuka-adapterin laturiin kiinni ja lataa. :)

Kyllä syyhyäis ottaa ja tilata jo auto, mutta kun on vielä 1,5kk pojan synttäreihin aikaa.
Eikä kehtaa käytettyä antaa paketissa lahjaksi (isi vähän kokeili).

Lopeta se spekulointi ja tilaa saman tien pari noita. :D

102
\o/

Piti ottaa pikakuvat, vaikka ei heti pääsekään ajamaan. :P Koko on mielenkiintoinen. :)




103
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.08.09 - klo: 14.42 »
Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Mistä sää tollaset hinta haarukat oot keksiny? HN:äähän saa uutenaki jo tohon 400 euroon...

Perustuu perimätietoon.

Oho, mikäs tekee tuollaisen hintaeron noiden autojen välillä? Onko honkkari sitten vaan parempi?

Rullaavan honkkarin jälleenmyyntihinta on ollu vähän tai enemmänkin korkeampi kuin hobaon. Ja pidän kyllä honkkaria laadukkaampana.

104
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.08.09 - klo: 12.25 »
Minkä ihmeen 100-300 eur? Eihän noissa oo ku 2kympin hintaero :shock:

Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Eikä se konversion tekeminen uutta autoa välttämättä tarvi.

105
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.08.09 - klo: 21.32 »
Mä oon tukenu kanssa kohtuullisia rpm:iä noissa truggeissa. 28000 - 35000 saa jo hyvin kulkevan auton sekä tuollasella laadukkaalla vääntävällä koneella voi tehdä niin että hoitaa pinionilla loput. :)

106
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.08.09 - klo: 12.13 »
Tulee olemaan tosi vaikea valinta kummasta autosta lähtis rakentamaan...

Mä helpottasin valintaa siten, että jos ei oo rahasta kiinni niin ehdottomasti honkkari. Jos taas se 100-300 eur on iso raha taloudessa niin sitten ST PRO. :)

107
Mitä hyötyä tuosta keskidiffistä oikein on?? (sori OT)

Ei se varsinaisesti ole OT. Jos haluaa unohtaa keulimisen ja kikkailun sekä keskittyä ajamaan niin keskidiffi kannattaa laittaa. Parantaa auton käyttäytymistä kun ei ole ns. suoravetoinen ja kääntyvyyskin paranee.

Esim. noissa kisapolttiksissa ja niistä rakennetuista konversioissa on keskidiffi joka parantaa huomattavasti autoa.

108
Niille jotka eivät vielä tiedä - 1/16:iinkin on saatavilla nyt keskidiffiä eikä hintakaan ole paha.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=236689_455&products_id=60549

109
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.08.09 - klo: 10.13 »
Spurreja taitaa mennä, ainaski ku on kyse harjattomista.

Vaihtamalla 32p spurriin (jaton esim.) menee niitä vähemmän, mutta koppa ei välttämättä mahdu kiinni (pölysuoja) ja pinioniksi voi tarvita pitkän 32p:n.

110
Sähköautot / Vs: E-Revo --> CORR konversio
« : 14.08.09 - klo: 22.05 »
Sehän on aika s*****allisen näköinen. :) Väistäsin toiselle puolelle tietä jos tulis vastaan... oli sitten viikatteen kanssa tai ilman. :)

111
Jos käytätte tupla akkuja niin laittakaa ihmeessä auton mukana tullut pienempi pinjoni kiinni, pysyy lämmöt kurissa.

Laittanen 2S rinnan tai singlenä. Mitkäs akut olet kytkenyt sarjaan?

Onkos diffeissä ollu ongelmia?? vai onko pelannu moitteettomasti. Onko saatavissa lapa renkaita vaikka montulle?? ja sitten vielä onkos ollut lämmöissä ongelmia kun nopari ja motti on tosi lähekkäin??

Auto on melko uusi tuttavuus suomessa, että suomalaisilla on vähän tietoa jos ei lue vaikkapa traxxasin foorumeita. Tutki sieltä!

Renkaita kannattaa ettiä vaikka liquidrc:stä. Autossa on 12mm hexit ja siihenhän heittää vaikka sand paddlet mutta toki pyörivä massa kasvaa eli laittamalla raskaat renkaat voi aiheuttaa enemmän tuhoa. Toki kannattaa muistaa, että kaikki vanteet eivät välttämättä käy heittämällä. Sitten on olemassa 1/18 paddleja vai oliko ne 1/16, mutta niissä on eri hexit. Uskoisin että pitoa melko hyvin saisi jo 2.2" buggyn renkailla joissa olisi karkea kuvia tai sitten vaihtoehtoisesti vaikkapa hpi super nitron rallikuvioiset renkaat. Aika makeita vanteitakin olisi supernitroissa ja rengaskorkeus olisi samaa luokkaa originellin kanssa.

Tässä erinäisiä rengas + yms. virityksiä, lisää löytynee trx foorumeilta:
http://rc10.fi/index.php?topic=30827.msg349970#msg349970

112
Nyt lähti oma minirevo tilaukseen. Saapa nähdä tuleeko ens viikolla. Ja vastaus siihen mitä jotku varmaan jo miettii on 263,50 USD.

113
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 12.08.09 - klo: 19.05 »
--

114
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 12.08.09 - klo: 10.05 »
Jos tuote menee tulliin niin voi varautua maksamaan 26.5% ALV:ia ja tullia kokonaishinnan päälle. Tullilla on omat kurssit ja ne on luettavissa niiden www-sivuilta, joten tullille maksettava määrä voi olla eri vaikkapa seuraavassa kuussa.

Eli noiden perusteella nopari olisi noin 115€ + joku summa toimituskuluja?? Ja samoin combolle jäisi 176€ + toimituskulut??

Laitan vielä varmuuden vuoksi. Kokonaishinnalla tarkoitin tuote+rahti.


Esim.
Hinta toimituskuluineen: tuote + rahti = 100 USD
Maksettavan alvin + tullin osuus: 100 USD / 1,40 * 0,265 = 18,93~ EUR
Kokonaishinta + alv + tulli: 100 USD / 1,40 * 1,265 = 90,36~ EUR

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/tuonti/valuutan_muuntokurssit/index.jsp

115
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 12.08.09 - klo: 09.43 »
Towerissa combot ennakkomyynnissä, 195usd combolta.

Ja pelkkää noparia 128usd.

Voitko valottaa, kuinka paljon tuolta tulee posteja/tulleja/muita kuluja?

Jos tuote menee tulliin niin voi varautua maksamaan 26.5% ALV:ia ja tullia kokonaishinnan päälle. Tullilla on omat kurssit ja ne on luettavissa niiden www-sivuilta, joten tullille maksettava määrä voi olla eri vaikkapa seuraavassa kuussa.

116
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 11.08.09 - klo: 17.23 »
Ootko kalibroinu noparin uusiksi?

Tai laittanut ohjaimen kaasun trimmit pieleen? :)

117
Sähköautot / Vs: GM Genius LiPo asetukset
« : 10.08.09 - klo: 23.13 »
Jos käytätte pöytätietokonetta kokeilkaa laittaa keskusyksikön takana olevaan USB-liittimeen, jos olette laittaneet edessä olevaan.

118
Sähköautot / Vs: Ofna/jammin/hn Short Course autot?
« : 09.08.09 - klo: 18.14 »
En tiedä tehoeroista ja miten taitava kuski ajaa, mutta vaikuttaa nopealta. Kaikki muut radalla olevat autot kaatuilee ja on hitaita... aliohjaavia. :)

119
Sähköautot / Vs: Pystyykö korjaamaan
« : 08.08.09 - klo: 11.08 »
Eikö kyse ole taas tietystä automallista? Tälläiset kysymykset automallien omiin topikkeihin.

120
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.08.09 - klo: 10.55 »
Parahin Ukko,

Ensisijaisesti suosittelen Mamba Monster Max v3:sta nopeussäätimeksi (MMM v3) ja moottoriksi Neu / Castle Neu / Tekno Neu 2200 Kv. Hankittavan moottorin pituus täytyy olla min. 70mm ja paksuus 36mm. Vesitiiviys lisää paketin hintaa. Todennäköisesti vesitiiviistä nopeussäätimestä joudut maksamaan 250 euroa.

Lipot hobbycitystä ja niiden jatkuva virranantokyky saisi olla 100A eli vaikka 2S 5000 20C tai 2S 4000 25C. Ne jotka on hankkinu lipoja hc:stä e-revoon voinee auttaa mitkä sopii parhaiten.

--

Tietty käytettynä voi löytyä hyviä muitakin moottoreita kuin NEU:n. MM. Medusa. Itselläni ois sellanen, mutta joo pitää ensin myydä auto että voi myydä mahdollisesti muuta.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 24