Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stinde

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14
31
Kilpailukutsut / Vs: LSOR 2022 3 osakilpailu , Kuopio
« : 25.06.22 - klo: 09.59 »
Ilmoittautuneet :

Jokkis
Kalle Raatikainen
Simo Kauppinen
Alexander Kauppinen ( Junnut )
Niko Poikkeus
Antti Härmälä
Jaakko Maijala
Mikko Ylinen
Saul Peltola
Sampo Pakkala ( Junnut )
Petri Onatsu


2wd
Elias Lehtimäki
Antti Härmälä
Jukka Järvinen


4wd
Pekka Heikkilä
Esa Lehtimäki
Vesa Erkkilä
Mikael Rajala
Jari Paasikivi
Petri Hoffren
Ever Kelt
Saul Peltola
Samu Paavolainen
Sampo Pakkala


Ilmoittautumisia määräaikaan mennessä luokittain seuraavasti

Jokkis : 10 kuskia
OR 2WD : 3 kuskia
OR 4WD : 10 kuskia

Jokkis ja OR 4WD jaetaan kahteen erään , että kuskit mahtuu soppelisti ajajakorokkeelle

Jokkis Junnut ajaa samassa erässä "Senioriden" kanssa, mutta lopputuloksissa Junnuluokan pytyt jaetaan heidän keskinäisen tuloksen mukaan

32
Kilpailukutsut / LSOR 2022 3 osakilpailu , Kuopio 9-10.7
« : 25.06.22 - klo: 09.55 »
LSOR 2022 3.osakilpailu Kuopio 9-10.7 4WD ja 2WD ja SC, RC Jokkis, Outlaw

Kilpailun tiedot
Kuopion RC-radalla Lauantaina ja Sunnuntaina
9-10.7 2022 klo 9.00 alkaen.

Alustava aikataulu
Lauantai
•   Ilmoittautuminen 10.00
•   Ohjaajakokous 12:00
•   Vapaat harjoitukset 10:00-12:00 luokittain
•   Alkuerät (2x10min) ajetaan pisteajona 12.30– 14.30
•   Finaalit n.klo 14:40-19:30
Sunnuntai
•   Harjoitus 10.00-11:00
•   Finaalit 11:00-14:30

Kilpailupaikka / osoite
Kuopion moottorirata, ScrapHill
Mustamäentie 61
70800 Kuopio

Ilmoittautuminen
ILMOITTAUTUMISET 4.7.2022 klo 20:00 MENNESSÄ.  Ilmoittautumiset osoitteeseen timo.jokinen(at)gmail.com

Otsikoksi OR5/4WD /2WD /SC ja kuljettajan nimi, tai RC Jokkis Kuljettajan nimi, tai Outlaw kuljettajan nimi.
Ilmoittautumisen yhteydessä TULEE ilmoittaa !
•   Kilpailijan nimi, Auton merkki ja malli, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•   Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
•   Henkilökohtaisen transponderin numero tai vuokratransponderi järjestäjältä hintaan 15 €. Rikkoontuneesta ponderista vastaa vuokraaja, vuokrapondereita rajoitetusti

- Osanottomaksu
   OR5 luokat 30€
   RC JOKKIS 20€
   Outlaw 20€

Jälki-ilmoittautumismaksu on 100 €. Jos
kuljettaja ajaa kahdessa luokassa toisesta
ilmoitusmaksusta vähennetään 10 euroa.

- KUNKIN KILPAILUN ILMOITTAUTUMISMAKSU maksetaan kilpailupaikalla
  löytyy maksupääte, mutta käteinenkin käy

Palkinnot
Jokaisessa osakilpailussa palkitaan A-finaalin kolme parasta kuljettajaa muisto- tai esinepalkinnoilla. Sarjan kolme parasta palkitaan myös muisto- ja esinepalkinnoilla.

Rata
•   Pinta: keinonurmi
•   Pituus: noin 225 metriä
•   Leveys: n 4 metriä

Tuloslaskenta
AMB RC4 dekooderi. Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja.

Vastuuvapaus
Kilpailija osallistuu kilpailuun omalla vastuulla.
Järjestäjällä vastuuvakuutus, henkilö ja aineellisissa vahingoissa.

Muuta
•   Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat
•   Ei WC:tä
•  Puffet on , pyttäriä yms tarjolla

Tapahtumassa videoidaan eri lähtöjä ja jos jostain syystä et halua itsesi näkyvän taltioinnissa, ilmoita tästä kisapaikalla järjestäjälle ja sinulle kerrotaan paikka mistä voit kisoja seurata ilman päätymistä julkaistavalle taltioinnille. Sama koskee myös valokuvausta eri lähdöissä ja palkintojenjaossa

33
Tulokset / LSOR 2022 2.osakilpailu Raisio
« : 19.06.22 - klo: 20.20 »
LSOR sarjan toinen osakilpailu Raisiossa ajeltiin hyvässä säässä seuraavin tuloksin

RC Jokkis Juniorit
1. Sampo Pakkala (3)
2. Vilho Sillankorva (4)
3. Alexander Kauppinen (5)

RC Jokkis
1. Juuso Rauäng (4)
2. Rauno Kallionpää (1+6=7)
3. Antti Härmälä (2+5=7)
4. Petri Koivisto (6+2=8)
5. Niko Poikkeus (3+5=8)
6. Saul Peltola (4+4=8)

2WD Buggy
1. Marko Laitinen (3)
2. Jukka Järvinen (4+1=5)
3. Elias Lehtimäki (2+3=5)
4. Petri Koivisto (7)
5. Antti Härmälä (10)

4WD Buggy
1. Pekka Heikkilä (2)
2. Jari Paasikivi (4)
3. Esa Lehtimäki (7)
4. Esa Myllymaa (10)
5. Samu Paavolainen (6+5=11) 34 kierrosta 20.11
6. Vesa Erkkilä (5+6=11) 32 kierrosta 20.30
7. Mikael Rajala (12)
8. Sampo Pakkala (15)

Kiitokset kisailijoille
Timppa

34
Kilpailukutsut / Vs: LSOR 2022 2.osakilpailu Raisio 19.6
« : 16.06.22 - klo: 19.38 »
Ohessa eräjaot ja aikataulu sunnuntaille

Timppa

35
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU Kerhocup IV Tampere
« : 06.03.22 - klo: 09.22 »
Viimetippaan on viel runsaasti aikaa  :wink:

36
Kilpailukutsut / Vs: KAATISKUNKKU 11 Raisio 18.9.2021
« : 15.09.21 - klo: 10.37 »
Vähän viilasin aikataulua...
Toki muutokset vielä mahdollisia  :wink:

Timppa

37
Mitenkäs perjantaina pääsisi treenaamaan ?

-Timppa

38
Kilpailukutsut / Vs: TUURI RC 9.7-11.7.2021
« : 07.07.21 - klo: 09.01 »
Alustava aikataulu ja erälistat .... liitteenä.

Timppa

39
Kilpailukutsut / Vs: TUURI RC 9.7-11.7.2021
« : 15.06.21 - klo: 15.12 »
Mukaan ja matkaan vaan ... itselle ei ainakaan aiheuta mitään muutosta nykyiseen Mini setuppiin
Jätetään kiristävät pipot kotiin ja vietetään mukava viikonloppu Tuurissa myös FG Sportline luokan lähdöissä.

Ja nyt Porssen , Bemarin , yms korit varastoista ajoon .. Toki Minilläkin saa ajaa  :wink:


Timppa 

40
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 04.10.20 - klo: 17.48 »
Tänään Raision Lukiolla todettua tähän lisämausteeksi... Anteeksi näin etukäteen  :wink:

Antti ajeli uusien sääntöjen mukaisella koneella nelkkua ja Tuomo 17,5 koneella olevaa etuvetoa.
Ja ylläri pylläri , parin vedon jälkeen oli topläpit tuhannesosalleen samat.
Kun jätkät ajeli peräkkin, niin oli se kyllä tasaväkistä vääntöä jota oli ilo katsella.
Tuomo sai pienen edun Raision pitkällä takasuoralla, mutta otti sitten takkiin mutkissa huonomman ulostulonopeuden muodossa.

Se jos etuvetoon laittaisi saman koneen... niin ei se enää mitään kilvanajoa valitettavasti ole  :embarrassed:
Tämänpäiväisen perusteella livenä tilannetta seuranneena , mun johtopäätös on et 21,5 koneella ei valitettavasti etuvedolla pärjää

Et tämmöttös Turus, terveisin Timppa

41
Kilpailukutsut / Vs: KAATISKUNKKU 10 RAISIO 19.9.2020
« : 18.09.20 - klo: 21.20 »
Kaatiskunkku 2020 Aikataulu

Harjoitukset  2 kierrosta

Jokkis Nuoret Erä 1   8:00      9:25      ( 5min )
Jokkis Nuoret Erä 2   8:10      9:35      ( 5min )
Jokkis Erä 1           8:20      9:45      ( 5min )
Jokkis Erä 2           8:30      9:55      ( 5min )
OR 2WD                8:40      10:05      ( 10min )
OR 4WD Erä 1      8:55      10:20      ( 10min )
OR 4WD Erä 2      9:10      10:35      ( 10min )

Ohjaajakokous 10:55


Alkuerät 3 kierrosta
Jokkis Nuoret Erä 1   11:10      12:40      14:10      ( 5min )
Jokkis Nuoret Erä 2   11:20      12:50      14:20      ( 5min )
Jokkis Erä 1             11:30      13:00      14:30      ( 5min )
Jokkis Erä 2             11:40      13:10      14:40      ( 5min )
OR 2WD                   11:50      13:20      14:50      ( 10min )
OR 4WD Erä 1         12:05      13:35      15:05      ( 10min )
OR 4WD Erä 2         12:20      13:50      15:20      ( 10min )


Finaalit
Jokkis C                 15:50      ( 5min )
Jokkis Nuoret B      16:00      ( 5min )
OR 4WD B             16:10      ( 10min )
Jokkis B                16:25      ( 7min )
Jokkis Nuoret A      16:40      ( 7min )
OR 2WD A           16:55      ( 15min)
Jokkis A                17:15      ( 12min )
OR 4WD A            17:35      ( 20min )

42
Kilpailukutsut / Vs: KAATISKUNKKU 10 RAISIO 19.9.2020
« : 18.09.20 - klo: 19.32 »
Sale on arponut erät... jaot ohessa

1. Jokkis Nuoret :
  Essi Närvä
  Viivi Nyroos
  Linnea Ronkainen
  Aaro Närvä
  Urho Kankare

2. Jokkis Nuoret :
  Viljami Nyroos
  Vilho Sillankorva
  Aleksi Ylikruuvi
  Tuire Rosengren

3. Jokkis
  Rauno Kallionpää
  Tuomas Arponen
  Juuso Rauäng
  Valtteri Pausio
  Ville Juusola
  Saul Peltola

4. Jokkis
  Risto Närvä
  Antti Härmälä
  Markku Huhtala
  Santeri Jokela
  Timo Ronkainen
  Marko Leino
  Teppo Kankare

5. 2WD Buggy
  Esa Lehtimäki
  Antti Härmälä
  Petri Koivisto
  Hanno Kruus
  Saul Peltola

6. 4WD Buggy
  Jethro Lehtojärvi
  Esa Myllymaa
  Jari Paasikivi
  Mikael Rajala
  Samu Paavolainen
  Jukka Järvinen

7.  4WD Buggy
  Saul Peltola
  Ville Juusola
  Vesa Erkkilä
  Jari Roslöf
  Tomi Koivisto

43
Kilpailukutsut / Vs: LSOR FINLAND 2020 11.7 Korpilahti
« : 09.07.20 - klo: 11.29 »
Aikataulu ja erälistat..

Oheisissa liitteissä

44
Bensa-autot / Vs: FG MINI 4wd CHALLENGE FINLAND 2020
« : 29.01.20 - klo: 10.33 »
Yritän ajaa kaikki kisat 2020...mut ainahan ei sit natsaakkaan...

Timppa

45
RC-kerhot ja -radat / Vs: TUA Areena Turku
« : 22.01.20 - klo: 14.33 »
Lauantaina puolilta päivin aloitellaan tasamaapuolella kisat, mutta Offi puoli on normisti käytössä.
On-road kuskit tulee paikalle 11 paikkeilla, eli voisi olettaa että kympin jälkeen ekat saapuu paikalle

Takamekkaustilassa on pöytiä ja tuoleja... eli niitä ei vältäämättä tarvitse roudata..

46
Jatkampa tänne Tulospuolelle "palaute / kommentti osiota"  :wink:

Komiat tilat , niinkuin tuolla jo todettiinkin. Varikkotilaa löytyi ja Murulassa oli varsin maittavat ruuat.
Lämpöäkin löytyi varoitteluista huolimatta riittämiin ja nyt siis tarkoitan ilman lämpöä  :roll:
Radassa ens alkuun näytti, et eihän siinä ole muuta kuin mutkia.. mutta varsin ajettavahan se loppupeleissä olikin. Jopa tällaiselle puolsokealle silmäpuolelle ... joka aina nurisee mutkista  :angel:

Sitten tuosta näppäilyä herättäneestä ajotavasta...  johon jokainen kuski pystyy itse vaikuttamaan ja antamaan esimerkkiä nuoremmille kuskeille... jotka valitettavasti imee / oppii ajotyylin meiltä vanhemmilta kuskeilta.

Ohittamisen ja tilan antamisen oppii vain ajamalla.. 
Ohittaminen on tasaväkisten kuskien välillä kunnioitusta edellä ajavaa kohtaan ja ennen kaikkea malttia odottaa virhettä jonka toivottavasti edellä ajava tekee. Ei siis itseltä pientä avustusta edellä ajavan takakulmaan tai kylkeen.
Kierroksella ohitus on sitten toinen juttu, josta helpoimmin selviää kun ajaa mutkan vähän leveäksi... niin kyllä se nopeampi kierroksella ohittava puikkaa sisältä ohi. Ja kummankaan ajo ei kärsi.
Tässä taas tulee kuuluttajan rooli isoksi , että kuskeilla on tilanne tiedossa. Ja nyt en tarkoita että ajanottajan pitäisi kuuluttaa tilannetta ja oheistaa kierroksella ohitettavia... Mutta tämäkin vaatii niitä henkilöresursseja jotka ovat useasti rajoitetut.
Ideaali tilannehan olisi että on ajanottaja , kuuluttaja ja pari tuomaria .. jotka yhteistyössä seuraa erän tilannetta.
Itse useasti eri kisojen ajanotossa toimineena voin sanoa , että kiirettä pitää ja tuomarointi ei enää onnistu.. vaikka sekavaa selostusta useasti mikkiin höpisenkin  :laugh:

Mutta mukavaa oli ja saatiin taas tiukat väännöt Möttösen Mikan kanssa aikaiseksi, kuten niin useasti ennenkin

Seuraavaan kisaan...
-Timppa


47
Mikäs oli pöytä ja tuoli tilanne ?

Huomista "ahtaamista" ajatellen  :wink:

-Timppa

48
Perjantai ehtoolla, Sommelon suuntaan herkistämään ranteita.... :wink:

49
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 11.11.19 - klo: 21.46 »
Saattaapi olla kuus kisaa tai siis neljäkin liikaa ainakin meikäläiselle ..

Kolmeen päässee melko suurella todennäköisyydellä osallistumaan.
Tänä vuonna vaan osui Äänekosken ekan kisan ajankohtaan jo muuta

Mutta valintoja tehdään tilanteen mukaan... et tälleen  :wink:

-Timppa

50
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 17.10.19 - klo: 08.15 »
Mahtaisiko sensorikaapeli auttaa moiseen ryntäykseen...
Koska nythän ilman sitä noparilta paukahtaa täpöllä virtaa koneelle.
Jos olis kaapeli kiinni niin kaasun asennon mukaan virta lisääntyisi ja yllättävää rykäisyä ei tapahtuisi

Joku klassikki-kuski vois testata teoriaa  :wink:

-Timppa

51
Uusi kausi vanhat kujeet..  :wink:
Päiviä muutettu 21.10.2019

52
Citikka tosiaan lensi pääsuoran lopussa....Mutta tais olla kyllä Pinionin piikeistä kiinni  :roll:
Ei lähtenyt kurvista...mut suoran pää tuli silmille

Ei noparin turpot ja ennakot minunkaan mielestä toimi ilman sensorijohtoa.

Mutta Blinky-moodi eli nolla-ennakko noparista ja sensorijohto olis ratkaissut tämän ongelman  :wink:
Helppo "katsastaa" ja kyllä sen sit tosiaan huomaa jos joku koittaa kusettaa .  Vauhdin muutos on senverran merkittävä.

-Timppa

Ps. Ilman sensorijohtoa moottori rusahtaa tosi ikävästi liikkeelle lähdettäessä.
Rasittaa moottoria, noparia ja vetorattaita  :sad:
Ainakin mun halpisnoparilla

53
Isolla ( D60 ) renkaalla jatketaan... sittenkin...kö ?

-Timppa

54
Menipä ohi silmän tuolla edellä ollut viesti...

Itse kyllä sallisin sensorijohdon Compissa, moottori toimii pehmeämmin kun nopari "tietää" missä vaiheessa kone on.
Nopari tietty "blinky-moodissa", eli 0-ennakolla

-Timppa

55
Vähän "lookki" kärsii...ilman siipeä siis  :wink:
Kenties Compin korkeutta vois laskea,  varsinkin jos renkaan halkaisija pienenee

-Timppa

56
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 01.08.19 - klo: 20.30 »
Eli kahden akun taktiikka käyttöön :roll: :wink:
Tosin voi aiheuttaa haasteita....sijoittelussa :laugh:

57
Vähän "off-topic"...  :roll:
Juu Turkkuses on ajeltu Xpressin mineillä 21,5T koneella ja on ihan eri luokassa kun etuvetoinen Tamiya.
Eli kaksi eri luokkaa, ei sotketa toisiinsa  :wink:

Timppa

58
Bensa-autot / Vs: Turun seudun bensa-autopaikat tai radat
« : 01.05.19 - klo: 18.56 »
Varsinaista 1/5 On-road rataa ei vielä ole Turun suunnalla
Tosin hanke on vetämässä.... katotaan kuin käy

59
Bensa-autot / Vs: Turun seudun bensa-autopaikat tai radat
« : 01.05.19 - klo: 18.52 »
Ihan pikku tarkennuksena... On vai Off road kalustolla liikeellä ??

Raision kaatiksen rata on Off-road rata, jokkista jne.

Kerttulassa just pystyy ajamaan On-road autolla.
Korokkeen päädyssä on infoo kerhopäivistä, mutta muuten sinne voi mennä oman aikataulun mukaan.
Toki maalaisjärkeä kannattaa käyttää , ettei päristele ihan aamusta ja sit lopettelee suht aikaisin

-Timppa

60
Sensoripiuha kiinni Pääsiäisen testeissä ... sensorin vuoksi ei tarvinnut Dremeliä näyttää.
Mutta moottorijohtojen juotospintoja varten pitää runkoa avartaa ,että saa moottorin kiinni runkoon.

-Timppa

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14