Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stinde

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 14
61
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä

3000kv kone + 16T + isosliksi
    * Tutkaan 39-40km/h
    * kierrosaika n.14,1 s

10,5T HW + 16T + isosliksi
    * tutkaan 42-43km/h
    * kierrosaika n.13,8 s

10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
    * tutkaan 40-41km/h
    * kierrosaika n.14 s

Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla

Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee  :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni...  kurvit laajalla linjalla  :shocked:
0-ennakko  +  18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka  pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa

Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:

Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille

Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi

-Timppa

62
Bensa-autot / Vs: FG MINI 4wd CHALLENGE FINLAND 2019
« : 17.04.19 - klo: 10.38 »
Jonon jatkona....  Keskeytän kuitenkin  :wink:

Timppa

63
RSRCA Tiimi kiittää ja kuittaa... rattoisa päivä kisailun merkeissä meni yhdessä hujauksessa

Rataa kierrettiin ja saatiin vaaleanpi ajolinja mattoon... Vastapainoksi kädet oli mustana renkaiden putsaamisesta  :wink:

-Timppa

Ps. 10000mAh akut tilauksessa, seuraavaa enduranssia varten  :roll:

64
OK, kiitti infosta... pitää mietti, et jos tois kamat jo tänään

Timppa

65
Onko tänään ( torstai ) illalla ketään paikalla ??
Vai tähtäänkö pe klo 20  , mut pitääkö tulla taksilla  :roll: :grin:

Timppa

66
Mutta jospa on Enduranceen oma Tiimikori... Ei mikään Turistikori, vaan LowRider :wink:

No jospa sitten laitetaan 49 , korin tyyppimerkinnän mukaan  :grin:

-Timppa

67
Mitens autojen/tiimien numerointi.... onko tarpeellista oikeestaan ..
Muutama auto kiertää rataa ja tuskin kahta samalaista koria on liikkeellä..

Ja onhan aina mahdollista, että tiimit ilmoittaa saman numeron...vaikk ei todennäköistä

-Timppa

68
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 04.03.19 - klo: 10.08 »
Kelpaa...

Testissä RS Audi havaittu huonommaksi , kuin Subaru   :wink: :grin:

69
Länsirannikolta pari tiimiä

Tiimit alkaa muodostumaan
T.O.N.H. Team
Kallionpää Rauno
Kallionpää Miksu
Arponen Tuomas
Rannikko Juuso
RSLR Team
Maula Mikko
Maula Janne
Piipponen Tero
Jokinen Timo

Tää On Niin Hävitty ja Rannikko Seudun Low Rider tuunaa ranteet herkiksi lauantai-illalla  :wink:

70
KerhoCup-ratasarja / Vs: 4Hours M-Chassis Endurance 2019
« : 28.02.19 - klo: 13.22 »
Olisko korilistan osalta syytä vapaammalle ajatusmallille tähän Enduranceen...
Kuitenkin lähtökohtana, että M-Chassis koppa

Kalle & Boy`s vois ajaa vaikka Rekalla  :wink:

-Timppa

71
Testasimme Classic combo +20T pinjonin tarjoamaa kyytiä MikUA:n matolla. Jalkapallotutkaa tarkempaa mittalaitetta ei ollut, joten tulokset eivät ole kovin tieteellisiä. Lyhyellä pääsuoralla classic 16T pinjonilla meni 33km/h ja 20T:llä 36km/h. Lisääntynyt kyyti vaikeuttaa hallintaa, joten toplapissa huippunopeus ei syheröllä radalla oikein näkynyt. Compin kanssa yhdessä ajettaessa autot ovat hyvin samavauhtisia. Nämä havainnot näyttävät olevan linjassa aikaisempien vertailujen kanssa.
Millähän rungolla tätä testiä tehtiin ?
M03, M05 vai M07 ... Äkkipäätä voisi kuvitella vanhempien runkojen ajo-ominaisuuksien ( niiden puuttumisen ) vaikeuttavan ajamista vauhdin noustessa...

-Timppa

Ps. Juu kisa  / mainostus muualle

72
Siinä tulee GT-kuskille tippa linssiin , kun "pikku-auto" pyyhkäisee ohi  :wink: :grin:

73
Tamiyan pikkusliksi' ja Volanten R30 valmiiksi liimattua rengasta kun vertailee...
Niin Volante tuntuu enemmän kisarenkaalta.
Ja se on ollut hyvä ja kestävä rengas nelkkuminissä.

Oma ajatus Comppiin olisi vapaampi tuunailu... vaikka useimmiten tuunauksella vain vauhti hidastuu :shocked:

Kone kun alkaa olla ongelmallinen, niin voisiko konesäännössä olla max KV-arvo??
Nythän se on ollut 3000kv-16piikkisellä pinionilla.
Heitetään nyt vaikka 3500kv olis maksimi , Harjaton tietty ja jos sensorillinen niin sitten nopari Blinky-moodissa,niin saataisiin vähän enemmän eroa Klassikin vauhtiin..
Joka esim Vaasassa oli ihan samoissa Compin kanssa... Oma vauhti Compilla tais olla Klassikin toppia hitaampaa..

Jos "nelkkuminit" tulee KerhoCup-Ratasarjaan, niin omana luokkanaan sitten. Ei sotketa 2WD ja 4WD sekaisin samaan luokkaan/lähtöön.

-Timppa



74
Tulokset / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019 tulokset
« : 03.02.19 - klo: 18.05 »
Komppaan Kallea..

Hyvät väännöt Kallen ja Mikan kanssa pitkin päivää..
Tampereella jatketaan

Timppa

75
Kilpailukutsut / Vs: KerhoCup IV Vaasa 2.2.2019
« : 29.01.19 - klo: 11.12 »
+1

Eli tunti enemmän "korkeanpaikan leiritystä"  :roll:

Timppa

76
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 07.01.19 - klo: 15.43 »
Onkos kukaan ollut jutuissa Pirkanmaan porukoiden kanssa ?
Nokiallahan on menneinä vuosina ajeltu.... ja nythän Tampereella on taas ajopaikka.

-Timppa

77
Open luokka...  kaikki käy  :smiley:

78
Tulokset / Vs: KerhoCup-ratasarjan II 1.12.2018 tulokset
« : 03.12.18 - klo: 14.25 »
Jees... Mutkia oli yli viis... mutta yllättävän positiivinen tulos siitä huolimatta  :shocked:
Toki muiden epäonnella oli osuutta asiaan tällä kertaa.

Makkarasoppa maistui , kiitos Buffan emännille.

Päivä meni liukkaasti ja kotimatkallakin vilkkui valot...oli kirkasta / sokaisevaa... ja taustapeilissä jopa sinistä ja punaista  :police:
Mutta onneksi tuo punainen ei osunut omalle kohdalle  :wink:

Raisiossa jatkuu ... kinkunsulatuksella

-Timppa

79
Viimetippa lähestyy.. juu

Toisaalta heikollakin tuloksella vois saada mukavasti sarjapisteitä..
Mutta ei nuolasta vielä... se tipahtaa kuitenkin rinnuksille leuan kera  :wink:
Kaikki radat missä on enemmän kuin viisi mutkaa on myrkkyvä

-Timppa

80
KerhoCup-ratasarja / Vs: Kilpailukalenteri keskustelu
« : 20.11.18 - klo: 16.13 »
Ihan vaan heittona... et onko Pirkanmaan / Treen radan poijjaat olleet yhteydessä ??
Sielläkin on tänä talvena taas baana

Jos hakuessa on lisää kisapaikkoja

-Timppa

81
RC-kerhot ja -radat / Vs: TUA Areena Turku
« : 09.11.18 - klo: 08.42 »
Huomenna taas Minit ja Rekat kisaamassa...

82
OnRoad-Cup 2019-2020


Lauantai iltapäivän huumaa.. 5 minuutin lähtöjä..Noin kolmen viikon välein
Luokkina : Tamiya M-Chassis ( Classikki ja Comppi ), M-Four, Rekat ( Stokki ja Pro )

Kisa kalenteri :
Kisa 1      2.11.2019
Kisa 2      23.11.2019
Kisa 3      14.12.2019
Kisa 4      25.1.2020
Kisa 5      15.2.2020
Kisa 6      7.3.2020
Kisa 7      28.3.2020
Kisa 8      18.4.2020

OnRoad-Cupissa lasketaan 6/8 mukaan kokonaistulokseen.

Säännöt pääpiirteittäin : 
Tamiya M-Chassis ; Sovelletaan Kerhokisa-sarjan sääntöjä... löysin rantein
M-Four ; 21,5T kone + ”blinky” nopari , muuten varsin vapaata 
Rekat ; Stokki ”lähes” vakio , Pro vapaampi.... harjattomalla tekniikalla

Aikataulu kisapäivälle, voi muuttua osallistujamäärän mukaan.
Vapaata harjoittelua    8.00 – 12:00
Ilmoittautuminen   12.00 – 12:10
Luokka                  Rekat Stock    Rekat Pro   Mini Classik   M-Four   Mini Comp
Alkueräkierros            12:30         12:40         12:50         13:00         13:10
Finaalikierros 1           13:30          13:40         13:50         14:00         14:10
Finaalikierros 2           14:30         14:40         14:50         15:00         15:10
Finaalikierros 3           15:30         15:40         15:50         16:00          16:10
Tulokset & Jälkilöylyt    16:20 ->  Treenit jatkuu, jos kalusto on ehjä...

5 minuutin alkuerät ja finaalit. Lopputulokseen lasketaan 2/3 finaalista.
Lainatransponderi 2€  ( Käytä samaa ponderia, jos mahdollista. Helpottaa ajanottoa )
KK-maksun maksaneille kisa on ilmainen , muille 15€/kisa. ( Maksaminen katso erillinen ohje )




Tervetuloa kisaamaan tai tutustumaan lajiin



83
Tulokset / Vs: Tulokset: KerhoCup 1. Äänekoski
« : 29.10.18 - klo: 15.32 »
Jospa heitän vaihteeksi kommenttia avauskisasta  :wink:

Rata oli varsin ... haastava, niinkuin edellä on jo tullut ilmi.  Ja Kompin nousufinaalissa viereinen kuski kirosi, että kukahan tuohon oli mollan pistänyt..kun minillä lentoon lähti.  No vastaus löytyi peiliin katsomalla  :grin:

Buffan sapuskat jälleen maistuvia  :azn:

Ehkä tuomarointiin ens kerralle vähän kokeneempia silmiä... josko ajaminen vielä "herrasmiesmäistyisi"

Kotiinkin päästiin ennen puolta-yötä.. Mutta Eurajoella sit taas jononjatkona

-Timppa


84
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 19.09.18 - klo: 19.34 »
Millonkas Kouvolan video tulee nähtäville...

Timppa

85
Kun toiseen suuntaan kumartaa... toiseen pyllistää  :wink:
Vai miten se nyt menikään :smiley:

Täältä Länsirannikolta katsottuna... Itään on pitkä matka  :roll:

Viime "talvikautena" Äänekoskella oltiin ja Joensuuhunkin oltiin tulossa alkuperäisen kalenterin mukaan ... mutta viimehetken muutos ei sopinut. Hotellien hinnat pikkasen pomppas ampumahiihdon mömmömkisojen johdosta taivaisiin....

Mutta eiköhän taas sopiva kalenteri sorvaudu ja jokainen osallistuu omien resurssien / vapaiden mukaan.

-Timppa

86
Tamiya / Vs: Tamiya M04 ja M06
« : 14.08.18 - klo: 14.28 »
Suomesta saapi kahta kiristys-settiä

Tosiaan Kaitsun tekemä , YV:llä kyselemään nimimerkiltä  Luigi54/vielä vanhempi
Ja sitten toista valmistaa Jeppe linkki ohessa https://www.proracershop.net/shop/adjustable-limited-slip-diff-kit-v2-tamiya-m-chassis.html

Timppa

87
Läppäri ongelmien ja sähkökatkon jälkeen Finaalit saatiin onneksi ajettua ongelmitta..

Tuloksien saanti RCMmään saattaa vaatia normaalia enemmän kikkailua, eli kärsivällisyyttä...Kiitti

t.Timppa

88
Oliskos harjallinen edelleen "hand outti" ?

Mut siirtymäaika on mielestäni OK

-Timppa

89
1.  Toinen tykkää tyttärestä... toinen äiteestä...ja joku jopa molemmista  :shocked:

2. Kuten tuossa edellä jo mainittiin.. sisääntuloluokka , kustannukset soisi olevan minimissä.
   - harjalliset noparit on romurautaa... markkina-arvo 0
   - harjallisia koneita lienee vielä Kerhosalkussa runsaasti
   - uusia harjallisia koneita löytyy vielä markkinoilta HALVALLA.. hoppykunkusta saa Maputsia muutamalla eurolla. ( Rane testas sellaista viime talvena ja hymy huulilla tuli ajajakorokkeelta alas.. eli ei ollut susi )

Vaikka itse en viime talvikaudella klassikkia ajanutkaan, niin jotenkin tahtotila luokan ennallaanpysymisen puolella.
Vauhdillisestihan ei lienee juuri eroa ollut...muistaakseni... se depenttia täälläkin pukkaa pikku hiljaa
Korisääntöhan on klassikissa OK.

-Timppa

90
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 27.06.18 - klo: 21.46 »
Joko täälläkin aletaan vääntämään renkaista  :angry:... mä kun toivoin että tää olis herrasmiesluokka.
Mutta jostain se "mato" tännekkin vain tulla tupsahti  :sad:

Erien pituuden lisäystä pitää tutkailla päivän kokonaispituuden kantilta
Toki mukavahan se on ajella pitempään... mutta päivä ei saa venyä liiaksi. Kun kotiinpaluu siinä sitten vaan aina venyy.

-Timppa

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 14