Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - The_Henkka

Sivuja: [1]
1
HPI / Savage XL sähkökonversion valmiiksi saattaminen
« : 06.12.17 - klo: 18.02 »
Tervehdys!

Kaivelin vanhaa harrastusta esiin ja sieltä löytyi useita vuosia sitten aloittamani Savage XL sähköprojekti.

En ole siis vuosiin pelannut näiden laitteiden kanssa ja nämä nykyajan harjattomat setitkin ovat vähän hightecciä itselle, joten ajattelin kääntyä teidän alan harrastajien pariin ja tiedustella osaisiko joku neuvoa tämän projektin maaliin?

Liitän tähän muutaman kuvan laitteista joita löytyy, joten jos joku osaa kertoa miten tämä palapeli viedään loppuun, ja mitä osia siihen mahdan tarvita jotta se edes on mahdollista.

En ole kovin kiinnostunut laittamaan hirveästi rahaa näihin kiinni, mutta oman ymmärrykseni mukaan sille ei varmaan olisi suuri tarvekaan?

Lisäksi kaapista löytyi Flux(?) jonka olen myös muuttanut joskus sähköksi, ja kokeilin siihen tänään moottoria joka löytyi, sekä noparia jonka löysin, näistä voisi ehkä saada jotain tuohon XL:ään, vai ollaanko ihan metsässä?

Tosin, kokeilin tätä kompoa tuossa fluxissa, ja jostain se ei taida tykätä, koska voimaa ei ole oikein tarjolla, ja nopari menee aika herkästi vikatilaan (tai jotain, koska alkaa vilkuttaa punaista ja lakkaa kulkemasta?)

Ehdotuksia mitä tehdä näille?

Kiitos!


-Henkka

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


2
Sähköautot / Vs: Moottorin, noparin ja akun mitoitus?
« : 04.05.14 - klo: 11.05 »
Kiitosksia! Taas ollaan hiukan paremmin ajantasalla! :)


3
Sähköautot / Vs: Moottorin, noparin ja akun mitoitus?
« : 04.05.14 - klo: 01.16 »
Kiitos vastauksesta!

Tarkennuksena kysymykseeni moottorin mitoituksesta, eli miten moottorista pitää päätellä se ampeerimäärä, kun aika monesti ilmoitetaan vaan kv-arvo, ja vielä muutamissa  tapauksissa "lankamäärä", muttei välttämättä ampeerimäärää?

Voinko käyttää olemassa olevia akkujani myös esim. 80A-kombon kanssa jos se 3S-akut kelpuuttaa?


Tällä hetkellä autoina löytyisi ainakin Kyosho DBX-VE ja Yokomo MR4-TC.

Kyoshossa on paikallaan hobbykingin 150A säädin (taitaa olla tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45493__Hobby_King_150A_High_performance_Brushless_Car_ESC_EU_warehouse_.html ), moottoria en tarkemmin nyt muista mutta joku väärin mitoitettu 4,5R moottori se oli...

Nyt kun tuon paketin kaivoin kaapista, niin auto ei suostu liikahtamaan eteen, eikä taakse. Nopari kyllä tunnistaa kaasun koska valo reagoi kaasuun, mutta auto ei laakahdakaan. Ohjelmointi kortilla koitin noparin asetuksia käydä läpi, mutten mitään ihmeellistä löytänyt.. Yokomossa ei ole tällä hetkellä tekniikkaa.
Siksi kävi mielessä että jos olisi päivittänyt molempien autojen tekniikan uuteen.

Mutta koska ajelen näillä autoilla lähinnä omaksi ilokseni kotipihalla, yms. niin VOIMAA saisi olla reilusti, mielellään liikaakin, koska se on hauskaa! :)

Kyoshossa oli paikallaan siis jonkin aikaa tuo samainen nopari + laatikoista löytynyt Novakin Velocity 3.5R / 10500kv motti ja akkuina nuo 3S:ät.. Sen kanssa leikkiminen oli aika hubaa! ;)
Tosin motti oli tuossa autossa melkoisessä väärinkäytössä, kun ei ollut tuollaiseen edes tarkoitette..


4
Sähköautot / Moottorin, noparin ja akun mitoitus?
« : 03.05.14 - klo: 21.49 »
Terve,

Ensi alkuun, jos tämä on turhaa toistoa, niin poistakaa topikki, olen koittanut tarkempaa "aloittelin" ohjetta tähän etsiä ja en siinä ole kovin hyvin onnistunut, mutta voi hyvin olla että olen ollut niin puusilmä jottei ole osunut silmiin.

Muistia pitäisi siis virkistää harrastuksen kanssa, ja nyt pitäisi osia tilailla vanhoihin autoihin.

Miten siis päätän minkä moottorin, noparin ja akun valitsen jotta paketti toimii harmoniassa?

- Moottorin kv kertoo sen paljonko kierroksia on, per akun kenno?
- Akun C-arvo kertoo paljonko ampeereita irtoaa? (Ah x c-arvo?)
- Noparin pitäisi tässä välissä pystyä hoitamaan homma palamatta...

eli, Olkiluodosta tulee virtaa, sähkövatkain syö sitä ja sulakkeen pitäisi pysyä ehjänä jotta homma rokkaa!

Esim. Mulla olisi siis varastossa pari 3S 11.1V 6000mah akkua joissa ilmoitetaan 25-50C (Nano-tech)

Jos haluan näitä akkuja käyttää jossain autoistani, niin mitä irtoelementtejä tai komboja uskallan ostaa?

Tottakai moottoriin ja nopariin vaikuttaa auton tyyppikin, mutta miten saan tähän jonkun järjen suunnitella osia tai komboja jotka pelaa yhteen paketin kanssa?

Kiitoksia jo etukäteen!


5
Polttisautot / Vs: Kyosho Snake Bite
« : 11.05.11 - klo: 21.24 »
No niinpä tosiaan ajattelin, ettei se kyllä oikein voi toimia niin että kaikki pelaisivat samanaikaisesti. Sen olin jostain lukevinani, että tuo beetle ja Ram ovat samaa kuraa eri paketissa, mutta en kyllä löytänyt niillekään ohjelappusia.

Tuosta jarrun kytkemisestä käyttöön kun löytäisi ohjeet, niin avot!

Ostin auton niin että etupään tasauspyörästö oli rikkoutunut (planeetta ratas), ja selvittelin sen saatavuutta. Väitettiin että ei saa enää varaosana, ja valmistus lopetettu. Voi onnistua hankkimaan joltain ulkomaiselta tukkurilta.

Varastoista sattui kuitenkin löytymään uusi vanha Pure-ten subaru, johon olin aikoinaan laittanut myös täydellisen kuulalaakeroinnin. Autolla ei kuitenkaan oltu ajettu kuin muutama kerta ja se oli jäänyt pölyttymään.

Purin sen tasauspyörästön, ja kas kummaa, kaikki osat laakereita myöden sopivat suoraan paikalleen! Tällä hetkellä etupää rullaa todella kevyesti verrattuna vanhaan takapäähän. Pitää ottaa sekin vielä työnalle. :)

6
Polttisautot / Kyosho Snake Bite
« : 11.05.11 - klo: 20.22 »
Tervehdys,

Tulin hankkineeksi vanhan Snake Bite polttiksen jota olen ehostanut taas parempaan loistoonsa, kysymys kuuluukin, että onko jollakin harrastajista tietoa mistä voisin löytää kyseiselle autolle alkuperäiset manuaalit (lähinnä räjäytyskuvat ja kokoamisohjeet)? Yritin Kyoshon sivuilta etsiä, mutta ei mielestäni tähän löytynyt..

Ohjeista haluaisin lähinnä nähdä miten tuo levyjarru kuuluisi oikeasti kytkeä toimimaan, niin että pakkikin toimii, vai mahtaneeko olla edes mahdollista. Muutama osa puuttuu, ja siksi hiukan epäselvä kuvio. Nyt näyttäisi siltä että sen saa vain kytkettyä jompikumpi systeemillä, ja sitten laitan jarrun käyttöön ennemmin kuin pakin.

Ongelma voi toki ratketa jos jollakulla on vastaava systeemi omassa autossaan, mut jos oikein ymmärsin, niin melko harvinainen tuo pakki olisi..?


Yleisen ehostuksen jälkeen auto näyttää tältä, mutta paljon on vielä jäljellä:






Sivuja: [1]